Connect with us
Publicitate

Actualitate

Cash sau card? Nova Apaserv Botoșani recomandă clienților să declare indexul contoarelor şi să facă plăţile online

Publicat

Nova Apaserv anunță toți clienții săi persoane fizice că toate prevederile contractuale existente între aceștia și operator sunt în vigoare și aplicabile.

În vederea asigurării serviciului public de furnizare apa/ canalizare Nova Apaserv Botosani recomandă clienţilor săi să  declare indexul contoarelor şi să facă plăţile online, pe pagina de internet a operatorului, www.apabotosani.ro. Clienţilor care posedă un card bancar valabil, dar nu au cont deschis pe site-ul nostru, li se recomandă activarea secţiunii „Contul Meu” pentru a beneficia de facilităţile amintite mai sus. De asemenea, operatorul de apă reaminteşte clienţilor săi că plăţile se pot face şi prin celelalte servicii electronice puse la dispoziţie:

–   decontare automată din cont curent, operaţiune denumită DIRECT DEBIT, pe baza de convenţii de plată încheiate cu una din următoarele bănci:

  • Banca Transilvania,
  • Banca Comercială Română-B.C.R.,
  • Banca Română de Dezvoltare – B.R.D.,
  • Banca Raiffeisen.
  • virament bancar într-unul din conturile -Nova Apaserv deschise la:
1 OTP Bank RO02OTPV460000390351RO02
2 BRD BOTOSANI RO15BRDE070SV27548780700
RO06BRDE070SV29566560700
3 BRD AGENTIA DOROHOI RO38BRDE070SV27382450700
4 BCR BOTOSANI RO79RNCB0041113050010001
5 BCR AGENTIA DOROHOI RO06RNCB0044113050010001
6 BANCA TRANSILVANIA BOTOSANI RO84BTRL00701202S28592XX
7 GARANTIBANK BOTOSANI RO41UGBI0000222006237RON
8 ALPHA BANK BOTOSANI RO21BUCU2271213075089RON
9 TREZORERIA BOTOSANI RO41TREZ1165069XXX006244

 

 

– clienţii care nu doresc să facă operaţiuni online sau bancare, pot achita numerar:

  • cu factura la punctele de plată PayPoint prin terminale instalate în magazinele cu sigla PayPoint din municipiile Botoșani și Dorohoi și din satele şi comunele din judeţul Botoşani .
  • cu factura la punctele de plată „Un -doi centru de plăţi” prin terminale instalate în magazinele cu sigla Un -doi centru de plăţi din municipiile Botoșani și Dorohoi și din satele şi comunele din judeţul Botoşani.
  • cu sau fără factură prin subunităţile poştale ale C. N. Poşta Română SA din Botoşani, Bucecea, Darabani, Dorohoi, Flămînzi, Săveni, Hudeşti, Ungureni,Truşeşti, Vorona şi Ştefăneşti.
  • Prin casieriile deschise , respectiv:
Bulevard Mihai Eminescu nr. 34 , Botosani
 Str.Primaverii nr.16 Botosani
Str.1 Decembrie nr.15 Botosani
Incinta Mall Botosani
Str.A.I.Cuza nr.7 Dorohoi,
Str. Postei nr.5 Dorohoi
Str. Nicolae Iorga nr.9 bl 28 Saveni
Str. Calea Nationala nr.71 Bucecea
Str. 1 Decembrie nr.111 Darabani

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Eveniment

Scor pe Municipal! FC Botoșani – „U” Cluj 0-4. Echipa noastră rămâne fără victorie în SuperLigă

Publicat

Meciul dintre FC Botoșani și ”U” Cluj, din cadrul etapei cu numărul 14 din SuperLiga României, s-a încheiat cu victoria clară a ardelenilor, scor 4-0.

FC Botoșani – ”U” Cluj 0-4

Meciul a început tare. Dan Nistor a deschis rapid scorul, în minutul 9, iar după doar 12 minute i-a pasat decisiv lui Valentin Gheorghe, care a majorat avantajul ardelenilor. Moldovenii au avut mari probleme și nu au reușit să-și creeze ocazii importante, relatează digisport.ro.

În repriza secundă, același Nistor i-a pasat decisiv lui George Miron, fostul jucător al celor de la FC Botoșani, care nu s-a bucurat după ce a marcat.

În urma acestui rezultat, FC Botoșani rămâne pe ultimul loc în SuperLigă, cu 6 puncte, în timp ce Universitatea Cluj a urcat pe locul 8, cu 19 puncte, la doar un punct distanță de ultimul loc de play-off.

Dacă Universitatea Cluj traversează o formă foarte bună, FC Botoșani se află la polul opus. Echipa lui Ioan Ovidiu Sabău are șase meciuri consecutive în care n-a cunoscut înfrângerea, serie în care a și câștigat trei partide. În celelalte trei meciuri încheiate la egalitate, ”U” Cluj a încurcat echipe precum campioana Farul Constanța, liderul FCSB și pe Universitatea Craiova.

De partea cealaltă, băieții lui Dan Alexa au suferit patru înfrângeri consecutive, perioadă în care au primit nu mai puțin de 14 goluri.

În sezonul trecut, cele două formații s-au întâlnit de trei ori. Dacă două dintre întâlniri s-au încheiat într-o remiză, 0-0 și 1-1, ”studenții” s-au impus în cea de-a treia cu scorul de 2-0.

Clasament SuperLiga României

În ceea ce privește pozițiile din clasament, FC Botoșani ocupă ultima loc, după ce n-a reușit să câștige niciun meci în actualul sezon de SuperLigă.

”U” Cluj se află pe locul 10, la egalitate de puncte cu Poli Iași și Oțelul Galați. Dacă s-ar impune la Botoșani, ”șepcile roșii” ar depăși-o pe Sepsi Sfântu Gheorghe în clasament și ar urca pe poziția a opta.

Clasamentul SuperLigii României / Foto: Captură site-ul Digi Sport

Sursa: digisport.ro

Citeste mai mult

Eveniment

Botoșani: Cum a murit Maria, soție de colonel în Armata României? Amănunte despre tragedia petrecută în Ajun de Sfântul Nicolae

Publicat

Tragedia petrecută marți seară, la marginea municipiului Botoșani, a îndoliat o întreagă comunitate. Vestea că Maria Bulboacă nu mai este printre noi a căzut un trăsnet peste botoșănenii care locuiesc în vecinătatea ei, dar și pentru rude și pentru prieteni. Femeia îngrijea de soțul ei bolnav, care a suferit mai multe operații și toată lumea se aștepta ca bărbatul ei, fost colonel în Armata României, să plece în veșnicie, dat fiid starea precară de sănătate.

În seara fatidică, Maria plecase la magazinul de peste drum de casa sa, ca să cumpere mandarine. NU era prima oară. Și nu este prima persoană care, zilnic, traversează ca să își facă cumpărăturile la magazinul din zonă sau…la cele două baruri pline de clienți de dimineață până seara. Traversează copii de 5 sau 6 ani sau mai mari pentru că în zonă se află o grădiniță.

Și totuși ce s-a întâmplat….

„Am ieșit în mare grabă după ce am auzit bufnitura și am întrebat prima persoană care mi-a ieșit în cale . Ce s-a întâmplat, om bun? Fără să știu că vorbesc chiar cu șoferul care a comis accidentul. Și a răspuns: Am aruncat o femeie! Dar avea viteză, vă spun eu, că așa circulă aici. Și gândiți-vă că aici se întâlnesc trei drumuri. Ar trebui să meargă cu viteză mai mică, fiind și intersecție”, a spus o femeie care locuiește în zonă.

Altă vecină a Mariei ține să tragă un semnal de alarmă cu privire la semnalizarea din zonă.

„Există semnalizare pentru șoferi că urmează trecere de pietoni, dar după ce au reparat drumul, în urmă cu câteva săptămâni, nu s-a vopsit trecerea de pietoni. Există doar semnul de circulație, dar zebra nu este. Cui să ne plângem? Că mai trec copii sau chiar oameni în vârstă și dacă nu e desenată trecerea, pe unde să treacă? Domnul primar nu poate face ceva? Unde să ne adresăm ”, spun oamenii, revoltați.

Doamne.. nu-mi vine sa cred!

Până se împarte dreptatea, apropiații Mariei îi pregătesc slujba de înmormântare.

La locul accidentului, oamenii au aprins câteva lumânări, în amintirea unei femei minunate.Un pantof de-al femei zace și acum aruncat într-un șanț. La fel și mandarinele care au zburat în toate direcțiile.

„Era o femeie așa de treabă…Săritoare, mereu pentru grija celorlalți. Avea o vorbă: Tu mie îmi spui cu ce pot să te ajut și te ajut! Așa de rău ne pare după ea….Am văzut-o seara trecând la magazin și înapoi..săraca nu a mai trecut”, spune altă vecină.

„Nu-mi vine să cred! Dumnezeu sa te ierte draga mea!!! Odihnă veșnică!!!!”, i-a scris o prietenă pe pagina de facebo0k. Și mesajele curg gârlă. Era o femeie cu frică de Dumnezeu, iubitoare de aproapele, își amintesc oamenii. Iar până cercetările scot în evidență că mortul este vinovat, pentru că, EVIDENT, a trecut prin loc nepermis pentru că NU EXISTĂ TRECERE pentru pietoni, rudele se pregătesc să o înmormânteze creștinește. Rămâne nădejdea că strigătul oamenilor care locuiesc în zona unde există doar un semn pentru șoferi, ignorat sau nu de conducătorul auto care a produs accidentul, să fie ascultat de cine trebuie.

Victima de 54 de ani, s-a angajat în traversare neregulamentar pe la coltul intersecției, condiții în care s-a produs accidentul”, spun polițiștii. Martorii spun că șoferul avea viteză.

Amintim că o femeie de 54 de ani a încetat din viață marți seară la ieșirea din municipiul Botoșani, mai exact pe strada care duce spre localitatea Răchiți.

Femeia s-a angajat într-o traversare neregulamentară și a fost accidentată mortal de un autoturism Ford Fiesta condus regulamentar de către un bărbat de 58 de ani, care nu a mai putut evita accidentul.

După cum a transmis purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Botoşani, Delia Nenişcu, bărbatul a fost testat, dar nu se afla influenta băuturilor alcoolice.

Victima de 54 de ani, s-a angajat în traversare neregulamentar pe la coltul intersecției, condiții în care s-a produs accidentul”, au precizat surse oficiale din cadrul IPJ Botoșani.

Citeste mai mult

Cultura

MOMENTUL DE CULTURĂ. CU GEORGICĂ MANOLE (200)

Publicat

O rubrică realizată de profesor Georgică Manole, scriitor, epigramist

 

Primim de la poeta Maria Baciu  două poezii cu mesaje diferite:

MOŞ NICULAE     

Moșul Niculae nu e

„hă! hă! hă!”, ca Moș Crăciun…

Locuiește-ntr-o căsuță

și e omul cel mai bun!

 

Dăruiește nuci și mere

copilașilor cuminți,

bomboane și acadele,

bucurându-i pe părinți

 

și pe cei micuți, de-o șchioapă,

care-așteaptă dulciuri, mii!

Moș Crăciun și el e-aproape

și-o s-aducă jucării!

 

ORIENTARE PROFESIONALĂ 

„Dintre-aleși, care-i mai mare?

Cel ce tace? Cel ce sare?

Cel ce fură? Cel ce minte?

Cel ce zornăie cuvinte?

 

Sau acel care se-ndreaptă

spre un post, țintind o treaptă:

să ocupe calea vie

până sus, în ierarhie?

 

Bulă, tu ce ai a spune

despre drumul tău în lume?”

„Păi eu, Doamna, nu sunt prost!

Vreau să-mi fac și eu un rost

și aștept pân-o să fie

liber la … președinție!”

 

 

 

 

 

 

 

 

Citeste mai mult

Eveniment

Polițiștii avertizează asupra înșelăciunilor în mediul online cu prilejul cumpărăturilor de Sărbători de pe site-urile de profil

Publicat

Cu toate că și la începutul lunii polițiștii au atras atenția cu privire la pericolele înșelăciunilor în mediul on-line și cu prilejul cumpărăturilor de Sărbători de pe site-urile de specialitate, se constată în continuare numeroase situații în care cetățenii cad victime ale răufăcătorilor.

 

Realizarea cumpărăturilor on-line a devenit din ce în ce mai ușoară, tot mai mulți cumpărători orientându-se spre acest tip de comerț având în vedere timpul economisit prin rapiditatea tranzacțiilor chiar la distanțe mari.

 

Pentru toată lumea, acestă tendință aduce atât oportunități, provocări, dar totodată, reprezintă și un risc mai mare de fraude, cărora le pot cădea victime atât comercianții, cât și cumpărătorii.

 

Aproape zilnic, polițiștii sunt sesizați cu privire la înșelăciuni în mediul on line cu prilejul achiziționării unor bunuri. Bunurile comandate nu mai ajung, sau unde sunt de calitate îndoielnică și nu reprezintă produsul comandat. De cele mai multe ori aceste situații sunt generate și de superficialitatea cumpărătorilor sau vânzătorilor care nu respectă reguli minime de prevenire și siguranță.

 

Exemplificăm alăturat cu două noi situații înregistrate în cursul zilei precedente, când doi suceveni au suferit prejudicii în urma achiziționării unor produse sau transmițând date bancare confidențiale unor persoane necunoscute.

 

Marți, orele 14:00, Poliţia Municipiului Suceava a fost sesizată direct de către un bărbat din mun. Suceava, jud. Suceava, cu privire la faptul că la data de 27.11.2023 a comandat mai multe bunuri de pe un site și a primit altele în loc.

Echipa operativă din cadrul Biroului Investigații Criminale a stabilit că la data de 27.11.2023, soția reclamantului a comandat de pe site de vânzări trei rochii de damă. În data de 04.12.2023, coletul a fost expediat la domiciliu, fiind primit  și achitat. Ulterior, la deschidere, soția reclamantului a constatat că în interior se aflau 3 tricouri în loc de 3 rochii. Așa cum comandase. Prejudiciul a fost estimat la suma de 225 de lei.

În cauză se efectuează cercetări sub aspectul comiterii infracțiunii de înșelăciune, faptă prev. și ped. de art. 244 alin. (1) din Codul Penal.

 

Tot la data de 05.12.2023, ora 16.00, Poliţia Municipiului Fălticeni a fost sesizată direct, prin plângere penală, de către un bărbat din com. Fântâna Mare, cu privire la faptul că i-a fost sustrasă suma de 9.000 de euro din contul său bancar.

S-a stabilit că bărbatul deține un cont bancar în euro la o unitate bancară. Atașat contului bancar are un card de debit pe care îl folosește la plățile uzuale.

În data de 05.12.2023, ora 14:22, bărbatul a primit un mesaj tip text, în care se preciza faptul că o plată in valoare de 410.22RON este în curs de procesare către o unitate de pariuri sportive. Pentru anularea platii bărbatului i-a fost  indicat un număr de telefon care ar fi aparținut aparent unei unități bancare.

Întrucât nu avea nicio tranzacție realizată la vreo unitate de pariuri sportive, bărbatul a sunat la numărul de telefon la care se făcea referire în mesaj, ocazie cu care a răspuns un bărbat care s-a prezentat a fi angajat al băncii unde era deschis contul bancar. Acesta i-a solicitat persoanei vătămate datele înscrise pe cardul său de debit, respectiv numărul cardului, data de expirare și codul CVV, precum și ultimele 6 cifre ale CNP-ului, cu pretextul că are nevoie de aceste informații pentru a putea bloca tranzacția fictivă către agenția de pariuri sportive. După furnizarea datelor solicitate, din contul bancar al părții vătămate a fost sustrasă suma de 9.000 de euro.

În cauză s-a întocmit dosar penal pentru comiterea  infracțiunilor de înșelăciune, faptă prev. și ped.de art. 244 alin. (1) din Codul Penal, acces ilegal la un sistem informatic, faptă prev. și ped. de art. 360 alin. (1) și alin. (3) din Codul Penal și efectuarea de operațiuni financiare în mod fraudulos, faptă prev. și ped. de art. 250 alin. (1) din Codul Penal.

 

Această perioadă este asociată cumpărăturilor de Sărbători și vine cu multe oferte în spațiul online, iar, pentru a vă bucura în siguranță de produsul dorit, polițiștii suceveni vă transmit o serie de recomandări:

Printre cele mai întâlnite fraude online sunt vânzările fictive, adică postarea de anunțuri de vânzare online. În acest mod, ulterior convingerii cumpărătorilor să transfere sumele de bani solicitate, bunurile nu mai ajung la destinație, nefiind livrate.

 

Astfel, dacă efectuați cumpărături online, este recomandat să nu trimiteți banii în avans. Folosiți un serviciu cu plata ramburs (achitarea costurilor de către destinatar la momentul livrării bunului).

 

Înainte de a face achiziții online, verificați cu atenție sursa de comercializare. Cumpărați bunuri din surse sigure, folosind site-uri de comerț online pe care le cunoașteți sau pe care le-ați mai folosit și verificați recenziile comerciantului, înainte de a achiziționa produsul.

 

De asemenea, păstrați întotdeauna documentele referitoare la plățile pe care le-ați efectuat online.

Totodată, cumpărătorii pot primi pe email mesaje care par a fi trimise de societăți sau persoane de încredere, însă, în fapt, adresele de email ale expeditorilor sunt modificate, astfel încât să pară că sunt legitime.

 

Mare atenție la mail-urile care conțin link/link-uri. În conținutul email-urilor poate fi introdus unul sau mai multe link-uri spre o pagină falsă, iar în momentul în care se introduc date precum username și parolă, acestea pot fi furate ori se poate instala malware (una dintre cele mai întâlnite ameninţări în mediul cibernetic).

Atunci când navigați pe internet de pe dispozitivul dumneavoastră, asiguraţi-vă că această conexiune este securizată prin HTTPS – pictograma unui lacăt arătând că pagina accesată este securizată.

Evitați să transmiteți prin telefon sau alte dispozitive informații referitoare la datele dumneavoastră bancare (numărul contului bancar, codul de securitate al cardului, PIN-ul cardului, parole de acces, seria sau IP-ul token-ului etc.), precum și date de identitate, cum ar fi: codul numeric personal, seria și numărul cărții de identitate.

Evitaţi operatorii economici care nu afișează date de contact complete (adresă, telefon, cod unic de identificare fiscală etc.) şi care se rezumă la o simplă adresă de e-mail. Aveţi grijă dacă accesaţi o pagină web care conține greșeli gramaticale.

În momentul în care cumpărați bunuri de la persoane fizice, cereți documentele de proveniență ale acestora (factura sau bonul fiscal cu care a fost cumpărat iniţial produsul de la magazin) şi certificatul de garanție emis de producător.

Pentru situaţia în care ar exista vreo problemă mai târziu, salvați sau tipăriți comanda dumneavoastră, precum şi clauzele şi condiţiile ce apar pe site la momentul cumpărării.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Trending