Connect with us

Eveniment

BACALAUREAT 2023: Modele de subiecte la examen. Variante de pregătire pentru liceeni, pe discipline

Publicat

Publicitate

Bacalaureat 2023: Ministerul Educației a publicat modele de subiecte pentru examen. Elevii de clasa a XII-a vor susține probele în perioada 12-29 iunie.

Cursurile pentru liceeni se încheie în 2 iunie și înscrierile la examen se fac în 29 mai – 2 iunie 2023.

Examenul este organizat cu susținerea probelor orale în perioada 12-21 iunie 2023 și apoi cele scrise, în 26-29 iunie.

Primele rezultate vor fi cunoscute în 3 iulie.

CALENDAR Bacalaureat 2023, sesiunea iunie – iulie

  • 29 mai – 2 iunie 2023: Înscrierea candidaților la prima sesiune de examen
  • 2 iunie 2023: Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a
  • 12 – 14 iunie 2023: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A
  • 14 – 15 iunie 2023: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B
  • 14 – 16 iunie 2023: Evaluarea competențelor digitale – proba D
  • 19 – 21 iunie 2023: Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C
  • 26 iunie 2023: Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă
  • 27 iunie 2023: Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă
  • 28 iunie 2023: Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă
  • 29 iunie 2023: Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă
  • 3 iulie 2023: Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12.00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12:00 – 18:00
  • 4 – 6 iulie 2023: Rezolvarea contestațiilor
  • 7 iulie 2023: Afișarea rezultatelor finale

Modele de subiecte/bareme – BACALAUREAT 2023

ROMÂNĂ

MATEMATICĂ

ISTORIE

ANATOMIE

BIOLOGIE

FIZICĂ

CHIMIE

INFORMATICĂ

GEOGRAFIE

LOGICĂ

ECONOMIE

FILOSOFIE

SOCIOLOGIE

PSIHOLOGIE

SUBIECTE și BAREME – ROMÂNĂ – proba scrisă Bacalaureat 2022

SUBIECTE și BAREME – proba obligatorie a profilului Bacalaureat 2022

Matematică

Matematică – Mate/Info

Publicitate

Matematică – Științe ale Naturii

Matematică – Tehnologic

Matematică – Pedagogic

Istorie

SUBIECTE și BAREME Bacalaureat 2022 – proba la alegere

ANATOMIE

Subiect Anatomie Bacalaureat 2022

Barem Anatomie Bacalaureat 2022

BIOLOGIE

Subiect Biologie Bacalaureat 2022

Barem Biologie Anatomie Bacalaureat 2022

FIZICĂ

Subiect Fizică teoretic/vocațional Bacalaureat 2022

Barem Fizică teoretic/vocațional Bacalaureat 2022

Subiect Fizică tehnologic Bacalaureat 2022

Barem Fizică tehnologic Bacalaureat 2022

CHIMIE

Subiect Chimie anorganică Bacalaureat 2022

Barem Chimie anorganică Bacalaureat 2022

Subiect Chimie organică Bacalaureat 2022

Barem Chimie organică Bacalaureat 2022

INFORMATICĂ

Subiect Informatică C/C++ (mate-info) Bacalaureat 2022

Subiect Informatică Pascal (mate-info) Bacalaureat 2022

Barem Informatică (mate-info) Bacalaureat 2022

Subiect Informatică C/C++ (științe nat) Bacalaureat 2022

Subiect Informatică Pascal (științe nat) Bacalaureat 2022

Barem Informatică (științe nat) Bacalaureat 2022

GEOGRAFIE

Subiect Geografie Bacalaureat 2022

Barem Geografie Bacalaureat 2022

LOGICA

Subiect Logică Bacalaureat 2022

Barem Logică Bacalaureat 2022

ECONOMIE

Subiect Economie Bacalaureat 2022

Barem Economie Bacalaureat 2022

FILOSOFIE

Subiect Filosofie Bacalaureat 2022

Barem Filosofie Bacalaureat 2022

SOCIOLOGIE

Subiect Sociologie Bacalaureat 2022

Barem Sociologie Bacalaureat 2022

PSIHOLOGIE

Subiect Psihologie Bacalaureat 2022

Barem Psihologie Bacalaureat 2022

SUBIECTE și BAREME – ROMÂNĂ – proba scrisă Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

SUBIECTE și BAREME – proba obligatorie a profilului Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

Matematică

Matematică – Mate/Info

Matematică – Științe ale Naturii

Matematică – Tehnologic

Matematică – Pedagogic

Istorie

SUBIECTE și BAREME – proba la alegere – Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

ANATOMIE

Subiect Anatomie Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

Barem Anatomie Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

BIOLOGIE

Subiect Biologie Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

Barem Biologie Anatomie Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

GEOGRAFIE

Subiect Geografie Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

Barem Geografie Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

LOGICĂ

Subiect Logică Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

Barem Logică Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

FIZICĂ

Subiect Fizică teoretic/vocațional Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

Barem Fizică teoretic/vocațional Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

Subiect Fizică tehnologic Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

Barem Fizică tehnologic Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

CHIMIE

Subiect Chimie anorganică Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

Barem Chimie anorganică Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

Subiect Chimie organică Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

Barem Chimie organică Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

INFORMATICĂ

Subiect Informatică C/C++ (mate-info) Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

Subiect Informatică Pascal (mate-info) Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

Barem Informatică (mate-info) Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

Subiect Informatică C/C++ (științe nat) Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

Subiect Informatică Pascal (științe nat) Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

Barem Informatică (științe nat) Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

ECONOMIE

Subiect Economie Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

Barem Economie Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

FILOSOFIE

Subiect Filosofie Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

Barem Filosofie Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

SOCIOLOGIE

Subiect Sociologie Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

Barem Sociologie Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

PSIHOLOGIE

Subiect Psihologie Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

Barem Psihologie Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Incendiu puternic în parcarea unui service auto din Botoșani: Două mașini distruse, alte vehicule și acoperișul afectate

Publicat

Publicitate

Un incendiu violent a izbucnit, duminică după-amiază, în parcarea unui service auto din municipiul Botoșani, provocând pagube importante și un val de panică în rândul celor aflați în zonă. Flăcările au cuprins rapid două autoturisme, extinzându-se ulterior către clădirea service-ului și amenințând să afecteze alte patru mașini aflate în apropiere. Doar intervenția rapidă și profesionistă a pompierilor a prevenit o catastrofă.

Alarma a fost dată de un bărbat care a observat coloana de fum și flăcările puternice care ieșeau din zona parcării. A sunat imediat la 112, iar la fața locului s-au deplasat, în cel mai scurt timp, echipaje din cadrul Detașamentului de Pompieri Botoșani, cu două autospeciale de stingere și o ambulanță SMURD.

Ajunși la fața locului, salvatorii au constatat că incendiul se manifesta cu violență la două autoturisme, iar căldura degajată a afectat și un al treilea vehicul. Flăcările au pătruns până la ușile și geamurile atelierului auto, deteriorând inclusiv o parte din acoperiș. Aproximativ 70 de metri pătrați din acoperișul clădirii au fost cuprinși de foc, iar fumul gros s-a ridicat deasupra cartierului, fiind vizibil de la distanță.

Pompierii au reușit să izoleze focul înainte ca acesta să se propage la restul construcției, care are o suprafață totală de aproximativ 300 de metri pătrați, precum și la alte patru autoturisme parcate în vecinătate. Intervenția promptă a echipajelor a fost crucială pentru limitarea dezastrului și evitarea unui incendiu de proporții mai mari.

Potrivit primelor concluzii, cel mai probabil, incendiul a fost provocat de un scurtcircuit electric la unul dintre autoturisme.

Reprezentanții ISU Botoșani fac apel la responsabilitate și reamintesc șoferilor câteva măsuri esențiale pentru prevenirea incendiilor auto:

Publicitate
  • Verificați în mod regulat instalația electrică a vehiculului;

  • Nu efectuați improvizații la sistemele electrice;

  • Nu neglijați eventualele scurgeri de carburanți sau uleiuri;

  • Asigurați-vă că instalațiile de iluminat nu sunt defecte sau neizolate;

  • Verificați periodic valabilitatea stingătorului din autovehicul.

„Astfel de incidente pot degenera rapid și pot pune în pericol nu doar bunurile materiale, ci și viețile celor aflați în apropiere. Recomandăm tuturor cetățenilor să trateze cu maximă seriozitate verificările tehnice și să intervină la primele semne de nereguli”, a transmis Inspectoratul pentru Situații de Urgență.

Pompierii botoșăneni rămân mobilizați 24 de ore din 24 pentru gestionarea tuturor situațiilor de urgență din județ. Evenimentele de acest tip sunt atent monitorizate de Centrul Operațional Județean, care are ca principal obiectiv coordonarea operativă a intervențiilor în sprijinul cetățenilor.

Ancheta privind cauza exactă a incendiului este în desfășurare. În paralel, se evaluează și pagubele materiale produse. Din fericire, nu au fost înregistrate victime.

Citeste mai mult

Eveniment

Noul Guvern Bolojan, aproape gata: 5 vicepremieri; 6 miniștri PSD; 4 – PNL; 4 – USR; 2 – UDMR

Publicat

Publicitate

Noul Guvern care va fi condus de Ilie Bolojan va avea cinci vicepremieri, șase miniștri de la PSD, patru – PNL, patru – USR și doi – UDMR, relatează agerpres.ro.

PSD, PNL, UDMR și USR au stabilit în acest sfârșit de săptămână propunerile de miniștri care vor face parte din Guvernul Bolojan.

Componența noului Executiv va fi:

Ilie Bolojan – premier

* Marian Neacșu – vicepremier

Tánczos Barna – vicepremier

Publicitate

Dragoș Anastasiu – vicepremier pentru reformă

Cătălin Predoiu – ministrul Afacerilor Interne, vicepremier

Ionuț Moșteanu – ministrul Apărării Naționale, vicepremier

* Alexandru Nazare – ministrul Finanțelor

Ciprian Șerban – ministrul Transporturilor și Infrastructurii

Radu Marinescu – ministrul Justiției

Radu Miruță – ministrul Digitalizării și Economiei

* Alexandru Rogobete – ministrul Sănătății

Cseke Attila – ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației

* Florin Barbu – ministrul Agriculturii

* Florin Manole – ministrul Muncii

* Andras Demeter Istvan – ministrul Culturii

* Daniel David – ministrul Educației

Oana Țoiu – ministrul Afacerilor Externe

Dragoș Pîslaru – ministrul Investițiilor și Fondurilor Europene

* Bogdan Ivan – ministrul Energiei

Diana Buzoianu – ministrul Mediului.

Citeste mai mult

Eveniment

Rezultatele tragerilor la LOTO de duminică, 22 iunie 2025

Publicat

Publicitate

LOTERIA ROMÂNĂ a continuat, duminică, 22 iunie 2025, seria extragerilor Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc.

Numerele extrase, 22 iunie 2025:

Loto 6/49: 17, 27, 31, 18, 38, 5

Loto 5/40: 26, 23, 38, 35, 34, 8

Joker: 10, 16, 42, 22, 38 + 16

Noroc: 8 1 1 9 9 7 0

Publicitate

Noroc Plus: 1 0 4 9 9 9

Super Noroc: 9 4 6 2 8 9

Citeste mai mult

Cultura

MOMENTUL DE CULTURĂ. CU GEORGICĂ MANOLE (362)

Publicat

Publicitate

O rubrică realizată de profesor Georgică Manole, scriitor, epigramist:

EMINESCU PEDAGOG (VIII) 

În preocupările lui Eminescu privind didactica se pot întâlni și puncte de vedere privind personalitatea învățătorului.  În raportul nr. 217 / 76 pe care Eminescu îl adresează Ministerului Instrucției de atunci, Toma Chiricuță găsește  o atitudine tranșantă: „Asupra unui învățător nu trebuie însă să atârne nici măcar pretextul unei desconsiderări din partea concetățenilor și a școlarilor săi”. În „Raportul asupra conferințelor cu învățătorii din județul Iași” (vezi „Opere  complete”) atrage atenția că învățătorii buni nu sunt doar produsul școlilor care i-au format, ci mai mult ai naturii, care i-a înzestrat cu un adânc simț pedagogic: „aceștia sunt învățătorii născuți”.  Și față de școlile care i-au format ca învățători, Eminescu  este destul de realist: „Cunoștințele lor consistă în genere în vorbe moarte, a căror realitate vie n-o pricep”.  Sensul acestei fraze este întărit de o explicație a  autorului studiului, Toma Chiricuță: „Școlile au dat acestor învățători mai mult cunoștințe superficiale și o metodă insuficientă”.  Din  raportul amintit, Toma Chiricuță extrage: 1) „lipsa absolută de mijloace pedagogice”; 2) „lipsa unei foi învățătorești”; 3) „cărțile didactice, câte sunt la noi, sunt pentru licee. Învățătorii rurali n-au ce citi, chiar dacă vor”; 4) „deși programul școalelor noastre rurale e încărcat cu aceste științe, totuși pentru a-i face apți pe învățători la propunerea unor asemenea cunoștințe, nu există până astăzi un singur mijloc, nici măcar un organ periodic”.

Toma Chiricuță descoperă în finalul raportului amintit o idee eminesciană  cu privire la „desăvârșirea culturii profesionale a oamenilor școalei”, reluând acest pasaj:      „Atrăgându-vă atenția asupra acestor lipsuri, vă rog totodată, Domnule Ministru, să binevoiți a hotărî dacă n-ar fi bine ca aceste conferințe să se ție pe viitor în feriile Crăciunului și ale Paștelor. Atunci petrec în genere în Iași profesorii de la institutele secundare, din mijlocul cărora s-ar găsi mulți a căror metodă ar servi de model învățătorilor rurali și ale căror prelegeri le-ar putea îmbogăți cunoștințele”. Observând prezența  unui mare număr de suplinitori în învățământ, Eminescu scrie în raportul către ministru: 1. „Totdeauna am crezut că în locul unor suplinitori inepți e mai bine să nu fie de fel”; 2. „Școala să fie școală, Statul stat și omul om”.  În fapt Eminescu dorea ca primăriile de comune să aloce sumele necesare școlilor și salariului învățătorului, „popa să fie bun”, „dările să fie mici”, iar „învățătorii pedagogi” ca cea mai înaltă accepție în care se poate lua cuvântul învățător.  În recenzia la „Manualul de Istoria românilor” a lui Gr. Cristescu, Eminescu cere învățătorilor să fie colaboratori științifici la munca pedagogilor: „O recomandăm cartea învățătorilor și dorim ca fiecare să-și facă observațiile sale asupra ei, căci autorul, după câte știm, va da edițiilor sale viitoare toate schimbările, câte i s-ar propune de către învățătorii practici și competenți. Căci numai astfel se creează o adevărată literatură didactică: prin munca comună a întregului corp învățătoresc”.  Adevărul este, observă Toma Chiricuță,  că marele nostru poet  are meritul de a fi enunțat  câteva idei  mari: 1) că pedagogia nu este o știință creată numai de câțiva, ci este o muncă colectivă care se adună și se desăvârșește necontenit; 2) că se gândește numai la un câmp restrâns, pe care ar trebui să se afirme colaborarea profesorilor: câmpul literaturii didactice; 3.) are meritul de a pune problema pedagogiei experimentale; 4) este, până la un punct, un creator în domeniul educației; 5) are contribuții pe tărâmul istoriei pedagogiei și culturii românești; 6) a propus crearea unei biblioteci pedagogice pentru învățători; 7) propune întemeierea  unei publicații periodice pentru învățători; 8) recomandă instituirea unor cursuri de vacanță în vederea perfecționării culturii învățătorilor. Și să nu uităm, toate acestea la nivelul anului 1875. (VA URMA)

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending