Connect with us

Eveniment

Cum poți deveni ofițer ISU: ADMITERE Facultatea de Pompieri 2022. Înscrieri, acte, condiții pentru candidați

Publicat

Publicitate

Admitere Facultatea de Pompieri 2022: Cei care vor să devină ofițeri ISU se pot înscrie la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, pentru locurile alocate Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, până în 8 iulie.

Potrivit alba24.ro, pentru anul de învățământ 2022 – 2023, locurile aprobate Inspectoratului General pentru Situații de Urgență la facultățile aparținând Academiei de Politie „Alexandru Ioan Cuza” sunt următoarele:

  • 38 de locuri la Facultatea de Pompieri (programul de studii „Instalații pentru construcții – pompieri”) – forma de învățământ cu frecvență 4 ani;
  • 8 locuri la Facultatea de Drept (programul de studii „Drept”) – forma de învățământ cu frecvență 4 ani.

La primirea cererii-tip de înscriere, persoana cu sarcini de recrutare atribuie candidatului codul unic de identificare, folosit pe întreaga procedură de concurs și completează centrul zonal de selecție la care acesta este arondat.

Ulterior, cererea-tip de înscriere cuprinzând elementele prevăzute anterior se scanează de către persoana cu sarcini de recrutare și se transmite candidatului, în vederea confirmării înscrierii la concursul de admitere și informării privind codul unic de identificare atribuit, respective centrul zonal de selacție la care este arondat.

Condiții de recrutare

Condiţiile legale de recrutare a candidaţilor pentru admiterea în instituţiile de învăţământ pe locurile destinate formării iniţiale a cadrelor militare sunt următoarele:

Publicitate
  • a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
  • b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
  • c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
  • d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic. Aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale MAI, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În situaţia în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre situaţii, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale.
  • e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi sau să îi împlinească în cursul anului în care participă la concursul de admitere;
  • f) să fie absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat – dovada îndeplinirii condiţiei se face cu diplomă sau cu adeverinţă care îndeplineşte condiţiile de valabilitate, din care să rezulte faptul că au susţinut şi promovat examenul de bacalaureat.
  • g) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate;
  • h) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
  • i) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
  • j) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
  • k) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege

Criterii specifice

  • a) să aibă vârsta de până la 27 de ani, împliniţi în anul participării la concursul de admitere;
  • b) să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/ în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară – verificarea cerinţei se realizează cu ocazia examinării medicale, criteriul specific nu se aplică pentru candidaţii de la Facultatea de Pompieri;
  • c) să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9.00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului;
  • d) să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ;

Documente necesare pentru recrutare

În vederea participării la concursul de admitere în instituţiile de învăţământ, candidaţii parcurg următoarele etape premergătoare desfăşurării concursului:

1. completează cererea-tip de înscriere la concurs şi declaraţia prin care confirmă luarea la cunoştinţă despre condiţiile legale, criteriile specifice, celelalte condiţii de organizare a concursului şi măsurile care vor fi luate în cazul neîndeplinirii acestora şi îşi exprimă acordul pentru efectuarea verificărilor specifice;

2. depun la dosarul de recrutare, documentele necesare constituirii acestuia.

Pentru recrutare, fiecare candidat va depune la structura de resurse umane a Inspectoratului pentru Situații de Urgență local un dosar plic cuprinzând următoarele documente:

  • a) cererea-tip de înscriere
  • b) diploma de bacalaureat (copie) – pentru absolvenţii din seriile anterioare, sau adeverinţă care atestă absolvirea liceului cu diplomă de bacalaureat (în care se menţionează media generală obţinută la examenul de bacalaureat, mediile obţinute în anii de studiu, termenul de valabilitate şi faptul că nu a fost eliberată diploma) pentru candidaţii care au absolvit în anul 2022;
  • c) foaia matricolă pentru clasele IX-XII / IX-XIII (copie);
  • d) copii ale actului de identitate, carnetului de muncă/certificatului stagiu de cotizare şi/ sau altor documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă şi, dacă este cazul, ale livretului militar;
  • e) copii ale certificatului de naştere al candidatului, soțului/soţiei şi fiecărui copil;
  • f) copia certificatului de căsătorie, precum şi, după caz, ale hotărârilor judecătoreşti privind starea civilă;
  • g) curriculum vitae – Europass (CV)
  • h) autobiografia
  • i) tabelul nominal cu rudele candidatului
  • j) 1 fotografie color 9×12 cm (având scrise pe verso: numele, prenumele tatălui și prenumele candidatului, înscrise cu majuscule, precum și codul numeric personal al acestuia);
  • k) adeverința medicală eliberată de medicul de familie
  • l) consimțământul informat
  • m) adeverinţă medicală privind concluziile examinării medicale eliberată de medicul de unitate (conform fişei medicală-tip de încadrare în Ministerul Afacerilor Interne care se întocmește după proba scrisă)
  • n) declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptare a condiţiilor de recrutare (Anexa nr. 8)
  • o) extras de pe cazierul judiciar/cazierul judiciar
  • p) documentele justificative pentru scutirea de la plata taxei de înscriere (dacă este cazul)
  • q) documentele justificative pentru candidații care optează pentru locurile alocate romilor/altor etnii sau locurile alocate celor proveniți din sistemul de protecției socială (dacă este cazul, inclusiv declarațiile prevăzute de Anexele nr. 3 și nr. 4 la Dispoziția DGMRU nr. II/18716 din 15.07.2020 pentru modificarea Dispoziției DGMRU nr. II/17953/2019 – disponibilă pe site-ul MAI)
  • r) documentele justificative pentru candidații îndreptățiți să beneficieze de prevederile Ordinului M.A.I. nr. 35/2014 privind măsurile de sprijin acordate poliţiştilor încadraţi într-un grad de invaliditate şi familiilor acestora, precum şi familiilor poliţiştilor decedaţi sau, după caz ale Ordinului MAI nr. 108/2014 privind măsurile de sprijin acordate personalului militar încadrat într-un grad de invaliditate sau clasat apt limitat pentru serviciul militar şi familiilor acestora, precum şi familiilor personalului militar decedat, ambele cu modificările și completările ulterioare (dacă este cazul);

La depunerea dosarului de recrutare, candidatul prezintă toate documentele în original. Copiile documentelor prevăzute se realizează de compartimentul cu sarcini de recrutare, se certifică pentru conformitate şi se semnează de persoana desemnată şi de candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificare.

Documentele pot fi depuse şi în copie legalizată, situaţie în care activităţile prevăzute anterior nu se mai realizează.

Extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către compartimentul cu sarcini de recrutare, pe baza consimţământului expres al candidatului. Extrasul poate fi înlocuit şi de un certificat de cazier judiciar, în termen de valabilitate, depus de candidat.

Adeverința medicală se completează de medicul de familie, iar consimțământul informat se completează și se semnează de candidat în mod lizibil și se depun la dosarul de recrutare.

În vederea constituirii dosarului de recrutare, candidații depun la unitatea de recrutare documentele solicitate până la data de 22 iulie 2022.

Evaluarea psihologică și susținerea probelor de admitere

Evaluarea psihologică

Evaluarea psihologică a candidaților se realizează până la data de 13 iulie 2022, în conformitate cu dispoziţia directorului Centrului de Psihosociologie al MAI, potrivit planificării întocmite de către structurile cu atribuții de recrutare. Candidații vor fi anunțați în timp util cu privire la acest aspect.

Susținerea probelor de admitere

Probele de admitere pentru candidații la Facultatea de Pompieri se susțin potrivit arondării la centrul zonal de selecție de la Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești.

Proba de evaluare a performanței fizice se susține în perioada 22-28 august 2022, iar proba de evaluare a cunoștințelor se susține în perioada 30-31 august 2022.

Repartizarea și planificarea pentru susținerea probelor de evaluare a performanței fizice și de evaluare a cunoștințelor se realizează de către Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” și sunt aduse la cunoștința candidaților, în timp util, prin postarea acestora pe site-ul oficial al Academiei, precum și al centrului zonal de selecție.

În vederea susținerii probelor de admitere, candidații vor avea asupra lor cartea de identitate/pașaportul, iar în cazul probei de evaluare a performanței fizice și echipamentul sportive necesar.

Rezultatele obținute de candidați se centralizează la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” și se afișează pe site-ul instituției de învățământ, în ordinea mediilor de admitere obținute.

Media de admitere obținută de către fiecare candidat este media aritmetică a notelor obținute la proba de evaluare a performanței fizice și la proba scrisă, cu două zecimale, fără rotunjire.

Media de admitere nu poate fi mai mică de 5 (cinci).

Contestațiile la proba de evaluare a cunoștințelor se transmit online la adresa admitere@academiadepolitie.ro, în perioada de 01-02 septembrie 2022 și se soluționează la sediul Academiei de Poliție ”Alexandru Ioan Cuza”.

Examinarea medicală

Examinarea medicală se realizează potrivit prevederilor Ordinului m.a.i. nr. 105/2020 pentru candidații care se încadrează în numărul de locuri scoase la concursul de admitere, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere, în perioada 06 – 29 septembrie 2022.

Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” transmite unităților de recrutare lista candidaților care urmează să susțină examinarea medicală.

Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” afișează, la finalul fiecărei zile, situația candidaților care au finalizat examinarea medicală, succesiv, până la completarea numărului de locuri scoase la concursul de admitere.

Sunt declarați admiși candidații care au fost declarați apt medical, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere.

Rezultatele finale ale admiterii sunt aduse la cunoștința candidaților prin afișare pe site-ul official al Academiei de Poliție ”Alexandru Ioan Cuza”, până la data de 30.09.2022.

Taxa de înscriere la concursul de admitere se achită, de către candidații declarați apt psihologic, în perioada 21 – 27 iulie 2022 (data operațiunii bancare), potrivit precizărilor publicate pe site-ul oficial al Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, la secțiunea Admitere.

Pentru detalii suplimentare candidații se pot adresa Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Unirea” al județului Alba, la tel.0258/810411, int.27007; 27119; 2712.

Vezi AICI integral detaliile despre probele de admitere la Academia de Poliție 2022

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Dosar penal pentru un șofer care a încercat să treacă Vama Stânca la volanului unui autoturism fără drept de circulaţie în România

Publicat

Publicitate

Poliţiştii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Stânca efectuează cercetări în privinţa unui bărbat, cetățean R. Moldova, care s-a prezentat la control la volanul unui autoturism, fără drept de circulație pe teritoriul României.

 

În data de 23 iunie a.c., în jurul orei 09.30, în Punctul de Trecere a Frontierei Stânca-ITPF Iași, s-a prezentat pentru efectuarea formalităților de control, la volanul unui autoturism înmatriculat în Germania, un bărbat, cetățean moldovean, în vârstă de 24 de ani.

Colegii noștri au constatat că autovehicolul are aplicate plăcuțe de înmatriculare provizorii, eliberate de autoritățile germane, dar fără drept de circulație în România.

Bărbatul a declarat că a achiziționat autoturismul de la un cetățean din Germania, iar la biroul de înmatriculări i s-a comunicat că poate circula cu numerele provizorii până în R. Moldova, fără să știe că nu are drept de circulație în România.

În cauză se efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunii de punerea în circulație sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul neînmatriculat, la finalizare urmând a se lua măsurile legale care se impun.

Publicitate

Citeste mai mult

Educație

Educația în noul program de guvernare: Orar extins 8–17 și burse adaptate

Publicat

Publicitate

Programul de guvernare care propune extinderea orarului școlar pentru elevi, sub denumirea „Școală de la 8 la 17”, vizează o reformă importantă în sistemul de educație din România, scrie alba24.ro.

”Dezvoltarea și susținerea programului „Școală după școală”, prin asigurarea unui cadru legal clar, care să stimuleze și să încurajeze primăriile și agenții economici să investească în activități educative complementare, inclusiv pilotarea și generalizarea programului Școală de la 8 la 17.

Celelalte programe se află deja în derulare și se vor susține în baza unei analize cost-beneficiu”, prevede programul de guvernare.

Alte măsuri

Se propune extinderea școlilor-pilot pentru inovații curriculare și învățământ dual.

Manualele vor fi completate cu platforme de e-learning și alte instrumente interactive.

Publicitate

Se va acorda o atenție sporită educației timpurii și infrastructurii de creșe.

De asemenea, se va urmări consolidarea statutului profesorilor prin susținerea formării și dezvoltării profesionale a acestora, intrarea în sistem pe bază de merit, prin salarii competitive și evaluări bazate pe performanță (inclusiv, spre exemplu, privind congruența dintre notele elevilor în școală și la examenele naționale).

Program de guvernare: burse școlare

Bursele trebuie să reflecte adecvat suportul pentru condiții socioeconomice dificile și/sau pentru excelență educațională, potrivit programului de guvernare.

”Dimensionarea bugetului se va face prin raportare la practici europene și la condițiile de sustenabilitate pe care și le permite țara.

Ținând cont de faptul că bursele nu se impozitează, fondul de burse/bursele care se raportează la salariul minim pe economie se va raporta la valoarea netă a salariului minim”, potrivit sursei citate.

Citeste mai mult

Eveniment

Comunicat: PSD intră la guvernare pentru o Românie stabilă și echitabilă

Publicat

Publicitate

Partidul Social Democrat își asumă cu responsabilitate actul guvernării, într-un moment de răscruce pentru România. Țara traversează o perioadă dificilă, în care este nevoie de decizii raționale, soluții realiste și, mai ales, stabilitate politică. PSD a ales să nu rămână pasiv în fața instabilității, ci să intervină activ pentru a asigura echilibrul guvernării și continuarea dezvoltării țării.

          „Nu ne-a fost ușor să luăm această decizie, mai ales în urma atacurilor concertate la adresa noastră. Am fi putut rămâne în Opoziție, să privim de pe margine. Dar am ales să fim responsabili. Am ales să fim parte din soluție, nu spectatori la problemele oamenilor. Știm că urmează vremuri complicate, dar credem că România are nevoie acum, mai mult ca oricând, de o guvernare coerentă, care să pună oamenii pe primul loc”, a declarat senatorul Doina Federovici, președintele PSD Botoșani.

          Intrarea PSD la guvernare înseamnă, în mod concret, protejarea celor mai vulnerabili. Fără această implicare, TVA-ul ar fi crescut inclusiv la alimente și medicamente, pensionarii ar fi fost taxați în plus, iar povara economică ar fi căzut pe umerii celor care și așa duc un trai greu. „Nu putem asista nepăsători la creșterea sărăciei și la adâncirea inegalităților. Ne-am așezat la masa negocierilor cu un obiectiv clar: să protejăm românii cu venituri mici și medii. Și am reușit! Cota generală de TVA a rămas la 19%, iar pentru alimente și medicamente la 9%. Pensiile sub 4.000 de lei rămân scutite de CASS, iar taxarea tranzacțiilor bancare, o măsură profund nedreaptă, nu va fi introdusă”, a mai spus liderul PSD Botoșani.

          PSD a intrat la guvernare și pentru continuarea dezvoltării comunităților locale din întreaga țară. „Gândul meu rămâne acasă, la oamenii care mi-au acordat încrederea lor. Voi lupta în continuare, la București, pentru proiectele care pot transforma județul nostru: investiții în spitale, în drumuri, în educație, multe pe care le-am demarat în mandatul trecut. De asemenea, vreau ca noul Guvern să fie un partener real al comunităților locale, nu un obstacol și să le susțină programele de dezvoltare. Județul Botoșani are nevoie de continuitate și seriozitate, iar botoșănenii știu că PSD este echipa care muncește zi de zi pentru rezultate, nu doar pentru aplauze. Oamenii au nevoie de sprijin real, nu de jocuri politice. Asta ne-am asumat și asta vom continua să facem”, a conchis Doina Federovici.

 

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Lansarea proiectului „IN JOB+ – Incluziune pe piața muncii a tinerilor NEETs”

Publicat

Publicitate

Marți, 24 iunie 2025, începând cu ora 11.00, în  incinta Centrului de Formare Profesională din cadrul AJOFM Botoșani (Pietonalul Unirii nr. 9), va avea loc lansarea oficială a proiectului „IN JOB+ – Incluziune pe piața muncii a tinerilor NEETs”. Evenimentul marchează debutul unui demers ambițios dedicat tinerilor NEETs din județul Botoșani.

Inițiativa este implementată de Asociația Institutul pentru Parteneriat Social Bucovina, în parteneriat cu Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Botoșani, și este cofinanțată de Uniunea Europeană prin Fondul Social European, în cadrul Programului Educație și Ocupare 2021–2027.

Derulat pe o perioadă de 24 de luni- Iunie 2025 și Mai 2027, proiectul are o valoare totală de 4.975.277,13 RON și își propune să aducă un impact concret în viața a 300 de tineri din județul Botoșani care, în prezent, nu sunt angajați și nu urmează niciun program educațional sau de formare. Este vorba despre tineri NEETs, cu vârste cuprinse între 16 și 29 de ani, dintre care cel puțin 50% vor fi femei, iar minimum 48 vor fi de etnie romă.

Proiectul își propune să contribuie la creșterea gradului de ocupare sustenabilă și de calitate a forței de muncă în județul Botoșani, prin integrarea pe piața muncii a 300 de tineri NEETs cu vârsta între 16 și 29 de ani (inclusiv tineri de etnie romă și femei), care nu sunt angajați și nu urmează nicio formă de educație sau formare la momentul înscrierii în program.

Tinerii care se înscriu în programul IN JOB+ vor beneficia de consiliere profesională personalizată, vor avea acces la cursuri gratuite de calificare în domenii precum ajutor bucătar, lucrător comercial, mecanic auto, tinichigiu, zugrav, ospătar sau operator TIC și vor primi burse de formare de până la 3.600 de lei la finalizarea cursurilor. De asemenea, vor beneficia de transport și masă gratuite, materiale de instruire, diplome recunoscute național și european, iar pentru 30 dintre ei este inclusă chiar posibilitatea de a obține permisul de conducere. Proiectul va oferi sprijin și în găsirea unui loc de muncă, inclusiv prin organizarea a două târguri de joburi cu angajatori locali.

Pentru înscrieri și informații suplimentare, doritorii sunt invitați la sediul AJOFM Botoșani, situat pe Str. Colonel Victor Tomoroveanu nr. 2 (parter). De asemenea, pot contacta echipa proiectului la numărul de telefon 0231 536 791, prin e-mail la ajofm.bt@anofm.gov.ro, sau pot urmări activitățile desfășurate pe pagina de Facebook facebook.com/InJobNEETs și pe website-ul www.bucovinainstitute.org.

Publicitate

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending