Connect with us

Eveniment

Câte persoane pot fi ÎNREGISTRATE pe o singură adresă. Deputații au aprobat propunerea MAI privind numărul maxim

Publicat

Publicitate

Legea care prevede numărul maxim de persoane ce pot locui la aceeași adresă a fost modificată de MAI. Astfel, la o singură adresă nu pot fi înregistrate cu cartea de identitate mai mult de 10 persoane. Camera deputaților, ca for decizional, a aprobat propunerea MAI de modificare a OUG din 2005, scrie alba24.ro.

Modificarea legii îi va afecta inclusiv pe cetățenii din Republica Moldova care au cetățenie română și care s-au înregistrat cu sutele sau cu miile la aceeasi adresă ca să obțină acte de identitate românești. Recordul este de 18 mii de persoane care apăreau la același domiciliu.

Camera Deputaţilor a adoptat, miercuri, o propunere legislativă pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, stabilind că la o adresă nu pot fi înregistrate cu cartea de identitate mai mult de zece persoane.

Au fost înregistrate 258 de voturi „pentru”, 7 „împotrivă”.

Ce prevede legea care limitează la înregistrarea persoanelor la aceeași adresă

„Nu poate fi înscrisă în actul de identitate adresa de domiciliu dacă în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor sunt înregistrate mai mult de 10 persoane la adresa respectivă. Limita nu se aplică în cazul titularului unui drept locativ asupra imobilului situat la adresă sau membrilor familiei extinse. Prin familie extinsă să înţelege titularul dreptului locativ, soţul, soţia acestuia, rudele titularului şi cele în linie colaterală până la al patrulea grad inclusiv”, prevede proiectul.

Amenzi pentru cei care nu respectă prevederile

Nerespectarea acestei prevederi se sancţionează cu amendă de la 75 lei la 150 lei.

Publicitate

Potrivit actului normativ adoptat, „persoanele defavorizate care nu pot face dovada adresei de domiciliu, aceasta se înscrie în baza adeverinţei eliberate de către unitatea administrativ-teritorială din care rezultă adresa la care se stabileşte domiciliul”.

Proiectul mai prevede că „de la data realizării condiţiilor tehnice pentru eliberarea cărţii electronice de identitate, cererea pentru eliberarea cărţii electronice de identitate se soluţionează de către orice serviciu public comunitar de Evidenţă a Persoanelor, indiferent de locul de domiciliu sau reşedinţa persoanelor fizice”.

Obligații pentru cei care găzduiesc persoane în spațiul locativ

Cei care găzduiesc alte persoane care nu au înscrise în actul de identitate adresa la care locuiesc efectiv, după trecerea termenelor prevăzute, vor avea obligaţia de a se prezenta împreună cu acestea la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul unde este situat imobilul, în vederea exprimării consimţământului de primire în spaţiu, cu excepţia cazurilor în care persoanele locuiesc în interesul serviciului sau în scop turistic.

În textul în vigoare, această obligaţie este stabilită în cazul în care persoanele găzduiesc alte persoane, în mod neîntrerupt, pe o perioadă mai mare de 30 de zile.

De asemenea, deputaţii au mai stabilit că persoanele care, din diferite motive, locuiesc la alte adrese decât cea din actul de identitate vor fi obligate ca, în termen de 15 zile de la mutare, să solicite la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor schimbarea domiciliului sau înscrierea menţiunii privind stabilirea reşedinţei şi să ceară înscrierea în cartea de imobil.

În textul actual, persoanele care îşi schimbă domiciliul sau îşi stabilesc reşedinţa sunt obligate doar să ceară în acest termen înscrierea în cartea de imobil la noua locuinţă.

Camera Deputaţilor este for decizional.

Acte necesare pentru luarea în spațiu:

– cartea de identitate a proprietarului (original)
– cartea de identitate a persoanei care va fi luată în spațiu (copie)
– titlul locativ al găzduitorului (original) – contract de vânzare, donație, comodat, hotărâre judecătorească definitivă etc.
– încheierea de întăbulare (dacă există)

Trebuie să plătești și o taxă notarului care încheie acest document.

„Declaraţia de primire în spaţiu a găzduitorului poate fi dată în faţa lucrătorului din cadrul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, a poliţistului de siguranţă publică, a notarului public ori a funcţionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al României”, arată legea.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Vaticanul are un nou Papă: Fumul alb a anunțat alegerea noului papă, Leon al XIV-lea

Publicat

Publicitate

Cardinalii reuniți în conclav la Vatican au ales noul papă iar începând de astăzi Biserica Catolică are un nou lider spiritual.

Joi seară, pe coșul instalat deasupra Capelei Sixtine de la Vatican a ieșit fum alb, semn că un nou Papă a fost ales. Cardinalul protodiacon a ieșit la balconul central al Bazilicii Sfântul Petru pentru a face anunțul „Habemus Papam!” și pentru a dezvălui lumii numele noului suveran pontif.

YouTube video

Cei 133 de cardinali cu vârste sub 80 de ani au început miercuri procesul de vot pentru Suveranul Pontif, închiși în totală izolare pentru a alege un succesor al Papei Francisc.

După fiecare rundă de vot, aceștia ard buletinele și le amestecă cu substanțe chimice pentru a arăta dacă a fost ales un nou Papă.

Negru semnalează că nu a fost încă ales un papă, iar alb care anunță alegerea unui nou Suveran Pontif.

Noul papă, cardinalul american Robert Francis Prevost, va fi cunoscut ca Papa Leon al XIV-lea, potrivit BBC.

Publicitate

Noul Papă a fost întâmpinat cu ovații și aplauze de miile de credincioși reuniți în Piața Sfântul Petru. ‘Trăiască Papa!’, au strigat credincioșii, în timp ce mulți dintre ei se fotografiau la Capela Sixtină cu telefoanele lor mobile.

Citeste mai mult

Administratie

Drumul Buzeni – Zăicești va fi asfaltat: Contractul a fost semnat astăzi. Lucrările încep în curând

Publicat

Publicitate

Primarul comunei Bălușeni, Claudiu Doroftei, a anunțat marți, 7 mai, că a fost semnat contractul pentru execuția lucrărilor de asfaltare a drumului comunal DC50, care leagă satele Buzeni și Zăicești.

Contractul a fost atribuit firmei S.C. VULTURII S.R.L., în urma unei licitații publice.

„Facem apel către cetățenii care locuiesc pe tronsonul de asfaltare să se branșeze la rețeaua de apă și canalizare, deoarece în următoarele săptămâni va începe execuția lucrărilor!”, a transmis edilul pe o rețea de socializare.

Acesta a subliniat importanța finalizării lucrărilor de utilități înainte de turnarea asfaltului, pentru a evita intervențiile ulterioare care ar putea afecta noua infrastructură rutieră.

Asfaltarea acestui tronson este parte a strategiei administrației locale de modernizare a infrastructurii rutiere din comună. Investiția este una așteptată de locuitori, întrucât va îmbunătăți semnificativ condițiile de trafic și va contribui la dezvoltarea zonei.

„Continuăm dezvoltarea!”, a conchis primarul Claudiu Doroftei.

Publicitate

 

Citeste mai mult

Eveniment

Sunați la 112 dacă l-ați văzut. Un botoșănean a dispărut și este căutat cu disperare de familie

Publicat

Publicitate

Polițiștii botoșăneni au anunțat în această seară că efectuează verificări pentru localizarea unui bărbat, de 47 de ani, din municipiul Botoșani, care la data de 30.04.2025 ar fi părăsit domiciliul pentru a se deplasa la o fermă de animale, din comuna Dângeni.

Acesta a ajuns la locația respectivă, însă, ulterior a părăsit-o și nu a revenit, iar familia nu a mai fost contactată de către acesta.

Sararu Adrian Emanoil are următoarele semnalmente: 1,80 m înălțime, aproximativ 50 de kg, ochi albaștri, păr șaten, poartă barbă.

Vestimentația cunoscută: pantaloni albaștri, tricou portocaliu pălărie de culoare galbenă.

Rugăm cetățenii care dețin informații cu privire la această persoană să apeleze 112 sau să se adreseze celei mai apropiate unități de poliție!

Publicitate
Citeste mai mult

Economie

Ați putea avea acțiuni din timpul Cuponiadei fără să știți: Cum le poți verifica și ce sume ai putea descoperi

Publicat

Publicitate

Este posibil ca în urma Cuponiadei, celebra privatizare în masă din anii ’90, să fi devenit acționar fără să fi știut. De-a lungul anilor, unele acțiuni nevalorificate au generat dividende care nu au fost niciodată revendicate. Dacă te întrebi ce s-a întâmplat cu cupoanele tale sau ale familiei tale, trebuie să știi că există o cale simplă de a afla: Depozitarul Central îți oferă posibilitatea de a verifica dacă deții acțiuni și ce sume s-ar fi putut acumula în contul tău, relatează alba24.ro.

Cuponiada a fost un proces de privatizare în masă desfășurat în România în anii 1990, imediat după căderea regimului comunist.

Scopul principal a fost trecerea unui număr mare de întreprinderi de stat în proprietate privată, oferindu-le cetățenilor certificate de proprietate (cunoscute și sub numele de cupoane valorice) pe care le puteau folosi pentru a cumpăra acțiuni la societăți comerciale.

În perioada 1991–1992, fiecare cetățean român major a primit un cupon valoric de 25.000 de lei, echivalentul unei cote-părți din capitalul social al firmelor de stat.

Aceste cupoane puteau fi folosite pentru achiziționarea de acțiuni la una dintre sutele de societăți comerciale listate în program, păstrate, vândute sau transferate altor persoane sau depuse în fonduri de investiții (celebrele FPP-uri – Fondurile Proprietății Private, apoi transformate în SIF-uri – Societăți de Investiții Financiare).

Multe persoane au pierdut din vedere ce s-a întâmplat cu cupoanele lor, le-au vândut sau au fost dezinformate în procesul de tranzacționare.

Publicitate

În multe cazuri, acțiunile au fost transformate în participații la fonduri de investiții, iar beneficiarii pot fi în continuare acționari fără să știe.

Depozitarul Central păstrează registrele cu acționarii acestor companii, estimând că aproximativ opt milioane de persoane au primit acțiuni atunci.

Însă, aproximativ jumătate dintre aceștia nu și-au revendicat niciodată dividendele și nici nu au cerut informații despre valoarea actuală a acțiunilor.

Cum poți afla dacă ai acțiuni din timpul Cuponiadei?

Trebuie să începi prin a verifica la Depozitarul Central. Este instituția care păstrează evidența acționarilor la nivel național.

Dacă ai date precum CNP-ul și o copie a buletinului, poți iniția o solicitare simplă. Este important să îți verifici situația, pentru că în unele cazuri, foști acționari au descoperit că dețineau mii de lei în acțiuni sau dividende neîncasate.

Poți face o solicitare personal, la sediul din București, sau online, printr-o cerere scrisă și o copie a actului de identitate (autentificată notarial, în unele cazuri).

Dacă ai depus cupoanele într-un FPP, este posibil să fi devenit acționar într-una din cele cinci SIF-uri (Moldova, Muntenia, Oltenia, Transilvania, Banat-Crișana). Poți verifica la fiecare dintre ele dacă figurezi în registrul de acționari.

Este posibil ca acțiunile să fi generat dividende în trecut, pe care nu le-ai încasat. Poți recupera aceste sume dacă ești în continuare înregistrat ca acționar.

Pentru a verifica dacă mai deții acțiuni, trebuie să soliciți un „sumar al pozițiilor de cont” de la Depozitarul Central.

Taxa percepută pentru acest sumar este de 26 de lei per solicitare.

Dacă nu ești sigur că ai avut vreodată acțiuni, poți cere un „istoric de cont”. Acesta va detalia cronologic toate modificările aduse acțiunilor tale din perioada privatizării.

Pentru detalii puteți apela Departamentul Relații cu Clienții al Depozitarului Central – Relații acționari, la numărul 021.408.58.00 sau puteți face demersul online.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending