Connect with us

Educație

Au început înscrierile pentru BACALAUREAT 2022, sesiunea a doua

Publicat

Publicitate

 Înscrierile la a doua sesiune a examenului de Bacalaureat se fac în perioada 18-25 iulie, relatează alba24.ro. La mijlocul lunii august vor fi probele scrise, iar primele rezultate vor fi comunicate în 31 august.

Cei care nu au promovat Bacalaureatul în sesiunea de vară sau în anii anteriori mai au o șansă să participe la examenul din sesiunea a doua. Regulile sunt aceleași, pentru toate sesiunile.

În Alba, aproximativ 500 de candidați nu au promovat examenul în acest an.

Bacalaureat 2022 sesiunea a doua – documente necesare pentru înscriere

  • dosar
  • poze ¾ (2 bucăți)
  • copie certificat de naștere și carte de identitate
  • foaie matricolă
  • cerere-tip – se completează la secretariatul unității școlare absolvite

Vezi Model Cerere înscriere_Bacalaureat 2022

  • adeverință recunoaștere probe – pentru candidații din seriile anterioare
  • cerere către inspectorul școlar general – pentru candidații din alte județe

CALENDAR actualizat BACALAUREAT 2022 – sesiunea august-septembrie

Publicitate
  • 18-25 iulie: înscrierea candidaților la a doua sesiune de examen, inclusiv a candidaților care au promovat examenele de corigențe
  • 16 august: Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă
  • 17 august: Proba obligatorie a profilului – prova E.c) – proba scrisă
  • 18 august: Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă
  • 19 august: Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă
  • 22-23 august: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română — proba A
  • 24 august: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă — proba B
  • 25 august: Evaluarea competențelor digitale — proba D
  • 26-29 august: Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională — proba C, astfel:
  • 26 august – proba de înțelegere text audiat, urmată de proba scrisă
  • 29 august – proba orală pentru toate limbile de circulație internațională studiate pe parcursul învățământului liceal
  • 31 august: Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12:00 – 18:00
  • 1-2 septembrie: Rezolvarea contestațiilor
  • 3 septembrie: Afișarea rezultatelor finale

Bacalaureat – datele din sesiunile anterioare

La prima sesiune Bacalaureat 2022, 1.701 candidați (76,7%) promovat examenul din totalul de 2.219 candidați. Au fost patru medii de 10, după contestații. Pentru promoția curentă, rata de reușită a fost 80,56% (79,27% în 2021), iar pentru promoțiile anterioare – 28,74% (39,37% – în 2021). Au fost 13 candidați eliminați din examen.

La a doua sesiune de Bacalaureat de anul trecut, rata de promovare era 31,71% (33,27% în 2020), după primele rezultate – 137 candidați promovați din 517 înscriși; cea mai mare medie 8,91. Au fost înregistrate 178 de contestații (majoritatea la Română, Matematică și Biologie), iar ulterior rata a urcat la 36,6% (încă 21 candidați promovați).

Calcularea mediei la Bacalaureat

Pentru fiecare candidat care a obținut cel puțin nota 5 (cinci) la toate probele scrise de examen, se calculează media generală de bacalaureat ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, din notele obținute la respectivele probe.

Nu se calculează media generală de bacalaureat pentru candidații care nu au promovat una sau mai multe probe, care nu s-au prezentat la toate probele sau care au fost eliminați de la o probă.

Media de promovare a examenului de Bacalaureat este de cel puțin 6 la probele scrise.

Pentru a fi declarat promovat, un absolvent de liceu trebuie să îndeplinească următoarele condiții, cumulativ:

  • recunoașterea/echivalarea/ susținerea tuturor probelor de evaluare a competențelor lingvistice și digitale
  • susținerea tuturor probelor scrise și obținerea notei 5 (cel puțin) la fiecare dintre acestea
  • obținerea mediei 6 (cel puțin) la probele scrise

BACALAUREAT 2022 – reguli la examen

  • Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să introducă în sălile de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoşe, poşete şi altele asemenea. Candidaţii au obligaţia de a lăsa obiectele menţionate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia de bacalaureat în acest scop. Candidaţii care refuză depozitarea obiectelor menţionate nu sunt primiţi în examen.
  • Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi în alte obiecte de depozitare personale sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen, orice fel de lucrări: manuale, cărţi, dicţionare, culegeri, formulare, memoratoare, notiţe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidaţi etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.
  • Se interzice candidaţilor să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi în alte obiecte de depozitare personale sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen, telefoane mobile, căşti audio, precum şi orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare/care permite conectarea la internet/la reţele de socializare, ce ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare cu alţi candidaţi/asistenţi din centrul/centrele de examen sau cu exteriorul.
  • Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notiţe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.

Candidaţii care încalcă regulile menţionate sunt eliminaţi din examen, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceştia ori de alţi candidaţi, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane şi indiferent dacă ei au primit ori au transmis materialele interzise.

Încălcarea regulilor privind interzicerea manualelor/altor surse de informare, a telefoanelor/altor gadgeturi și a comunicării cu alții/copierea va fi considerată tentativă de fraudă, iar candidaţii respectivi nu mai pot participa la probele următoare şi sunt declaraţi „eliminaţi din examen”, fără posibilitatea recunoaşterii, în sesiunile următoare, a notelor la probele promovate anterior eliminării, inclusiv a probelor de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale.

Aceşti candidaţi nu mai au dreptul de a participa la următoarele două sesiuni ale examenului de bacalaureat. Calculul celor două sesiuni la care candidaţii „eliminaţi din examen” nu mai au dreptul de a participa se face fără luarea în considerare a sesiunii speciale a examenului de bacalaureat.

Candidaţii care doresc să predea lucrările înainte de expirarea timpului maxim pot părăsi sala de examen fără a primi subiectele. Candidaţii primesc subiectele numai dacă părăsesc sala după expirarea timpului maxim destinat desfăşurării probelor scrise.

Înainte de începerea probelor, asistenţii prezintă candidaţilor prevederile metodologice care vizează organizarea şi desfăşurarea corectă a examenului de bacalaureat şi le solicită să predea toate eventualele materiale şi obiecte care, potrivit reglementărilor în vigoare pentru examenul de bacalaureat, sunt interzise în sala de examen.

Apoi, candidaţii vor semna un proces-verbal în care se regăsesc prevederile şi menţiunea că au luat cunoştinţă de faptul că nerespectarea regulilor menţionate are drept consecinţă măsurile menţionate.

Supraveghere audio-video

Sălile de examen și cele de multiplicare a subiectelor sunt supravegheate audio-video.

Comisiile de bacalaureat din centrele de examen şi comisiile de bacalaureat judeţene/Comisia de bacalaureat a municipiului Bucureşti verifică, prin sondaj, înregistrările audiovideo din sălile de examen, după încheierea probei scrise.

În cazul în care, la verificarea prin sondaj, se constată nereguli, fraude sau tentative de fraudă ori în cazul în care există sesizări privitoare la nereguli, fraude sau tentative de fraude, verificarea se face pentru înregistrările din toate sălile de examen.

Dacă, în urma verificărilor, se constată existenţa unor nereguli, fraude sau tentative de fraudă, respectiv nerespectarea reglementărilor privitoare la organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat, comisia de bacalaureat din centrul de examen ia măsurile ce se impun, care pot merge până la eliminarea candidaţilor din examen.

Comisia de bacalaureat din centrul de examen anunţă comisia de bacalaureat judeţeană/Comisia de bacalaureat a municipiului Bucureşti, care propune eventualele măsuri de sancţionare şi informează Comisia Naţională de Bacalaureat.

Corectarea lucrărilor

În procesul de evaluare iniţială a lucrărilor scrise şi de rezolvare a contestaţiilor, după validarea finalizării evaluării de către cei doi profesori evaluatori, în cazul în care diferenţa dintre notele celor doi evaluatori este mai mică sau egală cu un punct, este calculată nota finală, ca medie aritmetică cu două zecimale a notelor acordate de evaluatori, fără rotunjire, fiind înregistrată în catalogul de bacalaureat.

În cazul în care diferenţa dintre notele acordate de cei doi profesori evaluator este mai mare de 1 punct, acestea nu se transcriu pe lucrare şi se procedează astfel:

  • preşedintele comisiei nominalizează alţi doi profesori evaluatori pentru recorectarea lucrării
  • după finalizarea recorectării lucrării, notele acordate de fiecare din cei patru evaluatori se trec pe lucrare şi se semnează de către evaluatori
  • preşedintele comisiei calculează nota finală din cele 4 (patru) note, după eliminarea celor două note – valori extreme, ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a celor două note – valori centrale. Media rezultată reprezintă nota finală pe care o trece pe lucrare şi semnează.

În cadrul etapei de soluţionare a contestaţiilor, în situaţia în care, după desecretizarea lucrării, se constată o diferenţă de notare mai mare de 1,5 puncte, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea iniţială şi cea de la contestaţii, lucrarea se resecretizează şi este transmisă spre a fi reevaluată altor doi profesori evaluatori.

Nota definitivă nu mai poate fi modificată şi reprezintă nota obţinută de candidat la proba respectivă.

Contestații

Candidaţii care depun contestaţii completează şi semnează o declaraţie-tip în care se menţionează faptul că au luat cunoştinţă că nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei poate modifica nota iniţială prin creştere sau descreştere, după caz.

Comunicarea rezultatelor obţinute la examenul naţional de bacalaureat se face anonimizat, utilizându-se codurile individuale care înlocuiesc numele şi prenumele candidaţilor şi care au fost distribuite candidaţilor, pe bază de semnătură de primire, la prima probă susţinută de aceştia.

Comunicarea rezultatelor

Pentru comunicarea notelor obţinute la examenul naţional de bacalaureat, înainte de etapa de depunere şi soluţionare a contestaţiilor, comisiile din unităţile de învăţământ/centrele de examen tipăresc lista rezultatelor examenului de bacalaureat care cuprinde: codul candidatului, unitatea de învăţământ de provenienţă, judeţul, promoţia, forma de învăţământ absolvită, specializarea, notele obţinute la fiecare probă scrisă, media sau menţiunile „reuşit”/”respins”/”neprezentat”/”eliminat din examen”, după caz.

Comisiile din unităţile de învăţământ – centre de examen tipăresc lista rezultatelor finale după contestaţii ale candidaţilor anonimizaţi şi o afişează, conform calendarului, cu semnătura preşedintelui şi a secretarului comisiei din centrul de examen, la avizierul unităţii de învăţământ şi pe website-ul acesteia.

Rezultatele examenului naţional de bacalaureat ale candidaţilor anonimizaţi sunt afişate şi pe pagina de internet a Ministerului Educaţiei şi a inspectoratelor şcolare.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Administratie

Ce plan economic duce PSD în fața Guvernului: Sprijin pentru fermieri, investiții strategice și măsuri pentru tineri

Publicat

Publicitate

PSD a lansat joi un amplu program de relansare economică pentru următorii ani, mizând pe măsuri care să stimuleze investițiile și să creeze noi oportunități pe piața muncii. Printre inițiativele anunțate se numără credite fiscale pentru firmele care investesc, un program tip Rabla pentru tractoare destinat fermierilor, subvenții pentru angajarea tinerilor, precum și măsuri de susținere a producției de medicamente și acces prioritar la gazele din Marea Neagră, relatează alba24.ro.

Obiectivul anunțat este ambițios: 120.000 de noi locuri de muncă și o creștere economică de 3% în următorii trei ani.

Miniștrii PSD au prezentat detaliile planului într-o conferință de presă, subliniind că România are nevoie urgentă de un proiect economic cu efecte directe și pozitive. Liderii social-democrați afirmă că pachetul de măsuri este gândit pentru a stimula antreprenorii să investească, pentru a crește producția națională și pentru a aduce mai multe venituri la bugetul de stat.

 

Printre măsuri se numără credite fiscale pentru investiții greenfield, garanții de stat pentru companii, stimulente pentru angajarea tinerilor, dezvoltarea producției naționale de medicamente și acces prioritar la gazele din Marea Neagră pentru industria românească.

Investiții strategice și stimulente fiscale pentru companii

Pachetul PSD introduce credite fiscale pentru investiții de la zero, prin care companiile vor putea deduce din impozitul pe profit anumite cheltuieli de investiții pe o perioadă cuprinsă între 5 și 10 ani, în funcție de valoarea proiectului.

Publicitate

Pentru investițiile noi de minimum 20 de milioane de euro în domenii strategice – industria alimentară, farmaceutică, chimică, auto, construcții metalice, producția de utilaje și echipamente – sunt prevăzute mai multe facilități:

  • Scutirea de la plata impozitului pe profit pentru o perioadă de până la 5 ani
  • Teren cu utilități la poartă concesionat pe o durată de 30 de ani
  • Garanții de stat pentru creditele bancare necesare investițiilor
  • Înființarea unui Ghișeu Unic pentru Investiții, o platformă digitală prin care companiile vor putea obține toate avizele și autorizațiile necesare demarării proiectelor.

PSD propune o schemă de garanții de stat pentru creditele IMM-urilor, structurată astfel: 60% din plafon pentru investiții, echipamente, construcții, digitalizare. 40% pentru capital de lucru.

Facilități pentru companii care investesc în cercetare, inovare și dezvoltare

Crearea cadrului legal pentru susținerea companiilor care investesc în cercetare, inovare și dezvoltare.

Propunerea vizează:

  • facilități de până la 50% sprijin credit fiscal pentru investițiile în centrele de date și inteligență artificial
  • deducere de până la 200% pentru cheltuielile de cercetare și dezvoltare realizate în maximum 5 ani
  • credit fiscal de 30% pentru cheltuielile de cercetare, dezvoltare, inovare și acces la creditele pentru cercetare cu cost redus.

Dezvoltarea industriei farmaceutice și a producției de materiale sanitare

Ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete, a anunțat că doar 8% din necesarul de medicamente al României este acoperit de producția internă. Din cele 43 de fabrici existente, doar 14 dispun de întregul proces tehnologic.

Pentru reducerea dependenței de importuri, PSD propune:

  • Extinderea capacității de producție pentru medicamente și molecule biosimilare la nivel național
  • Creșterea numărului de fabrici și modernizarea celor existente
  • Sprijin financiar pentru producătorii de materiale sanitare

Sprijin pentru agricultură și relansarea programului RABLA pentru tractoare

Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a anunțat relansarea programului RABLA pentru tractoare din fonduri europene și Fondul pentru Mediu.

De asemenea, PSD propune măsuri fiscale pentru susținerea fermierilor:

  • recuperarea a 50% din investițiile agricole prin deduceri din impozite și taxe, pe o perioadă de 10 ani,
  • deducerea marjei fixe de dobândă pentru creditele contractate de fermieri, direct din impozitul pe profit.

Stimulente pentru angajarea tinerilor

Ministrul Muncii, Florin Manole, a anunțat un program special pentru integrarea tinerilor sub 26 de ani pe piața muncii:

Stimulente financiare pentru angajatori:

  • 1.000 lei/lună pentru primele 12 luni
  • 1.250 lei/lună pentru următoarele 12 luni
  • Obligația angajatorilor de a menține contractele pe perioadă nedeterminată
  • Finanțare mixtă prin fonduri europene și bugetul asigurărilor sociale

Gazele din Marea Neagră, rezervate industriei românești

Ministrul Energiei, Bogdan Ivan, a anunțat că PSD propune acces cu prioritate la gazele din Marea Neagră pentru marile companii românești din sectoarele energo-intensive, cum ar fi industria petrochimică, îngrășăminte naturale și instalații de piroliză.

”Măsura ar putea duce la o reducere a deficitului de balanță comercială cu minimum un miliard de euro încă din primul an”, a precizat ministrul.

Obiectivele pachetului de relansare economică

Potrivit PSD, măsurile anunțate au ca scop:

  • Creșterea economică cu 3% în următorii 3 ani
  • Crearea a 120.000 de noi locuri de muncă
  • Reducerea deficitului comercial sub 8% din PIB
  • Creșterea investițiilor strategice și reducerea dependenței de importuri

Vezi integral: Program PSD pentru investiții, locuri de muncă și dezvoltare economică

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Patru case din Săveni și Santa Mare au fost la un pas să fie distruse după ce gospodarii au dat foc la gunoaie

Publicat

Publicitate

Patru case din localitățile Săveni și Santa Mare au fost salvate de pompieri, după ce vegetația uscată din apropierea acestora s-a aprins de la focuri lăsate nesupravegheate.

 

Evenimentele s-au produs în această după-amiază.

 

Primul incendiu s-a înregistrat în localitatea Santa Mare. La caz au intervenit pompierii din cadrul Gărzii de Intervenție Ștefănești, cu o autospecială de stingere, precum și Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Santa Mare. Aceștia au constatat faptul că ardea vegetația uscată pe o suprafață de aproximativ 500 de metri pătrați și au acționat rapid, astfel încât flăcările să nu se extindă la casă.

 

Publicitate

O oră mai târziu, trei case din orașul Săveni au fost puse în pericol din cauza unui incendiu de vegetație uscată. Pentru stingerea acestuia au acționat pompierii de la Stația Săveni și Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Săveni. A ars vegetația uscată de pe aproximativ 800 de metri pătrați.

Reamintim faptul că potrivit legislației privind protecția mediului, este interzisă arderea miriștilor, a turbăriilor, a litierei pădurii, a stufului, a tufărișurilor sau a vegetației ierboase.

 

Atragem atenția asupra faptului că folosirea focului deschis pentru igienizarea terenurilor, arderea gunoaielor, a deșeurilor și a altor materiale combustibile pot avea consecințe grave, atât asupra mediului înconjurător, cât și asupra proprietății sau chiar vieții oamenilor.

 

În astfel de cazuri, flăcările se pot întinde cu repeziciune pe o suprafață mare, iar în condiții de vânt, incendiile de vegetație uscată sau de deșeuri menajere pot deveni și mai periculoase dacă se manifestă aproape de locuințe, de rețele de electricitate sau de locuri cu pericol de explozie.

 

Recomandăm fumătorilor să nu arunce resturile de la țigară la întâmplare (de exemplu pe geamul autoturismului) pentru că pot incendia vegetația uscată de pe marginea drumului sau copacii, iar incendiile pot ajunge la proprietăți sau, în cele mai grave situații, pot provoca și victime.

 

Fiți responsabili! Un gest aparent nevinovat poate avea urmări devastatoare. Protejați-vă pe voi, pe cei din jur și mediul înconjurător!

Pentru situații de urgență, apelați 112 !

Citeste mai mult

Eveniment

Vor fi acordate tichete sociale de 250 lei și tichete educaționale de 500 lei persoanelor vulnerabile

Publicat

Publicitate

Ministrul Investițiilor, Dragoș Pîslaru, a anunțat joi deblocarea programului „Sprijin pentru România”, prin care se vor acorda noi pachete de sprijin financiar pentru persoanele vulnerabile, prezentând categoriile care vor beneficia de bani de la stat, scrie Adevarul.

Ministrul Dragoș Pâslaru a anunțar reluarea programului „Sprijin pentru România”
Principalele declarații ale ministrului Dragoș Pîslaru privind categoriile care vor primi tichete sociale:

„Vorbim de tichete sociale și tichete educaționale. Guvernul a deblocat programul Sprijin pentru România. Pentru 2025 avem cadrul legal pentru a acorda sprijin pentru 1,3 milioane de beneficiari cu o valoare a programului de 372 milioane de lei”.

Guvernul a adoptat o Ordonanţă de urgenţă pentru instituirea unor măsuri în domeniul gestionării fondurilor europene nerambursabile. Astfel, persoanele defavorizate vor beneficia în continuare de tichete sociale pentru produse alimentare şi mese calde în valoare de 250 lei până la finalul acestui an.

Acordarea se va face în două tranşe a câte 125 lei. Ordonanţa de urgenţă modifică o serie de acte normative cu impact in domeniul social, cuprinse în Programul Sprijin pentru România”.

Astfel, pentru anul 2025 numărul total de beneficiari estimat este 1.623.336 persoane, iar efortul bugetar pentru alimentarea acestor carduri este de 372 milioane lei.

Publicitate

Potrivit ministrului Investiilor, beneficiază de acest sprijin:

pensionarii cu vârsta de minimum 65 de ani, care beneficiază de indemnizaţie socială,
copiii şi adulţii cu grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri lunare proprii realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei;
familiile şi persoanele singure care beneficiază de venitul minim de incluziune ( 313 lei / lună / membru de familie respectiv, 456 lei pentru persoanele singure cu vârsta de cel puţin 65 de ani).
„Valoarea voucherelor este de 250 de lei în 2 tranșe și ajută la sprijinirea celor aflați în sărăcie. În luna septembrie vom face prima plată. În decembrie pe cea de a doua”, a declarat ministrul.

Finanţarea provine din bugetul de stat şi fonduri europene nerambursabile, prin Programul Incluziune şi Demnitate Socială.

Prin acelaşi act normativ, Guvernul a majorat bugetul destinat elevilor defavorizaţi din învăţământul preuniversitar de stat (preşcolar, primar, gimnazial), în contextul în care numărul beneficiarilor a crescut semnificativ, depăşind 674.000 de elevi în anul şcolar 2024–2025.

Aceştia vor primi un sprijin anual în valoare de 500 lei/elev, sub formă de tichete sociale, finanţate din fonduri externe nerambursabile. Măsura se implementează prin POIDS, Prioritatea 10 – Incluziune socială.

Alte declarații
– Este nevoie de servicii reale de sprijin pentru aceste persoane

– vor fi noi pachete de sprijin pentru persoanele vulnerabile

– vor fi 800 de milioane de euro pentru servicii integrate pentru persoanele vulnerabile. Am vorbit cu ministrul Manole.

– pe partea de tichete sociale ajungem la 1,4 milioane de români

– pe partea educațională 333 milioane de lei pentru peste 666.000 de elevi care pot primi pe card câte 500 de lei pentru a avea resurse acum la început de școală (video).

Guvernul a adoptat joi un proiect de Hotărâre pentru modificarea art. 1 alin. (2) din Mecanismul de implementare a măsurilor de acordare a unui sprijin material pentru anumite categorii de persoane defavorizate, în perioada 2024-2027, regulile de acordare, modalitatea şi frecvenţa măsurilor de sprijin, precum şi instituţiile responsabile.

Potrivit acestuia, „Sprijinul material (…) are drept scop compensarea unei părţi din cheltuielile cu hrana pentru asigurarea traiului zilnic şi poate fi utilizat în perioada 2024-2027 pentru achiziţionarea de produse alimentare şi/sau mese calde. Sumele acordate sub forma tichetului social pe suport electronic pentru produse alimentare şi mese calde pot fi utilizate în termen de 12 luni de la data fiecărei alimentări.”

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO Daruri și speranță pentru elevii din Tocileni și Victoria – Stăuceni

Publicat

Publicitate

În fiecare toamnă, pentru elevii din satele Tocileni și Victoria – Stăuceni, începutul anului școlar aduce nu doar caiete și creioane, ci și un dar plin de semnificație: sprijin și încurajare din partea comunității și a Bisericii.

Acest gest de generozitate este o continuare a moștenirii spirituale lăsate de Patriarhul Teoctist, care însuși a pășit, odinioară, pe aceste meleaguri liniștite, crescând „între colinele blânde ale Botoșanilor, cu datini frumoase și oameni credincioși, cu prunci sănătoși și tineri plini de virtuți”.

În fiecare an, zeci de elevi primesc ghiozdane și rechizite noi, împreună cu rugăciunea și urările celor care au inițiat acest proiect. Entuziasmul copiilor este molipsitor: ochii le strălucesc de bucurie, iar zâmbetele lor vorbesc mai mult decât orice cuvinte. Aceste daruri nu sunt doar obiecte, ci simboluri ale unui început de an școlar plin de speranță și motivație, îndemnându-i să învețe cu pasiune și să-și urmeze visele.

Proiectul este realizat cu sprijinul Sectorului de Asistență Socială și Medicală „Diaconia”, prin Fondul „Mitropoliții Moldovei”, fondat în 2015 la inițiativa Înaltpreasfințitului Teofan, Mitropolitul Moldovei și Bucovinei. Activitățile sunt coordonate la nivel local de preoții Parohiei Tocileni, Pr. Volentiru Dumitru, și Parohiei Victoria – Stăuceni, Pr. Azamfirei Bogdan Ionuț, asigurând că fiecare copil se simte sprijinit și binevenit în noul an școlar.

Până acum, peste 425 de elevi au beneficiat de această inițiativă, simțind că nu sunt singuri în drumul lor spre cunoaștere.

„Îi îndemnăm pe tinerii învățăcei ca, la rândul lor, să-și sprijine semenii, după măsura posibilităților, urmând învățătura Mântuitorului: Fiți milostivi, precum şi Tatăl vostru cel Ceresc milostiv este”, subliniază Ioana Amaximoaiei, asistent social, care contribuie la organizarea proiectului.

Publicitate

Inițiativa reamintește că fiecare zâmbet, fiecare ghiozdan oferit, poate aprinde o lumină în sufletele copiilor  care face să rodească semințele unui viitor mai bun.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending