Connect with us

Eveniment

Cursuri de conducere defensivă și prim-ajutor OBLIGATORII. Modificări ale cadrului legislativ pentru obținerea permisului auto

Publicat

Publicitate

Joi, legea care introduce cursuri de conducere defensivă şi de prim-ajutor atât pentru obţinerea carnetului de conducere cât şi pentru cei care au carnetul suspendat a fost promulgată de preşedintele Klaus Iohannis, anunță alba24.ro.

Iniţiatorul proiectului, un deputat USR, preciza că România se află în continuare în topul statelor cu cele mai multe accidente produse în traficul rutier, iar documentele Comisiei Europene arată că România înregistrează cel mai mare număr de decese cauzate în traficul rutier, ocupând primul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte rata de mortalitate pe drumurile publice (85 de decese la 1 milion de locuitori.

„Anual, aproape 2.000 de oameni îşi pierd viaţa în accidente rutiere pe drumurile din România şi aproape 10.000 de persoane sunt grav rănite.

Nu putem asista pasivi la pierderea de vieţi omeneşti şi cea mai simplă cale este prevenţia. Cred că educaţia rutieră poate fi un pas înainte, în sensul în care, pe de o parte, poate ajuta la conştientizarea pericolului pe care condusul agresiv îl reprezintă şi – pe de alta – îi pregăteşte pe şoferi să conducă defensiv.

De asemenea, abilitatea de a acorda corect primul ajutor în caz de accident auto poate salva vieţi omeneşti, motiv pentru care am propus obligativitatea unui curs de prim ajutor ca o precondiţie pentru obţinerea permisului”, a transmis Cosmin Poteraş, potrivit unui comunicat de presă al USR citat de News.ro.

În ce situații este necesar cursul

Potrivit actului normativ promulgat de către şeful statului, cele două cursuri vor fi introduse în cadrul pregătirii teoretice şi practice pe care o realizează persoanele care solicită prezentarea la examen pentru obţinerea permisului de conducere în următoarele situaţii:

Publicitate

(i) obţinerea, pentru prima dată, a permisului de conducere;

(ii) beneficierea de reducerea perioadei de suspendare a sancţiunii complementare a suspendării temporare a exercitării dreptului de a conduce în ipotezele constatării de către organele competente a săvârşirii de către participantul la trafic a unei fapte contravenţionale;

(iii) dispunerea sancţiunii complementare a suspendării temporare a exercitării dreptului de a  conduce atunci când fapta a contravenţională se circumscrie fie conducerii sub influenţa băuturilor alcoolice, fie nerespectării regulilor privind prioritatea de trecere, depăşirea sau trecerea la culoarea roşie a semaforului, dacă prin aceasta s-a produs un accident de circulaţie din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale.

(iv) obţinerea, după anularea permisului de conducere printr-o hotărâre judecătorească definitivă, a unui nou permis de conducere.

Vezi și: Modificări în Codul Rutier: Amenzi pentru șoferii care își împrumută mașinile altor persoane. În ce condiții se aplică sancțiuni

Legea îşi propune, de asemenea, responsabilizarea conducătorilor auto care, deşi sancţionaţi, ignoră consecinţele acţiunilor lor, nu-şi achită amenzile şi continuă comportamentul periculos şi iresponsabil, prin introducerea unui termen de plată a amenzilor de şase luni; în caz contrar se va putea dispune suspendarea permisului.

Conform datelor publicate de Poliţia Română, în ciuda unei mici scăderi a gradului accidentelor produse între anii 2009 şi 2019, România se află în continuare în topul statelor cu cele mai multe accidente produse în traficul rutier, iar documentele Comisiei Europene arată că România înregistrează cel mai mare număr de decese cauzate în traficul rutier, ocupând primul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte rata de mortalitate pe drumurile publice (85 de decese la 1 milion de locuitori).

De asemenea, conform Buletinului Siguranţei Rutiere pentru anul 2020, în urma accidentelor rutiere produse pe teritoriul României, au fost plătite despăgubiri brute în valoare totală de 3.181.026.059 lei, 79% din această sumă fiind plătită pentru daune materiale, iar 21% reprezintă despăgubiri pentru vătămări corporale.

Pe lângă aceste costuri foarte ridicate, impactul socio-economic al unui accident rutier grav este uriaş: de la locuri de muncă pierdute, activităţi economice blocate şi până la costurile de transport, intervenţie şi spitalizare.

Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Administratie

Lovitură pentru proprietari: Impozitele pe case, terenuri și mașini ar putea crește cu până la 70%

Publicat

Publicitate

Impozitele locale pe clădiri, terenuri și autoturisme ar putea crește cu până la 70%, potrivit unui set de măsuri discutat marți de Guvern cu primarii de municipii. Propunerile fac parte dintr-un nou val de reforme fiscale, denumit “pachetul doi”, prin care autoritățile încearcă să aducă mai mulți bani la bugetul de stat și, implicit, în bugetele locale, scrie alba24.ro.

Premierul Ilie Bolojan a avut, marţi, la Palatul Victoria, o primă rundă de consultări cu reprezentanţii Asociaţiei Municipiilor din România, în contextul întâlnirilor de lucru organizate cu autorităţile locale pe tema reformei administraţiei publice locale.

„Suntem la jumătatea anului 2025 într-o situaţie dificilă, atât pe componenta de deficit bugetar, cât şi pe cea de investiţii aflate în derulare. Am început implementarea primului pachet de măsuri pentru reducerea cheltuielilor bugetare şi corectarea unor dezechilibre. Datele Ministerului Finanţelor ne arată că trebuie să continuăm această direcţie. Aşadar, pregătim cel de-al doilea pachet guvernamental care va cuprinde reforma administraţiei publice. Ţinta noastră este să reducem cheltuielile cu personalul din administraţia publică, să îmbunătăţim încasarea impozitelor locale, să creştem eficienţa serviciilor publice şi să continuăm descentralizarea”, a transmis Ilie Bolojan.

Reprezentanţii Guvernului şi cei ai Asociației Municipiilor din România au analizat propunerile privind reforma impozitării proprietăţilor, angajament asumat de România prin PNRR, reducerea numărului de angajaţi din administraţia publică locală şi creşterea performanţei profesionale, activarea clauzei potrivit căreia bugetele de echilibrare a bugetelor locale se vor stabili proporţional cu nivelul de încasare a impozitelor.

Impozitul pe clădiri, terenuri și mașini ar urma să crească cu până la 70%

„Se vor mări cu 70%. Asta e ideea din acest moment. La un moment dat exista un soft. Nu putea fi aplicat în localitățile din zona rurală și în localitățile mai mici, orase. Probabil în marile municipii se putea aplica”, a declarat primarul municipiului Buzău, Constantin Toma, la Digi24.

Publicitate

Potrivit acestuia, se are în vedere creșterea veniturilor încasate de către primării, după 1 ianuarie 2026.

Până în prezent, era deja propusă o dublare a impozitului pe proprietate, însă acest plan nou adaugă o povară financiară asupra cetățenilor.

Reduceri de personal de până la 20% în administrația locală

În ceea ce privește tăierile de 20% din posturile ocupate în primării, în cadrul întâlnirii dintre reprezentanții Guvernului și primari s-ar fi ajuns la un consens. Mai exact, va urma o analiză pentru fiecare primărie și se va lăsa la latitudinea administrațiilor locale cum își gestionează banii și câți oamenii vor pleca.

Urmează o analiză pentru fiecare funcționar și în funcție de eficiență vor vedea care sunt oamenii care pleacă. Practic, fiecare primărie va trebui să se descurce cu bugetul.

Discuțiile Guvernului cu reprezentanții de la nivel local vor continua.

Ședința coaliției, anulată după ce PSD a anunțat că nu va mai participa

Ședința coaliției PSD-PNL-USR-UDMR care urma să aibă loc miercuri dimineața a fost anulată, după ce PSD a anunțat că nu va mai participa, în semn de protest față de USR.

După anunțul deceselui fostului președinte Ion Iliescu, USR i-a cerut lui Ilie Bolojan să nu decreteze doliu național și nici să nu organizeze funeralii de stat pentru acesta.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Tânăr din Vorniceni, prins băut la volanul unui utilaj neînmatriculat și fără permis, după ce a dărâmat gardul unei bătrâne

Publicat

Publicitate

Un tânăr de 34 de ani, din comuna Vorniceni, s-a ales cu dosar penal după ce, în timp ce conducea un utilaj agricol pe drumul public, a intrat cu acesta în gardul unei femei de 68 de ani, din aceeași localitate. Incidentul s-a petrecut marți, 5 august 2025, iar polițiștii Secției de Poliție Rurală nr. 9 Vlăsinești au fost sesizați de urgență.

La fața locului, oamenii legii au constatat că bărbatul nu deține permis de conducere pentru nicio categorie de autovehicule, iar utilajul pe care îl conducea nu era înmatriculat. În plus, în urma testării cu aparatul etilotest, acesta avea o alcoolemie de 1,24 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Tânărul a fost condus la o unitate medicală pentru prelevarea de mostre biologice, în vederea stabilirii alcoolemiei. Polițiștii continuă cercetările sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de conducere a unui vehicul sub influența alcoolului, conducerea fără permis și punerea în circulație a unui vehicul neînmatriculat.

Citeste mai mult

Eveniment

Vitezomanii, în vizorul polițiștilor: 17 permise reținute în Flămânzi și Câmpeni

Publicat

Publicitate

Polițiștii Serviciului Rutier au desfășurat marți, 5 august 2025, o amplă acțiune pentru combaterea excesului de viteză, pe raza localităților Flămânzi și Câmpeni, zone cunoscute cu risc ridicat de accidente rutiere.

În doar câteva ore, polițiștii au aplicat 22 de sancțiuni contravenționale, valoarea totală a amenzilor depășind 35.000 de lei. Nu mai puțin de 17 șoferi au rămas fără permis de conducere după ce au fost surprinși depășind limita legală de viteză.

Polițiștii rutieri atrag atenția că viteza excesivă rămâne una dintre principalele cauze ale accidentelor grave, iar astfel de acțiuni vor continua în perioada următoare.

Citeste mai mult

Eveniment

Fără permis, la volan prin comuna Corni: Bărbat de 48 de ani, depistat de polițiști

Publicat

Publicitate

Un bărbat de 48 de ani, din comuna Corni, s-a ales cu dosar penal după ce a fost surprins conducând un autoturism fără a deține permis de conducere. Incidentul a avut loc marți, 5 august 2025, când polițiștii Secției de Poliție Rurală nr. 1 Botoșani l-au oprit pentru un control de rutină.

În urma verificărilor, s-a constatat că bărbatul nu a deținut niciodată permis de conducere pentru nicio categorie de autovehicule. Cu toate acestea, a ales să urce la volan, expunându-se pe sine și pe ceilalți participanți la trafic la riscuri majore.

Polițiștii au întocmit pe numele acestuia un dosar penal pentru săvârșirea infracțiunii de „conducerea unui vehicul fără permis de conducere”, iar cercetările sunt în desfășurare

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending