Connect with us

Actualitate

Bullying-ul, fenomen prezent încă de la grădiniţă. Patru din cinci educatori trebuie să gestioneze astfel de situaţii

Publicat

Publicitate

Un studiu realizat de organizaţia Salvaţi Copiii România, cercetare la care au participat 300 de educatori, consilieri, directori şi 2315 părinţi, arată că bullyingul este un fenomen care se observă încă de la grădiniţă, peste o treime dintre educatori afirmând că au în grupă copii care ocazional nu au cu cine să se joace, excluderea din grup fiind una dintre manifestările bullyingului, potrivit news.ro.

În acest context, organizaţia anunţă că desfăşoară un program de prevenire a acestui fenomen, care se derulează în 60 de grădiniţe din Capitală şi din alte localităţi şi care are la bază o metodologie pusă în aplicare şi în Danemarca.

„Cercetările recente arată că şi copiii preşcolari se pot angaja în forme de bullying, direct şi indirect, iar copiii vorbesc despre tachinare ca despre ceva ce îi supără, îi determină să nu se mai joace cu colegii şi le dă dureri psihosomatice. Studiul preliminar derulat de Salvaţi Copiii România în rândul specialiştilor incluşi în program arată modurile în care copiii din grădiniţe se supun de obicei unii pe alţii comportamentului de bullying: excluderea de la jocuri şi activităţi, neacceptarea în grup, etichetare şi exprimare neadecvată: 35% dintre educatori menţionează că au în grupă copii care ocazional nu au cu cine să se joace; 10% dintre educatori menţionează că în mod constant se confruntă cu situaţii în care anumiţi copii sunt excluşi din grup de către ceilalţi; 60% dintre cadrele didactice consideră că tachinarea între copii este o problemă a copiilor şi în afara programului de grădiniţă; 40% dintre respondenţi consideră că pot îmbunătăţi modul în care gestionează conflictul şi hărţuirea între copii şi au identificat ca principale domenii în care ar avea nevoie de sprijin: îmbunătăţirea colaborării dintre cadre didactice şi părinţi şi formarea cadrelor didactice pentru aplicarea metodelor educaţionale care vizează creşterea coeziunii de grup”, sunt concluziile unei anchete realizate de Salvaţi Copiii România în cadrul căreia au fost chestionaţi 300 de specialişti – educatori, consilieri, directori – şi 2315 părinţi.
În acest context, organizaţia anunţă derularea proiectului antibullying „Să fim prieteni – Fără Bullying” – program care se desfăşoară în 60 de grădiniţe, din Bucureşti şi din ţară. Programul are la bază o metodologie dezvoltată de Mary Foundation şi Salvaţi Copiii Danemarca
„600 de specialişti din grădiniţe – educatori, directori şi consilieri – au fost deja formaţi să utilizeze metodologia programului şi, pe parcursul anului şcolar 2023 – 2024, vor lucra cu 8.800 de copii preşcolari şi cu părinţii acestora pentru a crea comunităţi educaţionale incluzive şi sigure şi a-i ajuta pe copii să aibă relaţii pozitive. Studiul preliminar efectuat în cadrul programului arată că 78% dintre educatori trebuie să gestioneze situaţii de bullying la grupă şi 35% dintre educatori au în grupă copii care ocazional nu au cu cine să se joace.  Programul Să fim prieteni – Fără Bullying are la bazã cercetãri de ultimã orã si este fundamentat pe patru valori – toleranţã, respect, grijã şi curaj. Pentru implementarea programului, cele 60 de grădiniţe beneficiază de formarea specialiştilor şi primesc o valiză cu resurse ce conţine instrumente educaţionale specifice: ursuleţul prietenos, ghiduri pentru specialişti, cărţi cu activităţi, cartonaşe de conversaţie, fişe cu exemple care stau la baza conversaţiilor cu copiii”, transmite Salvaţi Copiii într-un comunicat dat publicităţii joi.
Copiii incluşi în acest program învaţă să-şi exprime emoţiile, dezvoltă o înţelegere mai profundă a propriului rol în interacţiunile cu prietenii, iar grupul de copii ca întreg este întărit. Programul conţine instrumente de lucru şi pentru modelele celor mici, cadrele didactice şi părinţii.
„Periodic vor fi organizate întâlniri pentru crearea unui mediu social pozitiv în cadrul grupului de părinţi. Activităţile desfăşurate cu aceştia urmăresc dezvoltarea abilităţilor parentale cu scopul reducerii riscului de abuz şi neglijare, precum şi stimularea cooptării părinţilor în dezvoltarea de strategii de prevenire şi combatere a bullying-ului împreună cu specialiştii din grădiniţe”, precizează comunicatul Salvaţi Copiii.
Bullying-ul este un fenomen care apare la nivelul grupurilor de copii şi se referă la comportamente variate care umilesc şi exclud prin natura lor, sunt repetate sau fac parte dintr-un tipar care se manifestă pentru o perioadă de timp.
Bullying-ul poate lua forma poreclitului sau a violenţei fizice, dar se poate manifesta şi mai subtil, prin ignorare, excludere, bârfă, zvonuri despre o persoană şi, prin urmare, poate fi dificil de identificat.
Un studiu realizat de Salvaţi Copiii încă din 2016 aducea în atenţia specialiştilor datele colectate cu privire la acest fenomen:  în ciclurile primar şi gimnazial, 3 din 10 copii erau excluşi în mod constant din grupul de colegi;  trei din 10 copii erau ameninţaţi cu bătaia sau lovirea de către colegi şi unu din 4 copii fusese umilit în faţa colegilor.
În iunie 2022, Salvaţi Copiii a realizat o consultare în rândul copiilor, iar rezultatele arată că incidenţa fenomenului a crescut faţă de 2016: 4 din 5 elevi afirmă că au fost martori ai situaţiilor de bullying în şcoala unde învaţă, procentul elevilor care spun că au fost victime ale bullying-ului a crescut de la 29% în 2016 la 49% în 2022.
„Datele statistice prezentate sunt întărite de concluziile referitoare la România din cadrul Programului pentru evaluarea internaţională a elevilor (PISA), care indicau că 35% dintre elevii de 15 ani au fost afectaţi de fenomenul de bullying cel puţin de câteva ori pe lună  (39% în cazul copiilor din mediile defavorizate), performanţa lor în procesul de învăţare fiind cu 40% mai scăzută echivalentului efortului de învăţare dintr-un an şcolar. Toate analizele ştiinţifice cu privire la formarea de atitudini şi comportamente prosociale bazate pe prietenie, acceptarea diversităţii şi onestitate faţă de semeni subliniază importanţa prevenţiei şi educaţiei timpurii”, precizează oficialii Salvaţi Copiii România.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

VIDEO Lista de medicamente compensate, completată cu 41 de molecule

Publicat

Publicitate

Lista medicamentelor compensate a fost completată cu 41 de molecule, în baza unei ordonanțe aprobate joi de către Guvern, anunță Ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete.

Totodată, au fost extinse indicațiile pentru alte zece medicamente înscrise în această listă, a precizat ministrul, într-o conferință de presă susținută la Palatul Victoria.


”Vorbim despre 41 de medicamente care intră în lista de compensate, iar pentru alte zece medicamente care existau în listă se extinde aria terapeutică pentru care ele se decontează. Discutăm despre toate categoriile de medicamente, atât de medicamente în regim biosimilar, biogeneric – molecule care au aceeași activitate terapeutică și care, practic, vin în completarea celor inovative aflate pe listă. Discutăm și despre molecule inovative care intră în listă și care au aprobare de cost-volum încă din anul 2022 și așteaptă compensarea. Discutăm și despre molecule inovative, dar cu preț mai mic, al căror preț a scăzut datorită numărului de utilizatori care au beneficiat în România în ultima perioadă”, a declarat Rogobete.

Ministrul a mai precizat că aceste medicamente sunt destinate pacienților cu boli cardio și cerebrovasculare, boli metabolice, oftalmologice, boli inflamatorii și autoimune, boli rare, boli oncologice și care au virusul HIV. AGERPRES

Publicitate
Citeste mai mult

Educație

Burse pentru studenți 2025: Cum vor fi completate fondurile pentru plata burselor. Anunțul ministrului Educației

Publicat

Publicitate

Ministrul Educației, Daniel David, a făcut noi precizări despre fondurile pentru bursele studenților. Este vorba despre finanțare din fonduri europene.

Acesta a anunțat că a fost discuții între ministere privind stabilirea procedurii pentru aprobarea Comisiei Europene.

„Cred că vestea cea mai bună este că astăzi (n. red miercuri, 19 noiembrie) a avut loc o discuție la nivel de experți între Ministerul Educației și Cercetării și MIPE, ministerul care se ocupă cu fonduri europene. Am identificat fondurile pentru a putea susține bursele studenților din fonduri europene”, a spus ministrul Educației, în raportul săptămânal prezentat pe pagina sa de Facebook.

Ministrul a precizat că este vorba despre o sumă de circa 60 de milioane de euro pentru susținerea burselor sociale, de performanță și excelență.

„Începem demersurile în două variante: să creăm procedurile în cadrul ministerului, să obținem aprobarea Comisiei. Eu sunt optimist că din 1 ianuarie vom aduce în jur de 60 de milioane de euro. O să vedem, nu spun o sumă precisă.

Este o sumă consistentă care va contribui la bursele sociale, astfel încât mulți din banii care sunt acum investiți de minister și de universități în bursele sociale să poată să meargă să susțină și burse, mai multe burse de performanță, burse de excelență. Iar fondurile specifice universităților, din veniturile proprii, să poată să fie duse și în zona studenților care nu sunt eligibili prin noile reglementări. Mă refer, de exemplu, la studenții cu taxe sau să acopere 12 luni și nu 10 luni bursa pe parcursul anului”, a spus David.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Cu cine va juca România barajul pentru Cupa Mondială 2026: Patru adversare puternice așteaptă tragerea la sorți

Publicat

Publicitate

Cu cine va juca România barajul pentru Cupa Mondială 2026: Naționala României mai are o șansă de a se califica la Cupa Mondială de anul viitor prin intermediul meciurilor de baraj. Pentru a ajunge la turneul final, tricolorii trebuie să câștige două meciuri, semifinală și finală, ambele disputate într-o singură manșă, informează alba24.ro.

Tragerea la sorți a play-off-ului are loc joi, 20 noiembrie, începând cu ora 14:00, la sediul FIFA din Zurich.

Urnele pentru tragerea la sorți vor fi următoarele (urnele 1-3 sunt stabilite în funcție de clasamentul FIFA, în timp ce în urna 4 sunt câștigătoarele de grupă din Liga Națiunilor care nu s-au clasat pe locurile 1-2 în preliminarii):

Urna 1: Italia, Danemarca, Turcia, Ucraina

Urna 2: Polonia, Țara Galilor, Cehia, Slovacia

Urna 3: Irlanda, Albania, Bosnia-Herțegovina, Kosovo

Publicitate

Urna 4: Suedia, ROMÂNIA, Macedonia de Nord, Irlanda de Nord

Cu cine va juca România barajul pentru Cupa Mondială 2026

În semifinală, România va întâlni una dintre echipele din urna 1 (Italia/Danemarca/Ucraina/Turcia) în deplasare.

Aparent, cel mai facil adversar ar fi Ucraina, o echipă pe care România a mai învins-o recent.

Dacă va învinge, naționala noastră va juca finala împotriva câștigătoarei dintr-un duel între o echipă din urna 2 și alta din urna 3, duel stabilit prin tragere la sorți.

De asemenea, gazda finalei va fi stabilită tot prin tragere la sorți.

Ediția din 2026 a Cupei Mondiale va fi găzduită de trei țări: Statele Unite ale Americii, Mexic și Canada.

Până în acest moment sunt cunoscute 42 din cele 48 de participante, ultimele 6 urmând a fi stabilite în urma barajelor europene și intercontinentale.

Tragerea la sorți a grupelor Cupei Mondiale 2026 este programată în 5 decembrie, la Washington, de la ora 19:00, anunță FRF.

În semifinalele programate pe 26 martie, se împerechează echipele din urna 1 cu cele din urna 4, iar cele din urna 2 cu cele din urna 3. Formațiile din urnele 1 și 2 vor fi gazde.

Tot la tragerea de joi se vor stabili și potențialele finale, programate pe 31 martie 2026. Gazdele se vor stabili prin tragere la sorți.

Citeste mai mult

Educație

FOTO: ,,La sfat cu drepturile noastre”, acțiune a elevilor Liceului „Demostene Botez” Trușești, cu prilejul Zilei Internaționale a Drepturilor Copilului

Publicat

Publicitate

Cu prilejul Zilei Internaționale a Drepturilor Copilului, elevii Liceului „Demostene Botez” Trușești au participat la o activitate educativă și interactivă intitulată „La sfat cu drepturile noastre” dedicată cunoașterii și înțelegerii drepturilor pe care le au ca membri ai comunității școlare și ai societății.

Activitatea a fost coordonată de profesorii Anca Duduc, Ana Ionescu, Anișoara Tudose și Cătălina Gania, care au pregătit un program variat și adaptat tuturor vârstelor.

Elevii au realizat:

• prezentări tematice, în care au explorat principalele drepturi ale copilului, exemple practice și situații reale;

• desene și afișe creative, prin care au ilustrat dreptul la educație, la protecție, la opinie și la sănătate, punând în valoare sensibilitatea și imaginația lor;

• exerciții interactive și jocuri de rol, menite să îi ajute să identifice situațiile în care drepturile lor pot fi afectate și modalități de a solicita ajutor.

Publicitate

Activitatea a avut drept scop conștientizarea importanței respectării drepturilor copilului, promovarea dialogului și încurajarea elevilor să devină cetățeni activi, responsabili și informați. Într-o atmosferă caldă și colaborativă, copiii au învățat că vocea lor contează și că fiecare dintre ei are puterea de a contribui la o lume mai dreaptă și mai sigură.

Prin aceste inițiative, Liceul „Demostene Botez” își reafirmă angajamentul de a sprijini dezvoltarea armonioasă a elevilor și de a promova valori fundamentale precum respectul, solidaritatea și responsabilitatea.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending