Connect with us
Publicitate

Economie

Ce reguli noi au fost introduse în programele Rabla clasic 2022 și Rabla Plus 2022. Programul debutează în februarie

Publicat

Publicitate

Rabla clasic 2022 și Rabla Plus 2022 vor debuta la începutul lunii februarie, iar conform aba24.ro, în acest an vor avea regul noi programe ce anul acesta vin la pachet cu schimbări. Programele vor debuta pe data de 4 februarie și vor avea cel mai mare buget de până acum, de peste 1,2 miliarde de lei.

Ministrul Mediului a anunțat că ele vor avea o valabilitate de 3 ani și vor beneficia de un buget-record ce va depăși 1 miliard de lei.

Rabla 2022: Două autovehicule la casare în loc de unul

În premieră, românii vor putea preda spre casare două vehicule, în loc de unul și astfel, vor primi un ecotichet în valoare de 45 de mii de lei.

Pentru mașinile mai vechi de 15 ani și cu norma de poluare Euro 3 sau inferioară, se va acorda un bonus suplimentar în valoare de 1.500 de lei. Prima de casare va fi de 3000 de lei.

Astfel suma primită de la Guvern poate ajunge la 51 de mii de lei, anunță Tanczos Barna. Sunt impuse însă și noi condiții. Mașina casată trebuie să fie înmatriculată în România de minimum 6 ani.

Publicitate

Iar cei care vor să-și cumpere o mașină electrică vor trebui să o caseze pe cea veche, pentru a intra în posesia ecobonusului de 45 de mii de lei.

Cel mai mare buget din istoria programelor

Potrivit Ministerului Mediului, bugetul din acest an este de 1,24 miliarde lei, fiind astfel cel mai mare buget alocat din istoria programelor (fără suplimentări ulterioare).

Publicitate

RABLA Clasic beneficiază de 560 milioane lei, iar RABLA Plus de 680 milioane lei.

O schimbare importantă ține de faptul că din 2022 și cei care vor să-și ia o mașină 100% electrică trebuie să caseze o mașină veche pentru a putea beneficia de ecobonusul de 45.000 lei pentru mașina nouă.

Până acum nu era obligatoriu să predai o mașină veche pentru a-ți lua o electrică nouă cu subvenție

Rabla 2022: buget record pentru casarea autoturismelor vechi

Una dintre noutățile programului Rabla Clasic este introducerea unui ecobonus de 1.500 lei pentru fiecare autovehicul uzat care este mai vechi de 15 ani și are norma de poluare Euro 3 și inferioară.

O altă noutate este introducerea posibilității casării a două autovehicule uzate pentru achiziționarea unuia nou, cuantumul finanțării fiind de 7.500 de lei pentru casarea unui autovehicul și 12.000 lei pentru casarea a două autovehicule. Rămâne obligativitatea casării a cel puțin un autovehicul în cadrul Programului.

Tot prin Rabla Clasic, dacă dai la casare două autoturisme (9.000 de lei prima de casare), ambele mai vechi de 15 ani (ecobonusuri pentru vechime, a câte 1.500 lei fiecare, deci încă 3.000 lei), la care se mai pot adăuga un ecobonus de 1.500 de lei pentru emisii scăzute şi unul de 3.000 de lei de pentru achiziţionarea unei maşini hibrid, se ajunge la un total de 16.500 de lei.

Rabla PLUS 2022: Primele de casare

  • Pentru casarea unui singur autovehicul, prin Rabla Clasic, se acordă o primă de 6.000 de lei, plus 1.500 de lei bonus de vechime peste 15 ani, adică 500 lei în total.
  • dacă dai la casare două autoturisme (9.000 de lei prima de casare), ambele mai vechi de 15 ani (ecobonusuri pentru vechime, a câte 1.500 lei fiecare, deciîncă 3.000 lei), la care se mai pot adăuga un ecobonus de 1.500 de lei pentru emisii scăzute şi unul de000 de lei de pentru achiziţionarea unei maşini hibrid, se ajunge la un total de 16.500 de lei.

„Rabla clasic este un program care atinge majoratul. Anul acesta se împlinesc 18 ani de când acesta a fost lansat și a adus o contribuție semnificativă în ceea ce privește întinerirea parcului auto: peste 700.000 de autoturisme noi au fost introduse în traficul național. Este pentru prima dată când planificăm implementarea acestor programe pe 3 ani.

Ne-am consultat cu asociațiile producătorilor, importatorilor și comercianților auto și ne dorim să asigurăm predictibilitate în implementarea politicilor publice în acest domeniu și să scoatem din circulație cel puțin 250.000 de autoturisme mai vechi de 15 ani până în 2026”, a declarat joi ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Barna Tánczos.

Modificările în programele Rabla și Rabla Plus

O altă modificare adusă programului este că valabilitatea notei de înscriere va fi de 300 zile de la emiterea acesteia, față de 240 zile cât este în prezent.

În plus, se elimină termenul de 60 zile de casare/radiere a autovehiculului uzat, solicitanții având posibilitatea de a-l casa/radia până la emiterea facturii autovehiculului nou.

Se introduce obligativitatea casării unui autovehicul uzat pentru achiziționarea unui autovehicul nou.

Totodată, se introduce un bonus de 1.500 lei/autovehicul, acordat pentru fiecare autovehicul uzat mai vechi de 15 ani și care are norma de poluare nu mai mare de Euro 3.

Astfel, pentru fiecare autovehicul nou, va exista posibilitatea casării a maximum 2 autovehicule uzate, cuantumul finanțării urmând a fi:

pentru achiziționarea unui autovehicul nou, în schimbul casării unui autovehicul uzat

  • – maximum 46.500 de lei pentru un autovehicul pur electric (45.000 de lei ecotichetul + 1.500 lei/autovehicul, acordat dacă autovehiculul uzat este mai vechi de 15 ani și are norma de poluare nu mai mare de Euro 3)
  • -maximum 21.500 de lei pentru un autovehicul hibrid plug-in (20.000 de lei ecotichetul + 1.500 lei/autovehicul, acordat dacă autovehiculul uzat este mai vechi de 15 ani și are norma de poluare nu mai mare de Euro 3).

pentru achiziționarea unui autovehicul nou, în schimbul casării a două autovehicule uzate:

  • – maximum 51.000 de lei pentru un autovehicul pur electric (45.000 lei ecotichet + 3.000 lei prima de casare + 2 bonusuri de vechime a câte 1.500 lei pentru fiecare autovehicul uzat care este mai vechi de 15 ani și are norma de poluare nu mai mare de Euro 3)
  • maximum 26.000 de lei pentru un autovehicul hibrid plug-in (20.000 lei ecotichet + 3.000 lei prima de casare + 2 bonusuri de vechime a câte 1.500 pentru fiecare autovehicul uzat mai vechi de 15 ani și care are norma de poluare nu mai mare de Euro 3).

Legat de prima de casare pentru achiziția unei motociclete, aceasta va fi de 7.500 lei în cazul în care autovehiculul casat are o vechime mai mare de 15 ani, cu normă de poluare nu mai mare de Euro 3 sau 6.000 lei, în cazul casării unui alt tip de autovehicul uzat.

Ministerul vrea să lanseze și ”Rabla pentru instituții publice”

Ministrul a anunțat și lansarea unui program destinat instituțiilor publice, cu un buget de 600 milioane lei, prin care primăriile și autoritățile publice vor putea achiziționa doar mașini electrice sau hibrid plug-in. În cadrul acestui program, va fi asigurată o finanțare de 80% din valoarea achiziției.

„În 2022, vom avea un sistem informatic destinat persoanelor juridice care se vor înscrie în RABLA Clasic sau RABLA Plus, pentru că și autoritățile publice trebuie să fie încurajate spre achiziții verzi și eco-mobilitate.

Dacă ne uităm la cifre, în 2021 au fost achiziționate, în cadrul RABLA Plus, 8500 mașini de către persoane fizice și 7728 mașini de către persoanele juridice, cifre care arată interesul românilor pentru achiziția unor autoturisme mai prietenoase cu mediul.

Cetățenii interesați să se înscrie în programul RABLA trebuie să știe că vechimea autovehiculului uzat eligibil în program trebuie să fie de cel puțin 6 ani de la data primei înmatriculări în România, față de 8 ani cât este în prezent.

Totodată, se diminuează cu 5 grame valorile cantităților de emisii de CO2/KM aferente pragului de eligibilitate și pragului de obținere a ecobonusului”, a declarat președintele Administrației Fondului pentru Mediu, Fülöp Lóránd-Árpád.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Botoșăneanca Loredana Toma: Dacă nu voi avea nicio ratare, o să mă întorc cu un suvenir de la Paris şi nu va fi un magnet de frigider

Publicat

Publicitate

Botoșăneanca Loredana Toma, halterofila care concurează la categoria 71 kg a declarat, pentru AGERPRES, că îşi propune să nu aibă nicio ratare la Jocurile Olimpice, pentru că în acest fel se va întoarce de la Paris cu un suvenir important, care în mod sigur nu va fi un magnet de frigider.

“Obiectivul meu este să am o prestaţie fără greşeală pe platforma de la Paris. Adică să nu am nicio ratare. Iar dacă nu voi avea nicio ratare, probabil o să mă întorc şi cu un suvenir important de la Paris, şi nu mă refer la magnet de frigider. Toţi ne gândim la o medalie, normal. Pentru că nu ar fi exclus deloc ca noi, la haltere, să ne întoarcem cu două medalii. Şi chiar sper asta. Dar aici contează foarte mult ce zi ai atunci, în ce formă eşti. Sigur că încă nu am uitat că nu am putut participa la Tokyo, însă este evident că acum sunt mult mai puternică din punct de vedere mental”, a spus cea mai titrată halterofilă a României.

“Rezultatele adversarelor din proba mea din ultimele luni le cunosc. Însă ce s-a întâmplat în pregătirea lor, nu ştiu. Pentru că fiecare îşi face strategia lui, nimeni nu se laudă cu ce făcut în pregătirea de dinaintea unei asemenea competiţii. În haltere se practică acest lucru, fiecare se antrenează oarecum în secret înainte de competiţiile majore. Dar eu încerc să mă concentrez pe ce am eu de făcut, să îmi fac treaba cât de bine pot, asta contează cel mai mult. La Paris contracandidatele mele vor fi sportivele din Statele Unite, Ecuador, Egipt, Franţa, Taiwan… China nu. Asta pentru că cei din China au campioni mondiali aproape în fiecare categorie, nu au selectat sportiv şi la categoria mea. Iar la Paris nu au voie să selecteze mai mult de 3… iar la ultima competiţie de calificare, sportiva din China de la 71 de kilograme nu a fost într-o formă prea bună. Probabil de asta au şi decis să nu o aleagă pe ea pentru Paris”, a adăugat Loredana Toma.

Ea a explicat că problemele medicale de anul trecut au fost cauzate de uzură după 18 ani de haltere.

“Am avut de tras din punct de vedere medical în ultima perioadă. Acum, ce pot să spun, sunt ca la 30 de ani după 18 ani de haltere. Adică uzura îşi spune cuvântul. Problemele mele au fost la bazin. Dar nu pot să mă plâng, pentru că sunt funcţională. Ţinând cont de anii de haltere pe care îi am în spate sunt destul de bine medical acum”, a menţionat ea.

Toma consideră că aceasta ar putea fi ultima ediţie a Jocurilor Olimpice a carierei sale: “Ţinând cont de vârstă, cred că Parisul este ultima ediţie a Jocurilor Olimpice pentru mine. Dar nu e o presiune pentru mine acest lucru… pentru că dacă nu se va întâmpla la Paris ceea ce vreau, probabil că voi merge şi la Los Angeles (n.r. – râde copios). Deci încerc să nu pun presiune”.

Publicitate

În ceea ce priveşte condiţiile de pregătire pentru Jocurile Olimpice, Loredana Toma a ţinut să sublinieze că nu i-a lipsit nimic.

“Eu nu am simţit o presiune din punct de vedere al calificării mele la Paris. Am avut o competiţie foarte bună în 2022, mă refer la Campionatele Mondiale, iar rezultatul de acolo, aurul, mi-a asigurat locul. Aşa că nu am simţit presiune pentru calificare. Sigur că mi-aş fi dorit şi se putea să avem un lot mai mare la haltere pentru Paris. Ideal ar fi fost să fim trei cu trei (n.r. – feminin şi masculin), dar la masculin nu stăm prea bine în ultima perioadă. Însă cred şi sper să îşi revină şi băieţii cât mai curând posibil. Din punct de vedere al condiţiilor de pregătire, nu am cum să mă plâng. Am avut de toate, lucru cu care noi în trecut nu am fost obişnuiţi, cel puţin eu. Şi aici mă refer la aparatură de fizio, la oameni noi în staff, adică kinetoterapeut, psiholog şi aşa mai departe. Eu nu am avut aşa ceva până anul ăsta. Probabil că şi situaţia sănătăţii mele ar fi fost acum alta dacă aş fi avut aceste lucruri să spunem de acum cinci ani. Dar e bine şi mai târziu decât niciodată”, a explicat ea.

Dubla campioană mondială la haltere este de părere că delegaţia României se va întoarce de la Paris cu mai multe medalii decât la Tokyo.

Publicitate

“Cred că de data asta vor fi mai mult de patru medalii. Îi urmăresc pe colegii mei de la canotaj, pentru că ne antrenăm împreună la Snagov, şi îi văd foarte determinaţi şi hotărâţi. Deci ei pot face o surpriză… şi surpriza lor implică un număr important de medalii, pentru că de la Tokyo s-au întors cu trei. Iar eu mai văd medalii româneşti, în afară de canotaj şi haltere, la înot, canoe şi lupte. Dar sigur vor fi şi surprize plăcute”, a precizat Loredana Toma.

Preşedintele Federaţiei Române de Haltere, Alexandru Pădure, a declarat, pentru AGERPRES, că obiectivul organizaţiei pe care o conduce nu s-a schimbat de la începutul campaniei de calificare olimpică.

“Obiectivul Federaţiei Române de Haltere rămâne acelaşi pe care l-am anunţat la începutul campaniei de calificare olimpică, respectiv câştigarea unei medalii la Paris. În momentul de faţă, locurile celor două reprezentante ale României, Mihaela Cambei şi Loredana Toma, în clasamentele celor mai bune sportive din lume la 49 şi 71 de kilograme ne dau încredere şi speranţă în realizarea acestui obiectiv. Evident, competiţiile la ambele probe vor fi extrem de grele. Sunt rezultate înregistrate în competiţiile de calificare pe care le-am analizat şi putem spune că sunt sportive extrem de valoroase la aceste categorii, în special din Asia şi America. Acestea din urmă vor fi adversare directe pentru Cambei, însă şi pentru Loredana Toma. Nu e exclus ca România să câştige două medalii la Paris, însă cu toate acestea trebuie să fim precauţi. În momentul de faţă federaţia îşi asumă câştigarea unei medalii la această ediţie a Jocurilor Olimpice. Însă, evident, o clasare extraordinar de bună în ambele probe ne-ar bucura enorm”, a spus el.

Pădure este încrezător că sportivii români vor urca de mai multe ori pe podium la Paris decât au făcut-o la ediţia precedentă a Jocurilor Olimpice.

“Echipa olimpică a României are un potenţial extraordinar. Trebuie să ţinem cont că avem sportivi calificaţi la Paris din poziţii fruntaşe în clasamentele mondiale, avem sportivi care au obţinut titluri mondiale la diferite discipline. Ei au arătat siguranţă şi o bună pregătire, iar faptul că au excelat deja la competiţiile mondiale ne oferă încredere că se pot câştiga la Paris mai multe medalii faţă de Tokyo. Sunt mulţi sportivi la canotaj care au tot confirmat de-a lungul ultimilor ani, aşa cum sunt şi cei de la kaiac-canoe, de la nataţie, de la lupte… iar acest lucru te face să fii încrezător că numărul de medalii olimpice va fi unul mai mare decât la ediţia anterioară. Iar noi le suntem aproape tuturor sportivilor români şi le urăm succes”, a precizat Alexandru Pădure.

România va fi reprezentată în concursul de haltere de la Jocurile Olimpice de la Paris de două sportive, Loredana Toma (29 de ani) şi Mihaela Cambei (21 de ani). Loredana Toma s-a calificat la Jocurile Olimpice Paris 2024 după ce s-a clasat pe locul 4 în ierarhia mondială feminină de haltere, în limitele categoriei 71 kg. De asemenea, Mihaela Cambei a obţinut calificarea în limitele categoriei 49 kg graţie locului 5 în clasamentul mondial.

La Jocurile Olimpice de la Tokyo 2020, România nu a putut participa în concursul de haltere, fiind la acel moment sub sancţiunea Federaţiei Internaţionale de Haltere (IWF) care îi impusese o suspendare de un an Federaţiei Române de Haltere din cauza mai multor cazuri de încălcări ale regulamentului antidoping începând cu anul 2012.

România va fi reprezentată de 107 sportivi la Jocurile Olimpice de la Paris, la 18 discipline.

La ediţia Tokyo 2020, România a obţinut patru medalii, una de aur, la dublu vâsle feminin (Nicoleta Ancuţa Bodnar, Simona Geanina Radiş), şi trei medalii de argint, la spadă feminin (Ana-Maria Popescu), dublu rame masculin (Marius Vasile Cozmiuc, Ciprian Tudosă) şi patru rame fără cârmaci masculin (Mihăiţă Vasile Ţigănescu, Mugurel Vasile Semciuc, Ştefan Constantin Berariu, Cosmin Pascari).

Citeste mai mult

Administratie

A început asfaltarea Drumului Comunal 53 A de la Schit-Orășeni. Primăria cere evitarea utilizării drumului cu utilaje grele

Publicat

Publicitate

Administrația publică a comunei Cristești a anunțat că astăzi, 25 iulie 2024, a început asfaltarea Drumului Comunal 53A din localitatea Schit-Orășeni.

În cadrul lucrărilor desfășurate, se toarnă primul strat de asfalt, marcând astfel un moment important pentru infrastructura localității noastre.

Dorim să aducem la cunoștința cetățenilor care locuiesc în zona respectivă să evite utilizarea drumului cu utilaje grele pe durata desfășurării lucrărilor, pentru a permite finalizarea acestora în cele mai bune condiții, a eplicat Primăria comunei Cristești.

„Deși mulți au crezut că startul lucrărilor din satul Schit Orășeni a fost ceva politic, pentru campania electorală, am demonstrat că nu a fost deloc așa. Astăzi se toarnă primul strat de asfalt din acest sat. Știu că așteptarea a fost lungă, însă, într-un final, am reușit ce ne-am propus”, a explicat primarul comunei Cristești, Lucian Borfotină.

Citeste mai mult

Eveniment

Noile TARIFE de referință RCA au fost publicate de Autoritatea de Supraveghere Financiară. Sunt cu rol orientativ șase luni

Publicat

Publicitate

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a publicat tarifele de referință RCA la nivelul lunii iulie 2024. Aceste tarife sunt cu rol orientativ pentru următoarele șase luni și sunt calculate pentru clasa B0, pe 12 luni.

Din datele publicate de ASF reiese că tarifele de referință RCA sunt mai mari pentru șoferii care au mașini înmatriculate în București sau Ilfov, scrie alba24.ro.

Autoritatea de Supraveghere Financiară a publicat noile TARIFE de referință RCA

Bucureştiul are una dintre cele mai mari frecvenţe ale daunelor auto din Europa, de 6,2%. Anunțul a fost făcut, marţi, de către Sorin Mititelu, vicepreşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) şi coordonator al Sectorului Asigurări-Reasigurări.

„Frecvenţa daunelor diferă la un oraş la altul. În Bucureşti, aceasta este de 6,2%, una dintre cele mai mari din Europa. De exemplu, în Praga este de 4% şi doar Belgrad este undeva la 5%.

Când ai o frecvenţă atât de mare a daunelor, e normal să ai o primă de risc mai mare. Fiecare şofer este parte dintr-un grup, pentru că altfel nu se pot acoperi primele de risc.

Soluţia de scădere a preţului asigurărilor auto este Bonus Malus. A merge pe ideea că nu am avut şi sigur nu o să am un eveniment în trafic, este total greşită. Cifrele oferă o situaţie obiectivă a situaţiei.

Publicitate

Aceste valori sunt testate din punct de vedere al semnificaţiei statistice. Pentru persoane fizice, cel mai mare segment ar fi cel al vehiculelor cu putere cuprinsă între 51 şi 75 Kw”, a spus Mititelu, potrivit Agerpres.

Tarifele de referință RCA. Noi criterii de risc

Potrivit raportului ASF, noile tarife de referință RCA au fost stabilite de către firma KPMG. Au fost luați în calcul ultimii 5 ani de eveniment anteriori datei de referință, în speță perioada 1 ianuarie 2019 – 31 decembrie 2023.

Au fost introduse noi criterii de risc: puterea motorului (KW) în loc de capacitatea cilindrică a motorului (cmc); zona geografică;

Publicitate

Segmentele de tarif au fost construite ținând cont de următoarele caracteristici referitoare la:

– persoana asigurată: tipul asiguratului (persoană fizică sau persoană juridică), vârsta asiguratului (pentru persoane fizice)
– caracteristicile vehiculului: puterea motorului (KW), numărul de locuri pe scaune, capacitatea motorului (CMC), puterea motorului (CP), masa maximă admisă (Kg)
– zona geografică (grupe de județe)

”Puterea motorului (KW) reprezintă un factor de risc mai relevant decât capacitatea cilindrică (CMC), având în vedere și caracteristicile constructive ale motoarelor moderne (motoare cu capacitate cilindrică mică pot dezvolta puteri mari)”, se arată în raportul ASF/KPMG.

Tarifele de referință RCA. Scumpirea polițelor

În București-Ilfov, șoferii cu vârste mai mici sau egale cu 30 de ani care conduc mașini în care puterea motorului este de 151-200 kw vor avea un tarif de referință la RCA de 4.739 de lei. Acesta este cu 28% mai mare decât tariful mediu practicat de asigurători în primul trimestru din acest an (3.416 de lei), potrivit hotnews.ro.

Mititelu a precizat că factorii care au determinat creşterea tarifelor RCA au avut în vedere în primul rând faptul că, „înainte de plafonare, rata combinată era subunitară, deci asigurătorii erau pe pierdere din RCA”.

„Acest tarif de referinţă nu are rolul de a stabili un preţ în piaţă. O evoluţie de plus-minus 3% arată de fapt o stabilitate în piaţa RCA, cel puţin pe segmentul autoturismelor. Preţurile în Bucureşti sunt mai mici decât tariful de referinţă, în comparaţie cu cel din alte oraşe”, a menţionat vicepreşedintele ASF, potrivit Agerpres.

În țară, cea mai mare scădere este la șoferii cu vârste între 31-40 de ani, care au mașini cu putere de peste 300 KW. Noul tarif de referință RCA este de 1.714 lei, cu 53% mai mic decât tariful mediu de 2.616 lei (cel din primul trimestru).

Noile tarife de referință RCA publicate de ASF

tarife rca

rca

tarife rca

Tarife RCA plafonate până în septembrie 2024

Tarifele RCA sunt plafonate până în 30 septembrie 2024, prin decizie de Guvern.

Plafonarea tarifelor RCA a fost stabilită din aprilie 2023 (prin HG 298/2023), la nivelul din februarie 2023. Apoi, măsura a fost prelungită cu trei luni. În decembrie 2023, prin HG 1326/2023 s-a permis indexarea primelor de asigurare practicate de către asigurătorii RCA la data de 28 februarie 2023, cu un procent de maximum 6,8% pentru o perioadă de 3 luni.

În martie 2024, prin HG 262/2024 măsura a fost prelungită până în 30 iunie.

Ministerul Finanţelor precizează că tarifele de primă maxime au fost stabilite la nivelul propriilor tarife de primă care au fost practicate de către fiecare asigurător RCA la data de 28 februarie 2023, care pot fi ajustate cu un procent de maximum 6,8% şi sunt valabile pentru o perioadă de 3 luni de la data intrării în vigoare a proiectului de act normativ. Totodată, tarifele se aplică în cazul contractelor RCA încheiate după data intrării în vigoare a propunerii de prelungire.

De asemenea, comisioanele de distribuţie aferente contractelor RCA se limitează la maximum 8% din prima netă de cheltuieli de distribuţie pentru o perioadă de 3 luni de la data intrării în vigoare a hotărârii.

Calculul despăgubirii are în vedere un tarif ce nu poate depăşi costul mediu practicat de reprezentanţele rent-a-car ce oferă servicii de închiriere de autoturisme fără conducător auto şi se acordă numai în situaţia în care vehiculul avariat nu mai poate fi utilizat din punct de vedere tehnic.

Tarife RCA. Ghid pentru asigurători

Vicepreședintele ASF a anunțat că un ghid cu recomandări bazate pe principii şi bune practici în piaţa de asigurări va fi lansat de Autoritatea de Supraveghere Financiară cel mai probabil la începutul lunii octombrie.

„Tariful de referinţă este un instrument ce ajută la a estima nişte tarife şi un trend. Pe când în ghid mergem la a face recomandări în baza unor principii şi bune practici în piaţa de asigurări. Putem face o recomandare în privinţa cauzei sau faptului ce a condus la acel rezultat (…) şi acela este legat de principiul de segmentare. Cel mai probabil, acest ghid va fi transmis spre consultare părţilor implicate, în cursul lunii august.

Sperăm ca, până la final de septembrie – început de octombrie să-l avem aprobat. Va fi vorba despre recomandări, după care întreb de ce ai făcut altfel şi trebuie să explice”, a spus Mititelu.

Tarife RCA. Noua lege

Acesta a menţionat că acest tip de ghiduri ar urma să îi ajute pe şoferi şi se trece într-o altă direcţie, „cea a transparenţei, respectiv posibilitatea de informare în faza prealabilă, anterioară încheierii unei asigurări”.

„Se ştie, din păcate, faptul că asemenea informaţii la unii asiguratori sunt disponibile pe site-ul lor şi că au simulatoare la dispoziţie şi poţi afla care este cotaţia pe care o oferă ei înainte de o eventuală negociere comercială. De asemenea, sunt companii care au o listă cu preţurile practicate pe diverse segmente, dar nu este o situaţie generală şi, prin urmare, aici, la capitolul transparenţă, într-adevăr, avem de făcut o corecţie la o normă de aplicare a Legii RCA. Normă care va suporta o modificare şi o îmbunătăţire pe care vrem să o facem odată cu încorporarea şi a celorlalte modificări ce vin din amendarea Legii RCA, ce se află în proces decizional în Parlament.

Deci, în momentul de faţă, transparenţa nu este chiar un punct forte şi necesită ceva îmbunătăţire. În prezent, cea mai mare parte a beneficiarilor de asigurări încearcă să obţină aceste informaţii prin apelarea la un intermediar de asigurări care are acces la sistemele asiguratorului şi pot obţine în mod direct diverse oferte. Este o variantă care rezolvă în parte problema”, a explicat oficialul ASF.

Noile tarife RCA. Mașini asigurate

Din numărul total de vehicule din parcul naţional auto, respectiv 10.333.293, la data de 6 iunie 2024 erau asigurate un număr de 7.486.349 de vehicule.

Cazurile prelucrate încadrate în categoria asiguraţilor cu risc ridicat, în perioada 1 ianuarie – 2 iunie 2024, sunt în număr de aproximativ 41.500 din care aproximativ 201 au fost preluate voluntar, iar 41.300 au fost alocate automat către asigurători.

Sursa foto ilustrativ: Arhiva

Citeste mai mult

Eveniment

Liviu Ciobotariu, NOUL antrenor al FC Botoșani susține vineri prima conferință de presă. Valeriu Iftime îi va sta alături

Publicat

Publicitate

“Caii lui Iftimie” de la echipa din Nordul Moldovei nu au stat nici măcar șase ore fără antrenor după plecarea antrenorului Bogdan Andone, cel care i-a condus pe “roș-alb-albaștri” în 22 de partide, dar care a încasat nu mai puțin de două înfrângeri în primele etape ale campionatului.

La orele serii FC Botoșani a anunțat că noul antrenor Liviu Ciobotariu a preluat deja echipa iar mâine va susține chiar prima sa conferință de presă în calitate de antrenor principal.

“FC Botoșani organizează vineri, 26 iulie 2024, ora 13:00, la Stadionul „Municipal”, conferința de presă premergătoare duelului din runda a treia a SuperLigii cu Farul Constanța. La acest eveniment vor fi prezenți finanțatorul echipei, Valeriu Iftime, noul antrenor al „roș-alb-albaștrilor”, Liviu Ciobotariu și jucătorul Eduard Florescu”, a transmis clubul de la Botoșani pe pagina de socializare.

Noul antrenor al “Cailor lui Iftimie”, Liviu Ciobotariu, a jucat pentru mai multe echipe, printre care la FC Național, Pandurii Tg. Jiu și Dinamo, dar și la Standard Liege, RAEC Mons și Royal Antwerp.

Ca antrenor însă, acesta le-a le-a pregătit în țară pe FC Național, CS Otopeni, Pandurii Tg. Jiu, CF Brăila, Dinamo II, Dinamo, CSM Iași, FC Vaslui, FC Botoșani, FC Hermannstadt, FC Voluntari și Sepsi OSK Sf. Gheorghe.

“Liviu Ciobotariu se întoarce la FC Botoșani, formație pe care a mai pregătit-o în sezonul 2018-2019. Atunci, în cele 25 de meciuri cu Ciobi pe bancă, „roș-alb-albaștrii” au obținut 14 victorii, au terminat nedecis în patru confruntări și au cedat în șapte jocuri.

Publicitate

Mult succes Liviu Ciobotariu în acest nou mandat pe banca FC Botoșani!”, a transmis FC Botoșani.

Liviu Ciobotariu, NOUL antrenor al FC Botoșani a preluat echipa chiar înaintea meciului Farul Constanța – FC Botoșani, care se va disputa duminică, 28 iulie 2024, ora 19:00 la Ovidiu.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending