Connect with us

Eveniment

Cum poți deveni ofițer ISU: ADMITERE Facultatea de Pompieri 2022. Înscrieri, acte, condiții pentru candidați

Publicat

Publicitate

Admitere Facultatea de Pompieri 2022: Cei care vor să devină ofițeri ISU se pot înscrie la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, pentru locurile alocate Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, până în 8 iulie.

Potrivit alba24.ro, pentru anul de învățământ 2022 – 2023, locurile aprobate Inspectoratului General pentru Situații de Urgență la facultățile aparținând Academiei de Politie „Alexandru Ioan Cuza” sunt următoarele:

  • 38 de locuri la Facultatea de Pompieri (programul de studii „Instalații pentru construcții – pompieri”) – forma de învățământ cu frecvență 4 ani;
  • 8 locuri la Facultatea de Drept (programul de studii „Drept”) – forma de învățământ cu frecvență 4 ani.

La primirea cererii-tip de înscriere, persoana cu sarcini de recrutare atribuie candidatului codul unic de identificare, folosit pe întreaga procedură de concurs și completează centrul zonal de selecție la care acesta este arondat.

Ulterior, cererea-tip de înscriere cuprinzând elementele prevăzute anterior se scanează de către persoana cu sarcini de recrutare și se transmite candidatului, în vederea confirmării înscrierii la concursul de admitere și informării privind codul unic de identificare atribuit, respective centrul zonal de selacție la care este arondat.

Condiții de recrutare

Condiţiile legale de recrutare a candidaţilor pentru admiterea în instituţiile de învăţământ pe locurile destinate formării iniţiale a cadrelor militare sunt următoarele:

Publicitate
  • a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
  • b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
  • c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
  • d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic. Aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale MAI, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În situaţia în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre situaţii, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale.
  • e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi sau să îi împlinească în cursul anului în care participă la concursul de admitere;
  • f) să fie absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat – dovada îndeplinirii condiţiei se face cu diplomă sau cu adeverinţă care îndeplineşte condiţiile de valabilitate, din care să rezulte faptul că au susţinut şi promovat examenul de bacalaureat.
  • g) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate;
  • h) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
  • i) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
  • j) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
  • k) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege

Criterii specifice

  • a) să aibă vârsta de până la 27 de ani, împliniţi în anul participării la concursul de admitere;
  • b) să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/ în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară – verificarea cerinţei se realizează cu ocazia examinării medicale, criteriul specific nu se aplică pentru candidaţii de la Facultatea de Pompieri;
  • c) să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9.00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului;
  • d) să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ;

Documente necesare pentru recrutare

În vederea participării la concursul de admitere în instituţiile de învăţământ, candidaţii parcurg următoarele etape premergătoare desfăşurării concursului:

1. completează cererea-tip de înscriere la concurs şi declaraţia prin care confirmă luarea la cunoştinţă despre condiţiile legale, criteriile specifice, celelalte condiţii de organizare a concursului şi măsurile care vor fi luate în cazul neîndeplinirii acestora şi îşi exprimă acordul pentru efectuarea verificărilor specifice;

2. depun la dosarul de recrutare, documentele necesare constituirii acestuia.

Pentru recrutare, fiecare candidat va depune la structura de resurse umane a Inspectoratului pentru Situații de Urgență local un dosar plic cuprinzând următoarele documente:

  • a) cererea-tip de înscriere
  • b) diploma de bacalaureat (copie) – pentru absolvenţii din seriile anterioare, sau adeverinţă care atestă absolvirea liceului cu diplomă de bacalaureat (în care se menţionează media generală obţinută la examenul de bacalaureat, mediile obţinute în anii de studiu, termenul de valabilitate şi faptul că nu a fost eliberată diploma) pentru candidaţii care au absolvit în anul 2022;
  • c) foaia matricolă pentru clasele IX-XII / IX-XIII (copie);
  • d) copii ale actului de identitate, carnetului de muncă/certificatului stagiu de cotizare şi/ sau altor documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă şi, dacă este cazul, ale livretului militar;
  • e) copii ale certificatului de naştere al candidatului, soțului/soţiei şi fiecărui copil;
  • f) copia certificatului de căsătorie, precum şi, după caz, ale hotărârilor judecătoreşti privind starea civilă;
  • g) curriculum vitae – Europass (CV)
  • h) autobiografia
  • i) tabelul nominal cu rudele candidatului
  • j) 1 fotografie color 9×12 cm (având scrise pe verso: numele, prenumele tatălui și prenumele candidatului, înscrise cu majuscule, precum și codul numeric personal al acestuia);
  • k) adeverința medicală eliberată de medicul de familie
  • l) consimțământul informat
  • m) adeverinţă medicală privind concluziile examinării medicale eliberată de medicul de unitate (conform fişei medicală-tip de încadrare în Ministerul Afacerilor Interne care se întocmește după proba scrisă)
  • n) declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptare a condiţiilor de recrutare (Anexa nr. 8)
  • o) extras de pe cazierul judiciar/cazierul judiciar
  • p) documentele justificative pentru scutirea de la plata taxei de înscriere (dacă este cazul)
  • q) documentele justificative pentru candidații care optează pentru locurile alocate romilor/altor etnii sau locurile alocate celor proveniți din sistemul de protecției socială (dacă este cazul, inclusiv declarațiile prevăzute de Anexele nr. 3 și nr. 4 la Dispoziția DGMRU nr. II/18716 din 15.07.2020 pentru modificarea Dispoziției DGMRU nr. II/17953/2019 – disponibilă pe site-ul MAI)
  • r) documentele justificative pentru candidații îndreptățiți să beneficieze de prevederile Ordinului M.A.I. nr. 35/2014 privind măsurile de sprijin acordate poliţiştilor încadraţi într-un grad de invaliditate şi familiilor acestora, precum şi familiilor poliţiştilor decedaţi sau, după caz ale Ordinului MAI nr. 108/2014 privind măsurile de sprijin acordate personalului militar încadrat într-un grad de invaliditate sau clasat apt limitat pentru serviciul militar şi familiilor acestora, precum şi familiilor personalului militar decedat, ambele cu modificările și completările ulterioare (dacă este cazul);

La depunerea dosarului de recrutare, candidatul prezintă toate documentele în original. Copiile documentelor prevăzute se realizează de compartimentul cu sarcini de recrutare, se certifică pentru conformitate şi se semnează de persoana desemnată şi de candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificare.

Documentele pot fi depuse şi în copie legalizată, situaţie în care activităţile prevăzute anterior nu se mai realizează.

Extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către compartimentul cu sarcini de recrutare, pe baza consimţământului expres al candidatului. Extrasul poate fi înlocuit şi de un certificat de cazier judiciar, în termen de valabilitate, depus de candidat.

Adeverința medicală se completează de medicul de familie, iar consimțământul informat se completează și se semnează de candidat în mod lizibil și se depun la dosarul de recrutare.

În vederea constituirii dosarului de recrutare, candidații depun la unitatea de recrutare documentele solicitate până la data de 22 iulie 2022.

Evaluarea psihologică și susținerea probelor de admitere

Evaluarea psihologică

Evaluarea psihologică a candidaților se realizează până la data de 13 iulie 2022, în conformitate cu dispoziţia directorului Centrului de Psihosociologie al MAI, potrivit planificării întocmite de către structurile cu atribuții de recrutare. Candidații vor fi anunțați în timp util cu privire la acest aspect.

Susținerea probelor de admitere

Probele de admitere pentru candidații la Facultatea de Pompieri se susțin potrivit arondării la centrul zonal de selecție de la Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești.

Proba de evaluare a performanței fizice se susține în perioada 22-28 august 2022, iar proba de evaluare a cunoștințelor se susține în perioada 30-31 august 2022.

Repartizarea și planificarea pentru susținerea probelor de evaluare a performanței fizice și de evaluare a cunoștințelor se realizează de către Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” și sunt aduse la cunoștința candidaților, în timp util, prin postarea acestora pe site-ul oficial al Academiei, precum și al centrului zonal de selecție.

În vederea susținerii probelor de admitere, candidații vor avea asupra lor cartea de identitate/pașaportul, iar în cazul probei de evaluare a performanței fizice și echipamentul sportive necesar.

Rezultatele obținute de candidați se centralizează la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” și se afișează pe site-ul instituției de învățământ, în ordinea mediilor de admitere obținute.

Media de admitere obținută de către fiecare candidat este media aritmetică a notelor obținute la proba de evaluare a performanței fizice și la proba scrisă, cu două zecimale, fără rotunjire.

Media de admitere nu poate fi mai mică de 5 (cinci).

Contestațiile la proba de evaluare a cunoștințelor se transmit online la adresa admitere@academiadepolitie.ro, în perioada de 01-02 septembrie 2022 și se soluționează la sediul Academiei de Poliție ”Alexandru Ioan Cuza”.

Examinarea medicală

Examinarea medicală se realizează potrivit prevederilor Ordinului m.a.i. nr. 105/2020 pentru candidații care se încadrează în numărul de locuri scoase la concursul de admitere, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere, în perioada 06 – 29 septembrie 2022.

Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” transmite unităților de recrutare lista candidaților care urmează să susțină examinarea medicală.

Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” afișează, la finalul fiecărei zile, situația candidaților care au finalizat examinarea medicală, succesiv, până la completarea numărului de locuri scoase la concursul de admitere.

Sunt declarați admiși candidații care au fost declarați apt medical, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere.

Rezultatele finale ale admiterii sunt aduse la cunoștința candidaților prin afișare pe site-ul official al Academiei de Poliție ”Alexandru Ioan Cuza”, până la data de 30.09.2022.

Taxa de înscriere la concursul de admitere se achită, de către candidații declarați apt psihologic, în perioada 21 – 27 iulie 2022 (data operațiunii bancare), potrivit precizărilor publicate pe site-ul oficial al Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, la secțiunea Admitere.

Pentru detalii suplimentare candidații se pot adresa Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Unirea” al județului Alba, la tel.0258/810411, int.27007; 27119; 2712.

Vezi AICI integral detaliile despre probele de admitere la Academia de Poliție 2022

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Atenție, șoferi! Mai multe localități din județul Botoșani se află sub COD GALBEN de ceață

Publicat

Publicitate

Meteorologii au emis un Cod galben de ceață pentru o parte din județul Botoșani, valabil până la ora 10:00.

 

Din această cauză, pe drumurile din Flămânzi, Hudești, Frumușica, Albești, Trușești, Ștefănești, Coțușca, Lunca, Havârna, Rădăuți-Prut, Călărași, Avrămeni, Manoleasa, Hlipiceni, Păltiniș, Vlăsinești, Todireni, Mileanca, Prăjeni, Sulița, Dângeni, Santa Mare, Știubieni, Darabani, Drăgușeni, Durnești, Dobârceni, Mihălășeni, Viișoara, Hănești, Săveni, Ripiceni, Concești, Românești, Mitoc, Adășeni și Răuseni se va reduce vizibilitatea sub 200 de metri, izolat sub 50 de metri.

 

✅️ Pentru prevenirea unor evenimente nedorite, conduceți prudent, reduceți viteza, folosiți sistemul de iluminare, măriți distanța dintre autovehicule, evitați orice manevră riscantă.

 

Publicitate

Pompierii militari sunt la datorie 24 de ore din 24, gata pentru a vă sprijini în situații de urgență.

Citeste mai mult

Eveniment

Incendiu în municipiul Botoșani! O saună construită recent s-a făcut scrum

Publicat

Publicitate

Un incendiu s-a produs, în această dimineață, într-o gospodărie de pe strada Ludovic Daus din municipiul Botoșani. O saună, construită recent, a fost cuprinsă de flăcări, iar alarma a fost dată chiar de proprietar.

 

La fața locului s-au deplasat, în cel mai scurt timp, pompierii din cadrul Detaşamentului Botoșani, cu două autospeciale de stingere. Aceștia au constatat că anexa, construită din lemn, ardea în totalitate și au acționat rapid astfel încât flăcările să nu se extindă la casă.

 

Cauza probabilă a incendiului a fost stabilită ca fiind un scurtcircuit.

 

Publicitate

Pentru înlăturarea riscului de incendiu, ISU Botoșani recomandă:

 

▪ verificați periodic instalaţia electrică, cu ajutorul personalului autorizat. Orice modificare a acesteia poate fi făcută doar cu avizul distribuitorului de energie şil numai de specialiști în domeniu;

 

▪ nu folosiţi instalaţii electrice improvizate. Fie că este vorba de reparaţia unui aparat electrocasnic, de prelungirea traseului unui cablu sau de repararea unei siguranţe, improvizaţiile pot conduce la un incendiu. Orice eroare de prindere sau de izolaţie poate crea un scurtcircuit sau o descărcare de curent;

 

▪ la suplimentarea receptoarelor asiguraţi-vă că instalaţia existentă poate prelua consumul adiţional;

 

▪ verificaţi periodic cordoanele de legătură ale aparatelor electrice şi înlocuiţi-le atunci când sunt uzate;

 

▪ nu folosiţi prize sau întrerupătoare slăbite. În cazul în care observaţi că priza se mişcă sau că în jurul întrerupătorului există orificii libere, cereţi ajutorul unui specialist pentru schimbarea prizei/întrerupătorului şi pentru izolarea zonei respective. De asemenea, acordaţi atenţie modului în care introduceţi sau extrageţi cablurile de alimentare din priză;

 

▪ nu suprasolicitaţi o priză deoarece unele incendii se produc din cauza solicitării excesive a unei surse de curent. Avertismentul vizează alimentarea mai multor electrocasnice de putere electrică mare (frigider, maşină de spălat etc.) de la aceeași priză. Alocaţi, pe cât posibil, fiecărui aparat câte o priză. În cazul în care folosiți mai multe aparate la o singură sursă, aceasta se poate încălzi și provoca un incendiu;

 

▪ instalaţi şi utilizaţi aparatura electrocasnică respectând indicaţiile producătorului din prospectul produsului. În cazul în care sesizaţi că produsul respectiv şi-a schimbat parametri de funcţionare, se încălzește foarte repede sau emană un miros de ars, scoateţi-l imediat din funcţiune şi adresaţi-vă unui specialist. În cazul aparatelor mari, asigurați un spaţiu de aerisire pentru a se putea emana căldura acumulată în timpul funcţionării;

 

▪ amplasaţi şi utilizaţi aparatele electrice departe de mediile umede. Unele accidente de natură electrică se produc din cauza folosirii curentului electric în apropierea sau la contactul cu apa.

 

În continuare, pompierii militari rămân mobilizați, 24 de ore din 24, pentru gestionarea operativă a situaţiilor de urgenţă şi acordarea primului ajutor medical specializat persoanelor aflate în dificultate.

 

Evenimentele înregistrate la nivel județean rămân în atenția Centrului Operațional, pentru dispunerea imediată a măsurilor menite să asigure optimizarea misiunilor de răspuns orientate spre salvarea de vieți.

 

Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență pot fi obținute prin accesarea platformei naționale de pregătire în situații de urgență https://fiipregatit.ro.

Citeste mai mult

Eveniment

CALENDAR ORTODOX 2025: Sfântul Cuvios Grigorie Decapolitul

Publicat

Publicitate

Sfântul Cuvios Grigorie Decapolitul de la Bistriţa Vâlcii – 20 noiembrie

 

Sfântul Grigorie s-a născut în anul 780 într-o familie înstărită şi deosebit de evlavioasa. A mers la şcoală încă de mic străduindu-se să acumuleze cât mai multă învăţătura. În acelaşi timp dovedeşte o mare atracţie către Biserică. Când a ajuns la vârsta căsătoriei, părinţii au hotărât să-l însoare, dar el simţind chemarea Duhului, a fugit lepădându-se de cele lumeşti. A mers într-o aşezare monahală din Decapole, unde era egumen Simeon, un unchi din partea mamei. Aici a rămas timp de 14 ani, avându-l pe acesta părinte duhovnicesc. Dorul către frumuseţile pustiei l-a îndemnat să se retragă singur într-o peşteră şi să se nevoiască. De aici, „îmbunătăţitul sihastru”, pentru a lua apărarea sfintelor icoane, face mai multe călătorii în Asia şi la Constantinopol. Pleacă apoi la Roma, străbătând totodată şi alte oraşe din Apus. Peste tot Sfântul Grigorie ia apărarea cinstitorilor sfintelor icoane şi vine în ajutorul semenilor săi bolnavi şi necăjiţi, vindecându-i, mângâindu-i, iar pe alţii întorcându-i la Hristos. Se întoarce în Răsărit aşezându-se la Tesalonic, unde devine în scurt timp foarte cunoscut, datorită darului primit de la Dumnezeu de a prezice viitorul şi datorită puterii asupra demonilor. Tot aici primeşte sfântul şi Taina Preoţiei. Către sfârşitul vieţuirii pământeşti, Dumnezeu i-a dat o boală grea. A trecut la cele veşnice în ziua de 20 noiembrie 842. În scurt timp mormântul său devine foarte cunoscut, datorită minunatelor vindecări ale celor ce veneau cu credinţă şi se rugau sfântului. Moaştele sale au fost duse apoi în Constantinopol, unde au rămas pâna în jurul anului 1453, când oraşul a fost cucerit de turci. Spre sfârşitul secolului al XV-lea, banul Barbu Craiovescu, „cu multă cheltuială” a cumpărat sfintele odoare şi le-a adus în Oltenia, aşezându-le în Manastirea Bistriţa, ctitoria familiei sale şi locul unde el însuşi s-a călugărit, sub numele de Pahomie. De-a lungul secolelor creştinii au arătat o cinste deosebită moaştelor sfântului, venind cu evlavie şi închinându-se lor. Chiar dacă, încă de la aducerea în ţară a moaştelor sale, Grigorie a fost cinstit de către locuitorii Olteniei ca sfânt, abia la 28 februarie 1950, Sfântul Sinod a hotărât generalizarea cultului său în toată Biserica noastră. De atunci el este prăznuit

Citeste mai mult

Educație

Noi reguli pentru temele elevilor: Maximum o oră la învățământul primar, 2 ore la gimnaziu și liceu. Proiect în dezbatere publică

Publicat

Publicitate

Noi reguli pentru temele elevilor: Directorul și dirigintele trebuie să monitorizeze respectarea timpului maxim de o oră pentru elevii din primar și 2 ore pentru gimnaziu și liceu și anual se va colecta feedbackul elevilor și al părinților față de utilitatea și eficiența temelor pentru acasă, informează alba24.ro

Aceste reguli se regăsesc într-un proiect de ordin privind temele pentru acasă în învățământul preuniversitar, pus în consultare publică de Ministerul Educației și Cercetării, miercuri, 19 noiembrie, transmite Edupedu.ro.

Nu se mai pot da teme ”grele”. Proiectul de ordin mai prevede că tema obligatorie trebuie să aibă un nivel mediu de dificultate, pentru toți elevii clasei.

Tema suplimentară, care este facultativă, cu caracter general sau individual – diferențiată, pentru activități de recuperare sau de pregătire pentru performanță, presupune că elevul nu este obligat să o facă.

La începutul lunii iunie, Daniel David a declarat, în cadrul unei conferințe de presă, că profesorii care dau prea multe teme „merită” să fie atenționați.

În prezent, cu orele de curs și temele pentru acasă se poate ajunge ca un copil să muncească zilnic

Publicitate

pentru școală mai mult de 8 ore.

Temele pot afecta atât sănătatea fizică, cât și cea psihică a elevilor. Potrivit unui studiu realizat de Universitatea Stanford, 56% dintre elevi au considerat temele o sursă principală de stres.

După o zi întreagă de învățare la clasă, elevii pot deveni epuizați dacă au prea multe teme. Când se întâmplă acest lucru, copilul poate înceta să-și facă temele sau să se bazeze pe un părinte pentru a-l ajuta cu temele, arata studiul celor de la Oxford.

Ca urmare, notele pot începe să scadă, iar efectul este invers față de cel așteptat.

Prea multe teme pot duce, de asemenea, la o învățare mai puțin activă, un tip de învățare care are loc în context și încurajează participarea.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending