Connect with us
Publicitate

Eveniment

Alcoolemie de comă. Un șofer din Botoșani a intrat cu mașina într-o conductă de gaze

Publicat

Publicitate

Un bărbat de 45 de ani, din municipiul Botoșani, în timp ce se deplasa pe Aleea Elie Radu, din municipiul Botoșani a intrat în impact cu o conductă de distribuție gaze naturale, în urma căruia au rezultat doar pagube materiale.

Fiind testat cu aparatul alcooltest, valoarea rezultată a fost de 1,42 mg/l alcool pur în aerul expirat.

 

Publicitate

Polițiștii continuă cercetările sub aspectul comiterii infracțiunii de conducere sub influența alcoolului.

Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Publicitate

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

ANAF va avea mai mulți inspectori antifraudă. S-a suplimentat personalul de specialitate cu 220 de posturi

Publicat

Publicitate

Se completează și modifică astfel Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, scrie alba24.ro .ANAF va avea mai mulți inspectori antifraudă. Guvernul a aprobat, prin hotărâre, suplimentarea personalului de specialitate cu 220 de posturi. Totodată, au fost operate schimbări în legea de funcționare a Direcției Antifraudă.

Au fost eliminate competențele privind domeniul vamal, rămase în vechea legislație, au fost actualizate atribuțiile conform OUG 23/2024, prin care se face reorganizarea ANAF. De asemenea, se introduc atribuții pentru aplicarea sistemului Ro e-Sigiliu și a procesului de digitalizare.

Controalele operative, curente, tematice devin controale antifraudă.

Publicitate

 

Mai mulți inspectori antifraudă la ANAF. Atribuții

Cei 220 de inspectori antifraudă vor desfășura activități specifice RO e-Sigiliu. Vor fi echipați cu uniforme specifice pentru derularea activităților operaționale pe teren.

Potrivit Guvernului, creșterea numărului de posturi este necesară pentru

Publicitate
  • implementarea unui sistem dedicat pentru urmărirea trasabilității transporturilor susceptibile de evaziune fiscal
  • diminuarea unor manifestări/fenomene infracționale de contrabandă și fraudă fiscală
  •  consolidarea disciplinei financiare și fiscale și creșterea conformării voluntare în cazul transporturilor rutiere de bunuri.

În acest scop, implementarea Sistemului naţional RO e-Sigiliu

  • va asigura respectarea trasabilităţii transporturilor rutiere de bunuri cu risc vamal/fiscal pe teritoriul României
  • va îmbunătăți activitatea autorităților cu competențe specifice din administrația centrală prin modernizarea și adaptarea procedurilor/metodelor de supraveghere vamală/fiscală la realitatea actuală.

Majorarea numărului de posturi al ANAF a fost stabilită prin Memorandumul nr.43657/2023 (ședința Guvernului din data de 29 noiembrie 2023) și actualizată prin HG în 23 mai 2024.

ANAF funcționează la acest moment cu un număr total de 22.287 posturi. Prin actualizarea legislației va avea număr maxim de 22.507 posturi, inclusiv cele de conducere.

Publicitate

Modificări în funcționarea ANAF

ANAF i se vor atribui noi atribuții/competențe pe linia digitalizării, pe baza:

  • OUG 109/29.11.2023 privind înfiinţarea, dezvoltarea şi administrarea unui hub financiar la nivelul Ministerului Finanţelor
  • OUG 116/15.12.2023 – implementarea unor proiecte de digitalizare.

Prin structurile de specialitate ANAF, se urmărește evidențierea/urmărirea/monitorizarea veniturilor suplimentare rezultate din utilizarea S.I.I.S.N. (sistem informatic de interes strategic național) și a modulelor de valorificare pentru gestionarea veniturilor publice.

Atribuțiile ANAF se completează cu asigurarea aplicării unitare a prevederilor legislaţiei privind digitalizarea, date prin lege în competenţa sa, împreună cu Ministerul Finanţelor.

Publicitate

Din atribuțiile ANAF se elimină frauda vamală (aplicarea Legii nr. 388/13.12.2023). Activitatea vamală aparține exclusiv Autorității Vamale Române.

Sintagmele ”control operativ și inopinat”, ”control curent” și ”control tematic” utilizate până în prezent în cadrul HG nr. 520/2013, cu modificările și completările ulterioare, sunt înlocuite cu sintagma ”control antifraudă”.

S-a introdus înființarea celei de-a treia funcții de vicepreședinte ANAF cu rol de legătură și transpunere a deciziilor între Ministerul Finanțelor și Agenție, respectiv între aparatul propriu și unitățile subordonate.

S-a reglementat diversificarea tipurilor de sigilii de unică folosință utilizate în activitatea Direcției Generale Antifraudă Fiscală (DGAF). Inspectorii vor folosi sigilii de unică folosință, personalizate și înseriate, pe lângă cele metalice. Au fost semnalate cazuri în care cele metalice nu puteau fi aplicate (pe uși de sticlă, de exemplu).

De asemenea, s-a stabilit completarea uniformei de vară a inspectorilor antifraudă din cadrul (cu tricouri, pe lângă pantalon și geacă).

Reorganizarea ANAF

S-a propus reorganizarea structurii de coordonare control fiscal din cadrul ANAF în trei structuri, prin divizarea activității pe unități operaționale.

În același scop este și reorganizarea structurii de audit public intern ca direcție generală având în cedere de rapoartele Curții de Conturi a României, precum și preluarea activității de audit și a personalului aferent de la nivelul DGAMC.

Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili se reorganizează ca direcţie generală, fără personalitate juridică, prin absorbția acesteia în cadrul ANAF.

În cadrul direcțiilor regionale antifraudă fiscală funcționează structuri teritoriale județene cu sediul în județele din aria de activitate a acestora. Sediul și numărul structurilor de la nivelul fiecărui județ se stabilesc prin ordin al președintelui Agenției.

Persoanele care ocupă funcţii publice specifice utilizate în cadrul Agenţiei pentru Direcţia generală antifraudă fiscală sunt împuternicite să efectueze control pe întreg teritoriul naţional.

Direcţia generală antifraudă fiscală este condusă de un inspector general antifraudă, ajutat în activitatea sa de inspectori generali adjuncţi antifraudă.

Direcția generală executări silite cazuri speciale funcționează cu atribuții de îndrumare și coordonare a activităților de ducere la îndeplinire (anterior cu atribuții de ducere la îndeplinire) a măsurilor asigurătorii și efectuare a procedurii de executare silită, prin sechestrare și valorificare bunuri, în cazurile speciale de executare silită care fac obiectul hotărârilor judecătorești pronunțate în materie penală, precum și alte cazuri stabilite prin ordin al președintelui Agenției, respectiv de valorificare a bunurilor sechestrate și/sau confiscate în materie penală, precum și a celor confiscate în materie civilă, prin modalitățile prevăzute de lege, inclusiv de coordonare și monitorizare a modalităților de executare silită și valorificare, în materie penală.

În subordinea serviciilor cu atribuții de executare silită funcționează compartimente (anterior structuri teritoriale).

Vezi integral: HG-66 ANAF antifraudă

Modificări în structura ANAF prin ordonanța din martie

Potrivit OUG nr. 23/18.03.2024 privind unele măsuri pentru consolidarea capacității instituționale a ANAF, reorganizarea activității acesteia, s-au aprobat:

  • înființarea unui post de vicepreședinte pentru activitatea de digitalizare, cu rol de legătură și transpunere a deciziilor între Ministerul Finanțelor și ANAF, determinat de necesitatea coordonării directe a activității de digitalizare a instituției și de îndeplinirea obiectivelor acesteia
  • reorganizarea activității Direcției generale antifraudă fiscală prin:
    • utilizarea funcției publice specifice – inspector antifraudă susţine şi reflectă într-o manieră consistentă dezvoltarea activității și care permite îmbunătățirea structurii de control operativ în lupta împotriva evaziunii și fraudei fiscale
    • așezarea activității operative a DGAF pe structuri județene de antifraudă fiscală pentru eficientizarea activității, operativitatea verificărilor și creșterea calității controalelor
    • preluarea la nivel central a activității Direcției generale de administrare a marilor contribuabili și pierderea, de către aceasta, a personalității juridice, concomitent cu comasarea unor activități
    • întărirea structurilor suport de la nivel central și desființarea unor posturi de conducere
  • s-a prevăzut organizarea în cadrul direcțiilor regionale antifraudă fiscală a unor structuri teritoriale cu sediul la nivelul județelor; operaționalizarea structurilor antifraudă teritoriale județene se va realiza începând cu data de 1 ianuarie 2025

Citeste mai mult

Administratie

FOTO: Două blocuri de locuințe din municipiul Botoșani vor intra în renovare energetică

Publicat

Publicitate

Au fost semnate contractele de lucrări pentru clădirile rezidențiale multifamiliale de pe strada Grivița nr. 2 (sc. A-B) și Calea Națională nr. 55 (sc. A-E).
Vor fi executate lucrări de:
-reabilitare termică a elementelor de anvelopă a clădirii/ a sistemului de încălzire și furnizare a apei calde de consum
-instalare a unor sisteme alternative de producere a energiei electrice și/sau termice pentru consum propriu
-instalare/reabilitara/modernizare a sistemelor de climatizare și/sau ventilare mecanică pentru asigurarea calității aerului interior
-reabilitarea/modernizarea instalațiilor de iluminat
-implementare a sistemelor de management energetic integrat și a sistemelor inteligente de umbrire pentru sezonul cald
-modernizare a sistemelor tehnice
Valoarea totală a celor două investiții, asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), este de 11,6 milioane de lei.
Cele două blocuri vor completa lista clădirilor deja intrate în reabilitare energetică (strada Independenței).
În total, în municipiul Botoșani vor fi deschise 9 șantiere privind renovarea energetică a clădirilor rezidențiale multifamiliale.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

(P) Doina Federovici: „Candidatul PNL la Consiliul Județean m-a jignit public, deși măcar din respect față de o femeie, ar fi trebuit să aibă o altă conduită”

Publicat

Publicitate

„După ce m-a jignit ieri, domnul Iftime recidivează spunând că fugim de dezbatere. Ce dezbatere? Nu a propus nicio dezbatere. A propus un scandal. M-a jignit public, deși măcar din respect față de o femeie, ar fi trebuit să aibă o altă conduită. Eu am spus că nu ne amestecăm în scandaluri. Când PSD i-a propus ca pe lângă mândria de a fi moldovean să vină și cu soluții pentru botoșăneni, a spus că alegătorii din Primăverii nu sunt în stare să înțeleagă o strategie de dezvoltare. Dânsul m-a jignit pentru că am spus că Lucian Trufin, candidatul PSD pentru conducerea Consiliului Județean Botoșani este singurul care are experiență administrativă, ceea ce este adevărat. Am spus că județul nu își permite începători în administrație pentru că avem multe proiecte în derulare cu bani europeni și dacă nu ținem ritmul, acele fonduri europene se pot pierde și e păcat pentru că am muncit mult să le aduc în Botoșani. Eu nu l-am jignit pe domnul Iftime. Sunt convinsă că se pricepe foarte bine la afaceri, dar adevărul e că dânsul nu are nicio zi de activitate în administrație. Acesta e un adevăr. Lucian Trufin are experiență. E un adevăr care poate fi probat. Lucian Trufin propune județului modele administrative de succes pe care le-a realizat în calitate de primar sau pe care le-a promovat ca senator. De exemplu, “Școala de meserii” de la Vlăsinești, realizată cu fonduri europene, nu e o poveste, ci un succes real, care poate fi multiplicat și la Dorohoi, și la Darabani, și la Bucecea și în alte zone ale județului nostru. Noi de la începutul campaniei vorbim de astfel de soluții. Și am spus că facem campanie pozitivă. Nu cu invective, nu cu jigniri. Așadar noi vom vorbi despre soluții. Îi lăsăm pe ceilalți cu jignirile și cu scandalurile”, a declarat Doina Federovici.

Pe TRUFINLUCIAN.RO puteți găsi detalii despre soluțiile lui Lucian Trufin pentru județul Botoșani.

Comandat de Partidul Social Democrat – Organizația Județeană Botoșani, Realizat de SC Direct Research SRL, Cod Unic de Identificare mandatar financiar coordonator 21240002.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

APIA: Sprijin financiar în valoare 3.618.762,33 lei pentru susținerea activități crescătorilor din sectorul suin și avicol

Publicat

Publicitate

Agenția de Plăți şi Intervenție pentru Agricultură (APIA) Centrul Județean Botoșani informează că ieri, 23 mai 2024, a efectuat plata aferentă ajutorului de stat acordat pentru susținerea activitații crescătorilor din sectorul suin și avicol în contextul crizei provocate de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei, iar în următoarele 2 zile beneficiarii vor avea banii în conturi.

Suma plătită este de 3.618.762,33 lei, fiind acordată de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), astfel:

  • 446.275,54 lei pentru sectorul suine unui număr de 2 beneficiari;
  • 172.486,79 lei pentru sectorul avicol unui număr de 12 beneficiari.

Cuantumul ajutorului de stat este de:

Publicitate
  1. 100 euro/UVM pentru capacitatea de producție suine la îngrășat și/sau animale de reproducție, respectiv scoafe și/sau scrofițe montate;
  2. 100 euro/UVM pentru capacitatea de producție pui de carne, pui de curcă, găini reproducție rase grele și/sau tineret de reproducție, găini ouătoare și/sau tineret de înlocuire, precum și pui de găină eclozionați și/sau pui de curcă eclozionați.

Ajutorul de stat destinat crescătorilor de suine s-a calculat prin înmulțirea capacității de producție în condiții minime de bunăstare, echivalent UVM, în funcție de categoriile de suine, respectiv, suine la îngrășat și/sau animale de reproducție (scroafe și/sau scrofițe montate) cu cuantumul de 100 euro/UVM.

Ajutorul de stat destinat crescătorilor de păsări s-a calculat prin înmulțirea capacității de producție în condiții minime de bunăstare, echivalent UVM, în funcție de categoriile de păsări, respectiv, pui de carne, pui de curcă, găini reproducție rase grele și/sau tineret de reproducție, găini ouătoare și/sau tineret de înlocuire, precum și pui de găină eclozionați și/sau pui de curcă eclozionați, cu cuantumul de 100 euro/UVM.

Valoarea totală a ajutorului ce poate fi acordată pentru fiecare beneficiar nu depăşeşte echivalentul în lei a 280.000 euro, la cursul de schimb valutar de 4,9334 lei pentru 1 euro.

Publicitate

 

 

Legislație:

Publicitate

Ordonanţa Guvernului  nr. 12/2024 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru  sustinerea activității crescătorilor din sectoarele suin și avicol, în perioada 1 august 2022-31 august 2023, în contextul crize provocate de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei.

 

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending