Connect with us

Actualitate

Câți bani vor primi fermierii în 2024. Nou AJUTOR de la STAT pentru crescătorii de porci

Publicat

Publicitate

Guvernul a dat undă verde pentru o nouă schemă de minimis care oferă sprijin financiar crescătorilor de porci. Această decizie urmărește continuarea programului național și se aplică și în acest an. Cuantumul ajutorului de stat a fost crescut în comparație cu anul 2023. Potrivit Ministerului Agriculturii, beneficiarii acestei scheme sunt crescătorii de porci de reproducție din rasele Bazna și/sau Mangalița.

Obiectivul este creșterea numărului de animale de reproducție deținute și sporirea numărului de produși valorificați de la acestea.

Suma pentru fermieri

Valoarea totală maximă a schemei de ajutor de minimis este de 1.000.000 lei. Se asigură din bugetul aprobat Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale pe anul 2024.

Valoarea sprijinului este de 2000 de lei/scroafă/an. Comparativ, în anul 2023 era de 1.200 lei/ scroafă/ an.

Cuantumul total al schemelor de ajutor de minimis care se acordă unei întreprinderi/întreprinderi unice nu poate depăși 20.000 euro pe durata a trei exerciții financiare, în cursul exercițiului financiar actual. Respectiv anul depunerii cererii și în cele două exerciții financiare precedente.

Publicitate

Condiții

Beneficiarii schemei de ajutor de minimis pot fi crescătorii de porci de reproducție din rasele Bazna și/sau Mangalița, respectiv:

  • producătorii agricoli PFA, II și IF
  • producătorii agricoli societăţi agricole
  • producătorii agricoli persoane juridice.

Pentru a fi eligibili, beneficiarii trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

  • să deţină exploataţii înregistrate/autorizate sanitar-veterinar
  • să deţină scroafe din rasele Bazna și /sau Mangalița, înscrise în registrul genealogic în secțiunea principală la data depunerii cererii de înscriere identificate și înregistrate în BND
  • să deţină registrul exploataţiei, completat şi actualizat, în conformitate cu prevederile art. 1 pct. 39 din Norma sanitar-veterinară aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr.208/2022
  • să facă dovada livrării spre comercializare a unui număr de minim 4 produși/an/scroafă, la o greutate de  minim 8 kg/cap
  • să identifice și să înregistreze produșii prevăzuţi la lit. d), potrivit Normei sanitar-veterinare pentru implementarea procesului de identificare și înregistrare a bovinelor, ovinelor, caprinelor, porcinelor, camelidelor, cervideelor și renilor aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr.208/2022
  • să mențină numărul de scroafe cu care s-a înscris în Program, inclusiv prin procedura de înlocuire cuprinsă în actul normativ, până la data de 29 noiembrie 2024, inclusiv.

Cereri și documente

Cererile de înscriere în Program se depun la Direcțiile pentru Agricultură Județene începând cu ziua următoare intrării în vigoare a prezentei hotărâri, până la data de 30 iunie 2024, inclusiv.

Documentele care însoțesc cererea de înscriere în program sunt următoarele:

  • certificatul de înregistrare la Oficiul Național al Registrului Comerțului /a actului în baza căruia își desfășoară activitatea, după caz al/a solicitantului, împuternicire și o copie a B.I./C.I. al/a reprezentantului legal, în copie, după caz
  • document din care rezultă că exploatația figurează înregistrată în BND, cu animalele identificate și înregistrate în Sistemul Național de  Identificare și Înregistrare a Animalelor, eliberat de operatorul Sistemului naţional de identificare
  • documentul de înregistrare sanitar-veterinară/autorizația sanitar-veterinară, în copie, după caz
  • adeverintă eliberată de asociația acreditată de Agenția Națională pentru Zootehnie pentru înființarea și menținerea registrului genealogic al rasei, vizată de Oficiul Județean de Zootehnie, prin care se confirmă înscrierea scroafelor/scrofițelor în  registrul genealogic al rasei, în secțiunea principală, detaliată pe crotalii
  • registrul exploatației completat la zi din care rezultă numărul de scroafe înscrise în Registrul Genealogic al rasei, în secțiunea principală, deținute, în copie
  • dovadă cont activ de disponibilități bancă/trezorerie.

Cererile de plată şi documentele justificative se depun la Direcțiile pentru Agricultură Județene până cel târziu la data de 29 noiembrie 2024, inclusiv.

Documentele care însoțesc cererea de plată vizează:

  • facturile/rapoartele fiscale de închidere zilnică din care rezultă datele de identificare ale cumpărătorului și numărul de animale comercializate
  • avizul de însoțire din care rezultă numărul de produși comercializați /greutatea pe cap  de animal comercializat și adresa exploatației cumpărătorului
  • documentul de mișcare animale vii reglementat de legislația sanitar – veterinară  în vigoare
  • certificatul sanitar – veterinar  pentru produșii comercializați
  • registrul de monte și fătări din care rezultă produșii livrați spre comercializare.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Polițiștii din Dorohoi au pus ochii pe pirații auto. Un șofer a rămas fără mașină șase luni

Publicat

Publicitate

Luni, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Dorohoi – Biroul Rutier au oprit pentru control, pe drumul public, din orașul Dorohoi, un autoturism condus de un bărbat, din aceeași localitate.

 

În urma verificărilor efectuate, s-a stabilit faptul că acesta transporta patru persoane, în regim taxi, fără a fi autorizat în acest sens.

 

Față de conducătorul auto a fost dispusă măsura sancționării contravenționale, cu amendă în valoare de 2.000 de lei, totodată, fiindu-i suspendat dreptul de a conduce autovehicule, pentru o perioadă de 6 luni.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Dosar penal pentru un bărbat din Frumușica, care a refuzat prelevarea de mostre biologice de sânge pentru stabilirea alcoolemiei

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Poliției Orașului Flămânzi au oprit pentru control, pe drumul public, din comuna Frumușica, un autoturism condus de un tânăr, de 31 de ani, din aceeași localitate.

 

Întrucât emana halenă alcoolică, i s-a solicitat să se supună testării cu aparatul etilotest, însă acesta a refuzat. Totodată, conducătorul auto a refuzat și prelevarea de mostre biologice de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

 

În cauză, cercetările sunt continuate sub aspectul comiterii infracțiunii de refuz de prelevare de mostre biologice de sânge.

 

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Bărbat din Flămânzi, reținut de polițiștii după ce a fost prins la volan beat criță și fără permis

Publicat

Publicitate

Luni, polițiștii din cadrul Poliției Orașului Flămânzi au emis ordonanță de reținere pentru 24 de ore, pe numele unui bărbat, din orașul Flămânzi,  cercetat sub aspectul comiterii infracțiunilor de conducere a unui vehicul neînmatriculat, conducere fără permis și conducere sub influența alcoolului.

 

Din cercetări, a reieșit faptul că acesta, la data de 8 martie 2025, ar fi condus un autoturism pe drumul public din orașul Flămânzi, fără a deține permis de conducere pentru vreo categorie de autovehicule și fiind sub influența alcoolului, respectiv 0,96 mg/l alcool pur în sânge.

 

Mai mult decât atât, autoturismul pe care îl conducea avea montate plăcuțe cu numere de înmatriculare false, emise de două state diferite.

 

Publicitate

Bărbatul a fost introdus în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă al I.P.J. Botoșani, cercetările fiind continuate sub aspectul comiterii infracțiunilor menționate mai sus.

Citeste mai mult

Eveniment

Botoșani: Cât le trebuie autorităților să înmatriculeze un microbuz școlar. Mașinile prezentate cu fast în campania electorală stau în garaj

Publicat

Publicitate

Peste 26 de microbuze școlare electrice stau pe dreapta, de jumătate de an. Acestea au fost cumpărate prin Consiliul Județean Botoșani și date primăriilor din județ. Microbuzele nu au fost însă însoțite de actele necesare iar procedura se dovedește a fi un adevărat coșmar, scrie ADEVĂRUL

Prezentate cu mare fast în campania electorală

Cele 26 de microbuze sunt electrice și au fost achiziționate, anul trecut, de Consiliul Județean Botoșani prin PNRR. Suma totală a fost 7.2 milioane de euro. O parte a microbuzelor au fost aduse în luna octombrie a anului 2024, în fața clădirii Consiliului Județean, în plină campanie electorală pentru Parlamentare, și prezentate ca o realizare a executivului de la aceea vreme. În mod festiv, cele nouă microbuze din parcarea Consiliului Județean (celelalte 17 microbuze au fost aduse ulterioare), au fot predate primarilor. S-au făcut poze, s-au rostit discursuri și au fost formulate mulțumiri.

Din luna octombrie a anului trecut și până aproape de jumătatea lunii martie, au trecut aproape șase luni. În tot acest timp, în microbuze nu a călcat picior de elev. Și asta în condițiile în care, în mediul rural, acestea erau esențiale pentru transportul școlarilor din sate către școlile de la centru. Mai ales în sezonul rece. Microbuzele au fost predate autorităților, dar multe dintre ele au stat pe dreapta. Și încă stau pe dreapta în curțile școlilor sau ale Primăriilor.

Autobuze trase pe dreapta de birocrație și demersuri în pas de melc

Motivul pentru care aceste microbuze nu sunt pe traseu și nu duc elevii de la școală, acasă și invers, este lipsa documentelor necesare. După ce au primit microbuzul, autoritățile locale s-au trezit cu o uriașă bătaie de cap. Microbuzele aveau numere roșii dar nu aveau cărți de identitate, procese verbale necesare și nici licențe de transport. Totul a căzut în sarcina Primăriilor. Între timp s-a schimbat și administrația la Consiliul Județean. Unii s-au grăbit prea tare, ceilalți se plâng că graba a fost degeaba. Cert este că actele au ajuns cu mare întârziere la Primării.

Publicitate

„Am primit microbuzul dar nu și cartea de identitate. Am primit-o mult mai târziu. Pe la jumătatea lui februarie abia am primit cartea de identitate. Fără ea nu am putut să o înmatriculăm. După ce înmatriculăm microbuzul, trebuie să scoatem licența de transport. Deci mai durează. Încă sunt destule demersuri. Am primit microbuzul dar documentele au venit mult mai târziu. Încă nici nu este înmatriculat”, spune Constantin Cucoreanu, primarul din comuna Tudora, beneficiarii unui astfel de microbuz.

În comuna Lozna, situația a stat la fel. „Am primit microbuzul dar fără actele necesare. Cum să-l înmatriculezi dacă nu ai carte de identitate. A venit mai târziu, cred că după câteva luni și am început și noi demersurile”, spune spune Viorel Lozneanu, edilul comunei.

„Microbuzele nu avea carte de identitate când le-am primit”, a precizat un alt edil. În plus, primăriile au fost nevoite să facă și stații de încărcare electrice pentru microbuze. „A fost pe cheltuiala noastră stațiile de încărcare. Ne-am conformat”, a precizat primarul din comuna Stăuceni.

În multe cazuri stațiile de încărcare au fost o problemă fiindcă primăriile nu aveau încă votate bugetele și investițiile nu puteau fi realizate. Pe lângă cele 26 de microbuze deja predate vor mai fi aduse încă 10 microbuze electrice cumpărate din economiile făcute la prima licitație. Acestea vor ajunge prin luna mai. Microbuzele sunt esențiale în mediul rural. Și asta în condițiile în care multe școli sătești au fost desfințate iar puțini elevi rămași mutați la școlile de centru. Unii străbat și câte 5 kilometri pentru a ajunge acasă. Este vorba despre aproximativ 2000 de elevi în această situație.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending