Connect with us
Publicitate

Educație

Ajutorul de 500 de lei pentru elevii defavorizați. Când ar putea ajunge la copii banii pe Tichetele educaționale 2023

Publicat

Publicitate

Ajutorul financiar în valoare de 500 de lei pentru elevii defavorizați ar fi trebuit acordat în luna octombrie, însă s-au înregistrat întârzieri, așa că abia de acum vor ajunge la elevi, relatează alba24.ro.

În cadrul procedurii, școlile să facă modificări în aplicația în care sunt introduse datele părinților.

Cardurile educaționale pentru elevii defavorizați, ar putea ajunge la beneficiari abia în ultima săptămână din al doilea modul de școală, potrivit edupedu.ro. Adică săptămâna viitoare.

Publicitate

Tichetele în valoare de 500 de lei vor putea fi utilizate pentru a cumpăra rechizite și îmbrăcăminte pentru școală.

Modificări în aplicație

Au fost amânări și extinderi ale perioadei de depunere a cererilor (până în 26 noiembrie).

În această perioadă, după verificarea listelor finale cu beneficiari, de către STS, acestea vor ajunge la școli.

Publicitate

Unitățile de învățământ vor trebui să facă modificări manuale în aplicația unde sunt introduse datele părinților.

Procedura de acordare

După înregistrarea cererilor, Ministerul Educației, prin instituţiile aflate în subordine, asigură și transmite, prin S.I.I.I.R, către aplicația informatică, baza de date cu preșcolarii și elevii din învățământul de stat primar și gimnazial.

Aceasta conține numele şi prenumele, adresa de domiciliu, codul numeric personal ale acestora, unitatea de învățământ din care provin, nivelul de școlarizare și datele de identificare ale ambilor părinți sau părintelui singur/ reprezentantului legal sau reprezentanților legali, tutorelui/tutorilor, după caz, numele și prenumele și datele de identificare ale fraților și surorilor minori.

Publicitate

Se verifică la ANAF și Ministerul Finanțelor codurile numerice personale și veniturile, iar lista beneficiarilor finali este transmisă către STS.

Lista cu destinatarii finali se actualizează, în cursul anului școlar în care se acordă sprijinul, ori de câte ori situația o impune.

Apoi Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în calitate de beneficiar, contractează serviciile privind emiterea tichetelor sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional în bazele de date disponibile la Ministerul Finanțelor.

Publicitate

Inspectoratele școlare județene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti distribuie tichetele sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional către unitățile de învățământ.

Școlile transmit tichetele părintelui/reprezentantului legal/tutorelui destinatarului final.

Tichete educaționale 2023: beneficiari și condiții

Tichetele educaționale în valoare de 500 de lei se acordă, într-o singură tranșă, pentru:

  • copii dezavantajaţi din învăţământul de stat preşcolar înscrişi în învăţământul de stat care îndeplinesc condiţiile, în luna iulie a fiecărui an, pentru obţinerea sprijinului educaţional acordat copiilor din familii defavorizate
    • vârsta minimă 3 ani; vârsta maximă de 6 ani; venitul lunar pe membru de familie este maximum 633 lei
  • copiii dezavantajaţi din învăţământul de stat primar și gimnazial (învăţământul de stat) care îndeplinesc criteriile de venit stabilite în Programul naţional de rechizite şcolare, respectiv care sunt în întreţinerea familiilor al căror venit mediu net lunar pe membru de familie, realizat în luna iulie a fiecărui an, este de maximum 50% din salariul de bază minim brut pe ţară
    • venit mediu net lunar pe membru de familie, realizat în luna iulie a fiecărui an,de maximum 1.500 lei

Tichete educaționale 2023: cum pot fi utilizate

Tichetele sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional emise nu permit efectuarea de operațiuni de retragere de numerar sau de preschimbare în numerar.

Pot fi utilizate doar pe teritoriul României, în termenul de valabilitate și numai pentru achiziționarea serviciilor de sprijin educațional pentru care au fost emise.

Se interzice unităților afiliate acordarea unui rest de bani la tichetele sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional.

Vor fi alimentate la începutului anului școlar sau pe parcursul anului școlar în care se acordă sprijinul, exclusiv cu valoarea nominală prevăzută (500 de lei).

Unitățile au obligația de a evidenția pe bon fiscal distinct, contravaloarea produselor comercializate care se încadrează în categoria materiale școlare.

Valoarea nominală a tichetelor sociale pe suport electronic nu poate să fie diminuată în anul calendaristic în care se acordă.

Contravaloarea tichetului social pe suport electronic pentru sprijin educațional reprezintă venit neimpozabil.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Titularizare 2024:Dosarele pot fi înregistrate până în 17 mai. Acte necesare și procedură

Publicat

Publicitate

Titularizare 2024: Candidații își pot depune dosarele de înregistrare la concursul național, până în 17 mai. Proba scrisă va fi organizată în 17 iulie, iar în iunie se desfășoară inspecțiile la clasă.

Prin promovarea examenului de Titularizare, profesorii se pot angaja pe perioadă nedeterminată în învățământ. Trebuie să obțină cel puțin nota 7 la proba scrisă și la inspecția la clasă.

Cei care obțin notă între 5 și 7 pot deveni profesori suplinitori, pe perioadă determinată.

Publicitate

Până în 21 mai, comisia de organizare și desfășurare a concursului verifică și avizează dosarele candidaților.

În aceeași perioadă, candidații validează înscrierea, prin semnătură. Dacă absolvenţii din promoțiile anterioare nu se prezintă la validare, pentru aceștia se anulează înscrierea la concurs.

Titularizare 2024. Condiții pentru înscrieri

Candidaţii se pot înscrie la concursul naţional, în două sau mai multe judeţe. Candidații care au depus dosare de înscriere la concursul național în ultimii 3 ani depun/transmit pentru înscrierea la concursul din 2024, la centrul de înscriere, cererea-tip însoțită doar de documente în completarea celor depuse în anii anteriori.

Publicitate

Model cerere înscriere 2024 Titularizare

La concursul naţional au dreptul să participe persoanele care îndeplinesc condiţiile de studii şi de pregătire psihopedagogică.

Vezi integral Titularizare 2024. Calendar și reguli pentru candidați

Publicitate

Trebuia să aibă capacitatea de exercitare deplină a drepturilor, o conduită morală conformă deontologiei profesionale. Trebuie să fie apte din punct de vedere medical şi psihologic pentru îndeplinirea funcţiei didactice. De asemenea, trebuie să nu îndeplinească condiţiile legale de pensionare pentru limită de vârstă.

AICI, lista posturilor actualizată.

Titularizare 2024. Documente pentru înscrieri

  • fișa de înscriere la concurs, asumată prin semnătură (dacă este cazul)

Fișă de înscriere la concurs 2024

Publicitate
  • copie de pe fila din buletinul de identitate sau cartea de identitate cu numele, prenumele și domiciliul
  • copii de pe certificatele de naștere și căsătorie (pentru solicitanții care și-au schimbat numele)/ de pe alte acte doveditoare privind schimbarea numelui (dacă este cazul)
  • copii de pe actele de studii, foile matricole și certificatele de calificare (ultimele pentru absolvenții liceului pedagogic/ învățământului postliceal), certificatele/ adeverințele de absolvire a modulului psihopedagogic (dacă absolvirea acestuia nu reiese din foaia matricolă)
  • copii de pe certificatele de obținere a gradelor didactice
  • copie de pe actul de titularizare/ repartizare pe perioada viabilității postului în învățământul preuniversitar (dacă este cazul)
  • copie a acordului ME, a deciziei inspectoratului școlar sau a întreprinderii de întrerupere a activității (dacă este cazul)
  • adeverința din care să rezulte vechimea efectivă la catedră (inclusiv perioada rezervării catedrei) (dacă este cazul)
  • copia filei corespunzătoare din registrul general de evidență a salariaților sau copie de pe carnetul de muncă dacă a mai fost angajat(ă) anterior anului 2011 și ulterior nu a mai avut calitatea de angajat(ă) (dacă este cazul)
  • copii ale avizelor și atestatelor necesare ocupării postului didactic/catedrei, inclusiv avizul unității de învățământ particular (dacă este cazul)
  • avizul/adeverința medical(ă), emis(ă) de un medic sau cabinet de medicină a muncii, din care să rezulte că sunt apt(ă) pentru a preda în învățământ

Titularizare 2024. Înscrieri. Declarații pe proprie răspunderi, adeverințe

  • declarație pe proprie răspundere că
    • nu desfășoară activități incompatibile cu demnitatea funcției didactic
    • nu a fost îndepărtat din învățământ pentru motive disciplinare sau printr-o hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală pentru infracțiuni contra vieții, integrității corporale sau sănătății, contra libertății persoanei, rele tratamente aplicate minorului, hărțuire, trafic de minori, proxenetism, infracțiuni contra libertății și integrității sexuale, luare și dare de mită, trafic de influență, fals și uz de fals, furt calificat
  • adeverință eliberată de unitatea de învățământ la care este angajat(ă) privind sancțiunile disciplinare din ultimii 2 ani școlari încheiați și de pe parcursul anului școlar în curs
  • cazier judiciar, din care reiese faptul că nu are antecedente penale pentru infracțiuni contra vieții, integrității corporale sau sănătății, contra libertății persoanei, rele tratamente aplicate minorului, hărțuire, trafic de minori, proxenetism, infracțiuni contra libertății și integrității sexuale, luare și dare de mită, trafic de influență, fals și uz de fals, furt calificat
  • certificatul/adeverința de integritate comportamentală, în original (în cazuri excepționale, dacă un candidat/ cadru didactic nu prezintă certificatul de integritate comportamentală la dosar în perioada de înscriere/ validare, acesta se depune obligatoriu la unitatea de învățământ, la data prezentării pentru încheierea noului contract individual de muncă)
  • numai pentru titulari/angajați pe perioada viabilității postului/încadrați în creșe adeverință eliberată de unitatea de învățământ din care să rezulte situația postului (structura pe ore și discipline a catedrei, viabilitatea postului/ catedrei, nivelul de învățământ și regimul de mediu) și copii ale deciziilor de detașare din perioada 01.09.2014 – 31.08.2024 (dacă este cazul)
  • Declarație privind postul didactic de predare/catedra ocupat(ă) în etapele anterioare ale mobilității personalului didactic

CALENDAR Titularizare 2024

Înscrieri

Ocuparea prin concurs naţional a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar:

  • până la 29 aprilie 2024: verificarea și publicarea listei finale reactualizate cu posturile didactice/catedrele vacante/rezervate pentru concurs
  • 8-17 mai 2024: înregistrarea, la inspectoratele şcolare/centrele de înscriere, a dosarelor de înscriere ale candidaților la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, inclusiv pentru absolvenții promoției 2024
    • pot depune dosare de înscriere şi cadrele didactice a căror reducere de activitate a apărut în perioada martie-mai 2024
  • 9-21 mai 2024: verificarea și avizarea dosarelor candidaților de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de organizare și desfășurare a concursului
  • 9-22 mai 2024: validarea înscrierii, prin semnătură, de către candidați sau împuterniciții acestora prin procură notarială în original; dacă absolvenţii din promoțiile anterioare nu se prezintă la validare, pentru aceștia se anulează înscrierea la concurs.
  • 8-11 iulie 2024: pentru absolvenții promoției 2024/absolvenţii 2024 ai programelor de pregătire psihopedagogică/candidaţii cuprinşi în programe prin care se pregătește personalul didactic pentru unităţi de învăţământ preuniversitar situate în medii dezavantajate, în anul şcolar 2024-2025

În mod excepţional, absolvenţii promoţiei 2024 (studiilor medii/postliceale/universitare de licență/universitare de masterat/departamentelor pentru pregătirea personalului didactic/departamentelor de specialitate cu profil psihopedagogic) pot să prezinte adeverinţa de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică şi să valideze fişa de înscriere în data de 17 iulie 2024, până la ora 8.00.

Absolvenţii promoţiei 2024 pot participa la proba scrisă în cadrul concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate, numai după prezentarea adeverinţei de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică.

Tituarizare 2024. Probe orale și inspecții la clasă

  • 24 mai 2024: afișarea, pe pagina web a inspectoratelor şcolare, a:
    • listei candidaților înscriși și a graficului privind susținerea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă
    • listei cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei înscrise la concursul naţional care solicit repartizarea pe perioadă nedeterminată pe postul didactic/catedra pe care sunt angajate şi a listei posturilor didactice/catedrelor pe care sunt angajate aceste cadre didactice.
  • 29 mai – 28 iunie: probele practice/orale și inspecțiile speciale la clasă; soluţionarea contestaţiilor la aceste probe

În perioada 27 mai-30 iunie 2024 pot participa la probele practice/orale şi inspecţiile la clasă şi cadrele didactice titular rămase cu reducerea de activitate nesoluţionată sau a căror reducere de activitate a apărut în perioada martie-mai 2024.

  • 27 mai – 14 iunie 2024: cadrele didactice titulare solicitate pentru detaşare în interesul învăţământului pot participa la probele practice/orale.
  • 5 iulie 2024: afişarea rezultatelor la probele practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă

Titularizare 2024. Proba scrisă, rezultate, contestații

  • 17 iulie 2024: desfășurarea probei scrise
  • 23 iulie 2024: comunicarea rezultatelor iniţiale
  • 23-24 iulie 2024: înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora comisiilor de soluţionare a contestaţiilor
  • 25-30 iulie 2024: soluţionarea contestațiilor
  • 31 iulie 2024: comunicarea rezultatelor finale

Titularizare 2024. Ședințe de repartizare

  • 1-2 august 2024: repartizarea candidaţilor care au obţinut media de repartizare minimum 7 (şapte) la concursul naţional, sesiunea 2024, indiferent de statutul acestora,
    • pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, la nivelul judeţului
    • în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare
    • art. 74 lit a din Metodologie

 

  • 5 august 2024: ședință de repartizare, în ordine, a:
    • cadrelor didactice titulare – repartizarea pentru completarea normei didactice de predare a cadrelor didactice titulare/debutante (art. 74 alin. 3, lit. b) din Metodologie)
    • cadrelor didactice titulare – repartizarea prin transfer sau detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluţionată a cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate – art. 74 alin. (3), lit. c) din Metodologie
    • cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică de predare incompletă
    • cadrelor didactice titulare şi a cadrelor prevăzute la art. 24 alin. (4) şi (6), care au promovat examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2024, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. e)
  • 6 august 2024: repartizarea cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au participat la concursul naţional, sesiunea 2024 și au obţinut media de repartizare minimum 7 (şapte), pe posturile didactice/catedrele pe care sunt angajate – art. 74 alin. (3), lit. f)
  • 7 august 2024: reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate
  • 7-23 august 2024: emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră

sursă model fișă de înscriere: edupedu.ro

Citeste mai mult

Eveniment

UE a limitat plățile cash. Suma maximă pe care o mai poți achita în numerar

Publicat

Publicitate

Parlamentul European a adoptat, miercuri, un pachet de legi care consolidează setul de instrumente al UE pentru combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului.

Normele includ, printre altele, și o limită de 10.000 euro pentru plăţile mari în numerar în UE, obligaţii de diligenţă aplicabile cluburilor şi agenţilor de fotbal începând cu 2029 şi o nouă agenţie a UE care supraveghează în mod direct entităţile cu cele mai mari riscuri.

Totodată, legile conferă unităţilor de informaţii financiare (FIU) mai multe competenţe pentru a analiza şi detecta cazurile de spălare de bani şi de finanţare a terorismului, precum şi pentru a suspenda tranzacţiile suspecte, arată comunicatul de presă al Parlamentului European.

Publicitate

În plus, noile legi garantează că persoanele cu un interes legitim, inclusiv jurnaliştii, profesioniştii din domeniul mass-mediei, organizaţiile societăţii civile, autorităţile competente şi organismele de supraveghere, vor avea acces „imediat, nefiltrat, direct şi liber” la informaţiile privind beneficiarii reali deţinute în registrele naţionale şi interconectate la nivelul UE.

Pe lângă informaţiile actuale, registrele vor include, de asemenea, date vechi de cel puţin cinci ani.

Obligaţia de diligenţă la scară largă
Noile legi includ măsuri de diligenţă sporită şi verificări privind identitatea clienţilor, prin care aşa-numitele entităţi obligate (de exemplu, bănci, administratori de active şi criptoactive sau agenţi imobiliari şi virtuali) trebuie să raporteze activităţile suspecte către unităţile de informaţii financiare şi alte autorităţi competente.

Publicitate

Începând cu 2029, cluburile de fotbal profesioniste de top implicate în tranzacţii financiare importante cu investitori sau sponsori, inclusiv activităţi de publicitate şi transferuri de jucători, vor trebui, de asemenea, să verifice identitatea clienţilor, să monitorizeze tranzacţiile şi să raporteze orice tranzacţie suspectă către unităţile de informaţii financiare.

Legislaţia conţine, de asemenea, dispoziţii privind vigilenţa sporită în ceea ce priveşte persoanele foarte bogate (cu o avere totală în valoare de cel puţin 50.000.000 euro, excluzând reşedinţa lor principală), o limită de 10.000 euro la nivelul UE pentru plăţile în numerar, cu excepţia persoanelor fizice într-un context neprofesional, şi măsuri de asigurare a respectării sancţiunilor financiare specifice şi de evitare a eludării sancţiunilor.

Monitorizare la nivel central
Pentru a supraveghea noile norme privind combaterea spălării banilor, o nouă Autoritate pentru combaterea spălării banilor şi a finanţării terorismului (AMLA) va fi înfiinţată la Frankfurt.

Publicitate

AMLA va avea sarcina de a supraveghea direct entităţile financiare cu cel mai mare risc, de a interveni în cazul în care constată deficienţe în materie de supraveghere, de a juca un rol central pentru autorităţile de supraveghere şi de a media litigiile dintre acestea. AMLA va supraveghea, de asemenea, punerea în aplicare a sancţiunilor financiare specifice.

Pachetul privind combaterea spălării banilor şi a finanţării terorismului (AML/CFT) include cea de-a şasea directivă privind combaterea spălării banilor (AML) (adoptată cu 513 voturi pentru, 25 împotrivă şi 33 abţineri), regulamentul UE privind „cadrul unic de reglementare” (adoptat cu 479 voturi pentru, 61 împotrivă şi 32 abţineri) şi regulamentul privind Autoritatea pentru combaterea spălării banilor (AMLA) (adoptat cu 482 voturi pentru, 47 împotrivă şi 38 abţineri).

Legile trebuie să fie adoptate oficial şi de către Consiliu, înainte de a fi publicate în Jurnalul Oficial al UE.

Publicitate

Prin adoptarea lor, Parlamentul răspunde solicitărilor cetăţenilor prezentate în concluziile Conferinţei privind viitorul Europei, în special propunerea 16 alineatele (1) şi (2) privind prevenirea evaziunii fiscale şi cooperarea în domeniul impozitării societăţilor.
Sursa: realitatea.net

Citeste mai mult

Cultura

,,Sacrul în artă”, expoziție la Muzeul Ștefănești

Publicat

Publicitate

Muzeul Judetean Botosani, Secția de Artă Plastică – Etnografie organizează expoziția intitulată „Sacrul în artă”.

Într-o perioadă cu profunde valențe spirituale, demersul expozițional devine un gest firesc de pioșenie în fața divinității, concretizat prin aducerea în fața publicului a unui număr de 13 icoane din patrimoniul etnografic al Muzeului Județean Botoșani, precum și a lucrărilor semnate de artiștii vizuali Anca și Alina Albătoaie, Constantin Livadaru, Florin Grosu, Bebe Hetriuc, Ioana-Gina Poleac, Liviu Șoptelea, Cristina Turiceanu, Marius Vatamanu și Karmen Zaharia. Expoziția, etalată la #Muzeul „#Ștefan_Luchian” Ștefănești, poate fi vizionată în perioada 30 aprilie – 31 mai 2024.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

PROTEST în fața Ministerului Justiției: Angajații Registrului Comerțului vor bani mai mulți

Publicat

Publicitate

Angajaţii din Oficiul Naţional al Registrului Comerţului protestează, vineri, în faţa Ministerului Justiţiei, reclamând discriminarea salarială şi cerând majorări ale veniturilor.

„Este în plină desfăşurare acest protest în faţa Ministerului Justiţiei, organizat de Sindicatul Angajaţilor din Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (SAONRC), afiliat la Federatia Publisind şi la Blocul Naţional Sindical”, anunţă, vineri, sindicaliştii.

Sindicatul Angajaţilor din Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (SAONRC) reclamă inechităţile salariale şi discriminarea faţă de celelalte categorii de angajaţi din familia ocupaţională justiţie.

Publicitate

Sursa: realitatea.net

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending