Connect with us

Actualitate

ANAF va avea mai mulți inspectori antifraudă. S-a suplimentat personalul de specialitate cu 220 de posturi

Publicat

Publicitate

Se completează și modifică astfel Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, scrie alba24.ro .ANAF va avea mai mulți inspectori antifraudă. Guvernul a aprobat, prin hotărâre, suplimentarea personalului de specialitate cu 220 de posturi. Totodată, au fost operate schimbări în legea de funcționare a Direcției Antifraudă.

Au fost eliminate competențele privind domeniul vamal, rămase în vechea legislație, au fost actualizate atribuțiile conform OUG 23/2024, prin care se face reorganizarea ANAF. De asemenea, se introduc atribuții pentru aplicarea sistemului Ro e-Sigiliu și a procesului de digitalizare.

Controalele operative, curente, tematice devin controale antifraudă.

 

Mai mulți inspectori antifraudă la ANAF. Atribuții

Cei 220 de inspectori antifraudă vor desfășura activități specifice RO e-Sigiliu. Vor fi echipați cu uniforme specifice pentru derularea activităților operaționale pe teren.

Potrivit Guvernului, creșterea numărului de posturi este necesară pentru

Publicitate
  • implementarea unui sistem dedicat pentru urmărirea trasabilității transporturilor susceptibile de evaziune fiscal
  • diminuarea unor manifestări/fenomene infracționale de contrabandă și fraudă fiscală
  •  consolidarea disciplinei financiare și fiscale și creșterea conformării voluntare în cazul transporturilor rutiere de bunuri.

În acest scop, implementarea Sistemului naţional RO e-Sigiliu

  • va asigura respectarea trasabilităţii transporturilor rutiere de bunuri cu risc vamal/fiscal pe teritoriul României
  • va îmbunătăți activitatea autorităților cu competențe specifice din administrația centrală prin modernizarea și adaptarea procedurilor/metodelor de supraveghere vamală/fiscală la realitatea actuală.

Majorarea numărului de posturi al ANAF a fost stabilită prin Memorandumul nr.43657/2023 (ședința Guvernului din data de 29 noiembrie 2023) și actualizată prin HG în 23 mai 2024.

ANAF funcționează la acest moment cu un număr total de 22.287 posturi. Prin actualizarea legislației va avea număr maxim de 22.507 posturi, inclusiv cele de conducere.

Modificări în funcționarea ANAF

ANAF i se vor atribui noi atribuții/competențe pe linia digitalizării, pe baza:

  • OUG 109/29.11.2023 privind înfiinţarea, dezvoltarea şi administrarea unui hub financiar la nivelul Ministerului Finanţelor
  • OUG 116/15.12.2023 – implementarea unor proiecte de digitalizare.

Prin structurile de specialitate ANAF, se urmărește evidențierea/urmărirea/monitorizarea veniturilor suplimentare rezultate din utilizarea S.I.I.S.N. (sistem informatic de interes strategic național) și a modulelor de valorificare pentru gestionarea veniturilor publice.

Atribuțiile ANAF se completează cu asigurarea aplicării unitare a prevederilor legislaţiei privind digitalizarea, date prin lege în competenţa sa, împreună cu Ministerul Finanţelor.

Din atribuțiile ANAF se elimină frauda vamală (aplicarea Legii nr. 388/13.12.2023). Activitatea vamală aparține exclusiv Autorității Vamale Române.

Sintagmele ”control operativ și inopinat”, ”control curent” și ”control tematic” utilizate până în prezent în cadrul HG nr. 520/2013, cu modificările și completările ulterioare, sunt înlocuite cu sintagma ”control antifraudă”.

S-a introdus înființarea celei de-a treia funcții de vicepreședinte ANAF cu rol de legătură și transpunere a deciziilor între Ministerul Finanțelor și Agenție, respectiv între aparatul propriu și unitățile subordonate.

S-a reglementat diversificarea tipurilor de sigilii de unică folosință utilizate în activitatea Direcției Generale Antifraudă Fiscală (DGAF). Inspectorii vor folosi sigilii de unică folosință, personalizate și înseriate, pe lângă cele metalice. Au fost semnalate cazuri în care cele metalice nu puteau fi aplicate (pe uși de sticlă, de exemplu).

De asemenea, s-a stabilit completarea uniformei de vară a inspectorilor antifraudă din cadrul (cu tricouri, pe lângă pantalon și geacă).

Reorganizarea ANAF

S-a propus reorganizarea structurii de coordonare control fiscal din cadrul ANAF în trei structuri, prin divizarea activității pe unități operaționale.

În același scop este și reorganizarea structurii de audit public intern ca direcție generală având în cedere de rapoartele Curții de Conturi a României, precum și preluarea activității de audit și a personalului aferent de la nivelul DGAMC.

Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili se reorganizează ca direcţie generală, fără personalitate juridică, prin absorbția acesteia în cadrul ANAF.

În cadrul direcțiilor regionale antifraudă fiscală funcționează structuri teritoriale județene cu sediul în județele din aria de activitate a acestora. Sediul și numărul structurilor de la nivelul fiecărui județ se stabilesc prin ordin al președintelui Agenției.

Persoanele care ocupă funcţii publice specifice utilizate în cadrul Agenţiei pentru Direcţia generală antifraudă fiscală sunt împuternicite să efectueze control pe întreg teritoriul naţional.

Direcţia generală antifraudă fiscală este condusă de un inspector general antifraudă, ajutat în activitatea sa de inspectori generali adjuncţi antifraudă.

Direcția generală executări silite cazuri speciale funcționează cu atribuții de îndrumare și coordonare a activităților de ducere la îndeplinire (anterior cu atribuții de ducere la îndeplinire) a măsurilor asigurătorii și efectuare a procedurii de executare silită, prin sechestrare și valorificare bunuri, în cazurile speciale de executare silită care fac obiectul hotărârilor judecătorești pronunțate în materie penală, precum și alte cazuri stabilite prin ordin al președintelui Agenției, respectiv de valorificare a bunurilor sechestrate și/sau confiscate în materie penală, precum și a celor confiscate în materie civilă, prin modalitățile prevăzute de lege, inclusiv de coordonare și monitorizare a modalităților de executare silită și valorificare, în materie penală.

În subordinea serviciilor cu atribuții de executare silită funcționează compartimente (anterior structuri teritoriale).

Vezi integral: HG-66 ANAF antifraudă

Modificări în structura ANAF prin ordonanța din martie

Potrivit OUG nr. 23/18.03.2024 privind unele măsuri pentru consolidarea capacității instituționale a ANAF, reorganizarea activității acesteia, s-au aprobat:

  • înființarea unui post de vicepreședinte pentru activitatea de digitalizare, cu rol de legătură și transpunere a deciziilor între Ministerul Finanțelor și ANAF, determinat de necesitatea coordonării directe a activității de digitalizare a instituției și de îndeplinirea obiectivelor acesteia
  • reorganizarea activității Direcției generale antifraudă fiscală prin:
    • utilizarea funcției publice specifice – inspector antifraudă susţine şi reflectă într-o manieră consistentă dezvoltarea activității și care permite îmbunătățirea structurii de control operativ în lupta împotriva evaziunii și fraudei fiscale
    • așezarea activității operative a DGAF pe structuri județene de antifraudă fiscală pentru eficientizarea activității, operativitatea verificărilor și creșterea calității controalelor
    • preluarea la nivel central a activității Direcției generale de administrare a marilor contribuabili și pierderea, de către aceasta, a personalității juridice, concomitent cu comasarea unor activități
    • întărirea structurilor suport de la nivel central și desființarea unor posturi de conducere
  • s-a prevăzut organizarea în cadrul direcțiilor regionale antifraudă fiscală a unor structuri teritoriale cu sediul la nivelul județelor; operaționalizarea structurilor antifraudă teritoriale județene se va realiza începând cu data de 1 ianuarie 2025

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Cultura

„Invitatul Zilei” la Botosani24.ro: Gabriel Alexe, profesor, poet

Publicat

Publicitate

„Invitatul Zilei” la Interviurile Botosani24.ro a fost astăzi poetul Gabriel Alexe, profesorul de matematică care a reușit în ultimii ani să uimească prin poemele pe care le-a adus în peisajul cultural de la Botoșani.
Gabriel Alexe a vorbit despre poemele sale după ce în cadrul Salonului Internațional de Carte Bookfest, ediția a XVIII-a (28 mai – 1 iunie 2025, București), poetul botoșănean a fost distins cu Premiul Special „George Stanca”, în cadrul Galei Laureaților Concursului Național de Poezie „Radu Cârneci”, ediția a VIII-a, 2025.
Un interviu realizat în studioul on-line al publicației Botosani24.ro de editorul șef Tudor Carare.

Citeste mai mult

Eveniment

Avertizare ITM: Temperaturile extreme impun respectarea măsurilor pentru protecția angajaților conform OUG nr. 99/2000

Publicat

Publicitate

Intrucât Administrația Națională de Meteorologie anunță manifestarea pe teritoriul României a unor temperaturi deosebit de ridicate, vă reamintim că este  imperios necesar să acordam o atenție deosebită respectării prevederilor Ordonanței de Urgență nr.99/2000, privind măsurile ce pot fi aplicate în aceste perioade, pentru protecţia persoanelor încadrate în muncă.

Temperaturile extreme ridicate sunt temperaturile exterioare ale aerului monitorizate şi certificate de Institutul Naţional de Meteorologie şi Hidrologie şi transmise de centrele regionale ale acestuia ce depăşesc +37°C sau, care corelate cu condiţii de umiditate mare, pot fi echivalate cu acest nivel (indicele ITU peste valoarea de 80).

Conform prevederilor legale în vigoare, în perioadele cu temperaturi extreme ridicate, angajatorii trebuie sa asigure următoarele măsuri minimale:

  1. Pentru ameliorarea condiţiilor de muncă:
  2. a) reducerea intensității şi ritmului activităţilor fizice;
  3. b) asigurarea ventilației la locurile de muncă;
  4. c) alternarea efortului dinamic cu cel static;
  5. d) alternarea perioadelor de lucru cu perioadele de repaus în locuri umbrite, în curenţi de aer.
  6. Pentru menţinerea stării de sănătate a angajaţilor sunt necesare următoarele:
  7. a) asigurarea apei minerale adecvate, câte 2-4 litri/persoana/schimb;
  8. b) asigurarea echipamentului individual de protecţie;
  9. c) asigurarea de duşuri.

Angajatorii care nu pot asigura condiţiile prevăzute mai sus, de comun acord cu reprezentanţii sindicatelor sau cu reprezentanţii ai salariaţilor, după caz, pot lua următoarele măsuri:

  1. a) reducerea duratei zilei de lucru;
  2. b) eşalonarea pe doua perioade a zilei de lucru: pana la ora 11.00 şi după ora 17.00;
  3. c) întreruperea colectivă a lucrului acolo unde este posibil.

 

Pentru prevenirea unor îmbolnăviri determinate de muncă în condiţii de temperaturi extreme se vor lua următoarele măsuri:

Publicitate
  1. a) asigurarea de către angajator a examenului medical la angajare şi a controlului medical periodic, urmărind depistarea precoce a contraindicațiilor pentru munca la temperaturi crescute;
  2. b) asigurarea primului ajutor şi a transportului la cea mai apropiată unitate sanitară a persoanelor afectate;
  3. c) trecerea, după posibilităţi, în alte locuri de muncă sau reducerea programului de muncă pentru persoanele cu afecţiuni, care au contraindicații privind munca la temperaturi extreme.

De asemenea, vă menționăm că inspectorii de muncă din cadrul compartimentului Control Securitate și Sănătate în Muncă al Inspectoratului Teritorial de Muncă Botoșani, vor continua efectuarea controalelor care au drept scop verificarea modului în care angajatorii respectă prevederile legale stipulate în Ordonanța de Urgență nr. 99 din 29 iunie 2000 privind măsurile ce pot fi aplicate în perioadele cu temperaturi extreme pentru protecţia persoanelor încadrate în munca.

 

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: O bovină căzută în râul Bașeu, salvată de pompieri

Publicat

Publicitate

 Intervenția neobișnuită a avut loc, în urmă cu puțin timp, în localitatea Petricani, unde o bovină a fost salvată de pompieri după ce a căzut în râul Bașeu.

Cum a ajuns animalul în apă, nu știe nimeni. Când l-a găsit proprietara, era pe jumătate în mâl. A încercat să îl salveze, însă din cauza malului abrupt, eforturile sale au fost zadarnice.

În sprijinul acesteia au venit pompierii din cadrul Stației Săveni, care s-au deplasat la fața locului cu o autospecială de intervenție și echipamente specifice. Salvatorii au reușit să lege bovina cu chingi speciale și, cu ajutorul unui buldoexcavator, au reușit să o aducă în siguranță pe mal.

Din fericire, animalul nu a suferit răni. Operațiunea de salvare a durat mai bine de o oră și s-a încheiat cu succes.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Municipiul Dorohoi rămâne fără apă. Vor fi afectate și câteva comune din jur. Anunțul Nova Apaserv

Publicat

Publicitate

S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani informează consumatorii că, începând cu noaptea de 11 spre 12 iunie 2025, de la ora 02:00, pe o perioadă de 24 de ore, va fi întreruptă furnizarea apei potabile, ca urmare a unor lucrări esențiale de intervenție și modernizare a conductei de aducțiune Leorda – Dorohoi.

Această măsură este necesară pentru a asigura îmbunătățirea semnificativă a sistemului de alimentare cu apă, a creșterii siguranței, cât și a calității serviciilor oferite.

În acest timp vor fi afectați consumatorii din municipiul Dorohoi, respectiv din localitățile: Dealu Mare, Broscăuți, Șendriceni, Leorda, Brăești, Poiana, Dolina, Văculești și Saucenița.

Pentru a evita efectele negative cauzate de lipsa apei, S.C. Nova Apaserv  recomandă utilizatorilor afectați să-și creeze minime rezerve de apă pentru perioada de întrerupere.

Ne cerem scuze față de abonații afectați și îi asigurăm că se va interveni cu operativitate pentru finalizarea lucrărilor, astfel încât disconfortul creat să fie cât mai redus.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending