Connect with us

Economie

APIA a dat startul Campaniei de primire a Cererilor Unice de Plată în agricultură pentru anul 2022

Publicat

Publicitate

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) Centrul Judetean Botoșani a anunțat astăzi că demarează Campania de primire a Cererilor Unice de Plată pentru anul 2022. Fermierii sunt invitați să depună, în perioada 01 martie – 16 mai 2022, Cererea Unică de Plată.

Într-un comunicat, APIA a precizat că cererea se depune prin accesarea aplicației IPA-Online din versiunea internet, conform Manualului de utilizare IPA-Online (accesibil în aplicaţie), fără a se prezenta la Centrul județean Botoșani/ centrele locale, ținând cont de condițiile impuse de pandemia Covid 19.

Se va completa o singură Cerere Unică de Plată, chiar dacă se utilizează suprafeţe de teren în diferite localităţi sau judeţe.

✔         Fermierii trebuie să verifice, împreună cu primăria pe raza căreia dețin terenul, situația înscrierii în Registrul agricol a terenului și să permită primăriei să transmită la APIA adeverința.

✔         Documentele care fac dovada că terenul agricol se află la dispoziţia fermierului trebuie să fie încheiate înaintea depunerii Cererii unice de plată şi să fie valabile la data depunerii Cererii.

✔         Adeverințele emise pentru schemele din sectorul zootehnic de către asociaţia/agenţia acreditată pentru înfiinţarea şi menţinerea registrului genealogic al rasei/oficiul pentru zootehnie judeţean pot fi transmise electronic prin platforma pusă la dispoziție de către APIA, cu informarea fermierului.

Publicitate

✔         Fermierii care deţin animale în exploataţie au obligația să se asigure că datele acestora sunt actualizate/corectate în Registrul Naţional al Exploataţiilor (RNE) (la medicul veterinar concesionar/asociaţie/propriile evidenţe, dacă sunteţi utilizator SNIIA) și să se adreseze Centrului APIA în vederea completării declarației sector zootehnic în aplicația dedicată sectorului zootehnic, înainte de accesarea IPA Online.

✔         Responsabilitatea privind legalitatea şi valabilitatea documentelor aparţine fermierului şi/sau autorităţii care a emis/atestat aceste documente, după caz.

✔         Fermierii care sunt deja beneficiari APIA își vor actualiza la completarea Cererii doar datele ce au suferit modificări față de anul anterior. În acest fel, se reduce timpul de completare a cererii, iar probabilitatea de a introduce date greşite este mai mică.

”Vreau să-i asigur pe fermieri de toată susținerea Ministerului Agriculturii în Campania 2022 care debutează astăzi. Plafonul alocat României în anul 2022 din FEGA, respectiv 1,91 miliarde de euro, este foarte important pentru menținerea trendului ascendent al producției agricole la nivel național și pentru continuarea consolidării veniturilor fermierilor, fapt ce ne obligă să capacităm toate resursele disponibile pentru ca acești bani să ajungă în agricultura românească. Agenția de plăți va fi, ca de obicei, alături de fermieri și ii va sprijini în procesul de depunere pentru a preveni orice fel de sincope în depunerea cererilor” a declarat ministrul Adrian CHESNOIU, se precizează în același comunicat.

Funcționarii APIA vor contacta fermierii în vederea închiderii electronice a cererii și pentru programarea acestora în vederea semnării Cererii și declarațiilor atașate acesteia.

Începând cu anul 2022, fermierii pot semna Cererile folosind și semnătura electronică. În această situație, este necesar să se anunțe (prin mesaj telefonic sau prin e-mail) funcționarul desemnat să gestioneze cererea despre faptul că se dorește să semneze electronic. Semnătura electronică trebuie aplicată pe cererea unică de plată descărcată din aplicația IPA-Online la data depunerii. Angajamentele și declarațiile, parte a cererii unice de plată se vor semna, de asemenea, electronic la aceeași dată.

Fermierul transmite  Declaraţia privind completarea și asumarea, precum și închiderea cererii unice de plată 2022 prin mijloace electronice (email, IPA-Online) prin care certifică faptul că a întocmit, completat și operat/actualizat datele și informațiile din cererea unică de plată 2022 și își asumă corectitudinea și veridicitatea acestora. Totodată, își exprimă acordul pentru închiderea cererii unice de plată 2022 de către funcționarul APIA, pe userul şi parola proprii, pentru tipărirea la centrul județean/local APIA a cererii sale, urmând ca ulterior să se prezinte la APIA pentru semnarea cererii, a angajamentelor și a declarațiilor, după caz, dar nu mai târziu de data de 30 septembrie 2022 (cu excepția cazului în care se folosește semnătura electronică).

Foarte important este ca, înainte de semnarea Cererii unice de plată sector vegetal și zootehnic, să fie verificate încă o dată informațiile înscrise și documentația depusă!

Reamintim că, în calitate de stat membru al Uniunii Europene, România beneficiază de fonduri europene, prin aplicarea schemelor de plăţi/măsurilor de sprijin/ajutoarelor naționale tranzitorii, ca mecanisme de susţinere a producătorilor agricoli, respectiv:

– schema de plată unică pe suprafaţă (SAPS), plata redistributivă, plata pentru practici agricole benefice pentru climă şi mediu, plata pentru tinerii fermieri, plata pentru micii fermieri, schemele de sprijin cuplat în sectorul vegetal și zootehnic,

– măsurile de dezvoltare rurală: Măsura 10 – Agro-mediu şi climă, Măsura 11 – Agricultura ecologică, Măsura 13 – Plăţi pentru zone care se confruntă cu constrângeri naturale sau alte constrângeri specifice (PNDR 2014-2020),

– ajutoarele naţionale tranzitorii (ANT) care se acordă în sectorul vegetal şi zootehnic.

Potrivit prevederilor legislaţiei europene şi naţionale, orice fermier care solicită plăţi în cadrul schemelor de plată/măsurilor de sprijin/ajutoarelor naționale tranzitorii aferente Campaniei 2022, are obligația să respecte normele de ecocondiționalitate, care cuprind Bunele Condiţii Agricole şi de Mediu (GAEC) şi Cerinţele Legale în Materie de Gestionare (SMR), pe tot pacursul anului, pe toate parcelele agricole din cadrul exploataţiei, indiferent de mărimea lor (inclusiv pe cele neeligibile şi pe cele care nu mai sunt folosite în scopul producţiei).

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Tânăr din Botoșani, prins la graniță la volan cu permis canadian, dar fără drept legal de a conduce în România

Publicat

Publicitate

Un tânăr de 25 de ani, din județul Botoșani, este cercetat de polițiștii de frontieră după ce a fost surprins conducând un autoturism de lux fără a deține permis internațional de conducere.

Incidentul a avut loc pe 23 iunie 2025, în jurul orei 10:00, în Punctul de Trecere a Frontierei Sculeni. Botoșăneanul s-a prezentat la control la volanul unui autoturism înmatriculat în România și a prezentat un permis de conducere emis de autoritățile canadiene.

În urma verificărilor, polițiștii de frontieră au constatat că bărbatul nu deține un permis de conducere internațional, document necesar pentru a putea conduce pe drumurile publice din România, în cazul șoferilor care provin din state care nu sunt membre ale Uniunii Europene sau ale Convenției asupra circulației rutiere.

Pe numele tânărului a fost deschis un dosar penal, acesta fiind cercetat pentru săvârșirea infracțiunii de conducere a unui vehicul pe drumurile publice de către o persoană care nu are acest drept.

Poliția de Frontieră reamintește că, potrivit legislației române, permisele de conducere emise de state non-UE, care nu fac parte din Convenția internațională privind circulația rutieră și care nu au tratat de recunoaștere reciprocă cu România, nu sunt valabile pe teritoriul țării fără prezentarea unui permis de conducere internațional.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Wizz Air redeschide baza operațională de la Aeroportul Suceava și lansează opt rute directe către destinații europene

Publicat

Publicitate

După o pauză de doi ani, compania aeriană Wizz Air anunță redeschiderea bazei sale operaționale la Aeroportul Internațional „Ștefan cel Mare” Suceava, începând din luna decembrie 2025. Operatorul low-cost va aloca două aeronave și va lansa opt rute noi către destinații europene importante.

Noile zboruri directe vor lega Suceava de Viena (VIE), Bologna (BLQ), Milano Bergamo (BGY), Veneția (VCE), Baden-Baden (FKB), Birmingham (BHX), Larnaca (LCA) și Bruxelles Charleroi (CRL).

🇦🇹 Viena, 3️⃣ frecvențe pe săptămână;
🇧🇪 Charleroi, 2️⃣ frecvențe pe săptămână;
🇨🇾 Larnaca, 2️⃣ frecvențe pe săptămână;
🇩🇪 Karlsruhe/Baden-Baden, 3️⃣ frecvențe pe săptămână;
🇬🇧 Birmingham, 3️⃣ frecvențe pe săptămână;
🇮🇹 Veneția, 3️⃣ frecvențe pe săptămână;
🇮🇹 Bologna, 3️⃣ frecvențe pe săptămână;
🇮🇹 Bergamo, 4️⃣ frecvențe pe săptămână.

Wizz Air operează pe aeroportul din Suceava din august 2016, când a inaugurat prima rută directă către Milano. De atunci și până în prezent, compania a transportat peste 3 milioane de pasageri din și spre regiune. În prezent, pasagerii au acces și la zboruri directe spre Londra, Roma, Milano, Dortmund și Memmingen.

Reprezentanții aeroportului sucevean subliniază că redeschiderea bazei operaționale înseamnă o creștere semnificativă a conectivității, o poziționare strategică mai bună în rețeaua națională – Aeroportul Suceava ocupând în prezent locul 5 la nivel național în ceea ce privește traficul de pasageri – și o șansă importantă de dezvoltare economică și turistică pentru regiune.

„Ne apropiem de 10 ani de parteneriat cu Wizz Air, o colaborare care a contribuit decisiv la creșterea vizibilității și atractivității aeroportului. Este un parteneriat pe care îl dorim consolidat, în beneficiul pasagerilor noștri”, au transmis reprezentanții aeroportului într-un comunicat.

Publicitate
Citeste mai mult

Educație

Programul „Euro 200”: 68 de elevi din Botoșani primesc bani de la stat pentru a-și cumpăra calculatoare. Vezi lista nominală

Publicat

Publicitate

Un număr de 68 de elevi din județul Botoșani se află pe lista beneficiarilor Programului „Euro 200” în anul 2025, potrivit documentului publicat recent în Monitorul Oficial. Programul oferă un ajutor financiar echivalent cu 200 de euro, în lei, pentru achiziția unui calculator, fiind destinat elevilor și studenților proveniți din familii cu venituri reduse.

La nivel național, doar 1.805 tineri beneficiază în acest an de sprijinul guvernamental, în scădere față de anii anteriori: 1.912 în 2024 și 2.170 în 2023, potrivit datelor publicate de edupedu.ro.

Lista nominală a elevilor eligibili a fost întocmită pe baza cererilor depuse și a condițiilor socio-economice verificate de autoritățile din învățământ.

Elevii admiși în program vor putea achiziționa calculatoare de la furnizori autorizați, pe baza bonurilor valorice ce urmează a fi distribuite în perioada următoare.

AICI, LISTA beneficiari Program Euro-200 în 2025

Potrivit calendarului publicat de Ministerul Educației, pot fi depuse contestații privind această listă, în perioada 1-4 iulie.

Publicitate

Programul „Euro 200” în anul 2025. Cine poate primi bani

De acest sprijin beneficiază elevii și studenții din învățământul de stat sau particular acreditat, în vârstă de până la 26 de ani, care provin din familii cu un venit brut lunar de maximum 500 lei pe membru de familie.

Venitul brut lunar pe membru de familie s-a majorat de la 250 de lei la 500 de lei, anul trecut, urmare a evoluției indicelui prețului de consum comunicat de Institutul Național de Statistică.

Configurația minimă recomandată a calculatoarelor pentru achiziționarea cărora se acordă sprijinul financiar este următoarea:

  • pentru desktop: procesor cu frecvență nominală minimum 3.0 GHz, HDD minimum 500 GB sau SSD minim 240 GB, RAM tip DDR3 sau DDR4 minimum 8 GB, monitor LCD sau LED cu diagonală minimum 18.5“ și rezoluție minimum 1920 x 1080, tastatură, mouse optic, cameră WEB;
  • pentru laptop sau notebook, ultrabook sau dispozitive echivalente: procesor cu minimum 2 nuclee, RAM tip DDR3 sau DDR4 minimum 8 GB, HDD minimum 500 GB sau SSD minimum 240GB, diagonală minimum 14“, rezoluție minimum 1.366 x 768, cameră WEB.

Programul „Euro 200” în 2025. Calendar

  • până în 16 mai: depunerea cererilor/documentelor doveditoare
  • până în 6 iunie: efectuarea anchetelor sociale și evaluarea cererilor de către comisiile din unitățile și instituțiile de învățământ, împreună cu comisiile de anchetă socială
  • 20 iunie: afișarea listei beneficiarilor, la minister
  • 27 iunie: afișarea listei beneficiarilor, în unitățile de învățământ
  • 1-4 iulie: depunerea contestațiilor
  • 14 iulie: afișarea rezultatului contestațiilor în unitățile de învățământ
  • 25 iulie: afișarea listei finale a beneficiarilor

Programul Euro 200: Cum se pot cumpăra calculatoare

Potrivit programului guvernamental, elevii și studenții pot primi 200 de euro pentru achiziția de calculatoare sau laptopuri.

De acest ajutor financiar pot beneficia elevi sau studenți în învățământul de stat sau particular acreditat, în vârstă de până la 26 de ani. Condiția este să aibă venit brut lunar pe membru de familie mai mic sau egal cu 500 de lei.

Beneficiarii se prezintă cu bonul valoric la orice comerciant de calculatoare. Dacă este diferență de preț, aceasta este achitată de beneficiar. Dacă magazinul acceptă, diferența de preț poate fi plătită de beneficiar și în rate. Nu se acorsă însă rest de bani la bonul valoric.

Agentul economic vânzător va elibera elevului/studentului beneficiar o factură sau o factură fiscală, după caz, corespunzătoare valorii calculatorului achiziționat. Pe aceasta se va nota faptul că inspectoratul școlar/instituția de învățământ superior va achita echivalentul în lei al sumei de 200 de euro, calculat la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Națională a României pentru ultima zi a lunii precedente achiziției.

Agentul economic care vinde calculatorul este obligat să emită un certificat de garanție pe o perioadă de 24 de luni de la data vânzării calculatorului.

Citeste mai mult

Eveniment

Oamenii de știință au dezvăluit câtă mișcare este necesară pentru a „compensa” statul pe scaun

Publicat

Publicitate

Un nou studiu arată pentru prima dată câte minute de activitate fizică intensă pe zi sunt suficiente pentru a contrabalansa efectele negative ale statului prelungit pe scaun, relatează mediafax.ro.

Cercetarea a analizat rezultatele a nouă studii anterioare, care au inclus un eșantion de 44.370 de persoane din patru țări. Participanții purtau dispozitive care le monitorizau nivelul de activitate fizică, potrivit publicației Science Alert.

Rezultatele araă că persoanele care fac 30-40 de minute de exerciții moderate până la intense au un risc de deces mult mai mic, similar cu cel al persoanelor care nu petrec mult timp pe scaun.

„La persoanele active care fac aproximativ 30-40 de minute de activitate fizică de intensitate moderată până la viguroasă, asocierea dintre timpul petrecut în poziție sedentară și riscul de deces nu este semnificativ diferită de cea a persoanelor cu un timp redus petrecut în poziție sedentară”, explică cercetătorii.

Activități recomandate

Activitățile recomandate includ ciclismul, mersul în ritm alert și grădinăritul.

Publicitate

Avantajul acestui studiu față de altele este că s-a bazat pe date obiective de la dispozitive portabile, nu pe informații raportate de participanți.

Cercetarea susține recomandările OMS din 2020: 150-300 de minute de activitate fizică moderată sau 75-150 de minute de activitate intensă săptămânal. Pentru cei care nu pot face imediat 30-40 de minute, experții sugerează să înceapă cu pași mici – urcatul scărilor, joaca cu copiii, yoga, dansul sau treburile casnice.

„Oamenii își pot proteja în continuare sănătatea și pot compensa efectele nocive ale inactivității fizice”, spune Emmanuel Stamatakis de la Universitatea din Sydney.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending