Connect with us

Economie

ANAF face ANGAJĂRI: Peste 250 de posturi au fost scoase la concursul de pe 16 iunie. Salariile ajung şi la 10.000 de lei

Publicat

Publicitate

ANAF face angajări pentru prima dată din 2016. Instituția urmează să scoată la concurs un număr de 260 de posturi din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), a anunțat  președintele instituției la o conferință de presă.

Acesta a subliniat că scopul principal este întinerirea personalului, din moment ce majoritatea angajaților actuali au peste 40 sau 50 de ani.

Vor fi scoase la concurs un număr de 79 de posturi de execuție, inclusiv posturi de debutanți, pentru aparatul central, dar și alte 130 de posturi pentru DGRFP București

Se caută angajați pentru diverse servicii ale ANAF, printre care Direcția generală juridică, Unitatea de management al informației și Direcția generală de management al riscurilor.

La DGRFP București, cele mai multe posturi disponibile sunt pentru inspectori și referenți. De asemenea, urmează să fie anunțate angajări pe 50 de posturi și la Direcția Generală de Administrare a Marilor Contribuabili (DGAMC), scrie dcnews.ro

Președinte ANAF, Lucian Heiuș, a declarat că în toamnă ar urma să fie lansată o a doua etapă, cu recrutări pe posturi și la alte regionale, în special la județele în care sunt contribuabili importanți.

Publicitate

Document: Lista posturilor scoase la concurs de ANAF

„Am constatat că avem o medie lunară de posturi neocupate cam de 2.500, deci undeva peste 10% din posturile care sunt alocate sunt neocupate.

La fel, un lucru care m-a pus pe gânduri… Structura pe vârstă – 40% din angajații ANAF sunt în vârstă de peste 50 de ani (și nu trebuie să uităm că majoritatea celor care lucrează în ANAF sunt femei), 45% sunt cu vârsta între 41 și 50 de ani și doar 15% sunt cu vârsta între 20 și 40 de ani.

De cinci ani nu s-au mai organizat concursuri. În luna iunie vom demara primul concurs, sunt 260 de posturi, pornind de la o realitate – ANAF are o structură de personal îmbătrânită. Eu îmi doresc ca, alături de noi, să vină în perioada următoare tineri (economiști, juriști) care să lucreze și să își facă o carieră în această instituție importantă a statului.

Pentru a asigura o recrutare cât mai corectă, pentru a ajunge cei mai buni oameni să lucreze în ANAF, pentru prima dată în istoria ANAF subiectele la care vor trebui să răspundă cei care vor dori să se angajeze la Fisc vor fi extrase de un program informatic înaintea examenului”, a declarat azi Lucian Heiuș, noul președinte al ANAF.

Potrivit avocatnet.ro, anunțurile despre concursurile de angajare derulate de ANAF pot fi urmărite în secțiunea specială de pe site-ul instituției, acolo unde deja există două pentru concursuri ce se vor derula în iunie 2022 și care vizează ocuparea a peste 200 de posturi.

Document: Anunt recrutare funcții publice ANAF și condiții specifice

Unul este pentru ocuparea de funcții publice de execuție la Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice București (vezi aici coordonatele și posturile vacante), iar celălalt este pentru ocuparea de funcții publice de execuție în cadrul aparatului central al ANAF

Document: anunț Concurs ANAF angajări – 16 iunie

Ce salariu câștigă un inspector ANAF?

Potrivit informaţiilor publice, cel mai bine plătit angajat al ANAF este preşedintele instituţiei. Lucian Heiuș încasează un salariu brut de 16.640 lei. Pe următoarele locuri în topul celor salariilor la ANAF se află vicepreşedintele instituţiei –  cu un salariu de 14.560 lei şi secretarul general care e plătit cu 14.283 lei.

În cazul funcţiilor de execuţie salariile pot ajunge şi la aproape 10.000 de lei, scrie RomâniaTv.net. Salariile pentru alte funcții sunt:

  • * auditor superior – 9803 lei
  • * consilier / consilier juridic / expert inspector / consilier achiziţii publice – 9604 lei,  la care se pot adăuga sporuri de condiţii periculoase în valoare de 1.383 de lei.inspector
  • * asistent  – 5.384 lei
  • * referent de specialitate – 5.208 lei
  • * muncitor calificat  – 4.410 lei
  • * şofer  – 4.368 lei

Potrivit avocatnet.ro, șeful ANAF a oferit și câteva informații legate de salarizarea personalului, precizând că inspectorii primesc în prezent salarii nete între 3.600 și 6.200 de lei, care includ atât salariul de bază, cât și eventualele sume suplimentare:

„Știți care-i salariul net maxim pe care poate să-l ia în ANAF un inspector astăzi? 6.200 de lei. Atât primesc toți cei care ajung consilier superior la ultima treaptă. Și acești oameni stabilesc decizii de impunere poate de milioane de euro, luptându-se cu avocați foarte bine plătiți. (…) Un asistent are 3.600 de lei net, iar un director ANAF are vreo 9.600 de lei net.”

Tot legat de subiectul salarizării, acesta a spus că se gândește la un sistem care ar putea fi implementat în viitorul apropiat pentru a recompensa suplimentar inspectorii care aduc sume „spectaculoase” la bugetul de stat.

ANAF anunță controale ample în domeniile cu risc de evaziune fiscală

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va începe zilele următoare controale ample în toate domeniile cu risc ridicat de evaziune, pentru combaterea acestui flagel fiind necesare acţiuni ferme şi decisive, a declarat ieri preşedintele ANAF, Lucian Ovidiu Haiuş.

„Îmi asum misiunea de a demonstra că ANAF-ul este un partener al contribuabililor oneşti, că această instituţie merită încrederea şi respectul cetăţenilor, dar şi că vom lupta cu determinare împotriva evaziunii fiscale.

În acest sens, vreau să vă anunţ că în următoarele zile vor începe controale ample în toate domeniile cu risc ridicat de evaziune.

Combaterea evaziunii este unul dintre principalele obiective ale ANAF, precum şi parte din misiunea mea personală la conducerea acestei instituţii.

Acţiuni ferme şi decisive sunt necesare pentru eradicarea acestui flagel al economiei pentru a asigura resursele necesare îmbunătăţirii nivelului de trai al populaţiei”, a spus Heiuş într-un mesaj transmis duminică.

Angajări la ANAF: O a doua etapă de recrutare ar putea avea loc la toamnă

Șeful ANAF, Lucian Heiuş a declarat că dorește să lanseze o a două etapă de recrutare, în toamnă, iar aceasta să fie cu recrutări pe posturi şi la alte regionale, în special la judeţele în care sunt contribuabili importanţi.

“Este prima etapă de recrutare pe posturi vacante la ANAF, pentru aparatul central, DGAMC şi DGRFP Bucureşti. Spre toamnă îmi doresc să avem o a doua etapă de recrutare de personal, pentru direcţiile regionale, în special pentru judeţele mari, unde sunt contribuabili importanţi”, a declarat acesta.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Vaticanul are un nou Papă: Fumul alb a anunțat alegerea noului papă, Leon al XIV-lea

Publicat

Publicitate

Cardinalii reuniți în conclav la Vatican au ales noul papă iar începând de astăzi Biserica Catolică are un nou lider spiritual.

Joi seară, pe coșul instalat deasupra Capelei Sixtine de la Vatican a ieșit fum alb, semn că un nou Papă a fost ales. Cardinalul protodiacon a ieșit la balconul central al Bazilicii Sfântul Petru pentru a face anunțul „Habemus Papam!” și pentru a dezvălui lumii numele noului suveran pontif.

YouTube video

Cei 133 de cardinali cu vârste sub 80 de ani au început miercuri procesul de vot pentru Suveranul Pontif, închiși în totală izolare pentru a alege un succesor al Papei Francisc.

După fiecare rundă de vot, aceștia ard buletinele și le amestecă cu substanțe chimice pentru a arăta dacă a fost ales un nou Papă.

Negru semnalează că nu a fost încă ales un papă, iar alb care anunță alegerea unui nou Suveran Pontif.

Noul papă, cardinalul american Robert Francis Prevost, va fi cunoscut ca Papa Leon al XIV-lea, potrivit BBC.

Publicitate

Noul Papă a fost întâmpinat cu ovații și aplauze de miile de credincioși reuniți în Piața Sfântul Petru. ‘Trăiască Papa!’, au strigat credincioșii, în timp ce mulți dintre ei se fotografiau la Capela Sixtină cu telefoanele lor mobile.

Citeste mai mult

Administratie

Drumul Buzeni – Zăicești va fi asfaltat: Contractul a fost semnat astăzi. Lucrările încep în curând

Publicat

Publicitate

Primarul comunei Bălușeni, Claudiu Doroftei, a anunțat marți, 7 mai, că a fost semnat contractul pentru execuția lucrărilor de asfaltare a drumului comunal DC50, care leagă satele Buzeni și Zăicești.

Contractul a fost atribuit firmei S.C. VULTURII S.R.L., în urma unei licitații publice.

„Facem apel către cetățenii care locuiesc pe tronsonul de asfaltare să se branșeze la rețeaua de apă și canalizare, deoarece în următoarele săptămâni va începe execuția lucrărilor!”, a transmis edilul pe o rețea de socializare.

Acesta a subliniat importanța finalizării lucrărilor de utilități înainte de turnarea asfaltului, pentru a evita intervențiile ulterioare care ar putea afecta noua infrastructură rutieră.

Asfaltarea acestui tronson este parte a strategiei administrației locale de modernizare a infrastructurii rutiere din comună. Investiția este una așteptată de locuitori, întrucât va îmbunătăți semnificativ condițiile de trafic și va contribui la dezvoltarea zonei.

„Continuăm dezvoltarea!”, a conchis primarul Claudiu Doroftei.

Publicitate

 

Citeste mai mult

Eveniment

Sunați la 112 dacă l-ați văzut. Un botoșănean a dispărut și este căutat cu disperare de familie

Publicat

Publicitate

Polițiștii botoșăneni au anunțat în această seară că efectuează verificări pentru localizarea unui bărbat, de 47 de ani, din municipiul Botoșani, care la data de 30.04.2025 ar fi părăsit domiciliul pentru a se deplasa la o fermă de animale, din comuna Dângeni.

Acesta a ajuns la locația respectivă, însă, ulterior a părăsit-o și nu a revenit, iar familia nu a mai fost contactată de către acesta.

Sararu Adrian Emanoil are următoarele semnalmente: 1,80 m înălțime, aproximativ 50 de kg, ochi albaștri, păr șaten, poartă barbă.

Vestimentația cunoscută: pantaloni albaștri, tricou portocaliu pălărie de culoare galbenă.

Rugăm cetățenii care dețin informații cu privire la această persoană să apeleze 112 sau să se adreseze celei mai apropiate unități de poliție!

Publicitate
Citeste mai mult

Economie

Ați putea avea acțiuni din timpul Cuponiadei fără să știți: Cum le poți verifica și ce sume ai putea descoperi

Publicat

Publicitate

Este posibil ca în urma Cuponiadei, celebra privatizare în masă din anii ’90, să fi devenit acționar fără să fi știut. De-a lungul anilor, unele acțiuni nevalorificate au generat dividende care nu au fost niciodată revendicate. Dacă te întrebi ce s-a întâmplat cu cupoanele tale sau ale familiei tale, trebuie să știi că există o cale simplă de a afla: Depozitarul Central îți oferă posibilitatea de a verifica dacă deții acțiuni și ce sume s-ar fi putut acumula în contul tău, relatează alba24.ro.

Cuponiada a fost un proces de privatizare în masă desfășurat în România în anii 1990, imediat după căderea regimului comunist.

Scopul principal a fost trecerea unui număr mare de întreprinderi de stat în proprietate privată, oferindu-le cetățenilor certificate de proprietate (cunoscute și sub numele de cupoane valorice) pe care le puteau folosi pentru a cumpăra acțiuni la societăți comerciale.

În perioada 1991–1992, fiecare cetățean român major a primit un cupon valoric de 25.000 de lei, echivalentul unei cote-părți din capitalul social al firmelor de stat.

Aceste cupoane puteau fi folosite pentru achiziționarea de acțiuni la una dintre sutele de societăți comerciale listate în program, păstrate, vândute sau transferate altor persoane sau depuse în fonduri de investiții (celebrele FPP-uri – Fondurile Proprietății Private, apoi transformate în SIF-uri – Societăți de Investiții Financiare).

Multe persoane au pierdut din vedere ce s-a întâmplat cu cupoanele lor, le-au vândut sau au fost dezinformate în procesul de tranzacționare.

Publicitate

În multe cazuri, acțiunile au fost transformate în participații la fonduri de investiții, iar beneficiarii pot fi în continuare acționari fără să știe.

Depozitarul Central păstrează registrele cu acționarii acestor companii, estimând că aproximativ opt milioane de persoane au primit acțiuni atunci.

Însă, aproximativ jumătate dintre aceștia nu și-au revendicat niciodată dividendele și nici nu au cerut informații despre valoarea actuală a acțiunilor.

Cum poți afla dacă ai acțiuni din timpul Cuponiadei?

Trebuie să începi prin a verifica la Depozitarul Central. Este instituția care păstrează evidența acționarilor la nivel național.

Dacă ai date precum CNP-ul și o copie a buletinului, poți iniția o solicitare simplă. Este important să îți verifici situația, pentru că în unele cazuri, foști acționari au descoperit că dețineau mii de lei în acțiuni sau dividende neîncasate.

Poți face o solicitare personal, la sediul din București, sau online, printr-o cerere scrisă și o copie a actului de identitate (autentificată notarial, în unele cazuri).

Dacă ai depus cupoanele într-un FPP, este posibil să fi devenit acționar într-una din cele cinci SIF-uri (Moldova, Muntenia, Oltenia, Transilvania, Banat-Crișana). Poți verifica la fiecare dintre ele dacă figurezi în registrul de acționari.

Este posibil ca acțiunile să fi generat dividende în trecut, pe care nu le-ai încasat. Poți recupera aceste sume dacă ești în continuare înregistrat ca acționar.

Pentru a verifica dacă mai deții acțiuni, trebuie să soliciți un „sumar al pozițiilor de cont” de la Depozitarul Central.

Taxa percepută pentru acest sumar este de 26 de lei per solicitare.

Dacă nu ești sigur că ai avut vreodată acțiuni, poți cere un „istoric de cont”. Acesta va detalia cronologic toate modificările aduse acțiunilor tale din perioada privatizării.

Pentru detalii puteți apela Departamentul Relații cu Clienții al Depozitarului Central – Relații acționari, la numărul 021.408.58.00 sau puteți face demersul online.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending