În 2024, admiterea la Academia de Poliție este deschisă pentru tinerii interesați de o carieră în domeniul Poliției, inspectoratelor pentru situații de urgență sau Jandarmerie. Începând cu această vară, aceștia pot să își depună dosarele de înscriere la facultățile academiei. Pentru unii dintre aplicanți, există posibilitatea de a fi acceptați fără a susține un examen, în condițiile stabilite de instituție, relatează alba24.ro. La procesul de admitere pot participa candidați cu vârsta minimă de 18 ani, cetățenie română și posesori ai diplomei de bacalaureat sau a unei echivalente recunoscute.
Înscrierea se face la o singură specializare/program de studii universitare de licență din cadrul unei singure facultăți.
Admitere Academia de Poliție 2024. Cine se poate înscrie fără să susțină examen
Se pot înscrie, fără susținerea probelor scrise de evaluare a cunoștințelor, pe locurile finanţate de la bugetul de stat
Publicitate
candidaţii care, în perioada studiilor liceale au obţinut distincţii (premiile I, II, III, menţiune) la olimpiadele şcolare naționale / internaționale recunoscute de Ministerul Educaţiei
la disciplinele din cadrul probelor de evaluare a cunoștințelor pentru facultățile la care se înscriu
copiii polițiștilor/personalului militar rănit sau decedat într-un accident de muncă ori decedat ca urmare a participării la acțiuni militare, misiuni și operații
copiii militarilor invalizi și a civililor invalizi care, potrivit legii, au participat la acțiuni militare, misiuni și operații pe teritoriul sau în afara teritoriului Statului Român
Condiția este:
să fie fost declaraţi „apt” și „promovat” (au îndeplinit baremul minimal de promovare), la proba eliminatorie de evaluare a performanței fizice și la examinarea medicală
să îndeplinească celelalte condiţii legale şi criterii specifice pentru admiterea în instituţiile de învăţământ ale MAI
Admitere Academia de Poliție 2024. Facultăți
Concursul de admitere se organizează pe facultăţi:
Publicitate
Facultatea de Poliţie:
domeniul de licenţă ,,Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică”, specializarea „Ordine şi siguranţă publică”, cu durata de 3 ani (180 de credite transferabile), învăţământ cu frecvenţă şi învăţământ cu frecvenţă redusă
specialitatea „Poliție”
specialitatea „Poliție de Frontieră”
specialitatea „Jandarmi”
domeniul de licenţă ,,Drept”, specializarea „Drept”, cu durata de 4 ani (240 de credite transferabile), învăţământ cu frecvenţă şi învăţământ la distanţă
Facultatea de Pompieri
domeniul de licenţă ,,Ingineria instalaţiilor”, specializarea „Instalaţii pentru construcţii-Pompieri”, cu durata de 4 ani (240 de credite transferabile), învăţământ cu frecvenţă
Admitere Academia de Poliție 2024. Etape concurs admitere
I: proba eliminatorie de evaluare a perfomanței fizice
II: proba de evaluare a cunoștințelor
III: examinarea medicală
Admitere Academia de Poliție 2024. Proba sportivă – Poliție/Jandarmi
Publicitate
Proba de evaluare a perfomanței fizice este eliminatorie, la fel ca și cea psihologică/medicală.
În vederea susținerii probei, candidații vor avea asupra lor cartea de identitate/ pașaportul și echipamentul sportiv necesar.
Aprecierea candidaților la proba de evaluare a performanței fizice se face prin acordarea calificativului ,,promovat” și notare de la 5,00 la 10,00, respectiv prin acordarea calificativului ”nepromovat”.
Pe tot parcursul desfăşurării probei de evaluare a performanței fizice în locațiile sportive unde au loc verificările sunt prezente: un echipaj medical dedicat și o ambulanță cu șofer.
Rezultate vor fi publicate zilnic, după finalizarea probelor / sesiunilor planificate.
Indiferent de cauze/motive, pe timpul și după susținerea probei
nu se admit reexaminări sau repetări ale parcurgerii traseului practic-aplicativ sau ale obstacolelor din componența acestuia.
Abandonul, neîndeplinirea baremului sau ieșirea de pe traseul marcat duce la oprirea și eliminarea candidatului din concurs, respectiv declararea acestuia „nepromovat“.
Trecerea de la alergare la mers a candidaților nu se consideră abandon.
Parcurgerea traseului practic-aplicativ se face în mod individual. Pe timpul parcurgerii probei în traseu se află un singur candidat.
Cronometrarea se va realiza cu un cronometru al cărui afișaj să fie vizibil de către candidat și martori pe tot parcursul probei.
Admitere Academia de Poliție 2024. Proba sportivă – Poliție/Jandarmi
Obstacole (probe) din traseu
1 Săritura în lungime de pe loc
2 Trecerea prin pas sărit peste saltea
3 Două rostogoliri succesive înainte, peste cap, pe saltea
4 Deplasarea în echilibru pe banca de gimnastică, dispusă în L, cu transport de greutăți
5 Deplasare între șicane – 10 m
6 Săritura în sprijin depărtat peste capra de gimnastică – 1,30 m înălțime
7 Trecerea pe sub un obstacol marcat – tub rigid cu diametrul de 0.70 m, lungime 6 m, acoperit și închis cu material textil opac la intrare și ieșire
8 Escaladarea unei lăzi de gimnastică – lățime 0,40 m, înălțime/lungime 1,60 m
9 Transportul unui manechin prin târâre – distanța de parcurs 2×5 m, înălțimea manechinului 1,60 m, lățimea umerilor manechinului 0,60 m, greutatea manechinului 60 kg
10 Aruncarea mingii de handbal de pe loc la țintă – țintă de 1×1 m, dispusă la 1 m de sol și distanță de 10 m față de linia de aruncare
11 Detentă pe vertical – minge de tenis de câmp suspendată la 2,65 m de sol
12 Navetă 12 repetări x 20 de metri cu transport de jaloane
Corespondența timpi/notă
Pentru timpii finali realizaţi de candidaţii la concursul de admitere se acordă note conform tabelului de transformare a timpului final în notă.
Timp final/notă
sub 2 min 20 sec – nota 10
2’21”-2’22”: nota 9,80
2’23” – 2’24”: nota 9,60
2’25”-2’26”: nota 9,40
2’27”-2’28”: nota 9,20
2’29”-2’30”: nota 9,00
2’31”-2’32”: nota 8,80
2’33”-2’34”: nota 8,60
2’35”-2’36”: nota 8,40
2’37”-2’38”: nota 8,20
2’39”-2’40”: nota 8,00
2’41”-2’42”: nota 7,80
2’43”-2’44”: nota 7,60
2’45”-2’46”: nota 7,40
2’47”-2’48”: nota 7,20
2’49”-2’50”: nota 7,00
2’51”-2’52”: nota 6,80
2’53”-2’54”: nota 6,60
2’55”-2’56”: nota 6,40
2’57”-2’58’: nota 6,20
2’59’-3’00”: nota 6,00
3’01”-3’02”: nota 5,80
3’03”-3’04”: nota 5,60
3’05”-3’06”: nota 5,40
3’07”-3’08”: nota 5,20
3’09”-3’10”: nota 5,00
≥ 3’11”: nepromovat
Pentru candidatul declarat «nepromovat», procedura de selecţie încetează.
Admitere Academia de Poliție 2024. Proba sportivă – Pompieri
Evaluarea performanţei fizice a candidaţilor constă în
parcurgerea în întregime a traseului practic-aplicativ şi a elementelor care îl compun
prin abordarea obligatorie a tuturor obstacolelor, în ordinea stabilită
Candidatul poate fi penalizat cu 3 (trei) secunde/obstacol
Proba se execută în ţinută sportivă decentă (pantofi de sport, tricou, pantaloni scurţi sau trening).
Este declarat „promovat” candidatul care îndeplineşte baremul minim de 2’15”.
Pe timpul şi după susţinerea probei, indiferent de cauze/motive, nu se admit reexaminări sau repetări.
Abandonul, accidentarea sau neîndeplinirea baremului minim duce la eliminarea candidatului din concurs şi declararea acestuia „nepromovat”. Trecerea de la alergare la mers a candidaţilor nu se consideră abandon.
Pe timpul desfăşurării probei, supravegherea medicală în vederea acordării primului ajutor în caz de nevoie este obligatorie şi se asigură gratuit.
Rezultatele obţinute se aduc la cunoştinţa candidaţilor, la finalul probei, pe bază de semnătură.
Fiecare candidat parcurge traseul practic-aplicativ în prezenţa a cel puţin doi martori din rândul candidaţilor
Proba sportivă – Pompieri. Traseul
Traseul practic-aplicativ conţine un număr de 9 obstacole, având culoarul cu lăţimea de 2 metri.
În situaţia în care, pe timpul executării probei, candidatul aduce modificări elementelor de delimitare ale culoarelor ce urmează a fi parcurse, acesta este eliminat din concurs şi declarat „nepromovat”.
Tabelul de transformare a timpului final în notă – Pompieri
ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.
Până la ora 9,00 au votat vineri, la primul tur al alegerilor prezidenţiale, în diaspora, 4.377 de alegători, potrivit datelor furnizate în timp real de Autoritatea Electorală Permanentă.
Au votat pe liste suplimentare 150 de cetăţeni români.
Prin corespondenţă şi-au exercitat dreptul constituţional 4.227 de alegători din străinătate.
Publicitate
Datele sunt prezentate în timp real pe site-ul www.roaep.ro.
Vineri este prima zi de alegeri prezidenţiale în diaspora. AGERPRES
Dan Șlincu, deputat PSD: „Am votat pentru eficientizarea cheltuielilor publice, acordarea de facilități fiscale prin anularea dobânzilor și penalităților ”
Dan Șlincu, deputat PSD: „Am votat Ordonanța Guvernului Ciolacu pentru eficientizarea cheltuielilor publice, acordarea de facilități fiscale prin anularea dobânzilor și penalităților precum și acordarea de bonificații celor cu taxele la zi”
Deputatul PSD Dan Șlincu, care a votat proiectul de lege al guvernului, a arătat că principala prevedere se referă la ștergerea dobânzilor și penalităților, total sau parțial, pentru cei care își achită datoriile către stat.
Publicitate
„Este pentru prima oară când amnistia a oferit o bonificație de 3% din impozitul pe profit pentru buni platnici. O altă măsură importantă s-a referit la redistribuirea banilor de investiții prin acordarea posibilității ca autoritățile locale să-și poată redistribui, în interiorul bugetului, banii alocați pentru a-și asigura finanțarea proiectelor avansate. În același timp, pentru autoritățile locale, a avut loc o creștere a plafonului de împrumut de la 1 miliard de lei, la 2 miliarde de lei, pentru a putea finanța proiectele locale de investiții. În ceea ce privește eficientizarea cheltuielilor publice, s-a prevăzut limitarea cheltuielilor instituțiilor statului la media din primele 8 luni ale anului, precum și suspendarea, până la finalul anului 2024, a cheltuielilor care nu sunt necesare”, a declarat Dan Șlincu.
În momentul emiterii actului normativ, premierul Marcel Ciolacu a procedat așa cum trebuie să facă toți cei care gestionează bani publici: a luat măsuri pentru a ține sub control cheltuielile publice și pentru a recupera cât mai mult din banii datorați statului.
„Avem o amnistie care stimulează firmele și cetățenii, nu sancționează și mai mult oferă flexibilitate aleșilor locali, pentru a-și putea asigura finanțarea pentru proiectele de investiții. Astfel, pentru firmele și persoanele fizice s-au șters dobânzile și penalitățile, total sau parțial, pentru cei care și-au achitat datoriile către stat. În acelai timp s-a promovat și o formă de bonificație pentru cei care sunt corecți și își plătesc la timp taxele și impozitele. Aceștia vor beneficia de o reducere a taxelor datorate. Se încurajează astfel conformarea la plata taxelor, dincolo de recuperarea unor taxe datorate care se va realiza prin această măsură”, a subliniat Dan Șlincu.
Publicitate
Meritul principal al Guvernului Ciolacu este că, pentru prima dată sunt premiați și contribuabilii corecți care își plătesc taxele la timp.
Președintele PSD a demonstrat că este un prim-ministru eficient: a redus inflația la o singură cifră, a oprit specula din piața de alimente, a dus la bun sfârșit cea mai amplă reformă a pensiilor cu beneficii importante pentru 3,8 milioane de pensionari, iar lista măsurilor bune poate continua.
Curtea Constituţională a României (CCR) a declarat neconstituțională modificarea legislativă prin care persoanele fizice autorizate (PFA), întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale se puteau transforma în societăţi cu răspundere limitată (SRL) sau altfel de societăţi comerciale, scrie alba24.ro.
În cadrul controlului de constituţionalitate a priori, cu unanimitate de voturi, CCR a admis joi o obiecţie de neconstituţionalitate ridicată de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi a constatat că este neconstituţională, în ansamblul său, Legea pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, scrie agerpres.ro.
Legea a fost adoptată în Parlament în luna octombrie şi prevedea introducerea art. 33 (1) în OUG 44/2008, cu următorul cuprins:
Publicitate
„(1) Prin excepţie de la prevederile art.21, 27 şi 33, persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale pot opta, după minimum un an de funcţionare, pentru modificarea formei de organizare în societate în una dintre formele prevăzute la art. 2 din Legea societăţilor nr.31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, dacă depun la oficiul registrului comerţului în a cărui rază teritorială îşi va avea sediul societatea următoarele documente:
a) certificatul de înregistrare obţinut conform prezentei ordonanţe de urgenţă;
b) actul constitutiv al societăţii şi dovada efectuării vărsămintelor în temeiul actului constitutiv, cu excepţia societăţilor cu răspundere limitată;
c) dovada sediului social;
d) certificatul de atestare fiscală;
e) codul de înregistrare în scopuri de TVA, după caz.
(2) Societatea înfiinţată potrivit alin.(1) îşi menţine codul de identificare fiscală şi codul de înregistrare în scopuri de TVA.
(3) În termen de 3 zile lucrătoare de la depunerea documentelor, autorităţile competente vor elibera certificatul de înmatriculare al noii societăţi”.
Publicitate
Prin această modificare legislativă persoanele fizice autorizate (PFA), întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale se puteau reorganiza, prin transformare, în una dintre entităţile reglementate de art. 2 din Legea societăţilor nr.31/1990, respectiv: societate în nume colectiv, societate în comandită simplă, societate pe acţiuni, societate în comandită pe acţiuni, societate cu răspundere limitată.
În esenţă, CCR a reţinut că intenţia legiuitorului de a reglementa un drept de opţiune al persoanelor fizice autorizate, al întreprinderilor individuale şi al celor familiale pentru modificarea formei de organizare în societate în una dintre formele prevăzute de Legea societăţilor nr.31/1990 nu este însoţită de reglementarea în concret a unei proceduri legale care să permită realizarea efectivă a acestei modificări, având în vedere regimul juridic diferit al societăţilor reglementat prin Legea nr.31/1990.
Curtea a constatat că simpla exercitare a unui drept de opţiune recunoscut la nivel legal unor entităţi fără personalitate juridică, chiar însoţită de depunerea unor înscrisuri, nu este suficientă şi nu poate conduce în mod automat şi integral la asimilarea regimului juridic al entităţilor economice fără personalitate juridică, reglementate de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008, cu regimul juridic al societăţilor cu personalitate juridică, reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi nici nu determină aplicarea corespunzătoare a procedurii prevăzute de Legea nr.31/1990 în cazul schimbării formei societăţilor.
Publicitate
Curtea a mai reţinut că, în condiţiile în care nu se stabilesc în mod expres şi neechivoc procedura de transformare, condiţiile de fond şi formă necesare pentru a opera transformarea unei entităţi fără personalitate juridică în societate, legea criticată creează, sub unele aspecte, premisele unei aplicări neunitare a normelor legale instituite, iar în unele cazuri duce la imposibilitatea aplicării efective a legii criticate, generate de modul defectuos, imprecis şi incomplet de redactare a normelor acesteia, de natură a contraveni dispoziţiilor constituţionale referitoare la principiul legalităţii, în componenta sa referitoare la calitatea legii.
Un incendiu s-a produs, în această dimineață, într-o gospodărie din localitatea Racovăț. Acoperișul unei case a fost cuprins de flăcări. Alarma a fost dată chiar de proprietar.
La caz au ajuns, în cel mai scurt timp, pompierii din cadrul Detașamentului Dorohoi, cu două autospeciale de stingere și o ambulanță SMURD, dar și Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Pomârla. Aceștia au constatat faptul că ardea o parte din acoperișul casei și au acționat rapid astfel încât flăcările să nu cuprindă întregul imobil.
Publicitate
Proprietara a primit îngrijiri medicale la fața locului întrucât a suferit un atac de panică, dar a refuzat transportul la spital.
Publicitate
Cel mai probabil, incendiul a fost generat de un coș de fum deteriorat.
Vă reamintim faptul că în sezonul rece multe dintre incendii se produc din cauza coșurilor de fum defecte, necurățate de funingine sau neprotejate termic față de materialele combustibile din structura acoperișului.
Verificaţi coşurile de evacuare a fumului, pentru ca acestea să nu prezinte fisuri care să permită scânteilor să incendieze materialele combustibile ale planșeului sau acoperișului (grinzi, astereală etc.).
Curățați periodic coșurile de fum pentru eliminarea depunerilor de funingine care se pot aprinde sau pot obtura canalele de evacuare.
Tencuiți şi văruiți partea din pod a coşului de fum, în scopul sesizării imediate a fisurilor (căldura sau scânteile care ies prin fisurile unui coş de fum deteriorat constituie surse de aprindere, dacă în zona lor există elemente de construcţie sau structuri din lemn).
Îngroșați zidăria coşului la trecerea prin planşee, lăsând un spaţiu între această zidărie şi elementele combustibile ale planşeului.
Păstrați distanţa dintre faţa exterioară a coşurilor şi elementele combustibile ale acoperişului.