Până la finele anului viitor vor fi finalizaţi aproape 250 de kilometri de autostradă şi drum expres, a anunţat prim-ministrul Marcel Ciolacu, relatează agerpres.ro.
Şeful Executivului a participat, miercuri, la semnarea ultimului contract de lucrări pentru Lotul 3 din tronsonul Ploieşti – Buzău al Autostrăzii A7 (Autostrada Moldovei).
Practic, astăzi a fost semnat contractul pentru ultimul lot din A7, Pietroasele-Municipiul Buzău, cu Asocierea de constructori turci NUROL INŞAAT VE TICARET (lider) – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET, respectând temenele legale asumate prin finanțarea din PNRR.
“Anul acesta, domnul Grindeanu şi echipa sa vor mai semna încă aproape 60 de km de autostradă şi vor da în folosinţă 100 de km de autostradă şi drum expres. De foarte mult timp nu s-a mai întâmplat acest lucru în România. Mă bucur că am reuşit să deblocăm infrastructura mare. Toată Autostrada Moldovei este prinsă în PNRR, este din fonduri europene, ca să înţelegem adevărata importanţă a PNRR-ului şi, din cifrele pe care le am eu, dar sigur domnul ministru Grindeanu să detalieze, anul viitor o să finalizăm aproape 250 km de autostradă şi de drum expres”, a afirmat Ciolacu.
El a reamintit că anul trecut a fost prezent, tot la Buzău, alături de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, unde a fost semnat contractul pentru primul lot din Autostrada Moldovei.
“Împreună cu domnul ministru Sorin Grindeanu şi cu echipa de la CNAIR, domnul director Pistol, acum un an şi ceva am fost tot la Buzău şi am semnat primul lot din cele 13 loturi care constituie Autostrada A7, de fapt Autostrada Moldovei, mult-promisa autostradă a Moldovei de 30 şi ceva de ani. Echipa coordonată de către ministrul Sorin Grindeanu a reuşit nu numai să deblocheze absolut toate licitaţiile şi să le încheie, astăzi, în ceea ce priveşte ultimul lot, dar a reuşit ca toate să fie în derulare şi în execuţie în acest moment. Din informaţiile mele, parcă doar la lotul 2 este o anumită întârziere, unde unul dintre participanţi a şi anunţat că va încerca să recupereze decalarea. În rest, pe toate loturile, constructorii implicaţi sunt în termenele asumate şi chiar le-au depăşit”, a declarat Ciolacu.
Asocierea de constructori turci NUROL INŞAAT VE TICARET (lider) – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET va avea la dispoziție 20 de luni și 1,09 miliarde de lei, fără TVA pentru a finaliza lucrările pe cei 13,9 km ai lotului cuprins între localitatea Pietroasele și MunicipiulBuzău, ultimul lot fără constructor dintre cele 13 loturi ale Autostrăzii Moldovei Ploiești – Pașcani.
În cadrul contractului finanțat prin PNRR, Asocierea va construi inclusiv 8 poduri și un pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.260 m.
Licitația pentru acest lot al A7 a fost lansată în septembrie 2021, dar rezultatul ei a fost contestat de 4 ori.
În prezent, situația loturilor A7 (de la Ploiești la Pașcani) a căror construcție este finanțată prin PNRR este următoarea:
Ploiești -Buzău
lotul 1 (Dumbrava – Mizil (21 km), cu o lungime de 21 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 25% (contract semnat in data de 16 iunie 2022). Lucrările trebuie finalizate până in luna octombrie anul 2024.
lotul 2 (Mizil – Pietroasele), cu o lungime de 28,35 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 20,5 % (contract semnat in data de 7 iunie 2022). Lucrările trebuie finalizate până in luna octombrie anul 2024.
Buzău – Focșani
lotul 1 (Buzău – Vadu Pașii), cu o lungime de 4,6 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 21 % (contract semnat in data de 06.09.2022). Lucrările trebuie finalizate până in luna august anul 2024.
lotul 2 (Vadu Pașii – Râmnicu Sărat), cu o lungime de 30,8 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 22% (contract semnat in data de 12.01.2023). Lucrările trebuie finalizate până in luna aprilie anul 2025.
lotul 3 (Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni), cu o lungime de 36,1 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 22% (contract semnat in data de12.01.2023). Lucrările trebuie finalizate până in luna aprilie anul 2024.
lotul 4 (Mândrești Munteni – Focșani), cu o lungime de 10,94 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 24% (contract semnat in data de 06.09.2022). Lucrările trebuie finalizate până in luna in luna august anul 2024.
Focșani – Bacău
lotul 1 (Focșani – Domnești Târg), cu o lungime de 35,6 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 9,5% (contract semnat in data de 15.12.2022). Lucrările trebuie finalizate până in luna septembrie anul 2025.
lotul 2 (Domnești Târg – Răcăciuni), cu o lungime de 38,78 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 2% (contract semnat in data de 15.12.2022). Lucrările trebuie finalizate până in luna noiembrie anul 2025.
lotul 3 (Răcăciuni – Bacău), cu o lungime de 21,52 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 1,25% (contract semnat in data de 15.12.2022). Lucrările trebuie finalizate până in luna noiembrie anul 2025.
Bacău – Pașcani
lotul 1 (Săucești – Trifești), cu o lungime de 30,3 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 2,9% (contract semnat in data de 15.02.2023). Lucrările trebuie finalizate până in luna noiembrie anul 2025.
lotul 2 (Trifești – Gherăeşti), cu o lungime de 18,99 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 1% (contract semnat in data de 15.02.2023). Lucrările trebuie finalizate până in luna noiembrie anul 2025.
lotul 3 (Mircești – Pașcani), cu o lungime de 28,09 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 1,2% (contract semnat in data de 15.02.2023). Lucrările trebuie finalizate până in luna noiembrie anul 2025.
A7 reprezintă practic coloana vertebrală a infrastructurii rutiere din zona Moldovei și este o alternativă modernă la DN2 (E85), unul dintre cele mai periculoase drumuri din România.
După ce va fi construită în totalitate, Autostrada Moldovei (A7) va asigura conectarea Reginii Moldova, pe o ruta de mare viteză, cu PortulConstanța ( pe ruta A7-A3-A0-A2) dar și cu frontiera cu Ucraina (vama Siret).
Traficul rutier de tranzit se va muta pe această autostrada ceea ce va degreva DN2, pe care se va desfăsura preponderent traficul rutier local.
Această autostradă (aflată în mare parte pe Coridorul9 Pan European care tranzitează România) va ajuta regiunea Moldova să se dezvolte economic într-un ritm susținut.