Connect with us

Eveniment

Acte necesare pentru înmatriculare auto 2025: Ghid complet

Publicat

Publicitate

Acte necesare pentru înmatriculare auto 2025: Ghid complet cu pașii de urmat și taxele aferente. Pentru înmatricularea unui vehicul în 2025, este necesar să fie îndeplinite anumite condiții legale și administrative, informează alba24.ro.

Articolul de față prezintă documentele necesare, taxele aplicabile și pașii esențiali care trebuie urmați pentru a finaliza procesul de înmatriculare.

În plus, sunt incluse informații utile despre procedurile legale în caz de pierdere, furt sau deteriorare a actelor, precum și despre condițiile care pot influența desfășurarea acestui proces. 

Acte necesare pentru înmatricularea unui vehicul nou

Cererea solicitantuluiFormularul completat de persoana care dorește înmatricularea.

Dreptul de proprietate asupra vehiculului: Se va prezenta documentul care atestă că solicitantul este proprietar al vehiculului sau remorcii, în original și copie.

Publicitate

Dacă vehiculul este achiziționat prin leasing, se va depune un extras din contractul de leasing, care trebuie să conțină informații detaliate despre părțile implicate, perioada contractului, datele vehiculului și semnăturile părților.

De asemenea, se va adăuga dovada că vehiculul a fost declarat fiscal la autoritățile fiscale locale.

Actul de identitate al solicitantului: Se va prezenta actul de identitate în termen de valabilitate, în original, iar pentru persoanele juridice, documentele care atestă statutul legal al firmei, împreună cu actul de identitate al reprezentantului legal.

Dacă vehiculul va fi înmatriculat pe numele altor persoane, acestea trebuie să prezinte documentele care dovedesc dreptul lor asupra vehiculului, însoțite de acordul scris al acestora.

Cartea de identitate a vehiculului: În original

Plata certificatului de înmatriculare: Dovada plății taxei de 49 de lei, pentru eliberarea certificatului de înmatriculare.

Dacă plata se face online prin platforma SNEP-ghiseul.ro, nu mai este necesară depunerea dovezii de plată.

Plata plăcuțelor cu număr de înmatriculare: Se va dovedi plata pentru noile plăcuțe de înmatriculare, iar dacă se solicită un număr preferențial, și plata taxei pentru acest număr.

Plata se poate face prin diverse metode: internet banking, virament bancar, mandat poștal sau numerar la ghișeu.

Asigurarea RCA: Copia poliței de asigurare auto obligatorie (RCA) valabilă, pe numele proprietarului vehiculului.

Pentru vehicule din Uniunea Europeană: Dacă vehiculul este achiziționat dintr-un alt stat UE și solicitantul nu este înregistrat în scopuri de TVA, trebuie depus un certificat care atestă plata TVA-ului pentru achizițiile intracomunitare de vehicule.

Procură sau împuternicire: Dacă documentele sunt depuse de altă persoană decât de proprietar, aceasta trebuie să prezinte o procură specială autentificată de notar.

Dacă documentele sunt depuse prin avocat, va fi necesară împuternicirea avocațială și cardul de avocat sau adeverința de la barou.

Acte necesare pentru transcriere (vehicul înmatriculat anterior în România)

Pentru transcrierea unui vehicul care a fost deja înmatriculat în România, trebuie depuse următoarele documente:

  • Cererea solicitantului: formularul completat de persoana care solicită transcrierea;
  • Dreptul de proprietate asupra vehiculului;
  • Actul de identitate al solicitantului;
  • Cartea de identitate a vehiculului: originalul cărții de identitate a vehiculului;
  • Certificatul de înmatriculare anterior: se va prezenta certificatul de înmatriculare anterior al vehiculului; dacă acesta nu mai există, se poate depune o declarație de pierdere sau dovada reținerii sau declarării furtului acestuia;
  • Plăcuțele cu numărul de înmatriculare: se vor depune plăcuțele de înmatriculare emise anterior; dacă acestea nu mai există, se poate proceda ca și în cazul anterior;
  • Dovada achitării contravalorii certificatului de înmatriculare, în valoare de 49 de lei;
  • Dovada plății contravalorii noilor plăcuțe de înmatriculare și, dacă este cazul, a tarifului pentru atribuirea unui număr preferențial.

Nu este necesară plata plăcuțelor:

  • Dacă plăcuțele se transferă automat la noul proprietar, în conformitate cu legislația;
  • Dacă solicitantul optează pentru păstrarea unui număr de înmatriculare care nu a fost restricționat conform legii.

Pe lângă aceste documente, mai sunt necesare și polița de asigurare RCA (copia poliței de asigurare auto obligatorie, valabilă, pe numele proprietarului vehiculului) și procura sau împuternicirea dacă documentele sunt depuse de altă persoană decât de proprietar, potrivit dgpci.mai.gov.ro.

Acte necesare pentru transcriere (vehicul înmatriculat anterior în afara României)

Pentru transcrierea unui vehicul care a fost deja înmatriculat în afara României, trebuie depuse următoarele documente:

  • Cererea solicitantului;
  • Dreptul de proprietate asupra vehiculului;
  • Actul de identitate al solicitantului;
  • Cartea de identitate a vehiculului în original;
  • Dovada achitării contravalorii certificatului de înmatriculare, în valoare de 49 de lei;
  • Dovada plății contravalorii plăcuțelor de înmatriculare și, dacă este cazul, a tarifului pentru atribuire număr preferențial;
  • Polița de asigurare RCA, o copie;
  • Documente suplimentare pentru vehiculele provenite din UE: Dacă solicitantul nu este înregistrat în scopuri de TVA, trebuie să depună un formular emis de ANAF care atestă plata TVA pentru achizițiile intracomunitare de mijloace de transport;
  • Documentele de înmatriculare străine: Se vor depune documentele de înmatriculare eliberate de autoritățile străine, în original, precum și plăcuțele străine cu numărul de înmatriculare;
  • Procură specială, dacă documentele sunt depuse de altă persoană decât de proprietar.

Acte necesare pentru autorizare provizorie pentru circulație

  • Cererea solicitantului;
  • Polița de asigurare RCA;
  • Dreptul de proprietate asupra vehiculului;
  • Documentele de înmatriculare străine: dacă vehiculul provine dintr-un alt stat și a fost înmatriculat anterior în acel stat, se vor depune documentele de înmatriculare eliberate de autoritățile străine, în original și copie.

Mențiune: Dacă aceste documente nu sunt prezentate, autorizarea provizorie va fi acordată pentru o perioadă maximă de 5 zile, dar nu mai mult decât perioada de valabilitate a asigurării RCA.

  • Actul de identitate al solicitantului;
  • Dovada achitării contravalorii autorizației de circulație provizorie, în valoare de 13 lei;
  • Dovada achitării contravalorii plăcuțelor cu număr provizoriu;
  • Procură specială, dacă documentele sunt depuse de altă persoană decât de proprietar.

Acte necesare pentru eliberarea unui certificat de înmatriculare nou când se modifică date despre proprietar sau despre vehicul

Pentru eliberarea unui nou certificat de înmatriculare atunci când se modifică datele despre proprietar (nume, domiciliu, etc.), sunt necesare următoarele documente:

  • Cererea solicitantului;
  • Dovada înregistrării la organul fiscal competent: acest document este emis de autoritatea administrației publice locale (Direcția/Serviciul/Biroul/Compartimentul Taxe și Impozite Locale) din cadrul UAT-ului (Unitatea Administrativ-Teritorială) unde se află noul domiciliu, sediu sau reședință și conține noile date de identificare ale solicitantului;
  • Vechiul certificat de înmatriculare;
  • Plăcuțele cu numărul de înmatriculare:
  • Polița de asigurare RCA;
  • Dovada plății contravalorii certificatului de înmatriculare, în valoare de 49 de lei;
  • Actul de identitate al solicitantului;
  • Procură specială, dacă documentele sunt depuse de altă persoană decât de proprietar.

Acte necesare pentru eliberarea unui certificat de înmatriculare nou în caz că a fost pierdut, furat sau deteriorat

Pentru eliberarea unui nou certificat de înmatriculare în cazul în care certificatul de înmatriculare a fost deteriorat, furat sau pierdut, sunt necesare următoarele documente:

Cererea solicitantului, urmată de:

  • Certificatul de înmatriculare deteriorat;
  • Dacă certificatul a fost furat, se va depune dovada declarării furtului emisă de către autoritățile competente;
  • Dacă certificatul a fost pierdut, se va depune o declarație a solicitantului din care să reiasă pierderea documentului;
  • în cazul în care certificatul a fost reținut de autorități străine, se va depune dovada de reținere și dovada încetării motivelor care au stat la baza reținerii certificatului de înmatriculare, însoțite de traducerea acestora în limba română realizată de un traducător autorizat.

Alte documente necesare:

  • Dovada achitării contravalorii certificatului de înmatriculare, în valoare de 49 de lei;
  • Actul de identitate al solicitantului;
  • Procură specială, dacă documentele sunt depuse de altă persoană decât de proprietar.

Acte necesare pentru eliberarea unor plăcuțe de înmatriculare pierdute, furate sau deteriorate

Pentru eliberarea unei/unor plăci cu număr de înmatriculare reclamate ca fiind pierdute, furate sau deteriorate, sunt necesare următoarele documente:

  • Cererea solicitantului;
  • Dovada plății contravalorii plăcuței/plăcuțelor cu numărul de înmatriculare;
  • Actul de identitate al solicitantului;
  • Plăcuța/plăcuțele anterioare: se vor depune plăcuțele vechi (dacă sunt disponibile) sau, în cazul în care acestea nu mai sunt disponibile, se va depune declarația de pierdere ori dovada declarării furtului acestora emisă de autoritățile competente; sau, în cazul în care plăcuțele au fost reținute de autorități străine, se va depune dovada de reținere și dovada încetării motivelor care au stat la baza reținerii, însoțite de traducerea acestora în limba română realizată de un traducător autorizat;
  • Procură specială, dacă documentele sunt depuse de altă persoană decât de proprietar.

Acte necesare pentru înmatricularea temporară, în cazul scoaterii definitive a vehiculului din România

Pentru înmatricularea temporară a unui vehicul în cazul scoaterii definitive a acestuia din România, sunt necesare următoarele documente:

  • Cererea solicitantului;
  • Documentul care atestă dreptul de proprietate asupra vehiculului, în original și o copie;
  • Actul de identitate al solicitantului;
  • Cartea de identitate a vehiculului în original;
  • Dovada achitării contravalorii certificatului de înmatriculare;
  • Dovada plății contravalorii noilor plăcuțe cu număr de înmatriculare, în valoare de 49 de lei;
  • Copia contractului de asigurare RCA.

Pentru vehiculele din UE, dacă solicitantul nu este înregistrat în scopuri de TVA, trebuie să depună formularul „Certificat privind atestarea plății TVA” emis de ANAF sau un alt certificat similar.

  • Documentele de înmatriculare eliberate de autoritățile străine;
  • Procură specială dacă este cazul.

Cum poți păstra combinația numărului de înmatriculare

Puteți solicita păstrarea numărului de înmatriculare al autoturismului pentru înstrăinare, dacă achitați o taxă de 30 lei la ghișeul de înmatriculări înainte de transcrierea dreptului de proprietate.

Documente necesare:

  • Cererea solicitantului;
  • Actul de identitate al solicitantului sau documentele care atestă personalitatea juridică, denumirea și sediul persoanei juridice;
  • Dovada plății tarifului de 30 lei.

Taxe pentru plăcuțe cu număr de înmatriculare, atribuire număr preferențial și păstrare număr

Taxele pentru plăcuțele de înmatriculare și operațiuni:

  • 20 lei/plăcuță tip A (110 x 520mm) – pentru autovehicule (2 plăci – 40 lei);
  • 23 lei/plăcuță tip B (200 x 340mm) – pentru remorci sau vehicule 4×4;
  • 17 lei/plăcuță tip C (130 x 240mm) – pentru motociclete;
  • 45 lei/operatiune – atribuire număr preferențial (inclusiv valoarea plăcilor);
  • 30 lei/operatiune – păstrare număr de înmatriculare înainte de înstrăinare.

Plata se poate face prin internet banking, virament bancar, mandat poștal sau numerar la ghișeu.

Ce să faci dacă ai vândut un autoturism în afara României și dorești efectuarea radierii din circulație

Radierea vehiculului se face de către autoritatea care a înmatriculat vehiculul, pe baza următoarelor documente:

  • Certificatul de înmatriculare;
  • Plăcile cu număr de înmatriculare;
  • Cartea de identitate a vehiculului;
  • Certificatul de atestare fiscală;
  • Documente care dovedesc că vehiculul a fost scos definitiv din România (ex. document vamal de import/exterior, înmatriculare în străinătate).

Radierea se poate face și fără aceste documente dacă se dovedește că au fost reținute de autoritățile străine.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Esre oficial. Decontarea voucherelor de vacanță, după reguli noi: Declarație pe propria răspundere și factură de 1.600 de lei

Publicat

Publicitate

Guvernul a adoptat un noul mecanism pentru decontarea voucherelor de vacanță. Beneficiarii trebuie să prezinte o declarație pe propria răspundere, prin care confirmă că au contribuit cu suma de 800 de lei din fonduri proprii, că au utilizat și cei 800 de lei oferiți de stat și să depună o factură de minimum 1.600 de lei, care urmează să fie decontată.

Modificări esențiale în sistemul de decontare a voucherelor de vacanță:

Valoarea voucherelor și condiții de eligibilitate

– Angajații din instituțiile publice cu salarii nete de până la 8.000 lei vor beneficia de vouchere de vacanță în valoare de 800 lei.
– Voucherele pot acoperi maximum 50% din valoarea unui pachet turistic, ceea ce înseamnă că beneficiarul trebuie să achiziționeze un pachet de cel puțin 1.600 lei și să contribuie cu diferența de 800 lei din fonduri proprii

Cum se decontează voucherele de vacanță

Achiziționarea pachetului turistic: Angajatul achiziționează un pachet turistic în valoare de minimum 1.600 de lei.

Declarație pe propria răspundere: După achiziție, angajatul completează o declarație pe propria răspundere, confirmând că a contribuit cu 800 de lei din fonduri proprii și că a utilizat voucherul de 800 de lei oferit de stat.

Prezentarea facturii: Angajatul prezintă factura de minimum 1.600 de lei care atestă achiziția pachetului turistic.
Decontarea: Pe baza declarației și a facturii, angajatul primește suma de 800 de lei de la stat.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

COD GALBEN de vânt pentru județul Botoșani

Publicat

Publicitate

Nu scăpăm de vânt ! Meteorologii au actualizat prognoza și au emis o nouă atenționare meteorologică de tip cod galben de vânt, pentru județul Botoșani, valabilă mâine între orele 11:00 – 23:00. Potrivit acestora, vântul va prezenta intensificări cu viteze de 50…60 km/h.

Pentru a preveni situațiile de urgență, recomandăm cetățenilor respectarea următoarelor măsuri:

✔ fiți prudenți atunci când vă aflați pe stradă și evitați deplasarea în zone cu panouri publicitare, copaci sau stâlpi de electricitate care ar putea fi doborâți;

✔ nu treceți prin dreptul clădirilor aflate în construcție sau care prezintă elemente arhitectonice ce pot fi smulse de vânt și nu vă adăpostiți aproape de construcții improvizate;

✔ parcați autoturismele la distanță sigură față de copaci sau stâlpi de electricitate;

✔ îndepărtați copacii sau ramurile uscate care, pe timpul unei furtuni, ar putea cădea şi provoca victime sau pagube materiale;

Publicitate

✔ nu atingeți firele căzute la pământ.

Reamintim faptul că, în condiții de vânt puternic, folosirea focului deschis în gospodării este foarte periculoasă, fiind interzisă. Vântul poate propaga focul, într-un timp foarte scurt, la locuințe, anexe gospodărești, păduri, rețele de electricitate etc.

Pentru a preveni incendiile, nu trebuie aruncate resturi de țigară sau bețe de chibrit aproape de căpițele de fân sau de locurile în care sunt depozitate furaje, lemne de foc, substanțe inflamabile sau alte materiale combustibile și nici pe terenuri cu vegetație uscată.

Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență sau alte date utile despre manifestarea fenomenelor meteorologice periculoase pot fi obținute prin accesarea portalului fiipregatit.ro sau prin intermediul aplicației DSU, care poate fi descărcată gratuit din Google Play Store și AppStore.

Citeste mai mult

Eveniment

Paște 2025: Când se prepară cozonacii și pasca de sărbători. Rețete și recomandări

Publicat

Publicitate

Paștele 2025: Care este momentul potrivit pentru prepararea cozonacilor și a pascăi. Joia Mare – o zi cu semnificație profundă în Săptămâna Patimilor. În această zi, credincioșii participă la denii, unde sunt evocate evenimente esențiale, precum Cina cea de Taină, scrie alba24.ro.

Tot în această zi, gospodinele vopsesc ouăle, de regulă în roșu – simbol al sângelui lui Hristos – și prepară pasca, cozonacul și alte bucate tradiționale. Joia Mare este, de asemenea, ultima zi în care se pomenesc morții.

Familiile vor continua pregătirile pentru masa de Paște sâmbătă. Așadar, cozonacii, pasca, drobul de miel și alte mâncăruri de sărbători pot fi pregătite joi sau sâmbătă.

Rețete de Paște 2025. Cozonaci cu nucă – varianta 1

Unele dintre preparatele tradiționale pregătite de sărbători sunt cozonacii. O rețetă este prezentată de Sanda Marin, pentru Mediafax.

Ingrediente:

1 kg făină, 7 gălbenusuri, 4 albusuri, 300 g zahăr, 250 g unt (80% grăsime), 2 linguri ulei, lapte cât se cere, (circa 1/2 litru), 1 lingură rom, vanilie, 50 g drojdie, 1 linguriţă rasă de sare, 100 – 200 g stafide (după gustul fiecăruia).

Publicitate

Mod de preparare:

Se înmoaie drojdia cu puţin lapte călduţ și o bucăţică de zahăr. Se opăresc într-o oală mică 3—4 linguri de făină cu puţin lapte clocotit, amestecând bine. Când s-a răcorit, se amestecă cu drojdia și apoi se bate bine până se fac bășici mari. Se presară puţină făină, se acoperă cu un servet si se pune la un loc cald să crească.

În acest timp, se freacă gălbenușurile, întâi cu sare, ca să-se închidă la culoare, apoi cu zahărul tos sau zahăr pudră cernut printr-o sită fină.

Când plămădeala a crescut destul, se toarnă peste restul de făină cernută într-un vas larg si ţinut la cald. Se amestecă adăugând gălbenuşurile, puţin lapte călduţ si albusurile bătute spumă. Se frământă cel puţin o jumătate de oră, aducând aluatul de pe margini spre mijloc. Se pune uleiul, romul, puţin câte puţin, untul topit, cald. Dacă aluatul pare prea tare, se mai adaugă puţin lapte călduţ. La frământat se adăugă şi stafidele, după ce au fost alese, spălate şi şterse întrun şervet.

Se adună aluatul în vas, se acoperă cu un prosop uşor, se asază la cald şi se lasă să crească circa două-trei ore.

Când a crescut destul, se unge mâna cu unt, se iau bucăţi din el, se împletesc pe masa de aluat presărată cu făină și se pun în forme unse cu unt. Aluatul nu trebuie să ajungă la jumătatea formei. Se mai lasă să crească tot la cald, se unge cu ou, se presară deasupra zahăr tos şi nuci sau stafide. Se pun la copt la foc potrivit şi se ţin circa o oră. Când sunt gata, se scot din forme şi se lasă să se răcorească.

Rețete de Paște 2025. Cozonaci cu nucă – varianta 2

Ingrediente:

600 g făină, 1 cească lapte, 2 ouă întregi, 2 gălbenuşuri, 1/2 linguriţă sare, 140 g unt proaspăt, 2 linguri zahăr, 20 g drojdie, vanilie. Umplutura: 500 g nuci măcinate, 350 g zahăr pudră, un praf de sare, 1/2 cească lapte.

Mod de preparare:

Se înmoaie drojdia cu o linguriţă de zahăr şi puţin lapte călduţ. Se freacă untul spumă cu două linguri de zahăr. Se cerne într-un vas larg făina, se face loc la mijloc şi se toarnă plămădeală, o cească de lapte, două ouă întregi si două gălbenusuri frecate cu 1/2 linguriţă de sare; se frământă, adăugând şi untul frecat spumă, până face aluatul băşici şi se desprinde de pe mână. Coca trebuie să fie ceva mai tare decât la cozonacul obişnuit (simplu). Se lasă să crească.

Umplutura:

Se amestecă nucile măcinate cu zahărul pudră şi cu un vârf de linguriţă de sare. Se opăreşte cu 1/2 ceaşcă de lapte clocotit şi se freacă până se face pasta potrivit de consistentă (dacă este necesar, se mai adaugă lapte, dar cu grijă, deoarece pasta devine uşor prea moale). Aluatul crescut se desparte în două, se întinde prima foaie pe masa presărată cu făină, deasupra se întinde jumătate din nucă, într-un strat cât mai egal, se rulează şi se pune în forma  unsă cu unt. Acelaşi lucru se repetă cu a doua bucată de aluat. Se ung cu ou si se dau imediat la cuptor, fără să se lase aluatul în formă să crească, deoarece se fac goluri între nucă şi aluat. Se coace la foc potrivit.

Rețete de Paște 2025: pască cu brânză

Ingrediente: 400 g aluat de cozonac, unt pentru uns tava.

Umplutura: 500 g brânză de vaci, 3 ouă, 100 g zahăr, 50 g unt (80% grăsime), 40 g făină, 1 cească lapte, 1 linguriţă esenţă vanilie, coajă de lămâie, 25 g stafide, 1/2 linguriţă sare.

Din aluatul de cozonac se întinde o foaie groasă de circa 0,5 cm şi de forma tăvii în care se coace. Se unge tava cu unt, se asază foaia de aluat pe fund. Din alte două bucăţi se fac pe masa de aluat suluri de grosimea creionului, se împletesc şi se asază de jur împrejur, lipite de marginea tăvii, apăsând capetele, ca să se unească între ele. Se lasă să crească.

Se freacă împreună brânza cu untul si zahărul. Se adaugă ouăle pe rând, sare, apoi făina si laptele. La urmă se pune vanilia, coaja de lămâie si stafidele alese si spălate. Se toarnă în formă. Se ung cu ou atât aluatul, cât si brânza si se dă la cuptor. Când este gata, se scoate din formă după ce s-a răcit.

Rețete de Paște 2025: pască fără aluat

Ingrediente: 600g de brânză de vaci, 500 g de smântână grasă, 6 ouă; 150 g de unt, 150 g de zahăr, 50 g faină, 50 g de griş, 100 g stafide, coaja rasă de la o lămâie/portocală

Mod de preparare: Sparge ouăle şi amestecă-le cu mixerul. Topeşte untul într-o crăticioara pe foc, fără ca acesta să-şi schimbe culoarea. Adaugă zahărul şi untul şi mixează bine totul. Adaugă smântana, făina şi grişul. La final incorporează cu atenţie, la o viteză mică, branza, stafidele şi coaja rasă de lămâie sau portocală.

Toarnă compoziţia într-o tavă rotundă cu fundul detaşabil, unsă cu unt şi tapetată cu făină. Coace pasca 40-45 de minute în cuptorul încins la 180 de grade Celsius. Lasă pasca să se răcească la temperatura camerei.

Rețete de Paște 2025: Pască italiană cu orez

Ingrediente:

Aluatul: 570 de grame de făină, o lingură de praf de copt, 60 de grame de unt, o jumătate de cană de zahăr, 3 ouă, două pliculeţe de vanilie;

Umplutura: o cană de apă, o jumătate de cană de orez, un litru de lapte, o cutie de 425 de grame de brânză ricotta, o cană şi jumătate de zahăr, o lingură de suc de lămâie, coaja rasă de la o lămâie, 6 ouă

Mod de preparare:

Într-un bol, amestecaţi făina cu praful de copt. În alt bol mai mare, amestecaţi cu mixerul untul cu jumătate de cană de zahăr, până ce compoziţia devine pufoasă. Adăugaţi pe rând ouăle şi vanilia. Treptat, adăugaţi făina, pentru a obţine un aluat moale. Împărţiţi aluatul în două şi formaţi două mingi. Întindeţi fiecare minge de aluat pe o suprafaţă de lucru presărată cu făină, în formă de disc, astfel încât să încapă într-o formă de copt cu diametrul de 25 de centimetri.

Puneţi discurile de aluat în forme şi daţi la frigider.

Daţi apa în clocot într-o oală şi adăugaţi orezul. Daţi focul mai mic, acoperiţi oala cu un capac şi fierbeţi 20 de minute. Adăugaţi laptele şi fierbeţi ingredientele, amestecând încontinuu, până când amestecul se îngroaşă. Apoi luaţi oala de pe foc şi lăsaţi să se răcească.

Încălziţi cuptorul la 165 de grade Celsius.

După aceea, amestecaţi într-un bol brânza ricotta, zahărul, sucul şi coaja de lămâie şi 6 ouă, până ce obţineţi o compoziţie omogenă şi spumoasă. Adăugaţi amestecul rece cu orez şi amestecaţi până ce ingredientele se omogenizează. Turnaţi amestecul în forma de tartă, apoi acoperiţi-o cu discul de aluat din cealaltă formă.

Coaceţi pasca în cuptorul preîncălzit până ce aluatul de deasupra capătă o culoare aurie, aproximativ 60 de minute, apoi lăsaţi să se răcească pe un grătar.

Citeste mai mult

Eveniment

Moartea celor doi medici și a unui brancardier, angajați la un spital din Iași, bagă în priză inspectorii de Muncă

Publicat

Publicitate

Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Iași va demara ample controale în toate spitalele din județ pentru a verifica respectarea legii securității și sănătății în muncă.

‘Noi, ca Inspectorat Teritorial de Muncă, ne-am propus ca anul acesta să facem controale ample în spitale, controale privind securitatea și sănătatea în muncă, condițiile de muncă și controalele de fond privind relațiile de muncă, având în vedere anumite riscuri’, a declarat joi, pentru AGERPRES, inspectorul șef al ITM Iași, Costel Grojea.

Un prim control este deja în desfășurare la Spitalul ‘Sf. Spiridon’ din Iași, după ce conducerea ITM afirmă că s-a autosesizat în urma informațiilor apărute în spațiul public privind decesele a trei persoane – doi medici rezidenți și un brancardier.

‘Vom face un control mai amplu privind respectarea regulilor din Legea 319/2006, legea securității și sănătății în muncă’, a declarat Costel Grojdea.

El a adăugat că de la Spitalul ‘Sf. Spiridon’ nu au fost primite sesizări în ultimul an.

‘Din zona Spitalului ‘Sf Spiridon’ nu am avut sesizări în ultimul an. Din alte spitale au fost sesizări în ceea ce privește condițiile de muncă și relațiile de muncă. Nu au fost multe’, a afirmat Grojdea.

Publicitate

Declarația a fost făcută în contextul în care, la Spitalul Clinic Județean de Urgență ‘Sf. Spiridon’ Iași, doi medici rezidenți la Institutul de Gastroenterologie și Hepatologie, în vârstă de 28 și 31 de ani, au murit la interval de aproximativ două săptămâni, în localități diferite, din cauze diferite.

Unul dintre medicii rezidenți decedați este George Ștefan Tilă, în vârstă de 31 de ani, din municipiul Bârlad. Medic rezident în anul V fiind, acesta trebuia să facă gărzi la secția Medicină internă de la Spitalul ‘Elena Beldiman’ din luna martie. Acesta a murit la câteva zile după prima gardă, pe 28 martie.

Cel de-al doilea caz de deces înregistrat în rândul rezidenților de la Institutul de Gastroenterologie și Hepatologie este al lui Emanuel Mirel Luca, în vârstă de 28 de ani, din localitatea Darabani, județul Botoșani. Acesta a fost găsit mort, duminică, într-un apartament din Iași în care locuia cu chirie.

În urmă cu două zile, un brancardier în vârstă de 52 de ani, care lucra la același spital, a făcut infarct la scurt timp după ce a ieșit din tură.

După moartea celor doi, mai mulți rezidenți din cadrul Institutului de Gastroenterologie și Hepatologie au postat pe grupurile de socializare mesaje conform cărora sunt suprasolicitați, iar programul de lucru nu este respectat. AGERPRES

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending