Connect with us

Eveniment

Bilanțul acțiunilor polițiștilor din cadrul Biroului Siguranță Școlară Botoșani, după nouă luni

Publicat

Publicitate

Odată cu debutul anului școlar, polițiștii din cadrul Biroului Siguranță Școlară au reluat activitățile pentru crearea unui mediu școlar sigur, protejat de diferitele forme de manifestare a criminalității.

 

Peste 450 de unități de învățământ sunt repartizate în responsabilitatea Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani, care, într-un efort conjugat cu celelalte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne, precum și cu alte instituții și organizații neguvernamentale, acționează pentru crearea unui mediu sigur atât pentru elevi, cât și pentru personalul din învățământ și implicit pentru societate.

 

La nivelul județului Botoșani, în primele 9 luni ale acestui an a fost înregistrată o scădere a infracțiunilor sesizate, produse în incinta sau proximitatea unităților de învătământ,  în comparație cu  aceeași perioadă a anului trecut. Astfel, în acest an au fost sesizate 56 de infracțiuni, cu 16 mai puține față de anul trecut.

 

Publicitate

În funcție de tipul faptei de natură penală, a fost identificată o pondere ridicată a infracțiunilor contra integrității corporale sau a sănătății, însă se impune a fi menționat că inclusiv acestea se situează pe un trend descendent, fiind cu 6 mai puține decât în aceeași perioadă a anului trecut.

 

Astfel, în primele 9 luni ale anului 2023, au fost înregistrate: 33 de fapte de lovire sau alte violențe, 10 fapte de furt, 3 fapte de purtare abuzivă, 3 fapte de distrugere, 2 fapte de agresiune sexuală, o faptă de amenințare, o faptă de port de obiecte periculoase, o faptă de șantaj, o faptă de vătămare corporală din culpă și o faptă de hărțuire.

 

Cu privire la infracțiunile comise cu violență, concluziile analizelor de caz întocmite, indică faptul că, în cele mai multe dintre cazuri, acestea s-au produs pe fondul unor conflicte spontane (lipsind rezoluția infracțională caracterizată de premeditare) sau sunt rezultatul unor activități de joacă pe timpul pauzelor, care favorizează producerea de accidente.

 

Totodată, interpretarea sistemică, atât a concluziilor analizelor de caz întocmite subsecvent tuturor faptelor penale sesizate, cât și a valorilor anterior expuse, nu relevă existența la nivel de fenomen a comiterii de infracțiuni în mediul școlar.

 

De asemenea, din perspectiva analizei infracționalității înregistrate în primele 9 luni ale anului, în incinta sau în proximitatea unităților de învățământ, se impune a fi menționat că nu am fost sesizați cu privire la fapte dintre cele prevăzute de Legea nr. 143/2000 privind prevenirea şi combaterea traficului şi consumului ilicit de droguri.

 

Ulterior sesizării tuturor faptelor de natură penală săvârșite în unitățile de învățământ, au fost desfășurate activități preventive la orele de curs, de către polițiștii de siguranță școlară, iar în cazurile complexe, au fost desfășurate activități de consiliere a elevilor implicați, în prezența reprezentanților legali, fiindu-le prezentate consecințele juridice ale săvârșirii de fapte penale.

 

În ceea ce privește zona de comitere a faptelor penale constatăm că în perioada analizată, cele mai multe fapte sesizate, în număr de 51, au fost comise în incintă, iar 5 în zona adiacentă a unităților de învățământ.

 

 

Din punct de vedere al mediului de comitere, în perioada analizată, 31 de infracțiuni au fost comise în mediul urban, iar 25 în mediul rural.

 

În ceea ce privește activitățile de prevenire desfășurate în anul școlar precedent, precizăm faptul că acestea au fost adaptate categoriilor de vârstă, campaniile de prevenire fiind destinate diferit elevilor de ciclu primar (campanie sub sloganul ”Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face”) și respectiv, celor de ciclu gimnazial și liceal (campanie sub sloganul ”COOL nu înseamnă DUR”).

 

În cadrul celor două campanii, polițiștii Biroului Siguranța Școlară au desfășurat:

  • 94 de activități preventiv-educative pe linia prevenirii violenței în unitățile de învățământ, în cadrul acestora fiind instruiți 4.215 elevi;
  • 65 de activități privind prevenirea și combaterea bullying-ului, prilej cu care au fost instruiți 2.726 de elevi.

 

În perioada vacanței de vară, polițiștii Biroului Siguranță Școlară au fost prezenți în taberele și școlile de vară organizate în județ, în scopul implementării Campaniei pentru prevenirea cyberbullying-ului, de conștientizare a riscurilor, vulnerabilităților și consecințelor în ceea ce privește infracțiunea de violare a vieții private, campanie organizată de Poliția Română la nivel național; la activitățile desfășurate în cadrul campaniei au participat în total 504 elevi cu vârstele între 10 – 18 ani, iar 195 dintre aceștia au acceptat participarea la un sondaj prin aplicarea de chestionare privind cunoașterea fenomenului de cyberbullying și formele de manifestare ale acestuia.

 

Toți indicatorii obținuți cu prilejul aplicării chestionarelor vor constitui bază de analiză în scopul proiectării activităților de prevenire ce vor fi desfășurate în anul școlar curent.

Subsecvent prevenirii și combaterii consumului de substanțe interzise în rândul populației de vârstă școlară, în anul școlar precedent, polițiștii de siguranță școlară au inițiat și implementat, în cooperare cu Unitatea Primiri Urgențe – Spitalul Județean De Urgență ”Mavromati” Botoșani, Direcția de Sănătate Publică Botoşani și Inspectoratul Școlar Județean Botoșani, campania locală pentru prevenirea și combaterea consumului de droguri în rândul populației de vârstă școlară, din județul Botoșani ”Fumurile” NU-ȚI DAU valoare!.

 

Echipa pluridisciplinară anterior menționată a desfășurat activități în unități de învățământ liceal, la care au participat peste 1.200 de elevi.

 

Din perspectiva abordării plurivalente a activității de prevenire a delincvenței și respectiv a victimizării minorilor, în primele 9 luni ale anului curent, polițiștii Biroului Siguranța Școlară au desfășurat, de asemenea:

  • 101 activități privind consecințele juridice pe care le pot avea asupra lor comiterea de fapte ilegale, fiind instruiți 4.308 elevi
  • 40 de activități privind portul sau folosirea fără drept de obiecte periculoase, fiind instruiți 1.978 de elevi
  • 129 de întâlniri atât cu reprezentanții unităților de învățământ, cât și cu reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean, având ca scop principal identificarea soluțiilor optime și desfășurarea unor activități specifice creșterii siguranței în unitățile de învățământ.

Segmentul de prevenire în mod specific a actelor de violență în școli și în general a oricăror fapte antisociale, nu a constituit însă o prioritate doar la nivelul structurii de specialitate a Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani, activități similare fiind desfășurate în anul școlar precedent și de către polițiștii structurii de prevenire a criminalității, respectiv cei de proximitate, din cadrul subunităților (peste 760 de astfel de întâlniri cu elevii și cadrele didactice), iar echipajele de ordine publică și poliție rutieră au efectuat peste 1.410 activități de patrulare în zona adiacentă a unităților de învățământ.

 

În ceea ce privește asigurarea climatului de ordine publică în proximitatea unităților de învățământ, precizăm faptul că în perioada de referință, s-a înregistrat o medie zilnică de peste 120 de polițiști de ordine publică și poliție rutieră, dintre care: 62 polițiști în mediul urban și 61 de polițiști în mediul rural, iar efectivele de jandarmi au asigurat o medie zilnică de 11 lucrători pentru cele 9 unități de învățământ date în responsabilitate.

 

În scopul asigurării climatului de ordine și siguranță publică în zona adiacentă a unităților de învățământ, în perioada ianuarie – septembrie 2023, la nivelul întregului județ au fost desfășurate 22 de acțiuni polițienești, dintre care 4 de amploare, organizate în sistem integrat, cu sprijinul Inspectoratului Județean de Jandarmi Botoșani și al Serviciului Teritorial al Poliției de Frontieră Botoșani.

 

Printre obiectivele acestor acțiuni se regăsesc: depistarea şi luarea măsurilor legale faţă de persoanele care tulbură ordinea şi liniştea publică sau încalcă în orice mod prevederile legale, reducerea faptelor contravenţionale şi infracţionale comise în rândul minorilor și în mod deosebit a actelor de violenţă, identificarea, legitimarea si luarea măsurilor legale față de persoanele care nu-și justifică prezența în imediata apropiere a unităților de învățământ sau în incinta acestora, depistarea elevilor care absentează în mod nejustificat de la orele de curs, identificarea localurilor și a altor unități de alimentație publică care comercializează băuturi alcoolice, produse din tutun, identificarea locurilor cu risc criminogen din zona adiacentă unităților de învățământ și a celor pretabile consumului de substanțe  interzise, prevenirea consumului de droguri în rândul elevilor.

 

În cadrul acestor activități, care au fost desfășurate până în acest moment în municipiile Botoșani și Dorohoi și în orașul Ștefănești,  au fost depistați 98 de elevi care absentau de la cursuri. De asemenea, au fost verificate 29 de unități de alimentație publică situate în zona unităților de învățământ și au fost aplicate 43 de sancțiuni contravenționale ca urmare a neregulilor constatate în proximitatea unităților de învățământ.

 

Totodată, ca măsură de tip pilot în ceea ce privește asigurarea unui climat corespunzător de ordine publică, începând cu 11 septembrie a.c., la nivelul municipiului Botoșani a fost instituit suplimentar, față de dispozitivul curent de ordine publică, un echipaj care va acționa zilnic, atât în regim de patrulare auto cât și pedestră, pe un itinerariu adiacent unităților de învățământ din municipiu și în intervale de timp suprapuse programului de desfășurare a orelor de curs.

 

În considerarea tuturor aspectelor expuse, reafirmăm constanța preocupărilor structurilor de poliție cu privire la prevenirea și combaterea oricărei forme de violență în mediul școlar, prin valorificarea tuturor pârghiilor instituționale, inclusiv în sistem integrat, astfel încât evaluările periodice ale fenomenului să returneze constant indici descendenți.

 

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Ninsorile opresc lucrările pe Transalpina: Redeschiderea drumului, amânată din cauza vremii

Publicat

Publicitate

Transalpina rămâne temporar închisă, după ce ninsorile recente au determinat autoritățile să suspende lucrările de redeschidere a unuia dintre cele mai spectaculoase drumuri montane din România – DN 67C.

Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova a anunțat luni că operațiunile de curățare și reabilitare au fost întrerupte din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile din zonă.

Lucrările pentru redeschiderea circulației între Rânca și Obârșia Lotrului, suspendate din cauza condițiilor meteo

Stratul de zăpadă proaspăt depus între Rânca și Obârșia Lotrului face imposibilă continuarea în condiții de siguranță a lucrărilor pentru redeschiderea circulației rutiere pe DN 67C – Transalpina, între Rânca și Obârșia Lotrului.

„Lucrările de punere în siguranță în vederea redeschiderii circulației rutiere se suspendă până când condițiile meteo permit efectuarea lucrărilor în siguranță”, a transmis DRDP Craiova luni, într-o postare pe Facebook.

 

Transalpina, cunoscută și sub denumirea de Drumul Național 67C sau „Drumul Regelui”, este cel mai înalt drum rutier din România, atingând altitudinea maximă de 2.145 metri în Pasul Urdele.

Publicitate

În fiecare an, redeschiderea acestui drum montan reprezintă o provocare pentru drumari, fiind direct dependentă de condițiile meteorologice din zonă.

Citeste mai mult

Educație

„Nu e corect să evaluăm doar la două materii!”. Ce planuri are ministrul Educației pentru admiterea în liceu

Publicat

Publicitate

Ministrul Educației, Daniel David, susține că nu este corect ca la Evaluarea națională de la clasa a VIII-a să fie doar două materii, atât timp cât elevilor li se cer mai multe competențe.

Fiindcă întrebarea e: și cu celelalte competențe cheie ce facem?! Ele nu au nevoie de niște valori standardizate, ca să știm – le-au asimilat copiii, nu le-au asimilat, să știm cum se compară o școală cu o altă școală, să știm cum se comportă profesorii?! (…). Și atunci corect este să evaluăm toate competențele cheie.

Acum este o discuție, că am fost surprinși de mișcarea pe care a făcut-o Comisia Europeană la început de an, că ați văzut că au discutat despre faptul că cele opt competențe-cheie ar trebui cumva minimal să fie reduse la cinci ‘basic skills’, adică cinci competențele focalizate pe abilități’, a declarat Daniel David, potrivit Agerpres.

Admiterea la liceu: metodologie de ocupare a locurilor

El a spus că ia în calcul și o metodologie pentru ocuparea locurilor în licee.

„Sunt de acord și vreau să păstrez ideea bună din lege (…) ca măcar până la 50% din locurile pe care le avem la licee să poată să fie ocupate printr-un examen organizat de licee. Sigur, aici va trebui să fim atenți la ce metodologie facem, ca să avem niște standarde prin care să nu devină un business foarte personal al unor unități școlare. Cred că este un lucru important. În același timp, cred că trebuie să vină după examenul național. (…)

Poate cineva în ziua respectivă chiar a avut o zi proastă când dă examenul național. Poate e foarte bun la Biologie și Chimie și pur și simplu la Matematică și Limba și literatura română, ca urmare a unei zile proaste, ne-am trezit că are o notă foarte mică. I-ai omorât orice șansă de a merge la un liceu bun, într-o zonă de Științe.

El poate fi foarte, foarte bine pregătit pe acele componente. Deci, aș lăsa-o, dar după o metodologie în care să controlăm, ca să spun așa, arbitrariul și lucrurile incorecte care pot să apară”, a explicat ministrul Educației.

Publicitate

Tot ca ”principiu”, a arătat el, ar descentraliza și mai mult spre licee și spre specializări chiar, ca să acorde ponderi diferite pentru disciplinele care vor intra în Evaluarea națională.

”Din nou mi se pare că personalizăm bine educația dacă facem acest lucru. Eu am avut o problemă de la început cu acest examen de clasa VIII-a, pentru că este nenatural într-un sistem obligatoriu. Adică, când noi știm că învățământul obligatoriu va merge până la nivel de liceu, tu să faci un examen atât de greu, complicat, pe două materii, care după aceea să marcheze traiectoria de viață a copilului, cred că este incorect”, a transmis ministrul Educației.

Citeste mai mult

Eveniment

Prezidențiale2025: Nicușor Dan spune că ar putea depune jurământul în fața Parlamentului lunea viitoare

Publicat

Publicitate

Președintele ales, Nicușor Dan, a afirmat că ar putea depune jurământul în fața Parlamentului lunea viitoare, în condițiile în care Curtea Constituțională urmează să valideze joi rezultatul alegerilor prezidențiale.

‘Dacă nu se întâmplă nimic extraordinar, o să fie o ședință a Curții Constituționale joi, la amiază, în care se validează alegerile și jurământul se depune în fața Parlamentului, foarte probabil, luni, la amiază’, a declarat Nicușor Dan, luni, pentru B1 Tv.

El a spus că ar putea efectua prima vizită externă la Bruxelles. ‘Chișinău, Bruxelles sau Washington. Probabil că Bruxelles’, a menționat Nicușor Dan.

Președintele ales i-a indicat pe Valentin Naumescu, Corneliu Bjola, Iulian Fota drept posibili consilieri în domeniul politicii externe.

‘Am lucrat cu niște oameni care m-au ajutat pe viziunea pe politică externă. În măsura în care dumnealor vor dori să se implice, cu mare plăcere. (…) Domnul Naumescu, domnul Bjola, domnul Fota’, a explicat el.

Nicușor Dan a reiterat că unul dintre obiectivele sale va fi clarificarea responsabilităților pentru modul în care s-au desfășurat alegerile prezidențiale din noiembrie 2024.

Publicitate

‘Ce s-a întâmplat la alegerile din noiembrie a fost un eșec și, ca președinte, vreau să lămurim cât de repede și cât mai temeinic chestiunea asta, pentru că nu e normal ca după șase luni, din noiembrie, să știm doar că avem un om de afaceri care a dat un milion de euro către niște influenceri. Cam acesta este rezultatul. Ca președinte voi încerca să clarific responsabilitățile pe ce s-a întâmplat în alegerile din noiembrie’, a transmis Nicușor Dan. AGERPRES

Citeste mai mult

Educație

FOTO: „Diferiți, dar egali”: Mobilitate de învățare pentru profesori la Școala Gimnazială Nr. 2 Tudor Vladimirescu – Albești

Publicat

Publicitate

În perioada 12 -16 mai 2025, la Școala Gimnazială Nr. 2 Tudor Vladimirescu-Albești a avut loc cea de-a treia mobilitate din cadrul proiectului Erasmus + „Diferiți, dar egali”, o mobilitate de învățare pentru profesorii din cele patru școli partenere: Școala Gimnazială Nr. 2 Tudor Vladimirescu-Albești – ROMÂNIA; OU „Sv. sv. Kiril i Metodiy“ – BULGARIA; OOU Petar Pop Arsov – MACEDONIA DE NORD și Canakkale Provincial National Education Directorate – TURCIA.

În cele cinci zile petrecute în România, școlile partenere din cadrul proiectului Erasmus + „Diferiți, dar egali” au participat la numeroase activități și workshop-uri în vederea dezvoltării unor competențe civice, sociale, a unor abilități de cooperare, de integrare, de învățare a obiceiurilor și tradițiilor celorlalți. Astfel, cei zece profesori prezenți la unitatea de învățământ din România au descoperit tradițiile populare românești, au participat la activități ce au presupus incluziunea, diversitatea culturală și multiculturalism, toate fiind realizate cu scopul de a fi aplicate în școlile partenere pentru a atinge obiectivul combaterii abandonului școlar, a prevenirii eșecului școlar și pentru a elimina barierele sociale, etnice și de orice altă formă de discriminare.

Programul mobilității a cuprins următoarele activități:

  1. Ziua 1: deschiderea mobilității (la care au participat inspectorul școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Botoșani, prof. Bogdan Suruciuc, inspector – prof. Sandu Liliana Cristina și primarul comunei Albești – Cristian Câmpanu); vizitarea Școlii Gimnaziale Nr. 2 Tudor Vladimirescu-Albești; participarea la workshop-ul pe tema incluziunii „Include-mă în viața ta!”; vizitarea Primăriei Albești și participarea la o masă rotundă pe tema educației și a sistemului de învățământ din școlile partenere în proiect.
  2. Ziua 2: Plantarea copacului prieteniei – simbolul proiectului Erasmus + „Diferiți, dar egali”; participarea la workshop-ul realizat în parteneriat cu părinții (vizitarea afacerilor locale ale părinților); participarea la workshop-ul pe tema diversității culturale „Încondeierea ouălor. Tradiție de zeci de ani” la Muzeul de Etnografie din Trușești.
  3. Ziua 3: Vizitarea orașului Iași. Descoperirea unor obiective turistice și culturale reprezentative pentru zona Moldovei: Palatul Culturii; Biserica Sfinții Trei Ierarhi; Biserica Sf. Nicolae Domnesc; Teatrul „Vasile Alecsandri”; Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” – Sala Pașilor Pierduți.
  4. Ziua 4: Pe urmele lui Mihai Eminescu: activități culturale care au presupus vizitarea Bisericii Uspenia (unde a fost botezat poetul); vizitarea Casei Memoriale „Mihai Eminescu” din Ipotești; vizitarea Muzeului din Ipotești și drumeție spre „lacul cu nuferi”; cina tradițională.
  5. Ziua 5: participarea la workshop-ul „Uniți prin diversitate!” – realizarea unei capsule a timpului în care fiecare țară parteneră a transmis un mesaj care va rămâne pentru eternitate; ceremonia de decernare a certificatelor; încheierea mobilității.
  6. Proiectul Erasmus + „Diferiți, dar egali”, un proiect de Educație școlară, KA2, parteneriate la scară mică, nr. ref. 2023-2-RO01-KA210-SCH-000177472, a fost implementat în școlile partenere încă din mai 2024, având ca obiective: creșterea gradului de participare a elevilor la activitatea școlară din instituțiile partenere; dezvoltarea comportamentului responsabil al comunităților școlare în raport cu egalitatea de șanse; cultivarea unei relații mai bune între părinți și școli prin inițierea unui număr sporit de activități comune școală-familie-comunitate: activități de consiliere parentală, programe educaționale dezvoltate în școlile partenere și scăderea discriminării elevilor vulnerabili din școlile partenere.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending