Connect with us

Actualitate

Câți bani pot primi, de la Șomaj, absolvenții de liceu. Suma se acordă la cerere

Publicat

Publicitate

Absolvenții de liceu pot primi, timp de șase luni, o indemnizație dacă se înregistrează ca persoană în căutarea unui loc de muncă. Termenul limită de înscriere la Agenția pentru Ocuparea Forței de Muncă, pentru absolvenții care nu au promovat BAC-ul, se apropie, scrie Adevărul .

Tinerii care au absolvit în această vară liceul și fie au ales să nu susțină examenul de Bacalaureat 2024, fie l-au susțint, dar nu au promovat, au la dispoziție mai puțin de o lună pentru a se înscrie în baza de date a serviciului public de ocupare, dacă vor să beneficieze de indemnizația de șomaj.

„Conform legislaţiei în vigoare, data limită de înregistrare la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă, a absolvenților de liceu promoția 2024 care nu au promovat sau nu au participat la examenul de Bacalaureat este 06 august 2024. Neînregistrarea până la această dată atrage imposibilitatea acordării indemnizaţiei de şomaj”, a anunțat AJOFM Olt.

Indemnizația se acordă dacă a fost solicitată în termen de 60 de zile de la absolvire și dacă sunt îndeplinite și alte condiții, respectiv: nu s-au încadrat în muncă şi sunt înregistraţi la AJOFM Olt; nu au fost admişi sau nu urmează cursurile unei forme de învăţământ; nu realizează venituri sau realizează, din activităţi autorizate potrivit legii, venituri mai mici decât valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare (660 lei).

Ce acte sunt necesare

Actele necesare pentru înregistrarea la AJOFM ca persoană aflată în căutarea unui loc de munca, sunt urmatoarele :

Publicitate

–  actul de identitate;

–  diploma de absolvire sau adeverinţa din care să rezulte data absolvirii;

–  curriculum Vitae.

Termenul de înregistrare de 60 de zile se păstrează și pentru absolvenții care au promovat BAC-ul 2024, însă acesta curge de la altă dată.

„Absolvenții de liceu care au promovat examenul de Bacalaureat se pot înregistra în evidențele AJOFM în termen de 60 de zile de la  data  de 1 a lunii urmatoare celei înscrise în diploma, dacă în cuprinsul acesteia nu se specifică, în mod expres, o anumită dată de absolvire”, mai precizează reprezentanții AJOFM Olt, într-un comunicat de presă.

Indemnizația de șomaj se acordă la cerere, pe o perioada de 6 luni calculată de la data expirarii celor 60 de zile de la absolvire, şi constă într-o sumă fixă, lunară, neimpozabil,ă al cărei cuantum este de 330 lei. Înregistrarea în baza de date a serviciului public de ocupare ca persoană în căutarea unui loc de muncă are în schimb și alte beneficii de care tinerii pot afla de la consilierii AJOFM la depunerea documentelor.

Sursa: Adevărul

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Rezultatele tragerilor la LOTO de joi, 19 iunie 2025

Publicat

Publicitate

LOTERIA ROMÂNĂ a continuat, joi, 19 iunie 2025, seria extragerilor Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc.

Numerele extrase joi, 19 iunie 2025:

Loto 6/49: 25, 28, 32, 23, 42, 39

Loto 5/40: 27, 31, 24, 29, 7, 13

Joker: 44, 38, 29, 24, 9 +4

Noroc: 2, 3, 8, 8, 5, 7, 1

Publicitate

Noroc Plus: 2, 1, 3, 2, 2, 8

Super Noroc: 6, 2, 8, 2, 3, 7

Citeste mai mult

Educație

Educația, mai puternică decât gratiile: 85 de deținuți au absolvit anul școlar la Penitenciarul Botoșani

Publicat

Publicitate

În spatele zidurilor reci ale Penitenciarului Botoșani, ziua de marți a marcat nu doar încheierea unui an școlar, ci începutul unui nou drum – al speranței, al demnității regăsite și al unei vieți posibile dincolo de greșelile trecutului.

În anul școlar 2024–2025, nu mai puțin de 117 persoane private de libertate s-au înscris la cursurile organizate în penitenciar, iar dintre aceștia, 85 au reușit să finalizeze cu succes anul de studiu, obținând statutul de absolvenți.

Orele de curs s-au desfășurat în parteneriat cu Școala Specială „Sfântul Stelian” din Botoșani, iar oferta educațională a acoperit ciclurile primar, gimnazial și liceal, cu profil tehnician în confecții. Fiecare zi de școală a fost, pentru acești oameni, o confruntare cu renunțarea, dar și o investiție în propria devenire.

Festivitatea de încheiere a anului școlar a fost onorată de prezența unor reprezentanți importanți ai Inspectoratului Școlar Județean Botoșani: prof. Bogdan Gheorghe Suruciuc, inspector școlar general, prof. Ciprian Manolache, inspector școlar general adjunct, și prof. Loredana Secrieru, directorul Școlii „Sfântul Stelian”.

Pentru cei prezenți, momentul festiv a fost mai mult decât o simplă ceremonie – a fost o reafirmare a puterii educației de a transforma vieți, chiar și în cele mai limitative condiții.

„Un caiet poate fi mai puternic decât o cheie”, au transmis organizatorii pe pagina de socializare, subliniind ideea că educația nu cunoaște gratii și că fiecare om merită o a doua șansă, dacă își dorește să devină mai bun decât ieri.

Publicitate

Într-un loc unde timpul pare suspendat, școala oferă direcție. Pentru unii, poate fi chiar începutul libertății – nu neapărat fizice, ci interioare. Iar viitorul, așa cum au învățat marți cei din Penitenciarul Botoșani, nu este o linie de sosire, ci un drum care se construiește pas cu pas, alegere cu alegere.

Citeste mai mult

Eveniment

CNAS: Rețeta pe hârtie nu mai este obligatorie pentru ridicarea medicamentelor compensate

Publicat

Publicitate

Asigurații pot primi medicamente compensate din farmacii fără să mai prezinte rețeta în format tipărit sau electronic. Anunțul a fost făcut joi de Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS), care a precizat că, în cazul în care medicamentele sunt prescrise online, prin sistemul de rețetă electronică, nu mai este necesară prezentarea rețetei de către pacient, relatează alba24.ro.

Această măsură se aplică atât pentru medicamentele cu, cât și pentru cele fără contribuție personală. Practic, dacă medicul utilizează sistemul electronic și emite rețeta în format online, farmaciile pot accesa direct informațiile necesare pentru eliberarea tratamentului.

„Farmaciștii pot elibera medicamentele prin utilizarea Sistemului Informatic al Prescripției Electronice (SIPE), pe baza cardului național de asigurări sociale de sănătate sau a documentului înlocuitor pe care pacientul asigurat trebuie să-l prezinte la farmacie”, susține CNAS într-un comunicat.

Prescripția electronică, valabilă doar în farmaciile care au contract cu CNAS

Potrivit sursei citate, prescripția electronică este valabilă doar în farmaciile care au contract cu o casă de asigurări de sănătate, de aceea beneficiarii sunt rugați să verifice dacă farmacia căreia i se adresează este parteneră a CNAS.

„CNAS a luat măsuri de reinformare a farmaciilor și a medicilor prescriptori despre prevederile Contractului-cadru și ale normelor metodologice de aplicare a acestuia referitoare la procedura de prescriere și de eliberare a medicamentelor cu și fără contribuție personală (compensate).

Disponibilă din 2023, dar insuficient cunoscută de către medici și pacienți, această reglementare stă la baza setului de măsuri la care se lucrează în acest moment la CNAS, pentru implementarea obiectivului <zero hârtie> în cabinetele medicale, prin care se dorește eliminarea tuturor formularelor imprimate”, susține CNAS.

Publicitate

Instituția precizează că această măsură vine în sprijinul pacienților, simplifică procesul de eliberare a medicamentelor, reduce birocrația și consumul de hârtie, oferind totodată medicului timp suplimentar pentru activitatea medicală propriu-zisă.

Citeste mai mult

Educație

„Eu sunt stăpânul furiei mele”. Lecția de viață pe care elevii de la Școala „Sfântul Nicolae” Botoșani nu o vor uita niciodată

Publicat

Publicitate

La Școala Gimnazială „Sfântul Nicolae” din Botoșani, finalul anului școlar a venit cu mai mult decât medii încheiate și festivități de absolvire. A venit cu o lecție de viață: cum să ne înțelegem emoțiile, cum să ne controlăm furia și, mai ales, cum să ne regăsim pe noi înșine în relație cu ceilalți.

Toate acestea au fost posibile prin proiectul „Eu sunt stăpânul furiei mele”, derulat din martie până în iunie 2025, cu sprijinul Fundației Botnar – School of Health.

Cu un buget de 14.000 de lei, proiectul a adus împreună elevi, profesori și părinți într-un efort comun de educație emoțională și dezvoltare personală. Au fost organizate lecții despre autocunoaștere, empatie, gestionarea furiei și fotografii din viitor – activități care i-au ajutat pe copii să-și înțeleagă reacțiile și emoțiile într-un mod profund și constructiv.

Unul dintre momentele-cheie ale proiectului a fost excursia organizată pentru toți elevii din ciclul gimnazial – 39 de copii însoțiți de 6 cadre didactice. Departe de școală, într-un mediu relaxant și deschis, copiii au învățat prin joacă, observație și dialog ce înseamnă respectul față de sine și față de ceilalți.

„Pentru mulți dintre ei, această ieșire a fost o evadare necesară din rutina și, uneori, din tensiunile zilnice. Le-am oferit o experiență de învățare altfel – una care se trăiește, nu se notează”, a precizat coordonatorul activităților.

De Ziua Copilului, școala a oferit fiecărui elev o masă caldă – un gest simbolic dar profund emoționant. „Pentru mulți copii, o masă caldă înseamnă mai mult decât mâncare. Înseamnă siguranță, apartenență, grijă. Le-am arătat că școala e o a doua casă”, a declarat consilierul școlar Baciu Ecaterina.

Publicitate

În paralel, au fost achiziționate o tablă interactivă și materiale didactice pentru cabinetul de asistență psihopedagogică, instrumente care vor susține pe termen lung activitatea de consiliere și sprijin emoțional.

Proiectul a implicat 36 de cadre didactice și a avut un impact direct asupra a 55 de elevi și tot atâția părinți. Valoarea educației emoționale a fost trăită, nu doar predată. Copiii au învățat despre comunicare, adaptabilitate, colaborare și respect – abilități care nu se regăsesc în manuale, dar care le vor folosi întreaga viață.

Coordonat de directorul Ana-Lăcrămioara Sandu și o echipă de profesori dedicați, proiectul „Eu sunt stăpânul furiei mele” a devenit un model de bună practică în educația socio-emoțională la nivel județean.

Școala „Sfântul Nicolae” demonstrează, încă o dată, că dincolo de lecții și teze, și în ciuda tuturor obstacolelor, rolul educației este de a forma oameni – echilibrați, empatici, pregătiți pentru viață.

Iată și câteva imagini surprinse în cadrul acestui proiect:

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending