Connect with us

Eveniment

Cei care locuiesc la altă adresă decât cea din buletin vor putea fi sancționați! Printre ei, inclusiv chiriașii fără contract

Publicat

Publicitate

Statul român vrea să facă ordine în ceea ce privește domiciliile declarată de cetățeni, așa că cei care stau la altă adresă decât cea din buletin vor putea fi în cel mai scurt timp sancționați.

Un proiect de lege pus în dezbatere de Ministerul de Interne prevede ca cetăţenii care locuiesc la altă adresă decât cea trecută în buletin pot fi sancţionaţi. Măsura ar putea să afecteze inclusiv persoanele care stau în gazdă sau chirie și nu au încheiat contracte cu proprietarii.

Vezi și Persoanele care locuiesc la altă adresă decât cea din buletin vor putea fi sancţionate. Lovitură pentru chiriașii fără contract

De asemenea, în proiect se arată că la aceeaşi adresă nu vor mai putea locui mai mult de zece persoane care nu sunt înrudite.

Scopul noilor măsuri care ar putea intra în vigoare este acela de a avea o acurateţe a datelor din Registrul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor scrie DCNews.ro

Totul vine pentru că multe persoane locuiesc în altă parte, şi nu la adresa de domiciliu pe care o au scrisă pe cărţile de identitate.

S-ar putea impune anularea actului de identitate

Publicitate

Dacă proiectul va fi aprobat, noua lege ar impune anularea actului de identitiate, iar controale vor fi făcute de către cei de la Poliţie.

Dacă se constată că persoana nu locuieşte la adresa pe care o are în buletin, actul de identitate va fi anulat şi vor trebui să meargă pentru a-şi procura unul nou.

De asemenea, situaţia va deveni mai complicată şi pentru persoanele care stau în gazdă sau chirie. Nu va mai fi suficientă declaraţia gazdei, ci vor fi necesare mai multe date pe respectiva cerere a solicitantului. Se va aproba adresa doar după un control al poliţiştilor.

Limită de zece persoane la o singură adresă.

Nici nu vor putea fi multe persoane la aceeaşi adresă. Limita va fi de zece, şi doar dacă există o relaţie de rudenie între aceste persoane.

Există cazuri unde sunt trecute şi 1.000 de persoane la aceeaşi adresă.

Rămâne de văzut dacă noile măsuri vor fi adoptate.

Extras din documentul publicat pe siteul MAI

  1. Articolul 16 se modifică și va avea următorul cuprins:

 (1) Cartea de identitate se eliberează:

  • a)cu valabilitate de 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani;
  • b)cu valabilitate de 7 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 şi 25 de ani;
  • c)cu valabilitate de 10 ani, după împlinirea vârstei de 25 de ani;
  • d)cu valabilitate nelimitată, după împlinirea vârstei de 55 de ani.

(2) Până la asigurarea infrastructurii tehnice necesare punerii în circulație a cărții electronice de identitate, cartea de identitate se eliberează cu valabilitatea prevăzută de dispoziţiile alin. (1) dar nu mai mult de data de 03.08.2031.”

(3) De la data realizării condiţiilor tehnice pentru eliberarea cărţii electronice de identitate, cartea de identitate simplă şi cartea electronică de identitate se eliberează:

  • a) cu valabilitate de 3 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 0 şi 14 ani;
  • b) cu valabilitate de 5 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani;
  • c)cu valabilitate de 10 ani, după împlinirea vârstei de 18 ani;
  • d)cu valabilitate nelimitată, după împlinirea vârstei de 70 de ani, pentru cartea de identitate
    simplă.

(4) Pentru situaţia în care prelevarea amprentelor de la orice deget este imposibilă temporar se aplică dispozițiile art.4 alin.(3) din Regulamentul (UE) 2019/1157 privind consolidarea securității cărților de identitate ale cetățenilor Uniunii și a documentelor de ședere eliberate cetățenilor Uniunii și membrilor de familie ai acestora care își exercită dreptul la liberă circulație.

(5) De la data realizării condiţiilor tehnice pentru eliberarea cărţii electronice de identitate, cetăţenii români pot opta pentru eliberarea:

  • a)unei cărţi electronice de identitate;
  • b)unei cărţi de identitate simple.

(6) Până la împlinirea vârstei de 14 ani, cartea electronică de identitate, solicitată în condiţiile art. 121, se eliberează astfel:

  • a) pentru minorii cu vârsta de la 0 până la 12 ani fără imaginile impresiunilor papilare;
  • b) începând cu vârsta de 12 ani, minorilor li se eliberează cărți electronice de identitate cu imaginile impresiunilor papilare. ”
  1. La articolul 17 alineatul (2) litera d) se modifică și va avea următorul cuprins:

,,d) data nașterii titularului;”

  1. La articolul 17 alineatul (6) se modifică va avea următorul cuprins:

,,(6) Cartea electronică de identitate se eliberează fără înscrierea imaginii impresiunilor papilare atunci când prelevarea acestora este fizic imposibil de a fi realizată;”

  1. La articolul 19 alineatul (1), după litera c) se introduce o nouă literă, litera c1), cu următorul cuprins:

,, c1) în cazul în care în R.N.E.P. există mențiunea ,,încetat valabilitate domiciliu.”

  1. La articolul 19, alineatul (2), literele b) și c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

,,b) în termen de 15 zile de la producerea uneia dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. b)-

  1. c) și d)-j);
  2. c) oricând, în situaţia prevăzută la alin. (1) lit. c1) și k).”
  3. La articolul 26, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin.(11), cu următorul cuprins:

,,(11) Nu este posibilă înscrierea menţiunii privind stabilirea domiciliului sau, după caz, a reşedinţei la o anumită adresă dacă în R.N.E.P., la adresa declarată, sunt înregistrate mai mult de 10 persoane.

(12) Prevederile alin.(11) nu se aplică proprietarului imobilului situat la adresa respectivă sau membrilor familiei extinse ale acestuia.

(13) Prin familie extinsă, în sensul alin.(12), se înţelege soțul/soția, rudele în linie dreaptă, precum şi cele în linie colaterală până la al patrulea grad inclusiv ale titularului dreptului
locativ.”

  1. Articolul 28 se modifică și completează modifică şi va avea următorul cuprins:

,, Art.28 – (1) Dovada adresei de domiciliu și, după caz, de reședință din România se realizează prin verificarea de către D.E.P.A.B.D. sau de către serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor a mențiunilor înscrise în cartea funciară sau, după caz, pe baza extrasului de carte funciară prezentat de solicitant.

(2) În situația în care nu este posibilă realizarea dovezii adresei în condițiile alin.(1), dovada se face cu:

  • a) acte încheiate în condiţiile de validitate prevăzute de legislaţia română în vigoare, privind titlul locativ;
  • b) declaraţia scrisă a găzduitorului, persoană fizică sau juridică, de primire în spaţiu, din care să rezulte consimţământul acestuia, numărul de persoane care locuiesc efectiv la adresă, precum, şi faptul că solicitantul locuieşte efectiv la adresa declarată; titlul locativ al găzduitorului se stabilește prin verificarea mențiunilor înscrise în cartea funciară, iar atunci când acest lucru nu este posibil, la declaraţie se anexează unul dintre documentele prevăzute la lit. a);
  • c) declaraţia pe propria răspundere a solicitantului, însoţită de nota de verificare a poliţistului de ordine publică, prin care se certifică existenţa unui imobil cu destinaţie de
    locuinţă şi faptul că solicitantul locuieşte efectiv la adresa declarată, pentru persoana fizică ce nu poate prezenta documentele prevăzute la alin. (1) și alin. (2) lit. a) şi b);
  • d) documentul eliberat de autoritatea administraţiei publice locale, din care să rezulte că solicitantul sau, după caz, găzduitorul acestuia figurează înscris în Registrul agricol, cu imobil cu destinaţie de locuinţă;
  • e)actul de identitate al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului său legal ori actul de încredinţare.

(3) În scopul realizării verificărilor prevăzute la alin.(1) și alin.(2) lit.b), Agenția Naționalăde Cadastru și Publicitate Imobiliară, denumită în continuare A.N.C.P.I., pune la dispoziția
D.E.P.A.B.D./serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, gratuit, informațiile înscrise în cartea funciară.

(4) D.E.P.A.B.D. și A.N.C.P.I. creează mecanisme informatice în scopul preluării informațiilor necesare actualizării R.N.E.P.. Condițiile furnizării de către A.N.C.P.I. a informațiilor necesare actualizării R.N.E.P. se stabilesc prin protocol încheiat între A.N.C.P.I. și D.E.P.A.B.D..

(5) Declaraţia de primire în spaţiu a găzduitorului prevăzută la alin. (2) lit. b) poate fi dată în faţa lucrătorului din cadrul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, a
poliţistului de siguranţă publică, a notarului public ori a funcţionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al României.

(6) În cazul persoanei puse sub interdicţie, declaraţia pe propria răspundere prevăzută la alin. (2) lit. c) se dă şi se semnează de către de către reprezentantul legal.”

  1. După articolul 35 se introduce un nou articol, art.351, cu următorul cuprins:

,,Art.351 –

  • (1) Menţiunea privind stabilirea domiciliului sau, după caz a reşedinţei, îşi încetează valabilitatea în cazul în care, ulterior înscrierii acesteia în actul de identitate, a fost înregistrată astfel încât să reprezinte dată de istoric în R.N.E.P.
  • (2) În situația în care mențiunea privind stabilirea domiciliului își încetează valabilitatea, lucrătorii serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor anulează actul de identitate și efectuează mențiunea corespunzătoare în R.N.E.P. cu privire la încetarea termenului de valabilitate a actului de identitate, iar în situația în care mențiunea privind stabilirea reședinței își încetează valabilitatea, se efectuează doar mențiunea corespunzătoare în R.N.E.P.
  • (3) Situaţia prevăzută la alin.(1) rezultă din nota de verificare întocmită de către lucrătorul de poliţie prin care se constată faptul că persoana nu locuieşte la adresa la care este
    înregistrată cu domiciliul.
  • (4) În situaţia prevăzută la alin.(1) lucrătorii serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, pe baza documentului prevăzut la alin. (3), actualizează în R.N.E.P. informațiile privind domiciliul, prin înregistrarea ca dată de istoric.
  • (5) Atunci când, din verificările efectuate în R.N.E.P. instituțiile publice constată situația prevăzută la alin.(1), îndrumă persoana în cauză să se adreseze serviciului public comunitar
    de evidență a persoanelor competent, în vederea obținerii unui nou act de identitate.
  • (6) Sesizarea serviciului public comunitar de evidență a persoanelor pentru inițierea demersurilor necesare desfășurării activităților prevăzute la alin.(3) și (4) poate fi făcută
    din oficiu, de către poliție ori de către proprietarul imobilului sau orice altă persoană interesată.”
  1. Articolul 47 se abrogă.

Art. II

(1) Hotărârea Guvernului prevăzută la art.111 alin.(1) și (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale
cetăţenilor români, astfel cum a fost modificată prin prezenta ordonanță, se adoptă la propunerea Ministerului Afacerilor Interne în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare
a prezentei ordonanțe.

(2) Ordinul ministrului afacerilor interne prevăzut la art.14 alin.(8) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de
identitate ale cetăţenilor români, astfel cum a fost modificată prin prezenta ordonanță, se emite în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe.

(3) În termen de 120 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe, Normele metodologice de aplicare unitară a prevederilor Ordonanța de urgență a Guvernului
nr.97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români precum şi pentru stabilirea formei şi conţinutului actelor de identitate, ale dovezii
de reşedinţă şi ale cărţii de imobil, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 295/2021, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 312 din 29 martie 2021, se modifică şi se completează potrivit prevederilor prezentei ordonanţe, prin hotărâre a Guvernului.

Art. III – Prevederile art.I pct.6 și 15 intră în vigoare la 120 de zile de la data publicării prezentei ordonanțe în Monitorul Oficial al României, Partea I.

PRIM-MINISTRU

NICOLAE-IONEL CIUCĂ

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Rezultatele din diaspora. Europa de Vest a votat masiv cu George Simion. Harta votului

Publicat

Publicitate

Românii din SUA, Republica Moldova, China și Rusia au votat în majoritate Nicușor Dan, în timp ce George Simion s-a impus în Europa de Vest, relatează ADEVĂRUL.

Rezultatele din diaspora

George Simion a obținut 912.553 de voturi în diaspora, iar Nicușor Dan 720.996, respectiv 55,86 % – 44,14 % din voturile exprimate.
Potrivit datelor centralizate din secțiile de votare din străinătate, Nicușor Dan a obținut majoritatea voturilor în 83 de regiuni ale lumii, în timp ce liderul AUR a fost preferat în doar 11 regiuni, în Europa de Vest. George Simion a reușit să câștige în mai multe state vest-europene, cunoscute pentru prezența masivă a românilor, dar diaspora globală s-a pronunțat clar în favoarea lui Nicușor Dan. Primarul Capitalei a dominat în Europa Centrală și de Est – Polonia (81,59%), Ucraina (75,29%), Bulgaria (76,63%) – dar și în Australia (73,14%) și Noua Zeelandă (87,71%). America și Asia (Japonia 90,06%, China 84,23% și India 81,13%) au votat covârșitor în favoarea lui Dan, aceeași tendință menținându-se și în America de Sud: Columbia (92,59%), Peru (88,89%) și Brazilia (86,7%).

Nicușor Dan a reușit să convingă românii să voteze pentru el și să-și schimbe votul față de primul tur în: Portugalia, Danemarca, Țările de Jos, Rusia, Ucraina, Belarus, Israel, Turcia, Grecia, Brazilia, Etiopia, Zimbabwe, liban, Siria, Iordan.

Liderul AUR George Simion a primit cele mai multe voturi în:

– Spania – 67,98%

Publicitate

– Germania – 68,31%

– Cipru – 67,64%

– Italia – 66,78%

– Austria – 66,09%

– Belgia – 65,41%

– Marea Britanie – 58,46%

– Franța – 57.25%

– Irlanda – 53.3%

– Islanda – 53%

– Norvegia – 50.04%.

În restul ţărilor, Nicuşor Dan a obţinut mai multe voturi decât George Simion. Noul președinte a obținut cel mai mare procent în Republica Moldova – 88%. În China, Nicușor Dan a fost votat de 84.23% din români, iar în Rusia de 58.65%.

Cu toate acestea, după centralizarea tuturor voturilor, Simion conduce în diaspora cu 55,86%, cu o diferență de 191.557 voturi față de Nicușor Dan însă nu a fost suficient pentru victorie.

Peste 11,6 milioane de români au votat duminică, 18 mai, pentru a-și alege președintele pentru următorii cinci ani. După centralizarea tuturor proceselor verbale, rezultatele arată că Nicuşor Dan a obţinut 53,60% din voturi, iar George Simion – 46,40%.

Sursa: ADEVĂRUL

Citeste mai mult

Economie

Alegerea lui Nicușor Dan în funcția de președinte al României reprezintă un semnal pozitiv pentru economie (analiză)

Publicat

Publicitate

Alegerea lui Nicușor Dan în funcția de președinte al României reprezintă un semnal pozitiv pentru economie, într-o perioadă în care provocările economice riscă, în continuare, să ducă România în zona de junk, potrivit unei analize realizate de compania de consultanță Frames.

‘Nicușor Dan are obligația de a reclădi încrederea investitorilor și de a pune în practică reformele esențiale pentru România. Va fi, cu singuranță, cel mai greu mandat de președinte din istoria recentă. Nicușor Dan vine la Palatul Cotroceni într-o perioadă în care România este aproape de junk, de economie nerecomandată investițiilor. Iar această perspectivă nu este cauzată de evoluția business-ului, de dinamica sectorului privat ci de eșecul politicilor publice în zona de administrare a banilor publici. Noul președinte își preia mandatul într-o perioadă în care deficitul bugetar al României a atins un nivel istoric, demn de o țară aflată în război’, se arată în analiza citată.

Potrivit analiștilor de la Frames, respectarea acordului cu UE privind deficitul bugetar trebuie să devină principala prioritate a noului guvern de la București.

‘Reclădirea încrederii investitorilor în România are nevoie de dovezi concrete de bună guvernare și sperăm ca dl. Dan împreună cu noul guvern să se focuseze pe reducerea deficitului bugetar care, după primele trei luni, a atins un nivel îngrijorător. Menținerea deficitului la 7% în 2025, ca prim pas în acordul pe 7 ani cu CE, este esențială pentru România”, a afirmat Adrian Negrescu, managerul Frames, citat într-un comunicat transmis AGERPRES.

Potrivit analiștilor de la Frames, dincolo de formarea noului guvern, o primă dovadă concretă a angajamentelor noii puteri va fi dată de programul de guvernare.

‘Avem nevoie de un guvern format din experți, din oameni cu experiență și expertiză capabili să restructureze cheltuielile publice, să construiască un program de guvernare realist, plecând de la realitățile economice, un program cu un timeline foarte clar și cu măsuri menite să limiteze risipa banului public și să susțină economia’, arată analiza Frames.

Publicitate

Creșterea taxelor reprezintă un adevărat sepuku financiar, menționează sursa citată.

Potrivit analiștilor de la Frames, noul Guvern ar trebui să evite pe cât posibil creșterea taxelor, o măsură care riscă să ducă economia în recesiune.

‘Avem peste 170.000 de firme ce angajează peste 500.000 de oameni care, în momentul de față, sunt într-o situație de risc economic – oricând se pot închide pe fondul scăderii vânzărilor, accentuării blocajului financiar și accesului limitat la creditare. Acestea angajează, pe scara economiei, alte peste 350.000 de firme astfel că, dacă vom crește taxele și le vom accentua mai ales problemele legate de vânzări, riscurile unui fenomen de tip castel de cărți de joc riscă să apară. Firmele se vor prăbuși pe lanțuri economic una după alta, afectate de problemele partenerilor de business”, mai arată analiza.

Potrivit experților, creșterea TVA, a taxei pe venituri, a accizelor etc ar trebui să fie ultima soluție la care noua guvernare să apeleze.

‘Există date încurajatoare în privința încasărilor din aprilie. Să nu uităm că ne așteaptă un nou val de inflație generat de creșterea prețului la energie și probabil și a liberalizării pieței de gaze. S-ar putea ca acestea să aducă mai mulți bani la buget. Să nu ne pripim să creștem taxele și să căutăm soluțiile alternative. Reducerea deficitului de la 9 la 7% nu este o misiune imposibilă, mai ales în condițiile în care există o mulțime de cheltuieli care pot fi reduse, de la cheltuielile cu bunuri și servicii la investițiile aberante în stadioane de sute de milioane de euro într-un an în care statul nu a fost capabil să indexeze alocațiile pentru copii”, afirmă Adrian Negrescu.

În plus, noua administrație de la București va trebui să renunțe ‘la ideile aberante’ privind plafonarea prețurilor, subliniază analiștii.

‘Plafonările la alimente n-au funcționat, cele din zona asigurărilor au fost o catastrofă, cele la energie vor trebui ridicate. Este timpul să lăsăm business-ul să funcționeze după principiile economiei de piață , să încurajăm concurența nu să stabilim, arbitrar, prețurile și tarifele”, afirmă aceștia.

Reformele sunt cruciale, mai arată analiza.

Dincolo de reducerea deficitului public și menținerea nivelului de taxare, noua putere reprezentată de Nicușor Dan va trebui să pună în practică toate reformele amânate din considerente electorale de către fostele guvernări, precizează autorii cercetării.

‘Noua lege a salarizării în sectorul bugetar reprezintă un punct important pe agenda viitoarei guvernări. România nu își mai permite să plătească o sumă uriașă, de peste 180 de miliarde de lei, pentru un aparat bugetar insuficient reformat în care performanța nu este încurajată. Sistemul de salarizare, cel de premiere, sporurile și celelalte facilități acordate bugetarilor trebuie regândite pentru a premia expertiza și rezultatele pozitive”, arată analiza.

Reforma salarizării va trebui să fie însoțită de mult dorita reformă administrativă, pe care președintele și viitorul cabinet vor trebui să o pună în practică.

‘Avem aceeași organizare administrativă ca în anii 60. Între timp, România s-a enclavizat economic și social, s-au produs mișcări ample de populație, iar arhitectura de instituții publice trebuie să urmeze acest trend. O reorganizare de tip european, cu servicii publice focusate pe zone de dezvoltare, trebuie să se afle în prim-plan. Marile orașe trebuie se reprezinte aria de la care, pe orizontală, să dezvoltăm servicii publice de sănătate, educație, transport care să permită, de exemplu, unui locuitor din Ploiești sau din Videle să ajungă rapid la București unde să lucreze și apoi să revină rapid în comunitatea locală. Enclavizarea economică e o realitate și trebuie să construim serviciile publice cu gândul la viitor, la dinamica economică și socială”, spune Negrescu.

Un alt capitol important din seria de reforme pe care noua administrație va trebuie să se focuseze o reprezintă zona fiscală, acolo unde este nevoie de soluții concrete pentru a da încredere investitorilor și a insufla predictibilitate mediului economic.

‘Toate e-urile fiscale introduse în ultimii ani s-au dovedit inutile, birocratice și credem că trebuie eliminate. Este nevoie, totodată, de o regândire a Codului Fiscal în sensul susținerii business-ului și eliminării birocrației excesive, mai ales în zona de procedură fiscală. Dincolo de menținerea TVA, trebuie eliminate impozitul minim pe cifra de afaceri pentru marile companii și impozitul pe stâlp, două măsuri antieconomice care au generat efecte negative în economie. Considerăm, pe de altă parte, că noul guvern va trebui să reformeze ANAF, să focuseze activitatea Fiscului pe marea evaziunie și să ia măsuri concrete, precum taxarea inversă, soluții menite să limiteze fraudele cu TVA”, mai arată analiza Frames.

Potrivit experților, statul trebuie, totodată, să găsească soluții pentru a impozita sumele nejustificate și a taxa veniturile exportate în paradisurile fiscale.

Guvernele ultimilor ani s-au lăudat excesiv cu investițiile făcute de statul român drept o soluție economică menită să aducă creștere economică. Realitatea a arătat că multe dintre ele au fost ineficiente, costisitoare și fără efect în economia reală.

‘Ne-am propus prea multe și am făcut prea puține. PNRR-ul a fost un fel de șaorma cu de toate la capitolul investiții. În loc să ne focusăm pe investițiile care pot aduce dezvoltare pe orizontală, de la infrastructura de transport la logistică și depozitare, am cheltuit miliarde pe construcția de stadioane, săli de sport, rețele de gaz în localități părăsite etc. Nu am construit niciun spital public, nu am construit, cel puțin în Capitală, nicio școală nouă. Trebuie să ieșim din această paradigmă a investițiilor fără cap și să ne focusăm pe infrastructură, energie și servicii sociale – esența dezvoltării unei Românii prospere în viitor”, arată analiza.

Focusul pe investițiile cu potențial de dezvoltare pe orizontală este necesar mai cu seamă că, în următorii ani, banii europeni vor fi din ce în ce mai puțini, iar focusul Bruxelles-ului se va muta de la infrastructură și servicii sociale la economie, la inovație și dezvoltare.

‘Trebuie să dezvoltăm clustere economice, o legislație favorabilă parcurilor industriale, investițiilor greenfield și atragerii de investitori mai ales în zona logistică. Trebuie să anticipăm schimbările din politicile economice ale Bruxelles-ului și să avem pregătită oferta pentru fondurile europene disponibile. Este nevoie, de exemplu, de o legislație coerentă și favorabilă atragerii fondurilor de investiții care să vină cu alternativa pentru business la finanțarea bancară. Fondul Proprietatea, de exemplu, trebuie să devină un exemplu de bune practici în acest domeniu, să atragă capital și să susțină companiile românești cu potențial, să le ofere finanțare și expertiză. Avem nevoie de un ecosistem de fonduri de investiții care să susțină inovația, performanța și lanțurile de business autohtone’, a declarat Negrescu.

Totodată, reforma pensiilor și a pieței muncii trebuie să fie ‘în prim-plan’.

O altă reformă crucială care va trebui să fie pusă în practică în următorii ani va fi cea a pieței muncii, strâns legată de cea a pensiilor.

Potrivit experților, România are nevoie de o regândire a taxării în zona forței de muncă, menită să stimuleze crearea de locuri de muncă și să crească salariile.

‘Avem cele mai mari taxe pe salariu minim din UE. Este nevoie de o scădere a taxelor pe muncă și o regândire a modului în care taxăm veniturile oamenilor. Trebuie să încercăm să evităm să mai taxăm orice venit cu bani pentru sănătate, să stabilim o limită de la care CAS-ul să nu mai poată fi aplicat oricărui venit. Trebuie să încurajăm oamenii să aibă mai multe activități, mai multe venituri, să sprijinim inițiativa privată și, în primul rând, crearea de locuri de muncă’, susțin experții Frames.

O extindere a sistemului bonurilor de masă este, de asemenea, necesară având în vedere focusul angajaților pe acest beneficiu și a efectelor sale pozitive, mai ales în zona reducerii evaziunii fiscale din industria alimentară și cea a serviciilor.

Reforma pieței muncii este strâns legată de cea a pensiilor, o problemă care se dovedește a fi o ‘bombă cu ceas’ în România.

‘În orizontul anului 2030 vor ieși la pensie peste 1,3 milioane de oameni, decrețeii. Cine le va lua locul? Cum le vom plătii pensiile în condițiile în care, în prezent, deficitul de la bugetul de pensii depășește deja 40 de miliarde de lei anual. Stimularea natalității prin susținerea familiilor cu facilități fiscale, alături de reducerea taxelor pe muncă trebuie să se afle în prim-plan’, a adăugat Negrescu.

Potrivit experților de la Frames, acestea sunt doar câteva dintre reformele pe care noua putere va trebui să le pună în practică. Esențială, din această perspectivă, va fi atragerea expertizei din sectorul privat, un joint venture între stat și privat pe zonele de dezvoltare economică, de monitorizare a performanței statului, de dezvoltare a unei legislații favorabile, adaptată noii realități economice fiind absolut esențială. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Botoșani: Jumătate de județ se va afla sub o atenționare meteorologică NOWCASTING tip cod galben de instabilitate atmosferică

Publicat

Publicitate

Mai multe localități din județul Botoșani se vor afla sub o atenționare meteorologică nowcasting tip cod galben de instabilitate atmosferică, astăzi, până la ora 15:00.

Sunt vizate municipiul Dorohoi, orașul Darabani și comunele Ungureni, Hudești, Coțușca, Suharău, Havârna, Vorniceni, Rădăuți-Prut, Ibănești, Șendriceni, Vârfu Câmpului, Cristinești, Avrămeni, Dersca, George Enescu, Hilișeu-Horia, Păltiniș, Broscăuți, Mileanca, Pomârla, Roma, Știubieni, Mihăileni, Drăgușeni, Nicșeni, Corlăteni, Leorda, Cândești, Cordăreni, Viișoara, Brăești, Săveni, Concești, Văculești, Lozna, Mitoc, Dimăcheni și Adășeni.

Se vor înregistra averse, ce vor cumula 15…20 l/mp, grindină de mici dimensiuni și descărcări electrice.

Pentru a preveni situațiile de urgență, recomandăm cetățenilor respectarea următoarelor măsuri:

✔️fiți prudenți atunci când vă aflați pe stradă și evitați deplasarea în zone cu panouri publicitare, copaci sau stâlpi de electricitate care ar putea fi doborâți;
✔️ nu treceți prin dreptul clădirilor aflate în construcție sau care prezintă elemente arhitectonice ce pot fi smulse de vânt;

✔️ parcați autoturismele la distanță sigură față de copaci sau stâlpi de electricitate;
✔️ îndepărtați copacii sau ramurile uscate care, pe timpul unei furtuni, ar putea cădea şi provoca victime sau pagube materiale;
✔️ nu atingeți firele căzute la pământ;

Publicitate

✔️ curățați șanțurile și rigolele de scurgere, pentru a permite evacuarea apelor pluviale;
✔️ nu aruncați gunoaiele menajere sau resturile vegetale în albiile apelor curgătoare sau în șanțurile / canalele de colectare a apei.

Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență sau alte date utile despre manifestarea fenomenelor meteorologice periculoase pot fi obținute prin accesarea portalului fiipregatit.ro sau prin intermediul aplicației DSU, care poate fi descărcată gratuit din Google Play Store și AppStore.

Citeste mai mult

Eveniment

Botoșăneni depistați la volanul unor autoturisme neînmatriculate

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Botoșani – Biroul de Ordine Publică au oprit pentru control, pe strada Împărat Traian, din municipiul Botoșani, un autoturism condus de un tânăr, de 18 ani, din comuna Răchiți.

 

În urma verificărilor efectuate s-a stabilit faptul că autoturismul respectiv avea numerele de înmatriculare provizorii expirate.

 

Polițiștii continuă cercetările sub aspectul comiterii infracțiunii de punere în circulație a unui autovehicul neînmatriculat.

 

Publicitate

La data de 18 mai 2025, polițiștii din cadrul Poliției Orașului Săveni au oprit pentru control, pe strada Ștefan cel Mare, din orașul Săveni, un autovehicul condus de un bărbat, de 53 de ani, din comuna Drăgușeni.

 

În urma verificărilor efectuate s-a stabilit faptul că autovehiculul respectiv avea inspecția tehnică periodică și asigurarea obligatorie expirate, iar remorca pe care o tracta nu era înmatriculată sau înregistrată.

 

Polițiștii continuă cercetările sub aspectul comiterii infracțiunii de punere în circulație a unui autovehicul neînmatriculat.

 

Totodată, conducătorul auto a fost sancționat contravențional, cu amendă în valoare de peste  1.800 de lei.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending