Connect with us

Actualitate

ANAF va avea mai mulți inspectori antifraudă. S-a suplimentat personalul de specialitate cu 220 de posturi

Publicat

Publicitate

Se completează și modifică astfel Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, scrie alba24.ro .ANAF va avea mai mulți inspectori antifraudă. Guvernul a aprobat, prin hotărâre, suplimentarea personalului de specialitate cu 220 de posturi. Totodată, au fost operate schimbări în legea de funcționare a Direcției Antifraudă.

Au fost eliminate competențele privind domeniul vamal, rămase în vechea legislație, au fost actualizate atribuțiile conform OUG 23/2024, prin care se face reorganizarea ANAF. De asemenea, se introduc atribuții pentru aplicarea sistemului Ro e-Sigiliu și a procesului de digitalizare.

Controalele operative, curente, tematice devin controale antifraudă.

 

Mai mulți inspectori antifraudă la ANAF. Atribuții

Cei 220 de inspectori antifraudă vor desfășura activități specifice RO e-Sigiliu. Vor fi echipați cu uniforme specifice pentru derularea activităților operaționale pe teren.

Potrivit Guvernului, creșterea numărului de posturi este necesară pentru

Publicitate
  • implementarea unui sistem dedicat pentru urmărirea trasabilității transporturilor susceptibile de evaziune fiscal
  • diminuarea unor manifestări/fenomene infracționale de contrabandă și fraudă fiscală
  •  consolidarea disciplinei financiare și fiscale și creșterea conformării voluntare în cazul transporturilor rutiere de bunuri.

În acest scop, implementarea Sistemului naţional RO e-Sigiliu

  • va asigura respectarea trasabilităţii transporturilor rutiere de bunuri cu risc vamal/fiscal pe teritoriul României
  • va îmbunătăți activitatea autorităților cu competențe specifice din administrația centrală prin modernizarea și adaptarea procedurilor/metodelor de supraveghere vamală/fiscală la realitatea actuală.

Majorarea numărului de posturi al ANAF a fost stabilită prin Memorandumul nr.43657/2023 (ședința Guvernului din data de 29 noiembrie 2023) și actualizată prin HG în 23 mai 2024.

ANAF funcționează la acest moment cu un număr total de 22.287 posturi. Prin actualizarea legislației va avea număr maxim de 22.507 posturi, inclusiv cele de conducere.

Modificări în funcționarea ANAF

ANAF i se vor atribui noi atribuții/competențe pe linia digitalizării, pe baza:

  • OUG 109/29.11.2023 privind înfiinţarea, dezvoltarea şi administrarea unui hub financiar la nivelul Ministerului Finanţelor
  • OUG 116/15.12.2023 – implementarea unor proiecte de digitalizare.

Prin structurile de specialitate ANAF, se urmărește evidențierea/urmărirea/monitorizarea veniturilor suplimentare rezultate din utilizarea S.I.I.S.N. (sistem informatic de interes strategic național) și a modulelor de valorificare pentru gestionarea veniturilor publice.

Atribuțiile ANAF se completează cu asigurarea aplicării unitare a prevederilor legislaţiei privind digitalizarea, date prin lege în competenţa sa, împreună cu Ministerul Finanţelor.

Din atribuțiile ANAF se elimină frauda vamală (aplicarea Legii nr. 388/13.12.2023). Activitatea vamală aparține exclusiv Autorității Vamale Române.

Sintagmele ”control operativ și inopinat”, ”control curent” și ”control tematic” utilizate până în prezent în cadrul HG nr. 520/2013, cu modificările și completările ulterioare, sunt înlocuite cu sintagma ”control antifraudă”.

S-a introdus înființarea celei de-a treia funcții de vicepreședinte ANAF cu rol de legătură și transpunere a deciziilor între Ministerul Finanțelor și Agenție, respectiv între aparatul propriu și unitățile subordonate.

S-a reglementat diversificarea tipurilor de sigilii de unică folosință utilizate în activitatea Direcției Generale Antifraudă Fiscală (DGAF). Inspectorii vor folosi sigilii de unică folosință, personalizate și înseriate, pe lângă cele metalice. Au fost semnalate cazuri în care cele metalice nu puteau fi aplicate (pe uși de sticlă, de exemplu).

De asemenea, s-a stabilit completarea uniformei de vară a inspectorilor antifraudă din cadrul (cu tricouri, pe lângă pantalon și geacă).

Reorganizarea ANAF

S-a propus reorganizarea structurii de coordonare control fiscal din cadrul ANAF în trei structuri, prin divizarea activității pe unități operaționale.

În același scop este și reorganizarea structurii de audit public intern ca direcție generală având în cedere de rapoartele Curții de Conturi a României, precum și preluarea activității de audit și a personalului aferent de la nivelul DGAMC.

Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili se reorganizează ca direcţie generală, fără personalitate juridică, prin absorbția acesteia în cadrul ANAF.

În cadrul direcțiilor regionale antifraudă fiscală funcționează structuri teritoriale județene cu sediul în județele din aria de activitate a acestora. Sediul și numărul structurilor de la nivelul fiecărui județ se stabilesc prin ordin al președintelui Agenției.

Persoanele care ocupă funcţii publice specifice utilizate în cadrul Agenţiei pentru Direcţia generală antifraudă fiscală sunt împuternicite să efectueze control pe întreg teritoriul naţional.

Direcţia generală antifraudă fiscală este condusă de un inspector general antifraudă, ajutat în activitatea sa de inspectori generali adjuncţi antifraudă.

Direcția generală executări silite cazuri speciale funcționează cu atribuții de îndrumare și coordonare a activităților de ducere la îndeplinire (anterior cu atribuții de ducere la îndeplinire) a măsurilor asigurătorii și efectuare a procedurii de executare silită, prin sechestrare și valorificare bunuri, în cazurile speciale de executare silită care fac obiectul hotărârilor judecătorești pronunțate în materie penală, precum și alte cazuri stabilite prin ordin al președintelui Agenției, respectiv de valorificare a bunurilor sechestrate și/sau confiscate în materie penală, precum și a celor confiscate în materie civilă, prin modalitățile prevăzute de lege, inclusiv de coordonare și monitorizare a modalităților de executare silită și valorificare, în materie penală.

În subordinea serviciilor cu atribuții de executare silită funcționează compartimente (anterior structuri teritoriale).

Vezi integral: HG-66 ANAF antifraudă

Modificări în structura ANAF prin ordonanța din martie

Potrivit OUG nr. 23/18.03.2024 privind unele măsuri pentru consolidarea capacității instituționale a ANAF, reorganizarea activității acesteia, s-au aprobat:

  • înființarea unui post de vicepreședinte pentru activitatea de digitalizare, cu rol de legătură și transpunere a deciziilor între Ministerul Finanțelor și ANAF, determinat de necesitatea coordonării directe a activității de digitalizare a instituției și de îndeplinirea obiectivelor acesteia
  • reorganizarea activității Direcției generale antifraudă fiscală prin:
    • utilizarea funcției publice specifice – inspector antifraudă susţine şi reflectă într-o manieră consistentă dezvoltarea activității și care permite îmbunătățirea structurii de control operativ în lupta împotriva evaziunii și fraudei fiscale
    • așezarea activității operative a DGAF pe structuri județene de antifraudă fiscală pentru eficientizarea activității, operativitatea verificărilor și creșterea calității controalelor
    • preluarea la nivel central a activității Direcției generale de administrare a marilor contribuabili și pierderea, de către aceasta, a personalității juridice, concomitent cu comasarea unor activități
    • întărirea structurilor suport de la nivel central și desființarea unor posturi de conducere
  • s-a prevăzut organizarea în cadrul direcțiilor regionale antifraudă fiscală a unor structuri teritoriale cu sediul la nivelul județelor; operaționalizarea structurilor antifraudă teritoriale județene se va realiza începând cu data de 1 ianuarie 2025

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Polițiștii verifică o sesizare la Albești privind încălcarea legii electorale: Un botoșănean și-a publicat buletinul de vot pe rețelele sociale

Publicat

Publicitate

Alegeri fără incidente majore în Botoșani, dar polițiștii verifică o sesizare la Albești privind publicarea buletinului de vot pe rețelele sociale.

Procesul electoral în județul Botoșani se desfășoară fără incidente majore, potrivit unei informări transmise de Centrul de Comunicare Județean. De la deschiderea secțiilor de votare și până la acest moment, structurile Ministerului Afacerilor Interne nu au semnalat situații deosebite în privința ordinii publice.

Totuși, în localitatea Albești a fost înregistrată o sesizare privind un posibil incident electoral. Un cetățean ar fi publicat pe o rețea de socializare imaginea buletinului de vot, după exercitarea dreptului la vot. Polițiștii au demarat verificări pentru a stabili circumstanțele exacte ale situației.

Autoritățile reamintesc că președintele biroului electoral al secției de votare este responsabil de buna desfășurare a alegerilor, iar angajații MAI au obligația de a executa dispozițiile acestuia în ceea ce privește menținerea ordinii publice. Reprezentanții Ministerului de Interne dau asigurări că personalul implicat în procesul electoral acționează cu profesionalism și imparțialitate, indiferent de context sau persoanele implicate.

Citeste mai mult

Eveniment

Ziua votului: Nori NEGRI peste Botoșani. Cod galben de furtuni și vânt puternic. Avertizare valabilă până diseară la ora 21:00

Publicat

Publicitate

Meteorologii au emis o atenționare Cod galben de instabilitate atmosferică accentuată și intensificări ale vântului pentru județul Botoșani, valabilă astăzi, în intervalul orar 12:00 – 21:00.

Potrivit prognozei actualizate de Administrația Națională de Meteorologie, în mai multe zone din județ sunt așteptate averse torențiale, descărcări electrice și, izolat, căderi de grindină. Cantitățile de apă vor atinge 15-25 l/mp în intervale scurte de timp, iar local, în special în zonele montane, pot depăși 30-35 l/mp.

Vântul va sufla cu putere, având rafale de 50-60 km/h în zonele joase și de până la 90 km/h la altitudini mari. Autoritățile recomandă populației să fie precaută și să evite deplasările în zonele expuse fenomenelor meteo periculoase.

Pentru a preveni situațiile de urgență, ISU Botoșani recomandăm cetățenilor respectarea următoarelor măsuri:

✔️fiți prudenți atunci când vă aflați pe stradă și evitați deplasarea în zone cu panouri publicitare, copaci sau stâlpi de electricitate care ar putea fi doborâți;
✔️ nu treceți prin dreptul clădirilor aflate în construcție sau care prezintă elemente arhitectonice ce pot fi smulse de vânt;

✔️ parcați autoturismele la distanță sigură față de copaci sau stâlpi de electricitate;
✔️ îndepărtați copacii sau ramurile uscate care, pe timpul unei furtuni, ar putea cădea şi provoca victime sau pagube materiale;
✔️ nu atingeți firele căzute la pământ;

Publicitate

✔️ curățați șanțurile și rigolele de scurgere, pentru a permite evacuarea apelor pluviale;
✔️ nu aruncați gunoaiele menajere sau resturile vegetale în albiile apelor curgătoare sau în șanțurile / canalele de colectare a apei.

Citeste mai mult

Eveniment

Prezență la urne în turul al doilea al alegerilor prezidențiale, la Botoșani: 8,08% până la ora 10.00

Publicat

Publicitate

Interes mare al botoșănenilor pentru turul al doilea al alegerilor prezidențiale. Potrivit datelor oficiale, până la ora 10.00, în județul Botoșani s-au prezentat la urne doar 8,08% dintre alegători.

Din cei 374.762 de cetățeni înscriși pe listele permanente, au votat deja 27.644 de persoane. Dintre acestea, 24.089 au votat pe listele permanente, 3.526 pe listele suplimentare, iar 29 de alegători au solicitat urna mobilă. Nu a fost înregistrat niciun vot exprimat prin corespondență.

Procesul de vot se desfășoară în cele 434 de secții organizate pe teritoriul județului. Autoritățile electorale continuă să monitorizeze prezența, în speranța unei mobilizări mai mari în a doua parte a zilei.

Citeste mai mult

Educație

Elevii din Botoșani, premiați la Concursul Național de Creație Literară în Limba Rromani

Publicat

Publicitate

Două eleve din județul Botoșani au obținut mențiuni la Concursul Național de Creație Literară în Limba Rromani „Ștefan Fuli”, desfășurat recent la Colegiul Național Pedagogic „Mihai Eminescu” din județul Mureș.

Maria Sotir, elevă în clasa a X-a la Liceul „Demostene Botez” Trușești, coordonată de profesorul Nelu Ștefan, a fost recompensată cu mențiune, obținând nota 8,30. O mențiune a fost acordată și elevei Lupu Mirabela Ionela, din clasa a VIII-a la Școala Gimnazială „Nicolae Călinescu” Coșula, pregătită de profesoara Claudia Bozu, care a primit nota 8,00.

La competiție a participat și eleva Lupu Larisa Valentina, tot din clasa a VIII-a la Școala Gimnazială „Nicolae Călinescu” Coșula. Întreaga delegație botoșăneană a fost însoțită de mediatorul școlar Larisa Azulufei de la Școala Gimnazială Nr. 2 Botoșani.

„Felicităm elevii botoșăneni pentru cele două mențiuni obținute! Talentul și munca lor contribuie la promovarea diversității culturale și a performanței în educație”, a transmis inspectorul școlar general Bogdan Gheorghe Suruciuc.

Concursul „Ștefan Fuli” are ca scop valorificarea limbii și culturii rrome prin creație literară, încurajând exprimarea autentică a elevilor în limba maternă.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending