Connect with us
Publicitate

Eveniment

Cum vor fi plătiți operatorii la Recensământul Populației și Locuințelor de anul acesta. Criterii de selecție

Publicat

Modalitatea de plată a recenzorilor care vor asigura autorecenzarea asistată la Recensământul populației a fost trasată de Guvern, anunță alba24.ro. Totodată, dispare și limita superioară a veniturilor recenzorilor, care este de 8.000 de lei. recensământul populație și locuințelor din România a început în 1 februarie, dar autorecenzarea va începe în martie.

Calendar Recensământul Populației și Locuințelor 2022:

1 februarie – 13 martie 2022: Preluare date din surse administrative şi populare bază de date RPL2021
14 martie – 15 mai 2022: Autorecenzare (metoda CAWI)
16 mai – 17 iulie 2022: Colectarea datelor de către recenzori, prin interviuri faţă în faţă (cu ajutorul tabletelor)
Recensământ 2022: Plata recenzorilor, în funcție de numărul de chestionare completate
Mai exact, potrivit proiectului de HG care mai trebuie doar publicat în Monitorul Oficial pentru a intra în vigoare, „plata recenzorilor care asigură autorecenzarea asistată în perioada de autorecenzare se face în funcţie de numărul de chestionare completate prin autorecenzare asistată, la un tarif de 7 lei pentru «Secțiunea pentru recenzarea persoanei» și de 3,5 lei pentru «Secțiunea pentru recenzarea locuinței», inclusiv pentru orașele și comunele izolate sau dispersate teritorial”.

Acum, HG 1.071/2020 prevede că plata recenzorilor care asigură autorecenzarea asistată în perioada de autorecenzare se face în funcție de realizarea activităților contractate și timpul efectiv lucrat, la un tarif de 23,25 lei pe oră, fără a depăși suma brută de 8.000 de lei pentru două luni de contractare a serviciilor.

Recensământ 2022: Tarifele plătite pentru chestionare
În plus, în proiectul de HG mai scrie că „plata recenzorilor se face în funcţie de numărul de chestionare completate prin interviu față în-față la un tarif de:

7 lei pentru «Secțiunea pentru recenzarea persoanei»
3,5 lei pentru «Secțiunea pentru recenzarea locuinţei», inclusiv «Secțiunea pentru recenzarea spațiului colectiv de locuit».
Pentru oraşele şi comunele izolate sau dispersate teritorial, plata recenzorilor pentru recenzarea propriu-zisă se face în funcţie de tipul de chestionar la un tarif de

9 lei pe «Secțiunea pentru recenzarea persoanei”
5 lei pentru «Secțiunea pentru recenzarea locuinţei», inclusiv «Secțiunea pentru recenzarea spațiului colectiv de locuit»”.
Potrivit avocatnet.ro în prezent, legislația stabilește că plata recenzorilor pentru recenzarea propriu-zisă se face în funcție de tipul de chestionar la un tarif de opt lei pe chestionarul pentru recenzarea persoanelor și de cinci lei pentru chestionarul pentru recenzarea locuințelor, iar în cazul orașelor și comunelor izolate sau dispersate teritorial, plata este de zece, respectiv de șase lei, dar fără a depăși suma brută de 8.000 lei pentru două luni de contract.

Recensământ 2022: Cât va câștiga un recenzor șef și coordonatorii
Apoi, prin același proiect e stabilit că plata recenzorilor-șefi va fi în sumă fixă de 6.000 de lei pentru cele două luni de contractare a serviciilor (acum e stabilită la 23,25 lei pe oră, fără a depăși suma brută de 8.000 lei pentru două luni).

Plata coordonatorilor la nivel de municipiu, sector al municipiului București, oraș și comună se va face pentru două luni de contractare, astfel:

în sumă de 8.000 de lei, pentru unitățile/ subdiviziunile administrativ-teritoriale cu populația mai mare de 100.000 locuitori;
în sumă de 7.500 de lei, pentru unitățile administrativ-teritoriale cu populația între 50.001-100.000 locuitori;
în sumă de 7.000 de lei, pentru unitățile administrativ-teritoriale cu populația între 30.001-50.000 locuitori;
în sumă de 6.500 de lei, pentru unitățile administrativ-teritoriale cu populația între 20.001-30.000 locuitori;
în sumă de 6.000 de lei, pentru unitățile administrativ-teritoriale cu populația între 10.001-20.000 locuitori;
în sumă de 5.500 de lei, pentru unitățile administrativ-teritoriale cu populația între 2.401-10.000 locuitori;
în sumă de 5.000 de lei, pentru unitățile administrativ-teritoriale cu populația între 1.501-2.400 locuitori;
în sumă de 4.500 de lei, pentru unitățile administrativ-teritoriale cu populația mai mică de 1.500 locuitori.
Recenzorul este persoana care interacţionează direct cu populaţia, efectuând interviul cu persoanele din locuinţele alocate și care înregistrează datele obţinute pentru toate locuinţele, spaţiile colective de locuit, gospodăriile şi persoanele din sectorul de recensământ atribuit.

Recensământ 2022: Ce este autorecenzarea asistată

Așa cum stabilește OUG 19/2020, autorecenzarea asistată este “acțiunea prin care înregistrarea informațiilor cuprinse în programul de observare al recensământului pentru o anumită unitate statistică este efectuată de către persoana însăși, cu sprijinul unui recenzor”.

Potrivit HG 1.071/2020, orașele și comunele izolate sunt considerate localitățile aflate la o distanță mai mare, în linie dreaptă, de 20 km față de drumurile naționale și europene, precum și față de autostrăzi.

În același timp, orașele și comunele dispersate teritorial sunt cele care au un indice de dispersie al așezărilor (arată o densitate scăzută a locuințelor, care este raportată la suprafața intravilanului) de cel puțin cinci, în conformitate cu situația calculată de Institutul Național de Statistică pe baza rezultatelor ultimului recensământ al populației și locuințelor.

Lista orașelor și comunelor izolate sau dispersate teritorial va fi publicată pe site-ul www.recensamantromania.ro.

Recensământ 2022: Ce condiții trebuie să îndeplinească cei care vor să fie recenzori
Cei care vor să fie recenzori la următorul recensământ vor trebui, în cazul în care îndeplinesc o serie de condiții, să ia legătura cu primăriile din localitățile de domiciliu. Pentru recensământul din 2011, autoritățile au selectat și angajat circa 100.000 de persoane.

În august 2021, regulile recensământului au fost modificate, printre schimbări numărându-se și faptul că recenzorii vor putea colecta date despre o persoană, în anumite cazuri, de la administratorii de bloc sau vecini.

Activitatea recenzorilor pentru autorecenzare asistată și a recenzorilor prin interviu față în față, în gospodării, se va desfășura astfel:

14 martie – 15 mai 2022: Autorecenzare asistată în sedii prestabilite
16 mai – 17 iulie 2022:Colectarea datelor de către recenzori, prin interviuri faţă în faţă în gospodării (cu ajutorul tabletelor)

 

Condiții de eligibilitate minime pentru persoanele care vor să devină recenzori:

Studii medii
Disponibilitate de operare a tabletei electronice
Pentru includerea în baza de date a recenzorilor și realizarea selecției, doritorii trebuie să completeze un chestionar al carui model poate fi văzut  aici.

Termenul limită de completare a chestionarelor anunțat de unele Direcții județene de Statistică este 28 Februarie 2022

Selecția persoanelor va fi realizată de către Directiile Județene de Statistică  prin Unitatea Județeană de Implementare a Recensământului, în colaborare cu Comisia Județeană RPL și Comisiile Locale RPL.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

CALENDAR ORTODOX 2024: Sfântul Mucenic Marcu, Episcopul Aretuselor

Publicat

Sfântul a trăit în secolul al IV-lea, pe vremea împăraților Constantin cel Mare (306-337), Constantius II (337 – 361) și Iulian Apostatul (361-363). Sfântul Constantin cel Mare, a oprit prigoanele împotriva creștinilor, dând deplină libertate Bisericii lui Hristos, prin Edictul de la Mediolanum (Milano) din anul 313. Sfântul Sfințit Mucenic Marcu încuviințat fiind cu o credință creștină de neclintit a reușit să dărâme mai multe temple păgâne, zidind pe locul lor nenumărate biserici, fapt pentru care păgânii îl urau de moarte. Astfel a adus mulțime de popor pe calea mântuirii, atât prin predicile sale pline de har, cât și prin pilda propriei sale vieți curate. Pentru aceasta, a fost sfințit Episcop în cetatea Aretuselor, din Siria. După pe tronul împărătesc a ajuns împăratul păgân Iulian Apostatul, a urmat o perioadă grea pentru creștini, deoarece au urmat multe persecuții împotriva acestora. Între cei care au suferit atunci a fost și Sfântul Sfințit Mucenic Marcu, Episcopul Aretuselor, care a fost torturat cu cruzime pentru faptul că nu a renunțat la credința în Hristos. Într-o prima fază, Sfântul Marcu s-a ascuns de cei care îl căutau și voiau sa îi facă rău. Însă, aflând că foarte mulți semeni de-ai săi sunt torturați și trași la răspundere pentru faptele sale, decide să se predea păgânilor. Aceștia, ne având nici o teamă față de Dumnezeu, îl iau și îl dezbracă după care încep sa îl tortureze, aruncându-l în locuri pline de murdărie. niște ace lungi și groase care se foloseau la tricotatul manual. Ulterior îl acoperă din cap în picioare cu saramura, și îl ung cu miere. Îl ridică la cer folosind niște frânghii, lăsându-l pe Sfântul Sfințit Mucenic Marcu să fie ars de soarele verii. Mierea de pe trupul sfanțului era menita să atragă toate insectele și albinele pământului. Supus la torturi inimaginabile, Sfântul Sfințit Mucenic Marcu a reușit să le biruie pe toate cu tărie, datorită evlaviei sale, refuzând totodată să ofere bani păgânilor să își rezidească templele idolești pe care acesta, împreună cu creștinii le dărâmaseră și pe locul lor construiseră biserici. Pentru răbdarea lui a reușit să biruie prin gând și prin faptă deoarece, păgânii, văzând că Marcu suferă toate chinurile la care este supus cu putere și credință, se convertesc la creștinism. Murind împăratul Iulian într-o campanie militară, persecuțiile au încetat, iar Sfântul Sfințit Mucenic Marcu, Episcopul Aretuselor, a fost eliberat. Însă, din cauza multor suferințe îndurate, Sfântul Sfințit Mucenic Marcu și-a dat sufletul în mâinile lui Dumnezeu la scurt timp după eliberare în data de 29 martie.

Citeste mai mult

Eveniment

La 31 martie România intră în Air Schengen. Ce schimbări apar şi ce trebuie să ştiţi dacă mergeți la rude în Europa

Publicat

Începând cu data de 31 martie vor fi ridicate controalele de frontieră pentru cetăţenii statelor Schengen, controalele la frontierele aeriene şi maritime se elimină, iar persoanele se vor putea deplasa către sau dinspre alte state membre Schengen fără a fi supuse controalelor de frontieră, transmite Poliţia de Frontieră, relatează mediafax.ro.

În contextul adoptării Ordonanţei de Urgenţă nr. 25 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul străinilor şi al frontierei, începând cu 31 martie anul curent, cetăţenii care călătoresc în statele din spaţiul Schengen nu vor mai trebui să treacă prin controlul de frontieră. Concret, nu se vor mai opri la filtrele de control ale Poliţiei de Frontieră pentru a le fi verificate documentele de călătorie, aceştia urmând să meargă direct către porţile de îmbarcare. În sarcina pasagerilor nu va fi nicio obligaţie suplimentară.

Însă, poliţiştii de frontieră vor fi în continuare prezenţi în incinta aeroporturilor şi vor efectua acţiuni poliţieneşti punctuale şi inopinate pentru a verifica identitatea şi situaţia legală a persoanelor, dar şi pentru a preveni şi combate posibile fapte ilegale.

Acţiunile poliţieneşti se vor efectua în baza unei analize de risc sau a unei suspiciuni rezonabile. Într-un astfel de caz, poliţistul va putea face demersuri pentru a stabili identitatea persoanei şi verificări în bazele de date operative. Poliţiştii vor avea în dotare dispozitive mobile de control cu care vor efectua aceste verificări.

În situaţia în care suspiciunile nu se confirmă, persoana îşi poate continua călătoria. Dacă acestea se confirmă, persoanei i se va întrerupe călătoria şi se vor aplica măsuri legale.

Persoanele urmărite general sau internaţional vor fi reţinute şi predate autorităţilor competente, iar celor care se constată că au comis infracţiuni – deţin substanţe interzise, documente false sau falsificate, sunt migranţi ilegali – li se vor întocmi actele premergătoare cercetării penale.

În ceea ce priveşte cetăţenii români minori, ca şi în cazul adulţilor, aceştia nu vor mai efectua controlul de frontieră şi vor merge de asemenea direct către poarta de îmbarcare. Aceştia NU vor avea nevoie de niciun aviz suplimentar, putând să călătorească în spaţiul Schengen cu aceleaşi documente ca şi până în prezent.

În acest context reamintim pe scurt, care sunt documentele necesare la ieşirea din ţară în cazul cetăţenilor români minori, în funcţie de situaţie:

Dacă minorul călătoreşte însoţit doar de un părinte sau de o terţă persoană sunt necesare:

  • Document de călătorie valabil
  • Acordul celuilalt părinte dacă călătoreşte însoţit doar de unul dintre părinţi
  • Acordul ambilor părinţi când călătoreşte însoţit de altă persoană decât părintele
  • Doar documentul de călătorie dacă se deplasează la domiciliu/reşedinţă şi face dovada în acest sens
  • Doar acordul unuia dintre părinţi când se deplasează la studii/concursuri/tratament medical şi face dovada scopului declarat al călătoriei
  • Dacă minorul are peste 16 ani şi călătoreşte neînsoţit va avea nevoie de:

►Document de călătorie valabil
►Acord din partea ambilor părinţi
►Doar document de călătorie dacă face dovada domiciliului/reşedinţei în ţara în care călătoreşte
►Pentru a verifica dacă cetăţenii români minori şi însoţitorii acestora sunt în posesia documentelor amintite, poliţiştii de frontieră pot efectua verificări punctuale în incinta aeroportului. Dacă se constată că aceştia nu sunt în posesia lor, nu li se va permite ieşirea din ţară.

Însoţitorii minorilor, alţii decât părinţii sau reprezentantul legal, nu mai sunt obligaţi să prezinte certificatul de cazier judiciar în format fizic, acesta este consultat electronic de către poliţistul de frontieră. Însă, dacă poliţistul de frontieră constată că însoţitorul minorului a săvârşit anumite infracţiuni prevăzute de lege, acestuia nu i se va permite ieşirea din ţară cu minorul.

Este vorba despre următoarele infracţiuni: omor; infracţiuni contra libertăţii şi integrităţii sexuale; infracţiuni privitoare la traficul şi exploatarea persoanelor vulnerabile; lipsire de libertate în mod ilegal; infracţiuni privind traficul de droguri sau precursori; trafic de ţesuturi sau organe umane; infracţiuni de terorism.

Pentru deplasările către state non-Schengen, atât pentru adulţi cât şi pentru minorii români, condiţiile de călătorie rămân neschimbate, iar verificarea documentelor se va face la filtrele de control ale Poliţiei de Frontieră.

Poliţia de Frontieră Română este pregătită pentru integrarea în Spaţiul Schengen pe cale aeriană şi maritimă începând cu data de 31 martie. Pe lângă regândirea dispozitivului şi a măsurilor de ordin organizatoric, care au ca scop protecţia cetăţenilor, în special a cetăţenilor români minori, au fost dispuse măsuri şi pentru facilitarea tranzitului frontierei de către cetăţenii care călătoresc în statele non-Schengen.

Una dintre măsuri a constat în relocarea porţilor automate de control. Ele reprezintă o soluţie modernă cu ajutorul căreia se poate procesa un număr mare de cetăţeni europeni care se deplasează către state din afara spaţiului Schengen într-un interval scurt de timp.

Acestea sunt de un real ajutor, având în vedere fluxul mare de călători de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Numai anul trecut acesta a fost tranzitat de aproximativ 15 milioane de persoane, cu o medie de 43.000 de persoane pe zi în sezonul estival.

Acestea sunt modificările din Ordonanţa de Urgenţă care vizează activitatea Poliţiei de Frontieră şi modalitatea în care poliţiştii de frontieră le vor pune în practică după data de 31 martie.

Citeste mai mult

Eveniment

Pentru camionagii: Restricţii de circulaţie pentru camioanele de mare tonaj în Ungaria la finele săptămânii

Publicat

Camionagiii care intenționează să ajungă cu mărfuri la companiile din Uniunea Europeană sau care vin dinspre UE către România trebuie să țină cont la finele acestei săptămâni de o atenţionare de călătorie în Ungaria. Autoritățile au impus restricţii de circulaţie pentru camioanele de mare tonaj, relatează agerpres.ro.

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează cetăţenii români care se află, tranzitează sau intenţionează să călătorească în Ungaria că Ministerul Construcţiilor şi Transportului (MCT) din această ţară a anunţat introducerea unor restricţii de circulaţie pentru camioanele de mare tonaj (peste 7,5 tone), în perioada 28 martie – 1 aprilie.

Astfel, circulaţia camioanelor de mare tonaj va fi restricţionată în intervalele: 28 martie, ora 22,00 – 29 martie, ora 22,00; 30 martie, ora 22,00 – 31 martie, ora 24,00 şi 1 aprilie, ora 00,00 – 1 aprilie, ora 22,00.

Transporturile umanitare sau cele de animale vii, bunuri perisabile, combustibil şi alte bunuri de primă necesitate nu se supun acestor restricţii.

Mai multe informaţii referitoare la restricţia circulaţiei camioanelor de mare tonaj pot fi consultate la www.utinform.hu.

Cetăţenii români pot solicita asistenţă consulară la numerele de telefon ale misiunii diplomatice a României la Budapesta: +3613847689, Consulatului General al României la Szeged: +3662424431 şi Consulatului General al României la Gyula: +3666464579, +3666477147, apelurile fiind redirecţionate către Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center-ului, în regim de permanenţă.

De asemenea, cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu un caracter de urgenţă, au la dispoziţie şi telefoanele de permanenţă ale Ambasadei României în Ungaria: +36305356912, Consulatului General al României la Szeged: +36306777980 şi Consulatului General al României la Gyula: +36306357181.

Ministerul Afacerilor Externe recomandă consultarea paginilor de internet budapesta.mae.roszeged.mae.rogyula.mae.ro şi www.mae.ro.

Citeste mai mult

Administratie

Agenția Națională de Integritate: Cine poate și cine NU poate candida la alegerile locale și europarlamentare

Publicat

Agenția Națională de Integritate a adus astăzi o serie de clarificări cu privire la regulile de integritate aplicabile în contextul alegerilor pentru Parlamentul European și pentru administrația publică locală din anul 2024. Practic, ANI explică cine poate și cine nu poate candida la alegerile locale și europarlamentare, relatează alba24.ro.

Această măsură are ca scop prevenirea incompatibilităților ce pot surveni în procesul alegerilor, dar și în perioada post-electorală.

Potrivit ANI, persoanele interesate pot consulta următoarele situații de fapt relevante:

1. Dacă un funcționar public poate candida la funcția de ales local:

Un funcționar public poate candida pentru funcția de ales local cu condiția suspendării raportului de serviciu potrivit dispozițiilor art. 97 din Legea nr. 161/2003, cu modificările și completările ulterioare, și art. 514 alin. (1) lit. h) din Codul administrativ.

Suspendarea raportului de serviciu are loc la inițiativa funcționarului public și durează până în ziua ulterioară alegerilor, dacă nu este ales, sau până la încetarea funcţiei eligibile, în cazul în care funcţionarul public a fost ales.

În situația în care funcționarul public nu este ales, trebuie să își reia activitatea în prima zi lucrătoare ulterioară alegerilor.

2. Dacă prefectul în funcție poate candida pentru o funcție electivă fără a se genera o situație de incompatibilitate:

Potrivit dispozițiilor art. 119 din Legea nr. 115/2015, cu modificările și completările ulterioare, prefecţii şi subprefecţii nu pot candida şi nu pot participa la acţiunile din campania electorală, sub sancţiunea demiterii din funcţie, cu excepția situației în care aceștia demisionează cu cel puţin 50 de zile înaintea datei alegerilor.

3. Dacă un funcționar public poate face parte din birourile electorale:

Potrivit art. 25 alin.(4) din Legea nr. 115/2015, persoanele care ocupă funcții publice pot face parte din birourile electorale.

De asemenea, art. 109 alin.(2) din Legea nr. 208/2015, cu modificările și completările ulterioare, prevede că pe perioada cât funcţionează birourile şi oficiile electorale, membrii acestora, statisticienii, personalul tehnic auxiliar şi operatorii de calculator se consideră detaşaţi şi primesc o indemnizaţie stabilită prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Autorităţii Electorale Permanente.

Preşedinţii birourilor electorale, locţiitorii acestora şi membrii primesc indemnizaţia de la data încheierii proceselor-verbale de învestire.

Având în vedere că pe perioada de funcționare a birourilor și a oficiilor electorale, membrii acestora, statisticienii, personalul tehnic auxiliar și operatorii de calculator se consideră detașați, arătăm că deținerea unei funcții publice simultan cu exercitarea calității membru în biroul electoral nu este de natură să genereze o situație de incompatibilitate.

4. Dacă un consilier local / județean poate încheia contracte de prestări servicii de executare de lucrări, de furnizare de produse sau contracte de asociere cu autorităţile administraţiei publice locale din care face parte:

Potrivit dispozițiilor art. 90 din Legea nr. 161/2003, consilierii locali şi consilierii judeţeni care au funcţia de preşedinte, vicepreşedinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administraţie sau cenzor ori alte funcţii de conducere, precum şi calitatea de acţionar sau asociat la societăţile reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu capital privat sau cu capital majoritar de stat ori cu capital al unei unităţi administrativ-teritoriale nu pot încheia contracte comerciale de prestări de servicii, de executare de lucrări, de furnizare de produse sau contracte de asociere cu autorităţile administraţiei publice locale din care fac parte, cu instituţiile sau regiile autonome de interes local aflate în subordinea ori sub autoritatea consiliului local sau judeţean respectiv ori cu societăţile reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, înfiinţate de consiliile locale sau consiliile judeţene respective.

Prevederile alin. (1) se aplică şi în cazul în care funcţiile sau calităţile respective sunt deţinute de soţul sau rudele de gradul I ale alesului local.

Conform prevederilor art. 92 din același act normativ, încălcarea dispoziţiilor art. 90 atrage încetarea de drept a mandatului de ales local la data încheierii contractelor.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate
Publicitate

Trending