Connect with us

Actualitate

Delegarea temporară a autorității părintești. Ministrul Familiei: Sunt aproape 74.000 de copii cu părinţi plecaţi peste hotare

Publicat

Publicitate

În România aproape un număr de 74.000 de copii au părinți plecați în străinătate, afirmă ministrul Familiei, Gabriela Firea, care precizează că a înființat un departament special care se va ocupa de problemele acestora: „Cu toții trăiesc adevărate drame. Sunt suflete forțate să se maturizeze înainte de vreme”.

„Vești foarte bune pentru copiii cu părinții plecați la muncă în străinătate! Sunt aproape 74.000 de copii cu părinți plecați peste hotare. Aproape un sfert au rămas complet în grija rudelor.

Cu toții trăiesc adevărate drame. Sunt suflete forțate să se maturizeze înainte de vreme.

Prioritatea noastră este ca acești copii să nu sufere mai mult decât o fac deja, căci, cu siguranță, chiar dacă părinții, prin eforturi mari, au grijă de familiile rămase acasă, copiii simt profund lipsa oamenilor dragi.

În afară de tragedia sufletească prin care copiii erau nevoiți să treacă, mulți au fost privați de drepturile lor în privința unei educații corecte, accesului la servicii de sănătate și îngrijire corespunzătoare fiecărei vârste, din cauză că părinții plecați nu îi declarau ca fiind lăsați în grija rudelor”, scrie pe Facebook Gabriela Firea.

Ministrul Familiei: Sunt aproape 74.000 de copii cu părinţi plecaţi peste hotare. Campanie de informare

El arată că Ministerul Familiei, Tineretului şi Egalității de Șanse, prin Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție, este partenerul Organizației Salvati Copiii Romania într-o campanie de informare destinată părinților care muncesc în străinătate şi persoanelor în grija cărora au rămas copiii.

Publicitate

„Prin această campanie dorim să facem cunoscute modificările legislative care înlesnesc realizarea procedurii de delegare temporară a autorității părintești.

În sfârșit, aceste modificări legislative vitale pentru copiii cu părinții plecați la muncă în străinătate, intră în vigoare în urma insistențelor noastre, după ce au fost amânate cel puțin doi ani.

Aproape 21.500 de copii au ambii părinți peste hotare, plecați pentru a căuta un trai mai bun. Am lansat această campanie de informare împreună cu Gabriela Alexandrescu, președinta Salvați Copiii România, Elena Tudor, președinta Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție, secretarul de stat Doina Pârcălabu, secretarul general al ANPDCA Cristina Cuculas și specialiștii Salvați Copiii.

Le mulțumesc pentru participarea la eveniment și pentru implicarea în această problemă importantă consilierului prezidențial Sandra Pralong, secretarului de stat în Ministerul Afacerilor Externe Janina Sitaru, consilierului ministrului Educației Octavia Borș, reprezentanților Ministerului Afacerilor Interne, DGASPC-urilor, autorităților locale și tuturor reprezentanților instituțiilor prezente”, adaugă Firea.

Ministrul Familiei: Sunt aproape 74.000 de copii cu părinţi plecaţi peste hotare. Ce este Observatorul Național al Copilului

Totodată, Gabriela Firea menționează că în acest an a reușit cu ajutorul colegilor parlamentari să modifice în mod esențial legislația.

„Practic, noile prevederi îi obligă pe cei care-și asumă creșterea copiilor să o facă legal, iar copiii să beneficieze de toate drepturile pe care le au: acces la educație, servicii de sănătate, îngrijire adecvată fiecărei vârste.

De asemenea, pentru acest obiectiv, pe care îl consider extrem de important, am înființat la Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse un departament special care se va ocupa de problemele copiilor cu părinți plecați la muncă în afara țării.

Lucrăm în continuare la Observatorul Național al Copilului, o bază de date care va cuprinde informații despre toți copiii din România și în special pe cei aflați în situații dificile.

În paralel, așteptăm proiecte din partea primarilor pentru realizarea rețelei celor 150 de centre de zi pentru care avem 50 de milioane de euro fonduri nerambursabile prin PNRR”, încheie Firea.

(sursa: Mediafax)

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Zile libere fără „punte” între Anul Nou și Bobotează. Guvernul scurtează minivacanța bugetarilor de la începutul lui ianuarie 2026

Publicat

Publicitate

Fără „punte” bugetară la început de 2026. Ziua de luni, 5 ianuarie, va fi lucrătoare pentru angajații din sectorul public. Angajații din instituțiile publice vor începe anul 2026 fără tradiționala „punte” dintre zilele libere de Revelion și sărbătorile de Bobotează și Sfântul Ioan, scrie alba24.ro.

Potrivit informațiilor disponibile în acest moment, luni, 5 ianuarie 2026, va fi zi lucrătoare, iar bugetarii se vor întoarce la serviciu după primele două zile libere ale anului. Decizia întrerupe o minivacanță de 7 zile care începea din JOI- 1 ianuarie și se încheia MIERCURI-7 ianuarie.

Bugetarii rămân fără punte între zilele libere din weekend si Bobotează

Ulterior, aceștia vor beneficia din nou de zilele libere legale de marți, 6 ianuarie (Boboteaza) și miercuri, 7 ianuarie (Sfântul Ioan Botezătorul).

În anii anteriori, Guvernul obișnuia să aprobe așa-numitele „punți bugetare”, prin care o zi lucrătoare situată între două sărbători legale era declarată liberă, urmând să fie recuperată ulterior. Această practică permitea mini-vacanțe la începutul anului.

Surse guvernamentale citate de Cotidianul susțin că la începutul anului 2026 nu va fi acordată nicio punte bugetară, decizia fiind motivată de dorința de a limita zilele nelucrătoare suplimentare și de a menține continuitatea activității în sectorul public.

Publicitate

În urma deciziei Guvernului, luni 5 ianuarie, bugetarii vor fi nevoiți să meargă la serviciu, asta deși în anii trecuți aceștia primeau liber, dacă aveau mai multe zile libere adunate iar între ele era și una de muncă.

Pe 5 ianuarie ar fi fost și una din singurele zile în care s-ar fi pus problema unei punți bugetare, celelalte libere legale fiind fie lipite de weekend, ori la sfârșit de săptămână.

Mai puține zile libere legale în 2026 față de 2025

Anul 2026 va avea 16 zile libere legale, cu una mai puțin decât în 2025. Diferența apare deoarece, în 2026, Ziua Copilului (1 iunie) se suprapune cu Lunea de Rusalii, rezultând o singură zi liberă.

Zilele libere legale în 2026 . În ce zi din săptămână pică

  • 1 ianuarie – Anul Nou (joi)
  • 2 ianuarie – A doua zi de Anul Nou (vineri)
  • 6 ianuarie – Boboteaza (marți)
  • 7 ianuarie – Sfântul Ioan Botezătorul (miercuri)
  • 24 ianuarie – Ziua Unirii Principatelor Române (sâmbătă)
  • 10 aprilie – Vinerea Mare (vineri)
  • 12 aprilie – Paștele (duminică)
  • 13 aprilie – Lunea de Paște (luni)
  • 1 mai – Ziua Muncii (vineri)
  • 31 mai – Rusaliile (duminică)
  • 1 iunie – Lunea de Rusalii și Ziua Copilului (luni)
  • 15 august – Adormirea Maicii Domnului (sâmbătă)
  • 30 noiembrie – Sfântul Andrei (luni)
  • 1 decembrie – Ziua Națională a României (marți)
  • 25 decembrie – Crăciunul (vineri)
  • 26 decembrie – A doua zi de Crăciun (sâmbătă)

Citeste mai mult

Eveniment

Ceață persistentă afectează aeroporturile din Moldova: Curse rerutate și anulate la Suceava, Iași și Bacău

Publicat

Publicitate

La Aeroportul Internațional „Ștefan cel Mare” Suceava, în intervalul 19-20 decembrie, au aterizat trei aeronave, însă mai multe zboruri au fost rerutate sau anulate din motive strict legate de siguranța operațiunilor:

  • Wizz Air Londra – Suceava: aterizat la Timișoara (pasagerii transportați cu autocarul la Suceava).
  • Wizz Air Malpensa – Suceava: rerutat la Cluj.
  • Wizz Air Memmingen – Suceava: rerutat la Sibiu.
  • Wizz Air Charleroi – Suceava: rerutat la Cluj.
  • Wizz Air Suceava – Londra: cursă anulată, pasagerii reprogramați.

Consiliul Județean Suceava a reamintit că investiția în sistemul ILS CAT III a fost finalizată cu aproximativ o lună mai devreme decât termenul inițial. Sistemul este instalat, calibrat și validat tehnic, urmând să devină operațional după publicarea în Aeronautical Information Publication (AIP), o etapă standard obligatorie conform reglementărilor internaționale, cu un termen estimat de aproximativ 56 de zile.

„După finalizarea procedurii de publicare în AIP, Aeroportul Internațional „Ștefan cel Mare” Suceava va putea opera fără aceste limitări, inclusiv în condiții de vizibilitate foarte redusă”, a transmis Biroul de Presă al Consiliului Județean Suceava.

Toate operațiunile s-au desfășurat în conformitate cu reglementările în vigoare, prioritatea fiind siguranța pasagerilor și a echipajelor.

Pasagerii afectați sunt rugați să contacteze operatorii aerieni pentru informații privind reprogramări și compensații.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

ANOFM: 66 programe de formare profesională vor începe din ianuarie, la nivel național

Publicat

Publicitate

Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) va organiza în luna ianuarie 66 programe de formare profesională pentru 1.157 persoane care beneficiază, conform legii, de servicii de formare profesională gratuite, organizate de agențiile județene pentru ocuparea forței de muncă și a municipiului București.

Conform unui comunicat al ANOFM, programele de formare profesională cu cele mai multe locuri disponibile vizează calificări precum: lucrător comercial – 140 de persoane; agent de securitate – 123 de persoane; operator introducere, validare și prelucrare date – 118 de persoane; ajutor bucătar – 104 de persoane; coafor – 81 de persoane; contabil – 73 de persoane; referent resurse umane – 70 de persoane; instalator instalații tehnico-sanitare și de gaze – 48 de persoane; maseur – 45 de persoane; bucătar – 39 de persoane.

Cele mai multe cursuri se vor organiza în județul Brașov (pentru 150 de persoane), județul Suceava (pentru 84 de persoane) și județul Dâmbovița (pentru 75 de persoane). AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Jandarmii botoșăneni, din nou alături de cei vulnerabili: Daruri pentru bătrânii pe care i-au salvat de la frig

Publicat

Publicitate

Astăzi, 20 decembrie, jandarmii botoșăneni au dăruit pachete de alimente celor doi bătrânei pe care i-au ajutat anul acesta să ajungă acasă în siguranță.

Pe 10 februarie, nea Vasile plecase pe jos cale de 14 km spre casă, din orașul Darabani până în satul Vatra din comuna Hudești, când a fost observat de un echipaj de jandarmerie care a realizat imediat pericolul la care se expune acesta, având în vedere problemele de sănătate ce îi îngreunau mersul și temperatura scăzută cu câteva grade Celsius sub pragul înghețului.

Jandarmii l-au transportat cu autospeciala de serviciu până la domiciliu, din dorința de a-l ști teafăr și în siguranță.
În după-amiaza zilei de 7 noiembrie, un echipaj de jandarmerie l-a observat pe nea Gheorghe căzut pe trotuarul străzii 1 Decembrie din orașul Darabani și, după ce s-a asigurat că nu s-a accidentat, a aflat de la acesta că locuiește singur și are o situație materială precară.

Jandarmii l-au condus cu autospeciala de serviciu până la domiciliu, la aproximativ doi kilometri de locul unde l-au găsit, pentru a-l ști la adăpost de temperatura scăzută.

„Sperăm că produsele alimentare dăruite din inimă să le asigure hrana zilnică în această perioadă a sărbătorilor de iarnă, în care Crăciunul înseamnă mai mult „a dărui” decât „a primi”, dar a dărui din inimă, fără să te gândești că trebuie să primești ceva în schimb!”, au transmis jandarmii.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending