Admitere Școala de Poliție, Jandarmi, Pompieri – sesiunea octombrie-decembrie 2022. Sunt disponibile peste 2.8000 de locuri pentru candidați. Aceștia se pot înscrie la admitere până în 4 noiembrie, scrie alba24.ro.
Ministerul Afacerilor Interne a publicat regulamentul de organizare a sesiunii a doua de admitere la unitățile de învățământ postliceal MAI.
LOCURI învățământ postliceal – agenți poliție, subofițerim maiștri militari – sesiunea octombrie-decembrie 2022
Şcoala de Agenţi de Poliţie „Vasile Lascăr” Câmpina (specialitatea Agent de poliţie) – 1340 locuri (20 locuri candidați romi, 10 locuri candidați minorități) din care: 1205 locuri IGPR, 31 IGI, 15 DGP, 10 DGA, 2 CFIC, 30 DEPABD, 25 DGPI, 2 CS Dinamo, 10 DRPCIV, 2 DGCTI, 2 DSG, 1 DSU, 3 DGAESRI, 2 DGL
Şcoala de Agenţi de Poliţie „Septimiu Mureşan” Cluj-Napoca (specialitatea Agent de poliţie) – 300 locuri (3 locuri candidați romi, 3 locuri candidați minorități) din care: 258 IGPR, 30 IGI, 5 DGP, 5 DGA, 2 CFIC
Şcoala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu” Oradea (specialitatea Agent de poliţie de frontieră) – 240 locuri (2 locuri candidați romi, 2 locuri candidați minorități) din care: 200 IGPF, 30 IGI, 10 DGP
Şcoala Militară de Subofiţeri de Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” Drăgăşani (specialitatea Subofiţer de jandarmi) – 350 locuri (3 locuri candidați romi, 3 locuri candidați minorități) in care: 310 IGJR, 23 DGPI, 2 DGL, 10 SPP, 5 SIE
Publicitate
Şcoala Militară de Subofiţeri de Jandarmi „Petru Rareş” Fălticeni (specialitatea Subofiţer de jandarmi) – 350 locuri (3 locuri candidați romi, 3 locuri candidați minorități) din care: 343 IGJR, 2 AIC, 5 SIE
Şcoala de Subofiţeri de Pompieri şi Protecţie Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldeşti
specialitatea Subofiţer de pompieri şi protecţie civilă: 275 locuri (2 pentru candidați romi) din care: 270 IGSU, 2 IGPR, 1 CMPS, 2 CS Dinamo
specialitatea Subofițer administrative: 25 locuri (IGSU)
Total locuri învăţământ postliceal: 2880 (33 locuri candidați romi, 21 candidați minorități)
Unitățile de recrutare sunt structurile de resurse umane din cadrul inspectoratelor județene de poliție, de jandarmerie sau pentru situații de urgențe, precum și inspectoratele teritoriale ale poliției de frontieră și structurile de resurse umane ale Inspectoratelor Generale de la nivel central.
În cazul candidaților care optează pentru locurile Poliţiei de Frontieră şi nu au domiciliul într-un judeţ limitrof frontierei de stat, aceștia se pot adresa structurilor de resurse umane din unităţile subordonate Inspectoratului General al Poliţiei Române, potrivit domiciliului sau reşedinţei înscris/ă în cartea de identitate.
Înscrieri Admitere Școala de Poliție, Jandarmi, Pompieri – a doua sesiune 2022
Cererea-tip și consimțământul privind solicitarea extrasului de pe cazierul judiciar de către unitatea de recrutare se completează de către candidat în mod lizibil, se semnează și se transmit, exclusiv în format electronic, la adresa de e-mail a unității de recrutare, până la data de 4 noiembrie 2022, inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică, prevede regulamentul de admitere.
La înscriere, candidatul primește codul unic de identificare și I se comunică centrul zonal la care este arondat.
Unitățile de recrutare au obligația de a posta pe site-ul oficial adresa de e-mail la care se transmit cererile-tip de înscriere. Candidații se pot înscrie la o singură școală postliceală.
Admitere școala de poliție, jandarmi pompieri 2022 – condiţii legale de recrutare
să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România
să cunoască limba română, scris şi vorbit
să aibă capacitate deplină de exerciţiu
să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic
să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi sau să îi împlinească în cursul anului în care participă la concursul de admitere
să fie absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat
să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist / jandarm / pompier
să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea
să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni
să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară. Verificarea îndeplinirii acestui criteriu se realizează cu ocazia examinării medicale
să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9.00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului
să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ
să deţină sau să obţină până la absolvire permis de conducere categoria B
(detalii complete, pe site-urile școlilor de poliție, jandarmi, pompieri)
ADMITERE 2022 la școala de pompieri – condiții de recrutare
Condiţiile legale de recrutare a candidaţilor pentru admiterea în instituţiile de învăţământ pe locurile destinate formării iniţiale a cadrelor militare sunt următoarele:
să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România
să cunoască limba română, scris şi vorbit
să aibă capacitate deplină de exerciţiu
să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic
să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi sau îi împlinească în cursul anului în care participă la concursul de admitere / să aibă vârsta de până la 27 de ani, împliniţi în anul participării la concursul de admitere
să fie absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat
să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate
să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea
să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni
să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani
să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege
să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară – verificarea cerinţei se realizează cu ocazia examinării medicale, criteriul specific nu se aplică pentru candidaţii de la Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești
să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9.00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului
să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ.
Dosarul de recrutare – Admitere Școala de Poliție, Jandarmi, Pompieri – a doua sesiune 2022
Termen pentru depunerea documentelor la dosarul de recrutare: până în 17 noiembrie 2022
Curriculum vitae (Europass CV); instrucțiunile pentru completarea CV- ului Europass pot fi accesate pe pagina https://europass.cedefop.europa.eu / (Anexa nr. 3)
Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare: Vezi Model Declarație și Angajament
Copii act de identitate, carnet de muncă, livret militar – dacă este cazul
Diplomă bacalaureat și foaia matricolă sau adeverință de bacalaureat
Copii certificat naștere candidat (plus al soțului/soției, fiecărui copil, după caz), certificate căsătorie, alte hotărâri judecătorești privind starea civilă
Autobiografia și tabelul nominal cu rudele candidatului
Extras cazier judiciar (solicitat de compartiment cu sarcini de recrutare, pa baza consimțământului candidatului) sau certificat cazier judiciar depus de candidat. Vezi consimțământ cazier
Fișa medicală tip de încadrare MAI / adeverința medicală eliberată de medicul de familie (compartimentul cu sarcini de recrutare informează candidații declarați ”INAPT” cu privire la încetarea activităților de recrutare)
Candidații care au obținut în străinătate o diplomă echivalentă celei de la examenul național de bacalaureat depun următoarele documente:
copia diplomei echivalente obținute în străinătate
traducerea legalizată a diplomei echivalente
atestatul de recunoaștere a studiilor, eliberat de Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educației.
Candidaţii care îşi retrag documentele din dosarul de recrutare înainte de afişarea/postarea rezultatului final sunt retrași din concurs.
Evaluarea psihologică – Admitere Școala de Poliție, Jandarmi, Pompieri – a doua sesiune 2022
Evaluarea psihologică a candidaților se realizează până la data de 11 noiembrie 2022, potrivit planificării.
Probele de concurs Admitere Școala de Poliție, Jandarmi, Pompieri – a doua sesiune 2022
proba de evaluare a cunoștințelor: note de la 1 la 10
proba de evaluare a performanței fizice: note de la 5 la 10, respectiv „Nepromovat”
Nota de promovare a fiecărei probe este minimum 5.
Proba de evaluare a cunoștințelor:
test grilă ce cuprinde:
subiecte din disciplinele: limba română – 40% şi limbă străină – 15%
subiecte din legislaţia specifică Ministerului Afacerilor Interne, precum şi a instituţiilor politice ale statului – 20%
subiecte de educaţie civică şi cetăţenească, exerciţii de evaluare a capacităţii de analiză şi sinteză, precum şi exerciţii privind deprinderea raţionamentului logic – 15%.
Se acordă un punct din oficiu, reprezentând 10% din nota maximă.
Nota finală se calculează ca medie aritmetică a notelor obținute la probele menționate.
La limba străină, candidatul optează, prin cererea-tip de înscriere la concursul de admitere, pentru una din următoarele discipline: limba engleză sau limba franceză.
Proba de evaluare a performanței fizice – Admitere Școala de Poliție, Jandarmi, Pompieri – a doua sesiune 2022
Proba de evaluare a performanței fizice se susține în perioada 23 – 29 noiembrie 2022, indiferent de unitatea de învățământ pentru care candidatul a optat, în centrele zonale de selecție.
CENTRE zonale de selecție pentru susținerea probei de evaluare a performanței fizice
Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” – pentru candidații din Municipiul București și județele: Argeș, Călărași, Constanța, Giurgiu, Ialomița, Ilfov, Teleorman, Tulcea
Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” Câmpina – pentru candidații din județele: Brașov, Brăila, Buzău, Covasna, Dâmbovița, Galați, Prahova, Vrancea
Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” Cluj-Napoca – pentru candidații din județele: Alba, Bistrița-Năsăud, Cluj, Harghita, Hunedoara, Maramureș, Mureș, Sălaj, Sibiu
Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea – pentru candidații din județele: Arad, Bihor, Caraș-Severin, Satu Mare, Timiș
Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” Drăgășani – pentru candidații din județele: Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Vâlcea
Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Petru Rareș” Fălticeni – pentru candidații din județele: Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui
Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești – pentru toți candidații înscriși la această școală.
Nu se admit contestații, repetări sau reexaminări. Rezultatele obținute la proba de evaluare a performanței fizice se transmit unităților de învățământ pentru care au optat candidații, precum și unităților de selecție. Repartizarea, planificarea și rezultatele obținute sunt aduse la cunoștința candidaților prin postarea acestora pe site-ul oficial al unităților de învățământ pentru care au optat candidații, precum și al centrelor zonale de selecție.
Pe perioada desfăşurării probei de evaluare a performanței fizice, candidaţilor li se asigură, gratuit, asistenţă medicală. Susținerea, în fiecare sală de sport, a traseului practic-aplicativ, se realizează în prezența a trei reprezentanți ai părinților, aleși prin tragere la sorți, din rândul celor care își exprimă acordul, zilnic, înainte de începerea probei, pentru fiecare serie în parte.
Proba de evaluare a cunoștințelor – Admitere Școala de Poliție, Jandarmi, Pompieri – a doua sesiune 2022
Proba de evaluare a cunoștințelor se susține în data de 10 decembrie 2022, la unitățile de selecție de către candidații care au promovat proba de evaluare a performanței fizice.
Accesul candidaților în sala de concurs este permis cu cel mult o oră înainte de începerea probei, fără a avea asupra lor cărți, caiete, notițe, genți, aparatură electronică, telefoane mobile sau orice alte mijloace de comunicare sau materiale conținând informații ce pot fi utilizate în soluționarea subiectelor.
La intrarea candidaților, supraveghetorii verifică, potrivit listei cu candidații repartizați în sală, identitatea acestora pe baza cărții de identitate/pașaportului. Candidații sunt repartizați pe săli astfel încât în aceeași sală de concurs să fie, pe cât posibil, candidați care au optat pentru aceeași limbă străină, ordonați alfabetic. Candidații sunt așezați câte unul în bancă, pe locurile stabilite, în ordinea înscrisă în lista în care se consemnează prezența acestora.
Documentul de identitate rămâne pe masa de lucru a candidatului, la vedere, pe toată perioada desfășurării probei.
Durata probei de evaluare a cunoștințelor este de 3 (trei) ore. Activitatea se desfășoară conform graficului de concurs și se înregistrează permanent audio-video.
Pentru rezolvarea testului de cunoștințe, candidații folosesc numai cerneală sau pastă de culoare albastră. Este interzisă utilizarea stilourilor/pixurilor cu gumă de șters, cerneala care conține bisulfit de sodiu (de tip „frixion” scrie-șterge). De asemenea, nu se folosește altă hârtie în afara celor distribuite de responsabilul de sală. La cerere, responsabilul de sală distribuie suplimentar candidaților hârtie pentru ciorne, prezentându-le în prealabil întregii săli pentru a se constata că nu conțin însemnări.
Pe foaia de răspuns nu se admit ștersături, modificări sau adăugiri. În cazul în care unii candidați comit erori, din diferite motive (corectări, greșeli, anumite semne etc.), pot solicita o nouă foaie de răspuns. Responsabilul de sală, după transcrierea de către candidați, retrage și anulează foile inițiale prin înscrierea cu cerneală (pastă) de culoare roșie, în diagonală a cuvântului „ANULAT” şi semnează.
La finalizarea lucrării sau la expirarea timpului aferent probei, fiecare candidat predă responsabilului de sală testul, foaia de răspuns şi ciornele și semnează în borderou pentru a certifica predarea. Până la predarea ultimei foi de răspuns, în sală rămân permanent 5 candidaţi sau, dacă numărul acestora este mai mic, toţi candidaţii. Ciornele şi foile de răspuns anulate se strâng separat, subiectele rezolvate pe ciorne nefiind luate în considerare la corectare.
Corectarea lucrărilor
După expirarea timpului alocat şi predarea tuturor lucrărilor, candidații revin în sala de concurs, la locurile pe care le-au ocupat în timpul probei, pentru a asista la corectarea foilor de răspuns.
Evaluarea (corectarea) lucrărilor se realizează de către doi membri ai comisiei car au avut calitatea de supraveghetori desemnați de responsabilul de sală. Evaluarea (corectarea) se face în prezența candidaților.
Frauda sau tentativa de fraudă
Frauda sau tentativa de fraudă dovedite se soluționează de responsabilul de sală prin eliminarea candidatului în cauză din concurs și întocmirea unui proces-verbal, semnat de supraveghetori, președintele și secretarul comisiei pentru susținerea probei de evaluare a cunoștințelor, precum și de candidat, din care să rezulte în ce a constat tentativa sau frauda săvârșită, la care se atașează proba/probele materiale.
Constituie fraude specifice probei de evaluare a cunoștințelor următoarele:
copiatul
obținerea răspunsului, sub orice formă, de la o altă persoană
distribuirea răspunsului altui candidat, sub orice formă
utilizarea altor coli de hârtie decât testele, ciornele și foile de răspuns distribuite de supraveghetori
utilizarea oricăror mijloace de calcul/de comunicare sau a dispozitivelor cu ajutorul cărora s-ar putea frauda proba
orice altă situație care conduce la fraudarea probei.
Rezultate – Admitere Școala de Poliție, Jandarmi, Pompieri – a doua sesiune 2022
Lista provizorie cu rezultatele obținute de candidați la probele de concurs este adusă la cunoștința candidaților prin postarea pe site-ul oficial al unităților de învățământ pentru care au optat candidații, până la data de 11 decembrie 2022, până la ora 10.00.
Identificarea candidaților în listă se realizează după codurile unice de identificare.
Departajarea candidaților
Departajarea candidaţilor cu note finale egale se face aplicând, în ordine, următoarele criterii:
media generală obținută la examenul național de bacalaureat
nota obţinută la proba scrisă la Limba şi literatura română din cadrul examenului național de bacalaureat
nota obţinută la proba scrisă obligatorie a profilului din cadrul examenului național de bacalaureat
nota obţinută la proba scrisă la alegere a profilului și specializării din cadrul examenului național de bacalaureat
media aritmetică a mediilor anuale obținute pe parcursul studiilor liceale la prima limbă străină, potrivit foii matricole
media aritmetică a mediilor anuale obținute pe parcursul studiilor liceale la a doua limbă străină, potrivit foii matricole
În situația menținerii egalității candidaților după aplicarea criteriilor de departajare, comisia de concurs de la nivelul unității de învățământ realizează departajarea după un criteriu obiectiv, stabilit de aceasta.
În cazul mediilor egale, candidații care nu au susținut examenul național de bacalaureat în sistemul de educație din România și dețin atestatul de recunoaștere a studiilor, nu participă la departajare, aceștia urmând să ocupe ultimul loc dintre cei cu medii egale.
Departajarea prevăzută este aplicabilă și pe parcursul desfășurării examinării medicale pentru determinarea candidaților eligibili.
Contestații Admitere Școala de Poliție, Jandarmi, Pompieri – a doua sesiune 2022
În termen de 24 de ore de la postarea listei provizorii cu rezultatele obținute de candidați la probele de concurs, candidații nemulțumiți de rezultatele obținute pot depune contestație cu privire la:
erori ale grilei de corectare și/sau întrebări/subiecte aplicate din afara tematicii şi bibliografiei de concurs ori greşit formulate/care se repetă
rezultatul obținut la testul de evaluare a cunoștințelor, exclusiv pentru lucrarea proprie
înscrierea eronată a punctajelor/mediei obținute
locul ocupat eronat, pe lista provizorie cu rezultatele obținute de candidați la probele de concurs.
Candidații transmit contestația exclusiv la adresa de e-mail a unității de învățământ. Comisia de concurs postează pe site-ul oficial al unităților de învățământ adresa de e-mail la care se transmit contestațiile.
Contestațiile se soluționează în termen de 48 de ore de la expirarea termenului de depunere.
Examinarea medicală Admitere Școala de Poliție, Jandarmi, Pompieri – a doua sesiune 2022
Examinarea medicală se realizează potrivit prevederilor Ordinului m.a.i. nr. 105/2020 pentru candidații care se încadrează în numărul de locuri scoase la concursul de admitere, în ordinea descrescătoare a notelor finale, în perioada 15 decembrie 2022 – 20 ianuarie 2023.
Unitățile de învățământ transmit unităților de recrutare candidații care urmează să susțină examinarea medicală.
Rezultate finale Admitere Școala de Poliție, Jandarmi, Pompieri – a doua sesiune 2022
Sunt declarați admiși candidații care au fost declarați apt medical, în ordinea descrescătoare a notelor finale.
Rezultatele finale ale admiterii se afișează la sediul unităților de învățământ și se postează pe site-ul oficial al acestora, până la data de 25 ianuarie 2023.
ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.
Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, a anunțat vineri că Guvernul Bolojan intenționează să adopte măsuri ferme pentru combaterea neplății amenzilor și taxelor, relatează alba24.ro.
Una dintre cele mai importante propuneri este suspendarea permisului de conducere pentru șoferii care nu își achită amenzile de circulație în termen de 90 de zile.
„Permisul va putea fi restituit doar după ce se face dovada achitării tuturor obligațiilor restante. Dacă mai există datorii, permisul rămâne suspendat”, a explicat ministrul.
Reguli noi pentru radierea și cumpărarea autovehiculelor
Radierea unui vehicul va fi posibilă doar cu prezentarea unui certificat de atestare fiscală, care să confirme absența datoriilor către bugetul local.
De asemenea, cumpărarea unei mașini va fi condiționată de lipsa restanțelor fiscale ale cumpărătorului — o schimbare importantă față de situația actuală, în care doar vânzătorul trebuie să prezinte acest document.
Autorizațiile de construire, legate de plata datoriilor
Guvernul mai pregătește o măsură care va condiționa eliberarea autorizațiilor de construire de plata integrală a tuturor taxelor și amenzilor de către solicitant.
În plus, va fi introdus un cadru legal care va permite utilizarea dronelor pentru identificarea clădirilor și a suprafețelor acestora, în vederea actualizării și verificării bazei de date fiscale.
Reforma administrației locale propusă de Guvernul Bolojan. Guvernul condus de Ilie Bolojan pregătește o reformă amplă a administrației locale, care va include plafonarea numărului de angajați din primării și consilii județene, precum și limitarea numărului de polițiști locali și introducerea unei grile de salarizare unice pentru anumite localități.
Pentru primării, principalul criteriu în stabilirea numărului maxim de posturi va fi numărul de locuitori. În cazul consiliilor județene, indicatorii vor fi mai detaliați, incluzând numărul de unități administrativ-teritoriale din județ, existența unui spital județean în subordine și alți factori.
Scopul acestor măsuri este de a elimina discrepanțele actuale: în prezent, există primării cu un număr redus de angajați care funcționează eficient, dar și primării cu personal numeros, fără îmbunătățiri vizibile ale serviciilor publice.
Acolo unde personalul este supradimensionat, va fi necesară reducerea acestuia. În schimb, primăriile care au un număr redus de angajați nu vor fi afectate.
În premieră, un funcționar public va putea avea norma împărțită între două – trei primării.
”La o primărie mică, colaborarea între primării este foarte importantă. Un contabil poate rezolva problemele de contabilitate cu o jumătate de normă la primărie, o jumătate de normă la alta.
Publicitate
Mă gândesc la alte componente de colaborare între primării, inclusiv partajarea de servicii, unele primării au servicii proprii de curățenie.
Sunt situații în care nu mai avem biblioteci în rural și un bibliotecar poate lucra la două primării. Un bilbiotecar la o comună mică nu se justifică cu normă întreagă” a spus Bolojan.
Limitarea numărului de polițiști locali și reducerea suprapunerilor de competențe
Guvernul intenționează și modificarea normei privind numărul de polițiști locali. În prezent, standardul este de 1 polițist local la 1.000 de locuitori, însă această normă va fi majorată, întrucât există orașe care funcționează bine cu 1 polițist la 2.000 de locuitori, în timp ce altele depășesc limita legală din cauza constrângerilor juridice.
Se vor lua măsuri pentru a evita suprapunerile de atribuții cu Poliția Națională, inclusiv:
organizarea de dispecerate comune;
utilizarea eficientă a sistemelor de supraveghere video;
coordonarea clară a echipajelor.
Reforma administrației locale: Salarii plafonate în localitățile cu venituri insuficiente
O altă măsură esențială este stabilirea unei grile de salarizare unice pentru localitățile care nu-și pot acoperi din venituri proprii nici măcar cheltuielile de personal.
Această grilă, aplicabilă la nivel național, nu va putea fi depășită, având în vedere că statul acoperă deja, prin transferuri, o parte importantă din cheltuielile acestor administrații.
Întârzierea recalculării pensiilor are cauze obiective, printre care și implementarea în sistem a contribuției CASS pentru pensiile mai mari de 3.000 de lei, a explicat vineri ministrul Muncii, Florin Manole, în cadrul unei dezbateri organizate de IMM România, scrie alba24.ro.
”Există și un argument obiectiv pentru care se poate accepta o mică întârziere de la termenul asumat.
Argumentul obiectiv este că, între timp, Casei de Pensii i-a revenit și tema implementării în sistem a CASS-ului pentru pensiile de peste 3.000 lei.
Dar, e un termen asumat acolo de către o instituție și va trebui să-l urmărească și să-l îndeplinească”, a precizat ministrul, potrivit Agerpres.
El a mai spus că mulți dintre angajații Caselor de pensii lucrează în condiții improprii.
”Nu vreau să scuz conducerea, mai ales conducerea anterioară a Casei de Pensii, pentru ca actuala conducere are mai puțin de două luni, dar există condiții de muncă foarte proaste la unele case de pensii și este bine să se știe asta.
Publicitate
Tot discursul public despre bugetari are și exemple concrete, relevante și clare de bugetari care poate nu-și fac treaba, dar sunt sute de mii de oameni în sistemul bugetar care muncesc pe bune, care sunt competenți, care sunt serioși și care, uneori, lucrează în condiții improprii.
Să știți că pentru acești oameni cu venituri mici sau medii, condițiile vătămătoare chiar există atunci când lucrezi cu dosare de pensii vechi de zeci de ani, cu praf, cu acarieni și cu alte probleme”, a afirmat Manole.
Ministrul a menționat că s-au făcut și abuzuri cu acordarea sporului de condiții vătămătoare.
”S-au abuzat în niște birouri și au plătit oameni modești, simpli și muncitori care chiar lucrează în genul ăsta de activitate.
Mi-a scris un muzeograf, cu toate studiile făcute, cu doctorat, cu totul în specialitate, că n-are un salariu mare și că pentru el condițiile vătămătoare într-un subsol de muzeu chiar există.
Și că e frustrat că are doctorat, că are toate studiile în profesie, că lucrează de zeci de ani acolo și că este tratat la grămadă cu foarte mulți despre care se spune că nu-și fac treaba, sunt neserioși, profită și care sunt ca omul gras care stă pe mediul economic slab.
Pentru acești oameni există nedreptăți care trebuie reglate”, consideră ministrul Muncii.
Angajații caselor de pensii din țară lucrează, în prezent, la dosarele pensionarilor anticipat care au ajuns la limită de vârstă. Modulul din softul de pensii e funcțional de puțin timp, la mai bine de zece luni de la intrarea în vigoare a noii legi.
Echipa de fotbal FC Botoșani a anunțat, vineri, prin intermediul site-ului oficial, prelungirea pe o perioadă de patru ani a contractului jucătorului Narcis Ilaș, împrumutat în sezonul trecut la Ceahlăul Piatra Neamț.
‘Revenit în această vară la FC Botoșani, după împrumutul la divizionara secundă Ceahlăul Piatra Neamț, jucătorul Narcis Ilaș a semnat un angajament valabil pe 4 ani. În această vară, prin felul în care s-a pregătit în cele două stagii de pregătire centralizate ale echipei de la Putna și din Austria, Narcis Ilaș l-a convins pe antrenorul Leo Grozavu că merită să facă parte din lotul pe care acesta mizează în această a 13-a aventură consecutivă a ‘roș-alb-albaștrilor’ în prima ligă. Mult succes ‘Combi’, și la cât mai multe realizări în acest sezon în tricoul ‘roș-alb-albaștrilor”, precizează sursa citată.
Născut pe 27 martie 2007, Ilaș este un produs sută la sută al școlii botoșănene de fotbal, având și selecții la loturile naționale de juniori.
Narcis Ilaș, care este un jucător polivalent, evoluând atât în flancul drept, cât și în cel stâng, a fost integralist în meciul cu Farul Constanța, scor 1-1, din prima etapă a Superligii.
În această vară, FC Botoșani i-a mai transferat pe Sebastian Mailat (Sepsi OSK), Andrei Dumiter (FC Voluntari), Riad Suta (NK GOSK Gabela). De asemenea portarii Giannis Anestis și Luka Kukic și-au prelungit contractele cu FC Botoșani
AGERPRES