Connect with us

Administratie

Autostrada Moldovei A7. Ciolacu: 100 de kilometri de autostradă vor fi finalizați până la sfârșitul anului și 250 km. în 2024

Publicat

Publicitate

Până la finele anului viitor vor fi finalizaţi aproape 250 de kilometri de autostradă şi drum expres, a anunţat prim-ministrul Marcel Ciolacu, relatează agerpres.ro.

Şeful Executivului a participat, miercuri, la semnarea ultimului contract de lucrări pentru Lotul 3 din tronsonul Ploieşti – Buzău al Autostrăzii A7 (Autostrada Moldovei).

Practic, astăzi a fost semnat contractul pentru ultimul lot din A7, Pietroasele-Municipiul Buzău, cu Asocierea de constructori turci NUROL INŞAAT VE TICARET (lider) – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET, respectând temenele legale asumate prin finanțarea din PNRR.

„Anul acesta, domnul Grindeanu şi echipa sa vor mai semna încă aproape 60 de km de autostradă şi vor da în folosinţă 100 de km de autostradă şi drum expres. De foarte mult timp nu s-a mai întâmplat acest lucru în România. Mă bucur că am reuşit să deblocăm infrastructura mare. Toată Autostrada Moldovei este prinsă în PNRR, este din fonduri europene, ca să înţelegem adevărata importanţă a PNRR-ului şi, din cifrele pe care le am eu, dar sigur domnul ministru Grindeanu să detalieze, anul viitor o să finalizăm aproape 250 km de autostradă şi de drum expres”, a afirmat Ciolacu.

El a reamintit că anul trecut a fost prezent, tot la Buzău, alături de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, unde a fost semnat contractul pentru primul lot din Autostrada Moldovei.

Publicitate

„Împreună cu domnul ministru Sorin Grindeanu şi cu echipa de la CNAIR, domnul director Pistol, acum un an şi ceva am fost tot la Buzău şi am semnat primul lot din cele 13 loturi care constituie Autostrada A7, de fapt Autostrada Moldovei, mult-promisa autostradă a Moldovei de 30 şi ceva de ani. Echipa coordonată de către ministrul Sorin Grindeanu a reuşit nu numai să deblocheze absolut toate licitaţiile şi să le încheie, astăzi, în ceea ce priveşte ultimul lot, dar a reuşit ca toate să fie în derulare şi în execuţie în acest moment. Din informaţiile mele, parcă doar la lotul 2 este o anumită întârziere, unde unul dintre participanţi a şi anunţat că va încerca să recupereze decalarea. În rest, pe toate loturile, constructorii implicaţi sunt în termenele asumate şi chiar le-au depăşit”, a declarat Ciolacu.

Asocierea de constructori turci NUROL INŞAAT VE TICARET (lider) – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET va avea la dispoziție 20 de luni și 1,09 miliarde de lei, fără TVA pentru a finaliza lucrările pe cei 13,9 km ai lotului cuprins între localitatea Pietroasele și MunicipiulBuzău, ultimul lot fără constructor dintre cele 13 loturi ale Autostrăzii Moldovei Ploiești – Pașcani.

În cadrul contractului finanțat prin PNRR, Asocierea va construi inclusiv 8 poduri și un pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.260 m.

Licitația pentru acest lot al A7 a fost lansată în septembrie 2021, dar rezultatul ei a fost contestat de 4 ori.

În prezent, situația loturilor A7 (de la Ploiești la Pașcani) a căror construcție este finanțată prin PNRR este următoarea:

Ploiești -Buzău

lotul 1 (Dumbrava – Mizil (21 km), cu o lungime de 21 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 25% (contract semnat in data de 16 iunie 2022). Lucrările trebuie finalizate până in luna octombrie anul 2024.

lotul 2 (Mizil – Pietroasele), cu o lungime de 28,35 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 20,5 % (contract semnat in data de 7 iunie 2022). Lucrările trebuie finalizate până in luna octombrie anul 2024.

Buzău – Focșani

lotul 1 (Buzău – Vadu Pașii), cu o lungime de 4,6 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 21 % (contract semnat in data de 06.09.2022). Lucrările trebuie finalizate până in luna august anul 2024.

lotul 2 (Vadu Pașii – Râmnicu Sărat), cu o lungime de 30,8 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 22% (contract semnat in data de 12.01.2023). Lucrările trebuie finalizate până in luna aprilie anul 2025.

lotul 3 (Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni), cu o lungime de 36,1 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 22% (contract semnat in data de12.01.2023). Lucrările trebuie finalizate până in luna aprilie anul 2024.

lotul 4 (Mândrești Munteni – Focșani), cu o lungime de 10,94 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 24% (contract semnat in data de 06.09.2022). Lucrările trebuie finalizate până in luna in luna august anul 2024.

Focșani – Bacău

lotul 1 (Focșani – Domnești Târg), cu o lungime de 35,6 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 9,5% (contract semnat in data de 15.12.2022). Lucrările trebuie finalizate până in luna septembrie anul 2025.

lotul 2 (Domnești Târg – Răcăciuni), cu o lungime de 38,78 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 2% (contract semnat in data de 15.12.2022). Lucrările trebuie finalizate până in luna noiembrie anul 2025.

lotul 3 (Răcăciuni – Bacău), cu o lungime de 21,52 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 1,25% (contract semnat in data de 15.12.2022). Lucrările trebuie finalizate până in luna noiembrie anul 2025.

Bacău – Pașcani

lotul 1 (Săucești – Trifești), cu o lungime de 30,3 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 2,9% (contract semnat in data de 15.02.2023). Lucrările trebuie finalizate până in luna noiembrie anul 2025.

lotul 2 (Trifești – Gherăeşti), cu o lungime de 18,99 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 1% (contract semnat in data de 15.02.2023). Lucrările trebuie finalizate până in luna noiembrie anul 2025.

lotul 3 (Mircești – Pașcani), cu o lungime de 28,09 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 1,2% (contract semnat in data de 15.02.2023). Lucrările trebuie finalizate până in luna noiembrie anul 2025.

A7 reprezintă practic coloana vertebrală a infrastructurii rutiere din zona Moldovei și este o alternativă modernă la DN2 (E85), unul dintre cele mai periculoase drumuri din România.

După ce va fi construită în totalitate, Autostrada Moldovei (A7) va asigura conectarea Reginii Moldova, pe o ruta de mare viteză, cu PortulConstanța ( pe ruta A7-A3-A0-A2) dar și cu frontiera cu Ucraina (vama Siret).

Traficul rutier de tranzit se va muta pe această autostrada ceea ce va degreva DN2, pe care se va desfăsura preponderent traficul rutier local.

Această autostradă (aflată în mare parte pe Coridorul9 Pan European care tranzitează România) va ajuta regiunea Moldova să se dezvolte economic într-un ritm susținut.

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Economie

Vești mai bune pentru românii cu credite ipotecare. A scăzut valoarea IRCC. Cum sunt influențate ratele la bănci

Publicat

Publicitate

Vești mai bune pentru românii cu credite ipotecare. Valoarea Indicelui de Referință pentru Creditele Consumatorilor (IRCC) scade ușor, de la 5,66% la 5,55%. Aceasta va afecta, în principal, ratele celor care au credite ipotecare cu dobândă variabilă, în special cei care au accesat programul „Noua Casă”, potrivit Băncii Naționale a României (BNR), informează alba24.ro.

BNR a publicat luni noul indice IRCC pentru perioada 1 aprilie – 30 iunie 2025. Astfel, valoarea indicelui scade ușor, de la 5,66% la 5,55%, ceea ce va afecta, în principal, ratele celor care au credite ipotecare cu dobândă variabilă, în special cei care au accesat programul „Noua Casă”, notează Mediafax.

A scăzut valoarea IRCC. Cum sunt influențate ratele la bănci
Într-un calcul standard, pentru un credit ipotecar de 50.000 de euro (echivalent lei), rata lunară va scădea de la 1.792 de lei, cât este în prezent cu IRCC de 5,66%, la 1.773 de lei, de la 1 aprilie, odată cu aplicarea noii valori a indicelui de 5,55%.

Astfel, scăderea ratelor va fi modestă, de aproximativ 1-2%, după cum explică Claudiu Trandafir, Business Development Director la Kiwi Finance, potrivit Gândul.

Deși majoritatea românilor au ales să-și fixeze dobânzile, iar fluctuațiile IRCC nu le mai influențează ratele, această schimbare este importantă pentru persoanele care au credite ipotecare cu dobândă variabilă. Aceștia vor simți o reducere ușoară a ratelor lunare.

IRCC ar putea continua să scadă

Publicitate

Pentru cei care urmează să își plătească ratele în următoarele trimestre, IRCC ar putea continua să scadă. Dacă nu vor exista modificări neprevăzute, IRCC ar putea ajunge la 5,44% sau chiar 5,25% în lunile următoare.

Totuși, diferența între dobânzile fixe și cele variabile va rămâne considerabilă, cu un decalaj de peste 250 de puncte de bază în 2025.

IRCC este stabilit trimestrial de BNR și reprezintă media aritmetică a valorilor IRCC zilnice din perioada precedentă, luând în considerare toate zilele lucrătoare din acel trimestru. Acest indice este aplicat de băncile comerciale pentru creditele cu dobândă variabilă, iar valoarea sa este utilizată pentru stabilirea dobânzii aplicate de instituțiile de credit pentru trimestrul următor.

Citeste mai mult

Eveniment

România produce carne de pui în proporție de 100% față de nevoile naționale, cu posibilități de export

Publicat

Publicitate

România produce carne de pui, în ferme, în proporție de 100% față de nevoile naționale, având și posibilități de export, a afirmat luni Ioan Popa, președinte și fondator Transavia.

”Este singura zonă, mă refer la mâncare, la produse alimentare, în care producem în proporție de 100% față de nevoile naționale. Avem și posibilități de export. Asta nu înseamnă că nu importăm, dar importul și exportul sunt undeva aproape la același nivel. În schimb, avem o mare problemă cu carnea de porc, care peste 85% este din import. În ceea ce privește carnea de vită, chiar dacă nu avem un obicei foarte mare de consum, suntem destul de deficitari – nu mai vorbesc de alte specii. Ca un om care are o bogată experiență în zona aceasta de activitate, vă garantez că nici în următorii 10 ani nu vom produce carne de porc în România, cât este nevoie să acopere consumul național, pentru că sunt niște probleme foarte spinoase de care nu se ocupă nimeni – și statul nu vrea să le rezolve. Nu mai investește nimeni banii într-un sector ca acesta, atât timp cât sunt riscuri colaterale extraordinare în spate”, a menționat Ioan Popa, la ”Conferința ZF TOP 1.000 cele mai mari companii: o mie de motive de încredere în România”.

Potrivit acestuia, gripa aviară și pesta porcină ar putea fi eradicate în România prin vaccinare.

”Vă dau două exemple care vizează carnea de pasăre și carnea de porc. La nivel european și mondial, avem o problemă cu gripa aviară. Asta este o boală virală. Orice boală virală poate fi eradicată doar prin vaccinare, fie că este vorba de specii de păsări, animale sau oameni. Unele țări vaccinează de gripă aviară păsările. Noi, în Europa, cu fițele pe care le avem în cap și alții, probabil și americanii, din diverse motive pe care nu le discutăm aici – că sunt treburi de specialitate și putem avea opinii diferite – nu rezolvăm asta. Aceeași problemă este cu pesta porcină. Dacă nu rezolvăm vânatul și nici nu vaccinăm, nu avem nicio șansă să rezolvăm problema asta niciodată”, a adăugat Ioan Popa.

În ceea ce privește compania Transavia, Ioan Popa estimează o triplare a afacerilor în următorii 5 ani.

”Compania funcționează fără credite, fără ajutoare de stat, fără fonduri europene sau alte programe. Domeniul acesta este un domeniu puțin diferit față de alte business-uri în care faci lucrări, de exemplu, domeniul construcției. Noi, pentru a crea plus valoare, pentru a ne dezvolta business-ul, avem nevoie de spații de producție. Compania noastră deține circa 1 milion de metri pătrați de spații de producție astăzi și construim în continuare. Chiar anul acesta sper să mai construiesc vreo 100.000 de metri pătrați. Mi-am propus ca, în următorii cinci ani, să îmi triplez cifra de afaceri și profitul”, a mai spus șeful Transavia.

Publicitate

În ceea ce privește parteneriatul cu statul, acesta consideră că este un obiectiv greu de atins.

”Este greu de crezut că vom face un parteneriat cu statul. Din ce observăm, relațiile sunt în deteriorare, nu sunt nici cel puțin cum au fost acum 2-3 ani. Și vă pun o întrebare retorică. Vi se pare normal pentru o investiție importantă să aștept doi ani să îmi dea o autorizație de construcție? Probabil pe stat nu-l interesează dacă eu fac profit în acești doi ani, dar poate îl interesează dacă îi dau taxe și impozite și dacă angajez populația care nu are unde lucra. Aceasta l-ar putea interesa. (…) Cea mai mare problemă o avem cu autoritățile statului care ne pun piedici de la un cap la altul, în tot ceea ce facem. Noi avem activitate în 8 județe ale țării. Nu există zi de la Dumnezeu să nu avem o instituție a statului în control. Ce tot controlează, habar n-am. Că de câte ori vin, ne găsesc în regulă. Poate se mai duc și în alte părți, pe unde lucrurile nu sunt chiar în regulă. Un lucru pe care îl poți face astăzi cu 1.000 de euro, s-ar putea peste 5 ani să te costă 2.000 de euro sau să constați că nu mai e nevoie să-l faci. Păi dacă statul așteaptă să-mi dea tot felul de autorizații și să facă tot felul de studii ca să-mi dea în 2 ani o autorizație de construcție, s-ar putea să-mi treacă pofta să mai fac investiția respectivă”, a adăugat Ioan Popa.

AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Lângă noi: Un șofer a murit după o coliziune între un autoturism și un TIR, la Suceava

Publicat

Publicitate

Un bărbat a murit în urma unui accident rutier produs, luni, pe raza localității Poiana Stampei, au anunțat reprezentanții Inspectoratului pentru Situații de Urgentă (ISU) Suceava.

Potrivit acestora, în accident au fost implicate un autoturism și un autotren, victima fiind șoferul autoturismului.

La fata locului au intervenit pompierii militari, cu două autospeciale cu accesorii pentru descarcerare și o ambulanță SMURD, cu sprijinul unui echipaj al Serviciului de Ambulanță Județean, cu medic.

‘În autoturism se afla doar conducătorul auto, care a rămas încarcerat. Victima încarcerată a fost extrasă (în stare de inconștientă) și predată echipajelor medicale și paramedicale. Din nefericire. medicul aflat la fata locului a declarat decesul victimei’, au transmis oficialii ISU.

Șoferul camionului a primit îngrijiri medicale la locul accidentului și a refuzat să fie transportat la spital. AGERPRES

Publicitate

Citeste mai mult

Educație

Rezultate simulare Evaluare Națională 2025: Peste 30% dintre elevi au luat note sub 5 la Română. Note mai bune la Matematică

Publicat

Publicitate

Rezultate simulare Evaluare Națională 2025: peste 30% dintre elevi au luat note sub 5 la Română. La Matematică, procentul este de 28,03%. Ministerul Educației a prezentat, luni, sinteza rezultatelor la simularea din martie, scrie alba24.ro

Rezultatele obținute de elevii claselor a VIII-a care au participat la simularea probelor scrise din cadrul EN VIII 2025 au fost centralizate de către Ministerul Educației și Cercetării. Acestea nu se comunică individual, nu prin afișare. Lucrărila eu fost corectate digitalizat.

Rezultate Simulare Evaluare Națională 2025

Potrivit rapoartelor statistice furnizate de platforma informatică, se înregistrează următoarea situație pe probe și tranșe de note:

Limba și literatura română

  • Număr lucrări evaluate: 161.883
  • Număr lucrări cu note mai mari sau egale cu 5: 103.629
  • Procentul notelor mai mari sau egale cu 5: 64,01%.

Rezultate Simulare Evaluare Națională 2025. Matematică

  • Număr lucrări evaluate: 161.004
  • Număr lucrări cu note mai mari sau egale cu 5: 115.879
  • Procentul notelor mai mari sau egale cu 5: 71,97%.

Este cel mai mare procent de note peste 5 la matematică în cadrul sesiunilor de simulare din ultimii 6 ani, notează edupedu.ro. Nota 5 nu reprezintă un criteriu de departajare la examen, însă este orientativ pentru nivelul de pregătire al elevilor.

Limba și literatura maternă

Publicitate
  • Număr lucrări evaluate: 9.607
  • Număr lucrări cu note mai mari sau egale cu 5: 8.566
  • Procentul notelor mai mari sau egale cu 5: 89,16%.

Rezultate simulare Evaluare Națională 2025. Corectarea lucrărilor

Au fost implicați în procesul de evaluare 13.785 de profesori evaluatori, după cum urmează:

  • Limba română: 6.913;
  • Matematică: 6.367;
  • Limba maternă: 505.

La nivelul celor 3.581 de centre în care s-a desfășurat simularea, peste 12.000 de profesori asistenți au asigurat scanarea și încărcarea lucrărilor pe platforma informatică. Platforma a funcționat în parametri optimi pe întreaga durată a simulării.

Evaluarea lucrărilor s-a derulat în condiții similare cu cele de examen, digitalizat. În acest context, lucrările au fost distribuite aleatoriu evaluatorilor din toată țara, transmite ministerul.

Lucrări reevaluate

Conform metodologiei, la o diferență mai mare de un punct între notele acordate de cei doi evaluatori, lucrările sunt recorectate de alți doi evaluatori, nota finală fiind obținută ca medie aritmetică a celor două note cu valori centrale, după eliminarea notelor extreme (cea mai mare și cea mai mică).

Din acest punct de vedere, față de sesiunea similară a anului trecut, se remarcă o creștere semnificativă a acurateței evaluării:

  • 8,81% lucrări reevaluate la limba și literatura română anul acesta, față de 11,39% în 2024;
  • 0,1% lucrări reevaluate la matematică anul acesta, față de 0,25% în 2024
  • 4,8% lucrări reevaluate la limba și literatura maternă anul acesta, față de 8% în 2024.

Distribuția lucrărilor reevaluate la simularea din acest an este următoarea:

Analizarea rezultatelor

Rezultatele au fost transmise către Inspectoratele Școlare Județene/al Municipiului București și sunt în curs de a fi transmise de la nivelul inspectoratelor școlare către fiecare unitate de învățământ atât sub forma cataloagelor cu notele finale, cât și sub forma borderourilor asociate fiecărei evaluări.

Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.

Lucrările scrise ale elevilor care au susținut simularea evaluării naționale se află în unitățile de învățământ în care elevii au susținut probele scrise.

Profesorii care predau disciplinele la care s-au susținut probele simulării (limba română, matematică, respectiv limba maternă) au acces la lucrările elevilor din clasele la care predau, precum și la borderourile de evaluare corespunzătoare, pentru a le discuta cu aceștia.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending