Connect with us

Actualitate

ADMITERE Școala de Poliție: Trei candidați pe un loc în a doua sesiune 2022. Sunt înscriși 5000 de tineri

Publicat

Publicitate

Aproximativ 5.000 de candidați s-au înscris pentru examenul de admitere la Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” – Câmpina și Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” – Cluj-Napoca, a anunțat IGPR, citat de alba24.ro.

Pe cele 1.340 de posturi scoase la concurs în cadrul Școlii de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” – Câmpina, s-au înscris 3.936 de candidați.

Pe cele 300 de posturi de la Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” – Cluj-Napoca, s-au înscris 949 de candidați.

Sunt circa trei candidați pe un loc.

Admitere Școala de Poliție 2022: etapele de admitere

Sesiunea de admitere cuprinde mai multe etape. După încheierea perioadei de recrutare, sunt planificate evaluarea psihologică a candidaților, proba de evaluare a performanței fizice, susținerea probei de evaluare a cunoștințelor, iar, la final, examinarea medicală a candidaților rămași în concurs.

Publicitate

Proba de evaluare a performanței fizice va fi susținută indiferent de unitatea de învățământ pentru care candidatul a optat, în centrele zonale de selecție, astfel:

  • Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” – pentru candidații din Municipiul București și județele: Argeș, Călărași, Constanța, Giurgiu, Ialomița, Ilfov, Teleorman, Tulcea;
  • Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” Câmpina – pentru candidații din județele: Brașov, Brăila, Buzău, Covasna, Dâmbovița, Galați, Prahova, Vrancea;
  • Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” Cluj-Napoca – pentru candidații din județele: Alba, Bistrița-Năsăud, Cluj, Harghita, Hunedoara, Maramureș, Mureș, Sălaj, Sibiu
  • Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea – pentru candidații din județele: Arad, Bihor, Caraș-Severin, Satu Mare, Timiș
  • Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” Drăgășani – pentru candidații din județele: Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Vâlcea
  • Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Petru Rareș” Fălticeni – pentru candidații din județele: Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui

Candidații care au promovat proba de evaluare a performanței fizice vor susține proba de evaluare a cunoștințelor, la data de 10 decembrie 2022, iar rezultatele obținute vor fi postate pe site-ul oficial al unității de învățământ pentru care optează, informează IGPR.

Evaluarea psihologică – Admitere Școala de Poliție – a doua sesiune 2022

Evaluarea psihologică a candidaților se realizează până la data de 11 noiembrie 2022, potrivit planificării.

Probele de concurs Admitere Școala de Poliție – a doua sesiune 2022

  • proba de evaluare a cunoștințelor: note de la 1 la 10
  • proba de evaluare a performanței fizice: note de la 5 la 10, respectiv „Nepromovat”

Nota de promovare a fiecărei probe este minimum 5.

Proba de evaluare a cunoștințelor:

test grilă ce cuprinde:

  • subiecte din disciplinele: limba română – 40% şi limbă străină – 15%
  • subiecte din legislaţia specifică Ministerului Afacerilor Interne, precum şi a instituţiilor politice ale statului – 20%
  • subiecte de educaţie civică şi cetăţenească, exerciţii de evaluare a capacităţii de analiză şi sinteză, precum şi exerciţii privind deprinderea raţionamentului logic – 15%.

Se acordă un punct din oficiu, reprezentând 10% din nota maximă.

Nota finală se calculează ca medie aritmetică a notelor obținute la probele menționate.

La limba străină, candidatul optează, prin cererea-tip de înscriere la concursul de admitere, pentru una din următoarele discipline: limba engleză sau limba franceză.

Proba de evaluare a performanței fizice – Admitere Școala de Poliție – a doua sesiune 2022

Proba de evaluare a performanței fizice se susține în perioada 23 – 29 noiembrie 2022, indiferent de unitatea de învățământ pentru care candidatul a optat, în centrele zonale de selecție.

CENTRE zonale de selecție pentru susținerea probei de evaluare a performanței fizice

  • Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” – pentru candidații din Municipiul București și județele: Argeș, Călărași, Constanța, Giurgiu, Ialomița, Ilfov, Teleorman, Tulcea
  • Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” Câmpina – pentru candidații din județele: Brașov, Brăila, Buzău, Covasna, Dâmbovița, Galați, Prahova, Vrancea
  • Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” Cluj-Napoca – pentru candidații din județele: Alba, Bistrița-Năsăud, Cluj, Harghita, Hunedoara, Maramureș, Mureș, Sălaj, Sibiu
  • Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea – pentru candidații din județele: Arad, Bihor, Caraș-Severin, Satu Mare, Timiș
  • Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” Drăgășani – pentru candidații din județele: Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Vâlcea
  • Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Petru Rareș” Fălticeni – pentru candidații din județele: Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui
  • Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești – pentru toți candidații înscriși la această școală.

Nu se admit contestații, repetări sau reexaminări. Rezultatele obținute la proba de evaluare a performanței fizice se transmit unităților de învățământ pentru care au optat candidații, precum și unităților de selecție. Repartizarea, planificarea și rezultatele obținute sunt aduse la cunoștința candidaților prin postarea acestora pe site-ul oficial al unităților de învățământ pentru care au optat candidații, precum și al centrelor zonale de selecție.

Pe perioada desfăşurării probei de evaluare a performanței fizice, candidaţilor li se asigură, gratuit, asistenţă medicală. Susținerea, în fiecare sală de sport, a traseului practic-aplicativ, se realizează în prezența a trei reprezentanți ai părinților, aleși prin tragere la sorți, din rândul celor care își exprimă acordul, zilnic, înainte de începerea probei, pentru fiecare serie în parte.

Proba de evaluare a cunoștințelor – Admitere Școala de Poliție – a doua sesiune 2022

Proba de evaluare a cunoștințelor se susține în data de 10 decembrie 2022, la unitățile de selecție de către candidații care au promovat proba de evaluare a performanței fizice.

Accesul candidaților în sala de concurs este permis cu cel mult o oră înainte de începerea probei, fără a avea asupra lor cărți, caiete, notițe, genți, aparatură electronică, telefoane mobile sau orice alte mijloace de comunicare sau materiale conținând informații ce pot fi utilizate în soluționarea subiectelor.

La intrarea candidaților, supraveghetorii verifică, potrivit listei cu candidații repartizați în sală, identitatea acestora pe baza cărții de identitate/pașaportului. Candidații sunt repartizați pe săli astfel încât în aceeași sală de concurs să fie, pe cât posibil, candidați care au optat pentru aceeași limbă străină, ordonați alfabetic. Candidații sunt așezați câte unul în bancă, pe locurile stabilite, în ordinea înscrisă în lista în care se consemnează prezența acestora.

Documentul de identitate rămâne pe masa de lucru a candidatului, la vedere, pe toată perioada desfășurării probei.

Durata probei de evaluare a cunoștințelor este de 3 (trei) ore. Activitatea se desfășoară conform graficului de concurs și se înregistrează permanent audio-video.

Pentru rezolvarea testului de cunoștințe, candidații folosesc numai cerneală sau pastă de culoare albastră. Este interzisă utilizarea stilourilor/pixurilor cu gumă de șters, cerneala care conține bisulfit de sodiu (de tip „frixion” scrie-șterge). De asemenea, nu se folosește altă hârtie în afara celor distribuite de responsabilul de sală. La cerere, responsabilul de sală distribuie suplimentar candidaților hârtie pentru ciorne, prezentându-le în prealabil întregii săli pentru a se constata că nu conțin însemnări.

Pe foaia de răspuns nu se admit ștersături, modificări sau adăugiri. În cazul în care unii candidați comit erori, din diferite motive (corectări, greșeli, anumite semne etc.), pot solicita o nouă foaie de răspuns. Responsabilul de sală, după transcrierea de către candidați, retrage și anulează foile inițiale prin înscrierea cu cerneală (pastă) de culoare roșie, în diagonală a cuvântului „ANULAT” şi semnează.

La finalizarea lucrării sau la expirarea timpului aferent probei, fiecare candidat predă responsabilului de sală testul, foaia de răspuns şi ciornele și semnează în borderou pentru a certifica predarea. Până la predarea ultimei foi de răspuns, în sală rămân permanent 5 candidaţi sau, dacă numărul acestora este mai mic, toţi candidaţii. Ciornele şi foile de răspuns anulate se strâng separat, subiectele rezolvate pe ciorne nefiind luate în considerare la corectare.

Corectarea lucrărilor

După expirarea timpului alocat şi predarea tuturor lucrărilor, candidații revin în sala de concurs, la locurile pe care le-au ocupat în timpul probei, pentru a asista la corectarea foilor de răspuns.

Evaluarea (corectarea) lucrărilor se realizează de către doi membri ai comisiei car au avut calitatea de supraveghetori desemnați de responsabilul de sală. Evaluarea (corectarea) se face în prezența candidaților.

Frauda sau tentativa de fraudă

Frauda sau tentativa de fraudă dovedite se soluționează de responsabilul de sală prin eliminarea candidatului în cauză din concurs și întocmirea unui proces-verbal, semnat de supraveghetori, președintele și secretarul comisiei pentru susținerea probei de evaluare a cunoștințelor, precum și de candidat, din care să rezulte în ce a constat tentativa sau frauda săvârșită, la care se atașează proba/probele materiale.

Constituie fraude specifice probei de evaluare a cunoștințelor următoarele:

  • copiatul
  • obținerea răspunsului, sub orice formă, de la o altă persoană
  • distribuirea răspunsului altui candidat, sub orice formă
  • utilizarea altor coli de hârtie decât testele, ciornele și foile de răspuns distribuite de supraveghetori
  • utilizarea oricăror mijloace de calcul/de comunicare sau a dispozitivelor cu ajutorul cărora s-ar putea frauda proba
  • orice altă situație care conduce la fraudarea probei.

Rezultate – Admitere Școala de Poliție – a doua sesiune 2022

Lista provizorie cu rezultatele obținute de candidați la probele de concurs este adusă la cunoștința candidaților prin postarea pe site-ul oficial al unităților de învățământ pentru care au optat candidații, până la data de 11 decembrie 2022, până la ora 10.00.

Identificarea candidaților în listă se realizează după codurile unice de identificare.

Departajarea candidaților

Departajarea candidaţilor cu note finale egale se face aplicând, în ordine, următoarele criterii:

  • media generală obținută la examenul național de bacalaureat
  • nota obţinută la proba scrisă la Limba şi literatura română din cadrul examenului național de bacalaureat
  • nota obţinută la proba scrisă obligatorie a profilului din cadrul examenului național de bacalaureat
  • nota obţinută la proba scrisă la alegere a profilului și specializării din cadrul examenului național de bacalaureat
  • media aritmetică a mediilor anuale obținute pe parcursul studiilor liceale la prima limbă străină, potrivit foii matricole
  • media aritmetică a mediilor anuale obținute pe parcursul studiilor liceale la a doua limbă străină, potrivit foii matricole

În situația menținerii egalității candidaților după aplicarea criteriilor de departajare, comisia de concurs de la nivelul unității de învățământ realizează departajarea după un criteriu obiectiv, stabilit de aceasta.

În cazul mediilor egale, candidații care nu au susținut examenul național de bacalaureat în sistemul de educație din România și dețin atestatul de recunoaștere a studiilor, nu participă la departajare, aceștia urmând să ocupe ultimul loc dintre cei cu medii egale.

Departajarea prevăzută este aplicabilă și pe parcursul desfășurării examinării medicale pentru determinarea candidaților eligibili.

Contestații Admitere Școala de Poliție – a doua sesiune 2022

În termen de 24 de ore de la postarea listei provizorii cu rezultatele obținute de candidați la probele de concurs, candidații nemulțumiți de rezultatele obținute pot depune contestație cu privire la:

  • erori ale grilei de corectare și/sau întrebări/subiecte aplicate din afara tematicii şi bibliografiei de concurs ori greşit formulate/care se repetă
  • rezultatul obținut la testul de evaluare a cunoștințelor, exclusiv pentru lucrarea proprie
  • înscrierea eronată a punctajelor/mediei obținute
  • locul ocupat eronat, pe lista provizorie cu rezultatele obținute de candidați la probele de concurs.

Candidații transmit contestația exclusiv la adresa de e-mail a unității de învățământ. Comisia de concurs postează pe site-ul oficial al unităților de învățământ adresa de e-mail la care se transmit contestațiile.

Vezi Model contestație

Contestațiile se soluționează în termen de 48 de ore de la expirarea termenului de depunere.

Examinarea medicală Admitere Școala de Poliție – a doua sesiune 2022

Examinarea medicală se realizează potrivit prevederilor Ordinului m.a.i. nr. 105/2020 pentru candidații care se încadrează în numărul de locuri scoase la concursul de admitere, în ordinea descrescătoare a notelor finale, în perioada 15 decembrie 2022 – 20 ianuarie 2023.

Unitățile de învățământ transmit unităților de recrutare candidații care urmează să susțină examinarea medicală.

Rezultate finale Admitere Școala de Poliție – a doua sesiune 2022

Sunt declarați admiși candidații care au fost declarați apt medical, în ordinea descrescătoare a notelor finale.

Rezultatele finale ale admiterii se afișează la sediul unităților de învățământ și se postează pe site-ul oficial al acestora, până la data de 25 ianuarie 2023.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Polițiștii de la Transporturi, alături de elevi în „Săptămâna altfel”: Lecții despre siguranță și conduită civică

Publicat

Publicitate

Activitate informativ preventivă desfăsurată de polițiștii Biroului Județean de Poliție Transporturi

La data de 16 decembrie 2025, in cadrul programului „Săptămâna altfel” polițiștii Biroului Județean de Poliție Transporturi au desfășurat o activitate informativ-preventivă cu elevii Școlii Generale nr. 11, din municipiul Botoșani.

În acest context, le-au fost prezentate copiilor informații despre misiunea Poliției Transporturi, dar și sfaturi utile privind conduita în societate, pe stradă și în unitățile de învățământ.

La activitate au participat aproximativ 20 de copii de la clasa 1 și cadre didactice.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Pacienții ar putea obține a doua opinie medicală, gratuit. Medicii, obligați să îi programeze la următoarea investigație. PROIECT

Publicat

Publicitate

Pacienții asigurați vor avea dreptul la o a doua opinie medicală, decontată de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, măsură care va contribui la creșterea calității actului medical, potrivit unui proiect de lege adoptat de Senat, informează alba24.ro.

Noile modificări vin în completarea Legii nr. 46/2003 privind drepturile pacientului. Astfel, la articolul 11, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin.(2), cu următorul cuprins:

„Toate persoanele asigurate au dreptul la a doua consultaţie medicală, plătită de sistemul de asigurări medicale, cu scopul de a obţine a doua opinie medicală pe baza investigaţiilor medicale existente sau suplimentar solicitate, dacă aceasta este justificată”, se arată în lege.

Pacienții vor avea dreptul la a doua opinie medicală, plătită de sistemul de asigurări, aceasta fiind una dintre modificările aduse Legii Drepturilor Pacientului, aprobate în Comisia pentru Sănătate și Familie, spune deputatul PNL Ovidiu Cîmpean, citat de Mediafax.

„Dacă primești un diagnostic greu sau ți se recomandă o intervenție importantă, vei avea dreptul la a doua opinie medicală, plătită de sistemul de asigurări.

Este una dintre modificările importante aduse Legii drepturilor pacientului, pe care le-am aprobat în Comisia pentru sănătate și familie”, spune deputatul PNL.

Publicitate

Proiectul de lege este inițiat de deputatul UDMR Levente Vass, iar Cîmpean l-a susținut și semnat în calitate de co-inițiator, alături de parlamentari din mai multe partide.

A doua opinie medicală, plătită din sistemul de asigurări

„Concret, asta înseamnă că atunci când miza este mare, fie că vorbim despre o operație, un tratament dificil sau o decizie care îți poate schimba viața, poți merge la un alt medic specialist, fără costuri suplimentare, pentru a confirma sau a clarifica cea mai bună soluție pentru tine.

A doua opinie se bazează pe investigațiile deja făcute și, dacă este necesar, pe unele suplimentare. Nu e vorba de neîncredere în medici, ci de liniște.

De a ști că ai luat decizia corectă pentru tine sau pentru cineva drag, într-un moment în care presiunea e mare. Această practică există deja în alte state europene.

În Germania, a doua opinie este reglementată pentru anumite intervenții planificate, tocmai pentru a evita proceduri inutile. În Marea Britanie, sistemul public de sănătate încurajează pacienții să ceară o a doua opinie atunci când se confruntă cu decizii dificile.

Pentru pacienți, înseamnă mai multă siguranță. Pentru sistemul medical, decizii mai bune și mai puține intervenții inutile”, spune deputatul PNL.

Obligația medicului de a programa pacienții la următoarea investigație

O altă modificare ar putea obliga medicul să programeze pacientul la umătoarea investigație.

Astfel, la articolul 4, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin.(2), cu următorul cuprins:

„Pacientul are dreptul de a fi direcţionat şi programat la umătoarea consultaţie sau investigaţie necesară stabilirii diagnosticului, printr-un mecanism creat lanivelul unităţii medicale în care s-a desfăşurat consultul în limita resurselor existente, cu excepţia cabinetelor de medicină de familie până la dezvoltarea unui sistem regional de programare”.

În prezent, mulți pacienți se găsesc în situația de a trebui să identifice și să programeze singuri următoarea etapă din procesul de diagnostic sau tratament.

Această situație generează adesea întârzieri semnificative în diagnosticare și tratament, putând avea consecințe grave asupra stării de sănătate.

Noua reglementare ar elimina această povară de pe umerii pacienților, transferând responsabilitatea către medicul curant, care are expertiza necesară pentru a coordona optim parcursul medical.

Măsura urmărește reducerea timpului de așteptare și eliminarea incertitudinilor din procesul diagnostic, contribuind la o mai bună coordonare a actului medical.

Pentru acest proiect urmează votul final în plen.

Citeste mai mult

Eveniment

Asociația „Salvează o inimă”: Unele decizii de business pot însemna mai mult decât cifre. Pot însemna o șansă la viață

Publicat

Publicitate

Pentru majoritatea dintre noi, zilele se succed într-un ritm previzibil. Calendarul se umple cu întâlniri, termene-limită și obiective de atins. Deciziile sunt luate rapid, iar atenția este orientată spre rezultate, eficiență și performanță. Viața își urmează cursul, cu planuri pentru viitor și momente de respiro atent programate.

Pentru alte familii însă, timpul are o altă valoare.
Nu se măsoară în ore de lucru sau în rapoarte, ci în șanse. Uneori, într-o singură zi.

Asociația „Salvează o inimă” lucrează exact la această graniță fragilă dintre normalitate și urgență. Acolo unde o decizie luată la timp poate schimba complet un destin.

Continuitate construită pe rezultate

De peste 13 ani, Asociația „Salvează o inimă” transformă sprijinul primit de la oameni și companii în soluții medicale concrete pentru copiii cu afecțiuni grave. În acest interval, peste 1.500 de copii au beneficiat de tratamente, intervenții chirurgicale și terapii esențiale, în România și în străinătate.

Fiecare sumă a fost direcționată către cazuri documentate, cu monitorizare și transparență, astfel încât sprijinul să ajungă acolo unde era nevoie imediată.

Publicitate

„Rezultatele obținute în acești ani arată ce se poate construi atunci când responsabilitatea socială devine parte din decizia de business. Am dezvoltat un model de intervenție bazat pe reacție rapidă și utilizare responsabilă a resurselor, care ne-a permis să intervenim în cazuri medicale critice și să oferim soluții reale acolo unde familiile nu mai aveau alternative. În acest parcurs, peste 1.600 de companii și mai mult de 133.000 de donatori au ales să fie alături de noi, transformând solidaritatea în rezultate concrete. Pentru a continua acest efort și în anul următor, avem nevoie ca partenerii din mediul privat să rămână implicați și să utilizeze mecanismul fiscal de sponsorizare în sprijinul copiilor care depind de tratamente salvatoare”, a declarat Vlad Plăcintă, președintele Asociației „Salvează o inimă”.

 

Ce urmează în 2026

Pentru următorul an organizația își propune să ofere sprijin financiar pentru cel puțin 60 de copii aflați în situații medicale critice, pentru care accesul rapid la tratament face diferența dintre evoluție și regres.

 

Un mecanism fiscal care produce impact

Companiile pot contribui fără costuri suplimentare prin redirecționarea a 20% din impozitul pe profit, în limita 0,75% din cifra de afaceri, către Asociația „Salvează o inimă”, prin contract de sponsorizare.

Această opțiune permite transformarea unei obligații fiscale într-un instrument de responsabilitate socială cu efect direct și verificabil.

„Pentru companii, sponsorizarea nu este un gest simbolic, ci o decizie care transformă resursele financiare în soluții medicale concrete: tratamente, intervenții și recuperări esențiale. Asigurăm partenerilor noștri transparență și rapoarte clare privind utilizarea fondurilor, pentru că dincolo de cifre sunt copii care pot merge din nou, adolescenți care își recâștigă viitorul și părinți care respiră ușurați știind că mai au timp alături de cei dragi. Aceste rezultate sunt posibile doar printr-un efort comun.”, a declarat Andreea Amarandei, manager fundraising al Asociației „Salvează o inimă”.

 

Cum vă puteți implica

Companiile pot redirecționa:

20% din impozitul pe profit datorat,

în limita a 0,75% din cifra de afaceri,

prin încheierea unui contract de sponsorizare, conform legislației în vigoare.

Contractul de sponsorizare, precum și informațiile necesare pentru inițierea colaborării, sunt disponibile pe site-ul Asociației „Salvează o inimă”, la adresa:
👉 https://salveazaoinima.ro/directioneaza-20/

 

De asemenea, companiile interesate pot solicita informații suplimentare sau pot lua legătura direct cu echipa asociației prin intermediul site-ului https://salveazaoinima.ro

 

Citeste mai mult

Eveniment

Adeverință medicală obligatorie la revenirea în colectivitate după boli contagioase, din ianuarie 2026

Publicat

Publicitate

Adeverință medicală obligatorie la revenirea în colectivitate: Elevii și studenții vor fi obligați să prezinte adeverință medicală, iar antepreșcolarii și preșcolarii aviz epidemiologic, la revenirea în colectivitate după boli infecțioase sau contagioase, începând din ianuarie 2026, scrie alba24.ro.

Măsura este prevăzută în noua metodologie privind asistența medicală în școli și universități, aprobată prin Ordinul comun al ministrului sănătății și al ministrului educației nr. 1.503/6.821, publicat în Monitorul Oficial pe 12 decembrie.

Potrivit ordinului, noile reguli intră în vigoare la 30 de zile de la publicare, conform art. 2, însă aplicarea lor efectivă privind revenirea în colectivitate este prevăzută din ianuarie 2026, transmite Edupedu.

În metodologia din 2023, aflată încă în vigoare, nu existau prevederi clare referitoare la obligativitatea unor documente medicale pentru reintrarea copiilor și elevilor în colectivitate după boli infecto-contagioase.

Noua metodologie aduce reglementări detaliate și stabilește documentele medicale necesare și fișele medicale tip pentru mai multe situații, printre care:

  • înscrierea în creșă, grădiniță, clasa pregătitoare și clasa a IX-a;
  • transferul între unități de învățământ;
  • revenirea în colectivitate după boli infecto-contagioase.

Adeverință medicală obligatorie la revenirea în colectivitate și alte documente:

Publicitate
  • pe baza adeverinței medicale, în cazul elevilor și studenților;
  • pe baza avizului epidemiologic, în cazul antepreșcolarilor și preșcolarilor,
  • documente care trebuie să ateste faptul că persoana este aptă de reintrare/revenire în colectivitate și care sunt emise de medicul curant, conform noii metodologii.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending