Connect with us

Actualitate

Casa Verde Fotovoltaice 2023: Înscrierile pentru persoanele fizice din Botoșani – 29, 30, 31 mai. GHID explicativ, acte necesare

Publicat

Publicitate

Începând de vineri, 19 mai, persoanele fizice care vor să monteze un sistem fotovoltaic cu subvenție de 20.000 de lei de la stat pot să se înscrie în aplicația informatică dedicată a Administrației Fondului de Mediu, relatează alba24.ro

„Suntem într-un moment foarte important. Vă pot anunța că vineri, pe 19 mai, începând cu ora 10.00, vom da startul uneia dintre cele mai populare și așteptate programe de finanțare – Casa Verde Fotovoltaice. Oferim o finanțare în cuantum de 20.000 de lei pentru fiecare solicitant sub condiția unei contribuții proprii de 2000 de lei”, spune ministrul Mediului, Tanczos Barna. El precizează că bugetul total al programului este de 1,75 miliarde lei, echivalentul a 87.000 de sisteme fotovoltaice.

De asemenea, ministrul Mediului precizează că sesiunea de înscriere va fi făcută în opt etape, câte una pentru fiecare regiune de dezvoltare.

Astfel, în zilele de 19, 22 și 23 mai, se vor putea înscrie doar persoanele fizice din regiunea București – Ilfov.

Cetățenii din Regiunea Nord Est, respectiv judeţele Botoşani, Bacău, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Vaslui se vor putea înscrie în zilele de 29, 30, 31 mai.

Solicitanții vor avea nevoie de patru documente în format pdf., respectiv cartea de identitate, extras de carte funciară, certificatul fiscal care să ateste lipsa datoriilor la stat și certificatul fiscal lipsă datorii la buget.

Publicitate

Înscrierea se face pe platforma – depunerefotovoltaice.afm.ro. AFM a publicat un mic ghid video cu pașii care trebuie făcuți.

Înscrierea solicitantului se va face prin completarea unor câmpuri predefinite și încărcarea documentelor necesare. Documentele trebuie să fie valabile la momentul înscrierii în aplicație. Documentele încărcate la momentul înscrierii în aplicație nu vor mai putea fi modificate sau reîncărcate ulterior.

Calendar Casa Verde Fotovoltaice 2023 – Perioada de înscriere județe

  • București Ilfov – 19, 22, 23 mai
  • Regiunea Centru ( judeţele Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş şi Sibiu) – 24, 25, 26 mai
  • Regiunea Nord Est (judeţele Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Vaslui) – 29, 30, 31 mai
  • Regiunea Nord Vest (judeţele Bihor, Bistriţa-Năsăud, Cluj, Sălaj, Satu Mare şi Maramureş) – 6,7,8 iunie
  • Regiunea Sud Est ( judeţele Brăila, Buzău, Constanţa, Galaţi, Vrancea şi Tulcea) – 9, 12, 13 iunie
  • Regiunea Sud Muntenia ( judeţele Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova şi Teleorman) – 14, 15, 16 iunie
  • Regiunea Sud Vest ( judeţele Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt şi Vâlcea) – 19, 20, 21 iunie
  • Regiunea Vest ( judeţele Arad, Caraş-Severin, Hunedoara şi Timiş) – 22, 23, 26 iunie

De asemenea, printre beneficiari, anul acesta se numără și ONG-urile, asociațiile, și fundațiile care prestează servicii sociale, precum și parohii.

Zilele rezervate înscrierilor pentru biserici sunt: 27, 28 şi 29 iunie.

Aplicațiile pot fi făcute pe o platformă digitală care poate fi accesată pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu.

Casa Verde Fotovoltaice 2023: Actele necesare pentru finanțare

  • carte de identitate;
  • extras de carte funciară;
  • dovada că persoana beneficiară nu are datorii la stat sau la bugetul local;
  • certificatul de racordare.

Cine poate aplica pentru Programul Casa Verde Fotovoltaice 2023

Potrivit AFM, sunt considerați eligibili cei care îndeplinesc următoarele condiții:

  • este persoană fizică și are domiciliul pe teritoriul României;
  • nu are obligaţii restante la bugetul de stat, bugetul/bugetele local/locale, conform legislaţiei naţionale în vigoare;
  • nu a mai primit finanțare în cadrul aceluiași program pentru același imobil în sesiunile derulate anterior;
  • în activitatea desfăşurată anterior începerii proiectului nu a fost condamnat pentru infracțiuni împotriva mediului, prin hotărare judecătorească definitivă;
  • este proprietar/coproprietar al imobilului – teren și al imobilului – construcţie pe care se implementează sistemul de încalzire pentru care se solicită finanţare; imobilele nu trebuie să facă obiectul unui litigiu în curs de soluţionare la instanţele judecătoreşti, vreunei revendicări potrivit unei legi speciale sau dreptului comun, unei proceduri de expropriere pentru cauză de utilitate publică.

Cum se face înscrierea în Programul Casa Verde Fotovoltaice

“Din data de 19 mai cetăţenii vor putea să se înscrie personal în platformă. Trebuie să se înscrie doar cu o adresă de e-mail. În cazul în care mai au conturi la AFM pentru alte programe aplicaţia va recunoaşte contul respectiv după adresa de e-mail şi va primi după validare un e-mail în care i se spune că a fost încărcată solicitarea şi are un număr unic de înregistrare.

Dacă nu are cont creat îşi introduce adresa de e-mail, aplicaţi va recunoaşte că nu are un cont şi va primi pe adresa de e-mail validarea dosarului înscris şi parola pentru contul nou creat. (…)

La înscriere au nevoie de cartea de identitate care trebuie să fie valabilă, au nevoie de extrasul de carte funciară şi de documentele care atestă că nu au datorii la taxe şi impozite locale şi la bugetul de stat. (…)

După ce se termină perioada de înscriere a persoanelor fizice au la dispoziţie 90 de zile în care vom publica lista cu toate firmele validate de către AFM pentru a participa în cadrul acestui program şi în aceste 90 de zile cetăţenii îşi pot alege oricare din acele companii”, a transmis preşedintele AFM, Laurenţiu-Adrian Neculaescu.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Măsuri speciale de siguranță în județul Botoșani de sărbători: Polițiști, jandarmi și pompieri mobilizați în tot județul

Publicat

Publicitate

Autoritățile din județul Botoșani au anunțat măsuri speciale de ordine publică și siguranță pentru perioada sărbătorilor de iarnă. Polițiștii, jandarmii, pompierii și polițiștii de frontieră vor acționa cu efective suplimentate, atât în mediul urban, cât și în mediul rural, pentru prevenirea faptelor antisociale și intervenția rapidă în situații de urgență.

Polițiștii botoșăneni vor desfășura acțiuni cu efective mărite pe raza întregului județ, având o prezență activă în zonele unde se organizează evenimente cultural-artistice, în locurile aglomerate, dar și în cluburi și discoteci. Scopul acestor acțiuni este prevenirea infracțiunilor, menținerea ordinii publice și intervenția promptă în cazul unor incidente.

Efectivele de poliție sunt adaptate permanent situației operative, iar în funcție de necesitate vor fi constituite echipe de rezervă, pregătite să intervină pentru siguranța cetățenilor. Polițiștii recomandă populației să fie atentă la persoanele necunoscute care solicită acces în locuințe, mai ales în contextul obiceiurilor tradiționale din această perioadă.

Inspectoratul de Jandarmi Județean Botoșani a suplimentat, la rândul său, efectivele care vor acționa atât independent, cât și în sistem integrat, împreună cu polițiștii. Jandarmii vor acorda o atenție deosebită zonelor aglomerate și vor verifica respectarea legislației privind regimul materialelor pirotehnice, unul dintre obiectivele prioritare ale acestei perioade.

Peste 100 de pompieri sunt pregătiți zilnic să intervină pentru gestionarea situațiilor de urgență. Reprezentanții ISU atrag atenția asupra riscului crescut de incendii în sezonul rece, cauzate de scurtcircuite electrice, coșuri de fum defecte sau necurățate, jar căzut din sobe ori utilizarea necorespunzătoare a instalațiilor electrice și a lumânărilor.

Măsuri speciale au fost dispuse și la nivelul Poliției de Frontieră. În contextul vacanței de iarnă, efectivele vor fi suplimentate în punctele de trecere a frontierei, pentru fluidizarea traficului și reducerea timpilor de așteptare. Autoritățile recomandă călătorilor să se informeze din timp și să utilizeze puncte de trecere alternative, acolo unde este posibil.

Publicitate

Reprezentanții structurilor MAI transmit într-un comunicat că vor fi permanent la datorie pentru ca botoșănenii să se bucure de sărbători liniștite, în siguranță.

Citeste mai mult

Eveniment

Bolnavii de cancer nu vor mai putea retrage toți banii deodată. Legea privind plata pensiilor private, ADOPTATĂ.

Publicat

Publicitate
Legea privind plata pensiilor private a fost adoptată definitiv de Parlament, după ce Camera Deputaților a dat votul final proiectului inițiat de Guvern. Actul normativ prevede că beneficiarii vor putea încasa inițial doar 30% din sumă, restul de 70% urmând să fie plătit eșalonat pe o perioadă de opt ani, relatează alba24.ro.

A fost eliminată și excepția care le permitea bolnavilor oncologici să retragă integral sumele, după ce Curtea Constituțională a decis că prevederea este discriminatorie.

Proiectul a fost adoptat în plenul Camerei Deputaților, for decizional, cu 199 de voturi „pentru”, 87 de voturi „împotriva” și 12 abțineri.

Acum, proiectul merge la promulgare în varianta actuală, fără prevederile atacate de AUR la Curtea Constituțională.

Inițial, legea prevedea că bolnavii de cancer își pot retrage toți banii deodată de la Pilonul 2, dar AUR a atacat prevederea pe motiv de discriminare.

Curtea a decis, pe 25 noiembrie, că această diferențiere nu se bazează pe criterii obiective, întrucât alte afecțiuni grave nu beneficiau de aceeași abordare.

În motivarea deciziei, CCR a arătat că regula generală, plata a maximum 30% din sumă într-o singură tranșă, restul fiind achitat lunar pe cel puțin opt ani, este constituțională.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Andreea-Cristina Alecu-Gireadă a depus jurământul și a preluat mandatul de primar al comunei Mihai Eminescu

Publicat

Publicitate

Andreea-Cristina Alecu-Gireadă a depus jurământul de învestire și a preluat oficial mandatul de primar al comunei Mihai Eminescu, în cadrul unei ședințe a Consiliului Local. Noul edil a transmis un mesaj de responsabilitate și angajament față de comunitate, subliniind că funcția pe care o ocupă reprezintă atât o onoare, cât și o obligație majoră.

Primarul a arătat că își asumă continuarea dezvoltării comunei într-un context dificil, marcat de măsuri de austeritate la nivel național, blocarea unor programe de finanțare și lipsa fondurilor pentru proiectele aflate în derulare. Cu toate acestea, Andreea-Cristina Alecu-Gireadă a dat asigurări că va face tot ceea ce ține de atribuțiile legale pentru a duce la îndeplinire angajamentele asumate în fața cetățenilor.

„Faptul că am fost aleasă primar al comunei Mihai Eminescu este o mare responsabilitate pe care mi-o asum cu maximă seriozitate. Am obligația de a continua dezvoltarea comunității în ritmul cu care oamenii sunt deja obișnuiți”, a transmis noul edil.

Aceasta a subliniat că își propune să construiască, alături de echipa din primărie, o administrație eficientă, corectă și transparentă, bazată pe colaborare și dialog. În acest sens, primarul a anunțat că va lucra în mod egal cu toți consilierii locali, indiferent de apartenența politică, precizând că în Consiliul Local prioritare vor fi soluțiile pentru comunitate, nu disputele politice.

Andreea-Cristina Alecu-Gireadă a menționat că face parte din Partidul Social Democrat și că se bazează pe sprijinul unei echipe cu experiență în administrația publică, convinsă că acest lucru va contribui la finalizarea proiectelor propuse pentru comună.

Mesajul de învestire s-a încheiat cu un apel la unitate și încredere, noul primar exprimând speranța că, prin muncă și colaborare, comuna Mihai Eminescu va continua să se dezvolte în beneficiul tuturor locuitorilor.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Propuneri legislative pentru TVA. Senatorul Cătălin Silegeanu anunță reguli mai clare pentru firme și facturile la utilități

Publicat

Publicitate

Două proiecte de lege care vizează regimul TVA au fost depuse recent în Senat și propun schimbări cu impact direct atât asupra mediului de afaceri, cât și asupra consumatorilor. Inițiativele aparțin senatorului Cătălin Silegeanu și urmăresc reducerea birocrației pentru firmele mici, dar și clarificarea modului de calcul al TVA în cazul facturilor la utilități și servicii prestate continuu.

Anunțul a fost făcut de senator într-un comunicat trimis la redacție, în care acesta a vorbit despre necesitatea unui „pachet de măsuri legislative” într-un context marcat de instabilitate fiscală și interpretări diferite ale Codului fiscal.

Prima propunere legislativă vizează creșterea plafonului de scutire de TVA pentru microîntreprinderi la 500.000 de lei cifră de afaceri anuală. În prezent, multe firme sunt obligate să intre în regim de TVA la un nivel considerat prea scăzut, raportat la inflație și la costurile actuale de funcționare.

Potrivit documentelor depuse la Senat, pragul propus este compatibil cu legislația europeană și cu nivelurile aplicate în alte state membre ale Uniunii Europene. Măsura ar permite firmelor aflate la început de drum să se concentreze pe dezvoltare și investiții, fără a fi împovărate prematur de obligații administrative complexe.

Inițiatorul susține că majorarea plafonului ar putea reduce practica fragmentării artificiale a afacerilor și ar contribui la o conformare fiscală mai bună, în locul unei presiuni birocratice constante asupra antreprenorilor.

Al doilea proiect de lege vizează modul de aplicare a TVA în cazul serviciilor prestate continuu, precum furnizarea de energie electrică, gaze, apă, servicii de telefonie sau chirii. În forma actuală, Codul fiscal permite interpretări diferite privind momentul aplicării cotei de TVA, fie la data facturării, fie la data consumului efectiv.

Publicitate

Propunerea legislativă clarifică explicit faptul că TVA trebuie aplicată în funcție de momentul consumului, indiferent de data emiterii facturii. Potrivit inițiatorului, lipsa acestei precizări a dus, în ultimii ani, la practici neunitare, facturi diferite pentru situații similare și controale fiscale contradictorii.

Modificarea urmărește alinierea legislației românești la principiile europene privind faptul generator al TVA și eliminarea arbitrariului din relația dintre furnizori, consumatori și autoritățile fiscale.

Cele două proiecte depuse în Senat își propun să introducă reguli mai previzibile în materie de TVA. Pe de o parte, firmele mici ar beneficia de costuri administrative mai reduse, iar pe de altă parte, consumatorii ar avea garanția unor facturi calculate după criterii clare și uniforme.

„Cele două proiecte de lege proaspăt depuse înseamnă predictibilitate fiscală, reguli coerente și respect pentru munca cinstită. Exact lucrurile de care economia românească are nevoie”, a transmis senatorul Cătălin Silegeanu.

Proiectele urmează să intre în dezbatere parlamentară, iar aplicarea lor este prevăzută la câteva luni după un eventual vot final, pentru a permite adaptarea sistemelor administrative.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending