Connect with us
Publicitate

Eveniment

Două persoane, frate și soră, din Dimăcheni, au murit după ce au fost lovite de fulger

Publicat

Publicitate

Două persoane, un bărbat şi o femeie, au decedat, marţi seară, după ce au fost lovite de un fulger, a anunţat, miercuri, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Botoşani, Delia Nenişcu.

Potrivit acesteia, cazul a fost înregistrat în localitatea Dimăcheni, în momentul în care cele două persoane, frate şi soră, de 47 şi, respectiv 51 de ani, au mers pe un câmp pentru a lua animalele. Surprinse de furtună, ele s-au adăpostit sub un copac, care a fost trăsnit.

“Cei doi fraţi au fost găsiţi în această dimineaţă (n.r.- miercuri dimineaţă) de localnici. Avem dosar pentru ucidere din culpă. Urmează să fie efectuată autopsia”, a afirmat Nenişcu. AGERPRES

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Pensionarii vor putea obține GRATUIT adeverințele de vechime în muncă de la firmele de arhivare. Sunt necesare la mica recalculare

Publicat

Publicitate

O parte dintre pensionari vor putea să obţină gratuit adeverinţele de vechime muncă de la firmele de arhivare, potrivit unui proiect de lege care urmează să fie aprobat în Parlament, scrie alba24.ro.

În prezent obținerea actelor care atestă anii lucrați la diverse firme îi costă acum chiar și mii de lei pe pensionari, mai ales că acestea sunt necesare pentru a doua recalculare.

Potrivit profit.ro pensionarii cu pensii de până la 3.000 lei vor putea deconta integral, la Agenția Națională pentru Plății și Inspecție Socială, tarifele pentru adeverințele de muncă percepute de firmele de arhivare.

Totodată, pensionarii cu pensii între 3.001 și 6.000 lei vor beneficia de o decontare de 50% a respectivelor tarife, potrivit unui proiect legislativ al actualei puteri.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Safety Days, acțiune a polițiștilor din Botoșani, în cadrul calendarului de activități al organizației internaționale a polițiilor rutiere ROADPOL

Publicat

Publicitate

ROADPOL Safety Days

În acestă săptămână, polițiștii rutieri acționează în cadrul calendarului de activități al organizației internaționale a polițiilor rutiere ROADPOL, perioada având denumirea Safety Days.

Proiectul este susținut de Comisia Europeană și își propune concentrarea eforturilor pentru reducerea numărului accidentelor rutiere și a consecințelor acestora, prin adoptarea, de către participanții la trafic, a unei conduite preventive atunci când se deplasează pe drumurile publice.

Ziua de 18 septembrie 2024 a avut un obiectiv deosebit – să devină o zi fără persoane decedate din accidente rutiere.


Astfel, polițiștii Serviciului Rutier Botoșani împreună cu polițiștii structurilor rutiere din cadrul polițiilor municipale și orășenești , au continuat acțiunile pentru prevenirea și combaterea principalelor cauze generatoare de evenimente rutiere.

În acest context, reamintim modificările referitoare la modul în care se aplică pedepsele în situația producerii accidentelor din care rezultă decesul unor participanți la trafic, iar conducătorul auto responsabil se află sub influența alcoolului, a drogurilor sau conduce fără drept. În aceste cazuri pedeapsa aplicată va fi inchisoare cu executare.

Publicitate

În ultimele 24 de ore, pe drumurile din județul Botoșani nu s-a înregistrat niciun accident rutier cu victime.

Ca urmare a abaterilor constatate de către polițiști, au fost aplicate, pentru abateri de la normele rutiere, 164 de sancțiuni contravenționale, în valoare totală de aproximativ 80.000 de lei, fiind reținute 16 permise de conducere și retrase 7 certificate de înmatriculare.

Publicitate

Din totalul abaterilor la regimul rutier constatate de polițiștii argeșeni în ultimele 24 de ore, 11 au fost depășiri ale regimului legal de viteză.

Citeste mai mult

Eveniment

ITM Botoșani: Pentru angajatori – Legea nr.367/2022 privind dialogul social a fost modificată și completată

Publicat

Publicitate

Legea Dialogului Social nr. 367/2022 prevede că negocierea colectivă este obligatorie la nivelul unităților care au cel puțin 10 angajați/lucrători. În cazul în care intr-o unitate nu există contract colectiv de muncă, angajatorul sau orice altă persoană îndreptățită  să participe la negocierea colectivă, conform prezentei legi, poate iniția negocierea contractului colectiv de muncă în orice moment(art.108, alin.3 din Legea nr. 367/2022).

Pentru angajați, negocierea colectivă generează avantaje multiple precum: mai multă justiție socială, drepturi superioare privind condițiile de muncă și de angajare, salariile, securitatea și sănătatea în muncă, aplicarea principiului egalității de șanse și tratament, protecție suplimentară în exercitarea drepturilor legale, concilierea vieții profesionale cu cea de familie, locuri de muncă și venituri mai stabile, o influență mai mare la locul de muncă și participarea la procesele decizionale.

Pentru angajatori, negocierea colectivă aduce avantaje privind asigurarea păcii sociale și a unui climat de muncă favorabil performanței, productivitatea și loialitatea personalului îmbunătățite,participarea mai mare a forței de muncă la locul de muncă, eficacitate și planificare bugetară, rezolvarea timpurie a litigiilor.

Neîndeplinirea de către angajatori a obligației privind negocierea colectivă constituie contravenție și se sancționează cu amendă de  la 15.000 lei la 20.000 lei.

Citeste mai mult

Eveniment

Ajutor de încălzire iarna 2024 – 2025. Cine beneficiază și ce acte sunt necesare

Publicat

Publicitate

Ajutor de încălzire iarna 2024 – 2025. Cum se calculează, cine beneficiază și ce acte sunt necesare sunt întrebările pe care și le pun potențialii beneficiari.

Suma se calculează în funcție de venitul persoanei sau familiei. Astfel, ajutorul pentru încălzirea locuinței se acordă în funcție de venitul net lunar pe membru de familie sau al persoanei singure, au transmis reprezentanții Ministerului Muncii.

Venitul mediu net lunar până la care se acordă ajutorul pentru încălzire este de:

  • 1386 lei /persoană în cazul familiei
  • 2053 lei, în cazul persoanei singure

Venit mediu lunar pe membru de familie sau persoană singură în procente:

  • Mai mic de 200 lei: 100% compensație
  • Între 200,1 și 320 lei: 90% compensație
  • Între 320,1 și 440 lei: 80% compensație
  • Între 440,1 și 560 lei: 70% compensație
  • Între 560,1 și 680,1 lei: 60% compensație
  • Între 680,1 și 920 lei: 50% compensație
  • Între 920,1 și 1040 lei: 40% compensație
  • Între 1040,1 și 1160 lei: 30% compensație
  • Între 1160,1 și 1280 lei: 20% compensație
  • Între 1280,1 și 1386 lei (pe membru de familie): 10% compensație
  • Între 1280,1 și 2053 lei (pentru persoană singură): 10% compensație

Poți lua ajutor de încălzire dacă ți-a crescut pensia? Ce spune Marcel Ciolacu

Ajutorul de încălzire contribuie la acoperirea facturilor la gaze, lemne sau alte surse de încălzire.

Premierul Marcel Ciolacu a anunțat că persoanele ale căror pensii au crescut după recalculare vor primi în continuare ajutor de încălzire pentru iarna 2024 – 2025.

Publicitate

”Venim cu o decizie importantă și în privința ajutorului pentru încălzire: sumele rezultate în urma recalculării pensiilor nu se iau în calcul la stabilirea drepturilor pentru acest tip de ajutor.

Rămâne valabil ultimul talon de pensie emis înainte de recalculare. În acest fel, ne asigurăm că un număr cât mai mare de pensionari pot primi în continuare sprijinul în următoarea perioada”, a transmis Marcel Ciolacu.

Ajutorul de încălzire se acordă și în iarna 2024 – 2025

Pensionarii care primesc ajutor pentru încălzire vor beneficia de bani și în iarna 2024 – 2025. Anunțul a fost făcut de Mihai Constantin, purtătorul de cuvânt al Guvernului.

Publicitate

”Ajutorul pentru încălzirea locuințelor și suplimentul pentru energie, energie termică, gaze naturale, energie electrică, combustibili solizi sau petrolieri va fi acordat în continuare tuturor persoanelor care au beneficiat de acest sprijin.

Potrivit Ordonanței de urgență adoptate astăzi de Guvern, cuantumul majorat al pensiilor, rezultat în urma procesului de recalculare potrivit Legii 360/2023 din sistemul public de pensii, nu se ia în calcul la stabilirea drepturilor la ajutorul pentru încălzirea locuinței și la suplimentul pentru energie.

Pentru a obține aceste drepturi, pensionarii vor prezenta ultimul talon de pensie emis înainte de recalcularea acestei pensii.

Măsura se va aplica 1 septembrie 2024 – 15 octombrie 2025”, a anunțat Mihai Constantin, purtătorul de cuvânt al Guvernului, citat de Antena 3.

Ajutor de încălzire iarna 2024 – 2025: Condiții

Veniturile care vor fi luate în calcul la stabilirea ajutorului pentru încălzirea locuinței reprezintă totalitatea veniturilor nete pe care le realizează persoana singură sau, după caz, membrii familiei, în luna anterioară lunii în care se solicită ajutorul pentru încălzire.

Veniturile care se iau în calcul sunt aceleași ca și în cazul ajutorului social, respectiv salarii, pensii, indemnizații de șomaj, alte drepturi de asigurări sociale, indemnizații speciale etc., cu excepţia:

  • alocaţiei pentru susţinerea familiei
  • alocaţiei de stat pentru copii
  • bugetului personal complementar lunar şi a prestaţiilor sociale privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
    burselor școlare
  • stimulentului educațional oferit sub formă de tichet social pentru stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor proveniți din familii defavorizate;
  • sprijinului financiar prevăzut de Hotărârea Guvernului nr. 1.488/2004 privind aprobarea criteriilor şi a cuantumului sprijinului financiar ce se acordă elevilor în cadrul Programului național de protecție socială „Bani de liceu”
  • veniturilor obținute din activitățile cu caracter ocazional desfășurate de zilieri
  • sumelor ocazionale acordate de la bugetul de stat sau bugetele locale cu caracter de despăgubiri sau sprijin financiar pentru situații excepționale.

Ajutor de încălzire iarna 2024 – 2025: Acte necesare

1. Cerere şi declaraţie pe proprie răspundere, însoţită de documentele doveditoare

2. Documente de identitate titular şi membrii (B.I., C.I., C.I.P., P, P.S.T., P.S.P., D.I.);

3. Copie factura energie termică, gaze naturale, energie electrică;

4. Acte doveditoare privind locuinţa:

– Contract de vânzare-cumpărare;

– Contract de vânzare-cumpărare cu clauză de întreţinere sau cu clauză de habitaţie;

– Contract de închiriere;

– Contract comodat;

– Certificat de moştenitor/act succesiune;

– Împuternicire notarială întocmită de proprietarul locuinţei sau de titularul contractului de închiriere, ori de reprezentantul legal al persoanei singure care nu a împlinit vârsta de 16 ani;

– Titularii trebuie să facă dovada legală a gospodăririi separate (factură de curent electric, factură de gaze, factură de apă) în situaţia în care la o adresă locuiesc mai multe familii;

– Adeverinţă de la Asociaţia de Proprietari/Locatari din care să rezulte numele, prenumele, persoanelor înregistrate în cartea imobilului şi care figurează la cotele de întreţinere; codul radet; adresa de e-mail a asociaţiei;

– Alte documente, după caz.

5. Ajutor de încălzire iarna 2024 – 2025 – Acte doveditoare privind componenţa familiei:

– Copie act de identitate solicitant şi ale tuturor membrilor familiei care au vârsta peste 14 ani (B.I., C.I., C.I.P.);

– Copie certificate de naştere ale copiilor pâna în 14 ani;

– Copie certificat de căsătorie;

– Hotărâre de divorţ/act notarial – dacă este cazul.

– Declaraţie pe propria răspundere că persoanele sunt despărţite în fapt – dacă este cazul.

– Certificat de deces – dacă este cazul .

– Copie hotărâre judecătorească definitivă de încredinţare a copilului sau încuviinţare a adopţiei, Hotărârea Comisiei pentru Protecţia Copilului privind măsura de plasament familial al minorului, Decizia Directorului General al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului sau Hotărârea Judecătorească privind măsura plasamentului în regim de urgenţă/Hotărârea Judecătorescă de instituire a tutelei/curatelei sau, după caz, Dispoziţia Autorităţii tutelare, potrivit legii şi dacă este cazul.

– Alte acte doveditoare privind componenţa familiei, după caz;

6. Acte doveditoare privind veniturile:

– Adeverinţa de salariat pentru toţi membrii familiei, din care să reiasă venitul net obţinut în luna anterioară depunerii cererii, valoarea bonurilor de masă sau menţiunea că nu se primesc bonuri, prime, indemnizaţii de hrană etc.

– Copii taloane pensie (pentru toate tipurile de pensie)/adeverinţă de la Casa de Pensii din luna anterioară depunerii cererii;

– Adeverinţă eliberată de Casa de Pensii din care să reiasă dacă figurează cu dosar de pensie, dacă este cazul;

– Copie talon de plată a indemnizaţiei de şomaj şi/sau venitul lunar de completare a şomajului;

– Copii talon alocaţie de stat, plasament sau alte indemnizaţii, din luna anterioară depunerii cererii;

– Copii taloane indemnizaţie handicap sau orice alte indemnizaţii acordate conform legii, venit din luna anterioară depunerii cererii;

Venituri realizate din arendare, dobânzi bancare, înstrăinare de bunuri etc., dacă este cazul; (în funcţie de veniturile obţinute, vor putea fi solicitate la depunere acte suplimentare, de exemplu: un extras de cont pentru luna în care se depune cererea pentru a constata dacă persoana sau familia deţine un depozit bancar cu valoare mai mare de 3000 lei).

Persoanele apte de muncă, ce nu realizează venituri din salariu sau din alte activitaţi, au obligaţia de a prezenta o adeverinţă care să ateste că sunt înregistrate în evidenţă agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene.

7. Alte documente doveditoare:

-Declarație GDPR

-Persoanele care deţin autoturisme – copie carte autoturism /talon autoturism (din care să reiasă anul de fabricaţie al autoturismului);

– Pentru persoanele care solicită ajutor pentru încălzirea locuinţei cu energie electrică, contract de debranşare energie termică/gaze naturale sau adeverinţă eliberată de către administraţia blocului, în care să se specifice că încălzirea locuinţei se face cu energie electrică;

– Orice alte documente solicitate, după caz.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending