Connect with us

Eveniment

Câte persoane pot fi ÎNREGISTRATE pe o singură adresă. Deputații au aprobat propunerea MAI privind numărul maxim

Publicat

Publicitate

Legea care prevede numărul maxim de persoane ce pot locui la aceeași adresă a fost modificată de MAI. Astfel, la o singură adresă nu pot fi înregistrate cu cartea de identitate mai mult de 10 persoane. Camera deputaților, ca for decizional, a aprobat propunerea MAI de modificare a OUG din 2005, scrie alba24.ro.

Modificarea legii îi va afecta inclusiv pe cetățenii din Republica Moldova care au cetățenie română și care s-au înregistrat cu sutele sau cu miile la aceeasi adresă ca să obțină acte de identitate românești. Recordul este de 18 mii de persoane care apăreau la același domiciliu.

Camera Deputaţilor a adoptat, miercuri, o propunere legislativă pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, stabilind că la o adresă nu pot fi înregistrate cu cartea de identitate mai mult de zece persoane.

Au fost înregistrate 258 de voturi „pentru”, 7 „împotrivă”.

Ce prevede legea care limitează la înregistrarea persoanelor la aceeași adresă

„Nu poate fi înscrisă în actul de identitate adresa de domiciliu dacă în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor sunt înregistrate mai mult de 10 persoane la adresa respectivă. Limita nu se aplică în cazul titularului unui drept locativ asupra imobilului situat la adresă sau membrilor familiei extinse. Prin familie extinsă să înţelege titularul dreptului locativ, soţul, soţia acestuia, rudele titularului şi cele în linie colaterală până la al patrulea grad inclusiv”, prevede proiectul.

Amenzi pentru cei care nu respectă prevederile

Nerespectarea acestei prevederi se sancţionează cu amendă de la 75 lei la 150 lei.

Publicitate

Potrivit actului normativ adoptat, „persoanele defavorizate care nu pot face dovada adresei de domiciliu, aceasta se înscrie în baza adeverinţei eliberate de către unitatea administrativ-teritorială din care rezultă adresa la care se stabileşte domiciliul”.

Proiectul mai prevede că „de la data realizării condiţiilor tehnice pentru eliberarea cărţii electronice de identitate, cererea pentru eliberarea cărţii electronice de identitate se soluţionează de către orice serviciu public comunitar de Evidenţă a Persoanelor, indiferent de locul de domiciliu sau reşedinţa persoanelor fizice”.

Obligații pentru cei care găzduiesc persoane în spațiul locativ

Cei care găzduiesc alte persoane care nu au înscrise în actul de identitate adresa la care locuiesc efectiv, după trecerea termenelor prevăzute, vor avea obligaţia de a se prezenta împreună cu acestea la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul unde este situat imobilul, în vederea exprimării consimţământului de primire în spaţiu, cu excepţia cazurilor în care persoanele locuiesc în interesul serviciului sau în scop turistic.

În textul în vigoare, această obligaţie este stabilită în cazul în care persoanele găzduiesc alte persoane, în mod neîntrerupt, pe o perioadă mai mare de 30 de zile.

De asemenea, deputaţii au mai stabilit că persoanele care, din diferite motive, locuiesc la alte adrese decât cea din actul de identitate vor fi obligate ca, în termen de 15 zile de la mutare, să solicite la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor schimbarea domiciliului sau înscrierea menţiunii privind stabilirea reşedinţei şi să ceară înscrierea în cartea de imobil.

În textul actual, persoanele care îşi schimbă domiciliul sau îşi stabilesc reşedinţa sunt obligate doar să ceară în acest termen înscrierea în cartea de imobil la noua locuinţă.

Camera Deputaţilor este for decizional.

Acte necesare pentru luarea în spațiu:

– cartea de identitate a proprietarului (original)
– cartea de identitate a persoanei care va fi luată în spațiu (copie)
– titlul locativ al găzduitorului (original) – contract de vânzare, donație, comodat, hotărâre judecătorească definitivă etc.
– încheierea de întăbulare (dacă există)

Trebuie să plătești și o taxă notarului care încheie acest document.

„Declaraţia de primire în spaţiu a găzduitorului poate fi dată în faţa lucrătorului din cadrul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, a poliţistului de siguranţă publică, a notarului public ori a funcţionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al României”, arată legea.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Administratie

Măsurile incluse în programul de guvernare vor fi concretizate prin proiecte de lege și ordonanțe. Termenul pentru implementare a fost anunțat de ministrul Finanțelor.

Publicat

Publicitate

Măsurile prevăzute în programul de guvernare vor fi transpuse în proiecte legislative și ordonanțe, cu termen de finalizare stabilit pentru 1 august, a anunțat marți ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare.

”Măsurile cuprinse în programul de guvernare vor fi în perioada următoare transformate în proiecte legislative, ordonanțe, pe care Ministerul le va promova. Și, bineînțeles, respectând termenele care există în programul de guvernare, vom începe, lucrăm deja….

Fiecare măsură din programul de guvernare va fi prinsă. Termenul despre care discutăm este 1 august, lucrăm la aceste lucruri și o să vă răspund în momentul când pachetele legislative sunt definitivate. Sunt în lucru”, a spus Alexandru Nazare, după ceremonia de predare primire a mandatului de la Ministerul Finanțelor.

El a menționat că impactul fiecărei măsuri va fi detaliat când o să fie prezentat fiecare proiect legislativ.

Situația la preluarea mandatului

Alexandru Nazare a făcut o prezentare a situației finanțelor publice de la momentul preluării mandatului.

Publicitate

”Ca să ne punctăm pe cifre, cum stăm astăzi, deficit 3,4%, 64 de miliarde (lei n.r.), aproximativ echivalent procentual cu deficitul de anul trecut la mai, nominal cu 4 miliarde în plus, stoc de arierate considerate recuperabile la ANAF de 38,5 de miliarde. Discutabil cât sunt recuperabile, dar așa sunt, ăsta e momentul T0 pentru arieratele ANAF-ului.

Încrederea agențiilor de rating se bazează pe ceea ce facem de acum încolo, pe măsurile pe care le vom lua de acum încolo și a Comisiei Europene și așa mai departe.

Am dat un semnal foarte bun prin programul cu care s-a investit guvernul actual condus de domnul prim-ministru Bolojan.

Vreau să-i mulțumesc pe această cale că a venit la Ministerul Finanțelor și a dat un semnal foarte puternic către ANAF, Vamă și Antifraudă, să înceapă să-și facă treaba la modul cel mai serios”, a subliniat Alexandru Nazare, potrivit Agerpres.

Întrebat despre discuțiile anunțate cu o agenție de rating, ministrul a precizat că este normal ca imediat după investirea guvernului să existe discuții cu fiecare agenție de rating și cu Comisia Europeană.

”E un semnal foarte important că s-a format guvernul. Și bineînțeles că încep aceste discuții. E foarte bine că le avem și e foarte bine că de data asta le avem la un nivel de reprezentare adecvat. Adică la nivel de ministru și prim-ministru”, a mai spus Alexandru Nazare.

Citeste mai mult

Eveniment

Concediile medicale eliberate în timpul minivacanțelor, verificate la nivel național. Ministrul Sănătății susține că există suspiciuni cu privire la unele cazuri

Publicat

Publicitate

Controale în toată țara pentru concediile medicale acordate în perioada minivacanțelor. Ministrul Sănătății spune că ”par suspecte”. Alexandru Rogobete, a anunţat joi că a trimis în teritoriu Corpul de control al ministerului şi pe cel al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru a verifica „în detaliu” situaţia concediilor medicale.

Predispoziția la ”îmbolnăvire” a unor angajați crește și mai mult în apropierea sărbătorilor, a observat ministrul, care a publicat și un grafic pe care îl puteți vedea mai jos.

Potrivit acestuia, anul trecut ar fi fost eliberate un milion de astfel de concedii, în condiţii care „par suspecte”.

Controale în toată țara pentru concediile medicale

„O spun clar şi ferm: toleranţă zero pentru fraudarea concediilor medicale! Am trimis Corpul de control al Ministerului Sănătăţii, împreună cu Corpul de control al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, în teritoriu pentru o acţiune comună de verificare în detaliu.

Nu este normal şi este complet imoral ca un sistem întreg să ia din banii dedicaţi spitalelor, din tratamentele bolnavilor şi să finanţeze vacanţele unor angajaţi care beneficiază nejustificat de concedii medicale fictive

Publicitate

Graficul de mai jos nu este un EKG. Este o reprezentare grafică a recurenței cu care sute de mii de concedii medicale sunt eliberate, într-un mod suspect, fix în proximitatea zilelor de week-end și a sărbătorilor legale.
Predispoziția la ”îmbolnăvire” a unor angajați crește și mai mult în apropierea sărbătorilor.

 

Pe cifrele din anul 2024 vedem aproximativ un milion de concedii medicale eliberate, în condiții care par suspecte.

Vorbim despre aproape o treime din toate concediile medicale eliberate. Verificăm temeinic și acționăm.

Apelul meu ferm către personalul medical este să nu elibereze concedii medicale fără temei medical. Ne costă bani (de ordinul miliardelor de lei) și mai grav irosim resurse indispensabile pacienților cu afecțiuni grave (oncologice, cardiace sau AVC) care chiar au nevoie”, a scris ministrul pe Facebook.

Citeste mai mult

Cultura

Memorialul Ipotești: Ateliere de lectură și scriere 7-12 iulie 2025

Publicat

Publicitate

Memorialul Ipotești – Centrul Național de Studii Mihai Eminescu, instituție de cultură în subordinea Consiliului Județean Botoșani, organizează în perioada 7-12 iulie 2025 ediția anuală a Atelierelor de lectură și scriere, proiect cultural adresat elevilor de gimnaziu și liceu. Îndrumătorii celor două serii de ateliere dedicate poeziei și prozei vor fi scriitoarea Camelia Toma (poezie) și scriitorul Dumitru Crudu (proză).

Camelia Toma va lucra pornind de la expoziția „Tomagraph” a artistei Ana Toma, care se află în Sala Horia Bernea și a fost vernisată în cadrul „Zilelor Eminescu”. Instalațiile din expoziția Anei Toma sunt gândite, pornind de la un vers al unui poet, iar elevii vor parcurge calea inversă de identificare a versului pornind de la realizarea lor artistică, reconstituind și comentând textul.

Dumitru Crudu va lucra pe texte ale poeților contemporani și pe texte de Eminescu, îndrumând participanții în scrierea propriilor texte.

Atelierele sunt, astfel,  un prilej de familiarizare cu scrieri clasice și contemporane aduse în atenția elevilor participanți prin lecturi, dezbateri și scrieri originale. Copiii și tinerii între 11 și 18 ani, interesați de Ateliere de lectură și scriere, se pot înscrie la adresa m.ipotesti@gmail.com până la data de 03 iulie 2025.

 

 

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Se anulează toate zborurilor către și dinspre Emiratele Arabe Unite efectuate de compania Wizz Air

Publicat

Publicitate

Wizz Air a confirmat anularea tuturor zborurilor către și dinspre Emiratele Arabe Unite joi, în conformitate cu decizia anunțată marți de Wizz Air Group de a suspenda temporar toate cursele spre această destinație până la data de 30 iunie.

Compania Wizz Air Abu Dhabi, un joint venture între Wizz Air din Ungaria și fondul suveran de investiții din Abu Dhabi (ADQ), a confirmat că toate zborurile operate către și dinspre Emiratele Arabe Unite au fost anulate joi. Această decizie vine ca parte a directivei lansate de Wizz Air Group pentru a suspenda toate zborurile către această regiune până la 30 iunie, cu scopul de a proteja pasagerii și echipajele în contextul evoluțiilor geopolitice, conform Reuters.

Contextul geopolitic: Impactul conflictului Iran-Israel asupra traficului aerian

Recentul război de 12 zile dintre Iran și Israel a creat o stare de tensiune majoră în Orientul Mijlociu, determinând companiile aeriene internaționale să oprească temporar zborurile către unele destinații din regiune. Închiderea spațiului aerian și temerile privind siguranța au fost principalele motive pentru această măsură.
Deși o încetare a focului a intrat în vigoare marți, companiile aeriene, printre care și Wizz Air, au decis să mențină restricțiile pentru o perioadă de precauție.

Detalii despre joint venture-ul Wizz Air Abu Dhabi și implicarea ADQ

Wizz Air Abu Dhabi este o companie aeriană în parteneriat între Wizz Air, operatorul low-cost maghiar, și ADQ, fondul suveran de investiții al emiratelor. Această colaborare strategică a fost lansată pentru a extinde prezența Wizz Air în Orientul Mijlociu și pentru a deservi piețele emergente din această zonă. Suspendarea zborurilor reflectă astfel atât deciziile corporative globale, cât și condițiile locale de securitate.

Publicitate

Încetarea focului și perspectivele reluării zborurilor spre Emiratele Arabe Unite

Deși un armistițiu a fost stabilit recent în regiune, Wizz Air menține suspendarea zborurilor pentru o perioadă de timp, până la o evaluare completă a situației de securitate și a condițiilor de zbor. Pasagerii afectați sunt sfătuiți să contacteze compania pentru informații despre rambursări sau reprogramări. Compania va continua să monitorizeze situația și va anunța reluarea serviciilor în condiții de siguranță optimă.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending