Connect with us
Publicitate

Cultura

Cristi Puiu, regizorul care a copilărit în mahalaua de la Botoșani, împlinește astăzi 55 de ani

Publicat

Publicitate

Marele regizor și scenarist român Cristi Puiu, născut pe 3 aprilie 1967 la București, dar din părinți din Roma și Nicșeni, județul Botoșani, împlinește astăzi 55 de ani.

Regizorul care și-a petrecut copilăria la Botoșani, la bunicii care locuiau în fosta mahala din zona Luceafărul din municipiul reședință de județ, este astăzi practic cel mai important nume al filmului românesc de după anii 2000.

“La Botoşani era Bunelul, bunicul după mamă. Bunicii după tată, tot din Botoşani, au venit în 1946 în Bucureşti, cu foametea din Moldova… Moldovean get-beget! M-a mai întrebat pe mine cineva: “Domnule Puiu, de unde sunteţi?” Din Bucureşti. “Dar părinţii?” Din Moldova. “De unde din Moldova?” Din Botoşani. “Aaa, păi sunteţi bucovinean”. Nu, sunt moldovean, nu bucovinean. Vedeţi, ca să-şi explice cumva că… sigur influenţa austriacă sau nu ştiu ce prostii… Ştiţi cum e, toată lumea se reclamă cumva, caută prin trecut, prin memorie, prin arborele genealogic, rude de prin Ardeal şi de prin Bucovina. Ai mei erau ţărani cu animale, cu pământ… Erau ţărani! Marea foamete din Moldova, pe Bunelul şi Bunica nu i-a adus la Bucureşti. Pe părinţii tatei, da. Tataia a fost pompier la Rapsodia Română, Mamaia a fost garderobieră la Academia Română. Noi, eu şi fratele meu, am crescut în Bucureşti şi la Botoşani”, avea să povesteasă într-un celebru interviu televizat realizat de Eugenia Vodă, marele regizor și scenarist român Cristi Puiu.

Publicitate

Unul dintre cineaştii de mare succes ai ”noului val” al filmului românesc, regizorul şi scenaristul Cristi Puiu este autor al unor filme care i-au adus renume internaţional, s-a născut la 3 aprilie 1967, la Bucureşti.

A studiat pictura de la vârsta de zece ani. În 1990, după căderea regimului comunist, a participat la o expoziţie în Lausanne (Elveţia), împreună cu alţi tineri artişti români. În 1992 a fost admis la École Supérieure d’Arts Visuels – secţia Pictură, din Geneva, iar la finalul primului an a trecut la secţia Film din cadrul aceleiaşi instituţii, după cum indică site-ul CineMagia, https://www.cinemagia.ro/. A absolvit École Supérieure d’Arts Visuels în 1996, luându-şi diploma cu documentarul “25.12. Bucharest, North Railway Station”, potrivit site-ului https://tiff.ro/.

În 1995 a participat la Festivalul de la Locarno cu scurtmetrajul de şcoală “Before Breakfast”. Revine în România în 1996, continuând să picteze şi să realizeze scurtmetraje – ficţiune şi film documentar.

Publicitate

După ce a câştigat concursul organizat în 1999 de Oficiul Naţional al Cinematografiei, a regizat primul său lungmetraj, “Marfa şi banii”, lansat în 2001. În 2001 ”Marfa şi banii” (scenariul Răzvan Rădulescu şi Cristi Puiu) a obţinut Premiul Criticii Internaţionale (FIPRESCI) la cea de-a 42-a ediţie a Festivalului Internaţional al Filmului de la Salonic, Grecia, precum şi Premiul Special al Juriului Internaţional şi Premiul Juriului Asociaţiei Cinematografelor de Artă la Festivalul Internaţional al Filmului de la Cottbus, Germania.

În 2002 acelaşi film a obţinut Menţiunea Specială a Juriului la Festivalul Internaţional al Filmului de la Trieste (Alpe Adria Cinema) din Italia, Premiul PROCIRET al Asociaţiei Producătorilor de Film din Franţa, la Festivalul Internaţional de Film de la Angers, Premiul Opera Prima din partea Uniunii Cineaştilor din România (UCIN), precum şi Diploma pentru cel mai bun film românesc al anului 2001 din partea Asociaţiei Criticilor de Film.

Următorul film regizat de Cristi Puiu, scurtmetrajul “Un cartuş de Kent şi un pachet de cafea”, a fost realizat în 2003, iar protagonistul filmului este actorul Victor Rebengiuc. La 10 februarie 2004 “Un cartuş de Kent şi un pachet de cafea” a obţinut Premiul “Ursul de aur” la prestigiosul Festivalul Internaţional al Filmului de la Berlin, secţiunea “Scurt metraje”. Motivaţia juriului a fost următoarea: “Buget mic, impact uriaş, o povestire simplă, dar eficientă, cu dialoguri fantastice – acest film este o remarcabilă mărturie despre o societate ce trece prin profunde transformări”. Filmul a primit şi “Premiul UIP Berlin”, decernat de Academia europeană de film.

Publicitate

În 2004 filmul “Un cartuş de Kent şi un pachet de cafea” a fost distins cu Menţiunea specială a juriului oficial al Festivalului Filmului de Scurtmetraj de la Bello Horizone din Brazilia, şi a primit un premiu la categoria scurtmetraj la Festivalul de Film de la Zagreb. Tot în 2004, la decernarea Premiilor TVR Internaţional, regizorul Cristi Puiu a fost premiat pentru crearea unui nou limbaj cinematografic, al cărui mesaj a cucerit Europa. În 2005, la decernarea Premiilor UCIN pe anul 2004 Premiul special al juriului (ex-aequo) a fost acordat lui Constantin Popescu, pentru “Apartamentul”, Cătălin Mitulescu pentru “Trafic” şi Cristi Puiu pentru “Un cartuş de Kent şi un pachet de cafea”.

Lungmetrajul “Moartea domnului Lăzărescu” (2005), în regia lui Cristi Puiu, pe un scenariu scris de Cristi Puiu şi Răzvan Rădulescu, îi are în distribuţie pe Ion Fiscuteanu, Luminiţa Gheorghiu, Rodica Lazăr, Monica Bârlădeanu. În 2005 “Moartea domului Lăzărescu” a fost desemnat câştigătorul secţiunii “Un Certain Regard” la Festivalul internaţional al filmului de la Cannes. Tot în 2005, filmul a mai primit: la Festivalul Internaţional de Film Transilvania /TIFF/ – premiul pentru cea mai bună regie, premiul criticilor de presă /FIPRESCI/ pentru cel mai bun film românesc, iar actorii Ion Fiscuteanu şi Luminiţa Gheorghiu pentru rolurile principale; Marele Premiu al Festivalului Internaţional de film “Alba Regia”, de la Szekesfehervar (Ungaria); Marele Premiu al Juriului, acordat lui Cristi Puiu la a 3-a ediţie a Festivalului Internaţional de la Copenhaga, filmul primind, printre altele, “Lebăda de Aur” pentru cel mai bun actor (Ion Fiscuteanu); la Festivalul Filmului Francofon de la Namur – trei premii: pentru Cel mai bun film (Le Bayard d’Or’), pentru Cea mai bună actriţă (Le Bayard d’Or) şi Menţiunea specială a juriului; Marele premiu la cea de-a şaptea ediţie a Festivalului cinematografiei europene de la Essonne.

În 2005 Fundaţia “Premiile Flacăra” a decernat Premiul pentru Teatru şi Film regizorului Cristi Puiu, iar în 2006 actorul Ion Fiscuteanu a obţinut la Festivalul Internaţional de Film de la Palm Springs (California) Premiul FIPRESCI pentru cel mai bun actor. Şi Premiul pentru regie acordat de UCIN a revenit lui Cristi Puiu, pentru “Moartea domnului Lăzărescu”, acelaşi film aducându-le lui Cristi Puiu şi Răzvan Rădulescu Premiul pentru scenariu, iar Luminiţei Gheorghiu şi lui Ion Fiscuteanu premiile de interpretare feminină şi masculină. Tot în 2006, Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC) a acordat unul dintre Premiile Naţionale ale Cinematografiei pe anul 2005 lungmetrajului “Moartea domnului Lăzărescu”, premiat pentru “reconfirmarea unui talent regizoral şi pentru strălucirea cu care a reprezentat cinematografia românească în lume”, iar Asociaţia criticilor de film din cadrul UCIN a acordat lui Cristi Puiu “Diploma pentru cel mai bun film”. În 2007, “Moartea domnului Lăzărescu” a câştigat premiul britanic de cinema BBC Four.

Lungmetrajul “Aurora” (regia şi scenariul Cristi Puiu, coproducţie România, Franţa, Elveţia, Germania, 2010), care a avut premiera mondială în 2010 la Festivalul de la Cannes la secţiunea Un Certain Regard, a câştigat trofeul pentru cel mai bun film la cea de-a şasea ediţie a Galei Gopo. Filmul a mai fost recompensat cu alte două statuete Gopo – pentru Cel mai bun regizor şi pentru Cel mai bun scenariu. “Aurora” a fost distins şi cu premiul secţiunii competiţionale East of the West a Festivalului Internaţional de Film de la Karlovy Vary.

Publicitate

Pentru “Sieranevada” (2016), cel de-al 4-lea lungmetraj pe care l-a regizat, Cristi Puiu a primit în 2016 la Gala TIFF un Premiu Special, numit “Trofeul Transilvania 15”. Tot în 2016, “Sieranevada” a câştigat două premii la Festivalul de Film de la Chicago (distincţia Gold Hugo pentru cel mai bun film şi Silver Hugo pentru cel mai bun regizor). Filmul “Sieranevada” a fost propunerea României la Premiile Oscar din 2017.

În 2017 “Sierranevada” a câştigat la a XI-a ediţie a Premiilor Gopo şase premii: Cel mai bun film de lungmetraj, Cel mai bun regizor – Cristi Puiu, cel mai bun scenarist – Cristi Puiu, cea mai bună actriţă în rol principal – Dana Dogaru, cea mai bună actriţă în rol secundar – Ana Ciontea şi Cel mai bun montaj – Letiţia Ştefănescu, Ciprian Cimpoi. Tot în 2017, la Gala Premiilor Radio România Cultural 2017, Premiul pentru Film i-a fost înmânat lui Cristi Puiu, pentru “Sieranevada”, film recompensat şi cu Marele Premiu şi Trofeul UCIN, cu premiile pentru rol secundar feminin şi masculin, premiile pentru interpretare feminină, pentru regie şi pentru scenariu. În 2019, “Sieranevada” se regăsea în topul celor mai bune producţii cinematografice din ultimul deceniu întocmit de directorii de programe ai Festivalului Internaţional de Film de la Toronto (TIFF), mai exact pe locul al cincilea, informa site-ul publicaţiei americane The Hollywood Reporter.

Tot în 2017, ”Moartea domnului Lăzărescu” a fost inclus într-un top 5 al celor mai bune filme ale secolului XXI până în acest moment, realizat de criticii de film de la The New York Times Manohla Dargis şi A.O. Scott, în colaborare cu mai mulţi specialişti în cinematografie. Astfel, filmul lui Cristi Puiu ocupa locul al cincilea într-o listă de 25 de producţii considerate cele mai bune ale acestui secol până în acest moment.

Pentru lungmetrajul “Malmkrog” (regia şi scenariul Cristi Puiu, premiera în 2020), Cristi Puiu a fost recompensat în 2020 cu Premiul pentru cel mai bun regizor al secţiunii competiţionale “Encounters” la cea de-a 70-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin. În 2021, “Malmkrog” a câştigat Marele Premiu şi Trofeul Uniunii Cineaştilor pe anul 2020.

Cristi Puiu a primit în 2011 distincţia de Cavaler al Ordinului Artelor şi Literelor din partea Franţei, iar la 16 noiembrie 2006 a fost decorat, la Palatul Cotroceni, cu Ordinul Naţional “Pentru Merit” în grad de Cavaler. În 2016 a primit Premiul de Excelenţă în cadrul Galei de Decernare a celei de-a 23-a ediţii a Festivalului Astra Film, premiul fiind acordat pentru contribuţia excepţională a regizorului la cinematografia mondială, iar în 2021 – premiul FIPRESCI Platinum 90 în cadrul celei de-a 25-a ediţii a Festivalului de Film de la Sofia.
 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News
Sursa: AGERPRES

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Cultura

FOTO: O nouă pictură stradală în Parcul Mihai Eminescu din municipiul Botoșani

Publicat

Publicitate

În Parcul Primăriei Municipiului Botoșani se găsește de astăzi o nouă pictură stradală, realizată în cadrul proiectului ,,Orașul nostru în straie de sărbătoare”, pregătit de Centrul Creatiei Botosani în parteneriat cu Școala Gimnazială ,,Elena Rareș” și în colaborare cu Liceul de Artă ,,Ștefan Luchian” Botoșani.

Citeste mai mult

Cultura

MOMENTUL DE CULTURĂ. CU GEORGICĂ MANOLE (241)

Publicat

Publicitate

O rubrică realizată de profesor Georgică Manole, scriitor, epigramist

 

DIN CAIETUL MEU DE ÎNSEMNĂRI

Publicitate

Citesc „Ramuri” nr. 11 din 2017.  Gabriel Dimisianu vorbeşte despre „crizism”, simptomul care anticipa viitorul proletcultist. Gheorghe Grigurcu explică îndemnul socratic „gnosi te avton”, care „poate duce, pe de-o parte, la argumentarea cunoscutului, pe de alta, la argumentarea necunoscutului din fiinţă. Balansul său, odată cu înaintarea în vârstă, tot mai în favoarea ultimului termen”. Nicolae Prelipceanu  descrie  tinerii de azi punându-i sub valoarea semantică a conceptului de „absenteism”: „…nişte absenteişti, aşa cum îi vezi şi prin cafenele, câte trei patru, fiecare cu telefonul lui, aşezaţi la aceeaşi masă, dar hoinărind cine ştie pe unde cu telefoanele, într-o indiferenţă inconştientă faţă de cei care par a fi împreună. Absenteism de la viaţa lor, de la lumea din jur, de la orice. Sunt, ei înşişi, nişte produse ale tehnologiei, nişte roboţei, drăguţi nu-i vorbă, fetele cu plete bălaie ca iubitele lui Eminescu, dar cu nasu-n aparat”. Gabriel Coşoveanu face o  radiografie a „insului de cultură medie”: „…se cramponează de clasici, pentru el ierarhiile sunt îngheţate, mitologizate, Eminescu e om deplin, „Mioriţa” e sublimă, Enescu şi Brâncuşi sunt ambasadorii noştri cei mai credibili etc. Dacă îi pui în faşă un poet mai nou, cam fără rimă şi ritm, vreun nouăzecist sau douămiist, reacţionează compătimitor: „Dacă şi asta mai  e poezie…”.  Citind studiul lui Jan – Werner Muller,  Mihai Ghiţulescu ne  introduce în semnificaţiile termenului  „populism” (1. „populiştii nu trebuie priviţi ca unii care se opun a priori ideii de reprezentare”; 2. „nu trebuie neapărat asociaţi cu o anumită orientare ideologică, ori cu politicile iresponsabile ori cu politicile iresponsabile”; 3. „nu trebuie asociaţi cu o anumită clasă”; 4. „nu trebuie să li se prezume o anumită situaţie socio economică (precară); 5. „e o umbră permanentă a politicii reprezentative”” 6. „vine cu o viziune moralistă asupra lumii” etc.), în timp ce Nicolae Panea  caracterizează în stilul său „postmodernitatea”: „Fie că este un pasaj haotic ce anunţă un prezent care nu are nume, după cum spune Umberto Eco, fie că este o deformare perversă a modernităţii, ca formă de accelerare social-economică provocată de mondializarea evidentă care ne marchează substanţial. Controversată, perioada cunoaşte nu doar o instabilitate taxonomică (postmodernitate, hypermodernitate, supramodernitate) ci şi una cronologică. Bordoni consideră că epoca este deja într-o fază descrescătoare, Eco aprecia, acum câţiva ani, că perioada doar şi-a coagulat semnele distinctive (hiperconsumismul, hiperindividualismul, lichidizarea constantelor axiologice tradiţionale), deci ar fi oricum într-o fază iniţială”;

 

 Radu Jorgensen (Radu Georgescu), în „Orizont” nr. 11 din 2017, într-un interviu acordat lui Cristian Pătrăşconiu,  explică de ce e o dogmă „politically correct” (corectitudinea politică, PC): 1. „nu lasă loc nici măcar de o punere în discuţie”; 2. „este  la un pas să înlocuiască legislaţia cu propriile ei reguli”; 3. „nu e vorba despre un sistem paralel cu cel legal, ci e la un pas să-l substituie pe acesta cu conţinutul acestei dogme”; 4. „e o boală ajunsă la maturitate”; 5. „a dus la formarea unui grup de „noi dorim să fim dogmatici”;  6. „are un evantai de sensuri aşa de ramificat încât pentru cei care lucrează cu oamenii – de genul profesorilor – e foarte uşor să comită o greşeală”; 7. „a sădit multă ură şi a altoit o teribilă cultură a suspiciunii”; 8. „elementarul bun-simţ este înlocuit de reguli şi norme de comportament de tip „nu călcaţi pe iarbă, chiar dacă sunteţi în iarbă până la brâu”; 9. „rescrie istoria trunchiat şi puternic ideologiza(n)t”; 10. „modifică istoria, o deformează, o adaptează la interesele lor. Şi o folosesc ca unealtă”; 11. „aripa istoricilor PC seamănă uneori chiar şi cu cea stalinistă” etc.;

Publicitate

Continui să citesc „Ramuri” nr. 11 din 2017. Nicolae Panea prezintă individual hypermodern preluând un citat din Nicole Aubert: “…centrat pe satisfacerea imediată a dorinţelor şi intolerant faţă de frustrări, el urmăreşte totuşi, într-o formă de depăşire de sine, o căutare a Absolutului, mereu actuală. Asaltat de solicitări şi de cerinţe de adaptare permanent, ceea ce îi provoacă o stare cronică de stress, grăbit de timp şi înconjurat de urgenţe, deszvoltând comportamente compulsive şi trepidante cu scopul de a-şi satisfice dorinţele cât mai rapid şi de a stoarce fiecare secundă de maximum de intensitate, el poate să,cadă totodată într-un exces de inexistenţă atunci când societatea îi retrage sprijinul care i-ar permite să fie un individ în adevăratul sens al termenului”. Aura Dogaru reluând un citat din Marta Petreu cu privire la bolile lui Emil Cioran: “Febră, febră continua, slăbiciune extremă, furnicături în nervi, furnicături în picioare, dureri de cap, de gât, de urechi, urechi înfundate, nas înfundat, senzaţie de idioţie, meteodependenţă, ceaţă pe creier, neatenţie, oboseală, apăsare pe creier, eclipse de memorie, prostraţie, dureri de peste tot, pierdere în greutate, intoleranţă la frig, rheumatism, nevrită, răceală, gripă, catar tubar, sinuzită, rinită cronică, gutunar, amigdalită, traheită, depresie, neurastenie,  angoasă, nervozitate, emotivitate, insomnia, gastrită, hipertensiune arterial, acid uric în sânge, miopie… Nu, nu am terminat de înşirat nici simptomele, nici bolile care l-au asaltat pe Cioran”. Gabriel Nedelea prezintă punctele de vedere ale lui Lucian Boia cu referire la idea că “România este ţară de frontieră a Europei”:    1. “spatial românesc reprezintă – pentru Occident – primul cerc al alterităţii: sufficient de apropiat pentru a pune, prin contrast, într-o lumină şi mai puternică configuraţiile curioase şi comportamentele neliniştitoare”; 2. “România este, în acelaşi timp, balcanică, răsăriteană şi central-europeană, fără să apartţină pe deplin nici uneia dintre aceste diviziuni, de altfel destul de artificiale”; 3. “România consist tocmai în extraordinara combinaţie de infuzii etnice şi culturale venind din toate direcţiile”; 4. “cu greu s-ar mai putea găsi în Europa un amestec atât de variat, o sinteză alcătuită din atâtea culori diferite”; 5. “Latini, dar ortodocşi, tentaţi de Occident, dar nu mai puţin ataşaţi de propriul lor specific, românii aduc civilizaţiei europene o notă distinctă şi se prezintă ca o trăsătură de unire între Est şi Vest”; 6. “România este un bastion avansat în faţa imensului spaţiu oriental, devenit fluid şi neliniştitor în urma dezmembrării Uniunii Sovietice şi efervescenţei care a cuprins lumea islamică”; 7. “România e trecută, în bună parte, după aproximativ două secole de încercări (fracturate de communism), în emisfera vestică”.

 

Reţin “Discursul culorilor”, excepţionalul poem  al lui Milovan Stefanovski: “Toate culorile la început sunt / precum un mesaj tăcut / precum un cuvânt pictat! // Mai întâi se amestecă în vis / dintr-odată ele vor izbucni / să facă mai repede portretul: / negru – pentru noapte / galben – pentru soare / verde – pentru apă! //  Apoi vor dispersa întreaga realitate / vor exploda instantaneu / să facă mai dificilă pictograma: / alb – pentru Tatăl / albastru –  pentru Fiul / roşu – pentru Sfântul Duh! // Toate culorile sunt în sfârşit: / precum un cuvânt pictat / precum un mesaj tăcut!” (vezi “Ramuri” nr. 11 din 2017);

Publicitate

 

Citeste mai mult

Eveniment

MAE: Atenționare de călătorie! Autorităţile de la Paris au decis menţinerea controalelor la frontierele interne UE – terestre, maritime şi aeriene

Publicat

Publicitate

Ministerul Afacerilor Externe informează cetăţenii români care se află, tranzitează sau intenţionează să călătorească în Republica Franceză că autorităţile de la Paris au decis menţinerea controalelor la frontierele interne UE – terestre, maritime şi aeriene – până la data de 31 octombrie 2024.

Verificările sunt aplicabile tuturor persoanelor care doresc să călătorească în Republica Franceză, indiferent de cetăţenie.

“Decizia autorităţilor franceze a fost luată în contextul securitar deosebit din acest stat, impus de apropierea Jocurilor Olimpice şi Paralimpice de la Paris şi de ridicarea de către autorităţile franceze a planului ‘Vigipirate’ la nivelul cel mai înalt, de ‘urgenţă atentat terorist'”, pe întreg teritoriul ţării din luna martie 2024″, precizează MAE într-un comunicat transmis miercuri AGERPRES.

Publicitate

Cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu un caracter de urgenţă, au la dispoziţie următoarele numere de telefoane de urgenţă, în funcţie de circumscripţia consulară de reşedinţă:
* Consulatul General al României la Paris: +33680713729
* Consulatul General al României la Marsilia: +33610027164
* Consulatul General al României la Lyon: +33643627736
* Consulatul General al României la Strasbourg: +33627050022.

MAE recomandă consultarea paginilor web: http://paris.mae.rohttps://cgparis.mae.ro/http://lyon.mae.rohttp://marsilia.mae.rohttp://strasbourg.mae.ro. AGERPRES

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Aproape o mie de botoșăneni angajați prin intermediul AJOFM, în primele trei luni ale anului 2024

Publicat

Publicitate

În primele trei luni ale anului 2024, au fost integrate pe piața muncii datorită măsurilor de stimulare a ocupării forței de muncă implementate de Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Botoșani un număr total de 952 persoane.

Din totalul persoanelor ocupate până la data de 31 martie 2024, 478 au peste 45 de ani,    125  au vârsta cuprinsă între 35 și 45 de ani, 39  au între 30 și 35 de ani, 81 au între 25 și  30 de ani, iar 229 sunt tineri sub 25 de ani. Din totalul persoanelor ocupate, 310 sunt tineri NEET.

Grupa de vârstă Total raportat
Total general 952
< 25 ani    229
Între 25 şi 30 ani   81
Între 30 şi 35 ani 39
Între 35 şi 45 ani     125
  Peste 45 ani 478

Numărul femeilor încadrate este de 385, iar al bărbaţilor de 567, ponderea acestora în totalul persoanelor încadrate fiind de 40,44 %, respectiv de 59,56%.

Publicitate

În funcţie de rezidenţă, 407 persoane angajate în perioada de referinţă provin din mediul urban, iar 545 persoane sunt din mediul rural.

Nivelul  de  pregătire  al  persoanelor  pentru  care  a  fost identificat un loc de muncă arată că cele mai multe au studii liceale (373), profesionale (235), gimnaziale (232),  (48) fiind cu studii universitare. Din totalul persoanelor încadrate prin intermediul ANOFM în primele trei luni ale anului 2024,  230  fac  parte  din  categoria  celor  greu

 

Publicitate

şi foarte greu ocupabile. Precizăm că încadrarea într-o categorie de ocupabilitate se realizează ca urmare a activităţii de profilare a persoanelor înregistrate în evidenţele AJOFM Botoşani.

În perioada de referință, numărul persoanelor care au beneficiat de asistenţă pentru înregistrarea în evidenţă ca persoane în căutare de loc de muncă, în vederea asigurării protecţiei sociale privind acordarea indemnizaţiei de şomaj sau cuprinderea în măsuri active, a fost de 3.841 persoane.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending