Connect with us

Eveniment

Ajutor de încălzire iarna 2024 – 2025. Cine beneficiază și ce acte sunt necesare

Publicat

Publicitate

Ajutor de încălzire iarna 2024 – 2025. Cum se calculează, cine beneficiază și ce acte sunt necesare sunt întrebările pe care și le pun potențialii beneficiari.

Suma se calculează în funcție de venitul persoanei sau familiei. Astfel, ajutorul pentru încălzirea locuinței se acordă în funcție de venitul net lunar pe membru de familie sau al persoanei singure, au transmis reprezentanții Ministerului Muncii.

Venitul mediu net lunar până la care se acordă ajutorul pentru încălzire este de:

  • 1386 lei /persoană în cazul familiei
  • 2053 lei, în cazul persoanei singure

Venit mediu lunar pe membru de familie sau persoană singură în procente:

  • Mai mic de 200 lei: 100% compensație
  • Între 200,1 și 320 lei: 90% compensație
  • Între 320,1 și 440 lei: 80% compensație
  • Între 440,1 și 560 lei: 70% compensație
  • Între 560,1 și 680,1 lei: 60% compensație
  • Între 680,1 și 920 lei: 50% compensație
  • Între 920,1 și 1040 lei: 40% compensație
  • Între 1040,1 și 1160 lei: 30% compensație
  • Între 1160,1 și 1280 lei: 20% compensație
  • Între 1280,1 și 1386 lei (pe membru de familie): 10% compensație
  • Între 1280,1 și 2053 lei (pentru persoană singură): 10% compensație

Poți lua ajutor de încălzire dacă ți-a crescut pensia? Ce spune Marcel Ciolacu

Ajutorul de încălzire contribuie la acoperirea facturilor la gaze, lemne sau alte surse de încălzire.

Premierul Marcel Ciolacu a anunțat că persoanele ale căror pensii au crescut după recalculare vor primi în continuare ajutor de încălzire pentru iarna 2024 – 2025.

Publicitate

”Venim cu o decizie importantă și în privința ajutorului pentru încălzire: sumele rezultate în urma recalculării pensiilor nu se iau în calcul la stabilirea drepturilor pentru acest tip de ajutor.

Rămâne valabil ultimul talon de pensie emis înainte de recalculare. În acest fel, ne asigurăm că un număr cât mai mare de pensionari pot primi în continuare sprijinul în următoarea perioada”, a transmis Marcel Ciolacu.

Ajutorul de încălzire se acordă și în iarna 2024 – 2025

Pensionarii care primesc ajutor pentru încălzire vor beneficia de bani și în iarna 2024 – 2025. Anunțul a fost făcut de Mihai Constantin, purtătorul de cuvânt al Guvernului.

”Ajutorul pentru încălzirea locuințelor și suplimentul pentru energie, energie termică, gaze naturale, energie electrică, combustibili solizi sau petrolieri va fi acordat în continuare tuturor persoanelor care au beneficiat de acest sprijin.

Potrivit Ordonanței de urgență adoptate astăzi de Guvern, cuantumul majorat al pensiilor, rezultat în urma procesului de recalculare potrivit Legii 360/2023 din sistemul public de pensii, nu se ia în calcul la stabilirea drepturilor la ajutorul pentru încălzirea locuinței și la suplimentul pentru energie.

Pentru a obține aceste drepturi, pensionarii vor prezenta ultimul talon de pensie emis înainte de recalcularea acestei pensii.

Măsura se va aplica 1 septembrie 2024 – 15 octombrie 2025”, a anunțat Mihai Constantin, purtătorul de cuvânt al Guvernului, citat de Antena 3.

Ajutor de încălzire iarna 2024 – 2025: Condiții

Veniturile care vor fi luate în calcul la stabilirea ajutorului pentru încălzirea locuinței reprezintă totalitatea veniturilor nete pe care le realizează persoana singură sau, după caz, membrii familiei, în luna anterioară lunii în care se solicită ajutorul pentru încălzire.

Veniturile care se iau în calcul sunt aceleași ca și în cazul ajutorului social, respectiv salarii, pensii, indemnizații de șomaj, alte drepturi de asigurări sociale, indemnizații speciale etc., cu excepţia:

  • alocaţiei pentru susţinerea familiei
  • alocaţiei de stat pentru copii
  • bugetului personal complementar lunar şi a prestaţiilor sociale privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
    burselor școlare
  • stimulentului educațional oferit sub formă de tichet social pentru stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor proveniți din familii defavorizate;
  • sprijinului financiar prevăzut de Hotărârea Guvernului nr. 1.488/2004 privind aprobarea criteriilor şi a cuantumului sprijinului financiar ce se acordă elevilor în cadrul Programului național de protecție socială „Bani de liceu”
  • veniturilor obținute din activitățile cu caracter ocazional desfășurate de zilieri
  • sumelor ocazionale acordate de la bugetul de stat sau bugetele locale cu caracter de despăgubiri sau sprijin financiar pentru situații excepționale.

Ajutor de încălzire iarna 2024 – 2025: Acte necesare

1. Cerere şi declaraţie pe proprie răspundere, însoţită de documentele doveditoare

2. Documente de identitate titular şi membrii (B.I., C.I., C.I.P., P, P.S.T., P.S.P., D.I.);

3. Copie factura energie termică, gaze naturale, energie electrică;

4. Acte doveditoare privind locuinţa:

– Contract de vânzare-cumpărare;

– Contract de vânzare-cumpărare cu clauză de întreţinere sau cu clauză de habitaţie;

– Contract de închiriere;

– Contract comodat;

– Certificat de moştenitor/act succesiune;

– Împuternicire notarială întocmită de proprietarul locuinţei sau de titularul contractului de închiriere, ori de reprezentantul legal al persoanei singure care nu a împlinit vârsta de 16 ani;

– Titularii trebuie să facă dovada legală a gospodăririi separate (factură de curent electric, factură de gaze, factură de apă) în situaţia în care la o adresă locuiesc mai multe familii;

– Adeverinţă de la Asociaţia de Proprietari/Locatari din care să rezulte numele, prenumele, persoanelor înregistrate în cartea imobilului şi care figurează la cotele de întreţinere; codul radet; adresa de e-mail a asociaţiei;

– Alte documente, după caz.

5. Ajutor de încălzire iarna 2024 – 2025 – Acte doveditoare privind componenţa familiei:

– Copie act de identitate solicitant şi ale tuturor membrilor familiei care au vârsta peste 14 ani (B.I., C.I., C.I.P.);

– Copie certificate de naştere ale copiilor pâna în 14 ani;

– Copie certificat de căsătorie;

– Hotărâre de divorţ/act notarial – dacă este cazul.

– Declaraţie pe propria răspundere că persoanele sunt despărţite în fapt – dacă este cazul.

– Certificat de deces – dacă este cazul .

– Copie hotărâre judecătorească definitivă de încredinţare a copilului sau încuviinţare a adopţiei, Hotărârea Comisiei pentru Protecţia Copilului privind măsura de plasament familial al minorului, Decizia Directorului General al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului sau Hotărârea Judecătorească privind măsura plasamentului în regim de urgenţă/Hotărârea Judecătorescă de instituire a tutelei/curatelei sau, după caz, Dispoziţia Autorităţii tutelare, potrivit legii şi dacă este cazul.

– Alte acte doveditoare privind componenţa familiei, după caz;

6. Acte doveditoare privind veniturile:

– Adeverinţa de salariat pentru toţi membrii familiei, din care să reiasă venitul net obţinut în luna anterioară depunerii cererii, valoarea bonurilor de masă sau menţiunea că nu se primesc bonuri, prime, indemnizaţii de hrană etc.

– Copii taloane pensie (pentru toate tipurile de pensie)/adeverinţă de la Casa de Pensii din luna anterioară depunerii cererii;

– Adeverinţă eliberată de Casa de Pensii din care să reiasă dacă figurează cu dosar de pensie, dacă este cazul;

– Copie talon de plată a indemnizaţiei de şomaj şi/sau venitul lunar de completare a şomajului;

– Copii talon alocaţie de stat, plasament sau alte indemnizaţii, din luna anterioară depunerii cererii;

– Copii taloane indemnizaţie handicap sau orice alte indemnizaţii acordate conform legii, venit din luna anterioară depunerii cererii;

Venituri realizate din arendare, dobânzi bancare, înstrăinare de bunuri etc., dacă este cazul; (în funcţie de veniturile obţinute, vor putea fi solicitate la depunere acte suplimentare, de exemplu: un extras de cont pentru luna în care se depune cererea pentru a constata dacă persoana sau familia deţine un depozit bancar cu valoare mai mare de 3000 lei).

Persoanele apte de muncă, ce nu realizează venituri din salariu sau din alte activitaţi, au obligaţia de a prezenta o adeverinţă care să ateste că sunt înregistrate în evidenţă agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene.

7. Alte documente doveditoare:

-Declarație GDPR

-Persoanele care deţin autoturisme – copie carte autoturism /talon autoturism (din care să reiasă anul de fabricaţie al autoturismului);

– Pentru persoanele care solicită ajutor pentru încălzirea locuinţei cu energie electrică, contract de debranşare energie termică/gaze naturale sau adeverinţă eliberată de către administraţia blocului, în care să se specifice că încălzirea locuinţei se face cu energie electrică;

– Orice alte documente solicitate, după caz.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Economie

FOTO: ANABI și ANAF scot la licitație mașini și autoutilitare cu prețuri între 250 și 55.000 de euro. LISTA

Publicat

Publicitate

ANABI și ANAF scot la licitație mașini și autoutilitare. Agenția Națională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI) și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), prin administrații județene ale finanțelor publice, organizează în perioada noiembrie – decembrie mai multe licitații pentru vânzarea unor autoturisme și autoutilitare confiscate sau recuperate de stat, informează alba24.ro.

ANABI pune la dispoziție câteva dintre cele mai atractive oferte, vehicule de lux la prețuri competitive. Cea mai scumpă mașină din listă este un Mercedes AMG GT 53 4Matic din 2019, aflată la a doua licitație. Modelul hibrid (benzină + electric) are un preț de pornire de circa 55.000 de euro, redus cu 25% față de cel inițial. 

Licitații ANABI: Mercedes AMG hibrid de 55.000 de euro

Agenția Națională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI) organizează online pe data de 18 decembrie, în intervalul 09:00 – 14:00, a doua licitație pentru vânzarea următoarelor bunuri:

  • autoturism Porsche Cayenne II 3.0 V6, data primei înmatriculări ianuarie 2013, 2967 cmc, 241 cp, diesel, culoare alb, rulaj estimat 277.104 km, înmatriculat – preț de evaluare 63.826,50 lei, fără TVA
  • autoturism Porsche Cayenne II S 92A 21-4.1 V8, an fabricație 2015, 4.134 cmc, 380 cp, diesel, culoare alb, rulaj estimat 166.130 km, înmatriculat – preț de evaluare 118.720,5 lei, fără TVA

Agenția Națională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI) organizează online pe data de 2 decembrie, în intervalul 09:00 – 15:00, a doua licitație pentru vânzarea următoarelor bunuri:

  • autoturism Mercedes AMG GT 53 4Matic, an fabricație 2019, 2999 cmc, hibrid (benzină + electric), culoare alb, rulaj 52.043 km, înmatriculat – preț de evaluare 276.292,50 lei, fără TVA

Mai multe informații pot fi obținute pe site-ul agenției – AICI.

Publicitate

ANABI și ANAF scot la licitație mașini și autoutilitare: furgon pentru fast-food la 52.000 de euro

AJFP Constanța organiează pe 25 noiembrie, ora 13:00, în municipiul Constanța, bd. Tomis, nr. 312A, etaj 4, cam. 407, o licitație pentru vânzarea următoarelor bunuri:

  • furgon pentru activități fast-food, Iveco 70C16, an fabricație 2020, înmatriculat în 2022, nr. km 350, dotări profesionale pentru fast-food – preț de pornire 266.843 lei

Pentru informații suplimentare vă puteți adresa la sediul instituției sau la numărul de telefon 0241.617791.

AJFP Călărași organizează pe 25 noiembrie, la ora 11:00, în localitatea Călărași, str. Eroilor, nr. 6-8, o licitație pentru vânzarea următoarelor bunuri:

  • autoutilitară Ford Transit, an fabricație 2015, înmatriculat, motor nefuncțional – preț de pornire 33.000 lei, fără TVA
  • autoturism Volvo S80, an fabricație 2014, înmatriculat, necesită reparații volantă și cutia de viteze – preț de pornire 9.900 lei, fără TVA
  • autoturism marca Dacia Duster, an fabricație 2016, înmatriculat, necesită reparații, 4×4 nefuncțional – preț de pornire 23.600 lei, fără TVA

Pentru informații suplimentare vă puteți adresa la sediul instituției sau la numărul de telefon 0242.312374.

AJFP Brașov, Unitatea Fiscală Municipală Făgăraș organizează în data de 26 noiembrie, la ora 11:00, în municipiul Făgăraș, str. Azotului, nr. 1A, cam. 203, o licitație pentru vânzarea următoarelor bunuri:

  • autoturism BMW 318D, an fabricație 2003, combustibil diesel, 1995 cmc, înmatriculat – preț de pornire 10.113 lei, fără TVA
  • autoturism Volkswagen Transporter 7DB, 9 locuri, an fabricație 2000, combustibil diesel, 1896 cmc, înmatriculat – preț de pornire 9.644 lei, fără TVA

Pentru informații suplimentare vă puteți adresa la sediul instituției sau la numărul de telefon 0268.211226.

AJFP Cluj organizează pe data de 26 noiembrie, ora 12:00, în localitatea Cluj-Napoca, Piața Avram Iancu, nr. 19, o licitație pentru vânzarea următoarelor bunuri:

  • autoturism Renault Clio, an fabricație 2015, combustibil benzină, Euro 5, înmatriculat – preț de pornire 22.425 lei

Pentru informații suplimentare vă puteți adresa la sediul instituției sau la numărul de telefon 0745.975055.

Autoutilitară Mercedes-Benz Sprinter 313 CDI la 7.000 de euro

AJFP Neamț organizează pe 28 noiembrie, la ora 11:00, în localitatea Piatra Neamț, bld. Traian, nr. 19 bis, o licitație pentru vânzarea următoarelor bunuri:

  • autoturism Dacia Logan, an fabricație 2011, înmatriculat – preț de pornire 2.835 lei
  • autoturism Dacia Sandero, an fabricație 2010, înmatriculat – preț de pornire 6.870 lei

Pentru informații suplimentare vă puteți adresa la sediul instituției sau la numărul de telefon 0740.091164.

DGRFP Galați organizează pe 3 decembrie, la ora 10:00, în municipiul Galați, strada Brăilei, nr. 33, demisol, camera D3 (sediul AJFP Galați), o licitație pentru vânzarea următoarelor bunuri:

  • autoturism Volkswagen Passat CC, an fabricație 2014, culoare negru, 1968 cmc, diesel, 213.147 km, cutie viteze automată, înmatriculat – preț de pornire 42.614 lei

Pentru informații suplimentare vă puteți adresa la sediul instituției sau la numărul de telefon 0236.842003.

AJFP Cluj, Unitatea Fiscală Municipală Dej organizează pe 10 decembrie, la ora 12:00, în localitatea Dej, str. M. Eminescu, nr. 2, cam. 29, o licitație pentru vânzarea următoarelor bunuri:

  • autoturism BMW 320 D Cabrio, an fabricație 2011, diesel, 1995 cmc – preț de pornire 25.650 lei, fără TVA
  • autoturism Mazda 6, an fabricație 2015, diesel, 2191 cmc – preț de pornire 33.350 lei, fără TVA

Pentru informații suplimentare vă puteți adresa la sediul instituției sau la numărul de telefon 0264.216230.

AJFP Neamț organizează pe 10 decembrie, la ora 11:00, în localitatea Piatra Neamț, bld. Traian, nr. 19 bis, o licitație pentru vânzarea următoarelor bunuri:

  • autoturism Kia Sorento, an fabricație 2005 – preț de pornire 5.210 lei, fără TVA

Pentru informații suplimentare vă puteți adresa la sediul instituției sau la numărul de telefon 0233.207602, interior 441.

AJFP Neamț organizează pe 11 decembrie, la ora 12:00, în localitatea Piatra Neamț, bld. Traian, nr. 19 bis, o licitație pentru vânzarea următoarelor bunuri:

  • autoutilitară Mercedes-Benz Sprinter 313 CDI, an fabricație 2013, capacitate cilindrică 2143 cmc, combustibil motorină, Euro 5, 7 locuri – preț de pornire 36.023 lei, fără TVA

Pentru informații suplimentare vă puteți adresa la sediul instituției sau la numărul de telefon 0233.207630 interior 451.

AJFP Timiș organizează pe data de 11 decembrie, ora 14:00, în localitatea Timișoara, str. Gh. Lazăr, nr. 9B, Amfiteatru, o licitație pentru vânzarea următoarelor bunuri:

  • autoturism Ford Focus, an fabricație 2006, combustibil diesel, capacitate cilindrică 1753 cmc, Euro 4, înmatriculat – preț de pornire 12.197 lei, fără TVA

Pentru informații suplimentare vă puteți adresa la sediul instituției sau la numărul de telefon 0256.259410.

ANABI și ANAF scot la licitație mașini și autoutilitare: Audi Q5 la 5.500 de euro

AJFP Timiș organizează pe data de 15 decembrie, ora 14:00, în localitatea Timișoara, str. Gh. Lazăr, nr. 9B, Amfiteatru, o licitație pentru vânzarea următoarelor bunuri:

  • autoturism Ford Focus C-MAX, an fabricație 2006, culoare gri, combustibil diesel, înmatriculat – preț de pornire 4.070 lei, fără TVA
  • autoturism Ford Transit, an fabricație 2001, combustibil diesel, culoare gri, înmatriculat – preț de pornire 1.323 lei, fără TVA
  • autoutilitară Volkswagen Transporter, an fabricație 1998, culoare verde, combustibil diesel, înmatriculat – preț de pornire 11.080 lei, fără TVA

Pentru informații suplimentare vă puteți adresa la sediul instituției sau la numărul de telefon 0256.259410.

AJFP Timiș organizează pe data de 15 decembrie, ora 14:00, în localitatea Timișoara, str. Gh. Lazăr, nr. 9B, Amfiteatru, o licitație pentru vânzarea următoarelor bunuri:

  • autoturism Volkswagen Passat, an fabricație 2001, 1896 cmc, combustibil diesel – preț de pornire 4.688 lei, fără TVA

Pentru informații suplimentare vă puteți adresa la sediul instituției sau la numărul de telefon 0256.200035.

AJFP Neamț, Unitatea Fiscală Municipală Roman organizează pe data de 16 decembrie, ora 11:00, în municipiul Roman, p-ța Roman Vodă, nr. 1, o licitație pentru vânzarea următoarelor bunuri:

  • autoturism Audi Q5 8R, an fabricație 2012, 2967 cmc, înmatriculat – preț de pornire 28.200 lei, fără TVA

Pentru informații suplimentare vă puteți adresa la sediul instituției sau la numărul de telefon 0740.286577.

AJFP Călărași organizează pe 18 decembrie, la ora 11:00, în localitatea Călărași, str. Eroilor, nr. 6-8, o licitație pentru vânzarea următoarelor bunuri:

  • autoturism Citroen C4 Space Tourer, an fabricație 2018, 1997 cmc – preț de pornire 21.750 lei
  • navă sport și agrement 20-50 CP Fletcher, an fabricație 2011 – preț de pornire 16.217 lei

Pentru informatii suplimentare vă puteți adresa la sediul instituției sau la numărul de telefon 0242.314350, interior 148.

Citeste mai mult

Eveniment

Pragul maxim pentru despăgubiri privind RCA în caz de faliment al asigurătorului, eliminat din lege

Publicat

Publicitate

O modificare de lege prevede eliminarea pragului maxim de 500.000 de lei pentru despăgubirile date de Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) – daune acoperite de RCA, în cazul în care compania de asigurare iese de pe piață, scrie alba24.ro.

Vicepreședintele Autorității de Supraveghere Financiare (ASF), Sorin Mititelu, responsabil pentru sectorul asigurărilor, a explicat, într-o declarație pentru Mediafax, care sunt principalele avantaje ale noii legi pentru asigurații RCA.

Sunt câteva sute de români care au încasat sumele maxime pe care le poate plăti fondul, conform celor mai recente cifre furnizate de oficialii FGA la solicitarea Mediafax.

Sume mai mari pentru despăgubire

Legea care permite asiguraților RCA să beneficieze de sume mai mari decât pragul maxim de 500.000 admis în prezent mai are un pas până la implementare.

Este vorba de proiectul legii pentru modificarea şi completarea Legii nr.213/2015 privind Fondul de garantare a asiguraţilor – inițiat pentru transpunerea, cu întârziere, a unei directive UE. Acesta a fost adoptat săptămâna trecută de Camera Deputaților în calitate de for decizional. A fost trimis miercuri spre promulgare la Palatul Cotroceni, după îndeplinirea termenului pentru exercitarea dreptului de sesizare asupra constituționalității legii.

Publicitate

Odată promulgată de șeful statului, legea va intra în vigoare la trei zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepția câtorva prevederi care intră în vigoare după 30 de zile de la acel moment, potrivit formei trimise la promulgare.

Creștere a gradului de protecție a beneficiarilor

Sorin Mititelu, vicepreședintele ASF responsabil pentru sectorul asigurărilor, explică, într-o declarație pentru Mediafax, că legea va aduce avantaje românilor ajunși în situația să primească despăgubiri de la FGA, după ce societatea cu care au încheiat o poliță de asigurare iese de pe piață.

„Este cert o creștere a gradului de protecție a beneficiarului de despăgubiri legate de RCA, de primit de la FGA. Vorbim de sume mult mai mari – în funcție pe polița de asigurare și țara unde are loc evenimentul, de timpi de așteptare mult mai mici – de la ani, la maxim șase lun), de ordine de plată prin care cazurile sociale au prioritate și altele”, a detaliat vicepreședintele autorității de reglementare a sectorului asigurărilor, pe lângă piața de capital și a pensiilor administrate privat.

Alte modificări în lege
Potrivit demnitarului, legea mai cuprinde câteva modificări care nu vin din transpunerea directivei, dar toate conduc la eficientizarea FGA: drepturile din contractele de reasigurare, echipa de management redusă și toți având contract de mandat cu perioada limitată și nu mai mult de două mandate consecutive.

Odată cu eliminarea pragului, sumele pe care le pot primi asigurații RCA pot ajunge și la zeci de milioane de euro, explică Sorin Mititelu, dat fiind că în unele țări, precum Germania, nu sunt reglementate valori maximale, ci doar valori determinabile. Vorbim de daunele produse care pot fi legate de o altă mașină, dar și de viața unei persoane, o clădire sau alte drepturi patrimoniale.

Protecția furnizate de Fond se extinde și în caz de lichidare a asigurătorului, pe lângă cazurile de insolvență/faliment, după cum au detaliat oficialii FGA în răspunsul transmis privind plafonul de garantare.

Plăți de la Fondul de garantare

FGA, mecanismul instituit prin lege în România pentru protejarea creditorilor de asigurări de consecințele insolvenței unui asigurător persoană juridică română, funcționează sub umbrela ASF. Potrivit legii, FGA este în drept să efectueze plăţi din disponibilităţile sale către creditorii de asigurări doar către petenții care au depus cereri de plată în termenul legal și care au dosarele complete. FGA acoperă activitățile desfășurate pe teritoriul României, respectiv transfrontalier, pe teritoriul statelor membre gazdă, de către societatea de asigurare autorizată în România. Potrivit legii, în prezent FGA este în drept să efectueze plăţi din disponibilităţile sale către creditorii de asigurări, în termen de 60 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial a deciziei ASF de retragere a autorizației de funcționare.

Potrivit oficialilor FGA, plata de către Fond a creanţelor de asigurări stabilite ca fiind certe, lichide şi exigibile se face în limita unui plafon de garantare de 500.000 lei pentru o creanţă de asigurare datorată în temeiul unui contract de asigurare încheiat de asigurătorul aflat în insolvenţă.

Conform legii, creditorul de asigurări poate urma separat şi procedura de faliment a asigurătorului, în vederea recuperării creanţei sale din activele asigurătorului aflat în faliment, inclusiv pentru suma cuvenită care depăşeşte plafonul de garantare.

Legislația aplicabilă la acest moment stabilește condițiile și limitele în ceea ce privește procedura administrativă de urmat în fața Fondului de garantare a asiguraților – plafonul de garantare, cerințele privind termenul de depunere, cuprinsul cererii de plată, modalitatea de depunere a documentelor, fiind aplicabile totodată și regulile prevăzute de Codul de procedură civilă.

Ce se schimbă

Oficialii FGA au sumarizat pentru Mediafax modificările aduse Legii 213/2015, care asigură transpunerea în legislația națională a Directivei europene 2021/2118 și vizează, în principal:

reglementarea dreptului persoanelor cu reședința în România, prejudiciate prin accidente de vehicule, de a solicita Fondului plata despăgubirilor cuvenite în temeiul contractelor RCA încheiate de asigurătorii persoane juridice române și asigurătorii autorizați în statele membre, în cazul falimentului ori lichidării bazate sau nu pe insolvență (extinderea protecției furnizate de Fond și în caz de lichidare care nu este bazată pe insolvență)
eliminarea plafonului actual de 500.000 lei în cazul contractelor RCA, pentru procedurile de insolvență deschise începând cu data de 23.12.2023, plățile urmând a fi efectuate de către FGA în limita unui plafon de garantare care este dat de nivelul limitei maxime de răspundere a asigurătorului care a încheiat contractual RCA, adică cea mai mare valoare dintre limita de răspundere prevăzută în legislația aplicabilă locului de producere a accidentului și cea prevăzută în contractul RCA (plafonul de 500.000 lei/creanță va fi utilizat în continuare în cazul celorlalte tipuri de asigurări)
stabilirea termenelor de soluționare a cererilor de plată a despăgubirilor și de efectuare a rambursărilor către organismele din celelalte state membre.
Cereri de despăgubiri
Despăgubirile acordate de FGA în urma celor mai recente mari falimente ale societăților de asigurare – reasigurare, City Insurance SA și Euroins se apropie de 4 miliarde de lei, conform celor mai recente date furnizare de oficialii instituției la solicitarea Mediafax.

Astfel, situația centralizată a cererilor de plată adresate FGA în temeiul polițelor de asigurare emise de City Insurance SA și Euroins, arată că, până la data de 31 octombrie 2025, la FGA au fost soluționate 441.912 cereri de plată, pentru cele două societăți, respectiv:

249.216 cereri de plată în valoare de 2,42miliarde de lei pentru societatea City Insurance SA

192.696 cereri de plată în valoare de 1,46 miliarde de lei pentru societatea Euroins.

Însumat, este vorba de 441.915 de cereri, în valoare totală de 3,88 miliarde de lei.

„Vă rugăm să aveți în vedere faptul că FGA gestionează cererile de plată pentru mai mulți asigurători aflați în faliment, iar în această perioadă au fost soluționate inclusiv cereri aferente polițelor emise de ceilalți asigurători în faliment”, arată FGA.

Oficialii FGA au evidențiat defalcat, la solicitarea Mediafax, și plățile efectuate în limita maximă a plafonului de garantare de 500.000 lei.

Situația plăților până în octombrie

Din totalul despăgubirilor acordate până la 31 octombrie 2025 pentru cele două societăți aflate în faliment, s-a aprobat achitarea plafonului maxim legal, pentru aproximativ 400 de cereri de plată”, potrivit FGA.

În total ar fi 200 de milioane de lei, deci în jur de 40 de milioane de euro acordate păgubiților la pragul maxim.

La un simplu calcul, ponderea din totalul cererilor, ca număr, este de subnominală, de 0,09%, dar ca valoare, suma ajunge la 5,15% do cele 3,88 de miliarde le lei.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Incident șocant în Suceava: Șofer de ride-sharing înjunghiat de un adolescent pentru doi lei

Publicat

Publicitate

Un conflict banal legat de plata unei curse de doar 9 lei s-a terminat cu sânge în cartierul George Enescu din municipiul Suceava. Un adolescent de 17 ani a înjunghiat șoferul unui autoturism înmatriculat pentru ride-sharing, după ce a plătit doar 7 lei din suma de 9 lei a cursei, scrie newsbucovina.ro.

Incidentul a avut loc vineri seara, în jurul orei 22:15. Poliția Municipiului Suceava a fost sesizată prin 112, iar echipajul sosit la fața locului l-a găsit pe șoferul de 21 de ani, din comuna Păltinoasa, rănit cu plăgi înjunghiate la braț și la un picior.

Potrivit primelor informații din anchetă, altercația a pornit în momentul în care tânărul de 17 ani din comuna Dumbrăveni a refuzat să achite integral cursa. În timpul conflictului, adolescentul a scos un obiect ascuțit-înțepător și l-a lovit de mai multe ori pe șofer.

Agresorul a fost imobilizat imediat de polițiști și este în prezent în custodia Biroului de Investigații Criminale al Poliției Municipiului Suceava. Victima, șoferul de 21 de ani, a fost transportată de urgență la spital pentru îngrijiri medicale.

Citeste mai mult

Eveniment

Incendiu la Tulbureni! Un bărbat din cartierul Tulbureni a ajuns la spital cu arsuri pe față, mâini și torace. Alarma a fost dată la miezul nopții

Publicat

Publicitate

Un bărbat din cartierul Tulbureni a ajuns la spital cu arsuri pe față, mâini și torace, după ce în locuința sa a izbucnit un incendiu. Bunurile dintr-o cameră și un hol au fost cuprinse de flăcări, cel mai probabil, din cauza unui reșou electric lăsat în funcțiune, nesupravegheat. Alarma a fost dată la miezul nopții.

La fața locului s-au deplasat, în cel mai scurt timp, pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani, cu două autospeciale de stingere, precum și un echipaj aparținând Serviciului Județean de Ambulanță Botoșani. Aceștia au constatat că ardeau bunurile din două încăperi, cu flacără și degajări mari de fum, și au acționat rapid pentru ca flăcările să nu se extindă la întreaga construcție. Proprietarul a fost preluat de echipajul medical și transportat la spital pentru îngrijiri de specialitate.

Pentru înlăturarea pericolului de incendiu ce poate apărea în timpul exploatării aparatelor de încălzire electrice, recomandăm cetățenilor să le supravegheze în permanență.

De asemenea, trebuie să se asigure că aparatele electrice sunt prevăzute cu protecție împotriva supraîncălzirii. Totodată, cele care au conductorii de alimentare uzați, deteriorați sau care nu mai au ștecher nu trebuie folosite.

În cazul reșourilor, caloriferelor, aerotermelor și radiatoarelor, acestea trebuie așezate la distanță față de materialele combustibile (perdele, mobilier, covoare etc.).

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending