Connect with us

Educație

Au început înscrierile pentru BACALAUREAT 2022, sesiunea a doua

Publicat

Publicitate

 Înscrierile la a doua sesiune a examenului de Bacalaureat se fac în perioada 18-25 iulie, relatează alba24.ro. La mijlocul lunii august vor fi probele scrise, iar primele rezultate vor fi comunicate în 31 august.

Cei care nu au promovat Bacalaureatul în sesiunea de vară sau în anii anteriori mai au o șansă să participe la examenul din sesiunea a doua. Regulile sunt aceleași, pentru toate sesiunile.

În Alba, aproximativ 500 de candidați nu au promovat examenul în acest an.

Bacalaureat 2022 sesiunea a doua – documente necesare pentru înscriere

  • dosar
  • poze ¾ (2 bucăți)
  • copie certificat de naștere și carte de identitate
  • foaie matricolă
  • cerere-tip – se completează la secretariatul unității școlare absolvite

Vezi Model Cerere înscriere_Bacalaureat 2022

  • adeverință recunoaștere probe – pentru candidații din seriile anterioare
  • cerere către inspectorul școlar general – pentru candidații din alte județe

CALENDAR actualizat BACALAUREAT 2022 – sesiunea august-septembrie

Publicitate
  • 18-25 iulie: înscrierea candidaților la a doua sesiune de examen, inclusiv a candidaților care au promovat examenele de corigențe
  • 16 august: Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă
  • 17 august: Proba obligatorie a profilului – prova E.c) – proba scrisă
  • 18 august: Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă
  • 19 august: Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă
  • 22-23 august: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română — proba A
  • 24 august: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă — proba B
  • 25 august: Evaluarea competențelor digitale — proba D
  • 26-29 august: Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională — proba C, astfel:
  • 26 august – proba de înțelegere text audiat, urmată de proba scrisă
  • 29 august – proba orală pentru toate limbile de circulație internațională studiate pe parcursul învățământului liceal
  • 31 august: Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12:00 – 18:00
  • 1-2 septembrie: Rezolvarea contestațiilor
  • 3 septembrie: Afișarea rezultatelor finale

Bacalaureat – datele din sesiunile anterioare

La prima sesiune Bacalaureat 2022, 1.701 candidați (76,7%) promovat examenul din totalul de 2.219 candidați. Au fost patru medii de 10, după contestații. Pentru promoția curentă, rata de reușită a fost 80,56% (79,27% în 2021), iar pentru promoțiile anterioare – 28,74% (39,37% – în 2021). Au fost 13 candidați eliminați din examen.

La a doua sesiune de Bacalaureat de anul trecut, rata de promovare era 31,71% (33,27% în 2020), după primele rezultate – 137 candidați promovați din 517 înscriși; cea mai mare medie 8,91. Au fost înregistrate 178 de contestații (majoritatea la Română, Matematică și Biologie), iar ulterior rata a urcat la 36,6% (încă 21 candidați promovați).

Calcularea mediei la Bacalaureat

Pentru fiecare candidat care a obținut cel puțin nota 5 (cinci) la toate probele scrise de examen, se calculează media generală de bacalaureat ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, din notele obținute la respectivele probe.

Nu se calculează media generală de bacalaureat pentru candidații care nu au promovat una sau mai multe probe, care nu s-au prezentat la toate probele sau care au fost eliminați de la o probă.

Media de promovare a examenului de Bacalaureat este de cel puțin 6 la probele scrise.

Pentru a fi declarat promovat, un absolvent de liceu trebuie să îndeplinească următoarele condiții, cumulativ:

  • recunoașterea/echivalarea/ susținerea tuturor probelor de evaluare a competențelor lingvistice și digitale
  • susținerea tuturor probelor scrise și obținerea notei 5 (cel puțin) la fiecare dintre acestea
  • obținerea mediei 6 (cel puțin) la probele scrise

BACALAUREAT 2022 – reguli la examen

  • Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să introducă în sălile de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoşe, poşete şi altele asemenea. Candidaţii au obligaţia de a lăsa obiectele menţionate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia de bacalaureat în acest scop. Candidaţii care refuză depozitarea obiectelor menţionate nu sunt primiţi în examen.
  • Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi în alte obiecte de depozitare personale sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen, orice fel de lucrări: manuale, cărţi, dicţionare, culegeri, formulare, memoratoare, notiţe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidaţi etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.
  • Se interzice candidaţilor să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi în alte obiecte de depozitare personale sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen, telefoane mobile, căşti audio, precum şi orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare/care permite conectarea la internet/la reţele de socializare, ce ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare cu alţi candidaţi/asistenţi din centrul/centrele de examen sau cu exteriorul.
  • Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notiţe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.

Candidaţii care încalcă regulile menţionate sunt eliminaţi din examen, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceştia ori de alţi candidaţi, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane şi indiferent dacă ei au primit ori au transmis materialele interzise.

Încălcarea regulilor privind interzicerea manualelor/altor surse de informare, a telefoanelor/altor gadgeturi și a comunicării cu alții/copierea va fi considerată tentativă de fraudă, iar candidaţii respectivi nu mai pot participa la probele următoare şi sunt declaraţi „eliminaţi din examen”, fără posibilitatea recunoaşterii, în sesiunile următoare, a notelor la probele promovate anterior eliminării, inclusiv a probelor de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale.

Aceşti candidaţi nu mai au dreptul de a participa la următoarele două sesiuni ale examenului de bacalaureat. Calculul celor două sesiuni la care candidaţii „eliminaţi din examen” nu mai au dreptul de a participa se face fără luarea în considerare a sesiunii speciale a examenului de bacalaureat.

Candidaţii care doresc să predea lucrările înainte de expirarea timpului maxim pot părăsi sala de examen fără a primi subiectele. Candidaţii primesc subiectele numai dacă părăsesc sala după expirarea timpului maxim destinat desfăşurării probelor scrise.

Înainte de începerea probelor, asistenţii prezintă candidaţilor prevederile metodologice care vizează organizarea şi desfăşurarea corectă a examenului de bacalaureat şi le solicită să predea toate eventualele materiale şi obiecte care, potrivit reglementărilor în vigoare pentru examenul de bacalaureat, sunt interzise în sala de examen.

Apoi, candidaţii vor semna un proces-verbal în care se regăsesc prevederile şi menţiunea că au luat cunoştinţă de faptul că nerespectarea regulilor menţionate are drept consecinţă măsurile menţionate.

Supraveghere audio-video

Sălile de examen și cele de multiplicare a subiectelor sunt supravegheate audio-video.

Comisiile de bacalaureat din centrele de examen şi comisiile de bacalaureat judeţene/Comisia de bacalaureat a municipiului Bucureşti verifică, prin sondaj, înregistrările audiovideo din sălile de examen, după încheierea probei scrise.

În cazul în care, la verificarea prin sondaj, se constată nereguli, fraude sau tentative de fraudă ori în cazul în care există sesizări privitoare la nereguli, fraude sau tentative de fraude, verificarea se face pentru înregistrările din toate sălile de examen.

Dacă, în urma verificărilor, se constată existenţa unor nereguli, fraude sau tentative de fraudă, respectiv nerespectarea reglementărilor privitoare la organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat, comisia de bacalaureat din centrul de examen ia măsurile ce se impun, care pot merge până la eliminarea candidaţilor din examen.

Comisia de bacalaureat din centrul de examen anunţă comisia de bacalaureat judeţeană/Comisia de bacalaureat a municipiului Bucureşti, care propune eventualele măsuri de sancţionare şi informează Comisia Naţională de Bacalaureat.

Corectarea lucrărilor

În procesul de evaluare iniţială a lucrărilor scrise şi de rezolvare a contestaţiilor, după validarea finalizării evaluării de către cei doi profesori evaluatori, în cazul în care diferenţa dintre notele celor doi evaluatori este mai mică sau egală cu un punct, este calculată nota finală, ca medie aritmetică cu două zecimale a notelor acordate de evaluatori, fără rotunjire, fiind înregistrată în catalogul de bacalaureat.

În cazul în care diferenţa dintre notele acordate de cei doi profesori evaluator este mai mare de 1 punct, acestea nu se transcriu pe lucrare şi se procedează astfel:

  • preşedintele comisiei nominalizează alţi doi profesori evaluatori pentru recorectarea lucrării
  • după finalizarea recorectării lucrării, notele acordate de fiecare din cei patru evaluatori se trec pe lucrare şi se semnează de către evaluatori
  • preşedintele comisiei calculează nota finală din cele 4 (patru) note, după eliminarea celor două note – valori extreme, ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a celor două note – valori centrale. Media rezultată reprezintă nota finală pe care o trece pe lucrare şi semnează.

În cadrul etapei de soluţionare a contestaţiilor, în situaţia în care, după desecretizarea lucrării, se constată o diferenţă de notare mai mare de 1,5 puncte, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea iniţială şi cea de la contestaţii, lucrarea se resecretizează şi este transmisă spre a fi reevaluată altor doi profesori evaluatori.

Nota definitivă nu mai poate fi modificată şi reprezintă nota obţinută de candidat la proba respectivă.

Contestații

Candidaţii care depun contestaţii completează şi semnează o declaraţie-tip în care se menţionează faptul că au luat cunoştinţă că nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei poate modifica nota iniţială prin creştere sau descreştere, după caz.

Comunicarea rezultatelor obţinute la examenul naţional de bacalaureat se face anonimizat, utilizându-se codurile individuale care înlocuiesc numele şi prenumele candidaţilor şi care au fost distribuite candidaţilor, pe bază de semnătură de primire, la prima probă susţinută de aceştia.

Comunicarea rezultatelor

Pentru comunicarea notelor obţinute la examenul naţional de bacalaureat, înainte de etapa de depunere şi soluţionare a contestaţiilor, comisiile din unităţile de învăţământ/centrele de examen tipăresc lista rezultatelor examenului de bacalaureat care cuprinde: codul candidatului, unitatea de învăţământ de provenienţă, judeţul, promoţia, forma de învăţământ absolvită, specializarea, notele obţinute la fiecare probă scrisă, media sau menţiunile „reuşit”/”respins”/”neprezentat”/”eliminat din examen”, după caz.

Comisiile din unităţile de învăţământ – centre de examen tipăresc lista rezultatelor finale după contestaţii ale candidaţilor anonimizaţi şi o afişează, conform calendarului, cu semnătura preşedintelui şi a secretarului comisiei din centrul de examen, la avizierul unităţii de învăţământ şi pe website-ul acesteia.

Rezultatele examenului naţional de bacalaureat ale candidaţilor anonimizaţi sunt afişate şi pe pagina de internet a Ministerului Educaţiei şi a inspectoratelor şcolare.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Educație

Lecții de siguranță susținute de pompieri în cadrul „Grădiniței de vară în domeniul situațiilor de urgență”, la Grădinița „Albă ca Zăpada” Dorohoi

Publicat

Publicitate

„Siguranța nu intra în vacanță” – de acest lucru s-au asigurat pompierii botoșăneni care au desfășurat mai multe activități, în această săptămână, cu copiii de la Grădinița cu Program Prelungit „Albă ca Zăpada” din Dorohoi, în cadrul proiectului „Grădinița de vară în domeniul situațiilor de urgență”.

 

Salvatorii le-au vorbit celor mici despre ce trebuie să facă să nu ajungă în situații critice, fie că sunt în concediu cu părinții, în tabere, la bunici sau acasă. Pentru o mai bună înțelegere a noțiunilor discutate, copiii au participat la exerciții de evacuare în caz de incendiu, concursuri interactive și au făcut o vizită la Detașamentul de Pompieri Dorohoi.

 

Acolo, au avut ocazia să vadă îndeaproape autospecialele folosite în misiuni și au aflat cum acționează pompierii în situații de urgență. Totodată, au participat la concursuri interactive cu rol educativ în domeniul situațiilor de urgență și au răspuns la întrebări despre prevenirea incendiilor.

 

Publicitate

Pentru ca cei mici să rămână în siguranță pe durata vacanței, pompierii le-au oferit o serie de recomandări importante:

 

– nu vă jucați cu chibrituri, brichete sau lumânări;

 

– evitați scăldatul în locuri neamenajate;

 

– nu vă cățărați în copacii din apropierea liniilor de înaltă tensiune – pericol de electrocutare;

 

– stați departe de liniile de cale ferată electrificată și nu urcați pe vagoane, nici măcar pentru fotografii;

 

– dacă vedeți cabluri electrice căzute sau panouri electrice deschise, îndepărtați-vă imediat și anunțați un adult;

 

– spuneți-le mereu părinților unde mergeți și cu cine sunteți.

 

Nu știm încă dacă micii participanți vor alege, în viitor, meseria de pompier, dar suntem siguri că lecțiile învățate îi vor ajuta să recunoască pericolele și să ia decizii corecte.

 

Activitățile au fost realizate în baza unui protocol de colaborare între Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Nicolae Iorga” al Județului Botoșani și unitatea de învățământ.

Citeste mai mult

Eveniment

VIDEO: Muniție distrusă prin explozie controlată în poligonul militar Copălău

Publicat

Publicitate

Astăzi, în poligonul militar Copălău au fost distruse, prin explozie controlată, 901 muniții și elemente de muniție. Este vorba de o grenadă de mână defensivă, un proiectil exploziv trasor cal. 76,2 mm, un proiectil perforant trasor calibru 57 mm, un proiectil exploziv cal. 105 mm, un proiectil exploziv cal. 152 mm, 892 cartușe infanterie cal. 7,92 mm și patru carcase proiectil.

Operațiunea a fost executată de echipa de pirotehnicieni a Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Nicolae Iorga” al Județului Botoșani.

Muniția a fost descoperită, în ultima perioadă, pe raza localităților Viforeni, Mășcăteni, Băiceni, Rădăuți Prut și Ungureni.

Pe timpul misiunii de distrugere, pentru prevenirea unor incidente, un echipaj de jandarmi s-a asigurat ca nu sunt persoane în zonă, iar un echipaj SMURD a supravegheat întreaga activitate.

Informare preventivă

Muniția neexplodată este foarte periculoasă și de aceea oamenii trebuie să știe ce să facă atunci când găsesc obiecte metalice ce seamănă cu proiectile, grenade, bombe, cartușe sau altele asemănătoare.

Publicitate

În primul rând, nu trebuie să le atingă sau să le lovească, indiferent dacă sunt parțial îngropate în pământ sau se află la suprafață. Nu trebuie să le ridice pentru că nu au de unde să știe în ce stadiu se află acestea. Dacă nu sunt siguri ce fel de obiecte sunt, nu trebuie să le taie și nici să le folosească pentru improvizarea unor unelte sau ornamente.

Din curiozitate, unii oameni ar putea fi tentați să demonteze focoasele sau alte elemente componente, iar acest lucru este interzis pentru că o astfel de acțiune poate provoca explozii.

Tot ce trebuie să facă cetățenii este să apeleze numărul de urgență 112 dacă descoperă obiecte metalice cilindrice sau de altă formă ce prezintă suspiciunea că ar fi elemente de muniţie neexplodată.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO&VIDEO: Stâlp doborât de vânt peste o mașină, la Orășeni Deal

Publicat

Publicitate

Stâlp doborât de vânt peste un autoturism, la Orășeni Deal

 

În urmă cu puțin, pompierii au fost solicitați să intervină pe DJ 208 C, în localitatea Orășeni Deal, unde un stâlp de telefonie a fost doborât de vânt și a căzut peste o autoutilitară. În momentul producerii evenimentului, autovehiculul se deplasa pe direcția Botoșani -Vorona. Din fericire, nu au fost persoane rănite.

 

La fața locului s-au deplasat, în cel mai scurt timp, pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani, cu o autospecială de descarcerare, una de stingere, o ambulanță SMURD, o ambulanță SAJ, dar și un echipaj de poliție. Aceștia au constatat faptul că un stâlp de telefonie era căzut pe remorca autoutilitarei. Pompierii au acționat pentru degajarea acestuia. Conducătorul autoutilitarei, în vârstă de 38 de ani, a fost evaluat de echipajele medicale, dar nu a avut nevoie ajutor din partea acestora.

 

Publicitate

Pentru prevenirea unor situații nedorite în timpul unei furtuni, ISU Botoșani recomandă cetățenilor:

 

▪️să evite deplasările pe durata avertizării meteorologice;

 

▪️să întrerupă orice activitate desfășurată în aer liber și să se adăpostească în imobile sau spaţii închise, care să le asigure protecţia, în situația manifestării vântului puternic;

 

▪️să încuie uşile casei şi să protejează ferestrele pentru a nu fi sparte de vânturi puternice, de curenţii de apă sau de obiectele duse de curenţii de apă.

 

▪️să fie prudenți atunci când se află pe stradă și să evite deplasarea în zone cu panouri publicitare, copaci sau stâlpi de electricitate care ar putea fi doborâți;

 

– să nu treacă prin dreptul clădirilor aflate în construcție sau care prezintă elemente arhitectonice ce pot fi smulse de vânt;

 

– să parcheze autoturismele la distanță sigură față de copaci sau stâlpi de electricitate;

 

– să îndepărteze copacii sau ramurile uscate care, pe timpul unei furtuni, ar putea cădea şi provoca victime sau pagube materiale;

 

– să nu atingă firele căzute la pământ;

 

Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență sau alte date utile despre manifestarea fenomenelor meteorologice periculoase pot fi obținute prin accesarea portalului fiipregatit.ro sau prin intermediul aplicației DSU, care poate fi descărcată gratuit din Google Play Store și AppStore.

 

https://fiipregatit.ro/ghiduri/inundatii-despre-8-9#despre-33

 

https://fiipregatit.ro/ghiduri/furtuna-despre-8-6#siguranta-in-caz-de-furtuna-23

o

Citeste mai mult

Eveniment

ANAF: 30 iunie, termen limită de depunere a Formularului 397 privind Uber, Bolt și alte platforme de ridesharing

Publicat

Publicitate

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) reamintește 30 iunie este termen limită de raportare pentru Formularul 397, „Declarație informativă privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto intermediate printr-o platformă digitală”.

Acesta este reglementat prin OPANAF nr. 382/2025.

Primul termen de raportare a „Declarației informative privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto intermediate printr-o platformă digitală” este 30 iunie 2025.

Toate informațiile din declarațiile primite vor fi analizate în mod integrat în vederea efectuării de analize de risc și selectării pentru controlul antifraudă a acelor contribuabili la care riscul fiscal evaluat este semnificativ.

Reamintim operatorilor de transport alternativ obligația de a respecta legislația fiscală, inclusiv cea care vizează utilizarea forței de muncă, respectiv de a declara și plăti la bugetul general consolidat al statului creanțele fiscale corespunzătoare activității desfășurate”, transmite ANAF.

Sunt vizate activitățile Uber, Bolt și ale altor platforme de ridesharing.

Publicitate

ANAF: Direcția Antifraudă face verificări

Potrivit sursei citate, Direcția generală antifraudă fiscală continuă acțiunile de control în domeniul ride-sharing, având ca obiectiv prevenirea și combaterea evaziunii fiscale care se manifestă în acest domeniu specific.

În prima parte a anului 2025, ca urmare a acțiunilor de control antifraudă efectuate la contribuabili care au desfășurat activitate de transport alternativ de persoane, au fost constatate creanțe fiscale suplimentare în sumă totală de 151,28 milioane de lei și au fost aplicate sancțiuni contravenționale de 4,6 milioane de lei.

Mai multe informații aici: https://static.anaf.ro/static/3/Anaf/20250627111122_656_com_f pot397.pdf

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending