Connect with us
Publicitate

Eveniment

De la 1 iulie intră în vigoare legea care poate desființa instituții publice

Publicat

Publicitate

Începând cu data de 1 iulie 2024, instituţiile publice cu personalitate juridică aflate în coordonarea/subordonarea/autoritatea autorităţilor administraţiei publice centrale/locale îşi pot desfăşura activitatea dacă îndeplinesc următoarele condiţii cumulative, relatează alba24.ro. Legea care poate desființa instituții publice intră în vigoare de la 1 iulie: O serie de măsuri fiscal bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung intră în vigoare la 1 iulie 2024. Sunt vizate instituțiile publice.

Sunt introduse mai multe condiții cumulative pentru instituțiile publice, inclusiv pentru cele locale.

Publicitate

Dacă nu le îndeplinesc, se pot desființa sau comasa cu alte instituții.

Mai multe consilii județene din țară au luat deja măsuri pentru a reorganiza unele instituții subordonate.

Alte instituții nici măcar nu știu de existența ei, în condițiile în care ”Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, cu modificările și completările ulterioare” a suferit mai multe schimbări.

Publicitate

Inițial, legea trebuia aplicată în 2023, dar a fost prorogată de Guvern cu termenul de 1 iulie 2024.

Ce condiții trebuie să îndeplinească pentru a nu se desființa

(1) Începând cu data de 1 iulie 2024, instituţiile publice cu personalitate juridică aflate în coordonarea/subordonarea/autoritatea autorităţilor administraţiei publice centrale/locale îşi pot desfăşura activitatea dacă îndeplinesc următoarele condiţii cumulative:

a) au un număr de peste 50 de posturi aprobate conform legii şi efectiv ocupate în structurile organizatorice;

Publicitate

b) activităţile desfăşurate de instituţiile publice nu se suprapun sau sunt similare cu alte activităţi desfăşurate de alte instituţii publice cu obiect de activitate acelaşi sau similar.

(2) Instituţiile publice care nu îndeplinesc condiţiile prevăzute la alin. (1) se pot desfiinţa/reorganiza/fuziona sau pot transfera activitatea şi personalul încadrat către alte structuri organizatorice, inclusiv către structurile organizatorice aflate în coordonarea/autoritatea/subordonarea autorităţilor administraţiei publice locale/centrale/judeţene, prin modificarea corespunzătoare a numărului de posturi, organigramei şi a regulamentelor de organizare şi funcţionare.

(3) Prin desfiinţare/reorganizare/fuzionare sau transfer al activităţii către alte structuri organizatorice, inclusiv către structurile organizatorice aflate în coordonarea/autoritatea/subordonarea autorităţilor administraţiei publice locale/judeţene/centrale, trebuie să rezulte cel puţin următoarele condiţii cumulative:

a) o reducere cu cel puţin 15% a numărului de personal proporţional atât pentru funcţiile de conducere, cât şi pentru funcţiile de execuţie;

b) o reducere cu cel puţin 15% a cheltuielilor de funcţionare, respectiv a cheltuielilor materiale şi servicii.

(4) Forma prin care se reorganizează instituţiile publice care nu îndeplinesc condiţiile prevăzute la alin. (1), respectiv: desfiinţare/reorganizare/fuzionare sau transfer de activitate şi număr de personal, se aprobă prin hotărâri ale Guvernului României sau, după caz, prin hotărâri ale autorităţilor administraţiei publice locale/judeţene.

(5) Personalul disponibilizat ca urmare a aplicării prevederilor alin. (2) beneficiază de toate drepturile legale salariale prevăzute de lege.

(6) Conducătorii autorităţilor administraţiei publice centrale/locale/judeţene care au în subordine/coordonare/autoritate instituţii publice/entităţi publice, inclusiv instituţiile publice asimilate, cărora le sunt incidente prevederile alin. (1) au obligaţia de a publica pe pagina de internet proprie, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, lista instituţiilor publice care se vor desfiinţa/reorganiza/fuziona sau îşi vor transfera activitatea şi personalul încadrat către alte structuri organizatorice, inclusiv către structurile organizatorice aflate în coordonarea/autoritatea/subordonarea autorităţilor administraţiei publice locale/centrale/judeţene.

Procesul de desfiinţare/reorganizare/fuzionare se va desfăşura în perioada 1 octombrie 2023 – 1 ianuarie 2024 (prorogat pe 1 iulie 2024 – n.red.).

(7) Conducătorii autorităţilor administraţiei publice centrale/locale/judeţene care au în subordine/coordonare/autoritate instituţii publice/entităţi publice, inclusiv instituţiile publice asimilate, cărora le sunt incidente prevederile alin. (1) au obligaţia de a finaliza procesul de desfiinţare/reorganizare/fuzionare sau transfer de activitate prin aprobarea noilor organigrame, state de funcţii, regulamente de organizare şi funcţionare, precum şi orice alte documente care sunt necesare. În urma procesului de desfiinţare/reorganizare/fuzionare sau transfer de activitate pot fi păstrate structuri organizatorice fără personalitate juridică, astfel încât anumite categorii de activităţi să nu fie afectate, cu condiţia îndeplinirii prevederilor alin. (3) lit. a) şi b).

(8) Guvernul României poate aproba prin memorandum excepţii de la procesul de desfiinţare/reorganizare/fuzionare sau transfer al activităţii către alte structuri organizatorice pentru instituţiile publice/entităţile publice, numai în situaţiile în care activitatea instituţiilor publice/entităţilor publice este considerată unică.

(9) În sensul alin. (8), activitatea unei instituţii publice/entităţi publice este considerată unică dacă îndeplineşte una din următoarele condiţii:

a) activitatea desfăşurată de instituţia publică/entitatea publică este unică prin specificul său;

b) sunt instituţii publice/entităţi publice care reprezintă elemente de identitate naţională a României;

c) impactul procesului de comasare/desfiinţare/reorganizare/fuzionare sau transfer al activităţii este major asupra mediului educaţional, cultural, economico-social ori asupra identităţii etnice a minorităţii/minorităţilor naţionale.

Legea care poate desființa instituții publice intră în vigoare de la 1 iulie: instituții exceptate

(10) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) instituţiile publice din domeniul culturii de interes judeţean şi local, precum şi instituţiile publice din domeniul culturii care au fost înfiinţate ca urmare a unor legi speciale, acorduri internaţionale sau ca urmare a primirii unor donaţii cu sarcini, instituţii care susţin/promovează identitatea minorităţilor naţionale, instituţiile prefectului, structurile cu organizare militară/de poliţie, cluburile sportive de interes naţional şi local, precum şi orice alte instituţii publice care se aprobă prin memorandum de către Guvernul României.

(11) Prin excepţie de la termenul prevăzut la alin. (1), pentru instituţiile publice/entităţile publice, inclusiv instituţiile publice din domeniul educaţiei, sănătăţii, asistenţei şi protecţiei sociale, culturii, precum şi din alte domenii aprobate prin memorandum de Guvernul României termenul de intrare în vigoare pentru procesul de comasare/desfiinţare/reorganizare/fuzionare sau transfer al activităţii este data de 1 ianuarie 2025.

(12) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), instituţiile publice care au peste 50 de posturi aprobate şi îşi desfăşoară activitatea în acelaşi domeniu de activitate se pot desfiinţa/reorganiza/fuziona sau transfera activitatea şi personalul încadrat către alte structuri organizatorice, inclusiv către structurile organizatorice aflate în coordonarea/autoritatea/subordonarea autorităţilor administraţiei publice locale/centrale/judeţene, prin modificarea corespunzătoare a numărului de posturi, organigramei şi a regulamentelor de organizare şi funcţionare, cu aprobarea Guvernului României sau, după caz, prin hotărâre a consiliilor locale/judeţene.

Legea care poate desființa instituții publice intră în vigoare de la 1 iulie: Alte excepții

M3

(13) Măsurile prevăzute la alin. (1) nu se aplică Agenţiei Naţionale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate şi nici Departamentului pentru luptă antifraudă.

M10

(14) Autorităţile deliberative la nivelul unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale administraţiei publice locale pot hotărî ca măsurile prevăzute la alin. (1) să nu se aplice:

a) serviciilor comunitare de utilităţi publice prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a) şi b) din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

b) serviciilor publice judeţene şi locale „Salvamont”, organizate potrivit art. 33 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de turism în România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 755/2001, cu modificările şi completările ulterioare;

c) serviciilor publice de salvare acvatică – salvamar şi posturilor de prim ajutor, organizate potrivit art. 4 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 19/2006 privind utilizarea plajei Mării Negre şi controlul activităţilor desfăşurate pe plajă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 274/2006;

d) serviciilor publice comunitare locale/judeţene de evidenţă a persoanelor organizate potrivit prevederilor art. 4, respectiv ale art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 84/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 372/2002.

CIN

Derogări de la prevederile art. XXIX au fost acordate prin:

– art. I alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 37/2024 privind desemnarea entităţii centrale de stocare din România şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul rezervelor de stat (M11).

Precizăm că dispoziţiile de derogare menţionate mai sus sunt reproduse în pct. 2 din nota de la sfârşitul textului actualizat.

Conform art. LXIX din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2023 (M4), termenul prevăzut la alin. (7) al art. XXIX se prorogă până la data 30.06.2024.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Paracetamolul şi Metforminul ar putea dispărea din farmacii

Publicat

Publicitate

Românii ar putea rămâne fără Paracetamol şi Metformin, cel mai utilizat tratament accesibil pentru diabet, din cauza blocajelor legislative şi administrative “persistente”, susţin producătorii de medicamente generice.

Producătorii români de medicamente generice atrag atenţia că, fără măsuri “urgente”, pacienţii vor rămâne fără acces la tratamente de bază sau vor plăti mai mult pentru ele, iar autorităţile vor pierde ocazia de a realiza optimizări bugetare semnificative în sistemul public de sănătate.

“Birocraţia nu poate justifica pierderi de vieţi sau de resurse financiare. Solicităm autorităţilor competente, Ministerul Sănătăţii, Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi Agenţiei Naţionale a Medicamentului, să ia măsuri pentru a modifica legislaţia, astfel încât pacienţii să aibă acces mai rapid la medicamentele generice şi biosimilare. În acest fel, resursele financiare existente vor putea fi utilizate mai eficient pentru a trata un număr cât mai mare de pacienţi. Într-un moment în care sănătatea publică este o prioritate şi în care bugetul pentru compensarea medicamentelor nu este suficient, optimizarea bugetelor prin facilitarea accesului pacienţilor la medicamente cu preţuri mai mici este o măsură necesară şi urgentă”, a declarat Simona Cocoş, preşedinte al Asociaţiei Producătorilor de Medicamente Generice din România – APMGR, potrivit unui comunicat remis marţi AGERPRES.

Publicitate

Conform APMGR, Directiva UE privind tratarea apelor urbane reziduale este “cea mai nouă lovitură” dată producătorilor de medicamente generice şi, implicit, pacienţilor, din cauză că aceasta impune taxe noi.

“Cel mai probabil, ea va avea un impact devastator asupra unor fabrici de medicamente generice 100% româneşti şi/sau asupra unor linii de producţie şi va afecta grav securitatea aprovizionării cu medicamente generice, ameninţând disponibilitatea unor medicamente critice. De pildă, ar putea duce la dispariţia Paracetamolului şi a Metforminului – cel mai frecvent medicament prescris oral pentru pacienţii cu diabet zaharat de tip 2. Ce se întâmplă, de fapt, este că această directivă impune taxe noi pentru producătorii de medicamente, care nu pot să gestioneze costurile prin majorarea preţurilor, deoarece acestea sunt strict reglementate de Ministerul Sănătăţii”, se explică în comunicat.

Astfel, afirmă APMGR, în cazul Paracetamolului, dat fiind că este un medicament cu preţ nereglementat, impactul directivei va fi o creştere a preţului cu 45% care va fi suportată integral de pacienţi.

Publicitate

De asemenea, în cazul Metforminului, “preţul ar trebui să crească cu 48%”, însă fiind vorba despre un medicament cu preţ reglementat de stat, “probabil va fi retras din piaţă”, nemaiputând fi sustenabil.

“În aceeaşi situaţie, se regăsesc cele peste 700 de medicamente generice compensate cu preţuri de până în 10 lei. (…) În România, preţurile la medicamente sunt stabilite folosind un sistem de referinţă, care ia în calcul cel mai mic preţ dintr-un coş de 12 state membre UE. Acest sistem pune în impas multe medicamente cu preţuri mici”, transmite APMGR.

Potrivit reprezentanţilor producătorilor de medicamente generice, începând din 2023, în România, taxa clawback pentru medicamentele generice este de 15%, “o valoare dificil de suportat” pentru medicamentele cu preţuri mici şi care face ca multe dintre acestea să devină nesustenabile.

Publicitate

APMGR susţine că, în perioada 2013 – 2020, peste 2.000 de medicamente generice au dispărut de pe piaţă.

“În România, în contractele cost-volum dintre CNAS şi producătorii de medicamente intră în principal medicamentele inovative, iar când brevetele acestora expiră medicamentele generice ar trebui să intre automat în listele de rambursare. Realitatea însă arată diferit: accesul medicamentelor generice pe lista medicamentelor compensate se produce cu o întârziere şi de doi ani de la expirarea brevetului medicamentului inovativ ceea ce duce la cheltuieli importante şi pierde şansa de a trata mai mulţi pacienţi”, mai susţin reprezentanţii APMGR.

Medicamentele generice tratează “peste 70%” dintre pacienţi, intră pe piaţă cu preţuri mai mici decât medicamentul inovativ cu 40% (în primul an) – 70% (în al patrulea an), asigură medicamente esenţiale pentru un grup demografic mai larg.

“În ariile terapeutice unde au intrat medicamentele generice numărul pacienţilor trataţi a crescut de până la 3 ori (studiu IQVIA). În perioada 2016 – 2023, prin intrarea pe piaţă a medicamentelor generice s-a realizat peste 1 miliard euro optimizare bugetară, prin urmare, CNAS poate trata mai mulţi pacienţi. În perioada 2023 – 2028 se estimează peste 500 milioane euro optimizare bugetară ca urmare a intrării medicamentelor generice în urma pierderii brevetelor medicamentelor inovative”, se mai explică în comunicatul APMGR. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

(P) PSD îl va susține pe primarul Cosmin Andrei dacă se va organiza un referendum local privind evacuarea chiriașilor scandalagii din Centrul Vechi

Publicat

Publicitate

PSD Botoșani va desfășura o campanie în sprijinul primarului Cosmin Andrei dacă acesta va organiza un referendum local pe tema evacuării chiriașilor recalcitranți din Centrul Istoric.

 

Este evident că acțiunea avocatei PNL de a bloca în instanță evacuările dispuse de primarul municipiului are o miză electorală prin care PNL speră să obțină voturile chiriașilor din Centrul Vechi.

Publicitate

 

PSD Botoșani consideră că aceste acțiuni ale PNL contravin interesului public al celorlalți cetățeni din oraș care se comportă civilizat, dar care au fost terorizați de scandalul și violența unora dintre chiriașii din Centrul Vechi.

 

Publicitate

Ca atare, PSD Botoșani va susține o campanie prin care îi va îndemna pe botoșăneni să participe la un eventual referendum local și să răspundă DA la întrebarea anunțată de edilul municipiului: „Sunteți de acord ca primarul să continue să-i evacueze din locuințele Primăriei pe chiriașii care încalcă repetat normele de conviețuire socială?

 

Consultarea publică a locuitorilor municipiului are loc în urma acțiunii în instanță a avocatei Ionela Aiftincă, prin care a fost suspendată temporar evacuarea unor chiriași din Centrul Vechi, amendați în mod repetat pentru tulburarea liniștii publice. Președintele PNL Botoșani, Valeriu Iftime, a propus-o pe avocata Ionela Aiftincă pe locul 2 în lista PNL pentru Senatul României în circumscripția Botoșani.

Publicitate

 

https://www.facebook.com/share/p/18JVw4AaH1/

 

CMF11240017

Citeste mai mult

Eveniment

„Mingile de foc” și Super-Luna vor asigura spectacolul pe cerul nopților de noiembrie. Când pot fi observate din România

Publicat

Publicitate

Tauridele, Leonidele și Super-Luna vor asigura spectacolul pe cerul nopților de noiembrie. În următoarea perioadă, se vor manifesta două evenimente ce pot fi observate și pe cerul României. Este vorba despre curenții de meteori  Tauridele de nord și Leonidele, scrie alba24.ro. Tauridele sunt o ploaie de meteori anuală, renumită pentru meteori mai luminoși și uneori chiar pentru bolizi spectaculoși (meteori foarte strălucitori), cunoscuți și ca „mingi de foc.”

Tauridele se împart în două roiuri principale, denumite Tauridele de Nord și Tauridele de Sud, care au surse diferite, dar care produc împreună acest spectacol ceresc, potrivit Earth Sky.

Tauridele provin din rămășițele cometei 2P/Encke, al cărei nucleu s-a dezintegrat parțial în timpul trecerilor sale prin apropierea Soarelui, și din alte obiecte mici asociate.

Publicitate

Această cometă a lăsat în urmă un nor de particule care, atunci când Pământul trece prin el, generează această ploaie de meteori.

Tauridele sunt active în aceste zile și au un maxim din 5 noiembrie încolo. Un alt maxim d vizibilitate vor înregistra Tauridele de Nord, în jurul datei de 11-12 noiembrie.

Tauridele sunt cel mai bine observate în orele târzii ale nopții și în zori, când radianții lor – punctele de pe cer din care par să vină meteoriții – sunt mai sus pe cer. Radianții pentru Tauride se află în constelația Taur, de unde și numele.

Publicitate

Tauridele sunt vizibile cu ochiul liber, și cu puțin noroc, pot fi observate în condiții de cer senin și fără prea multă poluare luminoasă.

În anii în care particulele de dimensiuni mari din roiul Tauridelor intră în atmosferă, este posibil să apară mai multe mingi de foc decât de obicei, oferind un spectacol impresionant pe cer.

Evenimente astronomice ale lunii noiembrie: Super-Luna și Leonidele

Publicitate

A patra și ultima super-lună din 2024 apare pe 15 noiembrie. Satelitul va apărea mai strălucitor și mai mare decât de obicei.

Super-luna va îngreuna însă observarea Leonidelor (pe lângă cea a Tauridelor de Nord), care sunt la apogeu în aceeași perioadă. Meteorii mai slabi nu se vor vedea, din cauza luminii Lunii aflate în această fază.

Leonidele vor fi active de la începutul lunii, însă noaptea de 17 noiembrie va fi cel mai bun moment pentru a le observa. Un al doilea vârf de activitate va fi noaptea de 19 noiembrie. Atunci se pot vedea 10-15 meteori pe oră.

Curentul de meteori Leonide este cunoscut mai ales pentru producerea furtunilor de meteori în anii 1833, 1866, 1966, 1999 şi 2001. Este activ din 6 noiembrie până în 30 noiembrie 2024.

Leonidele sunt resturile cometei Temple-Tuttle, care a trecut la periheliu în 1998.

În perioada 1998-2002, Pământul a trecut, în fiecare an, printr-o regiune plină de praful lăsat de nucleul cometei, astfel s-au produs adevărate furtuni de meteori, cu rate de 1.000 de meteori pe oră.

Începând cu 2003, maximum atins de acest curent a fost de cel mult 10 meteori pe oră.

Din păcate, s-a estimat că Pământul nu va mai întâlni nori denși de resturi până în 2099.

Prin urmare, când cometa va reveni în 2031 şi 2064, nu vor fi furtuni de meteori, dar este aşteptată o activitate mai crescută ce ar putea depăşi 100 meteori / oră, la trecerea pe lângă un conglomerat de resturi ale cometei Temple-Tuttle.

Calendar fenomene astronomice până la finalul anului 2024
17 noiembrie – Planeta Uranus la opoziţie (vizibilă toată noaptea)

17 noiembrie – Maximul curentului de meteori Leonidele (ZHR = 15)

7 decembrie – Planeta Jupiter la opoziţie (vizibilă toată noaptea)

13 decembrie – ocultaţie Luna cu roiul de stele Pleiadele (seara)

14 decembrie – Maximul curentului de meteori Geminidele (ZHR = 150)

21 decembrie – Solstiţiul de iarnă.

Citeste mai mult

Eveniment

(P) Marius Budăi, PSD: „Iftime se plângea cel mai tare de creșterea salariului minim. Voia ca salariile să fie cât mai mici, ca să îi rămână lui un profit cât mai mare”

Publicat

Publicitate

Deputatul PSD Marius Budăi i-a cerut președintelui PNL Botoșani, Valeriu Iftime să se abțină să mai deplângă soarta botoșănenilor cu venituri mici, după ce ani la rând s-a opus cu vehemență creșterii salariului minim, din postura de președinte al Camerei de Comerț Botoșani.

Social-democratul spune că atunci când era patron, Iftime nu era preocupat decât de profitul personal, fără să îi pese că nivelul scăzut al salarizării îi determină pe tinerii botoșăneni să plece la muncă în străinătate.

 

Publicitate

Acum la început de campanie electorală îl rog un singur lucru pe domnul Iftime. Să înceteze cu acestă ipocrizie precum că îl preocupă sărăcia din Botoșani. Să nu se mai dea social-democrat, că nu este! Când eram ministrul Muncii și răspundeam invitației dumnealui de a participa la discuții la Camera de Comerț din Botoșani, domnul Iftime se plângea cel mai tare că PSD crește salariul minim. Nu-i păsa când îi spuneam că ne pleacă tinerii din țară și din județ dacă sunt plătiți prost. Hai să vedem stenogramele ședințelor!”, a declarat Marius Budăi candidat PSD pentru Camera Deputaților.

 

Marius Budăi a mai spus că PSD „îl va supăra din nou’’ pe Valeriu Iftime, întrucât programul electoral al social-democraților conține mai multe măsuri pentru creșterea veniturilor românilor, inclusiv creșterea salariului minim pe economie, prin aplicarea mecanismului european.

Publicitate

 

 „Îl supăram atunci că PSD creștea salariile. Îi promit că îl vom supăra din nou, dacă, dumneavoastră cetățenii din județul Botoșani veți vota ca PSD să facă parte din viitorul guvern! Vom crește veniturile românilor care muncesc sau au muncit cinstit, așa cum am făcut de fiecare dată când am fost la guvernare!”, a subliniat deputatul PSD.

 

Publicitate

Măsurile PSD pentru creșterea veniturilor celor care muncesc se reflectă și în datele statistice oficiale. Salariul mediu net s-a consolidat la o valoare de peste 1.000 de euro, promisă de PSD în momentul intrării la guvernare. În luna august a atins 1.030 de euro, adică 5.158 de lei.

 

În programul de guvernare pentru următorul mandat, PSD se angajează să ducă salariul mediu net, în mână,  la peste 1.500 de euro lunar, salariul minim net va crește la peste 750 de euro pe lună, iar  pensia medie la 810 euro pe lună. Atingerea acestor obiective este garantată de prestația PSD în toate guvernările din care a avut parte, când a asigurat creșteri importante ale pensiilor și salariilor!

 

https://www.facebook.com/share/p/NEpMrJKUU3V5pRGb/?mibextid=WC7FNe

 

CMF11240017

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending