Connect with us
Publicitate

Administratie

Cum se calculează și până când trebuie plătit IMPOZITUL AUTO pe 2022. Cine beneficiază de scutiri

Publicat

Publicitate

În România, cetățenii care la sfârșitul anului 2021 dețineau un mijloc de transport trebuie să plătească în acest an impozit pentru bunul respectiv, scrie alba24.ro. Impozitul auto poate fi plătit în două tranșe, însă cei care plătesc tot impozitul anual până la primul termen, respectiv 31 martie, beneficiază de o reducere a acestuia de până la 10%.

Calculul impozitului care trebuie plătit de fiecare posesor de autoturism se face în funcție de capacitatea cilindrică a motorului. Valoarea impozitului datorat statului român crește cu o sumă fixă, în funcție de capacitatea cilindrică a fiecărui motor.

Potrivit legii, impozitul pe mijlocul de transport este datorat pentru întregul an fiscal de persoana care deține dreptul de proprietate asupra unui mijloc de transport înmatriculat sau înregistrat în România la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior.

Publicitate

Cu alte cuvinte, cetățenii care dețineau o mașină la data de 31 decembrie 2021, datorează impozit pentru autovehicul în 2022. Obligația rămâne valabilă chiar dacă între timp au vândut mașina.

Plata impozitului

Conform Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, impozitul pe mijloacele de transport se plătește la bugetul local al localității unde persoana își are domiciliul, sediul sau punctul de lucru, după caz.

Publicitate

Impozitul pe mijlocul de transport se plătește anual, în două rate egale, până la datele de 31 martie și 30 septembrie inclusiv.

Pentru plata cu anticipație a impozitului pe mijlocul de transport, datorat pentru întregul an de către contribuabili, până la data de 31 martie a anului respectiv inclusiv, se acordă o bonificație de până la 10% inclusiv, stabilită prin hotărâre a consiliului local.

Impozitul anual pe mijlocul de transport, datorat aceluiași buget local de către contribuabili, persoane fizice și juridice, de până la 50 lei inclusiv, se plătește integral până la primul termen de plată. În cazul în care contribuabilul deține în proprietate mai multe mijloace de transport, pentru care impozitul este datorat bugetului local al aceleiași unități administrativ-teritoriale, suma de 50 lei se referă la impozitul pe mijlocul de transport cumulat al acestora.

Publicitate

Calculul impozitului

Impozitul pe mijloacele de transport se calculează în funcție de tipul mijlocului de transport.

În cazul oricăruia dintre următoarele autovehicule, impozitul pe mijlocul de transport se calculează în funcție de capacitatea cilindrică a acestuia, prin înmulțirea fiecărei grupe de 200 cmcsau fracțiune din aceasta cu suma corespunzătoare din tabelul următor:

– Mijloace de transport cu tracțiune mecanică – lei/200 cmc sau fracțiune din aceasta

– Vehicule înmatriculate (lei/200 cmc sau fracțiune din aceasta)

– motociclete, tricicluri, cvadricicluri și autoturisme cu capacitatea cilindrică de până la 1.600 cmc, inclusiv – 8 lei/200 cmc

– motociclete, tricicluri și cvadricicluri cu capacitatea cilindrică de peste 1.600 cmc – 9 lei/200 cmc

– autoturisme cu capacitatea cilindrică între 1.601 cmc și 2.000 cmc inclusiv – 18 lei/200 cmc

– autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2.001 cmc și 2.600 cmc inclusiv – 72 lei/200 cmc

– autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2.601 cmc și 3.000 cmc inclusiv – 144 lei/200 cmc

– autoturisme cu capacitatea cilindrică de peste 3.001 cmc – 290 lei/200 cmc

– autobuze, autocare, microbuze – 24 lei/200 cmc

– alte vehicule cu tracțiune mecanică cu masa totală maximă autorizată de până la 12 tone, inclusiv – 30 lei/200 cmc

– tractoare înmatriculate – 18 lei/200 cmc

Vehicule înregistrate

– vehicule înregistrate cu capacitate cilindrică < 4.800 cmc – 2 – 4 lei/200 cmc

– vehicule înregistrate cu capacitate cilindrică > 4.800 cmc – 4 – 6 lei/200 cmc

– vehicule fără capacitate cilindrică evidențiată – 50 – 150 lei/an lei/200 cmc

În cazul mijloacelor de transport hibride, impozitul se reduce cu minimum 50%, conform hotărârii consiliului local.

În cazul unui ataș, impozitul pe mijlocul de transport este de 50% din impozitul pentru motocicletele respective.

În cazul unei remorci, al unei semiremorci sau rulote care nu face parte dintr-o combinație de autovehicule, impozitul pe mijloacele de transport este egal cu suma corespunzătoare din tabelul următor:

Masa totală maximă autorizată – Impozit (lei)

– până la 1 tonă, inclusiv – 9 lei

– peste 1 tonă, dar nu mai mult de 3 tone – 34

– peste 3 tone, dar nu mai mult de 5 tone – 52

– peste 5 tone – 64

Cine beneficiază de scutiri la impozitul auto

Codul fiscal stabilește o serie de scutiri și reduceri de la plata impozitului auto.

Astfel, nu se plătește impozitul auto pentru mașinile veteranilor sau văduvelor de război, persoanelor cu handicap grav sau accentuat și ale persoanelor încadrate în gradul I de invaliditate, pentru vehiculele istorice sau cele electrice.

Potrivit legii, nu se datorează impozitul pe mijloacele de transport pentru:

– mijloacele de transport aflate în proprietatea sau coproprietatea veteranilor de război, văduvelor de război sau văduvelor nerecăsătorite ale veteranilor de război, pentru un singur mijloc de transport, la alegerea contribuabilului;

– mijloacele de transport aflate în proprietatea sau coproprietatea persoanelor cu handicap grav sau accentuat și a persoanelor încadrate în gradul I de invaliditate, respectiv a reprezentanților legali, pe perioada în care au în îngrijire, supraveghere și întreținere persoane cu handicap grav sau accentuat și persoane încadrate în gradul I de invaliditate, pentru un singur mijloc de transport, la alegerea contribuabilului;

– mijloacele de transport aflate în proprietatea sau coproprietatea persoanelor prevăzute la art. 1 şi art. 5 alin. (1) – (8) din Decretul-lege nr. 118/1990, republicat, şi a persoanelor fizice prevăzute la art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 105/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru un singur mijloc de transport, la alegerea contribuabilului; scutirea rămâne valabilă şi în cazul transferului mijlocului de transport prin moştenire către copiii acestora;

– navele fluviale de pasageri, bărcile și luntrele folosite pentru transportul persoanelor fizice cu domiciliul în Delta Dunării, Insula Mare a Brăilei și Insula Balta Ialomiței;

– mijloacele de transport ale instituțiilor publice;

– mijloacele de transport ale persoanelor juridice, care sunt utilizate pentru servicii de transport public de pasageri în regim urban sau suburban, inclusiv transportul de pasageri în afara unei localități, dacă tariful de transport este stabilit în condiții de transport public;

– vehiculele istorice definite conform prevederilor legale în vigoare;

– mijloacele de transport specializate pentru transportul stupilor în pastoral, astfel cum sunt omologate în acest sens de Registrul Auto Român, folosite exclusiv pentru transportul stupilor în pastoral.

– mijloacele de transport folosite exclusiv pentru intervenții în situații de urgență;

– mijloacele de transport ale instituțiilor sau unităților care funcționează sub coordonarea Ministerului Educației și Cercetării Științifice sau a Ministerului Tineretului și Sportului;

– mijloacele de transport ale fundațiilor înființate prin testament constituite conform legii, cu scopul de a întreține, dezvolta și ajuta instituții de cultură națională, precum și de a susține acțiuni cu caracter umanitar, social și cultural;

– mijloacele de transport ale organizațiilor care au ca unică activitate acordarea gratuită de servicii sociale în unități specializate care asigură găzduire, îngrijire socială și medicală, asistență, ocrotire, activități de recuperare, reabilitare și reinserție socială pentru copil, familie, persoane cu handicap, persoane vârstnice, precum și pentru alte persoane aflate în dificultate, în condițiile legii;

– autovehiculele acționate electric;

– autovehiculele second-hand înregistrate ca stoc de marfă și care nu sunt utilizate în folosul propriu al operatorului economic, comerciant auto sau societate de leasing;

– mijloacele de transport deținute de către organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

FOTO: Elevii de la Liceul ,,Demostene Botez” din Trușești au sărbătorit Săptămâna Educației Globale

Publicat

Publicitate

În cadrul Săptămânii Educației Globale, elevii de la Liceul „Demostene Botez” Trușești au desfășurat activitatea „It’s our world. Let’s heal it TOGETHER!”, fiind coordonați de către doamnele profesoare Rebeca Coșorianu, Ana-Maria Bodai, Ionescu Ana-Claudia și Gania Cătălina.

Dezbaterea a permis abordarea interdisciplinară care a unit religia cu limbile străine, istoria si geografia. Invitat la activitate a fost preotul Andrei-Ionuț Bodai care a reușit să le explice liceenilor că incluziunea reprezintă acceptarea, valorizarea și integrarea tuturor oamenilor, indiferent de diferențele dintre ei. În contextul unei planete incluzive, aceasta implică respectul pentru diversitatea culturală, religioasă, lingvistică, socială și de gândire. Diversitatea nu este despre cum ne deosebim, ci despre cum învățăm să trăim împreună.

În cadrul activității a fost explorat modul în care libertatea lingvistică, religioasă, geografică, respectul reciproc și colaborarea ne conectează și ne conduc către o lume mai incluzivă. Toleranța religioasă înseamnă să acceptăm dreptul fiecărei persoane de a-și alege credința, fără prejudecăți sau discriminare. Istoria ne învață că doar prin respect reciproc și cooperare putem depăși momentele de conflict. O planetă incluzivă este una în care toți oamenii își găsesc locul, contribuind la echilibrul social, ecologic și spiritual. Filosofia existenței ne îndeamnă să reflectăm asupra rolului nostru nu doar ca indivizi, ci și ca parte a unui întreg mai mare. Fără comunicare, nu putem crea empatie. De la Declarația Universală a Drepturilor Omului (1948) la diverse tratate internaționale, umanitatea a luptat pentru o lume bazată pe egalitate, libertate și demnitate. Conexiunea autentică între oameni aduce progres social și personal. Întâlnirea cu Dumnezeu este o experiență profund personală, dar, în același timp, un punct comun care ne conectează pe toți. Autocunoașterea ne face să apreciem mai mult diversitatea din jurul nostru.

Publicitate

Sfatul primit de elevi a fost că trebuie să fim conectați nu doar prin tehnologie, ci prin empatie, respect și dragoste. O planetă incluzivă este posibilă dacă ne asumăm responsabilitatea de a crea legături autentice, pentru că „acolo unde iubirea există, nu există bariere!”.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Bosch, cel mai mare furnizor de componente auto, anunță concedieri la nivel global. Care sunt motivele

Publicat

Publicitate

Bosch, cel mai mare furnizor de componente auto, anunță concedieri. Compania a anunţat vineri că intenţionează să concedieze până la 5.500 de angajaţi, scrie alba24.ro. Este cel mai recent indiciu al dificultăţilor din industria auto germană, afectată de cererea slabă şi de concurenţa din China, citează Reuters.

Bosch, cel mai mare furnizor mondial de piese auto, ar urma să renunţe la 3.500 de angajaţi, până la finalul lui 2027, de la divizia sa de servicii informatice. Jumătate sunt la unităţile din Germania. Decizia vine pe fondul cererii slabe pentru sisteme de asistenţă de conducere inteligentă şi soluţii pentru conducere automată.

De asemenea, 750 de angajaţi ar urma să fie concediaţi până în 2032 la uzina din Hildesheim, în Germania. În plus, vor fi concedieri la divizia de mecanisme de direcţie la fabrica din Schwaebisch Gmuend, lângă Stuttgart. Compania vrea să concedieze acolo până la 1.300 de angajaţi, în perioada 2027 – 2030.

Publicitate

Consiliul angajaţilor Bosch şi sindicatul IG Metall şi-au exprimat opoziţia faţă de concedieri. „Ne vom organiza rezistenţa la acele fabrici la toate nivelurile”, a afirmat Frank Sell, adjunctul şefului Consiliului angajaţilor.

Continental, Robert Bosch GmbH şi ZF Friedrichshafen AG îşi reduc cheltuielile pentru a face faţă declinului din sectorul auto. Clienţii lor, inclusiv Volkswagen AG şi Mercedes-Benz Group AG, îşi reduc eforturile de electrificare, ca răspuns la cererea slabă, astfel încât furnizorii care investesc în noile tehnologii se confruntă cu dificultăţi.

Giganţii industriali germani sunt afectaţi de tranziţia la o economie mai curată. Tranziţia este una deosebit de dificilă pentru sectorul auto german, care a crescut graţie producţiei unor automobile de calitate, echipate cu motoare cu combustie, şi care beneficia de sute de producători locali de componente, scrie Reuters.

Publicitate

Bosch deține fabrici și în România, la Cluj Napoca și în Blaj (județul Alba).

Citeste mai mult

Eveniment

(P) Cătălin Silegeanu: Este timpul să ne unim forțele și să facem împreună o schimbare reală, care să asigure un viitor mai bun și mai prosper pentru toți cetățenii acestei țări

Publicat

Publicitate

Într-o zi încărcată de emoție și speranță, pe 22 noiembrie 2024, Botoșaniul a fost martorul unui moment semnificativ în cadrul campaniei electorale, chiar înainte de turul 1 al alegerilor. Cătălin Silegeanu, prim-vicepreședinte AUR Botoșani și candidat la Senat, a făcut o declarație de presă în care a subliniat importanța acestei zile.

 

Silegeanu a declarat: „În această zi importantă, am avut plăcerea de a oferi botoșănenilor câte un exemplar din Planul Simion, document care cristalizează viziunea noastră pentru un viitor mai bun al României. Am fost profund impresionat de discuțiile deschise cu cetățenii și de dorința lor sinceră de schimbare.”

Publicitate

 

El a continuat, subliniind că „mulți dintre cei cu care am discutat simt că a venit momentul ca România să fie condusă de un președinte patriot, muncitor și responsabil. George Simion este persoana care poate readuce demnitatea națiunii noastre pe scena internațională. Pentru unii, el poate părea o surpriză în politica românească, dar pentru cei care i-au urmărit parcursul, el reprezintă viitorul Președinte al României.”

 

Publicitate

Silegeanu a concluzionat cu un apel la unitate: „Este timpul să ne unim forțele și să facem împreună o schimbare reală, care să asigure un viitor mai bun și mai prosper pentru toți cetățenii acestei țări.”

 

Această zi marchează un moment de cotitură pentru AUR și susținătorii săi, care privesc cu încredere spre viitoarele alegeri. CMF : 11240014

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

(P) Marcel Ciolacu președinte și PSD la guvernare reprezintă garanția creșterii veniturilor botoșănenilor și continuarea investițiilor pentru județul Botoșani

Publicat

Publicitate

PSD Botoșani îndeamnă locuitorii județului Botoșani să voteze candidații PSD la alegerile parlamentare pe 1 decembrie și să-l voteze pe 24 noiembrie și 8 decembrie pe Marcel Ciolacu pentru funcția de președinte.

Marcel Ciolacu va fi un președinte al tuturor românilor, indiferent de orientările lor politice sau de categoriile sociale din care fac parte, care propune unirea românilor în jurul obiectivelor naționale, nu dezbinarea lor cum au procedat ultimii doi președinți de dreapta.

În programul de guvernare pentru următorul mandat, PSD se angajează să ducă salariul mediu net, în mână, la peste 1.500 de euro lunar, salariul minim net va crește la peste 750 de euro pe lună, iar  pensia medie la 810 euro pe lună. Atingerea acestor obiective este garantată de prestația PSD, cu Marcel Ciolacu premier, când a asigurat creșteri importante ale pensiilor și salariilor! Aceasta este diferența dintre PSD și celelalte partide. Aceasta e diferența între Marcel Ciolacu și ceilalți candidați la alegerile prezidențiale.

Publicitate

Marcel Ciolacu este prim-ministru care a alocat cele mai multe fonduri pentru începerea investițiilor din regiunea Moldovei și județul Botoșani. Premierul social-democrat este cel care a început construcția la Autostrada Moldovei, care leagă județul Botoșani la dezvoltarea României, care va aduce investitori și locuri de muncă pentru județul nostru și oportunități pentru tineri să nu mai plece în străinătate!

Marcel Ciolacu este un patriot, un bun român, care a pus interesul țării lui pe primul loc, nu a plecat capul și a obținut pentru România intrarea în spațiul de liberă circulație Schengen, care va aduce importante beneficii economice pentru companiile românești, a stabilit parteneriate economice cu cele mai puternice state din Uniunea Europenă și recunoșterea dublei cetățenii pentru români din Spania, cea mai mare comunitate din diaspora.

Votați candidații PSD pentru alegerile parlamentare și pe Marcel Ciolacu președinte al României pentru că este singurul candidat la Președinție care are în programul său măsuri prin care să susțină tinerii să se se angajeze pentru prima dată! Marcel Ciolacu va fi președintele tuturor tinerilor din România! Studenții și masteranzii cu vârsta mai mică de 26 ani, care lucrează vor fi scutiți de la plata contribuției de asigurări de sănătate și de impozitul pe venit pentru cei cu salariul minim, iar absolveții de facultate vor beneficia de prime de stabilitate pe 2 ani, de 1.000 lei/lună în primele 12 luni și de 1.250 lei/lună în anul următor”, a declarat Doina Federovici.

Publicitate

PSD la guvernare și Marcel Ciolacu președintele României este garanția că Moldova și județul Botoșani se dezvoltă!

Votați Marcel Ciolacu președinte pe 24 noiembrie, candidații PSD Botoșani la alegerile parlamentare pe 1 decembrie!

CMF1124001

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending