Connect with us

Eveniment

Cum se dădea examenul de la școala de șoferi înainte de 1989. Regulile pe care toți viitorii șoferi trebuiau să le aplice

Publicat

Publicitate

Fostul multiplu campion national la raliuri, Titi Aur, a explicat de ce școlarizarea pentru șofat era mult mai calitativă înainte de 1989. El spune că nivelul de calitate al școlii de șoferi înainte de 1989, era mult ridicat față de ce învață acum cursanții care vor să obțină permisul de conducere, relatează romania24.ro.

”Șoferul amator de azi învață foarte puțin față de cel de dinainte de 1989”
„Șoferul amator din ziua de azi învață foarte puțin față de șoferul amator de dinaintea anului 1989. Când am făcut eu școala, în 1981, era obligativitatea participării la cursurile teoretice (dacă nu puteam să mă duc la un curs, eram obligat să-l repet). De asemenea, instructorul de legislație nu-mi spunea doar că indicatorul hexagonal e STOP, ci îmi vorbea despre rolul său, pentru a înțelege de ce se pune într-un anumit loc. În ziua de azi nu se mai face acest lucru. Cursantul vede chestionarele și când vede că face la mai multe peste 20 de punte înseamnă că o să treacă. Se învață superficial”, a declarat Titi Aur la DC News.ro.

Lecții de conducere defensivă
El spune că e atunci se era obligatoriu traseul de zi, traseul de noapte, poligonul. Acum nu mai este așa și programa e una ”superficială”. În plus, fostul pilot de raliuri își reamintește că erau și lecții de conducere defensivă.

”La școala de șoferi, orele de condus erau ore și aveam și ore de noapte. Ca să pot să ajung să fac ore pe stradă, trebuia să fac ore de poligon, iar acolo trebuia să mă descurc bine. Trebuia să înțeleg dimensiunea mașinii, parcare, garare, lateral, etc. Se făcea totul ca la carte. În ziua de azi nu mai e așa și programa e superficială.

Mai mult decât atât, atunci făceam conducere defensivă. Am avut lecții și inclusiv când am luat permisul de conducere, căpitanul de poliție care ni l-a dat, ne-a ținut o oră de conducere defensivă. Ne-a băgat pe toți într-o sală și ne-a spus așa: Este luna iunie, încep concediile, faceți așa, aveți grijă, etc. Ne-a ținut o oră de conducere defensivă, chiar dacă nu se numea așa. În ziua de azi nici nu se pune problema să se întâmple asta“, a conchis Titi Aur.
Trebuie spus că înainte de Revoluție la școala de șoferi erau obligatorii și cursurile de mecanică și de prim ajutor. Mai mult se dădea un examen și de simulator.

Publicitate

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

FOTO: Seară duhovnicească la Parohia „Sfinții Împărați” Dorohoi

Publicat

Publicitate

Sfinții Cuvioși Paisie Olaru și Cleopa Ilie- Duhovnici și Învățători

Marți, 2 decembrie, în Parohia „Sfinții Împărați” din Dorohoi a avut loc o seară duhovnicească deosebită, dedicată Sfinților Paisie Olaru și Cleopa Ilie, doi mari povățuitori ai Ortodoxiei românești, prăznuiți în această zi în calendarul Bisericii.

Evenimentul l-a avut ca invitat pe Părintele arhimandrit Ambrozie Ghinescu, însoțit de Părintele Onufrie de la Schitul Pocrov, situat în apropierea orașului Târgu Neamț. Cei doi invitați au adus cu ei nu doar binecuvântarea locurilor în care au viețuit Sfinții Paisie și Cleopa, ci și mărturii vii despre viața și învățăturile acestor mari duhovnici.

Conferința a fost moderată de părintele protopop Ionuț-Ștefan Apetrei și de părintele paroh Elidor-Tudor Pintili, care au introdus tema și au subliniat importanța modelelor de sfințenie pentru credincioșii de astăzi.

În cadrul cuvântului său, Părintele Ambrozie Ghinescu a conturat chipul spiritual al Sfinților Paisie Olaru și Cleopa Ilie, evocând smerenia, blândețea și darul povățuirii pe care aceștia l-au pus în slujba miilor de suflete. Au fost amintite episoade din viața lor, sfaturi pentru întărirea credinței, precum și rolul esențial pe care l-au avut în transmiterea tradiției și vieții duhovnicești.

Pe parcursul întâlnirii, credincioșii prezenți, veniți din mai multe parohii ale orașului, au adresat întrebări și au primit îndrumări pe teme precum: importanța duhovnicului în viața creștinului, sensul și valoarea Tainei Sfintei Spovedanii, răspunsuri la frământări și provocări ale vieții de zi cu zi, păstrarea credinței și trăirea autentică a SfinteiEvangheliei.

Publicitate

Atmosfera a fost una caldă, de comuniune și dorință de cunoaștere duhovnicească, iar dialogul sincer dintre părinți și participanți a evidențiat nevoia tot mai mare de repere spirituale solide.

Seara s-a încheiat cu un cuvânt de mulțumire adresat invitaților, precum și cu îndemnul de a urma exemplul Sfinților Paisie Olaru și Cleopa Ilie: trăirea în smerenie, rugăciune și iubire creștină.

Prof Otilia-Mariana Puiu

Citeste mai mult

Eveniment

CALENDAR ORTODOX 2025: Sfântul Cuvios Gheorghe de la Cernica

Publicat

Publicitate

Acest sfânt s-a născut în anul 1730, într-o familie de români credincioşi şi cu frica de Dumnezeu. La 19 ani părăseşte casa părintească şi pleacă la Bucureşti. Aici cunoaşte un ierarh grec cu care în 1750, pleacă la Constantinopol. După puţin timp, merge la Muntele Athos şi intră în mănăstirea Vatoped. În această vatră monahală a fost hirotonit ierodiacon. Murind părintele său duhovnicesc şi auzind de vieţuirea sfântă a stareţului Paisie, în anul 1752, a cerut binecuvântarea acestuia să intre în obştea cârmuită de el. La numai doi ani a fost hirotonit ieroschimonah pe seama schitului Sfântul Ilie, întemeiat de Paisie şi de fraţi. La vârsta de 51 de ani, cuviosul părinte Gheorghe a fost numit să refacă schitul părăsit al mănăstirii Cernica. După ce i-a fost încredinţat, împreună cu doi ucenici, Atanasie şi Gherasim, au început reamenajarea locului. Auzind din predicile arhimandritului Macarie, pe care mitropolitul îl pusese să cuvânteze, pe la biserici în duminici şi sărbători, că mănăstirea Cernica a fost redeschisă, au început să vină credincioşi pentru a primi binecuvântare şi a asculta cuvintele de învăţătură ale Cuviosului Gheorghe. Mulţi dintre ei au rămas aici, astfel încât, după 4 ani numărul călugărilor din obşte crescuse la 54. Pentru că în anii următori numărul vieţuitorilor a crescut la 103 (călugări şi fraţi), au fost hirotoniţi trei preoţi şi trei diaconi şi s-a început săvârşirea continuă a sfintelor slujbe după modelul atonit. Vestea despre nevoinţele lor a ajuns şi la domnul Nicolae Mavrogheni (1789-1791), care i-a cercetat şi le-a dăruit 103 galbeni, pentru a-i ajuta la refacerea sfântului aşezământ, iar pe Cuviosul Gheorghe l-a numit „frate de cruce întru Hristos”. Acelaşi domnitor, care venea deseori la Cernica pentru a-i care sfat, îi încredinţează şi conducerea mănăstirii Curtea de Argeş, recunoscându-l arhimandrit în 1788. În anul 1806, după ce s-a rugat împreună cu fraţii de la Căldăruşani, în plânsul tuturor a plecat la Cernica. Aici, la scurt timp s-a mutat la Domnul, în ziua de 6 decembrie 1806. A fost înmormântat în cimitirul făcut de el lângă biserica Sfântul Lazăr, în cadrul unei slujbe impresionante, la care au participat numeroşi clerici, monahi şi credincioşi. A fost canonizat de Sf. Sinod al Bisericii Ortodoxe Române în anul 2006 cu ziua de prăznuire 3 decembrie

Citeste mai mult

Administratie

Comuna Avrămeni încheie un an plin de investiții: Asfaltări pe 10,7 km, centru de zi, sistem de supraveghere și un nou parc fotovoltaic

Publicat

Publicitate

Comuna Avrămeni încheie un an cu investiții importante, în ciuda începutului marcat de dispariția fostului primar, Ioan Bucatariu. Actualul edil, George Telișcă, ales în luna mai după ce anterior a ocupat funcția de viceprimar, transmite că 2025 a devenit un an al continuității și al proiectelor duse până la capăt.

„Chiar dacă anul a început trist pentru întreaga comunitate, am decis să continui toate proiectele începute de domnul Bucatariu și să aduc noi investiții care să ajute comuna să se dezvolte”, a declarat primarul Telișcă.

Cel mai mare proiect aflat în lucru – asfaltarea drumurilor din toate satele – este realizat în proporție de 85%. Lucrările acoperă 10,7 kilometri de drumuri comunale, o modernizare așteptată de localnici de foarte mulți ani.

Un alt proiect major finalizat în 2025 este centrul de zi pentru copiii expuși riscului de separare, spațiu care urmează să fie pus în funcțiune anul viitor și care va oferi sprijin real familiilor vulnerabile din Avrămeni.

În paralel, administrația locală continuă instalarea sistemului de supraveghere cu 65 de camere, amplasate în toate satele comunei, pentru creșterea siguranței publice. „Este un pas important pentru liniștea oamenilor”, spune edilul.

Publicitate

În domeniul educației, toate școlile din comună au fost modernizate complet: mobilier nou, echipamente electronice și dotări care asigură condiții moderne pentru desfășurarea orelor.

Tot în acest an, comuna se pregătește pentru demararea lucrărilor la un parc fotovoltaic de 250 kW, proiect ce va reduce semnificativ costurile administrației cu energia electrică. Lucrările sunt programate să înceapă în luna decembrie.

„Dacă anul 2025 a început prost, noi l-am continuat cu proiecte bune pentru comunitate, și așa vom merge înainte. Le mulțumesc tuturor locuitorilor pentru sprijin și vă doresc sărbători fericite!”, a transmis primarul George Telișcă.

Citeste mai mult

Eveniment

Creștere cu 36% a înmatriculărilor de autoturisme noi, în noiembrie; mașinile electrice, salt de 114%

Publicat

Publicitate

Înmatriculările de autoturisme noi se află pe un trend crescător în România la nivelul lunii noiembrie, fiind înregistrat un salt de 36% față de aceeași perioadă din 2024, arată datele preliminare ale Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI), analizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Potrivit sursei citate, în intervalul analizat a fost consemnat un volum de 13.817 de autoturisme noi înmatriculate.

În același timp, categoria autoturismelor pur electrice înregistrează o creștere de 114%, în noiembrie 2025 vs noiembrie 2024, până la 1.052 de exemplare înmatriculate.

Însă, la nivelul primelor 11 luni din acest an, înmatriculările de autoturisme noi au fost în scădere cu 0,6% față de perioada similară a anului trecut, atingând 134.653 de unități.

APIA este o organizație non-profit, înființată în anul 1994, iar din 1996 membră a Organizației Mondiale a Constructorilor de Automobile – OICA. AGERPRES

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending