Connect with us
Publicitate

Actualitate

Cazier judiciar online: lista băncilor la care trebuie să ai card pentru a putea obține documentul

Publicat

Publicitate

Certificatul de cazier judiciar poate fi obținut online începând din 1 februarie, prin platformele ghișeul.ro și hub.mai.ro, a anunțat Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, relatează alba24.ro.

Potrivit sursei citate, împreună cu Ministerul Afacerilor Interne, a fost operaționalizat proiectul pilot privind eliberarea certificatelor de cazier judiciar în sistem electronic.

Din 1 februarie este disponibilă versiunea pilot a aplicației ce permite eliberarea certificatelor de cazier judiciar pentru persoanele fizice, de cetățenie română, care nu sunt înscrise în evidențele Sistemului Național de Evidență a Cazierului Judiciar Român – ROCRIS.

Publicitate

Cum poate fi obținut certificatul de cazier

Cetățenii au la dispoziție două mecanisme de acces pentru obținerea certificatului de cazier:

  • direct prin autentificarea în portalul hub.mai.gov.ro
  • prin accesarea ghiseul.ro

Cele două platforme sunt interconectate.

Potrivit Legii nr. 3/ 03.01.2023, pentru completarea art. 28 din Legea nr. 290/2004,  privind cazierul judiciar, la solicitarea persoanelor fizice sau juridice, certificatul de cazier judiciar se eliberează gratuit și în formă electronică.

Publicitate

Certificatele de cazier judiciar eliberate în formă electronică sunt semnate cu semnătură electronică calificată și sunt asimilate înscrisurilor autentice.

Idetificare în ghiseul.ro

Mecanismele de obținere a certificatului de cazier judiciar electronic:

  • prin intermediul platformei www.ghiseul.ro, pentru utilizatorii care sunt înregistrați sau doresc să se înregistreze în platformă. Solicitarea cazierului se face urmând procedura de validare a identității electronice folosind un card bancar înrolat 3D Secure, emis de o instituție bancară din România. În urma validării, aceștia vor fi redirecționați către platforma HUB.MAI.GOV.RO, pentru completarea online a cererii tip.
  • prin platforma HUB.MAI.GOV.RO, pentru utilizatorii care nu sunt înregistrați în GHISEUL.RO sau nu dețin un card bancar emis de o instituție bancară din România. Solicitanții vor completa un formular disponibil în platformă, iar, pentru a li se stabili cu certitudine identitatea, se vor prezenta fizic, o singură dată, la un ghișeu al MAI care oferă servicii publice.

În prima fază, certificarea identității va fi realizată prin prezentarea la unitățile de poliție care eliberează certificate de cazier, urmând ca în cursul acestui an certificarea identității să poată fi făcută la toate instituțiile MAI care oferă servicii publice (e.g.: Serviciile publice comunitare pentru eliberarea permiselor de conducere, pașapoartelor, cărților de identitate).

Publicitate

Lista băncilor emitente de carduri cu care se poate face înscrierea în ghiseu.ro

Potrivit ghiseul.ro, pentru validarea identității în cadrul procedurii de obținere online a datelor de logare, cardul trebuie să fie înrolat 3D Secure și să fie emis de una dintre următoarele bănci:

  • Banca Raiffeisen
  • BRD – Groupe Société Générale
  • AlphaBank
  • CEC Bank
  • Banca Transilvania
  • ING Bank
  • Garanti Bank
  • Banca Românească
  • OTP Bank
  • UniCredit Bank
  • Libra Internet Bank
  • First Bank (Piraeus Bank)
  • BCR

Procedura de eliberare a cazierului

Potrivit Ministerului Cercetării, după validarea contului, pentru eliberarea certificatului de cazier, cetățenii vor accesa secțiunea „servicii”, vor selecta motivul solicitării dintr-o listă disponibilă, vor trimite cererea precompletată deja cu datele de stare civilă, iar sistemul va genera automat certificatul de cazier judiciar, semnat electronic. Valabilitatea certificatului emis este de 6 luni de la data eliberării.

Sistemul oferă posibilitatea de a verifica autenticitatea documentului, pe baza numărului de înregistrare a certificatului de cazier și a CNP-ului persoanei.

Proiectul pilot va fi extins până în iulie 2023

Prin implementarea etapizată a acestui proiect se asigură timpul necesar optimizării tehnice și funcționale ale serviciului, dar și adoptarea măsurilor administrative în vederea asigurării disponibilității și suportului necesar oricăror servicii publice electronice.

Astfel, asigurarea suportului vizează, pe de o parte, componenta tehnică (echipamente, soluții tehnice) și resurse umane specializate (personal tehnic), și, pe de altă parte, asistență acordată utilizatorilor prin asigurarea de personal pentru suport permanent ce va fi disponibil telefonic, prin web, sau e-mail.

Proiectul pilot va fi extins, aplicația pentru eliberarea electronică a certificatului de cazier judiciar urmând a fi disponibilă atât pentru persoanele fizice care au înscrise mențiuni în cazier, cât și pentru persoanele juridice din România, până la finalul lunii iulie 2023.

„ Practic, oferim celor aproape 2 milioane de români care merg anual la secția de poliție pentru a obține acest document posibilitatea de îl accesa la câteva click-uri distanță. Serviciul devine disponibil 24/24, 7 zile din 7, fără a mai fi condiționat de programul de lucru cu publicul, facilitând interconectarea serviciilor instituțiilor publice”, a declarat ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Sebastian Burduja.

“Digitalizarea fluxului de eliberare a certificatului de cazier judiciar permite cetățenilor obținerea documentului pe loc, indiferent de locația din care solicită eliberarea. Acest proiect reprezintă un pas important pentru simplificarea relației dintre Ministerul Afacerilor Interne și cetățeni, în beneficiul cetățenilor”, a declarat ministrul Afacerilor Interne, Lucian Nicolae Bode.

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Câți români vor să fie parlamentari în 2024. De ce este bătălie MARE pentru un loc în Parlamentul României

Publicat

Publicitate

Peste 10.000 de români au intrat în cursa pentru o funcție de parlamentar în cele 42 de circumscripții din țară cu scopul clarf de a intra în Parlamentul României. Este așadar o bătălie politică intensă pentru cele 466 de funcții de parlamentar: la fiecare loc în Camera Deputaților sau Senat, sunt aproximativ 21,5 candidați. 

Europa Liberă a făcut un inventar al numărului acestora, pe partide, relatează alba24.ro.

Publicitate

Astfel, cei mai mulți candidați pentru Senat și Camera Deputaților vin de la PSD, SOS și PNL.

Situația candidaților, pe partide:

Publicitate

  • PSD – 639
  • SOS România – 636
  • PNL – 630
  • AUR – 621 de candidați,
  • Forța Dreptei – 619
  • UDMR – 596
  • USR – 589.

În total, au depus candidaturi 31 de formaţiuni politice, la Senat și 50 la Camera Deputaților.

În Camera Deputaților vor fi 330 de aleși, iar în Senat, 136.

Publicitate

Alegeri parlamentare 2024: de ce se bat politicienii pentru aceste funcții

Politicienii sunt extrem de interesați să ajungă în Parlament, din mai multe motive. Cel puțin 2: bani și influență.

Pe lângă puterea pe care o dobândesc în județele lor, este vorba și despre bani.

Salariul de bază pentru senatori și deputați este de peste 18.000 de lei brut pe lună, la care se adaugă numeroase beneficii: o sumă forfetară de 30.000 de lei pe lună, pentru funcționarea cabinetului parlamentar, 4.600 de lei lunar pentru chirie, dar și 400 de lei/zi sub formă de diurnă.

Aleșii pot călători gratuit cu trenurile CFR în perioada mandatului și mai beneficiază de un zbor gratuit dus-întors pe săptămână, la cel mai apropiat aeroport de circumscripția lor.

De asemenea, senatorii și deputații primesc un telefon de serviciu cu abonament și nu în ultimul rând pensie specială.

Parlamentarii au program de luni până miercuri, timp de câteva ore pe zi. În rest, joi și vineri  merg în circumscripțiile lor.

Citeste mai mult

Educație

Din nou la școală. Astăzi se termină vacanța. Cât ține modulul doi al anului școlar și când este următoarea vacanță

Publicat

Publicitate

De luni, 4 noiembrie, elevii din județul Botoșani și din toată România se întorc la școală și vor merge la cursuri până în data de 20 decembrie, când vine vacanța de iarnă. 

Al doilea modul de cursuri începe luni și ține 7 săptămâni, potrivit structurii anului școlar curent.

Vacanța de iarnă va fi de două săptămâni, din 21 decembrie. Elevii se întorc la școală în 2025, în data de 8 ianuarie, relatează alba24.ro.

Publicitate

În funcție de deciziile școlilor, până în 30 mai pot fi organizate activități de tipul Școala altfel sau Școala verde, potrivit Ministerului Educației.

Conform calendarului stabilit de Ministerul Educației, elevii vor avea cursuri până la vacanța de iarnă, ce urmează să înceapă în a doua parte a lunii decembrie.

În această perioadă, școlile vor organiza activități educaționale și de evaluare, menținând în același timp oportunități pentru participarea elevilor la activități extracurriculare.

Publicitate

Aceste informații oferă un cadru general despre ce urmează în sistemul educațional după vacanța de toamnă. Elevii, părinții și profesorii pot astfel să își organizeze programul și să se pregătească pentru o perioadă de învățare activă până la următoarea pauză din calendarul școlar.

Odată cu revenirea la cursuri, elevii vor continua programele educaționale conform programei naționale. Pentru mulți, această perioadă va implica evaluări sumative, teze și activități de învățare aplicativă.

În funcție de nivelul de școlarizare, programa prevede obiective de învățare care vor fi acoperite până la finalul semestrului, urmând să fie evaluate prin teste și proiecte.

Publicitate

Calendar școlar 2024-2025. Cursuri și vacanțe

  • Cursuri: de luni, 9 septembrie 2024, până vineri, 25 octombrie 2024
  • Vacanță: de sâmbătă, 26 octombrie 2024, până duminică, 3 noiembrie 2024
  • Cursuri: de luni, 4 noiembrie 2024, până vineri, 20 decembrie 2024
  • Vacanța de iarnă: de sâmbătă, 21 decembrie 2024, până marți, 7 ianuarie 2025
  • Cursuri: de miercuri, 8 ianuarie 2025, până vineri, 7 februarie 2025, respectiv vineri, 14 februarie 2025, sau vineri, 21 februarie 2025,
    • după caz, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București
    • în urma consultărilor cu beneficiarii primari ai educației, cu părinții/reprezentanții legali ai acestora și cu cadrele didactice, realizate la nivelul unităților de învățământ
  • Vacanță: o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 10 februarie— 2 martie 2025
  • Cursuri: de luni, 17 februarie 2025, respectiv luni, 24 februarie 2025, sau luni, 3 martie 2025
    • la decizia inspectoratelor școlare județene/ al municipiului București, după caz, până joi, 17 aprilie 2025
  • Vacanța de primăvară: de vineri, 18 aprilie 2025, până duminică, 27 aprilie 2025
  • Cursuri: de luni, 28 aprilie 2025, până vineri, 20 iunie 2025
  • Vacanța de vară: de sâmbătă, 21 iunie 2025, până duminică, 7 septembrie 2025.

Calendar școlar 2024-2025 în BOTOȘANI

  • Cursuri: de luni, 9 septembrie 2024, până vineri, 25 octombrie 2024
  • Vacanță: de sâmbătă, 26 octombrie 2024, până duminică, 3 noiembrie 2024
  • Cursuri: de luni, 4 noiembrie 2024, până vineri, 20 decembrie 2024
  • Vacanța de iarnă: de sâmbătă, 21 decembrie 2024, până marți, 7 ianuarie 2025
  • Cursuri: de miercuri, 8 ianuarie 2025, până vineri, 21 februarie 2025
  • Vacanță: o săptămână, în perioada 24-28 februarie
  • Cursuri: de luni, 3 martie 2025
  • Vacanța de primăvară: de vineri, 18 aprilie 2025, până duminică, 27 aprilie 2025
  • Cursuri: de luni, 28 aprilie 2025, până vineri, 20 iunie 2025
  • Vacanța de vară: de sâmbătă, 21 iunie 2025, până duminică, 7 septembrie 2025.

Calendar examene 2025

Calendar Evaluare Națională 2025

  • 23 iunie 2025: Limba și literatura română – probă scrisă
  • 25 iunie 2025: Matematică – probă scrisă
  • 27 iunie 2025: Limba și literatura maternă – probă scrisă

Bacalaureat 2025. Calendar probe orale/de competențe

  • 16-20 decembrie 2024: Înscrierea candidaților pentru susținerea probelor A, B, C, D din cadrul examenului național de bacalaureat — 2025
  • 27—29 ianuarie 2025: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română — proba A
  • 29—31 ianuarie 2025: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă — proba B
  • 3—5 februarie 2025: Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională — proba C
  • 5—7 februarie 2025: Evaluarea competențelor digitale — proba D

Citeste mai mult

Eveniment

Când intră pensiile în noiembrie. Precizări ale Casei Naționale de Pensii pentru pensionarii care nu sunt găsiți acasă

Publicat

Publicitate

Pensiile românilor, mai exact al celor care le primesc prin poștă, vor veni cu o mică întârziere în penultima lună a anului, deși calendarul stabilit nu s-a modificat, după ce ziua de 1 noiembrie a picat într-o zi de vineri, relatează alba24.ro.

Teoretic, în cazul pensionarilor care primesc banii prin poștă, aceste pensii se plătesc „în intervalul 1 – 15 ale lunii – la domiciliul beneficiarilor”, transmite Casa Națională de Pensii.

Publicitate

Întârzierile pot apărea din cauză că 1 noiembrie este vineri, iar 2 și 3 noiembrie este weekend. Așadar, pensiile vor intra cel mai probabil de luni, 4 noiembrie.

În cazul pensionarilor care încasează pensia prin card, aceasta se plătește „în data de 12 a fiecărei luni, dar nu mai târziu de data de 13 a fiecărei luni”.

Publicitate

Precizări Casa Națională de Pensii, pentru pensionarii care nu sunt găsiți acasă:

„Pentru pensionarii avizaţi (cei care nu sunt găsiți la domiciliu) drepturile bănești și documentul de plată se pot ridica de la ghişeele poştale, în termen de două zile lucrătoare după ultima zi de plată a lunii respective.

În caz contrar, pensiile se întorc la casa teritorială de pensii, de unde pot fi solicitate pentru reordonanțare la plată.

Publicitate

Pentru persoanele care încasează pensia în cont curent sau cont de card, în situația în care nu au fost găsite acasă și au fost avizate, documentele de informare cu privire la sumele plătite (taloanele mov), nesolicitate de beneficiari, se păstrează la sediul oficiului poștal până în ultima zi lucrătoare a lunii în curs”.

Reamintim că impozitul pentru pensiile mai mici de 3000 de lei a fost eliminat. De la 1 octombrie a intrat în vigoare noul prag de impozitare a pensiilor. Mai exact pragul a fost majorat de la 2000 de lei, la 3000 de lei.

Bugetul total alocat pensiilor din România este în 2024 de 136,3 miliarde de lei, cel mai mare din istoria României.

Citeste mai mult

Eveniment

Se poate vota la Iași sau Suceava: Republica Moldova își decide astăzi viitorul. Maia Sandu vs Alexandr Stoianoglo

Publicat

Publicitate
Astăzi, 3 noiembrie 2024, cetăţenii Republicii Moldova sunt chemaţi să voteze în turul al doilea al alegerilor prezidenţiale. În urma primului tur, desfăşurat pe 20 octombrie 2024, Maia Sandu (PAS) şi Alexandr Stoianoglo (PSRM) sunt cei doi candidaţi care s-au calificat pentru turul 2. Maia Sandu a obţinut 42,45% din voturi, în timp ce Alexandr Stoianoglo a strâns 25,98% din totalul voturilor exprimate, relatează mediafax.ro. 
Aproximativ 2,7 milioane de cetăţeni moldoveni sunt aşteptaţi la urne pentru a vota.
Acest al doilea tur este un moment decisiv pentru viitorul Republicii Moldova, în contextul presiunilor ruseşti intensificate după izbucnirea războiului din Ucraina şi al rezultatului strâns de la referendumul privind aderarea la UE din 20 octombrie.
La nivelul Republicii Moldova, sunt deschise 2.219 de secţii de votare, iar în diaspora au fost amenajate 231 de secţii în 37 de ţări, printre care şi România cu 16 secţii.

Secţii de Votare pentru Cetăţenii Moldoveni din România:

– Bucureşti – Autoritatea Electorală Permanentă, str. Stavropoleos nr. 6; două secţii la AEP, str. Eugeniu Carada nr. 1, sector 3.
– Bacău – Universitatea „Vasile Alecsandri”, Calea Mărăşeşti nr. 158.
– Braşov – Casa de Cultură a Studenţilor, str. Memorandumului nr. 39.
– Cluj-Napoca – două secţii la Casa de Cultură a Studenţilor, Piaţa Lucian Blaga nr. 1-3.
– Constanţa – Universitatea „Ovidius”, bl. Mamaia nr. 124.
– Craiova – Universitatea din Craiova, str. A.I. Cuza nr. 13.
– Galaţi – Universitatea „Dunărea de Jos”, str. Domneasca nr. 47.
Iaşi – Casa de Cultură a Studenţilor, str. Vasile Conta nr. 30 şi Şcoala primară Gheorghe Asachi, bulevardul Ştefan cel Mare şi Sfînt nr. 64.
– Oradea – Colegiul Economic „Partenie Cosma”, str. Armatei Române nr. 1F, Corp A.
– Sibiu – Şcoala Gimnazială Regina Maria, str. Zaharia Boiu nr. 1.
Suceava – Universitatea „Ştefan cel Mare Suceava”, str. Universităţii nr. 13.
– Timişoara – Colegiul Naţional de Artă „Ion Vidu”, str. Cluj nr. 12.
Secţiile de votare vor funcţiona după următorul orar: 07:00 – 21:00, asigurându-se astfel că toţi cetăţenii au ocazia să îşi exercite dreptul la vot.

Acte Necesare pentru Votul din Republica Moldova, 3 Noiembrie 2024

– Pentru a participa la vot, cetăţenii moldoveni din ţară şi din străinătate trebuie să prezinte unul dintre următoarele documente:
– Buletin de identitate al Republicii Moldova, valid, confirmând domiciliul sau reşedinţa temporară;
– Buletin de identitate provizoriu cu menţiuni privind cetăţenia Republicii Moldova şi domiciliul/reşedinţa;
– Paşaport moldovenesc, inclusiv dacă termenul de valabilitate a expirat.
Cetăţenii care au optat pentru votul prin corespondenţă, dar nu au primit confirmarea despre recepţionarea plicurilor, sunt îndemnaţi să meargă la cea mai apropiată secţie de votare.

Candidaţii la preşedinţie în Republica Moldova 2024, Turul 2

Maia Sandu, preşedinta în exerciţiu a Republicii Moldova, candidează pentru un al doilea mandat, susţinută de Partidul Acţiune şi Solidaritate (PAS). Sandu a fost prima femeie care a ocupat această funcţie, după ce în 2016 a încheiat pe locul doi.
Alexandr Stoianoglo, fost procuror general al Republicii Moldova, participă la scrutin ca reprezentant al Partidului Socialiştilor din Republica Moldova (PSRM).
Sursa foto ilustrativ: Moldova9

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending