Connect with us

Administratie

Autostrada Moldovei A7. Ciolacu: 100 de kilometri de autostradă vor fi finalizați până la sfârșitul anului și 250 km. în 2024

Publicat

Publicitate

Până la finele anului viitor vor fi finalizaţi aproape 250 de kilometri de autostradă şi drum expres, a anunţat prim-ministrul Marcel Ciolacu, relatează agerpres.ro.

Şeful Executivului a participat, miercuri, la semnarea ultimului contract de lucrări pentru Lotul 3 din tronsonul Ploieşti – Buzău al Autostrăzii A7 (Autostrada Moldovei).

Practic, astăzi a fost semnat contractul pentru ultimul lot din A7, Pietroasele-Municipiul Buzău, cu Asocierea de constructori turci NUROL INŞAAT VE TICARET (lider) – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET, respectând temenele legale asumate prin finanțarea din PNRR.

„Anul acesta, domnul Grindeanu şi echipa sa vor mai semna încă aproape 60 de km de autostradă şi vor da în folosinţă 100 de km de autostradă şi drum expres. De foarte mult timp nu s-a mai întâmplat acest lucru în România. Mă bucur că am reuşit să deblocăm infrastructura mare. Toată Autostrada Moldovei este prinsă în PNRR, este din fonduri europene, ca să înţelegem adevărata importanţă a PNRR-ului şi, din cifrele pe care le am eu, dar sigur domnul ministru Grindeanu să detalieze, anul viitor o să finalizăm aproape 250 km de autostradă şi de drum expres”, a afirmat Ciolacu.

El a reamintit că anul trecut a fost prezent, tot la Buzău, alături de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, unde a fost semnat contractul pentru primul lot din Autostrada Moldovei.

Publicitate

„Împreună cu domnul ministru Sorin Grindeanu şi cu echipa de la CNAIR, domnul director Pistol, acum un an şi ceva am fost tot la Buzău şi am semnat primul lot din cele 13 loturi care constituie Autostrada A7, de fapt Autostrada Moldovei, mult-promisa autostradă a Moldovei de 30 şi ceva de ani. Echipa coordonată de către ministrul Sorin Grindeanu a reuşit nu numai să deblocheze absolut toate licitaţiile şi să le încheie, astăzi, în ceea ce priveşte ultimul lot, dar a reuşit ca toate să fie în derulare şi în execuţie în acest moment. Din informaţiile mele, parcă doar la lotul 2 este o anumită întârziere, unde unul dintre participanţi a şi anunţat că va încerca să recupereze decalarea. În rest, pe toate loturile, constructorii implicaţi sunt în termenele asumate şi chiar le-au depăşit”, a declarat Ciolacu.

Asocierea de constructori turci NUROL INŞAAT VE TICARET (lider) – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET va avea la dispoziție 20 de luni și 1,09 miliarde de lei, fără TVA pentru a finaliza lucrările pe cei 13,9 km ai lotului cuprins între localitatea Pietroasele și MunicipiulBuzău, ultimul lot fără constructor dintre cele 13 loturi ale Autostrăzii Moldovei Ploiești – Pașcani.

În cadrul contractului finanțat prin PNRR, Asocierea va construi inclusiv 8 poduri și un pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.260 m.

Licitația pentru acest lot al A7 a fost lansată în septembrie 2021, dar rezultatul ei a fost contestat de 4 ori.

În prezent, situația loturilor A7 (de la Ploiești la Pașcani) a căror construcție este finanțată prin PNRR este următoarea:

Ploiești -Buzău

lotul 1 (Dumbrava – Mizil (21 km), cu o lungime de 21 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 25% (contract semnat in data de 16 iunie 2022). Lucrările trebuie finalizate până in luna octombrie anul 2024.

lotul 2 (Mizil – Pietroasele), cu o lungime de 28,35 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 20,5 % (contract semnat in data de 7 iunie 2022). Lucrările trebuie finalizate până in luna octombrie anul 2024.

Buzău – Focșani

lotul 1 (Buzău – Vadu Pașii), cu o lungime de 4,6 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 21 % (contract semnat in data de 06.09.2022). Lucrările trebuie finalizate până in luna august anul 2024.

lotul 2 (Vadu Pașii – Râmnicu Sărat), cu o lungime de 30,8 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 22% (contract semnat in data de 12.01.2023). Lucrările trebuie finalizate până in luna aprilie anul 2025.

lotul 3 (Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni), cu o lungime de 36,1 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 22% (contract semnat in data de12.01.2023). Lucrările trebuie finalizate până in luna aprilie anul 2024.

lotul 4 (Mândrești Munteni – Focșani), cu o lungime de 10,94 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 24% (contract semnat in data de 06.09.2022). Lucrările trebuie finalizate până in luna in luna august anul 2024.

Focșani – Bacău

lotul 1 (Focșani – Domnești Târg), cu o lungime de 35,6 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 9,5% (contract semnat in data de 15.12.2022). Lucrările trebuie finalizate până in luna septembrie anul 2025.

lotul 2 (Domnești Târg – Răcăciuni), cu o lungime de 38,78 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 2% (contract semnat in data de 15.12.2022). Lucrările trebuie finalizate până in luna noiembrie anul 2025.

lotul 3 (Răcăciuni – Bacău), cu o lungime de 21,52 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 1,25% (contract semnat in data de 15.12.2022). Lucrările trebuie finalizate până in luna noiembrie anul 2025.

Bacău – Pașcani

lotul 1 (Săucești – Trifești), cu o lungime de 30,3 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 2,9% (contract semnat in data de 15.02.2023). Lucrările trebuie finalizate până in luna noiembrie anul 2025.

lotul 2 (Trifești – Gherăeşti), cu o lungime de 18,99 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 1% (contract semnat in data de 15.02.2023). Lucrările trebuie finalizate până in luna noiembrie anul 2025.

lotul 3 (Mircești – Pașcani), cu o lungime de 28,09 km, a ajuns la un stadiu fizic al execuției de 1,2% (contract semnat in data de 15.02.2023). Lucrările trebuie finalizate până in luna noiembrie anul 2025.

A7 reprezintă practic coloana vertebrală a infrastructurii rutiere din zona Moldovei și este o alternativă modernă la DN2 (E85), unul dintre cele mai periculoase drumuri din România.

După ce va fi construită în totalitate, Autostrada Moldovei (A7) va asigura conectarea Reginii Moldova, pe o ruta de mare viteză, cu PortulConstanța ( pe ruta A7-A3-A0-A2) dar și cu frontiera cu Ucraina (vama Siret).

Traficul rutier de tranzit se va muta pe această autostrada ceea ce va degreva DN2, pe care se va desfăsura preponderent traficul rutier local.

Această autostradă (aflată în mare parte pe Coridorul9 Pan European care tranzitează România) va ajuta regiunea Moldova să se dezvolte economic într-un ritm susținut.

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Economie

Rabla Auto 2025: AFM anunță noi înscrieri pentru cumpărarea de mașini cu motoare termice sau hibride. Valoarea ecotichetelor

Publicat

Publicitate

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat suplimentarea bugetului pentru persoane fizice și o nouă sesiune de înscrieri,  scrie alba24.ro.

Bugetul pentru autovehiculele termice și hibride din Programul Rabla Auto 2025 – persoane fizice va fi suplimentat cu 45 milioane de lei, potrivit AFM.

”Administrația Fondului pentru Mediu anunță redistribuirea bugetului alocat sesiunii de înscriere în cadrul Programului Rabla auto în vederea suplimentării fondurilor pentru persoanele fizice care doresc să-și achiziționeze autovehicule noi cu motoare termice și hibride.

În contextul cererii ridicate pentru achiziția de autovehicule noi cu sisteme de propulsie termică (cu ardere internă, inclusiv motorizare GPL/GNC), motociclete și autovehicule cu sistem de propulsie hibrid, AFM a decis redirecționarea a 45 de milioane de lei către această categorie de autovehicule, prin diminuarea bugetului alocat autovehiculelor electrice”, este anunțul AFM.

Rabla Auto 2025: noi înscrieri

Solicitanții – persoane fizice se vor putea înscrie în aplicația informatică începând de joi, 6 noiembrie, noiembrie, ora 10.00, până la data de 15 decembrie 2025, ora 23.59 sau până la epuizarea fondurilor disponibile.

De asemenea, rămâne disponibilă înscrierea pentru achiziționarea autovehiculelor electrice, în limita noului buget disponibil.

Publicitate

“Dorim să oferim o nouă șansă celor care nu au reușit să se înscrie în prima etapă. O parte din fondurile alocate autovehiculelor electrice rămase neutilizate, precum și sumele rezervate pentru care nu s-au finalizat pașii procedurali conform ghidului de finanțare, vor fi puse la dispoziție pentru noi înscrieri.

Astfel, 45 de milioane de lei sunt transferate către componenta clasică a programului – pentru autovehicule pe benzină sau hibride – pentru ca mai mulți români să poată beneficia de sprijin pentru achiziția unei mașini noi, mai puțin poluante.”, a declarat Florin Bănică, președintele Administrației Fondului pentru Mediu.

Rabla Auto 2025. Buget total și valoare ecotichete

Programul Rabla Auto 2025 pentru persoane fizice are un buget total de 200 de milioane de lei, iar fondurile destinate autovehiculelor noi cu combustie internă, motocicletelor și celor cu sistem de propulsie hibrid s-au epuizat în data de 30 septembrie 2025, în doar 13 minute de la lansare.

Valoarea ecotichetelor acordate în cadrul programului Rabla Auto pentru persoanele fizice este următoarea:

  • 18.500 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen
  • 15.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou plug-in hibrid sau a unei motociclete electrice
  • 12.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hybrid
  • 10.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie termică (cu ardere internă, inclusiv motorizare GPL/GNC) sau a unei motociclete.

Citeste mai mult

Eveniment

PSD Botoșani: Drumul Expres Botoșani – Suceava, sabotat de incompetența administrativă a președintelui CJ

Publicat

Publicitate

În lipsa rezultatelor concrete în primul an de mandat, președintele Consiliului Județean Botoșani, Valeriu Iftime, continuă să dezinformeze botoșănenii. Pentru a-și ascunde neputința administrativă și lipsa de acțiune în implementarea celui mai important proiect al județului, Drumul Expres Botoșani – Suceava, legătura municipiului reședință de județ de Autostrada A7, Iftime, împreună cu secretarul de stat Ionel Scrioșteanu, a apelat din nou la Facebook și TikTok, prezentând doar jumătăți de adevăr și selectând informațiile care îl avantajează. După un an de mandat, este clar că nu a înțeles încă cum funcționează administrația și cum se duc proiectele la capăt.

Cei doi contestă punctul de vedere oficial al Ministerului Transporturilor și al Guvernului României, făcut public în urma interpelării adresate premierului Ilie Bolojan de senatorul PSD Doina Federovici, care confirmă finanțarea Drumului Expres. Doar că Iftime și Scrioșteanu amestecă intenționat lucrurile. Ei vorbesc despre aplicația de finanțare pentru realizarea documentației tehnice, ignorând faptul că aceasta este cea care trebuia să furnizeze indicatorii tehnico-economici pentru aplicația de finanțare pentru execuție. Finalizarea la timp a SF-ului era de datoria președintelui CJ. Din păcate, nu s-a întâmplat acest lucru, motiv pentru care nu avem depusă încă aplicația de finanțare europeană pentru execuția lucrărilor.

Din fonduri europene se finanțează doar proiectele prinse în Planul Investițional 2021-2030. Acesta, pe lângă Drumul Expres Suceava – Botoșani, mai include alte șase proiecte de drum expres, Drumuri TransRegio, Variante de Ocolire, reabilitări de poduri și construcții de noduri rutiere cu o valoare totală estimată acum cinci ani de 4,6 miliarde euro. Anvelopa financiară disponibilă, inclusiv supracontractarea, este de 3 miliarde de euro. Toate aceste proiecte sunt în concurență, pentru că sumele disponibile sunt mai mici decât cele necesare, motiv pentru care alocarea fondurilor se face pe principiul „primul venit, primul servit”.

„Dacă președintele Consiliului Județean va continua să caute vinovați în PSD în loc să muncească pentru județ, proiectele Botoșaniului vor eșua rând pe rând, așa cum s-a întâmplat în acest prim an de mandat. Cel care nu a înțeles să facă front comun pentru binele județului este chiar președintele CJ Botoșani, el fiind cel care a încercat, împreună cu secretarul de stat Ionel Scrioșteanu, să oprească Drumul Expres la Corni. Valeriu Iftime trebuie să înțeleagă că este președintele Consiliului Județean Botoșani și nu doar al anumitor grupuri de interese. Dacă fondurile din Programul de Transport se vor termina și Drumul Expres Botoșani – Suceava nu va prinde finanțare, răspunderea va fi exclusiv a sa, pentru că a preferat să vândă iluzii pe Facebook și TikTok în loc să muncească efectiv pentru județ”, a declarat senatorul Doina Federovici, președintele PSD Botoșani.

Publicitate
Citeste mai mult

Economie

Vești bune pentru românii cu rate la bancă: Scade din nou indicele ROBOR

Publicat

Publicitate

Indicele ROBOR la trei luni, în funcție de care se calculează costul creditelor de consum în lei cu dobândă variabilă, a coborât, miercuri, la 6,37% pe an. Anterior, acesta era de 6,39%, conform datelor publicate de Banca Națională a României (BNR),scrie  alba24.ro.

La începutul acestui an, indicele era de 5,92% pe an, notează Agerpres.

Indicele la șase luni, utilizat în calculul dobânzilor la creditele ipotecare în lei cu dobândă variabilă, a scăzut la 6,53% pe an, de la 6,54%.

ROBOR la 12 luni a coborât la 6,74% de la 6,75%.

În ceea ce privește indicele de referință pentru creditele consumatorilor (IRCC), reglementat de OUG 19/2019, acesta este de 6,06% pe an.

Acest indice este calculat ca medie aritmetică a ratelor de dobândă zilnice ale tranzacțiilor interbancare din trimestrul II 2025, cel mai ridicat nivel înregistrat până acum de acesta.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Numărul pelerinilor la Catedrala Națională s-a dublat: 40.000 de persoane într-o zi

Publicat

Publicitate

Peste 80.000 de persoane au trecut până miercuri prin Sfântul Altar al Catedralei Naționale, numărul pelerinilor dublându-se în 24 de ore.

Potrivit hărții interactive realizate de Arhiepiscopia Bucureștilor, actualizată în timp real, rândul credincioșilor veniți să treacă prin altarul Catedralei Naționale se termina, la ora 8:45, în Piața Constituției.

‘Timpul de așteptare este între șase și opt ore’, a declarat, pentru AGERPRES, preotul Adrian Agachi, consilier patriarhal coordonator la Biroul de presă și relații publice al Patriarhiei Române.

Potrivit consilierului patriarhal, pe de altă parte, la pelerinajul desfășurat cu ocazia sărbătorii Sfântului Dimitrie cel Nou s-au închinat la Sfintele Moaște aproximativ 120.000 de persoane în total, marți numărul celor care urcaseră Colina Bucuriei fiind de 110.000.

‘Persoanelor care așteaptă să intre în Catedrala Națională li se oferă sandvișuri și sticle de apă, asemenea celor de la pelerinajului de pe Colina Bucuriei prilejuit de sărbătoarea Sfântului Cuvios Dimitrie cel Nou, Ocrotitorul Bucureștilor’, a reamintit preotul Adrian Agachi.

Credincioșii ortodocși pelerini se vor mai putea închina în Sfântul Altar al Catedralei Naționale și în zilele următoare, 30 și 31 octombrie, inclusiv pe timpul nopții, sfântul lăcaș urmând a fi deschis nonstop până în ultima zi a lunii octombrie.

Publicitate

Cu ocazia sărbătorii Sfântului Dimitrie cel Nou, în perioada 19 – 22 octombrie, Sfintele Moaște au fost scoase din Catedrala Patriarhală și așezate în pridvorul acesteia, de joia trecută, la finalul procesiunii ‘Calea Sfinților’, acestea fiind depuse spre închinare în Baldachinul Sfinților de pe Colina Patriarhiei.

Miercuri, după închinarea ultimului pelerin, Sfintele Moaște vor fi reașezate în Catedrala Patriarhală.

Arhiepiscopia Bucureștilor a realizat două hărți interactive actualizate în timp real care arată unde se termină rândul credincioșilor veniți să treacă prin altarul Catedralei Naționale și al celor de la pelerinajul de pe Colina Bucuriei. Datele sunt actualizate cu ajutorul voluntarilor ‘Tineri în acțiune’, care sunt permanent alături de pelerini.

AGERPRES

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending