Connect with us

Eveniment

Câte persoane pot fi ÎNREGISTRATE pe o singură adresă. Deputații au aprobat propunerea MAI privind numărul maxim

Publicat

Publicitate

Legea care prevede numărul maxim de persoane ce pot locui la aceeași adresă a fost modificată de MAI. Astfel, la o singură adresă nu pot fi înregistrate cu cartea de identitate mai mult de 10 persoane. Camera deputaților, ca for decizional, a aprobat propunerea MAI de modificare a OUG din 2005, scrie alba24.ro.

Modificarea legii îi va afecta inclusiv pe cetățenii din Republica Moldova care au cetățenie română și care s-au înregistrat cu sutele sau cu miile la aceeasi adresă ca să obțină acte de identitate românești. Recordul este de 18 mii de persoane care apăreau la același domiciliu.

Camera Deputaţilor a adoptat, miercuri, o propunere legislativă pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, stabilind că la o adresă nu pot fi înregistrate cu cartea de identitate mai mult de zece persoane.

Au fost înregistrate 258 de voturi „pentru”, 7 „împotrivă”.

Ce prevede legea care limitează la înregistrarea persoanelor la aceeași adresă

„Nu poate fi înscrisă în actul de identitate adresa de domiciliu dacă în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor sunt înregistrate mai mult de 10 persoane la adresa respectivă. Limita nu se aplică în cazul titularului unui drept locativ asupra imobilului situat la adresă sau membrilor familiei extinse. Prin familie extinsă să înţelege titularul dreptului locativ, soţul, soţia acestuia, rudele titularului şi cele în linie colaterală până la al patrulea grad inclusiv”, prevede proiectul.

Amenzi pentru cei care nu respectă prevederile

Nerespectarea acestei prevederi se sancţionează cu amendă de la 75 lei la 150 lei.

Publicitate

Potrivit actului normativ adoptat, „persoanele defavorizate care nu pot face dovada adresei de domiciliu, aceasta se înscrie în baza adeverinţei eliberate de către unitatea administrativ-teritorială din care rezultă adresa la care se stabileşte domiciliul”.

Proiectul mai prevede că „de la data realizării condiţiilor tehnice pentru eliberarea cărţii electronice de identitate, cererea pentru eliberarea cărţii electronice de identitate se soluţionează de către orice serviciu public comunitar de Evidenţă a Persoanelor, indiferent de locul de domiciliu sau reşedinţa persoanelor fizice”.

Obligații pentru cei care găzduiesc persoane în spațiul locativ

Cei care găzduiesc alte persoane care nu au înscrise în actul de identitate adresa la care locuiesc efectiv, după trecerea termenelor prevăzute, vor avea obligaţia de a se prezenta împreună cu acestea la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul unde este situat imobilul, în vederea exprimării consimţământului de primire în spaţiu, cu excepţia cazurilor în care persoanele locuiesc în interesul serviciului sau în scop turistic.

În textul în vigoare, această obligaţie este stabilită în cazul în care persoanele găzduiesc alte persoane, în mod neîntrerupt, pe o perioadă mai mare de 30 de zile.

De asemenea, deputaţii au mai stabilit că persoanele care, din diferite motive, locuiesc la alte adrese decât cea din actul de identitate vor fi obligate ca, în termen de 15 zile de la mutare, să solicite la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor schimbarea domiciliului sau înscrierea menţiunii privind stabilirea reşedinţei şi să ceară înscrierea în cartea de imobil.

În textul actual, persoanele care îşi schimbă domiciliul sau îşi stabilesc reşedinţa sunt obligate doar să ceară în acest termen înscrierea în cartea de imobil la noua locuinţă.

Camera Deputaţilor este for decizional.

Acte necesare pentru luarea în spațiu:

– cartea de identitate a proprietarului (original)
– cartea de identitate a persoanei care va fi luată în spațiu (copie)
– titlul locativ al găzduitorului (original) – contract de vânzare, donație, comodat, hotărâre judecătorească definitivă etc.
– încheierea de întăbulare (dacă există)

Trebuie să plătești și o taxă notarului care încheie acest document.

„Declaraţia de primire în spaţiu a găzduitorului poate fi dată în faţa lucrătorului din cadrul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, a poliţistului de siguranţă publică, a notarului public ori a funcţionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al României”, arată legea.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

FOTO: O rulotă care era parcată într-o gospodărie din localitatea Ipotești a luat foc

Publicat

Publicitate

La caz s-au deplasat pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani, cu o autospecială de stingere cu apă și spumă.

Aceștia au constatat faptul că era arsă în totalitate și au acționat rapid astfel încât flăcările să nu se extindă la alte construcții din gospodărie.

Din fericire nu au fost persoane rănite.

Cel mai probabil evenimentul s-a produs din cauza unui scurtcircuit.

Pentru a preveni incendiile auto, recomandăm respectarea următoarelor măsuri:

✔ verificaţi instalaţia electrică;

Publicitate

✔ asiguraţi-vă că echipamentele de iluminat electric nu sunt defecte sau neizolate;

✔ verificaţi dacă apar eventuale scurgeri de carburanți sau lubrifianți;

✔ nu faceți improvizații la instalația electrică;

✔ verificați perioada de valabilitate a stingătorului din autovehicul.

Citeste mai mult

Eveniment

Slujbă arhierească la Biserica din Manolești Vale. PS Nichifor îl va hirotoni pe diaconul Ionuț Cașcaval, care va fi noul paroh

Publicat

Publicitate

Duminică, 2 martie, Preasfințitul Părinte Nichifor Botoșăneanul, Episcop vicar al Arhiepiscopiei Iașilor, va oficia Sfânta Liturghie în Parohia „Sfântul Ilie” Manolesti Vale, Protopopiatul Botoșani, împreună cu un sobor de preoți și diaconi. Cu acest prilej, ierarhul îl va hirotoni pe noul preot al acestei comunități, diaconul Ionuț Cașcaval.

De altfel, teologul Ionuț Cașcaval, fiul părintelui Ioan Cașcaval, parohul Bisericii din Costești, Răchiți și ginerele părintelui Vasile-Emanoil Crețu, parohul Bisericii din Cătămărăști Deal, a trăit joi, 20 februarie, momente emoționante la Catedrala Mitropolitană din Iași, unde a fost hirotonit diacon, în prezența rudelor și prietenilor.

„Preoția sau hirotonia este Taina în care, prin punerea mâinilor episcopului și prin rugăciune, harul divin se pogoară asupra unui candidat anume pregătit, sfințindu-l și așezându-l într-o treaptă a ierarhiei bisericești, împărtășindu-i acestuia puterea de a învăța cuvântul lui Dumnezeu, de a săvârși lucrările sfinte și de a conduce pe credincioși pe calea mânturii” (Pr. Prof. Dumitru Stăniloae, Din aspectul sacramental al Bisericii, în Studii Teologice, XVIII, 1966, nr. 9-10, p. 553).

Sfânta Taină a Preoției se împărtășește așadar unor bărbați anume pregătiți pentru a o primi cu vrednicie. Însuși Mântuitorul Iisus Hristos i-a ales pe Sfinții Apostoli și i-a învățat, prin toate câte a făcut între oameni, cele ale Împărăției lui Dumnezeu. După aceea i-a învrednicit de deosebita cinste de a propovădui Sfânta Evanghelie și de a săvârși fapte minunate. Adresându-se lor, a așezat și Taina Preoției prin cuvintele: „Precum M-a trimis pe Mine Tatăl, vă trimit și Eu pe voi. Și zicând acestea, a suflat asupra lor și le-a zis: Luați Duh Sfânt; cărora veți ierta păcatele, le vor fi iertate și cărora le veți tine, vor fi ținute” (Ioan XX, 21—23).

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Botoșani: 24 misiuni de salvare a vieții și bunurilor pe zi ale pompierilor botoșăneni, în 2024

Publicat

Publicitate

568 de botoşăneni au fost salvaţi/evacuați de pompieri anul trecut, din locuinţe cuprinse de flăcări, autoturisme implicate în accidente rutiere sau din alte situații care le puneau viața sau sănătatea în pericol. Alte 5 729 persoane, care sufereau de diferite afecţiuni medicale au ajuns, la timp, la spital pentru îngrijiri de specialitate ca urmare a intervenţiei echipajelor Serviciului Mobil de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare (SMURD) din cadrul inspectoratului.

Anul trecut, 9 069 de botoşăneni au chemat în ajutor forţele Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Nicolae Iorga” al Judeţului Botoşani, ceea ce înseamnă o medie de 24 de misiuni de salvare a vieţii şi bunurilor pe zi. Comparativ cu 2023, numărul celor care au apelat la sprijinul pompierilor a crescut cu peste 16%.

Defalcate pe tipuri de misiuni, acestea înseamnă 582 incendii (157 incendii de vegetație uscată), 5 916 intervenţii SMURD și 2 571 alte situații de urgență (înlăturare efecte fenomene meteo periculoase, salvare animale, asanare muniţie neexplodată, degajare persoane blocate în apartamente sau alte medii ostile vieții, imobilizate la pat ori înecate, deblocare uşi, transport persoane bolnave, înlăturare pericol de incendiu în urma unor accidente rutiere, misiuni de recunoaștere și educare preventivă a populației, transport apă menajeră în localitățile afectate de secetă, etc.).

În 431 situaţii de urgență, pericolul a fost înlăturat de cetăţeni sau membrii serviciilor voluntare/private pentru situaţii de urgenţă până la sosirea forţelor ISU Botoşani ori au fost alarme false.

Peste 36% mai multe incendii în 2024, față de anul anterior

În 2024, forțele de intervenţie ale ISU Botoşani au acţionat pentru stingerea unui număr de 582 de incendii din care 157 de vegetație uscată, cu 36,61% mai multe față în anul precedent (426 incendii în 2023, din care 75 de vegetație uscată).

Publicitate

Mai bine de jumătate dintre acestea au fost stinse în colaborare cu Serviciile Voluntare pentru Situații de Urgență.

Citeste mai mult

Educație

Ministerul Educației cere directorilor de școli să verifice dacă sunt respectate regulile privind utilizarea telefoanelor mobile

Publicat

Publicitate

Ministerul Educației cere inspectorilor școlari și directorilor de școli să verifice dacă sunt respectate regulile privind utilizarea telefoanelor mobile. Ministrul Daniel David spune că nu susține interzicerea totală a telefoanelor mobile în școală, scrie alba24.ro.

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a afirmat, joi, că nu susține interzicerea totală a telefoanelor mobile în școală. Însă, în spiritul practicilor psihopedagogice și al reglementărilor legale existente, trebuie să fie asigurat un control ”riguros” în privința utilizării acestora în sălile de curs, pentru a ajuta când este cazul și pentru a evita ”interferența perturbatoare” cu actul educațional.

”Toți actorii sistemului de educație – elevi, profesori, părinți – trebuie să cunoască aceste reglementări și să le implementeze riguros și curajos, inclusiv pe linia sancțiunilor existente. În cazul specific al telefoanelor mobile, așa cum am mai declarat, nu susțin interzicerea totală a acestora în școală.

Însă, în spiritul practicilor psihopedagogice și al reglementărilor legale existente, trebuie să asigurăm un control riguros în privința utilizării acestora în sălile de curs, pentru a ajuta când este cazul și mai ales pentru a evita interferența perturbatoare cu actul educațional”, a declarat ministrul Daniel David, citat într-un comunicat al ministerului, potrivit Agerpres.

Ministerul Educației și Cercetării solicită tuturor inspectorilor și directorilor de unități școlare examinarea regulamentelor proprii privind prevenirea, controlul și sancțiunile impuse în astfel de situații, inclusiv evaluarea modalității de implementare a acestora.

”Obiectivul este protejarea contextului educațional și a intereselor educaționale ale elevului, implicit ale statutului cadrului didactic”, a transmis MEC.

Publicitate

Reprezentanții ministerului reamintesc că, în cazul concret al telefoanelor mobile, există – prin lege și prin alte norme legale subsecvente – reglementări privind interdicția utilizării acestora pe durata orelor de curs, cu excepția situațiilor în care sunt folosite cu acordul cadrului didactic în scop educațional.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending