Connect with us
Publicitate

Actualitate

A publicat proiectul Ordonanței de Urgență privind facilităţile fiscale acordate celor care-și plătesc datoriile către stat

Publicat

Publicitate

Ministerul Finanţelor a publicat proiectul Ordonanței de Urgență privind facilităţile fiscale acordate celor care-și plătesc datoriile către bugetul sau achită în avans taxele curente. Prin acest proiect, Ministerul Finanțelor estimează  că va încasa suplimentar aproximativ 9 miliarde de lei, din care se scade impactul bonificaţiei, evaluat la 1,1 miliarde de lei.

Documentul pus în transparență pe pagina Ministerului Finanțelor Publice propune, între altele, anularea tuturor accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare principale datorate bugetului general consolidat, restante la data de 31 august 2024 inclusiv, administrate de ANAF, în anumite condiţii.

Anularea se face în baza unei cereri în care solicitantul de obligă să achitate datoriile până în 25 noiembrie.

”În acest sens, se adoptă anularea accesoriilor pentru toate categoriile de debitori, cum ar fi persoane fizice sau juridice, indiferent de forma de proprietate, asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică, persoane fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere, unităţi administrativ-teritoriale sau subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti ori instituţii publice”, propune Ministerul Finanţelor.

Se propun următoarele facilităţi fiscale:

A. Anularea tuturor accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare principale datorate bugetului general consolidat, restante la data de 31 august 2024 inclusiv, administrate de ANAF, cu următoarele condiţii: – stingerea până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024, a obligaţiilor bugetare principale restante la 31 august 2024 inclusiv; – stingerea până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024, a obligaţiilor bugetare principale şi accesorii administrate de organul fiscal central cu termene de plată cuprinse între data de 1 septembrie 2024 şi data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024; – depunerea tuturor declaraţiilor fiscale, potrivit vectorului fiscal, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024; – depunerea, până la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, a cererii de anulare a accesoriilor, sub sancţiunea decăderii.

B. Anularea tuturor accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare principale, declarate suplimentar de debitor prin declaraţie rectificativă, cu scadenţă anterioară datei de 31 august 2024 inclusiv, administrate de ANAF, cu următoarele condiţii: – declaraţia rectificativă să fie depusă începând cu data de 1 septembrie 2024 până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024; – obligaţia individualizată în declaraţia rectificativă să fie stinsă până la aceeaşi dată; – stingerea până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024, a obligaţiilor bugetare principale şi accesorii administrate de organul fiscal central cu termene de plată cuprinse între data de 1 septembrie 2024 şi data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024; – depunerea tuturor declaraţiilor fiscale, potrivit vectorului fiscal, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024 ; – depunerea cererii de anulare a accesoriilor până la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, sub sancţiunea decăderii.

Publicitate

C. Anularea tuturor accesoriilor, aferente obligaţiilor bugetare principale cu scadenţe anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv şi stinse până la această dată, cu următoarele condiţii: – obligaţiile bugetare principale cu scadenţe anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv, au fost stinse până la această dată; – stingerea până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024, a obligaţiilor bugetare principale şi accesorii administrate de organul fiscal central cu termene de plată cuprinse între data de 1 septembrie 2024 şi data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024; – depunerea tuturor declaraţiilor fiscale, potrivit vectorului fiscal, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024; 8 – depunerea cererii de anulare a accesoriilor până la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, sub sancţiunea decăderii. Astfel, prin măsura propusă se permite anularea accesoriilor aferente unor obligaţii bugetare principale ce au fost stinse până la data de 31 august 2024 inclusiv, dacă aceste accesorii sunt calculate prin acte administrativ fiscale comunicate de organul fiscal.

D. Anularea tuturor accesoriilor, aferente obligaţiilor bugetare principale cu scadente anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv, stabilite prin decizie de impunere emisă ca urmare a controlului fiscal, care este în curs de derulare la data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă, cu următoarele condiţii: – diferenţele de obligaţii bugetare principale să fie achitate în termenul de plată stabilit prin decizia de impunere; – cererea de anulare a accesoriilor să fie depusă în 90 de zile de la data comunicării deciziei de impunere, sub sancţiunea decăderii.

ANULAREA UNOR OBLIGAŢII FISCALE PRINCIPALE ÎN CAZUL PERSOANELOR FIZICE

O altă facilitate fiscală prevede ca în cazul debitorilor, persoane fizice, inclusiv cele care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere şi care înregistrează obligaţii bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv în cuantum mai mic de 5.000 lei inclusiv, stinse în procent de 50% până la data depunerii cererii de anulare, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024, să se acorde: – anularea unui procent de 50 % din obligaţiile bugetare principale, restante la data de 31 august 2024 inclusiv; – anularea dobânzilor, penalităţilor şi a tuturor accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare principale, restante la data de 31 august 2024 inclusiv. Prin această măsură fiscală se are în vedere impulsionarea achitării voluntare de către contribuabili persoane fizice, a obligaţiilor fiscale cu o valoare nesemnificativă, ţinând cont de faptul că statul român trebuie să-şi axeze atenţia asupra celor care prezintă un risc fiscal ridicat de neplată din perspectivă bugetară. În acest context, la data de 31 iulie 2024, un număr de 705.432 contribuabili persoane fizice, înregistrează obligaţii fiscale principale restante sub plafonul de 5.000 lei, în cuantum de 0,6 mld. lei, din care 0,45 mld. lei reprezintă obligaţii fiscale principale, iar 0,15 mld. lei reprezintă obligaţii fiscale accesorii.

Publicitate

CORDAEA BONIFICAŢIILOR FINANCIARE

În cazul grupului fiscal, bonificaţia se aplică la impozitul pe profit anual declarat de persoana juridică responsabilă. Bonificaţia se acordă din oficiu de către organul fiscal central, prin emiterea unei decizii şi în situaţia respectării condiţiilor prevăzute de actul normativ. Sumele care fac obiectul bonificaţiei nu se restituie, ci se utilizează pentru compensarea cu obligaţiile fiscale ale contribuabilului în conformitate cu prevederile art. 167 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.

Prin excepţie, obligaţiile fiscale care fac obiectul bonificaţiei, pentru care se împlineşte termenul de prescripţie a dreptului de a cere restituirea, se restituie potrivit art. 168 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, dacă acestea nu au fost compensate cu alte obligaţii bugetare. Bonificaţia nu se aplică în cazul în care la sfârşitul anului fiscal 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, contribuabilii datorează impozit minim pe cifra de afaceri, potrivit art. 181 din Legea 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare. Această măsură fiscală are în vedere faptul că obligaţia fiscală reprezentând impozit pe profit/impozit pe veniturile microîntreprinderilor, declarată anual, are un impact financiar semnificativ pentru

contribuabili, din perspectiva lichidităţilor financiare pe care trebuie să le deţină în vederea respectării termenului legal de plată.

Proiect Ordonanță de urgență pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative
Nota de fundamentare

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Zboruri regulate între București și Suceava, lansate de Bees Airlines

Publicat

Publicitate
Începând cu 11 octombrie 2024, compania aeriană #BeesAirlines (România) va opera zboruri comerciale regulate între București și Suceava, cu aeronave de tip Airbus A320. 
Zborurile vor fi disponibile în fiecare zi de luni și vineri, oferind pasagerilor o nouă opțiune de călătorie între cele două orașe.
Prețurile biletelor încep de la doar 35 euro/sens, iar acestea pot fi rezervate direct de pe site-ul companiei: https://beesromania.aero/en

Citeste mai mult

Eveniment

Fetiță de 13 ani, căutată de familie! Sunați la 112, dacă aveți informații

Publicat

Publicitate

Polițiștii botoșăneni efectuează verificări pentru localizarea unei minore, de 13 ani, din municipiul Botoșani.

Minora a părăsit domiciliul în această după amiază, fără a preciza unde merge, iar din acel moment nu a mai putut fi contactată și nici ea nu a luat legătura cu familia.

Podariu Anastasia Alexandra are următoarele semnalmente: aproximativ 1,70 m înălțime, 50 de kg, ochi căprui, ochi căprui, păr șaten lung.

Vestimentație: blugi de culoare neagră, hanorac lung de culoare neagră,.adidași albi cu inscripția “Nike”.

“Rugăm cetățenii care dețin informații cu privire la această persoană să apeleze 112 sau să se adreseze celei mai apropiate unități de poliție!”, au transmis polițiștii de la Botoșani.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Lângă noi: Iulius Mall Suceava va avea cea mai mare suprafață de retail din nordul țării. Branduri de fashion, centru de fitness

Publicat

Publicitate

Iulius Mall Suceava va avea cea mai mare suprafață de retail din nordul țării, de peste 60.000 mp, după lucrările de extindere începute recent. Noua zonă comercială va completa actualul shopping mall cu branduri internaționale de modă în premieră regională, restaurante, cafenele, gelaterii, locaţii de tip drive thru, un centru de fitness, spaţii verzi şi mai multe locuri de parcare. Investiţia este estimată la 40 de milioane de euro şi va fi finalizată în prima jumătate a anului viitor, scrie newsbucovina.ro.

Iulius Mall Suceava, parte a reţelei naţionale operată de companiile IULIUS şi Atterbury Europe, îşi reconfirmă statutul de cel mai mare centru de shopping şi timp liber din nordul ţării printr-o nouă zonă comercială, aflată acum în plin proces de amenajare. Mall-ul este o destinație pentru întreaga familie, loc de cumpărături, socializare şi distracție.

Proiectul va aduce noutăţi de retail pe o suprafaţă de 14.500 mp şi presupune atât crearea de spaţii suplimentare, cât şi reconfigurarea şi reamenajarea unor zone existente ale mall-ului deschis în anul 2008. Clienţii Iulius Mall Suceava vor descoperi aici mai multe concepte moderne de shopping și dining, printre care department stores şi branduri de fashion accesibile, unele cu primele lor magazine din regiune, restaurante şi terase în aer liber, cafenele, gelaterii şi un centru de fitness.

„Iulius Mall Suceava este, de 16 ani, alegerea preferată a numeroşi locuitori din nordul ţării în materie de cumpărături şi petrecere a timpului liber. Prin acest nou demers suntem convinşi că ne vom menţine în topul preferinţelor pentru că ne concentrăm să includem în noul mix brandurile pe care ştim că sucevenii şi le doresc în oraşul lor. În curând, vom anunţa şi primele nume mari. Totodată, adăugăm noi profile şi servicii, cum sunt centrul de sport şi fitness şi locaţiile de tip drive thru. Extinderea va amplifica statutul mall-ului ca destinație regională, va atrage mai mulți vizitatori și noi afaceri, stimulând economia locală”, a declarat Eduard Marcu, Shopping Center Manager Iulius Mall Suceava.

Proiectul prevede şi suplimentarea locurilor de parcare de la 1.350 la peste 2.400, precum şi amenajarea a 25 de staţii duble de încărcare pentru maşini electrice. De asemenea, se vor adăuga noi zone de acces în mall conectate la locurile de parcare create, dar şi amenajări peisagistice ambientale şi spaţii verzi. Lucrările de construcţie şi amenajare urmează a fi finalizate în prima jumătate a anului 2025.

Iulius Mall Suceava face parte din reţeaua naţională cu acelaşi nume, deţinută de companiile IULIUS şi Atterbury Europe. Inaugurat în anul 2008, mall-ul include peste 170 de magazine, cel mai mare multiplex cinema din nordul țării, cu 8 săli, food court cu peste 1.200 de locuri, locuri de joacă pentru copii, hypermarket, club de bowling și biliard.

Publicitate
, scrie

Citeste mai mult

Eveniment

Modificări la indemnizația de hrană a bugetarilor: A fost exclusă din baza de calcul a indemnizației de concediu

Publicat

Publicitate

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a decis, luni, că indemnizaţia de hrană nu trebuie inclusă în baza de calcul a indemnizaţiei de concediu de odihnă a personalului contractual plătit din fonduri publice şi a funcţionarilor publici, scrie alba24.ro.

Instanţa supremă a admis un recurs în interesul legii formulat de Curtea de Apel Braşov.

„Indemnizaţia de hrană reglementată de art.18 din Legea-cadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, nu intră în baza de calcul al indemnizaţiei de concediu de odihnă cuvenită personalului contractual plătit din fonduri publice şi funcţionarilor publici. Obligatorie, potrivit dispoziţiilor art. 517 alin. (4) din Codul de procedură civilă”, se menţionează pe site-ului Instanţei supreme.

Curtea de Apel Braşov a solicitat ICCJ să se pronunţe asupra următoarei probleme de drept, soluţionată diferit de instanţe: „Dacă – în interpretarea şi aplicarea art.150 din Codul muncii, art.7 din HG nr.250/1992, art.22 din OG nr.6/2007, art.23 din OG nr. 10/2008 – indemnizaţia de hrană, reglementată de art.18 din Legea nr. 153/2017, intră în baza de calcul a indemnizaţiei de concediu de odihnă cuvenită personalului contractual plătit din fonduri publice şi funcţionarilor publici”.

Problema de drept a creat practică judiciară divergentă la nivelul instanţelor naţionale, inclusiv la nivelul secţiilor civile şi de contencios administrativ ale Curţii de Apel Braşov, scrie Agerpress.

Publicitate

Punctul de vedere al Colegiului de conducere al Curţii Braşov a fost în sensul că indemnizaţia de hrană nu trebuie inclusă în baza de calcul a indemnizaţiei de concediu de odihnă a personalului contractual plătit din fonduri publice şi a funcţionarilor publici.

Ca urmare, a sesizat ICCJ cu recursul în interesul legii pentru clarificarea problemei de drept.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending