Connect with us

Actualitate

Decembrie 2021: Cinci asteroizi vor trece pe lângă Pământ în această lună. Unul este clasificat ”potențial periculos”

Sursa foto ilustrativ: People.com

Cinci asteroizi vor trece pe în luna decembrie pe lângă Terra, iar unul dintre aceștia este catalogat ca fiind „potenţial periculos” pentru Pământ.

Potrivit NASA, orice asteroid mai mare de 140 de metri ar putea provoca o adevărată catastrofă dacă ar lovi Pământul. La data de 11 decembrie, ”4660 Nereus”- un corp ceresc cu o dimensiune considerabilă va trece pe lângă planeta noastră.

Asteroidul este considerat din punct de vedere tehnic „potențial periculos” datorită dimensiunii și proximității sale de Pământ, dar aceste caracteristici îl fac una dintre cele mai bune ținte potențiale pentru o viitoare misiune spațială.

Pe 11 decembrie, va fi în cel mai apropiat punct de planeta noastră într-o perioadă de douăzeci de ani. Va trece la o distanță de 3,9 milioane de kilometri, de aproximativ 10 ori mai mare decât distanța dintre Pământ și Lună.

Asterioid de 330 de metri, potențial periculos

Nu există nicio posibilitate de impact, dar oamenii de știință observă deja asteroidul de 330 de metri și adună mai multe date care ar putea fi folosite pentru o misiune viitoare. Observațiile de până acum au dus la concluzia că roca spațială ar putea să conțină nichel, fier și cobalt în valoare de miliarde de dolari, scrie Antena3.ro.

Un alt asteroid masiv, care este aproape la fel de mare ca cea mai înaltă structură artificială din lume, Burj Khalifa, va trece pe lângă Pământ pe 17 decembrie.

NASA, misiune-test pentru devierea unui asteroid

NASA vrea ca omenirea să fie pregătită pentru astfel de amenințări. NASA a lansat în urmă cu o săptămână o rachetă Falcon 9, ce aparține SPACE X- compania lui Elon Musk. Misiunea este menită să testeze tehnologii de apărare a planetei, prin lovirea intenționată a unui asteroid, relatează CNBC.

Sonda DART va încearca să modifice traiectoria unui asteroid aflat la peste 10 milioane km de Terra. Sonda va ajunge la asteroidul Dimorphos în septembrie 2022 și ar trebui să-l izbească cu o viteză de 24.000 km/h pentru a-i modifica extrem de puțin traiectoria.

Pentru prima oară omenirea încearcă să schimbe traiectoria unui obiect ceresc în spațiu, iar misiunea de acum este un test pentru viitorul îndepărtat când ar fi posibil ca un asteroid mare să lovească Terra. Lansarea este programată pentru ora 8.20 iar NASA o transmite în direct. Lansarea a avut loc la ora 8.21.

Misiunea se numește Double Asteroid Redirection (DART) și este un fel de misiune „kamikaze”, fiindcă sonda lansată acum, care cântărește aproximativ 670 kg, nu are, precum alte sonde spațiale, super – instrumente științifice la bord, ci are doar instrumente de navigație și, foarte important, o cameră video.

Misiunea este pregătită din 2015

NASA a început în 2015 lucrul la această misiune, iar sistemul binar de asteroizi spre care sonda se îndreaptă a fost descoperit de astronomii în anii 90. Sonda DART se va desprinde de rachetă la o oră de la lansare și echipa de la sol va prelua controlul.

Dimorphos, asteroidul pe care ar trebui să-l intercepteze, nu constituie niciun pericol pentru Terra, ci va servi doar ca obiect ceresc de test pentru această misiune. Asteroidul are 163 de metri lățime și scopul misiunii este de a vedea dacă după ce este lovit își va schimba în vreun fel viteza și traiectoria și dacă da, în ce mod.

Cei de la NASA au făcut o comparație: asteroidul Dimorphos este ca un teren de fotbal american plin cu pietre, iar sonda care îl lovește este mică în comparație cu el, cam cât o mașină Smart. Inginerii de la NASA au spus că NU există niciun pericol pentru Terra din partea acestei misiuni și asteroidul nu are cum să se dezintegreze de la lovitură.

Lansarea a avut loc la Vandenberg Space Force Base, California și totul a fost gândit cu mare precizie, planul fiind ca în seara zilei de 26 septembrie 2022 sonda să lovească asteroidul Dimorphos cu o viteză de 24.000 km/h. Data nu este „bătută în cuie”.

Dumitru Prunariu: E singura soluţie viabilă

Acest prim test, DART, are menirea de a verifica datele teoretice, obţinute prin calcul. Sigur, aici nu vorbim de un asteroid periculos, nu este o misiune care să salveze acum Pământul. E doar un test pentru a vedea care este efectul tehnologiei asupra devierii unui mini-asteroid”, a declarat Dumitru Prunariu.

Ciocnirea sondei spatiale nu va distruge asteroidul

Ciocnirea nu va distruge asteroidul, ci planul este ca în urma impactului viteza corpului ceresc să se modifice cu o fracțiune de milimetru/secundă, iar dacă misiunea a reușit sau nu se va constata după observații făcute de la sol, cu telescoapele.

Dimorphos orbitează în jurul unui asteroid mult mai mare, Didymos, care are 790 de metri diametru. Cei doi alcătuiesc un sistem binar și un astfel de sistem este ideal pentru genul acesta de test fiindcă impactul ar trebui să schimbe orbita lui Dimorphos în jurul lui Didymos cu 1%, suficient cât totul să fie detectat cu aparatele de observație de pe Terra.

Cercetătorii au gândit multe moduri în care un asteroid care ar deveni un pericol pentru Terra ar putea fi eliminat. Printre scenariile luate în seamă s-au numărat: distrugerea cu focoase nucleare, „arderea” asteroidului cu lasere sau modificarea traiectoriei după ce asteroidul este „agățat” de o navetă care se apropie de el. Și alte variante au fost luate în seamă, dar toate sunt prea complicate pentru tehnologia din prezent.

Asteroizii sunt rămășițe plantezimale sau mici planete de la începuturile sistemului solar, acum 4,5 miliarde de ani. Ar fi trebuit să formeze o planetă, dar gravitația puternică a lui Jupiter i-a împiedicat. Asteroizii sunt foarte utili în explorarea spațiului, fiindcă se presupune că au rămas neschimbați de la formarea sistemului solar și dacă îi studiem putem afla lucruri esențiale de la formarea cosmosului.

Dumitru Prunariu: Este doar un test, nu salvăm acum Pământul

„Problema devierii orbitei unui asteroid periculos care poate lovi Pământul este analizată teoretic de mulţi ani. Se pare că este singura soluţie viabilă în cazul în care chiar avem de-a face cu un asteroid care să fie periculos şi care să se apropie de Pământ, dar care este descoperit cu mulţi ani înainte ca orbita lui să se intersecteze cu cea a Pământului. Acest prim test, DART, are menirea de a verifica datele teoretice, obţinute prin calcul.

Sigur, aici nu vorbim de un asteroid periculos, nu este o misiune care să salveze acum Pământul. E doar un test pentru a vedea care este efectul tehnologiei asupra devierii unui mini-asteroid.

Misiunea constă în mai multe misiuni de fapt. Este vorba de aceasta lansată acum, care peste un an se va apropia de asteroid. Se va desprinde de nava cosmică acea parte care va impacta asteroidul. Nava are cam 600 kg, deci cam 200 kg vor impacta asteroidul. Va fi şi o altă navă de control care pleacă cu această misiune şi care va măsura în timp desprinderea orbitei acestui asteroid mic de asteroidul principal pe care îl orbitează.

Peste doi ani de zile, Europa va lansa o misiune, care se numeşte Hera şi care va consta în ajungerea în preajma acestui asteroid şi măsurarea cu precizie a deviaţiei orbitei. Sigur, noi sperăm ca prin această tehnologie, în viitor să putem aborda asteroizi care chiar reprezintă un pericol pentru Pământ. Vom putea trage concluzii mult mai apropiate de realitate prin tehnologia aceasta”, a declarat Dumitru Prunariu pentru DC NEWS.

Scenariul din Armageddon, neplauzibil. De ce nu e bine să rupem asteroidul în mai multe bucăţi

În 1998, Bruce Willis şi Ben Affleck au jucat în filmul Armageddon, în care o echipă de experţi în forări petroliere este trimisă în spaţiu pentru a rupe un asteroid care ne ameninţa planeta în mai multe bucăţi. Conform intrigii, ruperea asteroidului ar fi dus la arderea bucăţilor mai mici în atmosfera planetei noastre.

Dumitru Prunariu a explicat de ce acest scenariu  nu este unul plauzibil.

„Metoda de rupt în două nu este una viabilă. Am văzut cu toţii Armageddon, ne-a impresionat, e superb ca film, dar e total rupt de realitate. A rupe un asteroid înseamnă a crea mai multe bucăţi care se vor deplasa pe orbite hazardante, care pot lovi Pământul. Nu se evită impactul, doar se rupe un asteroid şi se va rupe în mai multe bucăţi.

Metoda realistă şi curată este de a-i devia orbita, astfel încât el să treacă pe lângă Pământ”, a mai punctat cosmonautul.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News

Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:

ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Eveniment

CALENDAR ORTODOX 2024: Sfântul Ierarh Teodor Sicheotul, Episcopul Anastasiopolei

Publicat

Viața Sfântului Teodor a fost scrisă de ucenicul său Eleusie. Teodor s-a născut în jurul anului 530 în satul Sicheon din Galatia. Încă de la naștere a avut o relație aparte cu Sfântul Gheorghe sub a cărui ocrotire a stat și a cărui evlavie a purtat-o toată viața. Dedicat viețuirii austere și-a săpat o chilie în preajma unei biserici dedicate Sfântului Gheorghe.Mânat din prea multă râvnă, a exagerat cu nevoințele ajungând să-și pună viața în pericol. A fost dus fără întârziere la casa episcopului din Anastasiopol unde a primit îngrijiri. Uimit de devotamentul duhovnicesc al lui Teodor, îndată ce și-a revenit, episcopul l-a hirotonit. La câtva timp după, pentru întărirea sa duhovnicească, Teodor a plecat într-un pelerinaj la locurile sfinte. A vizitat Ierusalimul și Țara Sfântă, alegând mai ales să meargă să ceară sfat părinților monahi îmbunătățiți din acea vreme. Starețul mânăstirii Khoziba i-a dat schima monahală. Astfel întărit s-a întors în patria sa, și în apropierea bisericii Sfântului Gheorghe a ridicat o mânăstire unde să se nevoiască el și ucenicii săi. Cunoscut pentru sporirea sa duhovnicească, Teodor a început să fie căutat de mulțime de oameni pentru sfat. Între cei ce l-au cercetat s-a aflat și un general bizantin numit Mavrichie, care l-a vizitat după o importantă victorie împotriva perșilor. Acestui general Teodor i-a profețit că se va urca pe tronul imperial, fapt ce s-a adeverit ulterior în anul 582. La moartea episcopului Timotei de Anastasiopol, clerul și poporul deopotrivă au cerut ca Teodor să îi urmeze demnității episcopale. Teodor a refuzat, însă după îndelungi insistențe, inclusiv ale episcopilor din eparhiile vecine, a acceptat înălțarea la episcopie. S-a dedicat datoriilor pastorale, însă inima sa a rămas iubitoare de rugăciunea în singurătate. Ca să poată lămuri pentru sine această luptă a mai făcut o călătorie la Ierusalim. Acolo s-a sfătuit cu un bătrân pustnic numit Antioh care l-a sfătuit să devină pustnic. Întorcându-se, i-a cerut mitropolitului Pavel de Ancira să îi numească un succesor însă lovindu-se de refuzul acestuia a trebuit să apeleze la Patriarh și la Împărat. Pentru multa sa smerenie i s-a acceptat cererea cu condiția să poarte în continuare însemnele episcopale. S-a întors fericit la mânăstire și la viața pustnicească. Restul vieții l-a petrecut în solitudine ajutând foarte multă lume prin rugăciunile și minunile pe care le-a săvârșit. A trecut la Domnul în anul 613 iar sfintele sale moaște au fost depuse în biserica Sfântului Gheorghe pe care a iubit-o atât de mult și care în onoarea Sfântului Teodor a primit și numele de Sikeota.

Eveniment

VIDEO: Mâine, procesiune cu moaștele Sfântului Ierarh Iosif cel Milostiv pe străzile municipiului Botoșani. Unde vor fi așezate spre închinare

Publicat

Sărbătoarea Sfântului Mucenic Gheorghe, ocrotitorul municipiului Botoșani, aduce anul acesta bucurii duhovnicești deosebite credincioșilor din oraș. Cu binecuvântarea Înalt Preasfințitului Teofan, mitropolitul Moldovei și Bucovinei, vor fi aduse spre închinare la Biserica Sfântul Gheorghe din municipiu moaștele Sfântului Ierarh Iosif cel Milostiv, Mitropolitul Moldovei.

La slujbele rânduite sărbătorii vor fi prezenți alături de ÎPS Teofan și PS Nichifor Botoșăneanul și PS Gherontie Hunedoreanul.

Primirea moaștele Sfântului Ierarh Iosif cel Milostiv este rânduită pentru ziua de 22 aprilie, la ora 15.45. Înalt Preasfințitul Teofan, mitropolitul Moldovei și Bucovinei, va săvârși începând cu ora 16.15 slujba Vecerniei cu Litie, împreună cu alți ierarhii și un numeros sobor de preoți și diaconi.

„Cu deosebită Bucurie duhovnicească, vă invităm să ne rugăm împreună la slujbele oficiate cu ocazia hramului Bisericii noastre, după următorul program:

– Luni, 22 aprilie 2024

– ora 15:45 primirea raclei cu Sf. Moaşte ale Sf. Ierarh Iosif cel Milostiv;

– ora 16:00 – primirea Î. P. S. Teofan, Mitropolitul Moldovei si Bucovinei şi a ierarhilor invitaţi

– ora 16:15 – Slujba Vecerniei şi a Litiei

– ora 18:00 – Procesiune cu Sf. Moaşte ale Sf. Ierarh Iosif cel Milostiv pe următorul traseu: Biserica Sf. Gheorghe – Str. Ion Pillat – Calea Naţionala – Str. 1  Decembrie – Biserica Uspenia – Str. Poştei – Biserica Sf. Gheorghe

– marţi, 23 Aprilie 2024

– ora 09:00 – primirea Î. P. S. Teofan şi a ierarhilor invitaţi

– ora 09:30 – Sfânta şi Dumnezeiasca Liturghie a Darurilor mai înainte sfințite oficiată de Î. P. S. Teofan şi un sobor de arhierei, ieromonahi, preoţi şi diaconi.

La sfârşitul slujbei fiecare credincios participant va primi sărmăluţe, cozonac de post şi un pahar de vin oferit de Primăria Botoşani.

Cu Binecuvântarea Î. P. S. Teofan, Sfintele Moaşte vor rămâne spre venerare la Biserica noastră până miercuri seara, 24 aprilie 2024” se arată în afișul dedicat sărbătorii.

Pelerinaj pe străzile municipiului Botoșani

După slujbă, în jurul orei 18.00, va avea loc o procesiune cu moaștele Sfântului Ierarh Iosif cel Milostiv, Mitropolitul Moldovei pe următorul traseu: Biserica Sf. Gheorghe – Str. Ion Pillat – Calea Naţională – Str. 1 Decembrie Biserica Uspenia- Str. Poştei- Biserica Sf. Gheorghe.

A doua zi, pe 23 aprilie, de sărbătoarea Sfântului Gheorghe, lăcașul de cult va îmbrăca haină de sărbătoare, pregătit pentru o slujbă arhierească cu un sobor de ierarhi. Programul menționează că la ora 9.00 va avea loc primirea ÎPS Teofan și a celorlalți ierarhi invitați, după care va fi săvârșită  Sfânta şi Dumnezeiasca Liturghie a darurilor mai înainte sfinţite, la care se va alătura ierarhilor pentru slujire un sobor de ieromonahi, preoţi şi diaconi.

La sfârşitul slujbei, fiecare credincios participant va primi sărmăluţe, cozonac de post şi un pahar de vin oferit de Primăria Botoşani.

Cu binecuvântarea IPS Teofan, Moaștele Sfântului Ierarh Iosif cel Milostiv, Mitropolitul Moldovei vor rămâne spre venerare la biserica „Sfântul Gheorghe” din municipiul Botoșani  până  miercuri seară, 24 aprilie 2024.

Rezultate LOTO 21 aprilie 2024. Care au fost numere câștigătoare

Publicat

Loteria Română a organizat duminică, 21 aprilie, noi extrageri Loto 6 din 49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5 din 40 și Super Noroc.

Numerele LOTO de la extragerile din 21 aprilie 2024:

Numere câștigătoare la Loto 6/49: 47, 17, 28, 29, 26, 40

Numere câștigătoare Noroc: 5 5 8 2 3 7 9

Numere câștigătoare la Joker: 26, 14, 11, 1, 12 + 18

Numere câștigătoare la Noroc Plus: 1 7 6 3 1 4

Numere câștigătoare la Loto 5/40: 9, 19, 2, 14, 30, 25

Numere câștigătoare la Super Noroc: 3 4 1 6 7 0

La Noroc este în joc un report cumulat în valoare de peste 9,14 milioane de lei (peste 1,83 milioane de euro).

Eveniment

VIDEO: Diaconul Cosmin Melinte, fost profesor în Botoșani, este noul preot din ținutul vlădicilor. „Vrednic este!”

Publicat

Sâmbătă, într-un cadru festiv și într-o atmosferă duhovnicească încărcată de emoție, diaconul Cosmin Melinte, originar din Botoșani, a primit puterea de a sfinţi Darurile, adică de a sluji Sfânta Liturghie, fiind hirotonit preot de Presfințitul Nichifor Botoșăneanul, care a slujit Sfânta Liturghie în fruntea unui sobor de preoți și diaconi.

După o rugăciune de dezlegare a păcatelor, ierarhul prezent a dat binecuvântare de începere a slujbei Sfintei și Dumnezeieștii Liturghii. A urmat Taina Hirotoniei care nu este o slujbă independentă, de sine stătătoare, ci se încadrează în slujba Sfintei Liturghii depline. Hirotonia în preot se săvârşeşte înainte de sfinţirea Darurilor (îndată după intrarea cu Cinstitele Daruri), deoarece preotului i se dă puterea de a sfinţi Darurile, adică de a sluji Sfânta Liturghie.

Acesta a fost momentul care a adus emoții de neuitat pentru părintele Cosmin Melinte și preoteasa sa, Ecaterina. Rostirea troparelor „Isaie, dănţuieşte; Fecioara a avut în pântece şi a născut Fiu pe Emmanuel, pe Dumnezeu şi Omul; Răsăritul este numele Lui, pe Care slăvindu‑L, pe Fecioara o fericim.”„Sfinţilor mucenici, care bine v‑aţi nevoit şi v‑aţi încununat, rugaţi‑vă Domnului să se mântuiască sufletele noastre.” și „Slavă Ţie, Hristoase Dumnezeule; lauda apostolilor şi bucuria mucenicilor, a căror propovăduire este Treimea cea de o fiinţă” a precedat rugăciunile de hirotonie.

„Să vă ajute Bunul Dumnezeu să vă bucurați de această slujire. Cu aceeași cinste cu care părintele slujește într-o parohie și doamna preoteasă este chemată pe de o parte să îl ajute, pe de altă parte să păstreze acest mare har care asupra întregii familii înseamnă binecuvântare, înseamnă ocrotire, dar înseamnă și responsabilitate”, a spus în cuvântul său PS Nichifor Botoșaneanul.

Părintele Cosmin Melinte a fost mai mulți ani profesor de religie în comuna Gorbănești, extrem de îndrăgit de elevii săi. S-a evidențiat prin acțiuni de caritate, prin activități menite să are slava lui Dumnezeu în faptele de milostenie adresate credincioșilor din zona în care activa.

Apropiații îl descriu ca fiind un om blând, discret, foarte bine pregătit și profund credincios.

„Primul coleg, prieten, frate al generației noastre a primit marele dar al Preoției.
Un om discret, blând și foarte bine pregătit este cel care va călăuzi de acum sufletele Parohiei Vlădiceni spre Hristos.
Preoția nu este ceva banal, vremelnic sau roadă a simoniei. Nicidecum.
Preoția este cea mai înaltă slujire a Bisericii și cel ce o primește nu poate fi oricine, nu poate să o obțină oricum și nu este rezultatul urmării unor cursuri la o facultate.
Este mai mult de atât!
A fi Preot înseamnă să fii cel dintâi în toate. Să fii gata să dai totul lui Hristos oricând și necondiționat. Preotul este cel despătimit și devine pildă pentru cei plini de patimi.
Desigur, este și soț, tată, fiu și mai cu seamă om. Are neputințe, greutăți și griji. Este responsabil de tot ce se întâmplă administrativ în parohie și va da seama de sufletul fiecărui creștin încredințat înaintea Marelui Preot.
Și câte se mai pot spune…
Îți suntem alături, Părinte Cosmin și te încredințăm de aceeași dragoste frățească cu care și tu ne ești aproape!
Vrednic este! Axios! Dignus est”, a scris pe pagina de facebook teologul George Brînzei.

Redacția Botosani24.ro urează părintelui Cosmin Melinte păstorire îndelungată și rodnică.

Istoricul Parohiei din Vlădiceni

La început satul a fost aşezat la cca. 2  km. de şoseaua  Piatra-Neamţ – Roman, dar se pare ca din cauza deselor năvăliri ale turcilor şi tătarilor satul a fost mutat în zona pădurii de nişte călugări numiţi vlădici, de unde şi numele noului sat: „VLADICENI”.

Iniţial satul a purtat numele de GOSTILEŞTI  după boierul GOŞTILĂ. Aşa cum au arătat cercetările arheologice efectuate aici, satul este foarte vechi. O primă atestare documentară avem din 1488, februarie, când Stefan cel Mare întăreşte lui DOŞCA Si surorii sale MELEA, fii lui GOŞTILĂ, nepoţii lui PUIU PLOSCARU, satele GOSTILEŞTI (şi aletele) pe pârâul Negru, Goştileşti fiind cumpărat de tatăl lor de la IVAN CRAIUL, cel care a stăpânit moşia cu mult înainte. IVAN CRAI a făcut parte din sfatul domnesc.

În cursul aceluiaşi an fii lui GOŞTILĂ DOŞCA şi MELEA, au dăruit satele NEGOIEŞTI (azi BORNIŞ) şi GOSTILEŞTI (azi VLĂDICENI) jumătate, Mitropoliei din Târgul Roman. Hotarul acestei jumătăţi din satul GOSTILEŞTI (Vlădiceni) era precizat astfel : „începând de la pădure, de la vadul lui Căliman, în jos pe Goştileasa (pârâu) la Pârâul Negru la vale la gura bahnei şi pe bahniţă în sus la movilă până unde se întâlnesc hotarele Gostineştilor cu a Băhnenilor şi de aici pe ogoarele din jos, la movila care este la drumul vechi şi în celelalte părţi după hotarul vechi.

Legenda spune că un locuitor nevoiaş pe nume CHIFU, şi-a făcut casa pe moşia unui VLĂDICĂ (episcop) sau călugări, şi mai târziu satul a luat numele de VLĂDICENI. Vatra satului s-a format prin tăierea pădurii.

BISERICA DIN VLĂDICENI

Primul locaş de cult a fost o bisericuţă de lemn care a ars complet înainte de anul 1900. În anul 1906 la data de 26 octombrie a început construcţia actualului locaş de cult. Finalizarea lucrărilor a fost în anul 1918, an în care a avut loc şi târnosirea. Biserica este construită din cărămidă, în stil moldovenesc având formă de cruce, cu un singur turn ce adăposteşte clopotniţa. Cât priveşte ctitorii nu se poate vorbi de anumite persoane, întreaga comunitate de enoriaşi contribuind la construcţia bisericii. Biserica  a fost pictată în ulei de pictorul romaşcan Teofănescu între anii 1915-1918. catapeteasma şi mobilierul bisericesc (iconostasul mare cu icoana Maicii Domnului, iconostasul mic, scaunul arhieresc etc.) au fost lucrate în lemn de tei de către sculptorul Iorgu Sapatoiu din  oraşul Roman în anul 1915. Icoanele catapetesmei au fost pictate de Ioan Secoşan. O primă restaurare are loc la interior în anul 1952 când a fost refăcută o parte din pictură de către pictorul Octav Zmeu din Roman. Tot acum au fost turnaţi din beton nişte pinteni de susţinere şi întărire la exteriorul bisericii în zona celor două apside şi a Sfântului Altar. În anul 1990 s-au efectuat lucrări de zidărie (refacerea tencuielii căzute) la interiorul bisericii, apoi în anul 1991 lucrări de refacere şi spălare a picturii. În anul 1993 s-au efectuat lucrări de zidărie exterioară, refecându-se tencuiala şi s-a aplicat un strat de praf de piatră. Urmare acestor lucrări efectuate la data de19 iulie 1998 a avut loc resfinţirea Bisericii Sfântul Nicolae – Vlădiceni în prezenţa unui sobor de preoţi condus de către PS Ioachim Vasluianul.

Preoţi slujitori şi perioade :

Ø      Teofănescu Ioan 1918 – 15 noiembrie 1927 (9 ani) Sub îndrumarea sa a fost finalizată biserica şi târnosită. La 15 noiembrie 1927 a fost înfiinţată Parohia Vlădiceni, până la această dată fiind filie a parohiei Bârgăoani ;

Ø      Negrea Ioan 1927-1953 (26 ani) a fost primul preot paroh. În anul 1953 aplecat ca protopop la Târgu Ocna judeţul Bacău.

Ø      Tendeleu Nicolae 1953-1972 (19 ani)