Connect with us
Publicitate

Eveniment

Carantină sau în izolare: Diferența dintre cele două măsuri

Publicat

Carantina și izolarea sunt obligatorii, iar autoritățile încearcă să explice diferențele dintre cele două, explică   alba24.ro. Carantina se instituie pentru persoanele care nu sunt infectate cu virusul sars-cov-2, dar sunt în una din două situații: sosesc în România din alte state sau sunt contact direct cu o persoană infectată.

Autoritățile române au luat un set de reguli pentru a combate pandemia de COVID-19, care în ultima perioadă a evoluat cu o creștere semnificativă a infectărilor. 

Carantina și izolarea sunt obligatorii, iar autoritățile încearcă să explice diferențele dintre cele două măsuri

Carantina se instituie pentru persoanele care nu sunt infectate cu virusul sars-cov-2, dar sunt în una din două situații: sosesc în România din alte state sau sunt contact direct cu o persoană infectată.

Pentru persoanele infectate (care au rezultatul pozitiv la un test PCR sau antigen) se instituie măsura izolării.

Instituirea carantinei pentru persoanele care sosesc în România sau sunt contact direct cu o persoană infectată cu SARS-CoV-2:

  • 10 zile pentru persoanele nevaccinate sau care nu se află în perioada cuprinsă între a 11-a și a 180-a zi de la data confirmării pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2
  • 5 zile pentru persoanele vaccinate și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei de vaccinare, precum și pentru persoanele care au fost confirmate pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în perioada cuprinsă între a 11-a și a 180-a zi anterioare datei intrării în țară sau contactului cu persoana infectată.

Persoanele care sosesc în România nu intră în carantină dacă se află în una dintre următoarele situații:

Pentru persoanele care vin din state ale Uniunii Europene și ale Spațiului Economic European sau Confederația Elvețiană sunt instituite următoarele excepții de la carantină (persoanele aflate în aceste situații nu intră în carantină):

  • persoanele care vin din state încadrate în zona verde sau galbenă și prezintă dovada vaccinării, dovada confirmării pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară și pentru care au trecut cel puțin 10 zile de la data confirmării până la data intrării în țară ori dovada testării negative RT-PCR pentru COVID-19 efectuată cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii)
  • persoanele care sosesc din state încadrate în zona roșie și prezintă dovada vaccinării, dovada confirmării pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară și pentru care au trecut cel puțin 10 zile de la data confirmării până la data intrării în țară
  • copiii cu vârsta mai mică sau egală de 12 ani
  • copiii cu vârsta mai mare de 12 ani și mai mică de 16 ani, indiferent de încadrarea țării în zona de risc, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii)
  • persoanele nevaccinate ori persoanele care nu au fost confirmate pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din zona roșie și rămân pe teritoriul național pentru o perioadă mai mică de 3 zile (72 de ore) dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii). ATENȚIE!!! În situația în care aceste persoane nu părăsesc teritoriul național în cele 3 zile (72 de ore), cu informarea direcției de sănătate publică din județul în care locuiesc sau în care au adresa declarată la intrarea în țară, vor fi carantinate pentru o perioadă de 14 zile, începând cu cea de-a patra zi ulterioară intrării pe teritoriul României
  • persoanele aflate în tranzit, dacă părăsesc România în cel mult 24 de ore de la intrarea pe teritoriul tării
  • lucrătorii transfrontalieri care intră în România din Ungaria sau Bulgaria, precum și cetățenii români angajați ai operatorilor economici din țările menționate, care la intrarea în țară fac dovada raporturilor contractuale cu operatorii economici respective
  • elevii/studenții, cetățeni români sau cetățenii cu domiciliul sau reședința în afara României, care frecventează cursurile unor instituții de învățământ din România sau din afara țării, fac naveta zilnic către acestea și prezintă documente doveditoare
  • membrii delegațiilor sportive, precum și artiștii și staff-ul acestora nevaccinați ori care nu au fost confirmați pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din zona roșie pentru participarea la competiții sportive, respectiv evenimente culturale, artistice sau de divertisment, organizate pe teritoriul național, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARSCoV-2 efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii) și participă doar la activități în cadrul competițiilor sau, după caz, evenimentelor menționate
  • conducătorii autovehiculelor cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone care asigură transportul de marfă
  • persoanele predate autorităților române în baza acordurilor de readmisie, returnate în procedură accelerate
  • membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, ai altor reprezentanțe diplomatice acreditate la București și posesori de pașapoarte diplomatice, pe bază de reciprocitate, personalul asimilat personalului diplomatic, membrii Corpului Diplomatic și Consular al României și posesorii de pașapoarte diplomatice și de serviciu, nevaccinați ori care nu au fost confirmați pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din zona roșie și prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV2 efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii)
  • elevii/studenții, cetățeni români sau cetățeni cu domiciliul sau reședința în afara României care au de susținut examene de admitere ori pentru finalizarea studiilor sau care încep studiile în unități/instituții de învățământ de pe teritoriul țării ori se deplasează pentru activități legate de începerea, organizarea, frecventarea sau finalizarea studiilor, precum și însoțitorii acestora în situația în care sunt minori, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii) și prezintă documente doveditoare
  • piloții de aeronave și personalul navigant al acestora, precum și mecanicii de locomotivă și personalul feroviar
  • conducătorii autovehiculelor prevăzute cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului, care asigură transport de persoane, dacă fac dovada vaccinării cu schemă completă și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea acesteia ori dovada confirmării pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară sau prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea intrării pe teritoriul național, iar deplasarea se realizează doar în scop profesional
  • personalul navigant care debarcă de la bordul navelor de navigație interioară cât și de la bordul navelor și elicopterelor de transport persoane sau de suport evacuare medicală precum și de la bordul celor care operează în zona economică exclusiva a României, care arborează pavilion român sau pavilion străin, dar aflat în managementul unui operator roman, într-un port românesc, cu condiția asigurări a echipamentelor individuale de protecție împotriva COVID-19
  • personalul navigant maritim român care se repatriază prin orice mijloc de transport și cel care efectuează schimbul de echipaj la bordurile navelor aflate în porturile românești, indiferent de pavilionul pe care îl arborează, la intrarea în țară, precum și la îmbarcarea/debarcarea de pe navă
  • personalul tehnic care lucrează pe platformele fixe și mobile de extracție petrol și gaze in zona exclusiva economică a României.

Pentru persoanele care sosesc pe teritoriul României din statele terțe, indiferent de încadrarea acestora în zona de risc epidemiologic, sunt instituite următoarele excepții de la carantină (persoanele aflate în aceste situații nu intră în carantină):

  •  persoanele care prezintă dovada vaccinării sau dovada confirmării pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară și pentru care au trecut cel puțin 10 zile de la data confirmării până la data intrării în țară, însoțite de rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru COVID-19 efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii)
  • copiii cu vârsta mai mică sau egală de 12 ani;
  • copiii cu vârsta mai mare de 12 ani și mai mică de 16 ani, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii);
  • persoanele nevaccinate ori persoanele care nu au fost confirmate pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care rămân pe teritoriul național pentru o perioadă mai mică de 3 zile (72 de ore) dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii). În situația în care persoanele nu părăsesc teritoriul național în cele 3 zile (72 de ore), cu informarea direcției de sănătate publică din județul în care locuiesc sau în care au adresa declarată la intrarea în țară, vor fi carantinate pentru o perioadă de 14 zile, începând cu cea de-a patra zi ulterioară intrării pe teritoriul României;
  • persoanele aflate în tranzit, dacă părăsesc România în cel mult 24 de ore de la intrarea pe teritoriul tării;
  • lucrătorii transfrontalieri care intră în România din Serbia, Ucraina sau Republica Moldova, precum și cetățenii români angajați ai operatorilor economici din țările menționate, care la intrarea în țară fac dovada raporturilor contractuale cu operatorii economici respectivi;
  • elevii/studenții, cetățeni români sau cetățeni cu domiciliul sau reședința în afara României, care frecventează cursurile unor instituții de învățământ din România sau din afara țării, fac naveta zilnic către acestea și prezintă documente doveditoare;
  •  membrii delegațiilor sportive, precum și artiștii și staff-ul acestora care sunt nevaccinați ori care nu au fost confirmați
  • pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, sosesc pentru participarea la competiții sportive, respectiv evenimente culturale, artistice sau de divertisment, organizate pe teritoriul național, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii) și participă doar la activități în cadrul competițiilor sau, după caz, evenimentelor menționate;
  •  conducătorii autovehiculelor cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone care asigură transportul de marfă;
  • persoanele predate autorităților române în baza acordurilor de readmisie, returnate în procedură accelerată;
  •  membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, ai altor reprezentanțe diplomatice acreditate la București și posesori de pașapoarte diplomatice, pe bază de reciprocitate, personalul asimilat personalului diplomatic, membrii Corpului Diplomatic și Consular al României și posesorii de pașapoarte diplomatice și de serviciu, nevaccinați ori care nu au fost confirmați pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din statele terțe, indiferent de încadrarea acestora în zona de risc și prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii);
  • elevii/studenții, cetățeni români sau cetățeni cu domiciliul sau reședința în afara României, care au de susținut examene de admitere ori pentru finalizarea studiilor sau care încep studiile în unități/instituții de învățământ de pe teritoriul țării ori se deplasează pentru activități legate de începerea, organizarea, frecventarea sau finalizarea studiilor, precum și însoțitorii acestora în situația în care sunt minori, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii) și prezintă documente doveditoare;
  • angajații sistemului național de apărare, ordine publică și securitate națională care se întorc în România de la activități desfășurate în interes profesional în afara țării și sunt vaccinați ori au fost confirmați pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară;
  • piloții de aeronave și personalul navigant al acestora, precum și mecanicii de locomotivă și personalul feroviar;
  • conducătorii autovehiculelor prevăzute cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului, care asigură transport de persoane, dacă fac dovada vaccinării cu schema completă și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea acesteia ori dovada confirmării pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară sau prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea intrării pe teritoriul național, iar deplasarea se realizează doar în scop profesional;
  • personalul navigant care debarcă de la bordul navelor de navigație interioară cât și de la bordul navelor și elicopterelor de transport persoane sau de suport evacuare medicală precum și de la bordul celor care operează în zona economică exclusiva a României, care arborează pavilion român sau pavilion străin, dar aflat în managementul unui operator roman, într-un port românesc, cu condiția asigurări a echipamentelor individuale de protecție împotriva COVID-19;
  • personalul navigant maritim român care se repatriază prin orice mijloc de transport și cel care efectuează schimbul de echipaj la bordurile navelor aflate în porturile românești, indiferent de pavilionul pe care îl arborează, la intrarea în țară, precum și la îmbarcarea/debarcarea de pe navă;
  • personalul tehnic care lucrează pe platformele fixe și mobile de extracție petrol și gaze in zona economică exclusivă a României.

Suspendarea temporară a măsurii de carantină

Pentru situații deosebite care vizează participarea la evenimente familiale legate de naștere, căsătorie sau deces, deplasări pentru intervenții/tratamente medicale în cazuri care nu suportă amânare cum ar fi afecțiuni oncologice, insuficiență renală cronică în program de hemodializă, fără a se limita la acestea, preschimbare documente de identitate, părăsirea țării, prezentarea la centrul de vaccinare conform programării în vederea vaccinării ș.a., poate fi analizată suspendarea temporară a măsurii de carantină, pe baza documentelor justificative.

Analiza este realizată la nivelul centrelor județene de coordonare și conducere a intervenției.

Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

FCSB – FC Botoşani: 3-2. Victorie pentru echipa lui Becali după un meci cu trei eliminări

Publicat

Meci strâns astăzi pe Arena Națională, în cadrul etapei 27 a SuperLigii de fotbal din România, între FCSB, liderul fotbalului românesc și FC Botoşani, “Lanterna roșie” a primei divizii de fotbal, echipa finanțată de Valeriu Iftimie.

FCSB, echipa lui Gigi Becali, începea meciul sub comanda antrenorului Elias Charalambous cu  Târnovanu, Antwi, Ngezana, Dawa, Radunovic, Lixandru, Șut, Olaru, Băluță, Oct. Popescu și Coman, în timp ce FC Botoșani, cu Bogdan Andone la cârmă, îi introducea din primele momente pe  Ducan, Dimitrov, Celea, Sadiku, Țigănașu, Filip, Dican, David, Florescu, Lopez și Kaprof.

Meciul începe cu o dominare clară a FCSB care reușește să marcheze chiar din minutul 6, după ce Florinel Coman finalizează pe lângă Ducan.

În minutul 18 Nana Antwi este eliminat pentru un fault din postura de ultim apărător iar FCSB rămâne în 10 oameni, după intervenția VAR, dar, din păcate, FC Botoșani nu poate exploata această eliminare și rămâne la egalitate până la pauză.

În repriza a doua botoșănenii reușesc să egaleze la două minute după reluarea reprizei, în minutul 47, prin Margiotta.

Zece minute mai târziu, în minutul 56, FC Botoșani pierde însă un jucător, care primește cartonaș roșu, iar FCSB revine în joc și în următoarele 10 minute marchează nu mai puțin de două goluri.

În minutul 71 Joyskim Dawa înscrie și duce FCSB în avantaj, în timp ce în minutul 76 Florinel Coman duce scorul la 3-1.

În minutul 86 Olaru este eliminat, FCSB rămâne în 9 oameni, iar FC Botoșani reușește să marcheze din nou prin Ofosu.

Scorul final a rămas FCSB – FC Botoşani: 3-2, iar botoșăneni pierd ocazia de a obține măcar un punct pe terenul liderului din Superliga.

Citeste mai mult

Cultura

Bucurie: Șezătorile iernii la George Enescu au strâns zeci de săteni în costume tradiționale, muzică bună și bucate delicioase

Publicat

Comuna George Enescu a fost astăzi gazda unui eveniment de tradiție – ”Șezătorile iernii”, organizat în fiecare an, cu multă măiestrie, de către Centrul pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Botoșani și care strânge laolaltă toată comunitatea și pe toți cei ce cu adevărat doresc păstrarea tradițiilor românești, a identității naționale românești.

Evenimentul la care au participat zeci se săteni din comună, dar și oficialitățile locale și județene, a avut menirea de a aduce în prim plan patrimoniul tradițional local, cu costumele tradiționale, muzica populară bună și bucatele delicioase.

Prezentă la această manifestare, președintele Consiliului Județean Botoșani, Doina Federovici, a transmis că fost o întâlnire pe cinste, iar cei prezenți au putut admira mulțimea de participanți îmbrăcați în port tradițional într-o atmosferă incredibile.

Tradițiile ne conferă unicitate, identitate şi valori. De-a lungul timpului obiceiurile strămoșești au reuşit să ne țină uniți, să ne dea putere să depăşim greutățile, să ne învețe să fim solidari, să ne respectăm între noi şi să ne păstrăm vie speranța de mai bine. Mulțumim domnului primar Bogdan-Tony Murariu pentru modul în care ne-au primit! Felicitări pentru organizarea impecabilă domnule primar!

Şezătoarea a adus în aceeaşi poveste copii, tineri, părinţi şi bunici din George Enescu arătând ce înseamnă cultura manifestată ca o moştenire transmisă din generaţie în generaţie. Felicitări Centrului Creației Botoșani instituție aflată în subordinea Consiliului Județean Botoșani, felicitări cadrelor didactice din localitate! Mulțumim echipei 10 pentru folclor pentru prezență și pentru implicarea în implementarea acestui proiect și la Botoșani! Mulțumim tuturor celor care au fost file din povestea șezătorii de la George Enescu”, a transmis președintele Consiliului Județean Botoșani, Doina Federovici.

Citeste mai mult

Eveniment

Rezultatele tragerilor la LOTO de duminică, 25 februarie 2024

Publicat

LOTERIA ROMÂNĂ a continuat, duminică, 25 februarie 2024, seria extragerilor Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc.

Numerele extrase, 25 februarie 2024:

Loto 6/49: 39, 1, 14, 48, 10, 26

Loto 5/40: 11, 20, 16, 8, 39, 28

Joker: 28, 11, 24, 26, 31 + 20

Noroc: 3 1 9 4 7 5 5

Noroc Plus: 3 8 8 7 1 2

Super Noroc: 1 0 8 2 3 5

Citeste mai mult

Economie

ANAF se reorganizează: Inspectorii antifraudă de la ANAF vor avea arme și vor face anchete fiscale

Publicat

Inspectorii antifraudă din cadrul ANAF (Agenția Națională de Administrare Fiscală) vor fi echipați și cu arme după reorganizare a ANAF și implementarea unor măsuri la nivelul Fiscului și al altor instituții subordonate, o mișcare care este planificată în aceste momente de Ministerul Finanțelor, relatează alba24.ro.

Printre măsurile propuse acum, prin două proiecte, se numără și creșterea numărului de vicepreședinți ANAF de la 2 la 3, alinierea drepturilor salariale din cadrul unităților subordonate Finanțelor la nivelul din ANAF, posibilitatea de a achiziționa mașini și mobilier pentru structurile de control din ANAF și Vamă, introducerea unei funcții specifice și a unor posturi noi de conducere la Antifraudă, precum și reorganizarea DGAMC, direcția ANAF pentru mari contribuabili.

ANAF va începe multe controale cu privire la e-Transport și e-Sigiliu, iar în acest sens Minsterul Finanțelor a pregătit un proiect de reorganizare a Fiscului, prin care  se prevede inclusiv că  inspectorii Antifraudă vor putea merge cu armament în controale.

Proiect de reorganizare a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a fost pus în dezbatere publică de Guvernul României pe 24 februarie.

Propunerea legislativă are ca scop să micșoreze evaziunea record a României între statele membre ale Uniunii Europene și să urmărească transporturile de mărfuri care tranzitează România sau a căror destinație este un punct vamal care nu se află la granița țării.

Pentru a limita evaziunea și a controla traseul mărfurilor după ce intră în România, Guvernul României vrea să întărească Direcția Antifraudă din cadrul ANAF.

Documentul poate fi consultat AICI: Reorganizare ANAF 2024

Anchete fiscale fără a mai fi necesară o anchetă penală

„În cadrul, Agenției se înființează Direcția generală antifraudă fiscală, structură fără personalitate juridică, cu atribuții de prevenire, descoperire și combatere a actelor și faptelor de evaziune fiscală și fraudă fiscală”, se precizează în noul proiect de ordonanță de urgență.

Cuvântul introdus în plus față de OUG nr. 74/2013 care reglementează activitatea ANAF este „descopere” fapte de evaziune și fraudă fiscală. Asta va permite Direcției Generale Antifraudă Fiscală să facă anchete fiscale fără a fi necesară pornirea unei anchete penale pentru astfel de fapte, conform analizei experților din domeniu consultați de impact.ro.

Inspecții cu armament, protecție și mijloace tehnice

Inspectorii antifraudă vor avea dreptul să poarte inclusiv armament sau să beneficieze de protecție gratuită în timpul controalelor, conform proiectului de ordonanță de urgență.

Astfel, Personalul Agenției din cadrul Direcției Generale Antifraudă Fiscală inspectorii pot beneficia „după caz, armament și alte mijloace tehnice utilizate ca mijloc individual de apărare, protecție și comunicare, care se atribuie gratuit”.

Conform informațiilor obținute de impact.ro, armamentul ar fi necesar în special la controalele în teren a documentelor și a situațiilor raportate prin sistemele e-Transport și e-Sigiliu.

Regula controlului în minimum doi inspectori

Inspectorii antifraudă nu vor avea voie să facă verificări fără a fi însoțiți de un coleg.

„La orice acțiune de control antifraudă participă minimum două persoane care ocupă funcții publice specifice utilizate în cadrul Agenției pentru Direcția generală antifraudă fiscală”.

Funcțiile de inspectori antifraudă

Conducerea Direcției Generale Antifraudă Fiscală va fi ocupată de angajați ai ANAF care vor avea funcții publice specifice de conducere de:
– inspector general antifraudă,
– inspector general adjunct antifraudă,
– inspector șef direcție antifraudă,
– inspector șef serviciu antifraudă și
– funcții publice specifice de execuție din clasa I de inspector antifraudă.

Personalul fără funcții de conducere va fi avea denumirea de „inspector antifraudă”.

Controalele în ținute civilă, dar cu ecuson și însemne distinctive

„Personalul Agenției din cadrul Direcției generale antifraudă fiscală care ocupă funcții publice specifice poartă, în timpul serviciului, uniformă, însemne distinctive, ecusoane”, se precizează în propunerea legislativă. Cu toate acestea, în anumite situații „În realizarea atribuțiilor de serviciu, personalul care ocupă funcții publice specifice poate îmbrăca ținuta civilă”, mai scrie în textul legislativ.

O nouă definiție pentru Fisc

ANAF-ul își schimbă parțial și definiția și rolul instituției pentru a permite mai ușor controlul fiscal antifraudă.

„Prin atribuțiile încredințate, Agenția asigură: administrarea impozitelor, taxelor, contribuțiilor și a altor venituri bugetare date prin lege în competența sa, precum și controlul fiscal, respectiv inspecție fiscală, control inopinat, control antifraudă, verificarea situației fiscale personale, verificare documentară, conformare voluntară pentru prevenirea, descoperirea și combaterea oricăror acte și fapte care au ca efect frauda fiscală și evaziunea fiscală, precum și a altor fapte date prin lege în competența sa”.

Președintele ANAF va avea trei vicepreședinți

Șeful ANAF va avea trei vicepreședinți în subordine, cu unul mai mult decât acum. Vicepreședintele în plus ar urma să aibă atribuții exclusive pe zona de antifraudă, conform informațiilor obținute de impact.ro.

„Președintele Agenției este ajutat în activitatea sa de 3 vicepreședinți cu rang de subsecretar de stat, numiți prin decizie a prim-ministrului la propunerea președintelui Agenției. Vicepreședinții exercită atribuțiile delegate de președintele Agenției. Răspunderile și atribuțiile vicepreședinților se stabilesc prin ordin al președintelui Agenției”, se precizează în propunerea legislativă.

Reorganizare și la controlul Marilor Contribuabili

Direcția marilor contribuabili își pierde personalitatea juridică: „Începând cu data de 1 aprilie 2024, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili se reorganizează ca direcție generală în cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, fără personalitate juridică, prin fuziune prin absorbție.

Fuziunea se face prin absorbția Direcției generale de administrare a marilor contribuabili de către Agenția Națională de Administrare Fiscală, în cadrul aparatului propriu al agenției, în condițiile legii”, se mai precizează în propunerea guvernului.

Mașini noi la ANAF

„Autoritățile din subordinea Ministerului Finanțelor care au atribuții de prevenire și combatere a evaziunii fiscale și a fraudei fiscale și vamale, în cazuri temeinic justificate pot achiziționa pentru activități operative autoturisme cu capacitate cilindrică mai mare de 1.600 cm3 și al căror preț poate depăși contravaloarea în lei a sumei de 23.000 de euro inclusiv T.V.A., calculată la cursul BNR din data inițierii procedurii de atribuire a contractului de achiziție”, scrie în propunerea de ordonanță de urgență.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate
Publicitate

Trending