Connect with us

Actualitate

Cazier judiciar online: lista băncilor la care trebuie să ai card pentru a putea obține documentul

Publicat

Certificatul de cazier judiciar poate fi obținut online începând din 1 februarie, prin platformele ghișeul.ro și hub.mai.ro, a anunțat Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, relatează alba24.ro.

Potrivit sursei citate, împreună cu Ministerul Afacerilor Interne, a fost operaționalizat proiectul pilot privind eliberarea certificatelor de cazier judiciar în sistem electronic.

Din 1 februarie este disponibilă versiunea pilot a aplicației ce permite eliberarea certificatelor de cazier judiciar pentru persoanele fizice, de cetățenie română, care nu sunt înscrise în evidențele Sistemului Național de Evidență a Cazierului Judiciar Român – ROCRIS.

Cum poate fi obținut certificatul de cazier

Cetățenii au la dispoziție două mecanisme de acces pentru obținerea certificatului de cazier:

  • direct prin autentificarea în portalul hub.mai.gov.ro
  • prin accesarea ghiseul.ro

Cele două platforme sunt interconectate.

Potrivit Legii nr. 3/ 03.01.2023, pentru completarea art. 28 din Legea nr. 290/2004,  privind cazierul judiciar, la solicitarea persoanelor fizice sau juridice, certificatul de cazier judiciar se eliberează gratuit și în formă electronică.

Certificatele de cazier judiciar eliberate în formă electronică sunt semnate cu semnătură electronică calificată și sunt asimilate înscrisurilor autentice.

Idetificare în ghiseul.ro

Mecanismele de obținere a certificatului de cazier judiciar electronic:

  • prin intermediul platformei www.ghiseul.ro, pentru utilizatorii care sunt înregistrați sau doresc să se înregistreze în platformă. Solicitarea cazierului se face urmând procedura de validare a identității electronice folosind un card bancar înrolat 3D Secure, emis de o instituție bancară din România. În urma validării, aceștia vor fi redirecționați către platforma HUB.MAI.GOV.RO, pentru completarea online a cererii tip.
  • prin platforma HUB.MAI.GOV.RO, pentru utilizatorii care nu sunt înregistrați în GHISEUL.RO sau nu dețin un card bancar emis de o instituție bancară din România. Solicitanții vor completa un formular disponibil în platformă, iar, pentru a li se stabili cu certitudine identitatea, se vor prezenta fizic, o singură dată, la un ghișeu al MAI care oferă servicii publice.

În prima fază, certificarea identității va fi realizată prin prezentarea la unitățile de poliție care eliberează certificate de cazier, urmând ca în cursul acestui an certificarea identității să poată fi făcută la toate instituțiile MAI care oferă servicii publice (e.g.: Serviciile publice comunitare pentru eliberarea permiselor de conducere, pașapoartelor, cărților de identitate).

Lista băncilor emitente de carduri cu care se poate face înscrierea în ghiseu.ro

Potrivit ghiseul.ro, pentru validarea identității în cadrul procedurii de obținere online a datelor de logare, cardul trebuie să fie înrolat 3D Secure și să fie emis de una dintre următoarele bănci:

  • Banca Raiffeisen
  • BRD – Groupe Société Générale
  • AlphaBank
  • CEC Bank
  • Banca Transilvania
  • ING Bank
  • Garanti Bank
  • Banca Românească
  • OTP Bank
  • UniCredit Bank
  • Libra Internet Bank
  • First Bank (Piraeus Bank)
  • BCR

Procedura de eliberare a cazierului

Potrivit Ministerului Cercetării, după validarea contului, pentru eliberarea certificatului de cazier, cetățenii vor accesa secțiunea „servicii”, vor selecta motivul solicitării dintr-o listă disponibilă, vor trimite cererea precompletată deja cu datele de stare civilă, iar sistemul va genera automat certificatul de cazier judiciar, semnat electronic. Valabilitatea certificatului emis este de 6 luni de la data eliberării.

Sistemul oferă posibilitatea de a verifica autenticitatea documentului, pe baza numărului de înregistrare a certificatului de cazier și a CNP-ului persoanei.

Proiectul pilot va fi extins până în iulie 2023

Prin implementarea etapizată a acestui proiect se asigură timpul necesar optimizării tehnice și funcționale ale serviciului, dar și adoptarea măsurilor administrative în vederea asigurării disponibilității și suportului necesar oricăror servicii publice electronice.

Astfel, asigurarea suportului vizează, pe de o parte, componenta tehnică (echipamente, soluții tehnice) și resurse umane specializate (personal tehnic), și, pe de altă parte, asistență acordată utilizatorilor prin asigurarea de personal pentru suport permanent ce va fi disponibil telefonic, prin web, sau e-mail.

Proiectul pilot va fi extins, aplicația pentru eliberarea electronică a certificatului de cazier judiciar urmând a fi disponibilă atât pentru persoanele fizice care au înscrise mențiuni în cazier, cât și pentru persoanele juridice din România, până la finalul lunii iulie 2023.

„ Practic, oferim celor aproape 2 milioane de români care merg anual la secția de poliție pentru a obține acest document posibilitatea de îl accesa la câteva click-uri distanță. Serviciul devine disponibil 24/24, 7 zile din 7, fără a mai fi condiționat de programul de lucru cu publicul, facilitând interconectarea serviciilor instituțiilor publice”, a declarat ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Sebastian Burduja.

“Digitalizarea fluxului de eliberare a certificatului de cazier judiciar permite cetățenilor obținerea documentului pe loc, indiferent de locația din care solicită eliberarea. Acest proiect reprezintă un pas important pentru simplificarea relației dintre Ministerul Afacerilor Interne și cetățeni, în beneficiul cetățenilor”, a declarat ministrul Afacerilor Interne, Lucian Nicolae Bode.

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Economie

Proiect: Firmele nu vor mai fi obligate să ceară anual eliberarea unor noi autorizaţii de funcţionare

Publicat

Un proiect de lege depus în Parlament arată că firmele nu vor mai fi obligate să ceară anual eliberarea unor noi autorizații de funcționare. Autorizația de funcționare va fi emisă fără termen de valabilitate.

Firmele nu vor mai fi obligate să ceară anual eliberarea unor noi autorizaţii de funcţionare, potrivit unui proiect de lege iniţiat de senatorul USR Claudiu Mureşan.

Autorizaţia de funcţionare va fi emisă fără termen de valabilitate, astfel că o cerere de reautorizare nu va fi necesară dacă în activitatea firmelor nu apar modificări care să afecteze autorizaţia existentă, iar documentele deja depuse sunt în termenul de valabilitate.

„Antreprenorii şi firmele mici sunt îngropaţi sub teancuri de hârtii şi avize.

Faptul că nu vor mai avea în sarcină şi obligaţia reînnoirii anuale a acordului/autorizaţiei de funcţionare e un ajutor mic, dar îi scuteşte să mai facă – în fiecare an – încă un dosar, încă un drum la primărie.

În acelaşi timp, funcţionarii publici cu atribuţii în emiterea autorizaţiilor/acordurilor de funcţionare vor fi degrevaţi de operaţiuni repetitive şi vor putea să se concentreze pe alte chestiuni importante pentru comunităţi”, declară Claudiu Mureşan.

Proiectul prevede ca obligaţia de a obţine un nou acord de funcţionare să existe doar dacă documentele depuse expiră în termen de 30 de zile sau dacă apar modificări în activitatea desfăşurată.

Sursa: Mediafax

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Elevii de la școlile din Botoșani s-au întâlnit cu mascații. Acțiunea s-a desfășurat în contextul Zilei Poliției Române

Publicat

În contextul Zilei Poliției Române, polițiștii botoșăneni au fost prezenți în mai multe unități de învățământ, din județ, pentru promovarea profesiei de polițist.

Astfel, în zilele de 22 și 23 martie 2023, polițiștii din cadrul Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității, împreună cu cei din cadrul structurilor de șiguranță școlară, acțiuni speciale, criminalistică și elevi ai școlilor de profil, au desfășurat activități de informare cu elevii mai multor unități școlare, din județul Boto.ani.

Elevilor le-au fost oferite informații cu privire la pașii pe care trebuie să-i urmeze pentru a deveni polițiști, care sunt condițiile ncesare pentru a se putea înscrie la școlile de profil, precum și principalele activități specifice acestei meserii

Polițiștii prezenți la activități au răspuns tuturor întrebărilor elevilor, legate de ce presupune activitatea unui om al legii.

Citeste mai mult

Eveniment

Identitate falsă cumpărată cu 250 de euro. Cum a vrut un bărbat să înșele vigilența vameșilor de la Stânca

Publicat

Poliţiştii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Stânca au descoperit asupra unui bărbat cu cetățenie R. Moldova o carte de identitate cu însemnele autorităţilor române, care era falsă.

 

În data de 22 martie a.c., în jurul orei 15.30, în Punctul de Trecere a Frontierei Stânca – I.T.P.F. Iași, s-a prezentat pentru a intra în România, pasager într-un autocar, un cetățean din R. Moldova, în vârstă de 25 de ani.

La controlul de frontieră, a fost descoperită asupra bărbatului o carte de identitate cu însemnele autorităţilor române, care avea imprimate datele de identitate și fotografia tânărului.

Cu ocazia verificărilor specifice efectuate, polițiștii de frontieră au stabilit că documentul în cauză nu îndeplinește condițiile de formă și fond ale unuia autentic, fiind fals.

Cu privire la cele constatate, bărbatul a declarat că a procurat documentul prin intermediul unor cunoştinţe, contra sumei de 250 de euro pentru a obţine un loc de muncă în Cehia.

Poliţiştii de frontieră efectuează cercetări în cauză sub aspectul săvârşirii infracţiunii de instigare la fals material în înscrisuri oficiale.

Citeste mai mult

Educație

Concurs național de informatică găzduit la Botoșani

Publicat

În perioada 24 – 26 martie 2023, municipiul Botoșani va fi gazda unui eveniment de anvergură, înscris în Calendarul concursurilor naționale școlare finanțate de către Ministerul Educației – Concursul Național de Informatică „Urmașii lui Moisil”, ce se va desfășura la Colegiul Național ”A. T. Laurian” din Botoșani.

Organizat de Ministerul Educației, prin Inspectoratul Școlar Județean Botoșani, în parteneriat cu Societatea de Excelență și Performanță în Informatică, Consiliul Județean Botoșani și Colegiul Național ”A. T. Laurian” din Botoșani, concursul va reuni elevii care au obținut punctajele cele mai mari la Olimpiada de Informatică, din 18 judeţe ale ţării și din municipiul Bucureşti. În cadrul concursului vor concura și echipe din Republica Moldova.

Competiția a fost inițiată în anul 2001 de către Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” din Iaşi, în onoarea patronului liceului, academicianul Grigore C. Moisil (1906 – 1973), fondator de şcoală de informatică în România, personalitate recunoscută pe plan mondial pentru fundamentarea informaticii ca ştiinţă. A mai fost organizat la Botoșani în 2018 și 2019, la Colegiul Național ”Mihai Eminescu”, sub coordonarea regretatei profesoare, inspector școlar la acea vreme, Liliana Chira.

Concursul de Informatică “Urmaşii lui Moisil” se desfăşoară într-o singură zi (25 martie 2023) şi constă într-o probă practică pe o platformă de concurs dedicată, realizată în parteneriat cu Societatea pentru Excelență și Performanță în Informatică. Durata de desfășurare a probei practice este de trei ore și constă  în  rezolvarea  a  două  probleme  de  natură  algoritmică,  cu  ajutorul  calculatorului.

Festivitatea de deschidere va avea loc vineri, 24 martie 2023, ora 19.00, în Aula Magna a Colegiului Național ”A.T. Laurian”.

”Le urăm succes tuturor participanților și ne dorim ca zilele petrecute la Botoșani să fie stimulante și inspirate și să marcheze un schimb autentic de experiență. Pentru informații actualizate despre eveniment îi invităm pe cei interesați să acceseze site-ul: https://moisil.sepi.ro/”, este mesajul Danielei Nour, inspectorul școlar pentru informatică.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Trending