Au fost publicate condițiile în care se organizează admiterea la facultățile Academiei de Poliție în acest an iar etapele de concurs cuprind evaluarea performanței fizice, proba scrisă și examinarea medicală, relatează alba24.ro.
Anterior, candidații trebuie să fie declarați apți din punct de vedere psihologic.
Recrutările se fac de către compartimentele/responsabilii de resurse umane din cadrul
inspectoratelor de poliție
inspectoratelor pentru situații de urgență
inspectoratelor de jandarmi
penitenciare
IGPR
în funcție de specialitatea pentru care optează candidatul și domiciliul/reședința înscrise în cartea de identitate
Depunerea documentelor pentru dosarele de recrutare se face până în 2 august. Anterior se depun cererile de înscriere. La înscriere, se percepe o taxă de 450 de lei.
Academia de Poliție a publicat regulamentul de organizare a admiterii, cu regulile generale și calendar.
Publicitate
Admitere Academia de Poliție 2024. Facultăți
Academia organizează concurs de admitere în ciclul de studii universitare de licență la Facultatea de Poliţie şi Facultatea de Pompieri
Concursul de admitere se organizează pe facultăţi:
Facultatea de Poliţie:
Publicitate
domeniul de licenţă ,,Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică”, specializarea „Ordine şi siguranţă publică”, cu durata de 3 ani (180 de credite transferabile), învăţământ cu frecvenţă şi învăţământ cu frecvenţă redusă
domeniul de licenţă ,,Drept”, specializarea „Drept”, cu durata de 4 ani (240 de credite transferabile), învăţământ cu frecvenţă şi învăţământ la distanţă
Facultatea de Pompieri
domeniul de licenţă ,,Ingineria instalaţiilor”, specializarea „Instalaţii pentru construcţii-Pompieri”, cu durata de 4 ani (240 de credite transferabile), învăţământ cu frecvenţă
Admitere Academia de Poliție 2024. Condiții de înscriere
Pot participa candidați în vârstă de cel puțin 18 ani, cu cetățenie română, cu diplomă de bacalaureat sau echivalentă.
Pot participa şi absolvenţii studiilor efectuate în străinătate şi recunoscute de către Ministerul Educației.
Înscrierea se face la o singură specializare/program de studii universitare de licență din cadrul unei singure facultăți.
La forma de învăţământ cu frecvenţă redusă, programul de studii universitare de licenţă „Ordine şi siguranţă publică” al Facultăţii de Poliţie
pot participa agenţii/ subofiţerii/ maiştrii militari din M.A.I.
Înscrierile se fac la unităţile/ compartimentele de resurse umane/persoanele cu sarcini de recrutare din cadrul IPJ/ISU. Pentru specialitatea ”Penitenciare”, înscrierile se fac la structurile de resurse umane ale unităților penitenciare
Admitere Academia de Poliție 2024. Etape concurs admitere
I: proba eliminatorie de evaluare a perfomanței fizice
II: proba de evaluare a cunoștințelor
III: examinarea medicală
Admitere Academia de Poliție 2024. Calendar
22-29 iulie 2024: achitarea taxei de înscriere (candidații declarați apt psihologic)
17-18 august 2024: afișarea listei candidaților înscriși și sălilor pentru proba sportivă
20-29 august: proba de evaluare a performanței fizice și afișarea rezultatelor
31 august și 1 septembrie 2024: proba scrisă
2 septembrie 2024: afișare rezultate provizorii proba scrisă
2-3 septembrie: depunere contestații – on-line la Academia de Poliție ,,Alexandru Ioan Cuza”
4 septembrie 2024: soluționarea contestațiilor
5-27 septembrie 2024: examinarea medicală
27 septembrie 2024: rezultate definitive
29 septembrie: înmatriculare candidați ”admis”
Admitere Academia de Poliție 2024. Cine se poate înscrie fără să susțină examen
Se pot înscrie, fără susținerea probelor scrise de evaluare a cunoștințelor, pe locurile finanţate de la bugetul de stat
candidaţii care, în perioada studiilor liceale au obţinut distincţii (premiile I, II, III, menţiune) la olimpiadele şcolare naționale / internaționale recunoscute de Ministerul Educaţiei
la disciplinele din cadrul probelor de evaluare a cunoștințelor pentru facultățile la care se înscriu
copiii polițiștilor/personalului militar rănit sau decedat într-un accident de muncă ori decedat ca urmare a participării la acțiuni militare, misiuni și operații
copiii militarilor invalizi și a civililor invalizi care, potrivit legii, au participat la acțiuni militare, misiuni și operații pe teritoriul sau în afara teritoriului Statului Român
Condiția este:
să fie fost declaraţi „apt” și „promovat” (au îndeplinit baremul minimal de promovare), la proba eliminatorie de evaluare a performanței fizice și la examinarea medicală
să îndeplinească celelalte condiţii legale şi criterii specifice pentru admiterea în instituţiile de învăţământ ale MAI
Admitere Academia de Poliție 2024. Acte necesare pentru înscriere
cerere de înscriere
diploma de bacalaureat şi foaia matricolă a studiilor liceale (copii certificate/ legalizate)
Pentru candidați care au absolvit liceul în afara României, anterior 2024:
atestatul de recunoaştere a studiilor eliberat de către direcţia de specialitate din cadrul M.Ed. (copie certificată / legalizată)
diploma de bacalaureat sau echivalentă cu aceasta, în traducere legalizată
foaia matricolă din perioada studiilor liceale, în traducere legalizată.
Alte documente, după caz (dosarul de recrutare):
copie carte de identitate (pentru ce care și-au schimbat numele)
adeverință medicală și consimțământ informat
copie certificat naștere
copie certificat căsătorie (pentru ce care și-au schimbat numele)
cazierul judiciar al candidatului/extrasul de pe cazierul judiciar, solicitat de către
compartimentul cu sarcini de recrutare, pe baza consimțământului expres al candidatului
fotografie color 9/12 cm
declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare
Admitere Academia de Poliție 2024. Taxa de înscriere
Taxa de înscriere la concursul de admitere este de 450 lei.
Se achită în contul Academiei de Poliție ”Al. I. Cuza” (CF 4266472), deschis la Trezoreria Sector 1 București (cont IBAN: RO35TREZ70120F330500XXXX), după depunerea documentelor de înscriere.
Plata se face exclusiv online (virament bancar, transfer online etc.), în perioada 22-29 iulie 2024 (data operațiunii bancare).
Taxa se poate plăti și ulterior declarării ”apt” psihologic, până cel mai târziu la 30 iulie 2024 (data operațiunii bancare).
Documentul de plată a taxei de înscriere va cuprinde
CNP candidat
codul unic de identificare atribuit candidatului.
Candidații declarați apt psihologic vor face dovada plății taxei în perioada constituirii dosarului de recrutare.
După încheierea perioadei de recrutare, până cel târziu la data de 28 iulie 2024 (data operațiunii bancare), candidații care nu au făcut dovada plății taxei de înscriere nu vor putea fi înscriși la concursul de admitere.
În situații excepționale, generate de eventuale riscuri ce privesc decontările interbancare, operațiunile de plată se pot corecta până cel târziu la data de 30 iulie 2024 – data operațiunii bancare.
Taxa de înscriere la concurs nu se restituie. Excepție este situația în care candidatul solicită acest lucru, până la data și ora la care a fost programat pentru susținerea probei sportive, dacă nu se prezintă sau renunță.
Admitere Academia de Poliție 2024. Cine este scutit de plata taxei de înscriere
Sunt scutiţi de plata taxei candidaţii aflaţi într-una din situaţiile:
orfanii de unul sau de ambii părinţi
copiii personalului didactic sau didactic auxiliar, în activitate sau pensionaţi
copiii personalului din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională, în activitate/ pensionat/ decedat
candidații proveniți din sistemul de protecție socială
Admitere Academia de Poliție 2024. Evaluarea perfomanței fizice
Candidaţii se vor prezenta în locațiile stabilite, cu cartea de identitate/pașaport, cu echipamentul sportiv necesar și cu cel puțin o oră înainte de începerea probei.
Candidații pot primi calificativ ”promovat” prin notare de la 5.00 la 10.00 sau ”nepromovat”.
Nota obținută la proba de evaluare a performanței fizice trebuie să fie minimum 5 (cinci).
La proba de evaluare a performanței fizice nu se admit reexaminări, repetări sau contestaţii.
Rezultatele se publică la finalul fiecărei zile de probe.
Admitere Academia de Poliție 2024. Proba scrisă – de evaluare a cunoştinţelor
Proba de evaluare a cunoştinţelor se desfăşoară la sediile Academiei de Poliție, în locurile prestabilite.
Pentru Facultatea de Poliție:
test grilă la Istorie, Limba română, Limba străină (pentru care a optat candidatul)
testul grilă va fi chestionar cu întrebări din cele trei discipline – câte 30 de întrebări din fiecare (0,3 puncte/răspuns plus un punct din oficiu)
timpul alocat este 4 ore.
Pentru Facultatea de Pompieri
test grilă la disciplinele: Algebră şi Elemente de analiză matematică şi Fizică (Mecanică, Fizică moleculară şi Termodinamică, Electricitate
testul grilă va fi chestionar cu întrebări din cele două discipline – câte 18 întrebări din fiecare (0,5 puncte/răspuns plus un punct din oficiu)
timpul alocat desfăşurării probei este de 4 ore.
Întrebările din chestionar se întocmesc, se evaluează şi se notează separat pe discipline. Lucrările se punctează cu note de la 1 la 10.
Nota la proba scrisă trebuie să fie minimum 5 (cinci). Reprezintă media aritmetică a notelor obținute la fiecare disciplină în parte, cu două zecimale, fără rotunjire.
Nota la fiecare disciplină în parte trebuie să fie minimum 5 (cinci).
Proba scrisă. Subiecte, acces în săli, ce este interzis
Subiectele se elaborează de către comisie, cu maxim 24 ore înainte de începerea probei de evaluare a cunoştinţelor. Din setul de teste grilă se trage la sorţi, pentru fiecare facultate, varianta care se administrează candidaţilor.
Sălile de susținere a probei scrise vor fi monitorizate audio-video.
Accesul în săli se face pe baza actului de identitate.
Candidaţii nu au voie să introducă în sălile de concurs
niciun material (cărţi, caiete, însemnări etc.)
dispozitive electronice care le-ar putea servi la rezolvarea subiectelor
Pentru redactarea răspunsurilor se vor folosi numai stilouri sau pixuri cu cerneală sau pastă de culoare albastră. Se interzice folosirea altor coli de hârtie pentru ciorne decât cele ştampilate. De asemenea, sunt interzise pixurile a căror pastă se poate șterge.
Responsabilii de sală şi supraveghetorii nu au voie să dea indicaţii cu privire la modul de rezolvare a subiectelor. Vor interzice candidaţilor să se consulte între ei.
Se consideră tentativă de fraudă şi intenţia candidatului de a comunica cu ceilalţi participanţi în concurs.
La terminarea redactării răspunsului sau la expirarea timpului alocat probei, fiecare candidat predă foaia de răspuns. Semnează în borderou pentru a certifica predarea.
Pentru ca un răspuns să fie considerat corect trebuie să conţină un singur X, iar celelalte trei căsuţe să fie barate cu o linie orizontală.
Evaluarea foilor de răspuns se face, în fiecare sală de concurs, de comisia formată din doi corectori (personalul de supraveghere de la sala respectivă).
Cum se calculează media de admitere
Media de admitere este media notelor obţinute
la proba de evaluare a performanței fizice
la proba scrisă
cu două zecimale, fără rotunjire.
Media de admitere este minimum 5 (cinci).
Nota la proba scrisă se cuantifică în procentaj de 60%, iar cea de la proba de evaluare a performanței fizice se cuantifică în procentaj de 40%.
Admitere Academia de Poliție 2024. Contestații
Termenul de depunere a contestaţiei este de 24 de ore de la data şi ora afişării rezultatului cu punctajul obţinut la proba de evaluare a cunoștințelor (liste provizorii),
Contestaţiile la proba de evaluare a cunoștințelor se transmit online
la adresa admitere@academiadepolitie.ro
Se soluționează la sediul Academiei de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza.
Candidații cuprinși în listele provizorii în categoria celor care au promovat proba scrisă după soluționarea contestațiilor se prezintă la unitățile de recrutare în vederea întocmirii fișei medicale.
Admitere Academia de Poliție 2024. Departajarea candidaților cu medii egale
Pentru departajarea candidaţilor care obţin media generală egală, se aplică succesiv următoarele criterii:
Facultatea de Poliţie
nota obţinută la disciplina Limba română
nota obţinută la disciplina Istorie
nota obținută la evaluarea performanței fizice
nota obţinută la disciplina Limba străină
media celor patru ani de liceu la disciplina Limba română
media la examenul de Bacalaureat
nota obținută la disciplina Limba română în cadrul examenului de Bacalaureat
Facultatea de Pompieri
nota obţinută la disciplinele Algebră şi Elemente de Analiză Matematică
nota obţinută la discipline Fizică
nota obținută la evaluarea performanței fizice
media celor patru ani de liceu la disciplina Limba română
media la examenul de Bacalaureat
nota obținută la disciplina Limba română în cadrul examenului de Bacalaureat
Departajarea este aplicabilă și pe parcursul desfășurării examinarea medicală pentru determinarea candidaților eligibili a participa la această probă.
Examinarea medicală
Examinarea medicală se realizează pentru candidații care se încadrează în numărul de locuri scoase la concursul de admitere
în ordinea descrescătoare a mediilor obținute la proba scrisă
Academia afișează situația candidaților care au finalizat examinarea medicală, succesiv, până la completarea numărului de locuri scoase la concursul de admitere.
Rezultate finale
Sunt declarați admiși candidații care au fost declarați apt medical, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere.
Locurile rămase neocupate precum și locurile rămase libere în urma renunțării candidatului sau pierderii locului ocupat prin concurs vor fi completate
prin redistribuirea candidaţilor declaraţi „respins” la aceeaşi facultate şi specialitate
pe baza opţiunilor acestora
în ordinea strict descrescătoare a mediilor obţinute (dar nu mai mică de 5,00)
Se aplică criteriile de departajare în cazul mai multor candidaţi cu aceeaşi medie.
Rezultatele finale ale admiterii sunt aduse la cunoștința candidaților prin afișare pe site-ul oficial al Academiei
Înmatriculare
Candidaţii declaraţi ”admis” vor fi înmatriculaţi, prin Dispoziţia Comandantului (Rectorului) Academiei, în anul I de studii
la facultăţile la care au concurat, până la data începerii anului universitar.
Candidații declarați ”admis” au obligația să depună la Academie, în vederea înmatriculării, la începerea anului universitar, diploma de bacalaureat în original.
Pentru a fi înmatriculaţi în anul I de studii, candidaţii declaraţi ”admis” trebuie să depună la secretariatul facultăţii la care au concurat, odată cu cererea de înmatriculare
dovada achitării, integral sau parţial, a contravalorii studiilor superioare de lungă durată, studiilor universitare de licenţă sau echivalente acestora
dacă au beneficiat gratuit de şcolarizare în cadrul unui astfel de program de studii universitare finanţate de la bugetul de stat
sau o declaraţie din care să rezulte că nu au beneficiat de subvenţie de la bugetul de stat pentru un alt program de studii universitare de licenţă sau echivalent.
Excepție: cei care au absolvit studiile liceale în anul participării la concursul de admitere.
Un candidat poate fi admis şi înmatriculat la cel mult două programe de studii concomitent, indiferent de ciclul de studii şi de instituţiile de învăţământ care le oferă
cu condiţia ca doar pentru un singur program de studii locul să fie subvenţionat de la bugetul de stat
Admitere Academia de Poliție 2024. Specialitatea Drept – învățământ la distanță
În septembrie 2024 se organizează sesiune de admitere la programul de studii universitare de licență, specializarea ,,Drept” (240 credite transferabile), Facultatea de Poliție
forma de învățământ ,,la distanță”.
Se va desfășura sub forma unui concurs de dosare.
Sunt scoase la concurs numai locuri în regim cu taxă.
La admitere pot candida
agenții de poliție/maiștri militari/subofițerii
ofițeri de poliție/ofițeri
personal M.A.I., inclusiv absolvenți ai studiilor universitare în domeniul ordine și siguranță publică
care dețin autorizații de acces la informații clasificate
Pentru înscrierea la concursul de dosare, candidaţii vor depune la adresa de e-mail cifrid@academiadepolitie.ro următoarele documente semnate și scanate:
cererea de înscrie completată – se regăsește la adresa https://www.academiadepolitie.ro/cifrid
cartea de identitate, scanată – pdf; (pentrucei care şi-au schimbat numele, copie după hotărârea judecătorească sau alte documente privind schimbarea numelui)
diploma de bacalaureat, scanată – pdf
foaia matricolă a studiilor liceale, scanată – pdf
adeverinţă medicală, scanată– pdf, eliberată de medicul de familie care să ateste că este apt pentru a urma studii universitare de licenţă
declarație pe proprie răspundere completată, semnată și scanată, din care să rezulte că documentele transmise în format electronic sunt conforme cu originalul
Candidatul va primi e-mail cu codul unic de identificare
ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.
În perioada 23-25 iulie, la Bacău, s-a desfășurat etapa zonală a Concursurilor Serviciilor Profesioniste pentru Situații de Urgență, reunind echipele de salvatori de la Inspectoratele pentru Situații de Urgență din județele Bacău, Botoșani, Neamț, Suceava, Vaslui, Vrancea și Iași. Competiția a cuprins patru probe: „Scara de fereastră”, „Pista cu obstacole pe 100 m”, „Ștafeta 4 x 100 m” și „Realizarea dispozitivului de intervenţie la motopompă”.
Lotul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Nicolae Iorga” al județului Botoșani a obținut rezultate foarte bune, urcând pe podium la mai multe probe. Aceștia au ocupat locul I la proba pe echipe „Realizarea dispozitivului de intervenție” și locul al II-lea la probele „Ștafeta 4×100 m”, „Pista cu obstacole” și „Scara de fereastră”, terminând pe locul al II-lea în clasamentul general. De asemenea, sg. maj. Baltag Andrei din cadrul ISU Botoșani a contribuit semnificativ la aceste performanțe, obținând locul I la proba individuală „Pista cu obstacole”, un timp record al competițiilor zonale.
În competiția organizată de ISU Bacău, pompierii din cele șapte județe și-au testat abilitățile în cadrul probelor menționate, demonstrându-și profesionalismul și pregătirea temeinică.
Lotul reprezentativ al ISU Botoșani a fost format din:
1. Căpitan Adrian Gabriel Loluță – conducător de lot
2. Plutonier adjutant Sobariu Dorin – antrenor / concurent
3. Plutonier adjutant șef Dutcovschi Doru – concurent
4. Plutonier adjutant Honciuc Ionuț – concurent
5. Plutonier Ochian Andrei – concurent
6. Sergent major Baltag Andrei – concurent
7. Soldat Dascălu Bogdan – concurent
8. Soldat Roman Andrei – concurent
9. Soldat Silion Cosmin – concurent
10. Soldat Dutcovschi Eusebiu – concurent
11. Soldat Amariei Răzvan – concurent
Obiectivul fundamental al competiției este dezvoltarea și perfecționarea aptitudinilor și deprinderilor specifice necesare îndeplinirii acțiunilor de intervenție în situații de urgență. Probele sunt identice cu cele ale concursurilor sportive internaționale ale pompierilor, organizate de Comitetul Internațional de Prevenire și Stingere a Incendiilor (CTIF).
Publicitate
Punctajul obținut în cadrul tuturor etapelor zonale din țară va fi analizat, iar echipele cu cei mai buni timpi vor participa la etapa națională ce se va desfășura în perioada 20-23 august, la Piatra Neamț.
Vremea se încălzește din nou în următoarea perioadă. Vor fi maxime peste 35 de grade, mai ales în regiunile sud-vestice. Vor mai fi ploi și furtuni, însă cantitățile de precipitații vor fi mai puține până la mijlocul lunii august.
Temperaturile vor urca până la 35-36 de grade atât la începutul săptămânii viitoare, cât și în 2-6 august, în vest și sud. Apoi vor coborî brusc sub 30 de grade, pentru câteva zile.
Perioade cu ploi și furtuni sunt anunțate în 4-9 august în Transilvania și în nord-est.
Vremea în Alba în weekend 26 – 28 iulie: Revin temperaturile caniculare. Prognoza meteo pe localități din județ
După 11 august, regimul de temperatură se stabilizează la valori de 28-29 de grade în Transilvania și nord-est, respectiv 30-31 de grade în vest și sud.
Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a prezentat prognoza de vreme pentru următoarele patru săptămâni până în 26 august.
Publicitate
Vremea în săptămâna 29 iulie – 4 august
Valorile termice vor fi ușor mai ridicate decât cele specifice pentru această săptămână în regiunile sud-vestice. Vor fi și ușor mai coborâte în extremitatea de nord-est a țării, iar în rest vor fi apropiate de cele normale.
Cantitățile de precipitații vor fi deficitare în cea mai mare parte a țării, dar mai ales în regiunile intracarpatice.
Publicitate
Vremea în săptămâna 5-11 august
Temperaturile medii vor fi mai ridicate decât cele normale pentru acest interval, la nivelul întregii țări, dar mai ales în regiunile vestice și sud-vestice.
Regimul pluviometric va avea o tendință ușor deficitară în majoritatea regiunilor.
Vremea în săptămâna 12-18 august
Temperatura medie a aerului va avea valori mai ridicate decât cele normale pentru această perioadă în toate regiunile, dar mai ales în cele sudice.
Cantitățile de precipitații vor fi în general apropiate de cele normale pentru acest interval, în cea mai mare parte a țării.
Vremea în săptămâna 19-26 august
Mediile valorilor termice se vor situa peste cele specifice pentru această săptămână, pe întreg teritoriul României, dar mai ales în regiunile sudice.
Regimul pluviometric va fi în general apropiat de cel normal pentru această perioadă în regiunile estice și sud-estice, iar în rest va avea o tendință ușor deficitară.
Până la ultima modificare survenită, tarifele pentru operațiunile de arhivă erau stabilite de către Casa Națională de Pensii Publice prin Ordinul 299/29.05.2023. La acest moment prin adoptarea tacită de către Parlament, fără o dezbatere publică, prin modificarea art. 29 alin. (3) din Legea Arhivelor Naționale nr. 16/1996 republicată s-a statuat altceva, informează ADEVĂRUL. Tarifele maximale pentru operațiunile de arhivă nu vor mai fi stabilitate de Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) ca până acum, ci de Arhivele Naționale, după adoptarea tacită în Parlament a unor modificări.
„Un subiect mai puțin cunoscut și aparent de un interes mai scăzut este reprezentat de modul în care a fost modificată Legea Arhivelor Naționale, fără nicio dezbatere publică, dar având un impact semnificativ asupra rolului, atribuțiilor și efectelor asupra operatorilor economici care prestează servicii arhivistice contra cost. Aceste tipuri de servicii sunt accesate, la un moment dat, de către fiecare dintre cetățeni, fie că vorbim despre înscrisuri din arhivă în legătură cu vechimea în muncă pentru stabilirea drepturilor de pensie, fie pentru acte de stare civilă sau acte de proprietate”, avertizează sindicatul Europol.
Până la ultima modificare survenită, tarifele pentru operațiunile de arhivă erau stabilite de către Casa Națională de Pensii Publice prin Ordinul 299/29.05.2023. La acest moment prin adoptarea tacită de către Parlament, fără o dezbatere publică, prin modificarea art. 29 alin. (3) din Legea Arhivelor Naționale nr. 16/1996 republicată s-a statuat:
„Serviciile arhivistice prestate în condițiile alin. (1) de către operatorii economici autorizați în prestarea de servicii arhivistice se efectuează contra cost, pe baza unor tarife ale căror limite maxime sunt stabilite anual de către Arhivele Naționale, după consultarea operatorilor economici autorizați în prestarea de servicii arhivistice”.
Practic, arată sindicaliștii, din acest moment angajaților din Arhivele Naționale li se atribuie întreaga responsabilitate a stabilirii cuantumurilor tarifelor, iar Casa Națională de Pensii dispare din peisaj și nu mai are nicio răspundere, cum a avut până la apariția noii modificări legislative.
Publicitate
„Evident, toate aceste responsabilități nu doar că nu au venit la pachet cu drepturi salariale aferente, ci nici măcar inechitatea salarială existentă din 2017 nu a fost rezolvată între angajații structurilor județene și a structurii centrale de conducerea Ministerului Afacerilor Interne. Este foarte interesant cum modificările asupra atribuțiilor angajaților Arhivelor Naționale se realizează de pe o zi pe alta, în timp ce discriminările salariale se reportează de la un an la altul, precizându-se că nu e facil să intervii legislativ”, susțin sindicaliștii.
Mai mult, angajații Casei Naționale de Pensii, indiferent că vorbim de structuri teritoriale sau nu, beneficiază de o salarizare corectă și echitabilă, în timp ce instituția Arhivelor Naționale a rămas singura instituție în care mai persistă discriminarea salarială între aparatul central și structurile teritoriale, deși angajații serviciilor județene au făcut demersuri începând cu luna ianuarie a anului curent pentru eliminarea inechităților, dar fără vreun rezultat favorabil.