Connect with us

Eveniment

Bilanțul acțiunilor polițiștilor din cadrul Biroului Siguranță Școlară Botoșani, după nouă luni

Publicat

Publicitate

Odată cu debutul anului școlar, polițiștii din cadrul Biroului Siguranță Școlară au reluat activitățile pentru crearea unui mediu școlar sigur, protejat de diferitele forme de manifestare a criminalității.

 

Peste 450 de unități de învățământ sunt repartizate în responsabilitatea Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani, care, într-un efort conjugat cu celelalte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne, precum și cu alte instituții și organizații neguvernamentale, acționează pentru crearea unui mediu sigur atât pentru elevi, cât și pentru personalul din învățământ și implicit pentru societate.

 

La nivelul județului Botoșani, în primele 9 luni ale acestui an a fost înregistrată o scădere a infracțiunilor sesizate, produse în incinta sau proximitatea unităților de învătământ,  în comparație cu  aceeași perioadă a anului trecut. Astfel, în acest an au fost sesizate 56 de infracțiuni, cu 16 mai puține față de anul trecut.

 

Publicitate

În funcție de tipul faptei de natură penală, a fost identificată o pondere ridicată a infracțiunilor contra integrității corporale sau a sănătății, însă se impune a fi menționat că inclusiv acestea se situează pe un trend descendent, fiind cu 6 mai puține decât în aceeași perioadă a anului trecut.

 

Astfel, în primele 9 luni ale anului 2023, au fost înregistrate: 33 de fapte de lovire sau alte violențe, 10 fapte de furt, 3 fapte de purtare abuzivă, 3 fapte de distrugere, 2 fapte de agresiune sexuală, o faptă de amenințare, o faptă de port de obiecte periculoase, o faptă de șantaj, o faptă de vătămare corporală din culpă și o faptă de hărțuire.

 

Cu privire la infracțiunile comise cu violență, concluziile analizelor de caz întocmite, indică faptul că, în cele mai multe dintre cazuri, acestea s-au produs pe fondul unor conflicte spontane (lipsind rezoluția infracțională caracterizată de premeditare) sau sunt rezultatul unor activități de joacă pe timpul pauzelor, care favorizează producerea de accidente.

 

Totodată, interpretarea sistemică, atât a concluziilor analizelor de caz întocmite subsecvent tuturor faptelor penale sesizate, cât și a valorilor anterior expuse, nu relevă existența la nivel de fenomen a comiterii de infracțiuni în mediul școlar.

 

De asemenea, din perspectiva analizei infracționalității înregistrate în primele 9 luni ale anului, în incinta sau în proximitatea unităților de învățământ, se impune a fi menționat că nu am fost sesizați cu privire la fapte dintre cele prevăzute de Legea nr. 143/2000 privind prevenirea şi combaterea traficului şi consumului ilicit de droguri.

 

Ulterior sesizării tuturor faptelor de natură penală săvârșite în unitățile de învățământ, au fost desfășurate activități preventive la orele de curs, de către polițiștii de siguranță școlară, iar în cazurile complexe, au fost desfășurate activități de consiliere a elevilor implicați, în prezența reprezentanților legali, fiindu-le prezentate consecințele juridice ale săvârșirii de fapte penale.

 

În ceea ce privește zona de comitere a faptelor penale constatăm că în perioada analizată, cele mai multe fapte sesizate, în număr de 51, au fost comise în incintă, iar 5 în zona adiacentă a unităților de învățământ.

 

 

Din punct de vedere al mediului de comitere, în perioada analizată, 31 de infracțiuni au fost comise în mediul urban, iar 25 în mediul rural.

 

În ceea ce privește activitățile de prevenire desfășurate în anul școlar precedent, precizăm faptul că acestea au fost adaptate categoriilor de vârstă, campaniile de prevenire fiind destinate diferit elevilor de ciclu primar (campanie sub sloganul ”Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face”) și respectiv, celor de ciclu gimnazial și liceal (campanie sub sloganul ”COOL nu înseamnă DUR”).

 

În cadrul celor două campanii, polițiștii Biroului Siguranța Școlară au desfășurat:

  • 94 de activități preventiv-educative pe linia prevenirii violenței în unitățile de învățământ, în cadrul acestora fiind instruiți 4.215 elevi;
  • 65 de activități privind prevenirea și combaterea bullying-ului, prilej cu care au fost instruiți 2.726 de elevi.

 

În perioada vacanței de vară, polițiștii Biroului Siguranță Școlară au fost prezenți în taberele și școlile de vară organizate în județ, în scopul implementării Campaniei pentru prevenirea cyberbullying-ului, de conștientizare a riscurilor, vulnerabilităților și consecințelor în ceea ce privește infracțiunea de violare a vieții private, campanie organizată de Poliția Română la nivel național; la activitățile desfășurate în cadrul campaniei au participat în total 504 elevi cu vârstele între 10 – 18 ani, iar 195 dintre aceștia au acceptat participarea la un sondaj prin aplicarea de chestionare privind cunoașterea fenomenului de cyberbullying și formele de manifestare ale acestuia.

 

Toți indicatorii obținuți cu prilejul aplicării chestionarelor vor constitui bază de analiză în scopul proiectării activităților de prevenire ce vor fi desfășurate în anul școlar curent.

Subsecvent prevenirii și combaterii consumului de substanțe interzise în rândul populației de vârstă școlară, în anul școlar precedent, polițiștii de siguranță școlară au inițiat și implementat, în cooperare cu Unitatea Primiri Urgențe – Spitalul Județean De Urgență ”Mavromati” Botoșani, Direcția de Sănătate Publică Botoşani și Inspectoratul Școlar Județean Botoșani, campania locală pentru prevenirea și combaterea consumului de droguri în rândul populației de vârstă școlară, din județul Botoșani ”Fumurile” NU-ȚI DAU valoare!.

 

Echipa pluridisciplinară anterior menționată a desfășurat activități în unități de învățământ liceal, la care au participat peste 1.200 de elevi.

 

Din perspectiva abordării plurivalente a activității de prevenire a delincvenței și respectiv a victimizării minorilor, în primele 9 luni ale anului curent, polițiștii Biroului Siguranța Școlară au desfășurat, de asemenea:

  • 101 activități privind consecințele juridice pe care le pot avea asupra lor comiterea de fapte ilegale, fiind instruiți 4.308 elevi
  • 40 de activități privind portul sau folosirea fără drept de obiecte periculoase, fiind instruiți 1.978 de elevi
  • 129 de întâlniri atât cu reprezentanții unităților de învățământ, cât și cu reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean, având ca scop principal identificarea soluțiilor optime și desfășurarea unor activități specifice creșterii siguranței în unitățile de învățământ.

Segmentul de prevenire în mod specific a actelor de violență în școli și în general a oricăror fapte antisociale, nu a constituit însă o prioritate doar la nivelul structurii de specialitate a Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani, activități similare fiind desfășurate în anul școlar precedent și de către polițiștii structurii de prevenire a criminalității, respectiv cei de proximitate, din cadrul subunităților (peste 760 de astfel de întâlniri cu elevii și cadrele didactice), iar echipajele de ordine publică și poliție rutieră au efectuat peste 1.410 activități de patrulare în zona adiacentă a unităților de învățământ.

 

În ceea ce privește asigurarea climatului de ordine publică în proximitatea unităților de învățământ, precizăm faptul că în perioada de referință, s-a înregistrat o medie zilnică de peste 120 de polițiști de ordine publică și poliție rutieră, dintre care: 62 polițiști în mediul urban și 61 de polițiști în mediul rural, iar efectivele de jandarmi au asigurat o medie zilnică de 11 lucrători pentru cele 9 unități de învățământ date în responsabilitate.

 

În scopul asigurării climatului de ordine și siguranță publică în zona adiacentă a unităților de învățământ, în perioada ianuarie – septembrie 2023, la nivelul întregului județ au fost desfășurate 22 de acțiuni polițienești, dintre care 4 de amploare, organizate în sistem integrat, cu sprijinul Inspectoratului Județean de Jandarmi Botoșani și al Serviciului Teritorial al Poliției de Frontieră Botoșani.

 

Printre obiectivele acestor acțiuni se regăsesc: depistarea şi luarea măsurilor legale faţă de persoanele care tulbură ordinea şi liniştea publică sau încalcă în orice mod prevederile legale, reducerea faptelor contravenţionale şi infracţionale comise în rândul minorilor și în mod deosebit a actelor de violenţă, identificarea, legitimarea si luarea măsurilor legale față de persoanele care nu-și justifică prezența în imediata apropiere a unităților de învățământ sau în incinta acestora, depistarea elevilor care absentează în mod nejustificat de la orele de curs, identificarea localurilor și a altor unități de alimentație publică care comercializează băuturi alcoolice, produse din tutun, identificarea locurilor cu risc criminogen din zona adiacentă unităților de învățământ și a celor pretabile consumului de substanțe  interzise, prevenirea consumului de droguri în rândul elevilor.

 

În cadrul acestor activități, care au fost desfășurate până în acest moment în municipiile Botoșani și Dorohoi și în orașul Ștefănești,  au fost depistați 98 de elevi care absentau de la cursuri. De asemenea, au fost verificate 29 de unități de alimentație publică situate în zona unităților de învățământ și au fost aplicate 43 de sancțiuni contravenționale ca urmare a neregulilor constatate în proximitatea unităților de învățământ.

 

Totodată, ca măsură de tip pilot în ceea ce privește asigurarea unui climat corespunzător de ordine publică, începând cu 11 septembrie a.c., la nivelul municipiului Botoșani a fost instituit suplimentar, față de dispozitivul curent de ordine publică, un echipaj care va acționa zilnic, atât în regim de patrulare auto cât și pedestră, pe un itinerariu adiacent unităților de învățământ din municipiu și în intervale de timp suprapuse programului de desfășurare a orelor de curs.

 

În considerarea tuturor aspectelor expuse, reafirmăm constanța preocupărilor structurilor de poliție cu privire la prevenirea și combaterea oricărei forme de violență în mediul școlar, prin valorificarea tuturor pârghiilor instituționale, inclusiv în sistem integrat, astfel încât evaluările periodice ale fenomenului să returneze constant indici descendenți.

 

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Bolojan: Titularii din Educație nu-și pierd locurile de muncă, nu li se taie din salarii. Se reorganizează bursele

Publicat

Publicitate

Premierul Ilie Bolojan a declarat luni că titularii din Educație nu își pierd locurile de muncă și nu li se taie din salarii. De asemenea, bursele nu dispar, dar sistemul se reorganizează pentru ”a deveni sustenabil și meritocratic”,scrie alba24.ro.

Iar bursele nu dispar, dar sistemul se reorganizează pentru a deveni sustenabil și meritocratic. Bursele vor fi acordate doar pentru merit real (minim nota 9, maxim 15% dintr-o clasă), iar burse sociale – pentru nevoi reale. Se elimină, așadar, anomalia prin care aproape o întreagă clasă primea bursă de merit fără performanță.

Gândiți-vă că am avut clase la Bacalaureat care o bună parte erau cu burse de merit, dar unii dintre cei care au dat Bacalaureatul au căzut. Se pune problema când a fost evaluarea corectă”, a spus Bolojan, în plenul reunit al Parlamentului, potrivit Agerpres.

El a adăugat că ”o altă anomalie” a fost aceea că de trei ani valoarea burselor pentru elevi ”a crescut de peste 25 de ori, de la 188 de milioane la 4,7 miliarde”.

”Norma didactică va crește cu două ore, ajungând în felul acesta aproape de norma medie europeană”, a menționat premierul.

Pachetul de măsuri fiscale. Amendamente în Educație

În ceea ce privește domeniul educației, Guvernul a adoptat următoarele amendamente:

Publicitate
  • Mamele minore reintegrate într-o unitate de învățământ vor beneficia în continuare de o bursă lunară în cuantum de 700 de lei pe perioada desfășurării activităților didactice, cu condiția frecventării orelor de curs.
  • Personalul didactic de conducere, de îndrumare şi control va putea fi degrevat de norma didactică de predare, după cum urmează:
    • Personalul didactic de conducere al unităților de educație extrașcolară, casele corpului didactic, centrele județene de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională și centrele de excelență, cu până la 30% din norma didactică de predare-învățare-evaluare, în conformitate cu prevederile normelor metodologice aprobate prin hotărâre a guvernului, inițiată de Ministerul Educației și Cercetării  în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a actului normativ.
    • Personalul didactic de conducere din unitățile de învățământ preuniversitar, personalul didactic de conducere, de îndrumare şi control din inspectoratele școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București, cu până la 50% din norma didactică de predare-învățare-evaluare, în conformitate cu aceleași norme metodologice
    • Parțial, pentru persoanele desemnate de federaţiile sindicale reprezentative la nivel de sector de negociere colectivă învăţământ preuniversitar, ca urmare a participării acestora la procesul de monitorizare şi evaluare a calităţii sistemului de învăţământ. Numărul persoanelor desemnate de federaţiile sindicale reprezentative la nivel de sector de negociere colectivă învăţământ preuniversitar, degrevate de norma didactică, precum și  atribuţiile acestora se stabilesc prin hotărâre de guvern.

Pachetul de măsuri fiscale. Numărul de elevi din clase

În contextul obligației Guvernului de a asigura dreptul constituțional privind păstrarea, dezvoltarea şi exprimarea identităţii etnice, culturale, lingvistice şi religioase și principiile de egalitate şi de nediscriminare, numărul de copii pentru formațiunile de studiu (grupe sau clase) în ceea ce privește învățământul cu predare în limbile minorităților naționale, precum și învățământul cu predare în limba română organizat în unități administrativ-teritoriale în care o minoritate națională constituie majoritatea populației  se organizează astfel:

  • unități de învățământ cu personalitate juridică, cu un număr minim de antepreșcolari/preșcolari/elevi echivalent cu 60% din numărul standard
  • formaţiunile de studiu, grupe sau clase cuprind un număr de antepreșcolari/ preșcolari/elevi echivalent cu 80% din numărul standard.

Citeste mai mult

Eveniment

Polițiștii botoșăneni, alături de cei mici, în tabăra de vară organizată de Parohia „Învierea Domnului” din Dorohoi

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității, împreună cu colegii din cadrul Serviciului Criminalistic și Serviciului Rutier, au participat la o activitate preventiv-educativă organizată în tabăra de vară desfășurată de Parohia „Învierea Domnului” din municipiul Dorohoi.

Evenimentul a reunit aproximativ 250 de copii și adolescenți, cu vârste cuprinse între 6 și 18 ani, care au avut ocazia să interacționeze direct cu polițiștii și să participe la ateliere interactive gândite special pentru vârsta și nivelul lor de înțelegere.

Atelierul de prevenire a fost coordonat de polițiștii din Compartimentul de Analiză și Prevenire a Criminalității, care au purtat discuții deschise cu participanții despre siguranța în mediul online și offline, anturaje, responsabilitate și gestionarea situațiilor de risc. Tinerii au fost încurajați să adreseze întrebări, să împărtășească opinii și să înțeleagă cât de important este să facă alegeri corecte.

Serviciul Criminalistic a stârnit curiozitatea celor prezenți printr-o prezentare interactivă a modului în care se ridică urmele de la locul unei fapte și cum sunt folosite mijloacele tehnice în activitatea polițienească. Copiii au avut ocazia să-și lase propriile amprente și să vadă cum sunt acestea analizate.

Cel mai așteptat moment al zilei a fost demonstrația susținută de Chapo, câinele polițist specializat în detectarea drogurilor. Totodată a fost realizat un exercițiu demonstrativ care a captat întreaga atenție a publicului, oferind un exemplu concret de profesionalism și colaborare om-animal în lupta împotriva criminalității.

Activitatea a avut un puternic caracter educativ și a urmărit consolidarea parteneriatului cu comunitatea, în special cu tinerii, prin metode moderne de comunicare, implicare și prevenție.

Publicitate

Inspectoratul de Poliție Județean Botoșani mulțumește Parohiei „Învierea Domnului” din Dorohoi pentru invitație și deschidere și reafirmă angajamentul de a fi alături de comunitate nu doar în misiuni operative, ci și în acțiuni menite să educe și să protejeze.

Citeste mai mult

Eveniment

Lângă noi: Moarte violentă pe șosea! O femeie a murit într-un accident între un autoturism și o autobasculantă, în Suceava

Publicat

Publicitate

O femeie a murit, luni, într-un accident produs în localitatea Doroteia, în care a fost implicată o autobasculantă și un autoturism, a informat Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Suceava.

În urma coliziunii dintre cele două vehicule, conducătoarea autoturismului a rămas încarcerată, fiind extrasă din mașină în stare de inconștiență de către pompierii militari.

Aceasta a fost preluată de echipajele medicale și paramedicale aflate la fața locului, dar cadrele medicale au constatat decesul victimei.

La fața locului au intervenit pompierii militari, cu o autospecială de descarcerare și o ambulanță SMURD, cu sprijinul unui echipaj al Serviciului de Ambulanță Județean, a mai transmis sursa citată. AGERPRES

Citeste mai mult

Economie

RAR publică un ghid actualizat despre consumul de carburant și emisiile de CO2 pentru autoturismele înmatriculate în România

Publicat

Publicitate

Registrul Auto Român (RAR) sprijină cumpărătorii de autoturisme prin publicarea „Ghidului privind consumul de carburant și emisiile de CO2”. Potrivit reprezentanților instituției, documentul oferă informații actualizate despre vehiculele de tip omologat, înmatriculate în România, care respectă normele de poluare aflate în vigoare, scrie alba24.ro.

Sunt prezentate valorile de consum de combustibil şi emisiile de CO2 în parcurs combinat, conform ciclului WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) – date foarte apropiate de cele din parcursul real al autoturismelor.

  • DOCUMENT: Ghidul poate fi consultat AICI

Ghidul privind consumul de carburant şi emisiile de CO2 prezintă informații tehnice despre fiecare marcă și versiune de autoturism în parte, în funcție de cod motor, putere, cilindree și multe altele.

 

Pentru vehiculele electrice (cu propulsie bazată exclusiv pe un motor electric sau mai multe de acelaşi gen), având în vedere natura propulsiei, nu se pot oferi valori de CO2, însă se măsoară consumul de energie (Wh) necesar deplasării per unitatea de distanţă (km) şi autonomia de deplasare a acestuia.

Drept urmare, potrivit RAR, aceste vehicule fac obiectul unui tabel separat în Ghid, nefiind posibilă compararea nici cu vehiculele echipate exclusiv cu motoare cu ardere internă şi nici cu cele hibrid (motor termic + motor electric, cu sau fără încărcare externă).

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending