Connect with us

Eveniment

Cum vor fi plătiți operatorii la Recensământul Populației și Locuințelor de anul acesta. Criterii de selecție

Publicat

Publicitate

Modalitatea de plată a recenzorilor care vor asigura autorecenzarea asistată la Recensământul populației a fost trasată de Guvern, anunță alba24.ro. Totodată, dispare și limita superioară a veniturilor recenzorilor, care este de 8.000 de lei. recensământul populație și locuințelor din România a început în 1 februarie, dar autorecenzarea va începe în martie.

Calendar Recensământul Populației și Locuințelor 2022:

1 februarie – 13 martie 2022: Preluare date din surse administrative şi populare bază de date RPL2021
14 martie – 15 mai 2022: Autorecenzare (metoda CAWI)
16 mai – 17 iulie 2022: Colectarea datelor de către recenzori, prin interviuri faţă în faţă (cu ajutorul tabletelor)
Recensământ 2022: Plata recenzorilor, în funcție de numărul de chestionare completate
Mai exact, potrivit proiectului de HG care mai trebuie doar publicat în Monitorul Oficial pentru a intra în vigoare, „plata recenzorilor care asigură autorecenzarea asistată în perioada de autorecenzare se face în funcţie de numărul de chestionare completate prin autorecenzare asistată, la un tarif de 7 lei pentru «Secțiunea pentru recenzarea persoanei» și de 3,5 lei pentru «Secțiunea pentru recenzarea locuinței», inclusiv pentru orașele și comunele izolate sau dispersate teritorial”.

Acum, HG 1.071/2020 prevede că plata recenzorilor care asigură autorecenzarea asistată în perioada de autorecenzare se face în funcție de realizarea activităților contractate și timpul efectiv lucrat, la un tarif de 23,25 lei pe oră, fără a depăși suma brută de 8.000 de lei pentru două luni de contractare a serviciilor.

Recensământ 2022: Tarifele plătite pentru chestionare
În plus, în proiectul de HG mai scrie că „plata recenzorilor se face în funcţie de numărul de chestionare completate prin interviu față în-față la un tarif de:

7 lei pentru «Secțiunea pentru recenzarea persoanei»
3,5 lei pentru «Secțiunea pentru recenzarea locuinţei», inclusiv «Secțiunea pentru recenzarea spațiului colectiv de locuit».
Pentru oraşele şi comunele izolate sau dispersate teritorial, plata recenzorilor pentru recenzarea propriu-zisă se face în funcţie de tipul de chestionar la un tarif de

Publicitate

9 lei pe «Secțiunea pentru recenzarea persoanei”
5 lei pentru «Secțiunea pentru recenzarea locuinţei», inclusiv «Secțiunea pentru recenzarea spațiului colectiv de locuit»”.
Potrivit avocatnet.ro în prezent, legislația stabilește că plata recenzorilor pentru recenzarea propriu-zisă se face în funcție de tipul de chestionar la un tarif de opt lei pe chestionarul pentru recenzarea persoanelor și de cinci lei pentru chestionarul pentru recenzarea locuințelor, iar în cazul orașelor și comunelor izolate sau dispersate teritorial, plata este de zece, respectiv de șase lei, dar fără a depăși suma brută de 8.000 lei pentru două luni de contract.

Recensământ 2022: Cât va câștiga un recenzor șef și coordonatorii
Apoi, prin același proiect e stabilit că plata recenzorilor-șefi va fi în sumă fixă de 6.000 de lei pentru cele două luni de contractare a serviciilor (acum e stabilită la 23,25 lei pe oră, fără a depăși suma brută de 8.000 lei pentru două luni).

Plata coordonatorilor la nivel de municipiu, sector al municipiului București, oraș și comună se va face pentru două luni de contractare, astfel:

în sumă de 8.000 de lei, pentru unitățile/ subdiviziunile administrativ-teritoriale cu populația mai mare de 100.000 locuitori;
în sumă de 7.500 de lei, pentru unitățile administrativ-teritoriale cu populația între 50.001-100.000 locuitori;
în sumă de 7.000 de lei, pentru unitățile administrativ-teritoriale cu populația între 30.001-50.000 locuitori;
în sumă de 6.500 de lei, pentru unitățile administrativ-teritoriale cu populația între 20.001-30.000 locuitori;
în sumă de 6.000 de lei, pentru unitățile administrativ-teritoriale cu populația între 10.001-20.000 locuitori;
în sumă de 5.500 de lei, pentru unitățile administrativ-teritoriale cu populația între 2.401-10.000 locuitori;
în sumă de 5.000 de lei, pentru unitățile administrativ-teritoriale cu populația între 1.501-2.400 locuitori;
în sumă de 4.500 de lei, pentru unitățile administrativ-teritoriale cu populația mai mică de 1.500 locuitori.
Recenzorul este persoana care interacţionează direct cu populaţia, efectuând interviul cu persoanele din locuinţele alocate și care înregistrează datele obţinute pentru toate locuinţele, spaţiile colective de locuit, gospodăriile şi persoanele din sectorul de recensământ atribuit.

Recensământ 2022: Ce este autorecenzarea asistată

Așa cum stabilește OUG 19/2020, autorecenzarea asistată este “acțiunea prin care înregistrarea informațiilor cuprinse în programul de observare al recensământului pentru o anumită unitate statistică este efectuată de către persoana însăși, cu sprijinul unui recenzor”.

Potrivit HG 1.071/2020, orașele și comunele izolate sunt considerate localitățile aflate la o distanță mai mare, în linie dreaptă, de 20 km față de drumurile naționale și europene, precum și față de autostrăzi.

În același timp, orașele și comunele dispersate teritorial sunt cele care au un indice de dispersie al așezărilor (arată o densitate scăzută a locuințelor, care este raportată la suprafața intravilanului) de cel puțin cinci, în conformitate cu situația calculată de Institutul Național de Statistică pe baza rezultatelor ultimului recensământ al populației și locuințelor.

Lista orașelor și comunelor izolate sau dispersate teritorial va fi publicată pe site-ul www.recensamantromania.ro.

Recensământ 2022: Ce condiții trebuie să îndeplinească cei care vor să fie recenzori
Cei care vor să fie recenzori la următorul recensământ vor trebui, în cazul în care îndeplinesc o serie de condiții, să ia legătura cu primăriile din localitățile de domiciliu. Pentru recensământul din 2011, autoritățile au selectat și angajat circa 100.000 de persoane.

În august 2021, regulile recensământului au fost modificate, printre schimbări numărându-se și faptul că recenzorii vor putea colecta date despre o persoană, în anumite cazuri, de la administratorii de bloc sau vecini.

Activitatea recenzorilor pentru autorecenzare asistată și a recenzorilor prin interviu față în față, în gospodării, se va desfășura astfel:

14 martie – 15 mai 2022: Autorecenzare asistată în sedii prestabilite
16 mai – 17 iulie 2022:Colectarea datelor de către recenzori, prin interviuri faţă în faţă în gospodării (cu ajutorul tabletelor)

 

Condiții de eligibilitate minime pentru persoanele care vor să devină recenzori:

Studii medii
Disponibilitate de operare a tabletei electronice
Pentru includerea în baza de date a recenzorilor și realizarea selecției, doritorii trebuie să completeze un chestionar al carui model poate fi văzut  aici.

Termenul limită de completare a chestionarelor anunțat de unele Direcții județene de Statistică este 28 Februarie 2022

Selecția persoanelor va fi realizată de către Directiile Județene de Statistică  prin Unitatea Județeană de Implementare a Recensământului, în colaborare cu Comisia Județeană RPL și Comisiile Locale RPL.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Administratie

Toate panourile publicitare ale societăților care nu dețin contracte cu Primăria Municipiului Botoșani vor dispărea de pe stâlpi

Publicat

Publicitate

Toate zonele de publicitate ale municipiului Botoșani vor fi eliberate de panouri ale unor societăți care nu dețin sau nu mai dețin contracte în acest sens cu Primăria Municipiului Botoșani.
Campania a demarat deja, de pe stâlpii care deservesc rețeaua de electricitate din mai multe zone ale orașului fiind dezafectate panourile publicitare deteriorate sau care nu fac obiectul unor convenții încheiate cu autoritatea publică locală.
De aceste acțiuni este responsabilă Direcția Servicii Publice (DSP), din cadrul municipalității, prin angajați instruiți și echipați corespunzător.
Panourile publicitare strânse vor fi depozitate la sediul DSP din strada Codrului.
„Prin acest demers, curățăm imaginea orașului și facem ordine și în segmentul publicitar. Mai mult, cele mai multe panouri dezafectate arătau dezolant”, a susținut primarul Cosmin Andrei.
Pentru ca un agent economic să afișeze materiale publicitare în spațiul public, acesta trebuie să consulte un regulament de publicitate, disponibil pe pagina web a Primăriei Municipiului Botoșani, cadru în care sunt prevăzute zonele de publicitate sau dimensiunea panourilor. Ulterior se organizează licitație iar costurile sunt stabilite în urma acestei proceduri.

Citeste mai mult

Eveniment

Jandarmerii botoșăneni, la ceas de bilanț

Publicat

Publicitate

În această dimineață, la sediul Jandarmeriei Botoșani s-a desfășurat ,,Evaluarea activității și a rezultatelor obținute de Inspectoratul de Jandarmi Județean Botoșani în anul 2024″.

Activitatea a fost organizată în sistem videoconferință cu reprezentanți ai Inspectoratului General al Jandarmeriei Române, iar materialul de bilanț a fost prezentat de colonelul Boariu Cristian, inspector șef al Inspectoratului de Jandarmi Județean Botoșani.
În perioadă analizată, prioritatea inspectoratului a fost siguranța cetățenilor și creșterea eficienței structurilor operative de ordine publică și pază și protecție instituțională.
Obiectivele inspectoratului au fost adaptate la modificările situației operative, iar pentru gestionarea acesteia s-au executat 7051 misiuni de ordine publică și acțiuni în comun cu alte structuri cu competențe în domeniu.
Aproximativ 1000 de jandarmi au participat, împreună cu polițiștii botoșăneni, la 275 de acțiuni ,,Blocada”, pentru prevenirea și combaterea faptelor de violență și a faptelor de deținere, consum și trafic de substanțe psihoactive/interzise.
Pentru menținerea ordinii publice în sistem integrat, s-a acționat prin constituirea a 2983 de patrule mixte polițist-jandarm, în mediul urban și rural.
În ceea ce privește asigurarea ordinii și siguranței publice, peste 2600 de jandarmi au executat 373 de misiuni la acțiuni de protest, manifestări cultural-artistice, religioase și jocuri sportive.
În veferea desfășurării fără incidente a alegerilor pentru Parlamentul European, autoritățile publice locale, Președintele României, Senat și Camera Deputaților, au fost executate 444 misiuni de asigurare a ordinii publice, la care au participat 1696 de jandarmi.
În anul precedent, au fost aplicate nu mai puțin de 3755 de sancțiuni contravenționale, în valoare totală de aproximativ 1900000 de lei, au fost constatate 88 de infracțiuni cu 112 autori identificați și au fost executate 561 mandate de aducere emise de organele judiciare.
Paza celor 18 obiective din competență, a transporturilor speciale, de bunuri și valori, precum și a corespondenței clasificate s-au desfășurat fără probleme, concomitent cu asigurarea ordinii interioare în 17 săli la instanțele de judecată.
493 de acțiuni, la care au participat 1900 de jandarmi, au fost executate în cooperare cu alte instituții, fiind obținute rezultate pozitive în mai multe domenii de competență.
Activitățile preventive s-au desfășurat pe domeniile prioritare de acțiune, dintre care menționăm prevenirea delicvenței juvenile și a violenței în instituțiile de învățământ, în acest sens fiind organizate nu mai puțin de 429 de activități, cu 15914 de participanți.
În anul 2024, Inspectoratul de Jandarmi Județean Botoșani a acționat pentru consolidarea climatului de ordine şi siguranță publică în zona de responsabilitate și creșterea calității serviciului public oferit pentru siguranța cetățenilor.

Citeste mai mult

Economie

Orașul din România unde angajații lucrează doar 4 luni, dar primesc salariu pe tot parcursul anului

Publicat

Publicitate

Telegondola din Mamaia funcționează doar patru luni pe an, în perioada iunie-septembrie, dar angajații permanenți și membrii Consiliului de Administrație primesc salarii pe toată durata anului, scrie cancan.ro.

Proprietarul telegondolei este statul român, printr-o asociere între Ministerul Economiei și Primăria Constanța. Ministerul Economiei are trei reprezentanți în consiliul de administrație, iar primăria are doi. Activitatea principală a companiei constă în vânzarea de bilete turiștilor care vor să admire Marea Neagră de la înălțime, iar profitabilitatea depinde exclusiv de numărul de vizitatori care ajung în stațiune în timpul sezonului estival.

Telegondola din Mamaia funcționează doar patru luni pe an

În extrasezon, cabinele sunt depozitate într-un hangar, activitatea fiind complet suspendată. Cu toate acestea, cheltuielile salariale pentru angajați și pentru consiliul de administrație rămân constante pe parcursul întregului an.

Compania are 11 angajați permanenți, printre care se numără și directorul general, iar patru dintre aceștia lucrează în birouri. Pe lângă angajații direcți, există un consiliu de administrație format din cinci membri, fiecare dintre aceștia primind o indemnizație lunară de 1.795 de lei, chiar și în perioada în care telegondola este inactivă.

Pe lângă faptul că nu funcționează decât patru luni pe an, compania nu are o strategie concretă pentru a crește veniturile. Performanța economică depinde strict de afluxul de turiști din stațiunea Mamaia, fără o influență directă din partea Consiliului de Administrație.

Din păcate, în ultimii ani, Mamaia a pierdut o parte din popularitatea sa, mulți turiști preferând stațiuni mai accesibile financiar, precum Eforie Nord sau Saturn. Această scădere a fluxului de vizitatori afectează indirect și profitabilitatea Telegondolei, care nu reușește să atragă suficienți turiști pentru a-și optimiza veniturile.

Publicitate

Pe fondul scăderii numărului de turiști și al măsurilor de austeritate anunțate de guvern, eficiența și viabilitatea acestui model de operare sunt puse sub semnul întrebării. Mamaia continuă să atragă turiști datorită poziției sale și a infrastructurii, dar fără o strategie concretă de revitalizare, telegondola riscă să devină doar o altă cheltuială a statului, într-o stațiune care pierde din ce în ce mai mult din farmecul.

Citeste mai mult

Cultura

Botoșani: Expoziția Concursului Regional de Arte Plastice ,,Omagiu Ștefan Luchian”, ediția a  XVIII-a

Publicat

Publicitate

Expoziția Concursului Regional de Arte Plastice ,,Omagiu Ștefan Luchian”, eveniment organizat de Liceul de Artă în parteneriat cu Muzeul Județean Botoșani, a ajuns la cea de-a XVIII-a ediție și poate fi vizionată în perioada 25-30 ianuarie 2025. Tinerii artiști aduc în fața publicului lucrări de pictură, grafică, sculptură, artă decorativă, cu o tematică variată.

Vernisajul expoziției va avea loc miercuri, 29 ianuarie 2025, ora 16.00. Expun elevii Liceului de Artă ,,Ștefan Luchianˮ Botoșani, coordonați de către profesorii: Alupoaie Andrei, Alupoaie Diana, Agavriloae Raluca, Ailincăi Monica, Andrușcă Ciprian, Ciobanu Cristina, Dolhescu Genoveva, Strugariu Adina și Surghin Elena.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending