Connect with us

Eveniment

CFR anunță grevă de avertisment. Ce nemulțumiri au

Publicat

Publicitate

Problemele sunt foarte grave şi privesc direct economia şi societatea românească”, transmite cea mai mare şi mai reprezentativă organizaţie sindicală a ceferiştilor din România, afiliată la Blocul Naţional Sindical, relatează. Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane a anunțat că va declanșa, începând cu data de 15 septembrie 2023, o grevă de avertisment, relatează alba24.ro

„Precizăm că întreaga procedură legală de declanşare a conflictului de muncă, potrivit dispoziţiilor legale în materie, a fost parcursă iar ‘detaliile’ prin care s-a încercat amânarea sau anularea protestului nostru au fost la rândul lor depăşite, rezolvate.

Din păcate, aşa cum s-a întâmplat în fiecare guvernare care s-a angajat să rezolve problematica căii ferate, aflată, aşa cum bine se ştie, de ani şi ani de zile, în moarte clinică, noi, ceferiştii, constatăm că agenda politicienilor care preiau managementul căii ferate nu corespunde cu lista de priorităţi formulată cu claritate şi public de către lucrătorul feroviar”, se arată într-un comunicat al Federaţiei, potrivit Agerpres.

Grevă de avertisment la CFR. Nemulțumirile sindicaliștilor

Potrivit sursei citate, printre motivele care stau la baza deciziei de organizare a grevei de avertisment se află:

  • lipsa bugetelor de venituri şi cheltuieli aprobate pe anul în curs, ceea ce conduce inevitabil la un blocaj generalizat în sectorul feroviar
  • lipsa finanţării strategice şi coerente a căii ferate.

„Pentru readucerea structurii feroviare româneşti la parametrii europeni este nevoie de un proiect de ţară corect coordonat cu structurile europene şi finanţat cu câteva zeci de miliarde de euro.

Până în acest moment, un astfel de proiect nu a fost finanţat, iar deschiderea unor şantiere pe coridoare de transport dedicate strict interesului european lasă în paragină restul ţării”, atrag atenţia ceferiştii.

Publicitate

Aceştia reclamă totodată lipsa de investiţii în material rulant de calitate şi modern.

„Nu există un plan de investiţii solid în ceea ce priveşte înlocuirea completă a parcului de locomotive şi vagoane cu care lucrează astăzi CFR Călători.

Românii cu greu se vor întoarce în vagoane, în astfel de condiţii.

Politicienii aflaţi în fruntea Ministerului Transporturilor ar trebuie să ştie că excepţiile întăresc întotdeauna regula, motiv pentru care o simplă fotografie lângă un vagon de călători recondiţionat, nu rezolvă problema”, spun ei.

Care sunt cele mai importante probleme care rămân nerezolvate

Lipsa salariilor corecte la calea ferată, salarii motivante care să permită înlocuirea unor generaţii de ceferişti este o altă problemă ridicată de sindicalişti.

„Se aminteşte din ce în ce mai rar că în astfel de condiţii de salarizare, dar mai ales având în vedere relaţia greşită care se construieşte între management şi lucrătorii feroviari, companiile de stat de la calea ferată, unităţi strategice pentru economia românească, vor rămâne fără angajaţi.

Deja, deficitul de angajaţi depăşeste 6.000 de oameni, iar orele suplimentare înregistrate sunt de ordinul zecilor de mii”, se precizează în comunicat.

Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane aduce în discuţie şi problemele din ce în ce mai multe şi nerezolvate care au legătură cu statutul personalului feroviar, lege votată de Parlamentul României, care nici până astăzi nu generează tot setul de efecte pentru beneficiarul său, lucrătorul feroviar.

„Iată câteva dintre cele mai importante probleme care rămân nerezolvate.

Trebuie doar să mai amintim despre condiţiile de muncă din gări, depouri, revizii de vagoane, linii sau instalaţii, fie vara sau iarna, la temperaturi imposibile.

Este important să mai precizăm că multe, prea multe din exigenţele siguranţei circulaţiei feroviare cu care sunt operate transporturile pe calea ferată se rezolvă doar datorită priceperii şi improvizaţiilor inginerilor şi lucrătorilor feroviari”, se mai arată în comunicat.

Grevă de avertisment la CFR, anunțată la mijlocul lunii septembrie

Greva este anunțată pentru data de 15 septembrie.

”Dacă am ajuns în acest punct, asta înseamnă că tot ce se putea discuta s-a discutat şi tot ce se putea negocia s-a negociat.

Niciun fost ministru al transportului şi nici actualul nu va putea spune că Federaţia Naţionala Feroviară Mişcare Comercial Vagoane nu a dat dovadă de flexibilitate şi înţelegere şi nu a avut răbdarea cuvenită.

Însă, nici răbdarea nu s-a dovedit a fi o soluţie.

De această dată, însă, colegii noştri, ceferiştii sindicalişti din România, ne-au mandatat să anunţăm întreaga societate că pe 15 septembrie 2023 greva noastră de avertisment vine să atragă atenţia asupra unor teme care nu mai pot fi ţinute în mape, pe holurile Ministerului Transporturilor sau ale Guvernului.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Cultura

Programul evenimentului „Zilele Lecturii – Ziua Lecturii”. Expoziții temporare deschise la Ipotești

Publicat

Publicitate
Memorialul Ipotești ‒ Centrul Național de Studii Mihai Eminescu, instituție de cultură aflată în subordinea Consiliului Județean Botoșani, propune, pentru ediția din 2025 a Zilei Naționale a Lecturii, o gamă extinsă de activități ‒ Zilele Lecturiipentru cât mai mulți participanți, instituții partenere și public vizitator. Începând cu 12 februarie 2025, în incinta Bibliotecii Naționale de Poezie Mihai Eminescu va putea fi văzută expoziția temporară Cartea și ipostazele ei (sec.XIX – sec. XX), care va cuprinde volume raredin Donația Mihai și Gheorghe Ursachi ‒ ediții în mai multe limbi ale textelor sacre, ediții germane de epocă ale scrierilor lui Goethe, Schiller, Schelling ‒ și edițiile Maiorescu ale operei eminesciene. Vernisajul va avea loc la ora 10:00. 11.00 – „Bucuria lecturii”/ „Muzică, mișcare, culoare și comunicare” Amfiteatrul „Laurențiu Ulici” Parteneri: Școala Gimnazială nr. 10, Școala Gimnazială nr. 12 Botoșani Îndrumători: prof. Nicoleta Șuhan, prof. Loredana-Florentina Burlacu și prof. DianaGabriela Prescorniță 13 februarie 13:00 – Semnal editorial „Colecția Ipotești – 2025” Lansarea volumului Congresul propriilor conștiințe rotitoare, autor – Stelorian Moroșanu Partener: Biblioteca Municipală „Păstorel Teodoreanu” Dorohoi Moderator: Mihaela Anițului 14 februarie 10:00 – ZIUA NAȚIONALĂ A LECTURII: TRAIECTORIE 2025 Parteneri: Ministerul Culturii al Republicii Moldova și Biblioteca Națională a Republicii Moldova (BNRM), Biblioteca Națională pentru Copii „Ion Creangă” (BNC), Muzeul Național de Literatură „Mihail Kogălniceanu” Moderator: Elena Pintilei, director general al BNRM Mesaje ale reprezentanților: – Parlamentului Republicii Moldova: Liliana Nicolăiescu-Onofrei, Angela Munteanu- Pojoga, Marcela Nistor – Ministerului Culturii – Sergiu Prodan, ministru Bibliotecii Naționale a Republicii Moldova – Elena Pintilei, director general BNRM Start activități Eminescu… prin ochii experților literari – Lucia Țurcanu, cercetător științific la Memorialul Ipotești – Centrul Național de Studii „Mihai Eminescu” „Trei proiecte și toată țara”: discuții despre proiectele prioritare pe segmental promovării lecturii sub egida MC: Lansarea PNLC, Cartea deschisă, Citim împreună: – Elena Pintilei, BNRM; Maria Șleahtițchi, MNLR „Mihail Kogălniceanu”; Eugenia Bejan, BNC „Ion Creangă” Dezvoltarea competențelor de lectură, în contextual obiectivelor PNLC 2025, Hotărârii Parlamentului de a declara anul 2025 – „Anul Mihai Eminescu”   – Ludmila Corghenci, șefa Centrului de Formare Profesională Continuă în Biblioteconomie și Știința Informării, BNRM Programul Național Lectura Central: obiective și priorități 2025. – Vera Osoianu, director adjunct BNRM 10:00 – Atelier „Semne de carte” Sala Castel Partener: Scoala Gimnazială „Elena Rareş” Botoșani Organizator: Magda Atănăsoie 15 februarie 9:00 – Atelier „Cartea născută din imagini – „Când desenele prind glas” 10:00 – Atelier „Puzzle literar: Expoziția textelor renăscute” Sala „Horia Bernea” Parteneriat: Centrul Județean de Excelenta Botosani Moderator: Oana Petronela Buzatu Iliescu 12:00 – Atelier de lectură regizată: Momente și schițe de I.L.Caragiale Amfiteatrul „Laurențiu Ulici” Partener: Școala Gimnazială „Mihai Eminescu”, Ipotești Moderator: Elena Smaranda Berescu, Adina Elena Cojocariu Expoziții temporare deschise la Ipotești Sala „Horia Bernea”: Alex Bodea și Ciprian Mureșan. Ilustrat, tipărit, copiat, învățat – o expoziție propusă de galeriile Plan B (Cluj – Berlin) și Lutnița (Chișinău) și îngrijită de Mihai Pop la Memorialul Ipotești Holul Corpului administrativ: Poster X Poem Holul Bibliotecii Naționale de Poezie, etaj: Cartea și ipostazele ei (sec.XIX – sec. XX)

Citeste mai mult

Cultura

,,Povestea mărțișorului”, ediția a II-a. Evenimentul va avea loc la Biblioteca Județeană Botoșani

Publicat

Publicitate

Marți, 18 februarie 2025, începând cu ora 10:00, Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Botoșani, în parteneriat cu Școala Gimnazială Nr.1 Blândești, Botoșani, organizează în Sala Mediatică a Bibliotecii Județene ,,Mihai Eminescu”, Botoșani, atelierul de lucru ,,Povestea mărțișorului”, ediția a II-a.

În calitate de coordonatoare va fi prezentă și doamna Irimia Bianca, artizan din Botoșani.

Citeste mai mult

Cultura

Botoșaniul a pierdut un TEZAUR UMAN VIU. Dumitru GÂNGA a fost recunoscut în anul 2024 de Ministerul Culturii

Publicat

Publicitate

A căzut o stea. O stea care a strălucit într-un mod aparte. Un model de dedicare și de slujire a valorilor tradiționale. Astăzi ne luăm rămas bun de cel care ne-a făcut mândri de locurile unde trăim și de obiceiurile satului nostru străbun.

DUMITRU GÂNGA a fost recunoscut în anul 2024 de Ministerul Culturii ca fiind Tezaur Uman Viu.

Peste 40 de ani a fost cel care a pus nunțile în rânduială. Toți cei care-l cunoșteau erau încredințați că avându-l pe el ca vornic, toate etapele nunții aveau să fie cel mai frumos reprezentate. Cu bățul înfășurat cu un prosop tradițional, cu vocea-i pătrunzătoare, se urca pe un scaun ca să fie văzut și ascultat și începea de fiecare dată cu „oleacă de-atențiune pentru tot poporul”, iar lumea se conforma, astfel încât totul decurgea asemenea obiceiului bine păstrat din vechime. Iertăciunea și colăcăria erau momentele cheie fără de care nu se putea trece. Pe lângă vornicie, el avea un fel diferit de a întreține atmosfera la nunți, astfel încât momentele de pauză erau foarte frumos acoperite de el cu fel și fel de texte compuse în funcție de persoana care-l tocmea. Aducea multă voie bună și rămânea mult timp în amintirea celor care-l cunoșteau.

Numele lui a fost cunoscut în toată Moldova, era recunoscut ca fiind cel mai priceput vornic al Țării de Sus. Va rămâne în amintirea noastră ca cel ce a dus o tradiție de veacuri peste ani, ca cel ce ne-a lăsat sute de texte, care de care mai șugubețe, și negreșit ca Tezaur Uman Viu.

Dumnezeu să-l ierte!

Consultant Artistic Compartiment Muzică,
Mariana Ichim Hodan

Citeste mai mult

Eveniment

Au scăzut înmatriculările de mașini noi. Care sunt cele mai căutate autoturisme, pe categorii

Publicat

Publicitate

Au scăzut înmatriculările de mașini noi. În ianuarie, scăderea a fost cu 5,9% față de prima lună a anului trecut, arată datele publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA), scrie alba24.ro.

Datele asociației arată că, autoturismele, care reprezintă aproximativ 88% din totalul pieței, au înregistrat, în luna ianuarie 2025, un volum de 11.823 unități, cu 5.9% mai puțin față de luna similară din 2024.

În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 46,6% în scădere cu 7.2%, urmat de Clasa C cu o cotă de 27.3%, în scădere cu 2.2% și Clasa B cu o cotă de 15%, în creștere cu 8.2% față de cota deținută în luna ianuarie a anului trecut.

Au scăzut înmatriculările de mașini noi. Situația pe categorii

În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna ianuarie a acestui an, motorizările pe benzină plus mild hybrid benzină înregistrează o creștere de 0.1% față de perioada similară din 2024, ajungând, astfel, la o pondere de 59.5%. În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, plus mild hybrid diesel, acestea înregistrează o scădere de 39% și dețin o cotă de 9.8% din total.

Pe de altă parte, autoturismele „electrificate“, respectiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) dețin în prima lună a anului 2025, o cotă de piață de 30.5%, care depășește cu 20.7 p.p. cota deținută de motoarele diesel.

Autoturismele full electrice dețin o cotă de 9.8% din piață, în luna ianuarie a anului 2025, față de ianuarie 2024, când reprezentau 12.9%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid dețin o cotă de piață de 5%, față de ianuarie 2024, când reprezentau 4.6%.

Vehiculele comerciale ușoare și minibus înregistrează, în ianuarie 2025, o scădere de 33.6% față de luna ianuarie 2024, potrivit Mediafax. Vehiculele comerciale ușoare fără minibus înregistrează o scădere de 33.8%.

Pe de altă parte, vehiculele comerciale ușoare electrice au atins, în prima luna a anului 2025, un volum de 231 unități față de 73 unități comparat cu luna ianuarie a anului trecut.

Vehiculele comerciale grele și bus înregistrează, în ianuarie 2025, o scădere de 32.7% față de luna ianuarie 2024, din care vehiculele comerciale grele peste 16 tone plus autotractoarele înregistrează o scădere de 26.7%.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending