Connect with us

Eveniment

Cum poți deveni ofițer ISU: ADMITERE Facultatea de Pompieri 2022. Înscrieri, acte, condiții pentru candidați

Publicat

Publicitate

Admitere Facultatea de Pompieri 2022: Cei care vor să devină ofițeri ISU se pot înscrie la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, pentru locurile alocate Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, până în 8 iulie.

Potrivit alba24.ro, pentru anul de învățământ 2022 – 2023, locurile aprobate Inspectoratului General pentru Situații de Urgență la facultățile aparținând Academiei de Politie „Alexandru Ioan Cuza” sunt următoarele:

  • 38 de locuri la Facultatea de Pompieri (programul de studii „Instalații pentru construcții – pompieri”) – forma de învățământ cu frecvență 4 ani;
  • 8 locuri la Facultatea de Drept (programul de studii „Drept”) – forma de învățământ cu frecvență 4 ani.

La primirea cererii-tip de înscriere, persoana cu sarcini de recrutare atribuie candidatului codul unic de identificare, folosit pe întreaga procedură de concurs și completează centrul zonal de selecție la care acesta este arondat.

Ulterior, cererea-tip de înscriere cuprinzând elementele prevăzute anterior se scanează de către persoana cu sarcini de recrutare și se transmite candidatului, în vederea confirmării înscrierii la concursul de admitere și informării privind codul unic de identificare atribuit, respective centrul zonal de selacție la care este arondat.

Condiții de recrutare

Condiţiile legale de recrutare a candidaţilor pentru admiterea în instituţiile de învăţământ pe locurile destinate formării iniţiale a cadrelor militare sunt următoarele:

Publicitate
  • a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
  • b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
  • c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
  • d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic. Aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale MAI, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În situaţia în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre situaţii, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale.
  • e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi sau să îi împlinească în cursul anului în care participă la concursul de admitere;
  • f) să fie absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat – dovada îndeplinirii condiţiei se face cu diplomă sau cu adeverinţă care îndeplineşte condiţiile de valabilitate, din care să rezulte faptul că au susţinut şi promovat examenul de bacalaureat.
  • g) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate;
  • h) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
  • i) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
  • j) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
  • k) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege

Criterii specifice

  • a) să aibă vârsta de până la 27 de ani, împliniţi în anul participării la concursul de admitere;
  • b) să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/ în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară – verificarea cerinţei se realizează cu ocazia examinării medicale, criteriul specific nu se aplică pentru candidaţii de la Facultatea de Pompieri;
  • c) să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9.00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului;
  • d) să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ;

Documente necesare pentru recrutare

În vederea participării la concursul de admitere în instituţiile de învăţământ, candidaţii parcurg următoarele etape premergătoare desfăşurării concursului:

1. completează cererea-tip de înscriere la concurs şi declaraţia prin care confirmă luarea la cunoştinţă despre condiţiile legale, criteriile specifice, celelalte condiţii de organizare a concursului şi măsurile care vor fi luate în cazul neîndeplinirii acestora şi îşi exprimă acordul pentru efectuarea verificărilor specifice;

2. depun la dosarul de recrutare, documentele necesare constituirii acestuia.

Pentru recrutare, fiecare candidat va depune la structura de resurse umane a Inspectoratului pentru Situații de Urgență local un dosar plic cuprinzând următoarele documente:

  • a) cererea-tip de înscriere
  • b) diploma de bacalaureat (copie) – pentru absolvenţii din seriile anterioare, sau adeverinţă care atestă absolvirea liceului cu diplomă de bacalaureat (în care se menţionează media generală obţinută la examenul de bacalaureat, mediile obţinute în anii de studiu, termenul de valabilitate şi faptul că nu a fost eliberată diploma) pentru candidaţii care au absolvit în anul 2022;
  • c) foaia matricolă pentru clasele IX-XII / IX-XIII (copie);
  • d) copii ale actului de identitate, carnetului de muncă/certificatului stagiu de cotizare şi/ sau altor documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă şi, dacă este cazul, ale livretului militar;
  • e) copii ale certificatului de naştere al candidatului, soțului/soţiei şi fiecărui copil;
  • f) copia certificatului de căsătorie, precum şi, după caz, ale hotărârilor judecătoreşti privind starea civilă;
  • g) curriculum vitae – Europass (CV)
  • h) autobiografia
  • i) tabelul nominal cu rudele candidatului
  • j) 1 fotografie color 9×12 cm (având scrise pe verso: numele, prenumele tatălui și prenumele candidatului, înscrise cu majuscule, precum și codul numeric personal al acestuia);
  • k) adeverința medicală eliberată de medicul de familie
  • l) consimțământul informat
  • m) adeverinţă medicală privind concluziile examinării medicale eliberată de medicul de unitate (conform fişei medicală-tip de încadrare în Ministerul Afacerilor Interne care se întocmește după proba scrisă)
  • n) declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptare a condiţiilor de recrutare (Anexa nr. 8)
  • o) extras de pe cazierul judiciar/cazierul judiciar
  • p) documentele justificative pentru scutirea de la plata taxei de înscriere (dacă este cazul)
  • q) documentele justificative pentru candidații care optează pentru locurile alocate romilor/altor etnii sau locurile alocate celor proveniți din sistemul de protecției socială (dacă este cazul, inclusiv declarațiile prevăzute de Anexele nr. 3 și nr. 4 la Dispoziția DGMRU nr. II/18716 din 15.07.2020 pentru modificarea Dispoziției DGMRU nr. II/17953/2019 – disponibilă pe site-ul MAI)
  • r) documentele justificative pentru candidații îndreptățiți să beneficieze de prevederile Ordinului M.A.I. nr. 35/2014 privind măsurile de sprijin acordate poliţiştilor încadraţi într-un grad de invaliditate şi familiilor acestora, precum şi familiilor poliţiştilor decedaţi sau, după caz ale Ordinului MAI nr. 108/2014 privind măsurile de sprijin acordate personalului militar încadrat într-un grad de invaliditate sau clasat apt limitat pentru serviciul militar şi familiilor acestora, precum şi familiilor personalului militar decedat, ambele cu modificările și completările ulterioare (dacă este cazul);

La depunerea dosarului de recrutare, candidatul prezintă toate documentele în original. Copiile documentelor prevăzute se realizează de compartimentul cu sarcini de recrutare, se certifică pentru conformitate şi se semnează de persoana desemnată şi de candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificare.

Documentele pot fi depuse şi în copie legalizată, situaţie în care activităţile prevăzute anterior nu se mai realizează.

Extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către compartimentul cu sarcini de recrutare, pe baza consimţământului expres al candidatului. Extrasul poate fi înlocuit şi de un certificat de cazier judiciar, în termen de valabilitate, depus de candidat.

Adeverința medicală se completează de medicul de familie, iar consimțământul informat se completează și se semnează de candidat în mod lizibil și se depun la dosarul de recrutare.

În vederea constituirii dosarului de recrutare, candidații depun la unitatea de recrutare documentele solicitate până la data de 22 iulie 2022.

Evaluarea psihologică și susținerea probelor de admitere

Evaluarea psihologică

Evaluarea psihologică a candidaților se realizează până la data de 13 iulie 2022, în conformitate cu dispoziţia directorului Centrului de Psihosociologie al MAI, potrivit planificării întocmite de către structurile cu atribuții de recrutare. Candidații vor fi anunțați în timp util cu privire la acest aspect.

Susținerea probelor de admitere

Probele de admitere pentru candidații la Facultatea de Pompieri se susțin potrivit arondării la centrul zonal de selecție de la Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești.

Proba de evaluare a performanței fizice se susține în perioada 22-28 august 2022, iar proba de evaluare a cunoștințelor se susține în perioada 30-31 august 2022.

Repartizarea și planificarea pentru susținerea probelor de evaluare a performanței fizice și de evaluare a cunoștințelor se realizează de către Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” și sunt aduse la cunoștința candidaților, în timp util, prin postarea acestora pe site-ul oficial al Academiei, precum și al centrului zonal de selecție.

În vederea susținerii probelor de admitere, candidații vor avea asupra lor cartea de identitate/pașaportul, iar în cazul probei de evaluare a performanței fizice și echipamentul sportive necesar.

Rezultatele obținute de candidați se centralizează la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” și se afișează pe site-ul instituției de învățământ, în ordinea mediilor de admitere obținute.

Media de admitere obținută de către fiecare candidat este media aritmetică a notelor obținute la proba de evaluare a performanței fizice și la proba scrisă, cu două zecimale, fără rotunjire.

Media de admitere nu poate fi mai mică de 5 (cinci).

Contestațiile la proba de evaluare a cunoștințelor se transmit online la adresa admitere@academiadepolitie.ro, în perioada de 01-02 septembrie 2022 și se soluționează la sediul Academiei de Poliție ”Alexandru Ioan Cuza”.

Examinarea medicală

Examinarea medicală se realizează potrivit prevederilor Ordinului m.a.i. nr. 105/2020 pentru candidații care se încadrează în numărul de locuri scoase la concursul de admitere, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere, în perioada 06 – 29 septembrie 2022.

Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” transmite unităților de recrutare lista candidaților care urmează să susțină examinarea medicală.

Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” afișează, la finalul fiecărei zile, situația candidaților care au finalizat examinarea medicală, succesiv, până la completarea numărului de locuri scoase la concursul de admitere.

Sunt declarați admiși candidații care au fost declarați apt medical, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere.

Rezultatele finale ale admiterii sunt aduse la cunoștința candidaților prin afișare pe site-ul official al Academiei de Poliție ”Alexandru Ioan Cuza”, până la data de 30.09.2022.

Taxa de înscriere la concursul de admitere se achită, de către candidații declarați apt psihologic, în perioada 21 – 27 iulie 2022 (data operațiunii bancare), potrivit precizărilor publicate pe site-ul oficial al Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, la secțiunea Admitere.

Pentru detalii suplimentare candidații se pot adresa Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Unirea” al județului Alba, la tel.0258/810411, int.27007; 27119; 2712.

Vezi AICI integral detaliile despre probele de admitere la Academia de Poliție 2022

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Educație

Premii de la Guvern pentru elevii de 10: Bani pentru absolvenții cu media maximă la Evaluarea Națională și Bacalaureat

Publicat

Publicitate

Elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională sau la examenul de Bacalaureat vor fi recompensați financiar de stat. Guvernul României a aprobat joi, 18 decembrie, acordarea unui sprijin financiar pentru absolvenții cu rezultate excepționale, a anunțat Ministerul Educației și Cercetării, citat de alba24.ro.

Ministerul Educației a precizat că în sesiunile din vara acestui an (iunie – iulie), 42 de absolvenți de liceu au obținut media 10 la examenul național de bacalaureat (32 la examenul național de bacalaureat, sesiunea iunie 2025, 1 în sesiunea specială și 9 la examenul de bacalaureat german, sesiunea iunie 2025), iar 85 de absolvenți de clasa a VIII-a au obținut media 10 la evaluarea națională.

Elevii cu media 10 la Evaluarea Națională și Bacalaureat primesc bani de la Guvern

Potrivit unui comunicat al Ministerul Educației și Cercetării, elevii de excepție vor primi:

  • 2.000 de lei pentru absolvenții clasei a VIII-a care au obținut media 10 la Evaluarea Națională (sesiunea 2025)
  • 5.000 de lei pentru absolvenții de liceu care au obținut media 10 la examenul național de Bacalaureat (sesiunea iunie și sesiunea specială 2025)

„Mă bucur că, deși țara este încă sub efectul măsurilor fiscal-bugetare, am găsit deschidere din partea Guvernului pentru această susținere a tinerilor de excepție. Așa cum am mai declarat, domeniul educației-cercetării a trecut de furtuna fiscal-bugetară, iar acum, odată ce am implementat atât reforme necesare – care, prin schimbări paradigmatice, ne pun pe o traiectorie de modernizare decisivă -, cât și măsuri fiscal-bugetare – care ne-au salvat salariile și bursele în 2025 -, este timpul pentru stabilizare și creștere.

Acest demers, după Gala Olimpicilor Internaționali – în care am premiat olimpicii români laureați în competițiile internaționale pe discipline – și completarea fondului de burse pentru studenți prin fonduri europene, arată că, treptat, intrăm în această fază”, a transmis ministrul Educației, Daniel David.

Publicitate
Citeste mai mult

Cultura

Duminică, în Centrul Vechi din Botoșani: Festivalul de Datini și Obiceiuri de Iarnă „Din străbuni, din oameni buni…”. Ediție aniversară

Publicat

Publicitate

Centrul Vechi al municipiului Botoșani va deveni, duminică, 21 decembrie 2025, scena uneia dintre cele mai importante manifestări dedicate tradițiilor românești autentice. Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Botoșani organizează ediția aniversară a Festivalului de Datini și Obiceiuri de Iarnă „Din străbuni, din oameni buni…”, eveniment care marchează 50 de ani de tradiție neîntreruptă.

Manifestarea va debuta la ora 10:30, cu spectaculosul Dans al căiuților, susținut de formații participante din județul Botoșani, un moment așteptat în fiecare an de publicul de toate vârstele.

La ora 11:00 este programată parada formațiilor, care va străbate principalele artere din Centrul Istoric al orașului, pe traseul: Centrul Istoric – Strada 1 Decembrie 1918 – Calea Națională – Direcția Muncii – Strada Cuza Vodă – Strada Nicolae Iorga – Podul de Piatră – Calea Națională – Strada 1 Decembrie 1918.

Autoritățile anunță că, în intervalul 11:00 – 12:00, circulația rutieră va fi restricționată pe traseul paradei. Șoferii sunt rugați să evite zona și să folosească rute alternative.

De la ora 12:00, pe scena festivalului va avea loc spectacolul folcloric, cu participarea formațiilor din numeroase localități ale județului Botoșani, printre care Avrămeni, Broscăuți, Bucecea, Corlăteni, Corni, Coșula, Curtești, Dobârceni, Durnești, Havârna, Hănești, Hlipiceni, Ibănești, Manoleasa, Negreni, Oneaga, Pomârla, Sarafinești, Săveni, Știubieni, Suharău, Sulița, Todireni, Tudora, Vârfu Câmpului și Vorona.

Ediția aniversară va fi completată de prezența unor formații invitate din județele Bacău, Iași, Neamț, Suceava și Vrancea, oferind publicului un adevărat regal de tradiții, costume populare și obiceiuri strămoșești.

Publicitate

Organizatorii îi invită pe botoșăneni și pe toți cei care iubesc tradițiile autentice să participe la acest eveniment de suflet, care aduce împreună generații, comunități și emoții românești autentice, în inima orașului Botoșani.


Când vrei, îți ofer imediat:

Citeste mai mult

Economie

Ministerul Mediului clarifică: Prețul mediu al lemnului NU este preț de vânzare și nu va fi stabilit de stat

Publicat

Publicitate

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a transmis un drept la replică redacției Botoșani24.ro, ca urmare a articolului referitor la creșterea prețului mediu al unui metru cub de lemn, subliniind că informațiile apărute în spațiul public în rețeaua Botoșani24.ro, Alba24.ro, Cluj24.ro, Romania24.ro, pot induce în eroare.

Reprezentanții Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor precizează că instituția nu stabilește prețul de vânzare al lemnului, acesta fiind decis exclusiv de vânzători, în funcție de piață. Așa-numitul „preț mediu al lemnului” este un indicator statistic, utilizat strict pentru calcularea prejudiciilor în dosarele de tăieri ilegale și pentru alte proceduri administrative prevăzute de lege.

Potrivit ministerului, proiectul de act normativ aflat în dezbatere publică nu introduce un nou preț pentru lemn și nu influențează prețul lemnului de foc sau al altor sortimente comercializate pe piața liberă. Documentul doar constată valoarea medie rezultată din datele statistice publicate de Institutul Național de Statistică pentru ultimii trei ani.

Oficialii atrag atenția că actualul preț mediu al lemnului este valabil doar până la finalul anului 2025, conform Codului Silvic aprobat anul trecut. În lipsa unei actualizări legislative, din ianuarie 2026 nu ar mai putea fi calculate prejudiciile rezultate din tăierile ilegale, situație care ar putea favoriza creșterea acestui fenomen.

Datele INS arată că prețul mediu anual al unui metru cub de lemn a fost de 292,33 lei în 2022, 294,87 lei în 2023 și 227,45 lei în 2024, rezultând o valoare medie de 271,55 lei pentru perioada analizată. Această valoare este utilizată exclusiv în proceduri legale precum stabilirea infracțiunilor silvice, evaluarea pagubelor aduse fondului forestier sau calcularea despăgubirilor.

Ministerul Mediului solicită publicarea integrală a dreptului la replică și corectarea informațiilor considerate incomplete, precizând că rămâne deschis dialogului cu mass-media pentru informarea corectă a publicului.

Publicitate

Iată dreptul la replică: 

DREPT LA REPLICĂ 

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor respinge ferm afirmațiile incomplete publicate de site-ul Alba24.ro, care prezintă în mod eronat informațiile din articolul menționat.

Precizăm că Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor nu stabilește prețul de vânzare al lemnului, acesta fiind stabilit de vânzător. Proiectul de ordin la care faceți referire doar constată prețul mediu din piață pentru metrul cub de lemn (calculat conform legislației) pentru a se putea folosi acest preț mediu la calcularea prejudiciilor din dosarele penale privind tăierile ilegale de lemn.

Prin Codul Silvic aprobat anul trecut s-a stabilit faptul că PML actual este valabil până la sfârșitului anului 2025, ceea ce înseamnă că în lipsa aprobării acestui act normativ, toate prejudiciile aduse pădurii, din ianuarie 2026, nu vor mai putea fi cuantificate și ar putea duce la creșterea cazurilor de tăieri ilegale.

Prețul mediu al unui metru cub de lemn este un preț statistic, care este folosit pentru stabilirea valorii prejudiciilor aduse pădurii în cazul unor tăieri ilegale. Acest preț nu stă la baza stabilirii prețului de vânzare a diferitelor sortimente de lemn pe piața liberă (de exemplu, lemn de foc).

Modalitatea de calcul al prețului mediu al unui metru cub de lemn (PML) este prevăzută în anexa nr. 1 la Legea nr. 331/2024, cu modificările și completările ulterioare, după cum urmează: „Prețul mediu al unui metru cub de lemn – prețul mediu de vânzare al unui metru cub de lemn pe picior la nivel național, determinat ca medie a datelor statistice publicate pentru ultimii 3 ani de Institutul Național de Statistică”.

Valoarea prejudiciilor aduse pădurii prin tăierile ilegale vor fi calculate în baza prețului mediu al unui metru cub de lemn, conform Proiectului de HG pus în dezbatere de MMAP.

Prețul mediu al unui metru cub de lemn, denumit în continuare PML, se calculează în condițiile Legii nr. 331/2024, cu modificările și completările ulterioare, valoarea acestuia fiind necesară în:

  1. stabilirea limitelor infracțiunilor prevăzute la art. 142, 143 și 150 din Legea nr. 331/2024, cu modificările și completările ulterioare;
  2. procedura de scoatere definitivă şi ocupare temporară a terenurilor din fondul forestier naţional, pentru calculul taxei, garanţiei şi a celorlalte obligaţii băneşti prevăzute de lege;

c)suma datorată cu titlul de despăgubiri pentru lipsa de folosinţă, în cazul neredării terenurilor la termenul prevăzut în actul de aprobare;

d)procedura de achiziţie, schimb, donaţie de către stat a terenurilor ce pot fi incluse în fondul forestier proprietate publică a statului, pentru calculul valorii terenurilor;

e)procedura de dobândire prin cumpărare, schimb sau donație, prin Regia Națională a Pădurilor – Romsilva și prin ceilalți administratori ai fondului forestier național din proprietate publică, de evaluare a terenurilor forestiere din proprietatea publică și a vegetației forestiere aferente, precum și de evaluare a terenurilor forestiere care fac obiectul trecerii din proprietatea publică a statului în proprietatea privată a acestuia în vederea reconstituirii dreptului de proprietate;

f)procedura de concesionare a terenurilor aferente activelor vândute de către Regia Naţională a Pădurilor – Romsilva, pentru calculul redevenţei;

g)procedura de stabilire a compensaţiilor reprezentând contravaloarea produselor pe care proprietarii nu le recoltează, datorită funcţiilor de protecţie stabilite prin amenajamente silvice;

h)procedura de stabilire a prejudiciilor cauzate fondului forestier naţional şi, implicit, la calificarea drept infracţiuni sau contravenţii a faptelor prin care s-au produs aceste prejudicii;

i)procedura de evaluare a pagubelor produse vegetaţiei forestiere din păduri şi din afara acestora şi la stabilirea despăgubirilor aferente;

j)sumele care reprezintă valoarea funcțiilor nerealizate ale pădurii, potrivit art.161 alin.(2) și (3) din Legea nr. 331/2024, cu modificările și completările ulterioare.

Astfel, în conformitate cu Statistica activităţilor din silvicultură, publicată de Institutul Naţional de Statistică, în Tabelul 9 – Venituri din vânzări de produse forestiere, servicii prestate şi alte venituri, situația volumului de masă lemnoasă pe picior și valoarea totală, pentru anii 2022-2024, se prezintă astfel:

Denumire indicator UM

 

2022 2023 2024
Cantitate Valoare

-mii-

Cantitate Valoare

-mii-

Cantitate Valoare

-mii lei-

Masă lemnoasă pe picior -mii mc- 7249,58 2119252,58 6349.0 1872154.3 6978.9 1587383.7
Valoare

PML anuală

lei 292,33 294,87 227,45
Valoare medie

PML pe ultimii

3 ani

lei 271,55

 

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor solicită redacției Botoșani24.ro:

  • publicarea integrală a prezentului drept la replică, în conformitate cu prevederile Legii nr. 190/2022 privind dreptul la replică și la rectificare,
  • precum și corectarea informațiilor incomplete publicate în articolul menționat. 

MMAP rămâne deschis colaborării cu toate instituțiile implicate, precum și cu mass-media, pentru informarea corectă a publicului și pentru protejarea patrimoniului cultural și natural al României.

Direcția Comunicare și Digitalizare

Citeste mai mult

Eveniment

Legea voluntariatului militar, adoptată de Parlament. Drepturi, reguli, facilități și procedura de mobilizare pentru rezerviști

Publicat

Publicitate

Legea voluntariatului militar a fost adoptată, miercuri, de Senat, în calitate de for decizional. Aceasta include modificări în legislația privind pregătirea populației pentru apărare.

A fost reglementat cadrul legal pentru îndeplinirea, pe timp de pace, în mod voluntar, a serviciului militar activ de către cetățenii care doresc să aibă o pregătire militară.

Soldat/gradat voluntar în termen
Se introduce un nou concept de ”soldat/gradat voluntar în termen”, în structurile Ministerului Apărării Naționale.

Se poate îndeplini, pe bază de voluntariat, serviciul militar activ, pe timp de pace, potrivit Agerpres.

Serviciul militar activ pe bază de voluntariat poate fi accesat de toți cetățenii români (bărbați și femei) care:

au domiciliul stabil în România
au vârsta cuprinsă între 18 și 35 de ani
nu au îndeplinit alte forme ale serviciului militar.
Vor participa la un program de pregătire militară de bază, cu durata de până la patru luni.

Publicitate

Facilități și indemnizație
Pe timpul participării la programul de pregătire militară de bază, participanții beneficiază gratuit de cazare, echipare, hrană, asistență medicală și medicamente, precum și de o soldă lunară aferentă funcției de soldat. Aceștia se supun prevederilor legilor și regulamentelor militare.

După finalizarea programului, participanții primesc o indemnizație echivalentă cu trei câștiguri salariale medii brute utilizate la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat aferente anului pentru care se face plata.

Aceștia sunt luați în evidență de către centrele militare și introduși în rezerva operațională.

Indemnizația se plătește în tranșe lunare egale. Dacă participanții nu finalizează programul, vor trebui să restituie indemnizația primită și cheltuielile aferente pregătirii lor până atunci.

Procedura în caz de stare de urgență sau mobilizare
La instituirea stării de urgență, a stării de asediu sau la declararea stării de mobilizare și a stării de război, rezerviștii sunt concentrați și/sau mobilizați, potrivit nevoilor instituțiilor cu atribuții în domeniul apărării și securității naționale.

Personalul hirotonit sau ordinat care aparține cultelor religioase recunoscute de lege, personalul consacrat oficial ca deservent al unui asemenea cult, precum și călugării care au o vechime în mănăstire de cel puțin doi ani sunt exceptați, mai puțin preoții militari.

Cetățenii români cu domiciliul în România care au îndeplinit serviciul militar în forțele armate ale statelor membre ale Organizației Tratatului Atlanticului de Nord sau ale Uniunii Europene se iau în evidența centrelor militare cu gradul militar dobândit. Cei care au îndeplinit serviciul militar în forțele armate ale altor state (în afara celor menționate anterior) se iau în evidență cu primul grad corespunzător corpului de personal din care provin, prevede proiectul.

Ad
Cetățenii încorporabili, rezerviștii voluntari și rezerviștii au obligația de a se prezenta la locul, data și ora prevăzute în ordinul de chemare.

Prin excepție, la instituirea stării de asediu sau la declararea stării de mobilizare ori a stării de război, cetățenii încorporabili și rezerviștii cu domiciliul în România, plecați temporar în afara țării, au obligația de a se prezenta, în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data notificării, la centrele militare în evidența cărora se află, în vederea clarificării situației militare și, după caz, a înmânării ordinului de chemare.

Rezerviștii voluntari pot fi concentrați sau mobilizați, după caz, pentru:

instruire și îndeplinirea unor misiuni pe timp de pace
completarea forțelor destinate apărării
îndeplinirea unor misiuni pe timpul stării de urgență, al stării de asediu, al stării de mobilizare și al stării de război.
Gradaţii şi soldaţii în activitate sunt consideraţi în serviciu ca militari profesionişti, alături de ofiţeri, maiştri militari şi subofiţeri.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending