Connect with us

Actualitate

A publicat proiectul Ordonanței de Urgență privind facilităţile fiscale acordate celor care-și plătesc datoriile către stat

Publicat

Publicitate

Ministerul Finanţelor a publicat proiectul Ordonanței de Urgență privind facilităţile fiscale acordate celor care-și plătesc datoriile către bugetul sau achită în avans taxele curente. Prin acest proiect, Ministerul Finanțelor estimează  că va încasa suplimentar aproximativ 9 miliarde de lei, din care se scade impactul bonificaţiei, evaluat la 1,1 miliarde de lei.

Documentul pus în transparență pe pagina Ministerului Finanțelor Publice propune, între altele, anularea tuturor accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare principale datorate bugetului general consolidat, restante la data de 31 august 2024 inclusiv, administrate de ANAF, în anumite condiţii.

Anularea se face în baza unei cereri în care solicitantul de obligă să achitate datoriile până în 25 noiembrie.

”În acest sens, se adoptă anularea accesoriilor pentru toate categoriile de debitori, cum ar fi persoane fizice sau juridice, indiferent de forma de proprietate, asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică, persoane fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere, unităţi administrativ-teritoriale sau subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti ori instituţii publice”, propune Ministerul Finanţelor.

Se propun următoarele facilităţi fiscale:

A. Anularea tuturor accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare principale datorate bugetului general consolidat, restante la data de 31 august 2024 inclusiv, administrate de ANAF, cu următoarele condiţii: – stingerea până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024, a obligaţiilor bugetare principale restante la 31 august 2024 inclusiv; – stingerea până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024, a obligaţiilor bugetare principale şi accesorii administrate de organul fiscal central cu termene de plată cuprinse între data de 1 septembrie 2024 şi data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024; – depunerea tuturor declaraţiilor fiscale, potrivit vectorului fiscal, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024; – depunerea, până la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, a cererii de anulare a accesoriilor, sub sancţiunea decăderii.

B. Anularea tuturor accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare principale, declarate suplimentar de debitor prin declaraţie rectificativă, cu scadenţă anterioară datei de 31 august 2024 inclusiv, administrate de ANAF, cu următoarele condiţii: – declaraţia rectificativă să fie depusă începând cu data de 1 septembrie 2024 până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024; – obligaţia individualizată în declaraţia rectificativă să fie stinsă până la aceeaşi dată; – stingerea până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024, a obligaţiilor bugetare principale şi accesorii administrate de organul fiscal central cu termene de plată cuprinse între data de 1 septembrie 2024 şi data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024; – depunerea tuturor declaraţiilor fiscale, potrivit vectorului fiscal, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024 ; – depunerea cererii de anulare a accesoriilor până la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, sub sancţiunea decăderii.

Publicitate

C. Anularea tuturor accesoriilor, aferente obligaţiilor bugetare principale cu scadenţe anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv şi stinse până la această dată, cu următoarele condiţii: – obligaţiile bugetare principale cu scadenţe anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv, au fost stinse până la această dată; – stingerea până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024, a obligaţiilor bugetare principale şi accesorii administrate de organul fiscal central cu termene de plată cuprinse între data de 1 septembrie 2024 şi data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024; – depunerea tuturor declaraţiilor fiscale, potrivit vectorului fiscal, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024; 8 – depunerea cererii de anulare a accesoriilor până la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, sub sancţiunea decăderii. Astfel, prin măsura propusă se permite anularea accesoriilor aferente unor obligaţii bugetare principale ce au fost stinse până la data de 31 august 2024 inclusiv, dacă aceste accesorii sunt calculate prin acte administrativ fiscale comunicate de organul fiscal.

D. Anularea tuturor accesoriilor, aferente obligaţiilor bugetare principale cu scadente anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv, stabilite prin decizie de impunere emisă ca urmare a controlului fiscal, care este în curs de derulare la data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă, cu următoarele condiţii: – diferenţele de obligaţii bugetare principale să fie achitate în termenul de plată stabilit prin decizia de impunere; – cererea de anulare a accesoriilor să fie depusă în 90 de zile de la data comunicării deciziei de impunere, sub sancţiunea decăderii.

ANULAREA UNOR OBLIGAŢII FISCALE PRINCIPALE ÎN CAZUL PERSOANELOR FIZICE

O altă facilitate fiscală prevede ca în cazul debitorilor, persoane fizice, inclusiv cele care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere şi care înregistrează obligaţii bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv în cuantum mai mic de 5.000 lei inclusiv, stinse în procent de 50% până la data depunerii cererii de anulare, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024, să se acorde: – anularea unui procent de 50 % din obligaţiile bugetare principale, restante la data de 31 august 2024 inclusiv; – anularea dobânzilor, penalităţilor şi a tuturor accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare principale, restante la data de 31 august 2024 inclusiv. Prin această măsură fiscală se are în vedere impulsionarea achitării voluntare de către contribuabili persoane fizice, a obligaţiilor fiscale cu o valoare nesemnificativă, ţinând cont de faptul că statul român trebuie să-şi axeze atenţia asupra celor care prezintă un risc fiscal ridicat de neplată din perspectivă bugetară. În acest context, la data de 31 iulie 2024, un număr de 705.432 contribuabili persoane fizice, înregistrează obligaţii fiscale principale restante sub plafonul de 5.000 lei, în cuantum de 0,6 mld. lei, din care 0,45 mld. lei reprezintă obligaţii fiscale principale, iar 0,15 mld. lei reprezintă obligaţii fiscale accesorii.

CORDAEA BONIFICAŢIILOR FINANCIARE

În cazul grupului fiscal, bonificaţia se aplică la impozitul pe profit anual declarat de persoana juridică responsabilă. Bonificaţia se acordă din oficiu de către organul fiscal central, prin emiterea unei decizii şi în situaţia respectării condiţiilor prevăzute de actul normativ. Sumele care fac obiectul bonificaţiei nu se restituie, ci se utilizează pentru compensarea cu obligaţiile fiscale ale contribuabilului în conformitate cu prevederile art. 167 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.

Prin excepţie, obligaţiile fiscale care fac obiectul bonificaţiei, pentru care se împlineşte termenul de prescripţie a dreptului de a cere restituirea, se restituie potrivit art. 168 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, dacă acestea nu au fost compensate cu alte obligaţii bugetare. Bonificaţia nu se aplică în cazul în care la sfârşitul anului fiscal 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, contribuabilii datorează impozit minim pe cifra de afaceri, potrivit art. 181 din Legea 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare. Această măsură fiscală are în vedere faptul că obligaţia fiscală reprezentând impozit pe profit/impozit pe veniturile microîntreprinderilor, declarată anual, are un impact financiar semnificativ pentru

contribuabili, din perspectiva lichidităţilor financiare pe care trebuie să le deţină în vederea respectării termenului legal de plată.

Proiect Ordonanță de urgență pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative
Nota de fundamentare

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

A intrat peste un bătrân și i-a ucis câinele: Tânăr din Todireni, arestat preventiv 30 de zile

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Biroului pentru Protecția Animalelor au emis ordonanță de reținere pentru 24 de ore, pe numele unui tânăr, de 26 de ani, din comuna Todireni, cercetat sub aspectul comiterii infracțiunilor de uciderea animalelor cu intenție, fără drept și violare de domiciliu.

Din cercetări, a reieșit faptul că acesta, la data de 10 decembrie 2025, ar fi pătruns în curtea unui bărbat, de 82 de ani, din comuna Todireni, având asupra sa un obiect tăietor despicător și i-ar fi ucis câinele, aplicându-i mai multe lovituri la nivelul capului.

Tânărul a fost identificat de către polițiști în apropierea locului faptei, fiind condus la sediul poliției pentru cercetări. Ulterior, față de acesta a fost dispusă măsura arestării preventive pentru 30 de zile, fiind introdus în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă.

Citeste mai mult

Eveniment

IGPR îi contrazice pe sindicaliștii de la Europol referitor la timpul în care este emis un ordin de protecție

Publicat

Publicitate

Inspectoratul General al Poliției Române îi contrazice pe reprezentanții sindicatului „Europol” care arată că timpul necesar în parcurgerea întregii proceduri pentru emiterea ordinului de protecție durează 8 ore și 40 de minute.

Polițiștii de la Sindicatul Europol spun că timpul necesar pentru parcurgerea întregii proceduri pentru emiterea ordinului de protecție și montarea și calibrarea sistemului de monitorizare electronică. ar fi nevoie de 520 de minute, adicăaproximativ 8 ore și 40 de minute.

„La acesta se adaugă încă minimum 3 ore și 30 de minute pentru întocmirea dosarului penal și pentru deplasările la unitatea medicală și prezentarea avocatului la sediul poliției”, scrie Europol pe site-ul oficial al organizației.

Inspectoratul General al Poliției Române transmite însă că timpul este mult mai scurt, cel mult o oră.

IGPR îi contrazice pe sindicaliștii de la Europol cu privire la timpul în care este emis un ordin de protecție

„Având în vedere informațiile transmise în spațiul public de către o organizație sindicală cu privire la timpii de intervenție și gestionarea cazurilor de violență domestică de către polițiști, Centrul de Informare și Relații Publice din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române este abilitat să comunice următoarele:

Publicitate

În ceea ce privește timpii de reacție la evenimentele semnalate, conform analizei realizate în primele 10 luni ale anului 2025, reiese faptul că la 70% dintre acestea polițiștii ajung la fața locului în mai puțin de 10 minute și, în doar 5% din cazuri, timpul de reacţie este mai mare de 20 de minute, situații care se regăsesc în mare parte în mediul rural, acolo unde distanțele de deplasare sunt mai mari decât în mediul urban.

De asemenea, timpul de deplasare de la locul de intervenție şi până la sediul subunității de poliție nu are o durată prestabilită, acesta variind de la un caz la altul și fiind influențat de mai mulți factori externi, cum ar fi distanța de deplasare, intensitatea traficului rutier, condițiile meteo etc.

Pentru gestionarea cât mai eficientă a cazurilor de violență domestică, la nivelul Poliției Române, printr-un efort instituțional considerabil, a fost implementată Aplicația Integrată Menținere (A.I.M.) și au fost achiziționate dispozitive electronice mobile (tablete și imprimante), cu ajutorul cărora este redus timpul de întocmire a documentelor specifice şi este simplificată modalitatea de gestionare a acestora.

Astfel, întocmirea documentelor aferente intervenției la eveniment, precum și cele privind gestionarea cazurilor de violență domestică, respectiv formularul de evaluare a riscului, emiterea ordinului de protecție provizoriu, inclusiv cu dispunerea măsurii de monitorizare electronică, odată cu implementarea aplicației A.I.M., oferă posibilitatea completării automate a datelor de identificare a persoanelor implicate, a locației în care se întocmesc documentele, precum și a polițiștilor care întocmesc documentele.

De asemenea, modelele prestabilite furnizate de aplicație se completează în mod facil prin selectarea unor itemi prestabiliți, aspecte care conduc la reducerea semnificativă a timpului de întocmire a acestora, oferind și posibilitatea imprimării documentelor la fața locului, aspecte care, în multe cazuri, elimină necesitatea conducerii persoanelor la sediul subunității de poliție.

În concret, la o intervenție privind violența domestică, suplimentar perioadei de timp necesară întocmirii documentelor pentru o sesizare de natură penală, care nu vizează acest domeniu, este necesar ca polițiștii să desfășoare și următoarele activități:

– întocmire formular de evaluare a riscului : 5-10 minute;

– emitere ordin de protecție provizoriu și documentele conexe acestuia: 15-20 de minute;

– punerea în aplicare a măsurii monitorizării electronice (montare dispozitiv, sincronizarea dispozitivelor și întocmirea documentelor specifice) : 25-30 de minute.

În aceste cazuri, prezentarea drepturilor și obligațiilor persoanelor implicate se realizează odată cu întocmirea documentelor, nefiind o activitate distinctă care să necesite alocarea suplimentară de timp.

Astfel, bugetul de timp suplimentar necesar parcurgerii tuturor activităților în cazurile de violență domestică este de 45 – 60 de minute, în condițiile în care evenimentul se desfășoară în parametrii normali (2-3 persoane implicate, fără probleme tehnice ale rețelei de telefonie, întocmirea documentelor se face în format electronic etc.).

Prin comparație, dacă anterior momentului achiziționării dispozitivelor electronice mobile (tablete și imprimante) şi implementării aplicației A.I.M., respectiv în anul 2024, bugetul de timp alocat întocmirii documentelor specifice contextului de violenţă domestică, în format letric era de aproximativ 2-3 ore, în momentul de față, în condițiile arătate mai sus, acest timp se reduce la maximum 60 minute”, a transmis IGPR.

 

Conform unui raport oficial, peste 40.000 de intervenții a avut Poliția Română în cazuri de violență domestică în 2025. În urma acestora au fost emise aproximativ 12.000 de ordine de protecție provizorii. Mai mult de jumătate au fost confirmate de instanțe.

sursa: newsweek.ro

Citeste mai mult

Cultura

Memorialul Ipotești caută voluntari pentru Zilele Eminescu 2026

Publicat

Publicitate

Memorialul Ipotești se pregătește pentru o nouă ediție a „Zilelor Eminescu – Ziua Culturii Naționale”. Ipoteștiul este un spațiu viu al culturii și poeziei, iar tu poți face parte din echipă! Căutăm voluntari entuziaști care vor să contribuie la unul dintre cele mai frumoase evenimente.

Voluntarii vor avea oportunitatea de a sprijini organizarea evenimentelor culturale, de a interacționa cu invitați, artiști și vizitatori și de a contribui la desfășurarea atelierelor, recitalurilor și activităților educative planificate pe durata evenimentului. Aceștia vor dobândi experiență practică în managementul evenimentelor culturale, vor primi certificate de voluntariat și vor participa la crearea unei atmosfere unice.

Persoanele interesate să se alăture echipei de voluntari se pot înscrie completând formularul disponibil online: https://forms.gle/UXda3Jb3zBCzfRMb7

 

Citeste mai mult

Eveniment

Primăria Comunei Vorona, premiată pentru responsabilitate socială la Gala Turismului „Descoperă Nord-Est”

Publicat

Publicitate

Primăria Comunei Vorona a fost distinsă cu un premiu important la categoria „Responsabilitate socială” în cadrul Ediției a X-a a Galei Turismului „Descoperă Nord-Est”, eveniment aniversar desfășurat anul acesta la Botoșani. Distincția recunoaște eforturile administrației locale de a transforma Vorona într-o destinație rurală cu identitate puternică și vizibilitate în creștere pe harta turistică a Moldovei.

Reușita vine ca o confirmare a investițiilor și proiectelor prin care comuna promovează patrimoniul natural, cultural și religios, punând în valoare atât tradițiile vii ale comunității, cât și peisajele deosebite ce atrag tot mai mulți vizitatori.
Organizatorii galei au apreciat modul în care Primăria Vorona a reușit să dezvolte inițiative sustenabile, orientate spre protejarea mediului și crearea unor condiții favorabile pentru turismul responsabil, dar și implicarea constantă în evenimente cu impact cultural și social.

Premiul obținut la ediția aniversară „Descoperă Nord-Est” consolidează reputația comunei drept una dintre cele mai dinamice zone rurale din regiune, un spațiu în care tradiția se împletește cu modernizarea, iar valorile locale sunt promovate cu respect și consecvență.

Pentru comunitate, distincția reprezintă nu doar o apreciere oficială, ci și un impuls pentru continuarea proiectelor care pun în lumină autenticitatea Voronei și potențialul ei turistic. Administrația locală transmite că va continua să investească în inițiative ce contribuie la dezvoltarea durabilă a zonei și la creșterea atractivității acesteia pentru turiștii din țară și din străinătate.

Evenimentul de la Botoșani a reunit numeroși reprezentanți ai administrațiilor locale, ai industriei turistice și ai mediului cultural, fiind dedicat promovării celor mai valoroase proiecte menite să evidențieze frumusețea și diversitatea regiunii Nord-Est.

Pentru Vorona, premiul este o recunoaștere bine-meritată și un pas înainte în consolidarea statutului de destinație rurală de referință, apreciată pentru autenticitate, tradiții și ospitalitate.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending