Connect with us

Economie

ANAF face ANGAJĂRI: Peste 250 de posturi au fost scoase la concursul de pe 16 iunie. Salariile ajung şi la 10.000 de lei

Publicat

Publicitate

ANAF face angajări pentru prima dată din 2016. Instituția urmează să scoată la concurs un număr de 260 de posturi din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), a anunțat  președintele instituției la o conferință de presă.

Acesta a subliniat că scopul principal este întinerirea personalului, din moment ce majoritatea angajaților actuali au peste 40 sau 50 de ani.

Vor fi scoase la concurs un număr de 79 de posturi de execuție, inclusiv posturi de debutanți, pentru aparatul central, dar și alte 130 de posturi pentru DGRFP București

Se caută angajați pentru diverse servicii ale ANAF, printre care Direcția generală juridică, Unitatea de management al informației și Direcția generală de management al riscurilor.

La DGRFP București, cele mai multe posturi disponibile sunt pentru inspectori și referenți. De asemenea, urmează să fie anunțate angajări pe 50 de posturi și la Direcția Generală de Administrare a Marilor Contribuabili (DGAMC), scrie dcnews.ro

Președinte ANAF, Lucian Heiuș, a declarat că în toamnă ar urma să fie lansată o a doua etapă, cu recrutări pe posturi și la alte regionale, în special la județele în care sunt contribuabili importanți.

Publicitate

Document: Lista posturilor scoase la concurs de ANAF

„Am constatat că avem o medie lunară de posturi neocupate cam de 2.500, deci undeva peste 10% din posturile care sunt alocate sunt neocupate.

La fel, un lucru care m-a pus pe gânduri… Structura pe vârstă – 40% din angajații ANAF sunt în vârstă de peste 50 de ani (și nu trebuie să uităm că majoritatea celor care lucrează în ANAF sunt femei), 45% sunt cu vârsta între 41 și 50 de ani și doar 15% sunt cu vârsta între 20 și 40 de ani.

De cinci ani nu s-au mai organizat concursuri. În luna iunie vom demara primul concurs, sunt 260 de posturi, pornind de la o realitate – ANAF are o structură de personal îmbătrânită. Eu îmi doresc ca, alături de noi, să vină în perioada următoare tineri (economiști, juriști) care să lucreze și să își facă o carieră în această instituție importantă a statului.

Pentru a asigura o recrutare cât mai corectă, pentru a ajunge cei mai buni oameni să lucreze în ANAF, pentru prima dată în istoria ANAF subiectele la care vor trebui să răspundă cei care vor dori să se angajeze la Fisc vor fi extrase de un program informatic înaintea examenului”, a declarat azi Lucian Heiuș, noul președinte al ANAF.

Potrivit avocatnet.ro, anunțurile despre concursurile de angajare derulate de ANAF pot fi urmărite în secțiunea specială de pe site-ul instituției, acolo unde deja există două pentru concursuri ce se vor derula în iunie 2022 și care vizează ocuparea a peste 200 de posturi.

Document: Anunt recrutare funcții publice ANAF și condiții specifice

Unul este pentru ocuparea de funcții publice de execuție la Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice București (vezi aici coordonatele și posturile vacante), iar celălalt este pentru ocuparea de funcții publice de execuție în cadrul aparatului central al ANAF

Document: anunț Concurs ANAF angajări – 16 iunie

Ce salariu câștigă un inspector ANAF?

Potrivit informaţiilor publice, cel mai bine plătit angajat al ANAF este preşedintele instituţiei. Lucian Heiuș încasează un salariu brut de 16.640 lei. Pe următoarele locuri în topul celor salariilor la ANAF se află vicepreşedintele instituţiei –  cu un salariu de 14.560 lei şi secretarul general care e plătit cu 14.283 lei.

În cazul funcţiilor de execuţie salariile pot ajunge şi la aproape 10.000 de lei, scrie RomâniaTv.net. Salariile pentru alte funcții sunt:

  • * auditor superior – 9803 lei
  • * consilier / consilier juridic / expert inspector / consilier achiziţii publice – 9604 lei,  la care se pot adăuga sporuri de condiţii periculoase în valoare de 1.383 de lei.inspector
  • * asistent  – 5.384 lei
  • * referent de specialitate – 5.208 lei
  • * muncitor calificat  – 4.410 lei
  • * şofer  – 4.368 lei

Potrivit avocatnet.ro, șeful ANAF a oferit și câteva informații legate de salarizarea personalului, precizând că inspectorii primesc în prezent salarii nete între 3.600 și 6.200 de lei, care includ atât salariul de bază, cât și eventualele sume suplimentare:

„Știți care-i salariul net maxim pe care poate să-l ia în ANAF un inspector astăzi? 6.200 de lei. Atât primesc toți cei care ajung consilier superior la ultima treaptă. Și acești oameni stabilesc decizii de impunere poate de milioane de euro, luptându-se cu avocați foarte bine plătiți. (…) Un asistent are 3.600 de lei net, iar un director ANAF are vreo 9.600 de lei net.”

Tot legat de subiectul salarizării, acesta a spus că se gândește la un sistem care ar putea fi implementat în viitorul apropiat pentru a recompensa suplimentar inspectorii care aduc sume „spectaculoase” la bugetul de stat.

ANAF anunță controale ample în domeniile cu risc de evaziune fiscală

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va începe zilele următoare controale ample în toate domeniile cu risc ridicat de evaziune, pentru combaterea acestui flagel fiind necesare acţiuni ferme şi decisive, a declarat ieri preşedintele ANAF, Lucian Ovidiu Haiuş.

„Îmi asum misiunea de a demonstra că ANAF-ul este un partener al contribuabililor oneşti, că această instituţie merită încrederea şi respectul cetăţenilor, dar şi că vom lupta cu determinare împotriva evaziunii fiscale.

În acest sens, vreau să vă anunţ că în următoarele zile vor începe controale ample în toate domeniile cu risc ridicat de evaziune.

Combaterea evaziunii este unul dintre principalele obiective ale ANAF, precum şi parte din misiunea mea personală la conducerea acestei instituţii.

Acţiuni ferme şi decisive sunt necesare pentru eradicarea acestui flagel al economiei pentru a asigura resursele necesare îmbunătăţirii nivelului de trai al populaţiei”, a spus Heiuş într-un mesaj transmis duminică.

Angajări la ANAF: O a doua etapă de recrutare ar putea avea loc la toamnă

Șeful ANAF, Lucian Heiuş a declarat că dorește să lanseze o a două etapă de recrutare, în toamnă, iar aceasta să fie cu recrutări pe posturi şi la alte regionale, în special la judeţele în care sunt contribuabili importanţi.

“Este prima etapă de recrutare pe posturi vacante la ANAF, pentru aparatul central, DGAMC şi DGRFP Bucureşti. Spre toamnă îmi doresc să avem o a doua etapă de recrutare de personal, pentru direcţiile regionale, în special pentru judeţele mari, unde sunt contribuabili importanţi”, a declarat acesta.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Economie

Declarația unică. Modificările din 2025 pentru persoanele fizice. Cum se fac raportările către ANAF

Publicat

Publicitate

Declarația unică. În 2025, au intrat în vigoare mai multe modificări la Formularul 212 privind raportările veniturilor obținute de către persoanele fizice, din activități independente, chirii și alte surse, scrie alba24.ro.

Termenul pentru depunerea Declarației unice – Formular 212 este 25 mai, însă anul acesta va fi 23 mai (vineri).

Aceasta trebuie depusă de către persoanele fizice cu venituri obținute din:

  • activități independente
  • chirii
  • drepturi de autor
  • investiții
  • alte surse similare (de exemplu criptomonede, dobânzi)

Formularul trebuie completat și de cei care nu au venituri, dar aleg să plătească contribuția pentru asigurările de sănătate

Declarația unică. Noutăți în 2025

A fost eliminată obligația de estimare a veniturilor și contribuțiile pentru anul curent. Contribuabilii declară doar veniturile realizate în anul precedent.

Publicitate

Persoanele care înregistrează pierderi sau venituri zero nu mai datorează CASS. Acestea pot opta pentru asigurare.

Veniturile din chirii vor fi calculate simplificat, deducând 20% din venitul brut.

ANAF va introduce anul viitor Declarația precompletată. Redirecționarea impozitului de până la 3,5% va fi posibilă doar pentru veniturile din salarii și pensii, potrivit ziare.com.

Citeste mai mult

Eveniment

Camere de supraveghere video, obligatorii în centrele de asistență socială. Inițiativă legislativă la Parlament

Publicat

Publicitate

Camere de supraveghere video, obligatorii în centrele de asistență socială. Înregistrările vor fi stocate cel puțin 30 de zile. Un proiect în acest sens a fost depus la Parlament, scrie alba24.ro.

Inițiativa vine în contextul în care, recent, în patru centre de îngrijire a copiilor cu dizabilități din Târgu Mureș au fost semnalate probleme grave.

Proiectul vizează o mai bună protecție și monitorizare a beneficiarilor și a angajaților, reiese dintr-un comunicat transmis miercuri de Uniunea Salvați România.

”E nevoie ca în toate centrele de asistență medico-socială din România care îngrijesc copii, adulți si vârstnici – atât de stat, cât și private – să fie amplasate obligatoriu camere video. Monitorizarea, care va respecta cu strictețe legislația GDPR, va oferi autorităților instrumente obiective de măsurare și supraveghere a calității îngrijirii beneficiarilor din aceste centre”, a precizat Emanuel Ungureanu, membru în Comisia pentru sănătate din Camera Deputaților, potrivit Agerpres.

Proiectul modifică și completează Legea privind reforma în protecția și promovarea drepturilor copilului și Legea privind asistența socială în sensul introducerii obligației de instalare și menținere în stare de funcționare a unor sisteme de supraveghere video.

Camerele vor fi amplasate astfel încât să asigure monitorizarea continuă a activităților, dar fără a compromite intimitatea persoanelor, în conformitate cu normele legale privind protecția datelor cu caracter personal și drepturile copiilor, se mai arată în comunicat.

Publicitate

Înregistrările video, stocate cel puțin 30 de zile

Înregistrările video vor fi stocate minimum 30 de zile, maximum 6 luni. Vor putea fi accesate doar de personalul autorizat și doar în scopul monitorizării calității activității, investigării unor incidente sau pentru asigurarea securității persoanelor.

Nerespectarea acestor prevederi constituie contravenție și se sancționează cu amenzi cuprinse între 50.000 și 200.000 lei, în funcție de gravitatea abaterii și de impactul asupra securității și siguranței persoanelor.

Ungureanu a subliniat că ”marea problemă” a copiilor îngrijiți în aceste centre nu este atât ‘spațiul înghesuit unde supraviețuiesc, ci faptul că nu există personal specializat, multidisciplinar și aparatura aferentă” pentru tratarea bolilor lor extrem de grave.

Deputatul lucrează și la o propunere legislativă prin care să fie înființate centre medico-sociale pentru îngrijiri paliative pentru copiii cu afecțiuni grave, potrivit sursei citate.

Citeste mai mult

Cultura

Volumul semnat de Cătălin Mihai Alexa va fi lansat duminică, la Galeriile de Artă ,,Ștefan Luchianˮ

Publicat

Publicitate

Muzeul Județean Botoșani găzduiește duminică, 26 ianuarie 2025, ora 11.00, în spațiul Galeriilor de Artă ,,Ștefan Luchianˮ, lansarea unui volum semnat de Cătălin Mihai Alexa. Autorul, fiu al cunoscuților și apreciaților medici botoșăneni Emil și Marieta Alexa, trecuți în neființă, a mai lansat, în 30 octombrie 2024, cartea ,,Muzicieni de ieri și de azi. Botoșanii – o bornă culturalăˮ, prezentată de Traian Apetrei.

Actuala carte, cu titlul ,,Jurnalul unui călătorˮ, este urmarea firească a însemnărilor făcute de autor după vizitarea Greciei și a impresiilor deosebite pe care le are despre insula elenă Creta. Volumul se dorește a fi un omagiu adus de către autor tatălui său, acesta fiind cel care i-a sugerat atât vizitarea spațiului geografic deosebit, cât și consemnarea lucrurilor care îi vor atrage atenția în călătoria nu doar turistică, ci și spirituală. Cartea, apărută în ianuarie 2025, la Editura Quadrat din Botoșani, va fi prezentată de ziaristul Traian Apetrei.

Citeste mai mult

Cultura

Lansare de carte – Constantin Iftime, „Eseul carnivor”, la Galeriile de Artă ,,Ștefan Luchianˮ

Publicat

Publicitate

Muzeul Județean Botoșani găzduiește sâmbătă, 25 ianuarie 2025, ora 11.00, în spațiul Galeriilor de Artă ,,Ștefan Luchianˮ, lansarea volumului ,,Eseul carnivorˮ, semnat de scriitorul botoșănean Constantin Iftime.

Poet, prozator și publicist, Constantin Iftime prezintă în noua sa carte, apărută în 2025 la Editura Gri din București, o serie de 45 de eseuri care se deschid ca un evantai de lumină asupra lumii românești de astăzi, punându-i în evidență detaliile cele mai ascunse.

De mare rafinament stilistic, cu tăietură necruțătoare, scrutând până în urzeală, cartea lui Constantin Iftime este un instrument de înțelegere profundă a realității din ziua de azi. O lectură incitantă, surprinzătoare de la o pagina la alta.

Cartea va fi prezentată de Viorel Ilișoi, alt botoșănean, în tripla sa calitate de prieten al autorului, editor și redactor de carte. Cei doi publiciști, ambii lansați în presă din Botoșani, în anii ’90, vor discuta cartea și vor analiza împreună situația presei de astăzi, locală și națională.

La stand se vor găsi și toate celelalte cărți ale Editurii GRI.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending