Connect with us

Eveniment

Cine nu mai beneficiază de reducerea vârstei de pensionare. Categoriile DEZAVANTAJATE de noua lege a pensiilor

Publicat

Publicitate

Noua lege a pensiilor dezavantajează anumite categorii de persoane, care ar avea dreptul la reducerea vârstei standard de pensionare.

Acestea vor trebui să rămână în activitate câțiva ani, pentru a avea stagiu de cotizare contributiv realizat.

Vor fi situații când persoane care au lucrat în aceleași condiții de muncă vor fi tratate diferit, de la o lege la alta.

Este vorba despre comparația între Legea 263/2010 și Legea 360/2023.

Sunt vizate persoane din grupa 1 și 2, cele care au cumulată pensia cu salariul, cei cu pensia minimă sau pensii mici.

Într-o analiză a Casei de Pensii, a fost identificată situația în care persoane care au lucrat în condiții de muncă de grupa 1, 2, condiții deosebite de muncă și condiții speciale nu pot beneficia de pensie de limita de vârstă, pensie de limită de vârstă pentru reducerea vârstei standard.

Publicitate

Au fost luate în considerare prevederile art 46, 48, 51, 52, 56 din Legea 360/2023, care presupun realizarea stagiilor complete de cotizare contributive.

Motivul este că nu îndeplinesc condiția de a avea stagiu de cotizare contributiv realizat (Anexa 5 la Legea 360/2023).

Pensii 2024: de ce unele persoane nu vor putea beneficia de vârsta standard redusă

Până în 31 august 2024 (Legea 263/2010), o persoană se poate pensiona la limita de vârstă redusă datorită grupei.

O altă persoană, cu aceleași condiții, începând cu 1 septembrie 2024 (Legea 360/2023) nu se poate pensiona.

Va fi nevoită să aștepte câțiva ani, să-și întregească stagiul contributiv exact cu numărul de ani rezultați din:

armată,
facultate,
pensie de invaliditate,
spor de grupă.
Acestea, în cazul primei persoane, s-au luat în calcul.

De multe ori, vor ajunge să îndeplinească condițiile de vârstă standard de pensionare și nu vor putea beneficia de vârsta standard redusă, ca urmare a condițiilor de muncă în care au desfășurat activitate.

Pensii 2024: Exemplul 1 – pensie cu reducerea vârstei standard de pensionare

O persoană (femeie) solicită pensie pentru limită de vârstă cu reducerea vârstei standard de pensionare în data de 1 august 2024 conform Legii 263/2010.

Condițiile le îndeplinește de la vârsta de 56 ani si 6 luni, dar, fiind opțiune, poate solicita și ulterior.

Conform art. 55,  alin. 1 din Legea 263/2010, persoanele care au realizat stagiul complet de cotizare au dreptul la pensie pentru limită de vârstă, cu reducerea vârstelor standard de pensionare.

Stagiul complet de cotizare este perioada de timp prevăzută de prezenta lege în care asigurații au realizat stagiul de cotizare pentru a putea beneficia de pensie pentru limită de vârstă.

Stagiul total de cotizare realizat în exemplul dat este de 34 ani, 6 luni. Este format din: Grupa 2, condiții deosebite, condiții normale, Facultate și spor grupă.

La data cererii îndeplinea cumulativ cele două condiții – de vârstă standard redusă și de stagiu complet de cotizare realizat (Legea 263/2010) de 34 ani, 6 luni. I s-a stabilit  dreptul la pensie pentru limita de vârstă cu data de 1 august 2024.

Dacă aceeași persoană sau coleg de muncă ar depune cererea cu data 1 septembrie 2024, nu va îndeplini condițiile pentru a obține o pensie pentru limita de vârstă cu reducerea vârstei standard de pensionare.

Chiar dacă condiția de vârstă standard redusă va fi îndeplinită. Nu va avea îndeplinite condițiile din art. 48, alin 1 din Legea 360/2023 – nu are realizat stagiul complet de cotizare contributiv de 34 ani, 6 luni.

Această condiție o îndeplinește peste 8 ani, 10 luni, când are deja vârsta standard realizată.

Pensii 2024: Exemplul 2 – pensie cu reducerea vârstei standard de pensionare

O persoană (bărbat) solicită pensie pentru limită de vârstă cu reducerea vârstei standard de pensionare în data de 1 martie 2024 conform Legii 263/2010

Conform art. 55, alin. 1 din Legea 263/2010, persoanele care au realizat stagiul complet de cotizare au dreptul la pensie pentru limită de vârstă, cu reducerea vârstelor standard de pensionare.

Stagiul complet de cotizare este perioada de timp prevăzută de prezenta lege în care asigurații au realizat stagiul de cotizare pentru a putea beneficia de pensie pentru limită de vârstă.

Stagiul total de cotizare realizat în exemplul dat este de 35 ani format din: grupa 2, condiții normale, armata și spor grupă.

La data cererii îndeplinea cumulativ cele două condiții de vârstă standard redusă și de stagiu complet de cotizare realizat (Legea 263/2010) de 35 ani.

I s-a stabilit dreptul la pensie pentru limită de vârstă cu data de 1 martie 2024.

Dacă aceeași persoană sau coleg de muncă ar depune cererea cu 1 septembrie 2024, nu va îndeplini condițiile pentru a obține o pensie pentru limită de vârstă cu reducerea vârstei standard de pensionare, chiar dacă condiția de vârstă standard redusă va fi îndeplinită.

Nu va avea îndeplinite condițiile prevăzute de art. 48, alin. 1 din Legea 360/2023. Nu va avea realizat stagiul complet de cotizare contributiv de 35 ani.

Această condiție o realizează peste 3 ani, 10 luni, 8 zile, când va avea,deja, vârsta standard realizată.

Pensii 2024: calcul comparativ condiții de stagiu. Legea din 2010 vs legea din 2023

Grupa/condiții – Legea 263/2010 (femeie) / Legea 360/2023 (femeie) – Legea 263/2010 (bărbat) / Legea 360/2023 (bărbat)

Grupa 2: 18 ani, 3 luni. 29 zile / 18 ani, 3 luni, 29 zile – 10 ani , 8 luni, 15 zile / 10 ani , 8 luni, 15 zile
Condiții deosebite: 1 an, 1 lună, 7  zile / 1 an, 1 lună, 7 zile –  – / –
Condiții normale: 6 ani, 2 luni, 24 zile / 6 ani, 2 luni, 24 zile – 20 ani, 5 luni, 7 zile/ 20 ani, 5 luni, 7 zile
Armata: – / -; 1 an, 4 luni , 8 zile/ 1 an, 4 luni , 8 zile
Facultate: 4 ani /  4 ani – -/-
Spor grupă: 4 ani, 10 luni / 4 ani, 10 luni – 2 ani, 6 luni / 2 ani, 6 luni
Total stagiu realizat din care: 34 ani, 6 luni / 34 ani, 6 luni – 35 ani/ 35 ani
Total stagiu contributiv: 25 ani, 8 luni / 25 ani, 8 luni – 31 ani, 1 lună, 22 zile / 31 ani,  1 lună, 22 zile
Total stagiu necontributiv: 8 ani, 10 luni / 4 ani, 10 luni – 3 ani, 10 luni, 8 zile / 3 ani, 10 luni, 8 zile
Pensii 2024: calcul comparativ condiții de stagiu. Legea din 2010 vs legea din 2023
Grupa/condiții – Legea 263/2010 (femeie) / Legea 360/2023 (femeie) – Legea 263/2010 (bărbat) / Legea 360/2023 (bărbat)

Vârsta standard: 62 ani, 10 luni/ 62 ani, 10 luni (femeie) – 65 ani / 65 ani (bărbat)
Reducerea vârstei standard: 6 ani, 4 luni/ 6 ani, 4 luni – 3 ani, 4 luni / 3 ani, 4 luni
Vârsta standard redusă: 58 ani, 6 luni, 23 zile / 58 ani, 6 luni, 23 zile – 61 ani, 8 luni / 61 ani, 8 luni
Stagiu complet de cotizare: 34 ani, 6 luni / 34 ani, 6 luni – 35 ani / 35 ani
Data nașterii: 28 ianuarie 1966 / 1 februarie 1966 – 12 iunie 1962-/ 12 iunie 1962
Cerere pensie limită de vârstă: 1 august 2024 după 1 septembrie 2024 / 1 martie 2024- după 1 septembrie 2024
Pensie limită de vârstă acordată cu 1 august 2024: îndeplinește condiția de stagiu contributiv doar în 1 iulie 2029, dată la care are deja vârsta standard
Pensie limită de vârstă acordată cu 13 februarie 2024: îndeplinește condiția de stagiu contributiv doar în  decembrie 2027 , dată la care are deja vârsta standard
Pensii 2024: alte categorii dezavantajate
Persoanele prevăzute la art. 52, alineatul 2 din Legea 360/2023 care au realizat un stagiu de cotizare contributiv, în condiţii de handicap, beneficiază de:

reducerea vârstelor standard de pensionare prevăzute în anexa nr. 5
în funcţie de gradul de handicap, dovedit cu certificat de încadrare în grad şi tip de handicap cu valabilitate permanentă
în condiţiile Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap.
Însă la calculul stagiului de cotizare contributiv nu se iau în considerare. Nici perioadele de asigurare voluntară în baza unui contract de asigurare, potrivit analizei citate.

Pensii 2024: contracte de asigurare voluntară cu casa de pensii
Sunt cazuri de persoane care au încheiat contracte de asigurare voluntară cu Casele Teritoriale de Pensii (CTP), pentru a îndeplini conditia de stagiu minim sau  complet de cotizare, conform Anexei 5 din lege.

Este vorba despre persoane care știu că pot beneficia, conform Legii 263/2023, de pensie pentru limită de vârstă sau limită de vârstă cu reducerea vârstei standard de pensionare.

După intrarea în vigoare a Legii 360/2023, unele din aceste persoane vor constata că acea plată nu îi ajută.

Având în vedere prevederile noii legi, nu vor realiza condiția de stagiu de cotizare contributiv.

La data încheierii contractelor facultative, au ținut cont, conform Legii 263/2010, de toate perioadele ce constituiau stagiul de cotizare realizat (armată, facultate, spor de grupă etc).

Pensii 2024: cele mai afectate categorii de persoane

Cele mai afectate categorii de persoane vor fi cele care:

au lucrat în condiții de muncă deosebite, speciale, grupa 1, 2
condiții de handicap, zona de radiații
Pentru acestea, a scăzut numărul anilor de reducere a vârstelor standard.

De asemenea, sunt și în imposibilitatea de a atinge stagiul de cotizare contributiv prevăzut în Anexa 5 la Legea 360/2023, înainte de vârsta standard.

Sunt persoane a căror sănătate s-a degradat ca urmare a condițiilor nocive în care au lucrat. Acestea nu pot beneficia de reducerea vârstei standard de pensionare, în aceleași condiții ca alți colegi, pensionati conform Legii 263/2010.

Pensii 2024: efecte ale situațiilor din noua lege

Ar putea crește numărul persoanelor care nu vor beneficia de pensie de limită de vârstă ca urmare a realizării stagiului minim.

Cei 15 ani prevăzuți de Legea 360/2023 înseamnă ani contributitivi, fără perioadele de armată, facultate, pensie de invaliditate, șomaj – anterior datei de 1 aprilie 2001 sau contract în perioada 1 aprilie 2001 – 1 aprilie 2006 etc.

Efectul va fi creșterea numărului de persoane asistate social sau a celor fără venit și neasigurat în sistemul de asigurări de sănătate.

Noua lege ar putea genera alte litigii, în care vor fi parte casele teritoriale de pensii, pentru eliminarea inechităților.

Acestea persistă sub o altă formă, chiar dacă s-a pus accent pe principiul contributivității și al stimulării oamenilor de a rămâne în câmpul muncii până la vârsta de 70 de ani.

O încălcare a principiului contributivității se regăsește în situația în care pentru grupele de muncă s-a platit CAS diferențiat de către angajator. Iar unele persoane care au lucrat un număr de ani în astfel de condiții nu pot beneficia de o reducere a vârstei standard.

Situația este similară și în cazul pensiilor de urmași, atunci când susținătorul decedat îndeplinea, la data decesului, condițiile de vârstă standard, respectiv vârstă standard redusă.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

„Împreună spre Înviere”. Concert într-o parohie din Botoșani, în Duminica Sfintei Cruci

Publicat

Publicitate

Parohia „Izvorul Tămăduirii” Coșula, organizează în Duminica Sfintei Cruci, 23 martie 2025, de la ora 16:00, Concertul de cântări specifice perioadei Postului Mare, „Împreună spre Înviere”.

Vor interpreta:

 

– Corala „Biruitorii” a Seminarului Teologic Liceal Ortodox „Sf. Gheorghe” Botoșani;

– Corul psaltic „Filotheos” al Seminarului Teologic Liceal Ortodox „Sf. Gheorghe” Botoșani;

– Corul „Roman Melodul” al cântăreților bisericești din Protopopiatul Săveni;

Publicitate

– Corul Parohiei „Sf. Dumitru” Avrămeni.

„Acest eveniment este organizat în parteneriat cu Primăria Comunei Coșula și va avea loc în sala de spectacole a Centrului Cultural Coșula”, a transmis Pr. Adrian Achițenei, parohul comunității din Coșula.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Județul Botoșani a fost plasat sub COD GALBEN de vânt

Publicat

Publicitate

Meteorologii au emis o atenționare tip cod galben de intensificări ale vântului, valabilă în județul Botoșani mâine, între orele 09:00-23:00. Potrivit acestora, vântul va prezenta intensificări cu viteze de 50-60 km/h, iar local 70 km/h.

 

Pentru a preveni situațiile de urgență, recomandăm cetățenilor respectarea următoarelor măsuri:

 

✔️ fiți prudenți atunci când vă aflați pe stradă și evitați deplasarea în zone cu panouri publicitare, copaci sau stâlpi de electricitate care ar putea fi doborâți;

✔️ nu treceți prin dreptul clădirilor aflate în construcție sau care prezintă elemente arhitectonice ce pot fi smulse de vânt și nu vă adăpostiți aproape de construcții improvizate;

Publicitate

✔️ parcați autoturismele la distanță sigură față de copaci sau stâlpi de electricitate;

✔️ îndepărtați copacii sau ramurile uscate care, pe timpul unei furtuni, ar putea cădea şi provoca victime sau pagube materiale;

✔️ nu atingeți firele căzute la pământ.

 

Reamintim faptul că, în condiții de vânt puternic, folosirea focului deschis în gospodării este foarte periculoasă, fiind interzisă. Vântul poate propaga focul, într-un timp foarte scurt, la locuințe, anexe gospodărești, păduri, rețele de electricitate etc.

 

Pentru a preveni incendiile, nu trebuie aruncate resturi de țigară sau bețe de chibrit aproape de căpițele de fân sau de locurile în care sunt depozitate furaje, lemne de foc, substanțe inflamabile sau alte materiale combustibile și nici pe terenuri cu vegetație uscată.

 

Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență sau alte date utile despre manifestarea fenomenelor meteorologice periculoase pot fi obținute prin accesarea portalului fiipregatit.ro sau prin intermediul aplicației DSU, care poate fi descărcată gratuit din Google Play Storevant și AppStore.

Citeste mai mult

Eveniment

Un șofer din Săveni s-a crezut „zmeul” șoselelor. Amplă acțiune a polițiștilor pe principalele drumuri din județ

Publicat

Publicitate

Vineri, polițiștii din cadrul Serviciului Rutier au desfășurat o acțiune pentru prevenirea accidentelor rutiere care au drept principale cauze generatoare de producere nerespectarea regimului legal de viteză.

Acțiunea s-a desfășurat în intervalul orar 09:00-13:00, pe principalele artere rutiere din județ, prilej cu care au fost aplicate 97 de sancțiuni contravenționale, în valoare de aproximativ 50.000 de lei.

Dintre sancțiuni, 75 au fost aplicate conducătorilor auto care nu au respectat viteză legală.

Cea mai mare viteză a fost înregistrată în orașul Săveni, un conducător auto se deplasa cu 146/h, în localitate, față de acesta fiind dispusă măsura sancționării contravenționale cu amendă în valoare de aproximativ 2.000 de lei, iar permisul de conducere i-a fost reținut pentru 120 de zile .

Citeste mai mult

Administratie

Autostrada Nordului, între Maramureș și Bucovina, în întârziere. Doar 10 kilometri din drumul vital intră în șantier

Publicat

Publicitate

Așteptată de peste două milioane de români din județele din nordul României, Autostrada Nordului (A14) se numără printre proiectele de infrastructură rutieră care au acumulat mari întârzieri. Doar zece kilometri din ea pot intra în șantier, scrie ADEVARUL.

Județele Satu Mare, Sălaj, Maramureș, Bistrița – Năsăud, Suceava și Botoșani din nordul României numără împreună peste 2,3 milioane de locuitori, însă până în prezent au fost ocolite de marile investiții în infrastructură rutier.

Cea mai așteptată dintre ele, „Autostrada Nordului” (DEx 14), o șosea de mare viteză care va conecta frontiera de nord-vest a României și orașele Satu Mare și Baia Mare cu Suceava și regiunea istorică a Bucovinei, a fost plănuită de statul român de peste un deceniu, însă până în prezent doar 11 kilometri din traseul de aproape 400 de kilometri vor intra în șantier, restul fiind în stadiul de proiect.

Drumul expres numit „Autostrada Nordului” va fi construit pe traseul Oar (granița cu Ungaria) – Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava. Legea privind construirea Autostrăzii Nordului a fost promulgată în noiembrie 2020, de fostul președinte al României, Klaus Iohannis, iar proiectul prevedea realizarea investiției până în 2025.

„Autostrada Nordului” a fost denumit tronsonul Baia Mare – Suceava, de circa 335 de kilometri, care va fi legat de Satu Mare și frontiera cu Ungaria.

Ministerul Transporturilor informa că proiectul de infrastructură mare care va lega Baia Mare de Suceava a fost inclus în Master Planul General de Transport al României, legătura rutieră urmând să se facă prin Drumul de Mare Viteză Baia Mare – Dej – Bistrița (care a fost denumit Someș Expres) și Drumul Trans Regio Bistrița – Vatra Dornei – Suceava (care a fost denumit Bucovina). Drumul de tip expres dintre Baia Mare și Suceava va realiza legătura dintre Coridorul 3 (București – Regiunea Nord-Est) și viitorul punct de trecere a frontierei din zona Oar (com. Vetiș – jud. Satu Mare).

Doar zece kilometri intră în șantier

Până în prezent, doar construcția secțiunii de 10,38 kilometri între localitățile Oar și Satu Mare a fost scoasă la licitație publică.

Publicitate

În 13 martie 2025, Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunța desemnarea câștigătorului licitației pentru construcția primului sector al drumului expres.

Autostrada Nordului. Sursa: facebook. Sorin Grindeanu.
Autostrada Nordului. Sursa: facebook. Sorin Grindeanu.

„Antreprenorul român (Construcții Erbașu s.a.) are la dispoziție 720,48 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni pentru execuția lucrărilor. Acest nou drum de mare viteză va asigura conexiunea cu Varianta Ocolitoare Satu Mare și DN19 (România) și Drumul Epres M49 (Ungaria). Pe traseu vor fi construite inclusiv două noduri rutiere, două parcări, un Centru de Întreținere și Control (CIC). Contractul (finanțat prin Programul Transport 2021-2027) va putea fi semnat peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații”, anunța Cristian Pistol.

Conform CNAIR, proiectul prevede realizarea unui sector de drum expres, în judeţul Satu Mare cuprins între municipiul Satu Mare şi localitatea Oar (Graniţa Româno-Ungară). Acest proiect face parte din strategia de implementare la nivel naţional pentru Drumul Expres cu denumirea generică „Someş Expres”, cuprins în Master Planul General de Transport al României (M.P.G.T) şi care realizează legătura între localităţile Baia Mare – Livada – Satu Mare – Petea.

„Această investiţie asigură baza necesară cererii de transport în creştere, asigurând un nou traseu pentru vehiculele de transport mărfuri între România şi Ungaria şi un grad ridicat de siguranţă a traficului rutier. Scopul proiectului este crearea unei legături între localităţile Satu Mare (Varianta de Ocolire Satu Mare) şi localitatea Oar (Csenger – Ungaria), unde se va conecta cu Drumul Expres M49 din Ungaria”, se arată în proiectul tehnic.

 

Harta autostrăzilor și drumurilor expres în 2025. Sursa: 130km.ro
Harta autostrăzilor și drumurilor expres în 2025. Sursa: 130km.ro

Cei doar puțin peste zece kilometri din „Autostrada Nordului” care vor intra în șantier în acest an nu îi mulțumesc pe românii din nordul țării.

„Viitorul nu arată prea bine pentru turismul maramureșean din punctul de vedere al infrastructurii rutiere. Maramureșul rămâne pentru cel puțin încă cinci ani în afara oricărui proiect rutier care îl leagă direct printr-un drum de mare viteză de restul țării, autostradă sau drum expres. Astfel Maramureșul va pierde din competitivitate în fața unor județe precum Suceava, Neamț, Harghita și nu numai.

Pentru a putea trăi o experiență maramureșeană autentică, turistul va trebui și în viitor să parcurgă mulți kilometri și pe drumuri naționale până să ajungă în Maramureșul Istoric. Un turist va parcurge aproximativ în același timp distanța dintre București – Suceava și Cluj-Napoca – Sighetu Marmației”informează pagina de Facebook „Maramureșul Meu”, într-un mesaj care a stârnit sute de comentarii.

Maramureșul va rămâne în urma tuturor regiunilor țării, este de părere un alt localnic.

„Mai bine fără autostrăzi. Maramureșul va fi o parte din țară nealterată, mulți vor vrea sa dea confortul pentru o viață simplă, curată și sănătoasă”, susține un alt maramureșean.

Studiu de fezabilitate pentru șoseaua Maramureș – Bucovina

Al doilea tronson important din „Autostrada Nordului”, drumul expres Satu Mare – Baia Mare, în lungime de 73 de kilometri se află în stadiul de proiect. În luna februarie 2025, Agenția Națională pentru Resurse Minerale (ANRM) a emis avizul pentru studiul de fezabilitate necesar proiectului, informa Consiliul Județean Maramureș.

„Drumul Expres Baia Mare – Satu Mare este un proiect de importanță strategică pentru Maramureș, oferind o conexiune rapidă la rețeaua de autostrăzi din Ungaria. În timp ce lucrările avansează în ritm alert peste graniță, ne asigurăm că Maramureșul nu rămâne în urmă. Exemplul de succes al Centurii Satu Mare trebuie replicat pentru Centura Baia Mare și legătura cu Satu Mare”, informa CJ Maramureș.

Autoritățile au nevoie de avize de mediu și de avize ale CNAIR și de la Ministerul Transporturilor pentru a demara licitația pentru sectorul de drum expres.

Drumul expres Satu Mare – Baia Mare, în lungime de 72,51 kilometri va avea traseul Satu Mare (DN 19 din Varianta de ocolire a municipiului Satu Mare) – Botiz – Odoreu – Livada – Medieșu Aurit – Apa – Seini – Pomi – Ardusat – Recea – Tăuții Măgherăuș – Baia Mare. Este prevăzută execuția a 29 pasaje, 22 poduri, 8 noduri rutiere, 142 podețe, o parcare de scurtă durată, un spațiu de servicii, respectiv un centru de întreținere și coordonare a traficului”, se arată în proiect.

În proiect se află și construcția centurii metropolitane Baia Mare, în lungime de 32 de kilometri, anunță autoritățile din Maramureș.

Potrivit CNAIR, un alt tronson al „Autostrăzii Nordului”, drumul de mare viteză Baia Mare – Dej – Bistrița se află în stadiul de proiectare. Are 145 de kilometri și a fost împărțit în două loturi: Lotul 1 Baia Mare – Dej, și Lotul 2 Dej – Bistrița. În 2023, CNAIR a semnat contractele pentru realizarea studiilor de fezabilitate pentru cele două loturi, proiectele fiind în derulare.

În pregătire se află și tronsonul Bistrița – Suceava din „Autostrada Nordului”, împărțit în loturile Bistrița – Vatra Dornei, de 63,25 de kilometri, și Vatra Dornei – Suceava, de circa 107 kilometri.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending