Connect with us
Publicitate

Eveniment

Doi ucraineni au trecut ilegal granița de stat a României, solicitând protecție de partea statului român. Situația refugiaților

Publicat

Publicitate

La nivelul județului Botoșani, până în acest moment, nu au fost semnalate situații deosebite în ceea ce privesc persoanele care ajung în țara noastră prin Punctele de Trecere a Frontierei de la Rădăuți Prut și Stânca.

Până în acest moment, două persoane, de cetățenie ucrainiană, care au trecut ilegal granița de stat a României, în zona Oroftiana, sunt cercetate la Poliția de Frontieră. Ambele persoane au solicitat o formă de protecție de partea statului roman.  A fost înștiințat Centrul de Imigrări de la Rădăuți, unde vor ajunge cele două persoane.

Prin Punctul de Trecere a Frontierei Stânca, în intervalul, 26.02. orele 08.00 la 27.02. orele 08.00

Publicitate

total auto 383,

total persoane 1355,

1 auto cu 3 persoane raman in Bacau

Publicitate

5 auto cu 14 persoane  raman in Botosani,

15 auto cu 53 persoane raman in Suceava, 5 auto cu 20 persoane raman în București,  2 auto cu 4 persoane raman în Iași, restul in tranzit.

 

Publicitate

Prin Punctul de Trecere a Frontierei Stânca, în intervalul, 24.02. orele 08.00 la 27.02. orele 08.00

total auto 791, total persoane 2660,

9 auto cu 19 persoane raman in Botosani,

31 auto cu 113 persoane  raman in Suceava,

11 auto cu 37 persoane raman in Iași, 6 auto cu 25 persoane București,  1 auto cu 3 persoane raman în Bacău, restul in tranzit.

 

 

PTF Radauti Prut , in data de 26.02.2022 ora 08 – 27.02.2022, ora 08,
379 auto cu 1427 persoane ,
129 auto cu 523 persoane rămân în România,
12 auto cu 51 persoane in Botoșani, restul pleacă în tranzit.

PTF Radauti Prut , in data de 24.02.2022 ora 08.00 -27.02.2022, ora 08,
665 auto cu 2339 persoane ,
dintre care 236 auto cu 875 persoane rămân în România,
36 auto cu 92 persoane ramân in Botoșani,  restul pleacă în tranzit.
În așteptare 29 auto.

 

De seara trecută, Punctul de Trecere a Frontierei Rădăuți-Prut este operațional cu program permanent.

Începând din 26 februarie 2022, Poliția de Frontieră Română, de comun acord cu autoritățile de frontieră din Republica Moldova, a decis ca Punctul de Trecere a Frontierei Rădăuți-Prut de la granița comună să fie deschis cu program permanent de 24 de ore.

Această măsură va contribui la fluidizarea traficului la granița cu Republica Moldova si va permite efectuarea formalităților de frontieră pentru autoturisme si pasageri cu operativitate.

De asemenea, PTF Radauti-Prut poate prelua si fluidiza o parte a traficului de persoane si autoturisme din punctul de trecere a frontierei Siret-Porubne.

Până ieri, 26.02.2022, acest punct de trecere era deschis doar în intervalul orar 08-20.

 

În ultimele ore, ISU Botoșani, Primăria Mihăileni și Direcția Județeană de Tineret și Sport au acordat sprijin pentru 72 de persoane dintre care 17 copii care au solicitat un loc de cazare. Aceștia sunt cazați în două locații din Mihăileni și Agafton.15 dintre ei sunt studenți din Maroc și vor pleca spre țara de origine în cursul zilei de astăzi. Precizăm că, până la acest moment, aceștia nu au solicitat în mod oficial o formă de protecție a statul român declarând că sunt în tranzit.

La Centrul de zi pentru persoane vârstnice din comuna Mihăileni, ISU Botoșani a suplimentat cu 30  numărul de paturi. La tabără Codrii de Aramă de la Agafton, mai sunt disponibile 59 de locuri.

La cele două puncte de trecere a frontierei de la Rădăuți Prut și Stânca, unde au fost instalate corturi, foarte multe persoane fizice și juridice au adus alimente și apă.

În vederea organizăriii eficiente și unitare a întregii misiuni umanitare, reprezentanții societății civile care doresc sa sprijine această acțiune umanitară sunt rugați să trimită intențiile de sprijin la adresa de e-mail : umanitar.dsu@mai.gov.ro, astfel încât acestea sa fie colectate si centralizate la nivelul fiecarui județ.

Aceste intenții pot fi transmise și prin completarea unui chestionar simplu disponibil la adresa:

https://docs.google.com/…/1FAIpQLSeyirIDJ2dD…/viewform

Va informam totodata că intențiile de ajutor si orice altă sesizare legate de această situație pot fi comunicate la numărul de telefon operaționalizat în Centrul județean de Coordonare și Conducere a intervenției, disponibil 24/24, asigurat de reprezentantii ISU, IPJ, DSP, IJJ si STPF.

Numarul de telefon: 0756.131.398

”Am primit foarte multe solicitări de ajutor din partea unor oameni de bine din Botoșani și din țară. Vreau să le mulțumesc personal, avem o evidență, o centralizare, iar dacă situația o va impune, gradual, vom apela la ajutorul lor,” a declarat prefectul județului Botoșani, Sorin Cornilă.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Rezultatele tragerilor la LOTO de joi, 21 noiembrie 2024

Publicat

Publicitate

LOTERIA ROMÂNĂ a continuat, joi, 21 noiembrie 2024, seria extragerilor Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc.

Numerele extrase, 21 noiembrie 2024:

Loto 6/49: 26, 8, 21, 20, 40, 22

Publicitate

Loto 5/40: 11, 29, 32, 31, 21, 36

Joker: 11, 43, 13, 39, 21 + 6

Noroc: 6 7 5 7 0 1 1

Publicitate

Noroc Plus: 9 5 1 5 8 0

Super Noroc: 2 2 8 2 3 8

Publicitate
Citeste mai mult

Economie

Veste bună pentru mediul de afaceri: Bonificaţie de 5% din impozit pentru microîntreprinderile bune platnice

Publicat

Publicitate

Microîntreprinderile bune platnice vor primi o bonificaţie de 5% din impozit. Acest lucru după ce Camera Deputaţilor a adoptat, luni, proiectul de lege privind aprobarea ordonanței de urgenţă 107/2024, stabilind, printr-un amendament, majorarea bonificaţiei de care beneficiază microîntreprinderile bune platnice de la 3% la 5% din impozitul pe profit anual şi din impozitul pe venit, aferente anului fiscal 2024.

S-au înregistrat 158 voturi pentru, 40 contra şi 17 abțineri, transmite Agerpres.

Publicitate

”Am reușit! E adevărat doar prin presiune! Amendamentul Roman e literă de lege. Arătăm respectul PNL și al președintelui Nicolae Ciucă, pentru 560.000 de firme care își plătesc la timp, birurile către stat.

Plătitorii de impozit pe profit, precum și plătitorii de impozit pe venitul microîntreprinderilor beneficiază de o bonificație de 5%, din impozitul pe profitul anual și din impozitul pe venitul microîntreprinderilor, aferent anului 2024.

O altă veste bună este ca urmare a discuțiilor cu ministrul liberal de finanțe, se susține permanentizarea acestei măsuri pentru mediul privat. USR a votat împotriva, iar AUR s-a abținut, ceea ce e tot un vot împotrivă” a transmis deputatul de Alba, Florin Roman.

Publicitate

Bonificaţie de 5% din impozit. Ce prevede proiectul

OUG 107/2024 reglementează unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanţelor bugetare şi a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024.

Actul normativ prevede măsuri privind acordarea unor facilităţi fiscale, constând în anularea unor obligaţii de plată accesorii, monitorizarea cheltuielilor publice pentru flexibilizarea alimentării Fondului de rezervă bugetară, precum şi modificarea şi completarea unor acte normative.

“Contribuabilii plătitori de impozit pe profit, indiferent de sistemul de declarare şi plată prevăzut la
art. 41 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal (…), precum şi contribuabilii plătitori de impozit pe veniturile microîntreprinderilor potrivit titlului III “Impozitul pe veniturile microîntreprinderilor” din aceeaşi lege, beneficiază de o bonificaţie de 5% din impozitul pe profit anual şi din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, aferente anului fiscal 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, după caz”, prevede textul adoptat. În textul iniţial al ordonanţei de urgenţă, această bonificaţie este de 3%.

Publicitate

În cazul grupului fiscal, bonificația se aplică la impozitul pe profit anual declarat de persoana juridică responsabilă.

Citeste mai mult

Eveniment

(P) Valeriu Iftime: Problemele județului își pot găsi rezolvarea dacă nu le mai ascundem sub preș cum au făcut cei de la PSD

Publicat

Publicitate

Așa cum puteți observa, problemele județului își pot găsi rezolvarea. Important este să nu le mai ascundem sub preș, așa cum au făcut, ani de zile, cei de la PSD. De ce au făcut asta? Pentru că au vrut mereu să pozeze în echipa perfectă pentru administrarea județului, în timp ce Botoșaniul se prăbușea și ajungea pe ultimul loc în orice clasament al dezvoltării.

Pentru mine, în calitate de președinte al Consiliului Județean, este extrem de important să avem discuții constructive cu liderii principali ai României despre cum putem schimba situația din Botoșani. În vizita recentă a domnului Nicolae Ionel Ciucă am mers împreună să vedem care sunt proiectele eșuate ale județului și cum putem salva această situație. Am extrem de multe priorități pentru care am mare nevoie de sprijin total la nivel central.

Faptul că spitalul de paliație a fost tergiversat atât de mult, iar, într-un final, a fost construit complet greșit, reprezintă o adevărată rușine pentru cei care au gestionat și monitorizat proiectul. Probabil nu au considerat că au voturi de aici, așa a fost gândirea până acum, totul se traducea în voturi. Eu voi demonstra că pentru mine contează oamenii! Însă vom rezolva și această problemă. Dacă primăria nu va rezolva URGENT cu acest proiect, vom prelua proiectul la Consiliul Județean. Este imperativ ca botoșănenii să aibă acces la facilitățile oferite de un spital de paliație, pentru că este un coșmar ce trăiesc familiile acestor pacienți.

Publicitate

Împreună am fost și la fabrica Artsana, o fabrică care s-a închis și care a provocat un adevărat cutremur în întreg județul, lăsând oameni fără locuri de muncă, asta s-a intamplat EXCLUSIV din cauza lipsei de viziune a celor care au condus județul. Este necesar să investim în astfel de fabrici și să căutăm soluții pentru a atrage investitori și locuri de muncă. Oamenii trebuie să aibă posibilitatea de a munci aici, în Botoșani. Acesta este SINGURUL plan pentru o evoluție și o dezvoltare sigură.

Nu suntem aici pentru campanie, nu suntem doar în trecere. Dorința noastră este ca oamenii să vadă și să înțeleagă că nu repetăm modelele vechi.

Sunt alături de voi, dragi botoșăneni. Împreună aducem Botoșaniul la nivelul de progres pe care îl merită!

Publicitate

#continuamschimbarea

#ValeriuIftime

CMF 11240002

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

S-au speriat și polițiștii de TUPEU: Într-o comună din Botoșani figurează 10.000 de cetățeni din Ucraina, Republica Moldova și Federația Rusă

Publicat

Publicitate

Polițiștii de frontieră din cadrul Direcției de Prevenire și Combatere a Migrației Ilegale și a Infracționalității Transfrontaliere al Inspectoratului General al Poliției de Frontieră și ai Inspectoratelor Teritoriale ale Poliției de Frontieră Iași și Sighetu Marmației, sub coordonarea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie au pus în data de 20.11.2024, în executare, 90 de mandate de percheziție domiciliară la sediile unor instituții publice și locuințele unor persoane fizice din judeţele Botoşani, Suceava şi municipiul Bucureşti.

Activitățile operative sunt realizate într-o cauză penală în care se efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de luare de mită și fals informatic de către funcționari publici de pe raza județului Botoșani, precum și cu privire la săvârșirea infracțiunilor de dare de mită, trafic de influență, cumpărare de influență, fals material în înscrisuri oficiale, uz de fals și fals în înscrisuri sub semnătură privată.

Ancheta vizează destructurarea unei rețele care, prin intermediul unor funcționari publici din două servicii de evidență a populației din cadrul unor primării, a obținut documente de identitate românești neconforme cu realitatea pentru persoane născute în Republica Moldova, Ucraina și Federația Rusă.

Publicitate

În mod concret, beneficiarii au obținut cărți de identitate, cu stabilirea domiciliului la imobile care aparțineau unor cetățeni români care au decedat, iar partajul succesoral nu a fost efectuat, care sunt netrasportabili sau plecați în străinătate, fără acordul lor, prin întocmirea în fals a declarațiilor de luare în spațiu și implicit fără prezența lor în fața funcționarului de la Serviciul de evidență al persoanelor din cadrul primăriilor.

Astfel, într-o comună din județul Botoșani figurează aproximativ 10.000 de cetățeni originari din Ucraina, Republica Moldova și Federația Rusă, marea majoritate având domiciliul la diferite adrese, fără acordul prealabil al proprietarilor, sau în baza unor declarații de luare în spațiu neconforme cu realitatea, prin contrafacerea semnăturii proprietarilor sau a unor adeverințe emise de reprezentanți ai primăriei, în care a fost consemnat în mod nereal dreptul de proprietate.

Sumele de bani plătite pentru obținerea unei cărți de identitate românești ar fi fost cuprinse între 350-400 de euro și variau în funcție de serviciile oferite de către intermediar.

Publicitate

Banii se împărțeau astfel:

– 100-150 de euro/persoană celor dispuși să ia în spațiu, în mod fictiv, cetățeni născuți în Republica Moldova, Ucraina și chiar în Federația Rusă, la imobile pe care le dețin, în marea lor majoritate fără titlu locativ valabil, cunoscând că aceștia nu vor locui vreodată la adresă;

– între 50-100 de euro/persoană funcționarilor publici din cadrul Serviciului de evidență al persoanelor din cadrul primăriilor pentru îndeplinirea defectuoasă a atribuțiilor de serviciu în legătură cu primirea, introducerea, fără drept, în RNEP de date neconforme realității, care se referă la domiciliul persoanei, cunoscând că este fictiv, dar și a altor date de identificare a persoanei, precum și eliberarea în regim de urgență a cărților de identitate neconforme realității; există situații când în două zile beneficiarul a obținut atât cartea de identitate cât și pașaportul;

Publicitate

– 50 de euro se împărțeau altor funcționari din cadrul celor două primării pentru eliberarea unor documente necesare emiterii actelor de identitate și anume chitanțe, adeverințe de rol fiscal, efectuarea de copii de pe documentele de stare civilă, dar și taxa pentru eliberarea documentelor, în valoare de 7 lei.

“Activitățile au fost efectuate în colaborare cu Brigada Specială de Intervenție ”Vlad Țepeș”, Gruparea de Jandarmi Mobilă Bacău, precum și cu sprijinul Direcției de Operațiuni Speciale din cadrul Poliției Române și a Serviciului Tehnic din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție.

În urma perchezițiilor efectuate ieri, au fost aduse la audieri 18 persoane, dintre care 12 au fost reținute și 4 se află sub control judiciar.

Totodată, au fost confiscate importante sume de bani 358.000 lei, 65.250 euro, 3.215 dolari, 2000 lire și100 franci elvețieni”, a precizat într-un comunicat Poliția de Frontieră.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending