Connect with us

Actualitate

Bilete de tratament pentru pensionari 2023: cum vor fi acordate acest an. LISTA stațiunilor și detalii pentru beneficiari

Publicat

Publicitate

Peste 60.000 de bilete de tratament vor fi disponibile pentru pensionari în anul 2023, prin sistemul organizat și administrat de Casa Națională de Pensii Publice. Proiectul privind acordarea acestora se află în consultare publică până în 16 februarie, la Ministerul Muncii, informează alba24.ro.

În unităţile de tratament balnear aflate în proprietatea Casei Naţionale de Pensii Publice, pentru anul 2023 este asigurat un număr de maximum 60.420 de bilete de tratament balnear, repartizate pe maximum 19 serii de trimitere, potrivit proiectului. Numărul este similar celui stabilit și în 2022.

Durata sejurului este de 16 zile, iar prețul biletului de tratament balnear va include tariful pentru 12 zile de tratament.

La numărul de bilete se adaugă, până la nivelul sumelor prevăzute cu această destinație în bugetul asigurărilor sociale de stat pe anul 2023, numărul biletelor de tratament balnear contractat cu alte unități de profil. Acest număr se va stabili prin încheierea unor contracte subsecvente în baza acordurilor-cadru care se vor atribui în anul 2023.

Cel mult 15% vor fi bilete de tratament balnear care se acordă gratuit categoriilor de persoane beneficiare ale prevederilor unor legi cu caracter reparatoriu, precum şi categoriilor de persoane beneficiare ale sistemului de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale.

În anul 2023, fiecare solicitant îndreptăţit conform prevederilor Legii nr. 263/2010 poate beneficia de un singur bilet de tratament balnear.

Publicitate

Distribuirea biletelor de tratament balnear se face de către Casa Naţională de Pensii Publice, prin casele teritoriale de pensii. Decontarea costurilor biletelor de tratament balnear se face de către Casa Naţională de Pensii Publice, din fondurile aprobate prin Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2023 nr. 369/2022. Bugetul este de 300.000 mii lei.

Cum se acordă biletele de tratament balnear – criterii de acordare

Pot beneficia de tratament balnear persoanele care au calitatea de:

  • pensionar al sistemului public de pensii
  • asigurat al sistemului public de pensii
  • beneficiar al prevederilor unor legi speciale, care reglementează dreptul la bilet de tratament balnear prin sistemul public de pensii (dovedesc existența unei afecțiuni medicale care să necesite tratament balnear)

Biletele de tratament balnear se acordă în conformitate cu ordinea de ierarhizare a cererilor prin care se solicită bilete de tratament balnear în funcţie de criteriile specifice, în limita locurilor repartizate pe serii, staţiuni şi unităţi de cazare. Suplimentările primite de la CNPP prin redistribuire, se acordă, în limita locurilor repartizate.

Din totalul biletelor de tratament balnear repartizate pentru fiecare lună, 3% rămân la dispoziţia conducerii casei teritoriale de pensii, pentru soluţionarea unor cazuri medicale grave, cazuri sociale deosebite etc., care necesită tratament balnear în regim de urgenţă.

Numărul total al biletelor acordate cu titlu gratuit se împarte pe serii, proporţional cu numărul total al persoanelor beneficiare de prevederile unor legi speciale, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

După repartizarea biletelor gratuite şi a celor aflate la dispoziţia conducerii, biletele rămase se repartizează pe serii, staţiuni şi unităţi de tratament, după cum urmează:

  • cel puţin 80% pentru pensionari
  • până la 20% pentru asiguraţi

În vederea aplicării criteriului specific al beneficiului unui bilet de tratament balnear în ultimii 2 ani, în functie de data prezentării în stațiune, înscrisă în biletul de tratament balnear, anul calendaristic se împarte după cum urmează:

  • sezon – în perioada 1 5 mai- 31 august a fiecărui an
  • extrasezon – în celelalte perioade ale anului.

Biletele de tratament balnear se acordă individual. În cursul unui an calendaristic, unei persoane i se poate elibera un singur bilet de tratament balnear. În situaţia neridicării biletului de tratament balnear repartizat potrivit prezentelor criterii, pentru o serie, solicitantul mai poate obţine un alt bilet de tratament balnear doar din categoria celor nevalorificate pentru seria respectivă sau, după caz, la cerere, pentru o altă serie.

Categorii de beneficiari – bilete de tratament balnear gratuit

Categoriile de persoane care pot beneficia de tratament balnear în mod gratuit sunt următoarele:

  • pensionarii de invadilitate în cadrul programului de recuperare întocmit de medicul expert al asigurărilor sociale
  • persoane beneficiare de drepturi stabilite în baza prevederilor Decretului-lege nr. 118/1990, privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 194 5, precum şi celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi persoanele care au calitatea de luptător în rezistenţa anticomunistă, stabilită în temeiul dispoziţiilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.2 14/ 1999, cu modificările şi completările ulterioare
  • persoane beneficiare de drepturi stabilite în baza prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 105/1999 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate de către regimurile instaurate în România cu începere de la 6 septembrie 1940 până la 6 martie 1945, din motive etnice, aprobată prin Legea nr. 189/2000, cu modificările şi completările ulterioare
  • persoane ale căror drepturi sunt stabilite prin Legea nr. 44/1994 privind veteranii de război, precum şi unele drepturi ale invalizilor şi văduvelor de război, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
  • persoane beneficiare de drepturi stabilite în baza prevederilor Legii 49/1999 privind pensiile I.O.V.R., cu modificările şi completările ulterioare
  • persoane ale căror drepturi sunt stabilite prin Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările şi completările ulterioare
  • persoane care beneficiază de cure balneoclimaterice potrivit art. 22 din Legea nr.346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă şi boli profesionale, republicată, cărora li s-a stabilit de către medicul expert al asigurărilor sociale din cadrul caselor teritoriale de pensii, program individual de recuperare
  • persoane ale căror drepturi sunt stabilite prin Hotărârea Guvernului nr. 757/2008 pentru aprobarea acordării biletelor de tratament balnear, în mod gratuit, salariaţilor care lucrează în mediu radioactiv – zonele I şi II de expunere la radiaţii, la prospectarea, explorarea, exploatarea, prepararea minereului de uraniu, precum şi la conservarea şi închiderea perimetrelor miniere

Bilete tratament pentru pensionari: Model cerere

Pentru a beneficiar de biletele de tratament balnear gratuit, pensionarii depun o cerere la Casa de Pensii teritorială.

Documente necesare:

  • cererea tip de acordare a biletului de tratament (AICI, model)
  • actul de identitate (copie);
  • talonul/cuponul de pensie (original sau copie)
  • declaraţie pe propria răspundere că nu realizează alte venituri din pensie din alte sisteme neintegrate sistemului public de pensii, cu excepţia persoanei care depune talonul privind plata acestor drepturi, care se va prezenta la momentul eliberării biletului
  • biletul de trimitere – formular cu regim special, unic pentru serviciile medicale de recuperare-reabilitare acordate de către societăţile de turism balnear şi de recuperare, eliberat de către medicul de familie sau medicul de specialitate, aflat în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate (copie, cu prezentarea actului original)
  • programul de recuperare, după caz (copie, cu prezentarea actului original la momentul eliberării biletului) / certificat persoană cu handicap, după caz (copie)/ program individual de reabilitare și integrare socială, după caz (copie, cu prezentarea actului original)
  • adeverință de asigurat/de la angajator (după caz)

Pentru beneficiarii din Alba, cererile și actele aferente se pot transmite, doar din momentul în care locurile sunt aprobate, astfel:

  • prin poștă
  • fax: 0258/819.083
  • e-mail: office.cjpalba@cnpp.ro
  • direct la sediul CJP Alba: adresa: C.J.P. Alba: Alba Iulia, str. Tudor Vladimirescu nr. 61

Cererile se depun cu cel puţin 30 de zile înainte de prima perioadă pentru care se solicită biletul. Se completează cu majuscule, numai pe formularul tipizat aprobat.

Pentru a fi luată în considerare, cererea trebuie să aibă completate toate câmpurile şi să fie însoțită de documentele justificative solicitate; solicitantul poate opta pentru cel mult trei staţiuni; se va preciza o singură perioadă solicitată, care poate cuprinde mai multe serii, din mai multe luni (cererea va fi luată în calcul la toate seriile de bilete din acea perioadă, aplicând criteriile de repartizare la fiecare serie).

Răspunderea pentru modul de completare şi corectitudinea datelor din cerere revine în totalitate solicitantului.

Criterii specifice de acordare a biletelor de tratament

Criteriile specifice de acordare a biletelor de tratament balnear (pensionari), cu suportarea unei contribuții individuale, sunt:

  • Dacă a beneficiat de bilet de tratament balnear în ultimii 2 ani (nu a beneficiat – 10 puncte, 1 bilet extrasezon – 5 puncte, 1 bilet în sezon – 3 puncte, 2 bilete în extrasezon – 2 puncte, 2 bilete/1 în sezon, altul în extrasezon – 1 punct; 2 bilete în sezon – 0 puncte)
  • Categoria de pensie a beneficiarului (pensie de invaliditate – 10 puncte, de limită de vâtstă 6 puncte, de urmaș 3 puncte, anticipată 2 puncte, anticipată parțială 1 punct)
  • Cuantumul total brut al drepturilor de pensie (sub 1125 lei – 6 puncte; 1126 lei-2015 lei – 5 puncte, 2016 lei-3126 lei – 4 puncte; 3217 lei-4417 lei – 3 puncte; 4418 lei-5618 lei – 2 puncte; 5619 lei-6789 lei – 1 punct; peste câștigul salarial mediu brut – 0 puncte)

Criteriile specifice de acordare a biletelor de tratament balnear, pentru asigurați, cu suportarea unei contribuții individuale, sunt:

  • Dacă a beneficiat de bilet de tratament balnear în ultimii 2 ani (nu a beneficiat – 10 puncte, 1 bilet extrasezon – 5 puncte, 1 bilet în sezon – 3 puncte, 2 bilete în extrasezon – 2 puncte, 2 bilete/1 în sezon, altul în extrasezon – 1 punct; 2 bilete în sezon – 0 puncte)
  • Nivelul câștigului brut de natură salarială/venitului lunar asigurat/venitului lunar ales pt bază de calcul a contribuției de asigurări sociale: sub 3000 lei – 2 puncte; între 2001 lei și 3760 lei – 6 puncte, între 3761 lei și 4530 lei – 5 puncte, între 451 lei și 5280 lei – 4 puncte, între 6041 lei și 6789 lei – 1 punct, peste câștigul salarial mediu brut – 0 puncte

Criteriile specifice de acordare a biletelor de tratament balnear, gratuit, pentru beneficiari legi speciale:

  • Dacă a beneficiat de bilet de tratament balnear în ultimii 2 ani (nu a beneficiat – 10 puncte, 1 bilet extrasezon – 5 puncte, 1 bilet în sezon – 3 puncte, 2 bilete în extrasezon – 2 puncte, 2 bilete/1 în sezon, altul în extrasezon – 1 punct; 2 bilete în sezon – 0 puncte)
  • Cuantumul total brut al drepturilor de pensie + drepturi bănești prevăzute de legi speciale (sub 1125 lei – 6 puncte; 1126 lei-2015 lei – 5 puncte, 2016 lei-3126 lei – 4 puncte; 3217 lei-4417 lei – 3 puncte; 4418 lei-5618 lei – 2 puncte; 5619 lei-6789 lei – 1 punct; peste câștigul salarial mediu brut – 0 puncte)

Criteriile specifice de acordare a biletelor de tratament balnear, gratuit, pentru beneficiari drepturi persoane cu handicap:

  • Dacă a beneficiat de bilet de tratament balnear în ultimii 2 ani (nu a beneficiat – 10 puncte, 1 bilet extrasezon – 5 puncte, 1 bilet în sezon – 3 puncte, 2 bilete în extrasezon – 2 puncte, 2 bilete/1 în sezon, altul în extrasezon – 1 punct; 2 bilete în sezon – 0 puncte)
  • Gradul de handicap al solicitantului (grav – 8 puncte, accentuat – 6 puncte, mediu – 4 puncte, ușor – 4 puncte)
  • Cuantumul total brut al drepturilor de pensie + drepturi bănești prevăzute de legi speciale + câștig brut salarial realizat + venit asigurat/benit ales ca bază de calcul contribuții CASS (sub 1125 lei – 6 puncte; 1126 lei-2015 lei – 5 puncte, 2016 lei-3126 lei – 4 puncte; 3217 lei-4417 lei – 3 puncte; 4418 lei-5618 lei – 2 puncte; 5619 lei-6789 lei – 1 punct; peste câștigul salarial mediu brut – 0 puncte)

Condiții – ordinea de ierarhizare a cererilor

Ordinea de ierarhizare a cererilor prin care se solicită bilete de tratament balnear este dată de ordinea descrescătoare a punctajelor aferente fiecărei cereri.

Punctajul aferent fiecărei cereri este obţinut prin însumarea punctajelor acordate pentru fiecare criteriu în parte raportat la numărul de criterii prevăzut pentru categoria respectivă.

Dacă, în urma calculării punctajului, mai multe cereri au acelaşi punctaj, ele se ordonează descrescător după punctajul primit conform numărului de bilete de care a beneficiat în ultimii 2 ani. Dacă, după această etapă mai multe cereri au acelaşi punctaj pentru criteriul 1, atunci ele se ordonează crescător după venit. Dacă şi după parcurgerea acestor două etape se identifică cereri cu acelaşi punctaj final, atunci persoanele se ordonează după numărul cererii, având prioritate cererea cu numărul cel mai mic.

În cazul cererilor depuse de soţ şi soţie care doresc să meargă împreună la tratament balnear, punctajul luat în calcul în vederea ierarhizării se stabileşte ca medie a punctajelor individuale.

În cazul cererilor depuse de părinţi şi copii beneficiari de pensie de urmaş care doresc să meargă împreună la tratament balnear, punctajul luat în calcul în vederea ierarhizării se stabileşte ca medie a punctajelor individuale.

În cazul cererilor depuse de două persoane care merg împreună la tratament balnear, punctajul luat în calcul în vederea ierarhizării se stabileşte ca medie a punctajelor individuale.

În cazul cererii depuse de însoţitorul pensionarului de invaliditate gradul I sau însoţitorul persoanei cu handicap grav care însoţeşte o persoană aflată în această situaţie, punctajul luat în calcul în vederea ierarhizării cererii este egal cu punctajul acordat pensionarului de invaliditate gradul I sau persoanei cu handicap grav.

Repartiţia biletelor de tratament balnear în ordinea de ierarhizare a cererilor, se întocmeşte pe baza opţiunilor făcute de solicitant şi în ordinea menţionată pe cerere.

LISTA STAȚIUNILOR în care se acordă bilete de tratament pentru pensionari

Stațiuni de interes național

  • 1. Amara
  • 2. Azuga
  • 3. Buşteni
  • 4. Buziaş
  • 5. Băile Govora
  • 6. Băile Felix
  • 7. Băile Herculane
  • 8. Băile Olăneşti
  • 9. Băile Tuşnad
  • 10. Câmpulung Moldovenesc
  • 11. Cap Aurora
  • 12. Călimăneşti-Căciulata
  • 13. Costineşti
  • 14. Covasna
  • 15. Eforie Nord
  • 16. Eforie Sud
  • 17. Geoagiu-Băi
  • 18. Gura Humorului
  • 19. Jupiter
  • 20. Mamaia
  • 21. Mangalia
  • 22. Moneasa
  • 23. Neptun-Olimp
  • 24. Poiana Braşov
  • 25. Predeal
  • 26. Pucioasa
  • 27. Slănic
  • 28. Saturn
  • 29. Sinaia
  • 30. Sângeorz-Băi
  • 31. Slănic-Moldova
  • 32. Sovata
  • 33. Târgu Ocna
  • 33^1. Târgu-Neamţ
  • 34. Techirghiol
  • 35. Vatra Dornei
  • 36. Venus
  • 37. Voineasa
  • 38. Zona Parâng-Petroşani
  • 39. Zona turistică a municipiului Piatra-Neamţ
  • 40. Râşnov-Braşov

Stațiuni turistice de interes local

  • 1. 1 Mai
  • 2. Albac
  • 3. Albeştii de Muscel
  • 4. Arieşeni
  • 5. Balvanyos
  • 6. Bazna
  • 7. Bălţăteşti
  • 8. Băile Homorod
  • 9. Băile Turda
  • 10. Băile Băiţa
  • 11. Borsec
  • 12. Borşa
  • 13. Bran
  • 14. Breaza
  • 15. Călacea
  • 16. Cheia
  • 17. Crivaia
  • 18. Durău
  • 19. Harghita-Băi
  • 20. Horezu
  • 21. Izvoru Mureşului
  • 22. Lacu Roşu
  • 23. Lacu Sărat
  • 24. Lipova
  • 25. Moieciu
  • 26. Ocna Sibiului
  • 27. Ocna Şugatag
  • 28. Păltiniş
  • 29. Pârâul Rece
  • 30. Praid
  • 31. Săcelu
  • 32. Sărata Monteoru
  • 33. Secu
  • 34. Semenic
  • 35. Snagov
  • 36. Stâna de Vale
  • 37. Straja
  • 38. Soveja
  • 39. Tăşnad
  • 40. Timişu de Sus
  • 41. Tinca
  • 42. Trei Ape
  • 43. Vălenii de Munte
  • 44. Vaţa de Jos
  • 44^1. Vişeu de Sus
  • 45. Zona Fântânele
  • 46. Zona Muntele Băişorii
  • 47. Zona Şuior – Baia Sprie

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

CFR Călători lansează în circulație „Trenurile Soarelui” în data de 13 iunie

Publicat

Publicitate

CFR Călători lansează în data de 13/14 iunie 2025 programul estival de transport ‘Trenurile Soarelui’, ce se va desfășura până la data de 6/7 septembrie 2025, perioadă în care turiștii vor avea la dispoziție 54 de trenuri directe (32 suplimentare și restul din programul obișnuit), ce vor asigura zilnic legătura dintre principalele orașe din țară și stațiunile de la Marea Neagră.

Potrivit unui comunicat al companiei, regiunile țării vor fi conectate timp de trei luni cu destinațiile de vacanță cele mai căutate de pe litoralul românesc, CFR Călători oferind tuturor posibilitatea de a călători cu cele 32 de trenuri suplimentare directe (16 dus /16 întors) dinspre Oradea, Arad, Deva, Craiova, Timișoara Nord, Reșița Nord, Satu Mare, Baia Mare, Cluj Napoca, Târgu Mureș, Brașov, Suceava, Iași, Galați, București Nord.

De asemenea, călătorii au la dispoziție și o serie de legături din Capitală, pe fondul existenței mersului de tren cadențat (la 1-2 ore) pe ruta București Nord – Constanța și retur. Durata călătoriei pe această rută este redusă, în medie de 2 ore și 30 de minute cu trenurile InterRegio și de 2 ore și 7 minute cu trenurile InterCtiy.

‘Primele trenuri care vor ajunge în dimineața zilei de 14 iunie 2025 cu turiști pe litoral sunt garniturile dinspre zona Moldovei, dar și tradiționalul tren destinat tinerilor care va circula zilnic pe ruta Sibiu – Râmnicu Vâlcea – Pitești – București Nord – Constanța & stațiuni – Mangalia și retur. Trenul Tineretului – IR 1912 va pleca din Sibiu la ora 18:38, va circula pe parcursul nopții cu tranzit prin București Nord (plecare ora 03:15) și va ajunge la Constanța la ora 06:11/Mangalia la ora 07:59’, se arată în comunicat.

Potrivit sursei citate, accesul feroviar spre/dinspre Delta Dunării este posibil numai prin stația de cale ferată Tulcea Oraș. În acest sens, turiștii au la dispoziție două trenuri Regio directe din Constanța spre Tulcea Oraș și retur, iar prin intermediul trenurilor care circulă pe ruta Medgidia – Tulcea Oraș la legătură cu celelalte trenuri de pe magistrala 800 București – Constanța, călătorii vor avea posibilitatea să se deplaseze spre Tulcea Oraș, inclusiv cu trenurile estivale.

Trenurile InterRegio estivale au în compunere vagoane clasă climatizate, dotate cu prize electrice pentru încărcarea bateriei laptopului sau a telefonului mobil, toalete ecologice, uși de acces și intermediare semiautomate, iar în garniturile de lung parcurs se află și vagoane cu locuri pentru dormit.

Publicitate

Vagoanele și locomotive modernizate din fonduri PNRR se vor regăsi în compunerea trenurilor InterCity pe ruta Brașov – București Nord – Constanța precum și în compunerea altor trenuri, în timp ce noua ramă electrică Alstom Coradia Strem este utilizată spre/dinspre litoral începând cu data de 1 iunie 2025, prin operarea zilnică a unui număr de patru trenuri InterRegio, pe ruta București Nord – Constanța.

Prețul pentru o călătorie cu loc rezervat București – Constanța, fără reduceri, la casa a II-a, este 43,50 lei la tren Regio, 82,50 lei la tren IR și 94,00 lei la tren IC.

La cumpărarea cu anticipație a legitimațiilor de călătorie pasagerii pot obține reduceri de până la 10% din tariful de transport.

În ceea ce privește accesul în stațiile de pe litoral pentru persoanele cu mobilitate redusă, CFR Călători precizează că, în urma lucrărilor de modernizare/reabilitare a unor stații de cale ferată aflate pe secția București-Constanța, respectiv Constanța-Mangalia, derulate de managerul infrastructurii feroviare CFR SA, lucrări ce prevăd inclusiv realizarea de facilități de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă, accesul spre/dinspre peroane și în incinta stațiilor în vederea debarcării/îmbarcării, va fi posibil în perioada sezonului estival numai în stațiile Constanța și Mangalia.

Astfel, serviciul gratuit de asistență a persoanelor cu mobilitate redusă la peroane în vederea debarcării/îmbarcării în bune condiții poate fi efectuat de CFR Călători, la cerere, doar în stațiile Constanța și Mangalia. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

COD GALBEN de ploi, grindină la Dorohoi și mai multe comune din zonă

Publicat

Publicitate

Mai multe localități din județul Botoșani se vor afla sub o atenționare meteorologică nowcasting tip cod galben de averse ce vor cumula 15 …20l/mp, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului, grindină de mici dimensiuni, astăzi, până la ora 16:00.

Sunt vizate municipiul Dorohoi și comunele Ungureni, Hudești, Mihai Eminescu, Coțușca, Suharău, Havârna, Vorniceni, Rădăuți-Prut, Ibănești, Șendriceni, Vârfu Câmpului, Cristinești, Avrămeni, Dersca, George Enescu, Manoleasa, Hilișeu-Horia, Păltiniș, Broscăuți, Mileanca, Pomârla, Roma, Știubieni, Darabani, Mihăileni, Drăgușeni, Nicșeni, Corlăteni, Leorda, Cândești, Cordăreni, Viișoara, Brăești, Săveni, Concești, Văculești, Lozna, Mitoc, Dimăcheni, Adășeni și Bucecea.

Pentru a preveni situațiile de urgență, recomandăm cetățenilor respectarea următoarelor măsuri:

✔️fiți prudenți atunci când vă aflați pe stradă și evitați deplasarea în zone cu panouri publicitare, copaci sau stâlpi de electricitate care ar putea fi doborâți;
✔️ nu treceți prin dreptul clădirilor aflate în construcție sau care prezintă elemente arhitectonice ce pot fi smulse de vânt;

✔️ parcați autoturismele la distanță sigură față de copaci sau stâlpi de electricitate;
✔️ îndepărtați copacii sau ramurile uscate care, pe timpul unei furtuni, ar putea cădea şi provoca victime sau pagube materiale;
✔️ nu atingeți firele căzute la pământ;

✔️ curățați șanțurile și rigolele de scurgere, pentru a permite evacuarea apelor pluviale;
✔️ nu aruncați gunoaiele menajere sau resturile vegetale în albiile apelor curgătoare sau în șanțurile / canalele de colectare a apei.

Publicitate

Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență sau alte date utile despre manifestarea fenomenelor meteorologice periculoase pot fi obținute prin accesarea portalului fiipregatit.ro sau prin intermediul aplicației DSU, care poate fi descărcată gratuit din Google Play Store și AppStore.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Copiii din Dorohoi s-au întâlnit cu jandarmii. Exercițiile demonstrative de autoapărare și de disciplină cu câinii de serviciu, preferate de micuți

Publicat

Publicitate

După activitățile pentru cei mici desfășurate în ziua de duminică, 1 iunie, în orașele Darabani, Ștefănești și comuna Lunca, astăzi a venit rândul copiilor din municipiul Dorohoi să se întâlnească cu jandarmii, în cadrul activităților organizate de municipalitate cu prilejul sărbătoririi Zilei Internaționale a Copilului.

Exercițiile demonstrative de autoapărare și cele de disciplină și intervenție cu câinii de serviciu au adus zâmbete și au atras exclamații de bucurie din partea copiilor, dar și a părinților care îi însoțeau.

De asemenea, copiii au avut ocazia să se fotografieze cu câinii de serviciu și au putut vedea mijloacele de intervenție, precum și autospecialele pe care jandarmii le folosesc pe timpul misiunilor, iar elevii de liceu au primit pliante cu informații despre cariera militară în Jandarmeria Română.

Vremea frumoasă și cerul senin au contribuit la reușita activității, creând decorul ideal pentru desfășurarea acestui frumos eveniment dedicat copiilor.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

O stradă din municipiul Botoșani a rămas fără apă. Anunțul Nova Apaserv

Publicat

Publicitate

S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani informează că, începând de astăzi, 02 iunie 2025, până mâine, 03 iunie 2025, ora 17:00, va fi sistată temporar alimentarea cu apă potabilă pe strada I.C. Brătianu, în zona cuprinsă între stația peco Cristal și restaurantul Rediu.

Măsura este necesară din cauza unei defecțiuni tehnice apărute la stația de pompare, care afectează capacitatea de distribuție a apei în zona menționată.

„Ne cerem scuze pentru disconfortul creat și vă mulțumim pentru înțelegere!”, au transmis reprezentanții operatorului de apă.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending