Connect with us
Publicitate

Actualitate

Consiliul Concurenței a declanșat trei investigații privind înțelegeri pe piața uleiului, untului și zahărului

Publicat

Publicitate

Consiliul Concurenței a declanșat joi, 30 martie 2023, un număr de trei investigații privind posibile înțelegeri de stabilire a prețurilor pe piețele producției de ulei de floarea soarelui, unt și zahăr.

„Avem suspiciuni că unii producători au profitat de contextul economic actual, respectiv de creşterea inflaţiei, şi s-au înţeles să crească suplimentar preţurile de vânzare pentru unele produse, obţinând, astfel, profituri mai mari, nemeritate.

Dacă, în urma investigaţiilor, vom constata acest gen de practici, le vom sancţiona drastic”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Publicitate

Astfel, în cadrul celor trei investigaţii s-au desfăşurat inspecţii inopinate la sediile şi punctele de lucru ale mai multor firme de pe piaţa producţiei şi comercializării de ulei de floarea soarelui, precum Bunge România SRL, Expur SA, Prutul SA şi Ardealul SA, dar şi de pe piaţa producţiei şi comercializării de unt, printre companiile vizate fiind Albalact, Covalact şi Dorna Lactate (parte din grupul Lactalis), Friesland România SA, Lacto Food SRL şi Fabrica de Lapte Braşov (Olympus).

În ceea ce priveşte piaţa fabricării şi comercializării de zahăr s-au derulat inspecţii la firmele Agrana România SRL, Pfeifer & Langen România SRL şi Lucsor Impex SRL.

Documentele ridicate în cadrul inspecţiilor inopinate sunt analizate de autoritatea română de concurenţă, în cadrul procedurilor specifice.

Publicitate

Conform Consiliului Concurenţei, legea interzice orice înţelegeri între companii şi practici concertate care împiedică, restrâng sau denaturează concurenţa pe piaţa românească, în special cele care stabilesc preţuri de cumpărare sau de vânzare sau orice alte condiţii de tranzacţionare.

Sursa: Mediafax

Publicitate

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Netflix, tarife mai MARI la pentru clienții din România. Noile prețuri

Publicat

Publicitate

Netflix a anunțat că scumpește abonamentele pentru clienții din România după ce și alte patforme de streaming au aplicat deja majorări de prețuri.

Noile prețuri la abonamente Netflix 

Publicitate
  • planul Basic (streaming la o rezoluție 720p pe un singur dispozitiv): 5,99 euro pe lună
  • planul Standard (Full HD 1080p, pe 2 dispozitive concomitent): 10,99 euro pe lună
  • planul Premium (4 dispozitive simultan, calitate UltraHD 4K, sunet Dolby Atmos): 13,99 euro pe lună.

Pentru abonamentele Basic și Standard, prețurile cresc cu un euro pe lună. Pentru pachetul Premium, scumpirea este cu doi euro.

Cei care dețin pachet Standard pot adăuga un extra abonat, pentru 3,99 euro pe lună fiecare, potrivit Netflix.

Publicitate

Pentru planul Premium, opțiunea este de până la 2 extra abonați.

Citeste mai mult

Economie

Sistemul de Garanție-Returnare tot mai ACCESIBIL și micilor comercianți. Noi îmbunătățiri anunțate de RetuRO

Publicat

Publicitate

Se împlinește un an de când Sistemul de Garanție-Returnare (SGR) a devenit parte din viața noastră, după ce a fost lansat pe 30 noiembrie 2023. SGR s-a dovedit un instrument important pentru un viitor mai bun și schimbarea obiceiurilor de consum, încurajând responsabilitatea față de mediu pentru fiecare dintre noi.

Sistemul de Garanție-Returnare este o premieră pentru România, iar pentru provocările întâmpinate în faza inițială, inerente unui program de o asemenea complexitate și anvergură, s-au căutat permanent soluții prin colaborare între toți actorii implicați.

Publicitate

Încă de la început, RetuRO, administratorul sistemului, a susținut un dialog direct și constant cu toate părțile implicate pentru a le înțelege nevoile și a găsi împreună soluții eficiente care să facă sistemul deopotrivă ușor de utilizat de către consumatori și simplu de adoptat de către comercianți.

În ceea ce privește comercianții, aceștia sunt o verigă cheie în sistem, întrucât reprezintă liantul între SGR și consumatori. În efortul de a susține adoptarea sistemului de către comercianți, RetuRO le-a oferit constant sprijin personalizat, a organizat periodic întâlniri cu aceștia, oferindu-le ocazia să adreseze întrebări și să împărtășească dificultățile întâmpinate, și a demarat o amplă campanie de informare pentru a prezenta pașii necesari pentru înscrierea în sistem.

Publicitate

De asemenea, RetuRO a adus îmbunătățiri permanente sistemului, adaptând fluxurile operaționale și simplificând procedurile în aspecte cheie.

Un exemplu în acest sens îl reprezintă adaptarea frecvenței și a modalității de preluare a ambalajelor colectate, astfel încât ele să nu devină o povară pentru operatorii din HoReCa și micii comercianți, care au semnalat adesea lipsa spațiului de depozitare.

Astfel, începând cu cea de-a doua comandă de ridicare a ambalajelor SGR, ele sunt preluate de către transportatorii RetuRO în maximum 2 zile. La prima comandă sunt necesare 7 zile pentru a putea adăuga adresa magazinului pe ruta transportatorilor. Prin îmbunătățirea timpilor de ridicare a sacilor cu ambalaje de la comercianți, punctele de returnare pot funcționa fără întreruperi cauzate de lipsa spațiului de depozitare.

Publicitate

O altă veste bună este aceea că, în  curand, sacii necesari colectării vor fi oferiți gratuit comercianților și operatorilor HoReCa, fără a mai fi facturați de către Administratorul SGR, conform noii metodologii de calcul publicate pentru calculul tarifului de gestionare.

Această măsură vine ca un real avantaj pentru micii comercianți, întrucât ei sunt mai predispuși să resimtă presiunea costurilor operaționale. Aceștia nu vor mai trebui să aloce resurse pentru achiziționarea sacilor SGR, ceea ce le va permite să-și concentreze bugetele pe alte nevoi importante pentru afacerea lor. Practic, devine mult mai simplu și accesibil pentru aceștia să intre în Hora Reciclării, ceea ce poate crește în mod semnificativ numărul punctelor de colectare disponibile pentru consumatori.

Rolul comercianților în SGR și principalele beneficii

Indiferent de dimensiunea afacerii, comercianții joacă un rol esențial în funcționarea Sistemului de Garanție-Returnare, întrucât fiecare ambalaj colectat este un pas înainte spre un mediu mai curat.

Restaurantele, cafenelele, magazinele de cartier și micii retaileri devin, astfel, parteneri activi în eforturile de a reduce cantitatea de deșeuri din natură.

Cu mai multe puncte de colectare în rețea, se reduce aglomerația și timpul de așteptare în fiecare punct de colectare, iar asta înseamnă o experiență mai plăcută atât pentru consumatori, cât și pentru comercianți.

Înscrierea în SGR și organizarea unui punct de colectare poate însemna pentru micii comercianți și o oportunitate de a atrage noi clienți, care caută soluții simple, în proximitatea casei, pentru a returna ambalajele SGR, și implicit o creștere a vânzărilor, ajutând afacerea să prospere.

Înscrierea în SGR, o obligație legală

Conform legislației în vigoare, toți comercianții care vând produse ambalate în recipiente precum sticle de plastic, doze de aluminiu sau ambalaje din sticlă care fac parte din Sistemul de Garanție-Returnare sunt obligați să se înregistreze pe platformă, să semneze contractul cu administratorul sistemului și să colecteze ambalajele returnate de către consumatori. Măsura vizează  atât marii retaileri, cât și micii comercianți, în timp ce reprezentanții HoReCa trebuie să colecteze ambalajele SGR ale produselor consumate în unitatea lor.

Calea spre o țară mai curată

Pornit de la zero, în doar 10 luni de la lansare, SGR a înregistrat o performanță impresionantă – românii au returnat peste 2,3 miliarde de ambalaje, cu volume în creștere de la o lună la alta. Zilnic, zeci de milioane de ambalaje sunt recuperate prin SGR și trimise spre cele 7 centre regionale RetuRO de numărare și sortare din țară, cu scopul de a fi pregătite pentru reciclare. Astăzi, SGR este un element central al politicii de mediu din România, cu impact semnificativ în reducerea deșeurilor de ambalaje și îmbunătățirea calității mediului.

Trebuie avut în vedere că implementarea unui nou sistem, așa cum este SGR, are nevoie de timp pentru a intra pe un făgaș normal. Este important să privim evoluția pe termen lung și să recunoaștem că schimbările durabile necesită timp și efort, sprijinul și implicarea tuturor.

Citeste mai mult

Eveniment

Marius Budăi a prezentat soluțiile PSD pentru a opri plecarea tinerilor din țară și a criticat PNL că doar îi atacă pe alții fără să spună ce pot face ei pentru cetățeni (P)

Publicat

Publicitate

Prim-vicepreședintele PSD Botoșani, Marius Budăi, a prezentat o parte dintre soluțiile PSD pentru a opri plecarea tinerilor din țară. Social-democratul a făcut o comparație cu măsurile luate în trecut de PSD care au oprit plecarea medicilor din țară, arătând că soluția este de a da posibilitatea tinerilor de a obține un venit decent în România. În acest sens, Budăi a prezentat mai multe propuneri din Programul PSD:

  1. Primă de 1.000 de lei/lună, pe lângă salariu, pentru tinerii botoșăneni care se angajează prima oară sau pentru cei care se întorc în țară!
  2. Primă de 12.500 de lei pentru botoșănenii care se întorc în România și se angajează pe perioadă nedeterminată.
  3. Vouchere de până la 800 de euro, pentru botoșănenii care vor să învețe o meserie mai bine plătită.
  4. Finalizarea Autostrăzii Moldovei până la Botoșani, astfel încât să aducem investiții și locuri de muncă mai bine plătite în județul nostru!

Budăi a mai precizat că oricât de mult îl vor ataca cei de la PNL în această campanei, va continua să prezinte soluțiile din programul PSD. „Datoria candidaților e să spună ce sunt ei în stare să facă pentru oameni, nu să-i atace pe ceilalți candidați. […] Știți de ce PNL nu prezintă soluțiile lor? Pentru că e mai comod să-i ataci pe alții decât să construiești un program coerent. Vă amintesc doar că în programul electoral, PNL nu a scris nimic despre sistemul public de pensii”, a precizat Budăi.

https://www.facebook.com/100057810201244/posts/984163606853970/?rdid=N6ndophqcLZzFvr0#

Publicitate

CMF11240017

Citeste mai mult

Eveniment

CALENDAR ORTODOX 2024: Sfântul Ierarh Grigorie Taumaturgul, Episcopul Neocezareei

Publicat

Publicitate

Sfântul Grigorie a trăit în zilele împăratului Aurelian (214-275) şi era din părinţi elini şi de tânăr a ales partea cea bună, cunoscând adevărata credinţă în Hristos. Crescând el în vârsta, creştea şi dreapta credinţă într-însul.

Iar din pricina mărimii şi mulţimii minunilor ce făcea, a dobândit numele său, căci a fost chemat făcător de minuni. Aflându-se încă la scoală în Alexandria, după obicei învăţând filozofia, a venit la el o femeie desfrânată cu gândul ca apoi să-l clevetească, îndemnată fiind de alţi ucenici ce erau cu dânsul. Însă cuprinsă fiind de demon care o zbuciuma, sfântul a tămăduit-o cu rugăciunea sa. A văzut sfântul şi pe Preasfânta Născătoarea de Dumnezeu, împreună cu Ioan cuvântătorul de Dumnezeu, aievea învăţându-l taina Sfintei Treimi.

Şi după ce a fost hirotonit episcop al Neocezareii de Fedim, episcopul Amasiei, şi după ce a mers la biserica ce i s-a dat, se spune că a făcut multe minuni, care nu s-au auzit, şi mai mari decât se pot crede. Că a pornit cu rugăciunea o piatră mare cât un munte şi a mutat-o în altă parte. Şi fiind sfântul călător s-a abătut de a intrat într-o capişte idolească, unde a gonit demonii de acolo şi după ce s-a dus sfântul, n-au mai cutezat să intre demonii acolo. Aceasta aflând cel ce purta grija capiştei, s-a mâniat pe sfântul. Iar sfântul a scris pe o hârtie: „Eu, Grigorie, poruncesc ţie, satano, intră”, şi punând-o în capişte, au intrat iarăşi demonii în ea. Iar mai-marele capiştei s-a îngrozit de această minune şi a devenit ucenic lui Hristos, apropiindu-se de marele Grigorie. Şi un lac mare, ce făcea valuri ca marea, l-a secat şi l-a făcut uscat, secând împreună şi vrajba pe care doi fraţi o aveau între dânşii, zicând fiecare că a fost lacul lui. Oprit-a şi calea unui râu, rugat fiind de locuitorii de acolo, înfigându-şi toiagul în udătura pământului cea repede, făcând atunci minuni peste minuni.

Publicitate

Căci se vedea unde se întorcea apa înapoi, ca şi cum s-ar fi temut a se atinge de toiag, care toiag, uscat fiind şi lipsit fiind de firească umezeală, s-a făcut copac verde şi frumos, şi nici îndelungarea vremii n-a stricat minunea, ci şi acum, precum se spune, apa ocoleşte pe departe, iar copacul stând de atâţia ani propovăduieşte puterea lui Hristos arătată prin marele Grigorie.  Afară de aceasta, pe un evreu, ce se prefăcea că este mort zăcând răsturnat, l-a făcut cu adevărat mort, precum el se prefăcea. Altădată iarăşi făcând rugăciune în munte, s-a arătat ca fiind copac celor ce căutau să-i facă rău.

Deci, venind vremea trecerii către Domnul, a mulţumit lui Dumnezeu că, primind cetatea sa cu mulţi oameni şi fiind plină de necredincioşi şi păgânătate, a lăsat-o cu toţi aşezaţi în credinţă.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending