Connect with us

Actualitate

ANAF va avea mai mulți inspectori antifraudă. S-a suplimentat personalul de specialitate cu 220 de posturi

Publicat

Publicitate

Se completează și modifică astfel Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, scrie alba24.ro .ANAF va avea mai mulți inspectori antifraudă. Guvernul a aprobat, prin hotărâre, suplimentarea personalului de specialitate cu 220 de posturi. Totodată, au fost operate schimbări în legea de funcționare a Direcției Antifraudă.

Au fost eliminate competențele privind domeniul vamal, rămase în vechea legislație, au fost actualizate atribuțiile conform OUG 23/2024, prin care se face reorganizarea ANAF. De asemenea, se introduc atribuții pentru aplicarea sistemului Ro e-Sigiliu și a procesului de digitalizare.

Controalele operative, curente, tematice devin controale antifraudă.

 

Mai mulți inspectori antifraudă la ANAF. Atribuții

Cei 220 de inspectori antifraudă vor desfășura activități specifice RO e-Sigiliu. Vor fi echipați cu uniforme specifice pentru derularea activităților operaționale pe teren.

Potrivit Guvernului, creșterea numărului de posturi este necesară pentru

Publicitate
  • implementarea unui sistem dedicat pentru urmărirea trasabilității transporturilor susceptibile de evaziune fiscal
  • diminuarea unor manifestări/fenomene infracționale de contrabandă și fraudă fiscală
  •  consolidarea disciplinei financiare și fiscale și creșterea conformării voluntare în cazul transporturilor rutiere de bunuri.

În acest scop, implementarea Sistemului naţional RO e-Sigiliu

  • va asigura respectarea trasabilităţii transporturilor rutiere de bunuri cu risc vamal/fiscal pe teritoriul României
  • va îmbunătăți activitatea autorităților cu competențe specifice din administrația centrală prin modernizarea și adaptarea procedurilor/metodelor de supraveghere vamală/fiscală la realitatea actuală.

Majorarea numărului de posturi al ANAF a fost stabilită prin Memorandumul nr.43657/2023 (ședința Guvernului din data de 29 noiembrie 2023) și actualizată prin HG în 23 mai 2024.

ANAF funcționează la acest moment cu un număr total de 22.287 posturi. Prin actualizarea legislației va avea număr maxim de 22.507 posturi, inclusiv cele de conducere.

Modificări în funcționarea ANAF

ANAF i se vor atribui noi atribuții/competențe pe linia digitalizării, pe baza:

  • OUG 109/29.11.2023 privind înfiinţarea, dezvoltarea şi administrarea unui hub financiar la nivelul Ministerului Finanţelor
  • OUG 116/15.12.2023 – implementarea unor proiecte de digitalizare.

Prin structurile de specialitate ANAF, se urmărește evidențierea/urmărirea/monitorizarea veniturilor suplimentare rezultate din utilizarea S.I.I.S.N. (sistem informatic de interes strategic național) și a modulelor de valorificare pentru gestionarea veniturilor publice.

Atribuțiile ANAF se completează cu asigurarea aplicării unitare a prevederilor legislaţiei privind digitalizarea, date prin lege în competenţa sa, împreună cu Ministerul Finanţelor.

Din atribuțiile ANAF se elimină frauda vamală (aplicarea Legii nr. 388/13.12.2023). Activitatea vamală aparține exclusiv Autorității Vamale Române.

Sintagmele ”control operativ și inopinat”, ”control curent” și ”control tematic” utilizate până în prezent în cadrul HG nr. 520/2013, cu modificările și completările ulterioare, sunt înlocuite cu sintagma ”control antifraudă”.

S-a introdus înființarea celei de-a treia funcții de vicepreședinte ANAF cu rol de legătură și transpunere a deciziilor între Ministerul Finanțelor și Agenție, respectiv între aparatul propriu și unitățile subordonate.

S-a reglementat diversificarea tipurilor de sigilii de unică folosință utilizate în activitatea Direcției Generale Antifraudă Fiscală (DGAF). Inspectorii vor folosi sigilii de unică folosință, personalizate și înseriate, pe lângă cele metalice. Au fost semnalate cazuri în care cele metalice nu puteau fi aplicate (pe uși de sticlă, de exemplu).

De asemenea, s-a stabilit completarea uniformei de vară a inspectorilor antifraudă din cadrul (cu tricouri, pe lângă pantalon și geacă).

Reorganizarea ANAF

S-a propus reorganizarea structurii de coordonare control fiscal din cadrul ANAF în trei structuri, prin divizarea activității pe unități operaționale.

În același scop este și reorganizarea structurii de audit public intern ca direcție generală având în cedere de rapoartele Curții de Conturi a României, precum și preluarea activității de audit și a personalului aferent de la nivelul DGAMC.

Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili se reorganizează ca direcţie generală, fără personalitate juridică, prin absorbția acesteia în cadrul ANAF.

În cadrul direcțiilor regionale antifraudă fiscală funcționează structuri teritoriale județene cu sediul în județele din aria de activitate a acestora. Sediul și numărul structurilor de la nivelul fiecărui județ se stabilesc prin ordin al președintelui Agenției.

Persoanele care ocupă funcţii publice specifice utilizate în cadrul Agenţiei pentru Direcţia generală antifraudă fiscală sunt împuternicite să efectueze control pe întreg teritoriul naţional.

Direcţia generală antifraudă fiscală este condusă de un inspector general antifraudă, ajutat în activitatea sa de inspectori generali adjuncţi antifraudă.

Direcția generală executări silite cazuri speciale funcționează cu atribuții de îndrumare și coordonare a activităților de ducere la îndeplinire (anterior cu atribuții de ducere la îndeplinire) a măsurilor asigurătorii și efectuare a procedurii de executare silită, prin sechestrare și valorificare bunuri, în cazurile speciale de executare silită care fac obiectul hotărârilor judecătorești pronunțate în materie penală, precum și alte cazuri stabilite prin ordin al președintelui Agenției, respectiv de valorificare a bunurilor sechestrate și/sau confiscate în materie penală, precum și a celor confiscate în materie civilă, prin modalitățile prevăzute de lege, inclusiv de coordonare și monitorizare a modalităților de executare silită și valorificare, în materie penală.

În subordinea serviciilor cu atribuții de executare silită funcționează compartimente (anterior structuri teritoriale).

Vezi integral: HG-66 ANAF antifraudă

Modificări în structura ANAF prin ordonanța din martie

Potrivit OUG nr. 23/18.03.2024 privind unele măsuri pentru consolidarea capacității instituționale a ANAF, reorganizarea activității acesteia, s-au aprobat:

  • înființarea unui post de vicepreședinte pentru activitatea de digitalizare, cu rol de legătură și transpunere a deciziilor între Ministerul Finanțelor și ANAF, determinat de necesitatea coordonării directe a activității de digitalizare a instituției și de îndeplinirea obiectivelor acesteia
  • reorganizarea activității Direcției generale antifraudă fiscală prin:
    • utilizarea funcției publice specifice – inspector antifraudă susţine şi reflectă într-o manieră consistentă dezvoltarea activității și care permite îmbunătățirea structurii de control operativ în lupta împotriva evaziunii și fraudei fiscale
    • așezarea activității operative a DGAF pe structuri județene de antifraudă fiscală pentru eficientizarea activității, operativitatea verificărilor și creșterea calității controalelor
    • preluarea la nivel central a activității Direcției generale de administrare a marilor contribuabili și pierderea, de către aceasta, a personalității juridice, concomitent cu comasarea unor activități
    • întărirea structurilor suport de la nivel central și desființarea unor posturi de conducere
  • s-a prevăzut organizarea în cadrul direcțiilor regionale antifraudă fiscală a unor structuri teritoriale cu sediul la nivelul județelor; operaționalizarea structurilor antifraudă teritoriale județene se va realiza începând cu data de 1 ianuarie 2025

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Sindicatele din Educație solicită Guvernului deblocarea imediată a plăților hotărârilor judecătorești câștigate de profesori

Publicat

Publicitate

Sindicatele din Educație solicită deblocarea imediată a plăților hotărârilor judecătorești câștigate de profesori, după ce Guvernul Bolojan a decis amânarea pentru anul 2026 a plății sumelor câștigate de angajații din educație prin hotărâri judecătorești definitive.

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” condamnă decizia Guvernului de a amâna pentru anul 2026 – prin art. XVIII din OUG 52/2025, M. Of. 907/2 octombrie 2025 – plata tranșelor aferente sumelor prevăzute prin hotărâri judecătorești având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială stabilite în favoarea personalului din instituțiile și autoritățile publice, care fac obiectul plății eșalonate și care ar fi trebuit să fie plătite odată cu salariile pentru luna septembrie.

Aceasta în condițiile în care, în luna septembrie, s-au solicitat unităților de învățământ calcule, situații, explicații, iar fondurile pentru plata hotărârilor judecătorești erau deja în conturile inspectoratelor școlare, colegii fiind chiar anunțați că vor primi drepturile cuvenite și așteptate de ani de zile.

„Considerăm că ceea ce face Executivul este fără precedent și că România nu mai este un stat de drept! Suntem în plină „dictatură guvernamentală“!

Este o continuare a bătăii de joc la adresa salariaţilor din învăţământ, după măsurile iresponsabile luate împotriva sistemului educațional prin Legea nr. 141/2025.

Aceste sume nu sunt un <cadou>, ci un drept recunoscut în justiție, toate sumele câștigate de organizațiile sindicale din învățământ pentru membrii lor în ultimii 15 ani fiind supuse plății eșalonate prin acte ale Guvernului.

Publicitate

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” consideră inacceptabilă această decizie și solicită deblocarea imediată a plăților către toți salariații îndreptățiți. Refuzul Executivului de a acorda drepturile legitime colegilor noștri nu va rămâne fără consecințe!

Precizăm că cele două federații au depus deja, la Primăria Municipiului București, înștiințarea pentru pichetarea sediului Ministerului de Finanțe, în data de 7 octombrie, începând ora 11:00”, au transmis reprezentanții sindicatelor, într-un comunicat.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Peste o mie de elevi s-au întâlnit cu jandarmii de la începutul anului școlar. Temele abordate

Publicat

Publicitate

De la începutul noului an școlar, jandarmii botoșăneni au desfășurat douăzeci de activități de prevenire a faptelor antisociale în mediul școlar.

La activități au participat aproximativ 1000 de elevi și cadre didactice, acestea desfășurându-se sub forma unor discuții despre prevenirea faptelor antisociale și consumului de substanțe interzise cu efect psihoactiv, dar au fost abordate și teme privind siguranța școlară, evitarea victimizării și a bullyingului, precum și consecințele legale ale săvârșirii unor fapte de natură penală sau contravențională.

Pe parcursul anului școlar 2025 – 2026, jandarmii vor desfășura în paralel trei campanii preventiv-educative distincte, adresate elevilor din clasele primare – ,,Patrula prieteniei”, gimnaziale – ,,Școala ta în siguranță” și liceenilor –

,,Alege să fii fair-play!”.

În vederea derulării cu eficiență a acestor campanii preventiv-educative, inițiate la nivel național de Jandarmeria Română, au fost desemnați ofițeri și subofițeri cu experiență din structurile operative de ordine publică, pentru gestionarea activităților și evaluarea impactului acestora în mediul școlar.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Accident la Coșula! Un bărbat de 46 de ani a ajuns la spital

Publicat

Publicitate

Un bărbat în vârstă de 46 de ani, a ajuns la spital după ce mașina pe care o conducea a lovit un cap de pod, apoi a rupt un stâlp de electricitate. Accidentul a avut loc în urmă cu puțin timp, în localitatea Buda, comuna Coșula.

La fața locului s-au deplasat pompierii din cadrul Punctului de Lucru Flămânzi, cu o autospecială de stingere și modul de descarcerare, dar și echipajul de Terapie Intensiva Mobilă SMURD.

 

Salvatorii au constatat faptul că nu existau persoane încarcerate însă, conducătorul auto a suferit multiple traumatisme, fiind preluat de echipajul medical și transportat la spital pentru îngrijiri de specialitate.

 

Pompierii au acționat pentru înlăturarea pericolului de incendiu.

Publicitate

 

Pentru a preveni astfel de evenimente, ISU Botoșani recomandă conducătorilor auto să manifeste prudență la volan și să respecte regulile de circulație, pentru siguranța proprie și a celorlalți participanți la trafic.

Citeste mai mult

Cultura

Atelier de creație măști tradiționale cu artistul botoșănean Gelu Rîșca

Publicat

Publicitate

Sub îndrumarea lui Gelu Rîșca, artistul care a realizat măștile din spectacol, participanții vor învăța cum se creează măști inspirate din folclorul românesc.

Atelierul se va desfășura în data de 8 octombrie 2025 în două serii: la ora 11:00 și la ora 16:00. Participarea este gratuită, în limita a 10 locuri la ora 11.00 și 10 locuri la ora 16.00.

„Pe 11 octombrie, în ziua în care sărbătorim această poveste care a unit generații, măștile create de voi vor fi expuse într-o expoziție în foaierul teatrului, ca parte din galeria aniversară a spectacolului de gală Ivan Turbincă – 20 de ani”, transmit reprezentanții teatrului.

Înscrierea la atelier se va face prin formularul de mai jos:

https://forms.gle/in956MRwLe35YiPz5

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending