Connect with us

Eveniment

Aproape 300.000 de lei din amenzile aplicate de inspectorii de Muncă din Botoșani în ultimele trei luni. Ce au găsit la firme

Publicat

Publicitate

În ultimele trei luni, conform situaţiei centralizatoare privind activitatea compartimentelor Control Relaţii de Muncă şi Control Muncă Nedeclarată, în cadrul acţiunilor de control, au fost efectuate 276 controale dintre care, 108 controale de fond și 20 controale având ca tematică respectarea unor legi speciale din domeniul relațiilor de muncă. În cadrul acestor controale au fost intervievate  pe baza fișelor de identificare un număr de 389 persoane.

Pentru neconformităţile constatate au fost sancţionaţi 15 angajatori, au fost dispuse 206 măsuri de remediere a deficiențelor, s-a verificat modul de îndeplinire a 127 măsuri dispuse prin procesele-verbale încheiate la controalele anterioare, au fost aplicate 21 de sancţiuni contravenţionale, dintre care 13 amenzi în valoare totală de 257.300 lei şi 8 avertismente scrise.

 

În conformitate cu Programul Cadru al ITM Botoșani, pe parcursul trim. III al anului 2022 au avut loc următoarele campanii și acțiuni:

 

Campanie Națională de verificare a modului în care sunt respectate cerințele minime pentru îmbunătățirea securității și protecția sănătății lucrătorilor, precum şi verificarea modului de respectare a prevederilor legale privind încheierea, modificarea, suspendarea și executarea contractelor individuale de muncă de către angajatorii care îşi desfăşoară activități în stațiile de distribuție a carburanților auto cod CAEN-4730

Publicitate

 

În perioada 15-22 iulie 2022, s-au efectuat controale la 12 angajatori care îşi desfăşoară activitatea în stațiile de distribuție a carburanților auto, verificându-se în special respectarea prevederilor legale care reglementează relaţiile de muncă cu privire la:

  • angajarea personalului cu contracte individuale de muncă cu normă întreagă sau cu timp parţial;
  • transmiterea, în termen legal, a contractelor individuale de muncă în registrul general de evidenţă a salariaţilor;
  • durata timpului de muncă şi munca suplimentară;
  • întocmirea evidenţei orelor de muncă prestate de salariaţi;
  • repausuri periodice;
  • munca de noapte;
  • acordarea drepturilor salariale;
  • regulamentul intern / contractul colectiv de muncă încheiat la nivel de unitate.

La societăţile controlate, numărul total de angajaţi a fost de 1892, dintre care doar 9 aveau contracte individuale de muncă cu timp parţial. Au fost dispuse 9 măsuri, cele mai frecvente neconformităţi fiind:

  • nerespectarea obligaţiei de a păstra un exemplar al contractului individual de muncă la punctul de lucru;
  • nerespectarea obligaţiei de a elibera salariaţilor sau foştilor salariaţi adeverinţe de vechime şi extras din Revisal la încetarea activităţii acestora;
  • necompletarea reală în documentele de evidenţă a timpului de muncă a numărului de ore efectiv lucrate de către salariaţi, fără precizarea orelor de început şi de sfârşit ale programului de lucru;
  • neinformarea angajaţilor cu privire la obligaţia de a adera la un fond de pensii administrat privat;
  • expirarea contractului colectiv de muncă şi neînceperea negocierii pentru unul nou.

 

 

Campania Naţională privind verificarea modului de respectare de către beneficiari a prevederilor Legii 52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri republicată, cu modificările şi completările ulterioare

 

În intervalul 19-22 septembrie 2022, inspectorii de muncă au urmărit modul în care sunt respectate prevederile legale din domeniul relaţiilor de muncă cu privire la:

  • durata activităţii ocazionale care poate fi exercitată în temeiul prevederilor Legii 52/2011;
  • respectarea de către beneficiari a prevederilor legale cu privire la înfiinţarea, completarea şi prezentarea registrului de evidenţă a zilierilor;
  • dovada plăţii remuneraţiei cuvenite zilierului;
  • folosirea zilierilor pentru alte activităţi decât cele expres reglementate de lege.

În cadrul acestei campanii, au fost efectuate controale la un număr de 22 de beneficiari, dispunându-se 7 măsuri pentru remedierea deficienţelor.

 

pectorii din cadrul compartimentelor Control Relații de Muncă și Control Muncă Nedeclarată au efectuat 271 controale având ca tematică respectarea prevederilor HG nr. 905/2017, s-a aplicat un avertisment și s-au dispus 52 de măsuri de remediere a deficiențelor constatate.

 

Acțiune de informare și verificare a modului în care angajatorii respectă prevederile art. 129 din Legea nr. 62/2011 a dialogului social, republicată, cu modificările și completările ulterioare. 

În cadrul acestei acțiuni care se desfășoară pe parcursul întregului an, se are în vedere controlul angajatorilor care au cel puțin 21 de salariați, cu privire la respectarea prevederilor art. 129 din Legea nr.62/2011.

Ca urmare a acțiunilor de informare a angajatorilor cu privire la obligațiile ce le revin privind negocierea colectivă, în trimestrul III s-au înregistrat la Inspectoratul Teritorial de Muncă Botoșani 9 contracte colective de muncă și 2 acte adiționale de prelungire a celor ce urmau să expire. 

Acțiune de control prevăzută în planul de cooperare operativă pentru prevenirea și combaterea muncii ilegale a străinilor în anul 2022, încheiat între INSPECȚIA MUNCII ȘI INSPECTORATUL GENERAL PENTRU IMIGRARI

 

Pe parcursul trimestrului al III-lea, s-au efectuat 6 controale comune cu lucrători din cadrul Biroului pentru Imigrări Botoșani și nu s-au constatat cazuri în care persoane străine să desfășoare muncă fără respectarea prevederilor legale în vigoare.

Concomitent cu aceste verificări, s-a urmărit și informarea angajatorilor cu privire la obligațiile ce le revin în temeiul O.G.nr.25/2014, privind încadrarea în muncă și detașarea străinilor, combaterea muncii nedeclarate și angajarea ilegală a cetățenilor străini.

În domeniul Securitate şi Sănătate în Muncă

 

Principalele acţiuni prevăzute în Programul cadru de acţiuni al Inspecţiei Muncii şi în Programul propriu de acţiuni pentru anul 2022 sunt campaniile de control şi conştientizare şi acţiunile specifice în domeniul securității şi sănătății în muncă.

 

Conform situaţiei centralizatoare privind activitatea compartimentelor Control Securitate şi Sănătate în Muncă şi Supravegherea pieţei şi îndrumare angajatori şi angajaţi în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, în perioada 01.07.202230.09.2022, în cadrul acţiunilor de control au fost efectuate un numar de 183 controale, din care 18 controale privind supravegherea pieţei, fiind controlate un număr de 103 produse.

Pentru neconformităţile constatate au fost sancţionaţi un număr de 140 angajatori, au fost dispuse 345 măsuri de remediere, au fost verificate un numar de 53 masuri dispuse anterior, au fost aplicate 321 sancţiuni contravenţionale, dintre care 9 amenzi în valoare de 59.000 lei şi 312 avertismente.

Au fost comunicate 15 evenimente de către angajatori.

Au fost cercetate 14 evenimente de către angajatori şi avizate de I.T.M. şi 1 eveniment a fost cercetat de inspectorat şi avizat de Inspecţia Muncii. Au fost înregistraţi 8 accidentaţi în accidente de muncă, cu incapacitate temporară de muncă.

 

Acţiuni în domeniul S.S.M., conform Programului cadru de acţiuni al Inspecţiei Muncii  şi Programului propriu de acţiuni pentru anul 2022 al Inspectoratului Teritorial de Muncă Botoşani:

 

Campanie națională de verificare a modului de respectare a cerințelor minime de securitate și sănătate în muncă la lucrările din domeniul construcțiilor – cod. CAEN 41, 42, 43

Au fost controlate 23 unităţi cu 935 lucrători, fiind constatate un număr de 44 deficienţe pentru care s-au dispus un număr de 46 măsuri, fiind sancţionaţi un număr de 23 angajatori cu 1 amendă în valoare de 6.000 lei şi 43 avertismente.

 

Campanie națională de verificare a modului în care sunt respectate cerințele minime pentru îmbunătățirea securității și protecția sănătății lucrătorilor care pot fi expuși riscurilor de explozie şi incendiu în silozurile de cereale, fabricile de băuturi alcoolice, rafinării, industria minieră și în spitale

 

Au fost controlate 2 unităţi, fiind constatate un număr de 8 deficienţe pentru care s-a dispus un număr de 8 măsuri, fiind sancţionaţi un număr de 2 angajatori cu 8 avertismente.

 

Campanie naţională de supraveghere a pieţei produselor industriale din domeniul de competenţă al Inspecţiei Muncii, conform Programului sectorial pentru anul 2022, coordonat de către Comisia Europeană

 

Au fost efectuate 18 controale privind supravegherea pieţei, fiind controlate un număr de 103 produse, nefiind constatate neconformităţi.

 

Acțiune privind verificarea respectării modului de utilizare a echipamentelor de muncă și a tehnologiilor de exploatare în parchetele forestiere, inclusiv la transportul tehnologic al masei lemnoase pe drumurile forestiere

 

Au fost controlate 5 unităţi, fiind constatate un număr de 19 deficienţe pentru care s-a dispus un număr de 19 măsuri, fiind sancţionaţi un număr de 5 angajatori cu 1 amendă în valoare de 6.000 lei şi 18 avertismente. De asemenea, au fost efectuate 4 controale privind verificarea măsurilor dispuse în prima etapă de control, nefiind constatate întârzieri în realizarea acestora.

 

Acțiune de verificare a modului de identificare a riscurilor care provoacă afecțiuni musculo-scheletice (AMS), precum și a măsurilor luate de angajatori în vederea prevenirii acestora

 

Au fost controlate 5 unităţi, fiind constatate un număr de 11 deficienţe pentru care s-a dispus un număr de 11 măsuri fiind sancţionaţi un număr de 5 angajatori cu 11 avertismente.

 

Acţiune de monitorizare privind riscurile existente la locurile de muncă din întreprinderi mici (10 – 49 lucrători)

 

Au fost controlate 15 unităţi, fiind constatate un număr de 27 deficienţe pentru care s-a dispus un număr de 27 măsuri fiind sancţionaţi un număr de 15 angajatori cu 27 avertismente.

 

 

 

Acțiune pentru prevenirea bolilor profesionale determinate de stresul profesional

 

Au fost controlate 3 unităţi, fiind constatate un număr de 11 deficienţe pentru care s-a dispus un număr de 11 măsuri fiind sancţionaţi un număr de 3 angajatori cu 11 avertismente.

 

 

Acțiune de verificare și control pentru verificarea modului în care sunt respectate cerințele minime de securitate și sănătate în muncă în domeniul comerțului cu ridicata (CAEN 46)

 

Au fost controlate 4 unităţi, fiind constatate un număr de 15 deficienţe pentru care s-a dispus un număr de 15 măsuri fiind sancţionaţi un număr de 4 angajatori cu 15 avertismente.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Peste o sută de misiuni ale pompierilor botoșăneni, în ultimele patru zile

Publicat

Publicitate

Pompierii botoșăneni au fost la datorie și în perioada 18 – 21 aprilie a.c., pentru intervenția imediată la solicitările cetățenilor și gestionarea optimă a situațiilor de urgență, produse la nivel local.

Aceștia au avut 119 de misiuni, care au vizat:

– acordarea primului ajutor și transportul la spital a unui număr de 86 persoane care aveau probleme medicale;

– stingerea a 11 incendii generate de utilizarea focului deschis în spații deschise, scurtcircuit, coș de fum necurățat de funingine, dar și cu intenție. Dersca, Vlăsinești, Stânca, Sârbi, Corlăteni, Știubieni, Dragalina, Vânători, Tocileni și Plugari sunt localitățile unde s-au produs aceste evenimente.

– 13 alte intervenții (transport persoane supraponderale, deblocare uși, acțiuni de informare și educare preventivă, îndepărtare elemente de construcție desprinse de vânt);

– nouă misiuni de supraveghere a respectării măsurilor de prevenire a incendiilor la biserici și mănăstiri, dar și de patrulare în apropierea lăcașurilor de cult în vederea prevenirii unor evenimente nedorite, în Noaptea de Înviere;

Publicitate

În continuare, pompierii militari rămân mobilizați, 24 de ore din 24, pentru gestionarea operativă a situaţiilor de urgenţă şi acordarea primului ajutor medical specializat persoanelor aflate în dificultate.

Evenimentele înregistrate la nivel județean rămân în atenția Centrului Operațional pentru dispunerea imediată a măsurilor menite să asigure optimizarea misiunilor de răspuns orientate spre salvarea vieții.

Nu uitați! Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență pot fi obținute prin accesarea platformei naționale de pregătire în situații de urgență https://fiipregatit.ro și din aplicația de mobil DSU care poate fi descprcată gratuit din APP Store și Google Play.

Citeste mai mult

Eveniment

Hramul Bisericii Sfântul Gheorghe, sub lupa jandamilor

Publicat

Publicitate

În zilele de 22 și 23 aprilie, jandarmii botoșăneni, împreună cu efective de poliție, poliție locală și pompieri, vor lua măsurile necesare pentru desfășurarea in siguranță a manifestărilor religioase prilejuite de sărbătorirea Sfântului Mare Mucenic Gheorghe, Purtătorul de Biruință.

Marți, 22 aprilie, jandarmii, împreună cu partenerii instituționali, vor acționa pentru ca procesiunea cu Sfintele Moaște ale Sfântului Gheorghe Pelerinul, eveniment inclus în programul Hramului Bisericii Sfântul Gheorghe din municipiul Botoșani, să nu fie afectată de producerea unor incidente nedorite.

Începând cu ora 16.30, efectivele Inspectoratului de Jandarmi Județean Botoșani vor fi alături de cetațenii care vor asista la primirea Sfintelor Moaște, la slujba Vecerniei și a Litiei, precum și la procesiunea ce se va desfășura pe traseul Biserica Sfântul Gheorghe- str. Ion Pillat – Calea Națională – str. 1 Decembrie – Biserica Uspenia – Centrul Vechi – str. Poștei – Biserica Sfântul Gheorghe.

Marți, 23 aprilie, jandarmii vor fi prezenți la Hramul Bisericii Sfântul Gheorghe, pentru ca liniștea specifică manifestărilor religioase să nu fie tulburată de producerea unor fapte antisociale de natură penală sau contravențională.

Având în vederea că deplasarea participanților la procesiune se va desfășura pe partea carosabilă, polițiștii rutieri vor lua măsuri de restricționare progresivă a circulației rutiere și de fluidizare a traficului rutier și pietonal pe intinerariul de deplasare.

Recomandăm participanților la manifestările religioase să respecte măsurile stabilite de organizatori și indicațiile forțelor de ordine, iar conducătorilor auto să dea dovadă de răbdare, să reducă viteza de deplasare și să acorde atenția cuvenită participanților, în vederea eliminării riscului producerii unor accidente.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Astăzi, procesiune pe străzile municipiului Botoșani. În fruntea credincioșilor va fi ÎPS Teofan. Traseul ales

Publicat

Publicitate

Sărbătoarea Sfântului Mucenic Gheorghe, ocrotitorul municipiului Botoșani, aduce anul acesta bucurii duhovnicești deosebite credincioșilor din oraș. Cu binecuvântarea Înalt Preasfințitului Teofan, mitropolitul Moldovei și Bucovinei, vor fi aduse spre închinare la Biserica Sfântul Gheorghe din municipiu moaștele Sfântului Gheorghe Pelerinul de la Mănăstirea Văratec, primirea acestora fiind rânduită pentru ziua de 22 aprilie, la ora 16.30, fiind aduse de stavrofora Iosefina Giosanu.

Înalt Preasfințitul Teofan, mitropolitul Moldovei și Bucovinei, va săvârși începând cu ora 17.00 slujba Vecerniei cu Litie cu un numeros sobor de preoți și diaconi.

După slujbă, în jurul orei 18.30, va avea loc o procesiune cu moaștele Sfântului Gheorghe Pelerinul pe următorul traseu: Biserica Sf. Gheorghe – Str. Ion Pillat – Calea Naţională – Str. 1 Decembrie Biserica Uspenia- Str. Poştei- Biserica Sf. Gheorghe.

A doua zi, pe 23 aprilie, de sărbătoarea Sfântului Gheorghe, lăcașul de cult va îmbrăca haină de sărbătoare, pregătit pentru o slujbă arhierească cu un sobor de ierarhi. Programul menționează că la ora 9.00 va avea loc primirea ÎPS Teofan și a celorlalți ierarhi invitați, după care va fi săvârșită  Sfânta şi Dumnezeiasca Liturghie. Se va alătura la slujbă un sobor de ieromonahi, preoţi şi diaconi.

La sfârşitul slujbei, fiecare credincios participant va primi sărmăluţe, cozonac şi un pahar de vin oferit de Primăria Botoşani.

Cu binecuvântarea IPS Teofan, Sfintele Moaște ale Sfântului Gheorghe Pelerinul vor rămâne spre venerare la biserica din municipiul Botoșani până pe 27 aprilie, ora 19:00.

Publicitate

Citeste mai mult

Educație

Când se termină vacanța de Paște 2025 pentru elevi: Vor reveni la cursuri, doar pentru 3 zile

Publicat

Publicitate

Elevii vor reveni la cursuri, la finalul lunii aprilie, doar pentru trei zile. Ulterior va fi minivacanța de 1 Mai, cu alte zile libere pentru elevi și profesori.

Vacanța de Paște 2025 este în perioada 18-27 aprilie. Elevii revin la cursuri luni, 28 aprilie, însă vor avea doar trei zile de școală: luni, marți și miercuri. De joi, 1 mai, începe minivacanța.

Vor fi alte două zile libere plus cele din weekend, adică 1-4 mai.

Modulul al patrulea de cursuri și ultimul din acest an școlar va continua din 5 mai până în 20 iunie.

Din acest an școlar, elevii primesc o notă de purtare aferentă fiecărui modul de cursuri.

Noul an școlar 2025-2026 începe pe 8 septembrie și va fi împărțit tot în cinci module de învățare, alternând cu cinci vacanțe.

Publicitate

Programul naţional „Şcoala altfel” şi Programul „Săptămâna verde” se desfăşoară până în 30 mai 2025, în intervale de câte cinci zile consecutive lucrătoare. Planificarea este la decizia unităţii de învăţământ. Derularea celor două programe se planifică în intervale de cursuri diferite.

Zile libere 2025: minivacanța de Rusalii

Rusaliile se sărbătoresc în acest an în 8 iunie. Vor fi trei zile libere, de sâmbătă, 7 iunie până luni, 9 iunie inclusiv (a doua zi de Rusalii).

Următoarea minivacanță va fin de Sfânta Maria (trei zile), 15-17 august.

Calendar an școlar în 2025

Vacanța de primăvară: de vineri, 18 aprilie 2025, până duminică, 27 aprilie 2025
Cursuri: de luni, 28 aprilie 2025, până vineri, 20 iunie 2025
Vacanța de vară: de sâmbătă, 21 iunie 2025, până duminică, 7 septembrie 2025
Zile libere până la finalul anului 2025
1 mai – Ziua Muncii (joi)
1 iunie – Ziua Copilului (duminică)
8 iunie – Prima zi de Rusalii (duminică)
9 iunie – A doua zi de Rusalii (luni)
15 august – Adormirea Maicii Domnului (vineri)
30 noiembrie – Sfântul Andrei (duminică)
1 decembrie – Ziua Națională a României (luni)
25 decembrie – Prima zi de Crăciun (joi)
26 decembrie – A doua zi de Crăciun (vineri)
Bacalaureat 2025. Probele scrise. Calendar
2—6 iunie 2025 Înscrierea candidaților la probele scrise ale primei sesiuni de examen
6 iunie 2025 Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a
10 iunie 2025 Limba și literatura română — proba E.a) — proba scrisă
11 iunie 2025 Proba obligatorie a profilului — proba E.c) — proba scrisă
13 iunie 2025 Proba la alegere a profilului și specializării — proba E.d) — proba scrisă
16 iunie 2025 Limba și literatura maternă — proba E.b) — proba scrisă
20 iunie 2025 Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12.00), vizualizarea lucrărilor scrise și
depunerea contestațiilor (în intervalul orar 14.00—18.00)
23—24 iunie 2025 Vizualizarea lucrărilor scrise și depunerea contestațiilor
30 iunie 2025 Afișarea rezultatelor finale

Între 14-21 iulie se vor înscrie candidaţii la a doua sesiune de examen.

Regulile la examen sunt similare sesiunilor derulate anterior. AICI, detalii

CALENDAR Evaluare Națională clasa a VIII-a 2025

Probele scrise încep din 23 iunie. Elevii își vor putea vedea lucrările în 4-5 iulie și apoi vor decide dacă depun contestații.

10-13 iunie 2025 Înscrierea la evaluarea naţională
13 iunie 2025 Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
23 iunie 2025 Limba şi literatura română – probă scrisă
25 iunie 2025 Matematică – probă scrisă
27 iunie 2025 Limba şi literatura maternă – probă scrisă
3 iulie 2025 Afişarea rezultatelor inițiale (până la ora 12.00), vizualizarea lucrărilor scrise și depunerea contestațiilor (în intervalul orar 14.00 -18.00)
4-5 iulie 2025 Vizualizarea lucrărilor și depunerea contestaţiilor
6-9 iulie 2025 Soluţionarea contestaţiilor
10 iulie 2025 Afişarea rezultatelor finale după soluţionarea contestaţiilor

Probele se vor desfășura în perioada 23-27 iunie. Primele rezultate vor fi comunicate în 3 iulie.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending