Connect with us

Economie

Două noi taxe se vor putea plăti prin ghișeul.ro

Publicat

Publicitate

Ministerul Transporturilor a pus recent în transparență decizională un ordin al al vice prim-ministrului, ministrul transporturilor și infrastructurii pentru modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.463/2018 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A. a tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere.

În expunerea de motive se spune că acest ordin vine pentru facilitarea achitării tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România de către utilizatorii români, persoane fizice și persoane juridice, reducerea numărului de contravenții aplicate acestora pentru circulația fără rovinietă valabilă sau fără peaj valabil și, implicit, pentru creșterea gradului de încasare a tarifelor, soluția identificată o reprezintă extinderea mijloacelor prin care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere –  S.A. poate asigura, în calitate de distribuitor, încasarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere, înregistrarea în baza de date a informaţiilor privind achitarea acestora şi eliberarea documentelor care atestă plata.

Astfel, a fost identificat Sistemului Național Electronic de Plată (SNEP) dezvoltat și operat de Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR), disponibil la adresa www.ghiseul.ro, sistem ce poate fi utilizat de C.N.A.I.R. – S.A. în calitate de distribuitor și prin intermediul căruia solicitanții pot achita, după autentificare, tarifele cu cardul, într-un mediu online, securizat.

În cazul emiterii rovinietei și a peajului de către C.N.A.I.R. – S.A. prin intermediul SNEP, documentele vor fi puse la dispozitia utilizatorilor în mod automat, prin email.

Prin prezentul proiect de ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii se urmărește crearea cadrului legal de reglementare a posibilității de încasare a tarifelor și de înregistrare a informaţiilor privind achitarea acestora în baza de date a Sistemului Informatic de Emitere, Gestiune, Monitorizare și Control al Rovinietei (SIEGMCR), de către C.N.A.I.R. – S.A. prin intermediul SNEP, precum și de eliberare a documentelor care atestă plata.

În acest sens, au fost modificate și completate prevederile anexei la Ordinul ministrului transporturilor nr. 1463/2018 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A. a tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere.

Totodată, din cadrul prevederilor din OMT nr. 1463/2018 care reglementau că, în cazul achitării tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere prin intermediul portalurilor web, solicitantului i se va elibera, în format electronic, documentul care conține toate informațiile înregistrate în SEGMCR, au fost eliminate mențiunile care făceau referire la posibilitatea de tipărire a acestuia de către solicitant.

Publicitate

Ministerul Transporturilor a pus recent în tranasparență decizională un ordin al al viceprim-ministrului, ministrul transporturilor și infrastructurii pentru modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.463/2018 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A. a tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere.

În expunerea de motive se spune că acest ordin vine pentru facilitarea achitării tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România de către utilizatorii români, persoane fizice și persoane juridice, reducerea numărului de contravenții aplicate acestora pentru circulația fără rovinietă valabilă sau fără peaj valabil și, implicit, pentru creșterea gradului de încasare a tarifelor, soluția identificată o reprezintă extinderea mijloacelor prin care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere –  S.A. poate asigura, în calitate de distribuitor, încasarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere, înregistrarea în baza de date a informaţiilor privind achitarea acestora şi eliberarea documentelor care atestă plata.

Astfel, a fost identificat Sistemului Național Electronic de Plată (SNEP) dezvoltat și operat de Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR), disponibil la adresa www.ghiseul.ro, sistem ce poate fi utilizat de C.N.A.I.R. – S.A. în calitate de distribuitor și prin intermediul căruia solicitanții pot achita, după autentificare, tarifele cu cardul, într-un mediu online, securizat.

În cazul emiterii rovinietei și a peajului de către C.N.A.I.R. – S.A. prin intermediul SNEP, documentele vor fi puse la dispozitia utilizatorilor în mod automat, prin email.

Prin prezentul proiect de ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii se urmărește crearea cadrului legal de reglementare a posibilității de încasare a tarifelor și de înregistrare a informaţiilor privind achitarea acestora în baza de date a Sistemului Informatic de Emitere, Gestiune, Monitorizare și Control al Rovinietei (SIEGMCR), de către C.N.A.I.R. – S.A. prin intermediul SNEP, precum și de eliberare a documentelor care atestă plata.

În acest sens, au fost modificate și completate prevederile anexei la Ordinul ministrului transporturilor nr. 1463/2018 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A. a tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere.

Totodată, din cadrul prevederilor din OMT nr. 1463/2018 care reglementau că, în cazul achitării tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere prin intermediul portalurilor web, solicitantului i se va elibera, în format electronic, documentul care conține toate informațiile înregistrate în SEGMCR, au fost eliminate mențiunile care făceau referire la posibilitatea de tipărire a acestuia de către solicitant.

Sursa: dcbusiness.ro

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Nova Apaserv Botosani recomandă clienţilor săi să declare indexul contoarelor şi să facă plăţile online. Lista conturilor

Publicat

Publicitate

In atenția utilizatorilor persoane fizice

Nova Apaserv anunță toți clienții săi persoane fizice că toate prevederile contractuale existente între aceștia și operator sunt în vigoare și aplicabile.

 

În vederea asigurării serviciului public de furnizare apa/ canalizare Nova Apaserv Botosani recomandă clienţilor săi să  declare indexul contoarelor şi să facă plăţile online, pe pagina de internet a operatorului, www.apabotosani.ro. Clienţilor care posedă un card bancar valabil, dar nu au cont deschis pe site-ul nostru, li se recomandă activarea secţiunii „Contul Meu” pentru a beneficia de facilităţile amintite mai sus. De asemenea, operatorul de apă reaminteşte clienţilor săi că plăţile se pot face şi prin celelalte servicii electronice puse la dispoziţie:

–   decontare automată din cont curent, operaţiune denumită DIRECT DEBIT, pe baza de convenţii de plată încheiate cu una din următoarele bănci:

  • Banca Comercială Română-B.C.R.,
  • Banca Transilvania,
  • Banca Română de Dezvoltare – B.R.D.,
  • Banca Raiffeisen.
  • virament bancar într-unul din conturile -Nova Apaserv deschise la:
1 BRD BOTOSANI RO15BRDE070SV27548780700
RO06BRDE070SV29566560700
2 BRD AGENTIA DOROHOI RO38BRDE070SV27382450700
3 BCR BOTOSANI RO79RNCB0041113050010001
4 BCR AGENTIA DOROHOI RO06RNCB0044113050010001
5 BANCA TRANSILVANIA BOTOSANI RO84BTRL00701202S28592XX
6 GARANTIBANK BOTOSANI RO41UGBI0000222006237RON
7 ALPHA BANK BOTOSANI RO21BUCU2271213075089RON
8 TREZORERIA BOTOSANI RO41TREZ1165069XXX006244

 

Publicitate

Incepând cu data de 1.03.2025 în urma finalizării procesului de fuziune între  OTP BANK si Banca Transilvania, datorita radierii OTP BANK tranzactiile vor fi efectuate în contul  Băncii Transilvania menționat mai sus.

Clienţii care nu doresc să facă operaţiuni online sau bancare, pot achita numerar:

  • cu factura la punctele de plată PayPoint prin terminale instalate în magazinele cu sigla PayPoint din municipiile Botoșani și Dorohoi și din satele şi comunele din judeţul Botoşani .
  • cu factura la punctele de plată „Un -doi centru de plăţi” prin terminale instalate în magazinele cu sigla Un -doi centru de plăţi din municipiile Botoșani și Dorohoi și din satele şi comunele din judeţul Botoşani.
  • cu sau fără factură prin subunităţile poştale ale C. N. Poşta Română SA din Botoşani, Bucecea, Darabani, Dorohoi, Flămînzi, Săveni, Hudeşti, Ungureni,Truşeşti, Vorona şi Ştefăneşti.
  • Prin casieriile deschise , respectiv:
Bulevard Mihai Eminescu nr. 34 , Botosani
 Str.Primaverii nr.16 Botosani
Str.1 Decembrie nr.15 Botosani
Incinta Mall Botosani
Str.A.I.Cuza nr.7 Dorohoi,
Str. Postei nr.5 Dorohoi
Str. Nicolae Iorga nr.9 bl 28 Saveni
Str. Calea Nationala nr.71 Bucecea
Str. 1 Decembrie nr.111 Darabani

Citeste mai mult

Eveniment

Polițiștii de Transporturi Botoșani au împărțit amenzi pe capete în urma unei acțiuni ample

Publicat

Publicitate

În perioada 01 – 02 martie 2025, polițiștii din cadrul Biroului Județean de Poliție Transporturi au acționat pentru menținerea ordinii și liniștii publice, în stațiile de călători și în proximitatea trecerilor la nivel cu calea ferată.

 

În cadrul activităților desfășurate au fost  legitimate peste 50 de persoane și au fost controlate 20 de autovehicule, iar în urma neregulilor constatate au fost aplicate 31 de sancțiuni contravenționale, în valoare de aproximativ 6.000 de lei.

 

Astfel de activități vor continua și în perioada următoare pentru prevenirea victimizării atât a pietonilor cât și a conducătorilor auto, în zona trecerilor la nivel cu calea ferată.

 

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: „Împreună, mai pregătiți” – acțiuni de informare și educare preventivă la Vârfu Câmpului

Publicat

Publicitate

Despre siguranță au vorbit pompierii botoșăneni, astăzi, cu elevii și cadrele didactice din comuna Vârfu Câmpului.

Le-au explicat ce se poate întâmpla dacă se joacă cu focul ori în apropierea panourilor sau cablurilor de electricitate. Pirotehnicienii i-au sfătuit să nu atingă muniția rămasă neexplodată, în timp ce inspectorii de prevenire și specialiștii SPIRC le-au reamintit modul în care trebuie să se comporte înainte, pe timpul sau după producerea unui cutremur, incendiu, inundație sau alte situații în care viața este pusă în pericol, a fost un alt subiect abordat.

Părinții au fost sfătuiți să-și supravegheze copiii în permanență și să nu lase la îndemâna lor chibrituri, brichete sau lumânări aprinse.

Elevii au fost foarte interesați și despre modul cum funcționează autospeciala de descarcerare, cea pirotehnică și hidroperforare și au vrut să afle pentru ce se folosește fiecare accesoriu.

Studenții Facultății de Pompieri din cadrul Academiei de Poliție „A.I. Cuza” le-au prezentat tinerilor informații despre condițiile legale și criteriile specifice de recrutare la Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești și Facultatea de Pompieri. Totodată, le-au împărtășit și experiențele personale din timpul sudenției.

Toți participanții au primit materiale de informare preventivă din cadrul campaniilor naționale „R.I.S.C – Renunță, Improvizațiile sunt Catastrofale” , „Nu tremur la cutremur” „Viziune 2020”, „Ai grijă la cea mai mare grijă: siguranța copilului tău”, „Un cămin sigur pentru copilul tău” și „Îndepărtează pericolele! Protejează-i pe cei dragi!”.

Publicitate

Activitatea a fost organizată în curtea Primăriei Comunei Vârfu Câmpului, în contextul sărbătoririi „Săptămânii Protecției Civile”.

Acțiunile din cadrul „Săptămânii Protecției Civile” se încheie pe 4 martie, când comemorăm 48 de ani de la cel mai mare cutremur din România.

Așadar, mâine, pompierii vor fi prezenți în Piața Centrală din municipiul Botoșani cu sfaturi utile și măsuri ce trebuie adoptate în cazul producerii unor situații de urgență. În școlile din județ, vor fi organizate exerciții de evacuare de pompierii militari și voluntari.

Mai multe informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență pot fi obținute prin accesarea platformei naționale de pregătire în situații de urgență https://fiipregatit.ro și aplicația de mobil DSU care poate fi descărcată gratuit din App Store și Google Play.

 

Citeste mai mult

Eveniment

APIA Botoșani: Vizarea carnetelor de rentă viageră agricolă

Publicat

Publicitate

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) Centru Județean Botoșani informează că, în perioada 03 martie – 31 august 2025 (în zilele lucrătoare), pentru obţinerea sumei de bani reprezentând renta viageră agricolă aferentă anului 2024, rentierii vor solicita viza anuală, fie prin prezența fizică, fie prin mijloace electronice de comunicații sau poștă/curier.

Pentru vizarea electronică, rentierii vor transmite documentele necesare acordării vizei pe adresa de e-mail a Centrului APIA unde se află dosarul rentierului și vor contacta telefonic funcționarii APIA CJ Botoșani pentru a primi confirmarea acordării vizei.

La nivelul Centrului Județean Botoșani, estimăm că în anul 2025, vor viza carnetele peste 700 de rentieri agricoli.

Lista nominală a codurilor de rentier și județul de vizare” este postată pe site-ul APIA și poate fi accesată la adresa: https://apia.org.ro/ajutoare-specifice/masuri-de-sprijin-finantate-de-la-bugetul-national/renta-viagera-agricola/.

Documentele pe care trebuie să le prezinte rentierul la depunerea declaraţiilor de vizare, personal sau prin împuternicit/mandatar/curator, sunt următoarele:

– carnetul de rentier agricol;

Publicitate

– actul de identitate al solicitantului;

– decizia de la comisia de expertiză medicală – pentru solicitanţii pensionaţi pe caz de boală gradele I sau II/decizia de la comisia de expertiză medicală și decizia de pensionare la limită de vârstă – pentru solicitanţii pensionaţi pe caz de boală gradele I sau II a cărei pensie de invaliditate devine pensie pentru limită de vârstă;

– procură notarială autentificată/curatelă/hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă din care să reiasă că solicitantul este tutore legal al rentierului agricol, în original, numai pentru cazurile în care vizarea carnetului de rentier agricol este solicitată prin reprezentant legal;

– contractul/contractele de arendare încheiat/încheiate până la data de 30 septembrie 2011, cu respectarea prevederilor Legii arendării nr.16/1994*), cu modificările şi completările ulterioare, sau încheiat/încheiate după data de 1 octombrie 2011, cu respectarea prevederilor Codului civil;

– extras de cont pe numele rentierului agricol, deschis la oricare bancă de pe teritoriul României, în lei (opţional);

– declarația pentru obţinerea vizei anuale conform modelului din Anexa la Normele metodologice de aplicare a prevederilor „titlului XI Renta viageră agricolă” din Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, precum și unele măsuri adiacente, aprobate prin Ordinul nr.1272/2005.

Informații pentru moștenitorii rentierilor

În cazul decesului rentierului, renta datorată acestuia până la data decesului poate fi încasată de moştenitorii săi, cu condiţia respectării prevederilor art.8 din Legea 247/2005 Titlu XI, și a depunerii, la oricare Centru APIA, până la data limită 15.10.2025, a cererii de moștenitor însoțită de următoarele documente justificative:

  • carnetul de rentier al defunctului (obligatoriu în original);
  • copie a certificatului de deces;
  • copie a actului doveditor privind calitatea de moștenitor (certificat de moştenitor sau certificat de calitate de moştenitor, certificat de legatar, hotărâre judecătorească de succesiune învestită cu formula ”definitivă”);
  • copie după B.I/C.I./paşaport al moştenitorului;
  • împuternicire/declaraţie notarială din care să reiasă acordul celorlalţi moştenitori privind solicitarea şi încasarea rentei viagere agricole datorată rentierului (original);
  • extras de cont pe numele moștenitorului.

Deoarece carnetul de rentier este un document care se depune obligatoriu în original, acest tip de cerere poate fi depusă la sediile Centrelor județene ale APIA, respectiv Centrul Municipiul București sau poate fi transmisă prin poștă/curier.

Plata rentei viagere agricole, conform prevederilor art.6 alin.1 şi alin.2, din Legea 247/2005 Titlul XI, se efectuează într-o singură rată anuală, până la data de 30 noiembrie 2025, prin mandat poştal sau virament bancar.

Legislaţie:

  • Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente, titlul XI renta viageră agricolă, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordinul Ministrului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale nr.1272/503/2005 modificat prin Ordinul comun al Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale nr.348/24.08.2023 și nr.356/16.09.2024, respectiv al Ministerului Finanțelor nr.2.678/04.10.2023 și nr.6219/01.10.2024, privind modificarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Titlului XI „Renta viageră agricolă” din Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente cu modificările şi completările ulterioare, sunt stabilite condiţiile de acordare a rentei viagere agricole.

Datele de contact ale Centrelor APIA le puteți vizualiza pe site-ul instituției www.apia.org.ro , accesând link-ul: https://apia.org.ro/centre-judetene/.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending