Connect with us
Publicitate

Eveniment

Ajutor de încălzire iarna 2024 – 2025. Cine beneficiază și ce acte sunt necesare

Publicat

Publicitate

Ajutor de încălzire iarna 2024 – 2025. Cum se calculează, cine beneficiază și ce acte sunt necesare sunt întrebările pe care și le pun potențialii beneficiari.

Suma se calculează în funcție de venitul persoanei sau familiei. Astfel, ajutorul pentru încălzirea locuinței se acordă în funcție de venitul net lunar pe membru de familie sau al persoanei singure, au transmis reprezentanții Ministerului Muncii.

Venitul mediu net lunar până la care se acordă ajutorul pentru încălzire este de:

  • 1386 lei /persoană în cazul familiei
  • 2053 lei, în cazul persoanei singure

Venit mediu lunar pe membru de familie sau persoană singură în procente:

  • Mai mic de 200 lei: 100% compensație
  • Între 200,1 și 320 lei: 90% compensație
  • Între 320,1 și 440 lei: 80% compensație
  • Între 440,1 și 560 lei: 70% compensație
  • Între 560,1 și 680,1 lei: 60% compensație
  • Între 680,1 și 920 lei: 50% compensație
  • Între 920,1 și 1040 lei: 40% compensație
  • Între 1040,1 și 1160 lei: 30% compensație
  • Între 1160,1 și 1280 lei: 20% compensație
  • Între 1280,1 și 1386 lei (pe membru de familie): 10% compensație
  • Între 1280,1 și 2053 lei (pentru persoană singură): 10% compensație

Poți lua ajutor de încălzire dacă ți-a crescut pensia? Ce spune Marcel Ciolacu

Ajutorul de încălzire contribuie la acoperirea facturilor la gaze, lemne sau alte surse de încălzire.

Premierul Marcel Ciolacu a anunțat că persoanele ale căror pensii au crescut după recalculare vor primi în continuare ajutor de încălzire pentru iarna 2024 – 2025.

Publicitate

”Venim cu o decizie importantă și în privința ajutorului pentru încălzire: sumele rezultate în urma recalculării pensiilor nu se iau în calcul la stabilirea drepturilor pentru acest tip de ajutor.

Rămâne valabil ultimul talon de pensie emis înainte de recalculare. În acest fel, ne asigurăm că un număr cât mai mare de pensionari pot primi în continuare sprijinul în următoarea perioada”, a transmis Marcel Ciolacu.

Ajutorul de încălzire se acordă și în iarna 2024 – 2025

Pensionarii care primesc ajutor pentru încălzire vor beneficia de bani și în iarna 2024 – 2025. Anunțul a fost făcut de Mihai Constantin, purtătorul de cuvânt al Guvernului.

Publicitate

”Ajutorul pentru încălzirea locuințelor și suplimentul pentru energie, energie termică, gaze naturale, energie electrică, combustibili solizi sau petrolieri va fi acordat în continuare tuturor persoanelor care au beneficiat de acest sprijin.

Potrivit Ordonanței de urgență adoptate astăzi de Guvern, cuantumul majorat al pensiilor, rezultat în urma procesului de recalculare potrivit Legii 360/2023 din sistemul public de pensii, nu se ia în calcul la stabilirea drepturilor la ajutorul pentru încălzirea locuinței și la suplimentul pentru energie.

Pentru a obține aceste drepturi, pensionarii vor prezenta ultimul talon de pensie emis înainte de recalcularea acestei pensii.

Măsura se va aplica 1 septembrie 2024 – 15 octombrie 2025”, a anunțat Mihai Constantin, purtătorul de cuvânt al Guvernului, citat de Antena 3.

Ajutor de încălzire iarna 2024 – 2025: Condiții

Veniturile care vor fi luate în calcul la stabilirea ajutorului pentru încălzirea locuinței reprezintă totalitatea veniturilor nete pe care le realizează persoana singură sau, după caz, membrii familiei, în luna anterioară lunii în care se solicită ajutorul pentru încălzire.

Veniturile care se iau în calcul sunt aceleași ca și în cazul ajutorului social, respectiv salarii, pensii, indemnizații de șomaj, alte drepturi de asigurări sociale, indemnizații speciale etc., cu excepţia:

  • alocaţiei pentru susţinerea familiei
  • alocaţiei de stat pentru copii
  • bugetului personal complementar lunar şi a prestaţiilor sociale privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
    burselor școlare
  • stimulentului educațional oferit sub formă de tichet social pentru stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor proveniți din familii defavorizate;
  • sprijinului financiar prevăzut de Hotărârea Guvernului nr. 1.488/2004 privind aprobarea criteriilor şi a cuantumului sprijinului financiar ce se acordă elevilor în cadrul Programului național de protecție socială „Bani de liceu”
  • veniturilor obținute din activitățile cu caracter ocazional desfășurate de zilieri
  • sumelor ocazionale acordate de la bugetul de stat sau bugetele locale cu caracter de despăgubiri sau sprijin financiar pentru situații excepționale.

Ajutor de încălzire iarna 2024 – 2025: Acte necesare

1. Cerere şi declaraţie pe proprie răspundere, însoţită de documentele doveditoare

2. Documente de identitate titular şi membrii (B.I., C.I., C.I.P., P, P.S.T., P.S.P., D.I.);

3. Copie factura energie termică, gaze naturale, energie electrică;

4. Acte doveditoare privind locuinţa:

– Contract de vânzare-cumpărare;

– Contract de vânzare-cumpărare cu clauză de întreţinere sau cu clauză de habitaţie;

– Contract de închiriere;

– Contract comodat;

– Certificat de moştenitor/act succesiune;

– Împuternicire notarială întocmită de proprietarul locuinţei sau de titularul contractului de închiriere, ori de reprezentantul legal al persoanei singure care nu a împlinit vârsta de 16 ani;

– Titularii trebuie să facă dovada legală a gospodăririi separate (factură de curent electric, factură de gaze, factură de apă) în situaţia în care la o adresă locuiesc mai multe familii;

– Adeverinţă de la Asociaţia de Proprietari/Locatari din care să rezulte numele, prenumele, persoanelor înregistrate în cartea imobilului şi care figurează la cotele de întreţinere; codul radet; adresa de e-mail a asociaţiei;

– Alte documente, după caz.

5. Ajutor de încălzire iarna 2024 – 2025 – Acte doveditoare privind componenţa familiei:

– Copie act de identitate solicitant şi ale tuturor membrilor familiei care au vârsta peste 14 ani (B.I., C.I., C.I.P.);

– Copie certificate de naştere ale copiilor pâna în 14 ani;

– Copie certificat de căsătorie;

– Hotărâre de divorţ/act notarial – dacă este cazul.

– Declaraţie pe propria răspundere că persoanele sunt despărţite în fapt – dacă este cazul.

– Certificat de deces – dacă este cazul .

– Copie hotărâre judecătorească definitivă de încredinţare a copilului sau încuviinţare a adopţiei, Hotărârea Comisiei pentru Protecţia Copilului privind măsura de plasament familial al minorului, Decizia Directorului General al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului sau Hotărârea Judecătorească privind măsura plasamentului în regim de urgenţă/Hotărârea Judecătorescă de instituire a tutelei/curatelei sau, după caz, Dispoziţia Autorităţii tutelare, potrivit legii şi dacă este cazul.

– Alte acte doveditoare privind componenţa familiei, după caz;

6. Acte doveditoare privind veniturile:

– Adeverinţa de salariat pentru toţi membrii familiei, din care să reiasă venitul net obţinut în luna anterioară depunerii cererii, valoarea bonurilor de masă sau menţiunea că nu se primesc bonuri, prime, indemnizaţii de hrană etc.

– Copii taloane pensie (pentru toate tipurile de pensie)/adeverinţă de la Casa de Pensii din luna anterioară depunerii cererii;

– Adeverinţă eliberată de Casa de Pensii din care să reiasă dacă figurează cu dosar de pensie, dacă este cazul;

– Copie talon de plată a indemnizaţiei de şomaj şi/sau venitul lunar de completare a şomajului;

– Copii talon alocaţie de stat, plasament sau alte indemnizaţii, din luna anterioară depunerii cererii;

– Copii taloane indemnizaţie handicap sau orice alte indemnizaţii acordate conform legii, venit din luna anterioară depunerii cererii;

Venituri realizate din arendare, dobânzi bancare, înstrăinare de bunuri etc., dacă este cazul; (în funcţie de veniturile obţinute, vor putea fi solicitate la depunere acte suplimentare, de exemplu: un extras de cont pentru luna în care se depune cererea pentru a constata dacă persoana sau familia deţine un depozit bancar cu valoare mai mare de 3000 lei).

Persoanele apte de muncă, ce nu realizează venituri din salariu sau din alte activitaţi, au obligaţia de a prezenta o adeverinţă care să ateste că sunt înregistrate în evidenţă agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene.

7. Alte documente doveditoare:

-Declarație GDPR

-Persoanele care deţin autoturisme – copie carte autoturism /talon autoturism (din care să reiasă anul de fabricaţie al autoturismului);

– Pentru persoanele care solicită ajutor pentru încălzirea locuinţei cu energie electrică, contract de debranşare energie termică/gaze naturale sau adeverinţă eliberată de către administraţia blocului, în care să se specifice că încălzirea locuinţei se face cu energie electrică;

– Orice alte documente solicitate, după caz.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Alexandra Huțu: „Rezultatele premierului Ciolacu recunoscute la nivel european prin funcțiile obținute de România în Comisia și Parlamentul UE”

Publicat

Publicitate

România are, pentru prima dată de la aderarea la UE, vicepreședinte al Comisiei Europene, în persoana doamnei Roxana Mînzatu, un profesionist al politicilor și programelor europene. Domeniul pe care îl va administra este unul dintre cele mai importante la nivel european – Competențe și Educație, Locuri de muncă și drepturi sociale, demografie – cu un buget de 235 de miliarde de euro, reprezentând o cincime din bugetul UE. Cel mai important este că țara noastră a început să fie apreciată cu adevărat în urma rezultatelor și politicilor publice promovate de premierul Ciolacu și echipa sa guvernamentală”, a declarat Alexandra Huțu.

 

În urma nominalizării comisarului european Roxana Mînzatu ca vicepreședinte executiv cu rol decizional în programele de pregătire și profesionalizare a forței de muncă și a lui Victor Negrescu ca vicepreședinte al Parlamentului European, România devine din ce în ce mai relevantă la nivelul UE.

 

Succesul României este exclusiv rezultatul demersurilor de promovare și susținere a intereselor țării noastre și a românilor pe care premierului Marcel Ciolacu și echipa PSD le-au pus în practică la nivelul comunității europene. Din această poziție, Roxana Mînzatu va putea să susțină și să promoveze programe de formare profesională, de pregătire a competențelor în rândul tinerilor români pentru a se specializa și a obține locuri de muncă calificate și bine plătite, atât la nivel național, cât și european. PSD se dovedește a fi cel mai pro-european partid din România, nu la nivel declarativ, ci al faptelor, având în vedere și aderarea la Schengen”, a subliniat deputatul PSD Botoșani.

 

Publicitate

Prima responsabilitate a comisarului european Roxana Mînzatu este dezvoltarea unei noi Uniuni a Competențelor, lucru de importanță vitală pentru viitorul țării noastre și al întregii Uniuni Europene. A doua atribuție esențială este Pilonul European al Drepturilor Sociale, cu rol decisiv în consolidarea economiei sociale de piață. Din această perspectivă comisarul european Roxana Mînzatu va răspunde inclusiv pentru asigurarea locurilor de muncă, de calitatea acestora și de strategia de combatere a sărăciei. De asemenea din acest portofoliu face parte și programul Erasmus+, unul dintre cele mai de succes și vizibile programe din Europa, care trebuie continuat și consolidat.

 

Toate aceste succese dau dimensiunea implicării și contribuției premierului Marcel Ciolacu în consolidarea poziției României în plan european și arată fără echivoc potențialul său de a fi un foarte bun președinte al tuturor românilor. Fac un apel la colegii de la celelalte partide să susțină interesul comun al României în Europa, să arate că suntem uniți spre un singur deziderat, acela al dezvoltării economice și al creșterii nivelului de trai pentru toți românii, indiferent de simpatiile politice ale fiecăruia”, a transmis Alexandra Huțu.

Publicitate

Citeste mai mult

Administratie

Instituția Prefectului Botoșani s-a alăturat și în acest an campaniei Let’s Do It, Romania

Publicat

Publicitate
Instituția Prefectului – Județul Botoșani s-a alăturat și în acest an campaniei Let’s Do It, Romania!
Instituția Prefectului-Județul Botoșani a transmis invitații de participare către Consiliul Județean Botoșani, Primăria Botoșani și celelalte 77 de unități administrativ-teritoriale din județ, în vederea mobilizării voluntarilor și gestionării deșeurilor rezultate în urma activității de voluntariat.
Startul oficial al campaniei se va da de către angajații Instituției Prefectului și ai structurilor MAI, participanți la campanie, ai Consiliului Județean Botoșani și ai Primăriei Botoșani.
🕘 Ora de întâlnire: 09:00
📍 Punct de întâlnire Botoșani: Parcarea Palatului Administrativ
Let’s Do It, Romania!

Citeste mai mult

Eveniment

Botoșani: Oferte depuse pentru 28  de microbuze ecologice școlare

Publicat

Publicitate

Consiliul Județean Botoșani achiziționează 28 de microbuze școlare ecologice, 18 hibrid și 10 electrice, prin două licitații publice în cadrul a două programe de finanțare.

Pentru microbuzele hibride, ce vor fi achiziționate printr-o finanțare din Fondul de Mediu, a fost depusă o ofertă care se află în procedură de evaluare tehnică. În cazul microbuzelor electrice, care sunt achiziționate din PNRR, au fost depuse două oferte. Această achiziție se realizează din economiile făcute la prima licitație derulată în cadrul finanțării de peste 7,2 milioane de euro atrasă de Consiliul Județean Botoșani și în care au fost contractate deja 26 de microbuze școlare electrice. „Primele microbuze vor ajunge în județ în perioada imediat următoare. Suntem printre primele județe care vor primi microbuzele școlare electrice. De asemenea, suntem primul consiliu județean care a scos la licitație achiziționarea a încă 10 microbuze electrice din economiile făcute în cadrul primei proceduri. Ne bucurăm că și această licitație a atras atenția antreprenorilor care au depus două oferte angajante”, a declarat Doina Federovici, președintele Consiliului Județean Botoșani.

Cele 10 microbuze școlare electrice vor deservi școlile din comunele: Vlădeni, Trușești, Vârfu Câmpului, Știubieni, Lunca, Mihai Eminescu, Răuseni, Drăgușeni, Hănești și Broscăuți, în timp ce microbuzele hibride sunt destinate celor două școli speciale „Sfântul Stelian” Botoșani și „Ion Pillat” Dorohoi, precum și  școlilor din: Darabani, Săveni, Bălușeni, Cordăreni, Corlăteni, Curtești, Frumușica, Hudești, Ibănești, Manoleasa, Mileanca, Mitoc, Românești, Suharău, Șendriceni și Vlăsinești.

„Microbuzele vor aduce o îmbunătățire substanțială a condițiilor de transport pentru elevii din mediul rural și vor asigura accesul la școală al copiilor din zonele defavorizate. Mă bucur că vom putea oferi unui număr semnificativ de elevi un mijloc de transport sigur, confortabil și ecologic, a conchis Doina Federovici.

Citeste mai mult

Eveniment

Solidaritatea depășește limitele județului: 32 de pompieri din Botoșani au plecat în zonele afectate de inundații din Galați

Publicat

Publicitate

32 de pompieri de la toate subunitățile I.S.U. Botoșani, au plecat, în urmă cu puțin timp, spre zonele afectate de inundații din județul Galați.

Alături de colegii din alte 24 de inspectorate județene pentru situații de urgență (AB, AR, BH, BN, BV, CJ, CT, DJ, GR, GJ, HD, IS, MH, MM, MS, OT, PH, SB, SM, SV, TM, TR, VL, BIF) și de la Unitatea Specială de Intervenție în Situații de Urgență Ciolpani, salvatorii botoșăneni vor contribui la efortul comun pentru înlăturarea efectelor produse de inundații.

Aceștia sunt pregătiți să își desfășoare activitatea pentru cel puțin trei zile. Printre misiunile care le vor fi încredințate amintim: evacuarea mâlului din locuințe, curți și subsoluri, curățarea drumurilor locale de aluviunile aduse de ape și evacuarea bunurile cetățenilor.

În perioada 16-19 septembrie, forțele care au intervenit în județul Galați au acționat intens pentru a gestiona efectele inundațiilor. Acestea au fost implicate în evacuarea apei din 231 de gospodării, inclusiv beciuri, și au avut peste 1.000 de misiuni pentru curățarea curților, a caselor, a șanțurilor și a fântânilor afectate.

Datorită eforturilor pompierilor, patru biserici, 10 școli și centre sociale de pe raza județului au fost curățate de apa murdară și de mâl.

De asemenea, aceștia au intervenit și pentru recuperarea animalelor surprinse de viituri și pentru realizarea unor lucrări de decolmatare.

Publicitate

Inspectoratul General pentru Situații de Urgență monitorizează constant situația pentru a se asigura că toate măsurile necesare sunt implementate eficient în gestionarea misiunilor din zona afectată.

Informare preventivă

În fața naturii dezlănțuite fiecare dintre noi trebuie să știe cum să reacționeze, iar cele mai importante sunt măsurile de protecție, luate din timp. Așadar, aveți grijă să curățați șanțurile și rigolele de scurgere pentru facilitarea evacuării normale a apelor pluviale. Nu aruncaţi peturi, alte ambalaje sau resturi vegetale în albiile apelor curgătoare și nici în şanţurile sau canalele de colectare a apei.

Publicitate

În cazul creșterii debitelor pe anumite cursuri de apă, facem apel la cetățeni să nu le traverseze și să nu se apropie de malurile acestora.

Pe platforma Naţională de Pregătire pentru Situaţii de Urgenţă “FII PREGĂTIT” pot fi consultate ghidurile special create pentru a afla cum vă puteţi proteja în diverse situaţii de urgenţă, generate de fenomene meteo extreme.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending