Connect with us

Administratie

Activitatea Centrului de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Botoșani, raportată în Colegiul Prefectural de joi

Publicat

Publicitate
Joi, în cadrul ședinței de Colegiu Prefectural, a fost trecută în revistă activitatea desfășurată în anul 2021 de către Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Botoșani în domeniul prevenirii consumului de droguri.
Un alt punct a vizat neregulile constatate în urma controalelor efectuate în anul 2021 la creatorii și deținătorii de documente, detaliat de Rodica Crăcană – șef serviciu, Serviciul Județean Botoșani al Arhivelor Naționale.
 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Mai multe străzi din municipiul Botoșani rămân, marți, fără apă. Anunțul Nova Apaserv

Publicat

Publicitate

În vederea efectuării lucrărilor de remediere a două avarii survenite pe conductele de alimentare cu apă cu diametrul de 200 mm, localizată pe Aleea Bucovina nr.2, respectiv cu diametrul de 100 mm localizată pe Aleea Amurgului nr. 2, S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani anunță întreruperea furnizării apei, mâine, 03 decembrie 2024.

Astfel, în intervalul orar 09:00-15:00 sunt afectați de lipsa apei consumatorii ce locuiesc în imobilele situate pe străzile: Bucovina, Viilor, Mihail Kogălniceanu, inclusiv pe Aleea Azurului, Aleea Mihail Kogălniceanu, Aleea Bucovina și Aleea Amurgului.

Pentru a evita efectele negative cauzate de lipsa apei, S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani recomandă utilizatorilor afectați să-și creeze minime rezerve de apă pentru perioada de întrerupere.

Ne cerem scuze față de abonații afectați și îi asigurăm că se va interveni cu operativitate pentru finalizarea lucrărilor, astfel încât disconfortul creat să fie cât mai redus.

Citeste mai mult

Eveniment

BEC a trimis CCR procesul verbal privind renumărarea parţială a voturilor de la primul tur

Publicat

Publicitate

Biroul Electoral Central a transmis, luni, Curţii Constituţionale procesul verbal centralizator privind consemnarea rezultatului renumărării parţiale a voturilor exprimate în primul tur al alegerilor prezidenţiale.

Potrivit procesului verbal, au fost renumărate voturile din 161 de secţii din străinătate din cele 950 organizate în diaspora, precum şi din toate secţiile de votare din ţară, cu excepţia a 4 secţii din Dolj.

Conform renumărării parţiale, Marcel Ciolacu, candidatul PSD la prezidenţiale, s-ar situa pe locul doi, după Călin Georgescu.

Situaţia după renumărarea parţială se prezintă astfel:

Călin Georgescu (independent) – 1.804.607 voturi valabil exprimate

Marcel Ciolacu (PSD) – 1.750.031 voturi valabil exprimate

Publicitate

Elena Lasconi (USR) – 1.623.482 voturi valabil exprimate.

În procesul verbal se arată că au fost primite buletine de vot de la 161 secţii de votare din străinătate, iar pentru celelalte se prefigurează să sosească treptat până în data de 9 decembrie.

Astfel, „se prefigurează sosirea în data de 02.12.2024 a unui număr de aproximativ 620.000 de buletine de vot de la secţiile de votare din Africa de Sud, Australia, Austria, Rep. Belarus, Bruxelles, Bosnia Herţegovina, Brazilia (Rio de Janeiro), Bulgaria, Canada, Rep. Cehă, Rep. P. China (Shanghai), Hong Kong, Cipru, Croaţia, Danemarca, Egipt, Elveţia, Emiratele Arabe Unite (Abu Dhabi), Estonia, Finlanda, Franţa (Lyon şi Marsilia), Germania, Grecia, India, Indonezia, Irlanda, Italia (Bologna, Milano, Torino, Trieste), Kazahstan, Kenya, Lituania, Letonia, Luxemburg, Macedonia de Nord, Marea Britanie, Mexic, Norvegia, Polonia, Portugalia, Serbia (Belgrad şi Varset), Singapore, Slovacia, Slovenia, Spania (Madrid, Barcelona, Bilbao, Sevilla, Zaragoza, Ciudad Real şi Almeria), Sri Lanka, SUA (Miami, Chicago, Washington, New York), Suedia, Thailanda, Ungaria, Vietnam, Federaţia Rusă şi Senegal”, se precizează în document.

De asemenea, în 3 decembrie vor sosi aproximativ 20.600 de buletine de vot de la secţiile de votare din Albania, Angola, Argentina, Armenia, Azerbaidjan, Chile, China (Beijing), Columbia, Coreea de Sud, Emiratele Arabe Unite (Dubai), Franţa (Marsilia şi Corsica), Georgia, Islanda, Kuweit, Liban, Malaezia, Maroc, Muntenegru, Nigeria, Pakistan, Qatar, Serbia (Zajecar), Kosovo, Siria, Spania (Castellon de la Plana), SUA (Los Angeles), Tunisia, Uruguay. În data de 4 decembrie vor mai veni aproximativ 2.500 de buletine de vot de la secţiile de votare din Australia (Sydney), SUA (Los Angeles), Turkmenistan şi Uzbekistan, iar în datele de 5 decembrie, 6 decembrie, 8 decembrie şi 9 decembrie – încă 260 de buletine de vot de la secţiile de votare din Regatul Haşemit al Iordaniei, Peru, Zimbabwe, Brazilia (Brasilia), Irak.

Totodată, Biroul Electoral Central nu a consemnat voturile valabil exprimate pentru secţiile de votare nr. 196, nr. 222, nr. 442 şi nr. 444 din judeţul Dolj, care totalizează 2.113 voturi valabil exprimate.

CCR dezbate luni cererea lui Cristian Terheş de anulare a rezultatelor primului tur al prezidenţialelor. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Documentele internaţionale de asigurare Carte Verde, valabile şi pe suport de hârtie şi în format PDF

Publicat

Publicitate

Documentele internaţionale de asigurare Carte Verde, care se vor emite cu valabilitate începând cu 1 ianuarie 2025 pentru vehicule înmatriculate/întregistrate într-unul din statele aparţinând Sistemului Carte Verde, inclusiv România, vor fi considerate valabile atât pe suport de hârtie, cât şi în format electronic PDF, informează Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) într-un comunicat postat pe site-ul propriu.

Astfel, începând cu 1 ianuarie 2025, conducătorii de autovehicule supuse obligaţiei de asigurare RCA în România pot prezenta la ieşirea din ţară documentul de asigurare internaţională Carte Verde (ca document separat sau parte a contractului de asigurare RCA) în format electronic PDF indiferent de soft-ul, hard-ul sau sistemul de operare pe care se stochează.

Documentele internaţionale de asigurare Carte Verde completate manual nu vor fi considerate valabile şi nici recunoscute în cadrul Sistemului Carte Verde, precizează Autoritatea de Supraveghere Financiară.

ASF menţionează că măsurile de mai sus au fost adoptate pe baza: deciziei Grupului de lucru al Subcomitetului de transport rutier al Comitetului de transporturi pe uscat din cadrul Comisiei economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite – cea de-a 117-a sesiune, din octombrie 2022 – ca documentele internaţionale de asigurare Carte Verde să poată fi emise nu numai pe format de hârtie, dar şi în format electronic (PDF); deciziei Adunării Generale a Consiliului Birourilor din anul 2023 în baza căreia sub autoritatea birourilor naţionale din statele care fac parte din Sistemul Carte Verde este permisă utilizarea documentelor Carte Verde atât pe suport de hârtie, cât şi în format electronic PDF indiferent de soft-ul, hard-ul sau sistemul de operare pe care sunt prezentate de deţinătorii de vehicule/conducătorii auto, începând cu 1 ianuarie 2025.

Autoritatea de Supraveghere Financiară este autoritatea naţională, înfiinţată în anul 2013 prin OUG 93/2012 aprobată prin Legea 113/2013, pentru reglementarea şi supravegherea pieţelor asigurărilor, a pensiilor private, precum şi a pieţei de capital. ASF contribuie la consolidarea cadrului integrat de funcţionare a celor trei sectoare, care însumează peste 10 milioane de participanţi. AGERPRES

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

APIA primeşte cereri iniţiale anuale de solicitare a ajutorului de stat în sectorul creşterii animalelor

Publicat

Publicitate

Cererile iniţiale anuale de solicitare a ajutorului de stat în sectorul creşterii animalelor pentru anul 2025 se pot depune în perioada 2 – 16 decembrie, inclusiv, la centrele judeţene ale Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA), respectiv al Municipiului Bucureşti pe raza cărora/căruia se află sediul social al solicitantului, informează luni instituţia, într-un comunicat.

Potrivit sursei citate, cererile trebuie avizate de Autoritatea Naţională de Zootehnie (ANZ).

Valorile maxime ale ajutorului pentru serviciile de întocmire şi menţinere a registrului genealogic al rasei sunt: 60 de lei/cap pentru rasele de animale din speciile taurine, bubaline şi ecvine; 35 de lei/cap pentru rasele de animale din speciile ovine, caprine; 100 de lei/cap pentru rasele de animale din speciile porcine.

Pentru serviciile de determinare a calităţii genetice a raselor de animale, valorile maxime ale ajutorului sunt de 140 de lei/cap în cazul testării performanţelor producţiei de lapte şi 60 lei/cap în cazul controlului producţiei de carne pentru rasele de animale din speciile taurine şi bubaline; 35 de lei/cap în cazul testării performanţelor producţiei de lapte, 35 de lei/cap în cazul producţiei de carne, 30 de lei/cap în cazul producţiilor de lână pentru rasele cu lână fină şi 36 de lei/cap în cazul producţiei de pielicele pentru rasele de animale din speciile ovine şi caprine.

Documentele privind cele două cereri vor purta sintagma „conform cu originalul”, însuşite prin semnătura solicitantului şi vor sta la baza operării/verificării datelor în aplicaţiile electronice de gestionare a ajutorului de stat şi la efectuarea verificărilor administrative ulterioare. AGERPRES

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending