Connect with us

Eveniment

Cum poți deveni ofițer ISU: ADMITERE Facultatea de Pompieri 2022. Înscrieri, acte, condiții pentru candidați

Publicat

Publicitate

Admitere Facultatea de Pompieri 2022: Cei care vor să devină ofițeri ISU se pot înscrie la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, pentru locurile alocate Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, până în 8 iulie.

Potrivit alba24.ro, pentru anul de învățământ 2022 – 2023, locurile aprobate Inspectoratului General pentru Situații de Urgență la facultățile aparținând Academiei de Politie „Alexandru Ioan Cuza” sunt următoarele:

  • 38 de locuri la Facultatea de Pompieri (programul de studii „Instalații pentru construcții – pompieri”) – forma de învățământ cu frecvență 4 ani;
  • 8 locuri la Facultatea de Drept (programul de studii „Drept”) – forma de învățământ cu frecvență 4 ani.

La primirea cererii-tip de înscriere, persoana cu sarcini de recrutare atribuie candidatului codul unic de identificare, folosit pe întreaga procedură de concurs și completează centrul zonal de selecție la care acesta este arondat.

Ulterior, cererea-tip de înscriere cuprinzând elementele prevăzute anterior se scanează de către persoana cu sarcini de recrutare și se transmite candidatului, în vederea confirmării înscrierii la concursul de admitere și informării privind codul unic de identificare atribuit, respective centrul zonal de selacție la care este arondat.

Condiții de recrutare

Condiţiile legale de recrutare a candidaţilor pentru admiterea în instituţiile de învăţământ pe locurile destinate formării iniţiale a cadrelor militare sunt următoarele:

Publicitate
  • a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
  • b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
  • c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
  • d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic. Aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale MAI, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În situaţia în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre situaţii, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale.
  • e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi sau să îi împlinească în cursul anului în care participă la concursul de admitere;
  • f) să fie absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat – dovada îndeplinirii condiţiei se face cu diplomă sau cu adeverinţă care îndeplineşte condiţiile de valabilitate, din care să rezulte faptul că au susţinut şi promovat examenul de bacalaureat.
  • g) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate;
  • h) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
  • i) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
  • j) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
  • k) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege

Criterii specifice

  • a) să aibă vârsta de până la 27 de ani, împliniţi în anul participării la concursul de admitere;
  • b) să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/ în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară – verificarea cerinţei se realizează cu ocazia examinării medicale, criteriul specific nu se aplică pentru candidaţii de la Facultatea de Pompieri;
  • c) să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9.00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului;
  • d) să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ;

Documente necesare pentru recrutare

În vederea participării la concursul de admitere în instituţiile de învăţământ, candidaţii parcurg următoarele etape premergătoare desfăşurării concursului:

1. completează cererea-tip de înscriere la concurs şi declaraţia prin care confirmă luarea la cunoştinţă despre condiţiile legale, criteriile specifice, celelalte condiţii de organizare a concursului şi măsurile care vor fi luate în cazul neîndeplinirii acestora şi îşi exprimă acordul pentru efectuarea verificărilor specifice;

2. depun la dosarul de recrutare, documentele necesare constituirii acestuia.

Pentru recrutare, fiecare candidat va depune la structura de resurse umane a Inspectoratului pentru Situații de Urgență local un dosar plic cuprinzând următoarele documente:

  • a) cererea-tip de înscriere
  • b) diploma de bacalaureat (copie) – pentru absolvenţii din seriile anterioare, sau adeverinţă care atestă absolvirea liceului cu diplomă de bacalaureat (în care se menţionează media generală obţinută la examenul de bacalaureat, mediile obţinute în anii de studiu, termenul de valabilitate şi faptul că nu a fost eliberată diploma) pentru candidaţii care au absolvit în anul 2022;
  • c) foaia matricolă pentru clasele IX-XII / IX-XIII (copie);
  • d) copii ale actului de identitate, carnetului de muncă/certificatului stagiu de cotizare şi/ sau altor documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă şi, dacă este cazul, ale livretului militar;
  • e) copii ale certificatului de naştere al candidatului, soțului/soţiei şi fiecărui copil;
  • f) copia certificatului de căsătorie, precum şi, după caz, ale hotărârilor judecătoreşti privind starea civilă;
  • g) curriculum vitae – Europass (CV)
  • h) autobiografia
  • i) tabelul nominal cu rudele candidatului
  • j) 1 fotografie color 9×12 cm (având scrise pe verso: numele, prenumele tatălui și prenumele candidatului, înscrise cu majuscule, precum și codul numeric personal al acestuia);
  • k) adeverința medicală eliberată de medicul de familie
  • l) consimțământul informat
  • m) adeverinţă medicală privind concluziile examinării medicale eliberată de medicul de unitate (conform fişei medicală-tip de încadrare în Ministerul Afacerilor Interne care se întocmește după proba scrisă)
  • n) declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptare a condiţiilor de recrutare (Anexa nr. 8)
  • o) extras de pe cazierul judiciar/cazierul judiciar
  • p) documentele justificative pentru scutirea de la plata taxei de înscriere (dacă este cazul)
  • q) documentele justificative pentru candidații care optează pentru locurile alocate romilor/altor etnii sau locurile alocate celor proveniți din sistemul de protecției socială (dacă este cazul, inclusiv declarațiile prevăzute de Anexele nr. 3 și nr. 4 la Dispoziția DGMRU nr. II/18716 din 15.07.2020 pentru modificarea Dispoziției DGMRU nr. II/17953/2019 – disponibilă pe site-ul MAI)
  • r) documentele justificative pentru candidații îndreptățiți să beneficieze de prevederile Ordinului M.A.I. nr. 35/2014 privind măsurile de sprijin acordate poliţiştilor încadraţi într-un grad de invaliditate şi familiilor acestora, precum şi familiilor poliţiştilor decedaţi sau, după caz ale Ordinului MAI nr. 108/2014 privind măsurile de sprijin acordate personalului militar încadrat într-un grad de invaliditate sau clasat apt limitat pentru serviciul militar şi familiilor acestora, precum şi familiilor personalului militar decedat, ambele cu modificările și completările ulterioare (dacă este cazul);

La depunerea dosarului de recrutare, candidatul prezintă toate documentele în original. Copiile documentelor prevăzute se realizează de compartimentul cu sarcini de recrutare, se certifică pentru conformitate şi se semnează de persoana desemnată şi de candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificare.

Documentele pot fi depuse şi în copie legalizată, situaţie în care activităţile prevăzute anterior nu se mai realizează.

Extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către compartimentul cu sarcini de recrutare, pe baza consimţământului expres al candidatului. Extrasul poate fi înlocuit şi de un certificat de cazier judiciar, în termen de valabilitate, depus de candidat.

Adeverința medicală se completează de medicul de familie, iar consimțământul informat se completează și se semnează de candidat în mod lizibil și se depun la dosarul de recrutare.

În vederea constituirii dosarului de recrutare, candidații depun la unitatea de recrutare documentele solicitate până la data de 22 iulie 2022.

Evaluarea psihologică și susținerea probelor de admitere

Evaluarea psihologică

Evaluarea psihologică a candidaților se realizează până la data de 13 iulie 2022, în conformitate cu dispoziţia directorului Centrului de Psihosociologie al MAI, potrivit planificării întocmite de către structurile cu atribuții de recrutare. Candidații vor fi anunțați în timp util cu privire la acest aspect.

Susținerea probelor de admitere

Probele de admitere pentru candidații la Facultatea de Pompieri se susțin potrivit arondării la centrul zonal de selecție de la Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești.

Proba de evaluare a performanței fizice se susține în perioada 22-28 august 2022, iar proba de evaluare a cunoștințelor se susține în perioada 30-31 august 2022.

Repartizarea și planificarea pentru susținerea probelor de evaluare a performanței fizice și de evaluare a cunoștințelor se realizează de către Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” și sunt aduse la cunoștința candidaților, în timp util, prin postarea acestora pe site-ul oficial al Academiei, precum și al centrului zonal de selecție.

În vederea susținerii probelor de admitere, candidații vor avea asupra lor cartea de identitate/pașaportul, iar în cazul probei de evaluare a performanței fizice și echipamentul sportive necesar.

Rezultatele obținute de candidați se centralizează la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” și se afișează pe site-ul instituției de învățământ, în ordinea mediilor de admitere obținute.

Media de admitere obținută de către fiecare candidat este media aritmetică a notelor obținute la proba de evaluare a performanței fizice și la proba scrisă, cu două zecimale, fără rotunjire.

Media de admitere nu poate fi mai mică de 5 (cinci).

Contestațiile la proba de evaluare a cunoștințelor se transmit online la adresa admitere@academiadepolitie.ro, în perioada de 01-02 septembrie 2022 și se soluționează la sediul Academiei de Poliție ”Alexandru Ioan Cuza”.

Examinarea medicală

Examinarea medicală se realizează potrivit prevederilor Ordinului m.a.i. nr. 105/2020 pentru candidații care se încadrează în numărul de locuri scoase la concursul de admitere, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere, în perioada 06 – 29 septembrie 2022.

Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” transmite unităților de recrutare lista candidaților care urmează să susțină examinarea medicală.

Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” afișează, la finalul fiecărei zile, situația candidaților care au finalizat examinarea medicală, succesiv, până la completarea numărului de locuri scoase la concursul de admitere.

Sunt declarați admiși candidații care au fost declarați apt medical, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere.

Rezultatele finale ale admiterii sunt aduse la cunoștința candidaților prin afișare pe site-ul official al Academiei de Poliție ”Alexandru Ioan Cuza”, până la data de 30.09.2022.

Taxa de înscriere la concursul de admitere se achită, de către candidații declarați apt psihologic, în perioada 21 – 27 iulie 2022 (data operațiunii bancare), potrivit precizărilor publicate pe site-ul oficial al Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, la secțiunea Admitere.

Pentru detalii suplimentare candidații se pot adresa Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Unirea” al județului Alba, la tel.0258/810411, int.27007; 27119; 2712.

Vezi AICI integral detaliile despre probele de admitere la Academia de Poliție 2022

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Programul național de fertilizare in vitro (FIV) va putea fi, în sfârșit, finanțat din fonduri europene

Publicat

Publicitate

Programul național de fertilizare in vitro (FIV) va putea fi, în sfârșit, finanțat din fonduri europene, aceasta fiind o veste bună pentru mii de familii care trăiesc cu speranța de a-și împlini visul de a avea un copil, a anunțat joi ministrul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, Petre-Florin Manole.

‘Programul național de fertilizare in vitro (FIV) va putea fi, în sfârșit, finanțat din fonduri europene. Este o veste bună pentru mii de familii care trăiesc, zi de zi, cu speranța de a-și împlini visul de a avea un copil. După discuții și eforturi comune, am reușit să introducem acest program în Programul Operațional Sănătate, pentru ca el să poată continua și să se dezvolte, chiar și în condițiile unor restricții bugetare dificile. Este un pas important, nu doar administrativ, ci profund uman. Pentru că vorbim despre oameni care nu cer privilegii, ci doar o șansă’, a transmis ministrul printr-un mesaj postat pe pagina sa de Facebook.

Potrivit acestuia, procedurile pentru elaborarea ghidului solicitantului vor fi demarate rapid, astfel încât finanțarea să devină realitate cât mai curând.

‘Mulțumesc colegilor mei, Alexandru Rogobete (ministrul Sănătății, n.r.) și Dragoș Pâslaru (ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, n.r.), pentru sprijinul și colaborarea lor. Acesta este genul de proiect care aduce viață, speranță și încredere’, a adăugat ministrul. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Angajatorii, îndemnați să se înroleze din timp în platforma digitală REGES-ONLINE

Publicat

Publicitate

Angajatorii, îndemnați să se înroleze din timp în platforma digitală REGES-ONLINE
Inspectoratul Teritorial de Muncă Botoșani informează angajatorii că, începând cu data de 1 ianuarie 2026, evidența salariaților se va realiza exclusiv prin intermediul platformei digitale REGES-ONLINE. Aplicația REVISAL nu va mai fi disponibilă după această dată.

Reprezentanții instituției recomandă tuturor angajatorilor să parcurgă din timp pașii necesari pentru înrolarea în noul sistem, pentru a evita eventuale dificultăți tehnice sau sancțiuni odată cu trecerea la utilizarea exclusivă a platformei REGES-ONLINE.

„Este important ca fiecare angajator să se asigure că a efectuat înregistrarea în REGES-ONLINE înainte de termenul limită, pentru a evita blocaje și întârzieri în transmiterea datelor privind raporturile de muncă”, precizează reprezentanții ITM Botoșani.

Modalitatea de înregistrare

Înregistrarea în platformă se realizează direct din browser, fără a fi necesară instalarea unei aplicații locale, prin accesarea adresei:
https://reges.inspectiamuncii.ro/

Autentificarea se poate efectua fie prin intermediul unui cont creat în platforma RoEID, fie utilizând o semnătură digitală calificată, similară celei folosite pentru accesarea serviciilor electronice ale ANAF.

Publicitate

Datele existente în aplicația REVISAL au fost deja migrate automat în sistemul REGES-ONLINE, astfel încât angajatorii nu trebuie să întreprindă acțiuni suplimentare în acest sens.

Până la data de 31 decembrie 2025, angajatorii trebuie să se asigure că au completat în REGES-ONLINE toate elementele contractelor de muncă active care nu sunt deja preluate din REVISAL.

Pentru a sprijini angajatorii în procesul de înrolare și utilizare a platformei, Inspecția Muncii a pus la dispoziție materiale de instruire și ghiduri video, disponibile pe canalul oficial YouTube al instituției:

Tutoriale video: https://www.youtube.com/playlist?list=PLpqSMiGqy3ZFAijRX02yGo59sE9aNZf1o
Înregistrările ședințelor de instruire: https://www.youtube.com/watch?v=JrMEizVJGKI&list=PLpqSMiGqy3ZGZbyXWaIbFDfUH246ZjY-l

Sancțiuni

Neîndeplinirea obligațiilor legale privind înregistrarea și completarea datelor în REGES-ONLINE poate atrage sancțiuni, conform prevederilor Hotărârii de Guvern nr. 295/2025.

„Mulțumim angajatorilor care s-au înregistrat deja în platformă și îi încurajăm să disemineze informația și către alți angajatori care nu au finalizat încă acest proces”, transmite Inspectoratul Teritorial de Muncă Botoșani.

Citeste mai mult

Eveniment

Tânăr de 19 ani, din Corni, depistat la volanul unui autoturism neînmatriculat

Publicat

Publicitate

Miercuri, polițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală nr. 1 Botoșani au oprit pentru control, pe drumul județean DJ 208 H, în comuna Corni, un autoturism condus de un tânăr de 19 ani, din aceeași localitate.

În urma verificărilor efectuate, polițiștii au constatat că vehiculul condus nu era înmatriculat în circulație, motiv pentru care s-a întocmit dosar penal sub aspectul comiterii infracțiunii de punere în circulație sau conducere a unui vehicul neînmatriculat, faptă prevăzută și sancționată de art. 334 alin. (1) din Codul Penal.

Cercetările continuă în vederea stabilirii tuturor împrejurărilor în care a fost comisă fapta.

Citeste mai mult

Eveniment

Acțiune pentru siguranța tinerilor cu prilejul evenimentului „Toamna Bobocilor ”

Publicat

Publicitate

În noaptea de 12 spre 13 noiembrie 2025, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Botoșani cu sprijinul jandarmilor au desfăşurat o acțiune pentru prevenirea infracțiunilor stradale, a creșterii vizibilității elementului polițienesc și a descurajării comiterii de fapte antisociale în zona cluburilor, barurilor și discotecilor de pe raza municipiului Botoșani, cu prilejul evenimentului ,,Toamna Bobocilor”.

 

Activitățile s-au desfășurat în intervalul orar 17:00–02:00, prilej cu care au fost legitimate peste 80 de persoane și controlate 43 de autovehicule, iar în urma neregulilor constatate au fost aplicate 36 de sancțiuni contravenționale, în valoare de peste 4.000 de lei.

 

Cele mai multe dintre sancțiuni au fost aplicate pentru abateri la regimul rutier și pentru nerespectarea normelor de conviețuire socială.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending