Connect with us
Publicitate

Eveniment

A intrat în vigoare noul mers al trenurilor. Principalele modificări operate de CFR Călători

Publicat

Publicitate

CFR Călători informează că, de duminică, 10 decembrie, a intrat în vigoare noul Mers al trenurilor 2023-2024, care va fi valabil până la data de 14 decembrie 2024, relatează mediafax.ro.

Compania susţine că oferta de transport feroviar de pasageri este adaptată cererii de piaţă atât prin optimizarea duratelor de parcurs, cât şi a programului şi capacităţii de transport, în limita resurselor disponibile.

În noul plan de Mers al Trenurilor 2023-2024 vor circula zilnic în medie 1100 trenuri operate de CFR Călători.

Publicitate

CR Călători susţine că s-au asigurat încă două relaţii noi pentru trenurile Intercity pe rutele pe care viteza şi condiţiile tehnice permit acest serviciu. Au fost proiectate pentru circulaţia în acest mers de tren nou un număr de 16 trenuri IC: „Avram Iancu” Bucureşti Nord – Cluj Napoca, „Avram Iancu” Teiuş – Arad, „Avram Iancu” Cluj Napoca – Bucureşti Nord, „Avram Iancu” Arad – Teiuş, „Tomis Expres” Constanţa – Braşov, „Tomis Expres” Braşov – Constanţa, „Ştefan cel Mare” Bucureşti Nord – Suceava, „Ştefan cel Mare” Bacău – Piatra Neamţ, „Ştefan cel Mare” Paşcani – Iaşi, „Ştefan cel Mare” Suceava – Bucureşti Nord, „Ştefan cel Mare” Iaşi – Paşcani, „Ştefan cel Mare” Piatra Neamţ – Bacău, „Dunărea” Bucureşti Nord – Galaţi, „Dunărea” Galaţi – Bucureşti Nord, IC 581 Bucureşti Nord – Constanţa, IC 582 Constanţa – Bucureşti Nord.

În condiţiile demarării lucrărilor de „Electrificare şi reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”, pentru a răspunde mai bine cerinţelor şi pentru menţinerea relaţiilor internaţionale ce leagă principalele oraşe din România cu Europa, CFR Călători a planificat trenuri pe rute modificate, astfel:

Trenul internaţional IR 75 „Claudiopolis”, va circula în relaţia Budapesta Keleti – Cluj Napoca, având ramură trenul IR 76 în relaţia Simeria – Braşov;
Trenul internaţional IR 74 „Claudiopolis”, va circula în relaţia Cluj Napoca – Budapesta Keleti, având ramură trenul IR 77 în relaţia Braşov – Simeria;
Trenul internaţional IR 346 „Dacia” în relaţia Bucureşti Nord – Viena Hbf, va avea ramură trenul IR 404 în relaţia Cluj Napoca – Simeria;
Trenul internaţional IR 347 „Dacia” în relaţia Viena Hbf – Bucureşti Nord, va avea ramură trenul IR 405 în relaţia Simeria – Cluj Napoca;
Trenul internaţional IR 366 „Harghita” Braşov – Budapesta Keleti, va circula pe ruta Braşov – Deda – Jibou – Carei – Valea Lui Mihai;
Trenul internaţional IR 367 „Harghita” Budapesta Keleti – Braşov, va circula pe ruta Valea Lui Mihai – Carei – Jibou – Deda – Braşov;
Trenul internaţional IR 406 „Corona” Brasov – Budapesta Keleti, va circula pe ruta Braşov – Deda – Jibou – Carei – Valea Lui Mihai;
Trenul internaţional IR 407 „Corona” Budapesta Keleti – Braşov, va circula pe ruta Valea Lui Mihai – Carei – Jibou – Deda – Braşov;
Trenul internaţional IR 686 „Someş” Viena – Baia Mare, va avea ramură trenul IR 1842 în relaţia Valea lui Mihai – Oradea;
Trenul internaţional IR 687 „Someş” Baia Mare – Viena, va avea ramură trenul IR 1841 în relaţia Oradea – Valea lui Mihai.

Publicitate

Oraşele Oradea, Cluj Napoca şi Satu Mare vor avea în continuare legătură feroviară pe timp de noapte cu Bucureştiul, respectiv litoralul românesc, prin introducerea unor trenuri/noi ramuri la trenurile IR 78, IR 79, IR 472, IR 1641, IR 1642 şi anume prin prelungirea trenurilor IR 1641, IR 1642 la şi de la Satu Mare şi IR 1920, IR 1922 la şi de la Oradea, astfel:

Trenul internaţional IR 78 „Muntenia” Bucureşti Nord – Budapesta Keleti, va avea ramură trenul IR 1741 în relaţia Arad – Oradea;
Trenul internaţional IR 79 „Muntenia” Budapesta Keleti – Bucureşti Nord, va avea ramură trenul IR 1744 în relaţia Oradea – Arad;
Trenurile sezoniere IR 1920 şi IR 1922 vor circula pe relaţia Constanţa – Bucureşti Nord – Arad – Oradea şi retur;
Trenurile IR 1641 şi IR 1642 vor circula pe relaţia Bucureşti Nord – Baia Mare – Satu Mare şi retur şi vor avea ramuri trenurile IR 1643 şi IR 1644 în relaţia Braşov – Sighişoara – Cluj Napoca şi retur, ramuri R 4112 şi R 4116 în relaţia Beclean pe Someş – Sighetu Marmaţiei şi retur, ramuri R 4008 şi R 4007 în relaţia Sărăţel – Bistriţa Nord şi retur.

În sezonul estival între principalele oraşe din ţară şi litoral se asigură legătura cu trenuri directe, cu menţiunea că pe distanţa Constanţa – Mangalia şi retur trenurile circulă în regim de tren Regio şi la tarifele aferente acestui rang de tren.

Publicitate

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Pensia anticipată, ANULATĂ în instanță pentru locuitorii din zonele poluate

Publicat

Publicitate

Pensia anticipată, ANULATĂ în instanță pentru locuitorii din zonele poluate. Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ÎCCJ) a respins posibilitatea de recalculare a pensiei anticipate parţiale în cazul persoanelor care au locuit în zonele poluate. Instanța supremă s-a pronunțat asupra unei spețe venite de la o curte de apel din țară, scrie alba24.ro.

”Admite recursul în interesul legii formulat de Colegiul de conducere al Curţii de Apel Galaţi şi, în consecinţă, stabileşte că: În interpretarea şi aplicarea unitară a art. 65 alin. (1), (4) şi (5) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare, nu este posibilă recalcularea pensiei anticipate parţiale stabilită în condiţiile art. 65 alin. (1) şi (4) din Legea nr. 263/2010 prin aplicarea dispoziţiilor art. 65 alin. (5) din acelaşi act normativ. Obligatorie, potrivit art. 517 alin. (4) din Codul de procedură civilă. Pronunţată în şedinţă publică astăzi, 18 noiembrie 2024”, potrivit site-ului instanţei supreme.

Colegiul de conducere al Curţii de Apel Galaţi a sesizat instanţa supremă cu un recurs în interesul legii privind pensia anticipată parţială în cazul persoanelor care au locuit în zonele poluate, în vederea unificării practicii la nivelul tuturor instanţelor judecătoreşti, întrucât în jurisprudenţă s-a constatat că nu există un punct de vedere unitar, transmite Agerpres.

Publicitate

Pensia anticipată parţială se cuvenea, cu cel mult cinci ani înaintea împlinirii vârstei standard de pensionare, persoanelor care au realizat stagiul complet de cotizare, precum şi celor care au depăşit stagiul complet de cotizare cu până la opt ani.

Potrivit art. 65 alin. (5) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice (abrogată între timp), ar fi beneficiat persoanele care au locuit cel puţin 30 de ani în zonele afectate de poluarea remanentă din cauza:

  • extracţiei, preparării şi arderii cărbunelui sau a şisturilor bituminoase,
  • a extracţiei şi preparării minereurilor de uraniu,
  • a extracţiei şi prelucrării minereurilor feroase şi neferoase cu conţinut de praf sau de emisii de gaze cu efect de seră, de amoniac şi derivate, de cupru, plumb, sulf, azot, fosfor, cadmiu, arseniu, zinc, mangan, fluor, clor, feldspat şi siliciu ori de radiaţii din minereuri radioactive, hidrogen sulfurat, crom trivalent, crom hexavalent, cianuri, de pulberi metalice şi/sau de cocs metalurgic,
  • a prelucrării ţiţeiului sulfuros, desulfurării benzinei, a ţiţeiului parafinos şi neparafinos, a distilării ţiţeiului în vederea producerii păcurii şi a uleiurilor.

Potrivit legii era vorba despre persoanele care au locuit pe o rază de 8 kilometri în jurul localităţii în care se află situl contaminat, beneficiază de reducerea vârstei standard de pensionare cu doi ani fără penalizarea prevăzută la alin. (4) referitor la diminuarea cuantumului în raport cu stagiul de cotizare realizat.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Poșta Română închide toate oficiile poștale: „Nu sunt profitabile și nu au niciun viitor”

Publicat

Publicitate

Poșta Română va închide treptat toate oficiile poștale pe care le deține, iar spațiile vor fi transformate în locații de închiriat. Anunțul a fost făcut de Valentin Ștefan, directorul general al companiei, în cadrul European Digital Commerce Summit 2024, scrie adevărul.ro.

Ștefan a explicat că principala motivație pentru această decizie este lipsa de rentabilitate a oficiilor poștale, care nu mai au un viitor viabil în actualul context economic. „Vom închide oficiile poștale. Miza pentru care încă le ținem deschise este că avem o datorie morală față de angajații care și-au dedicat zeci de ani companiei. Însă acestea nu sunt profitabile și nu au niciun viitor. Vom reduce treptat activitatea, iar veniturile din închirierea spațiilor vor depăși cu mult câștigurile din activități precum vânzarea de timbre”, a explicat Valentin Ștefan, potrivit Economica.

Acesta a oferit un exemplu concret pentru a ilustra dificultățile financiare cu care se confruntă Poșta Română. „O să vă dau un exemplu: vindeam niște timbre pentru Ministerul Justiției care aveau o valoare de 10 bani. Pentru 10 bani, comisionul nostru era de 5%. Nu poți să ai salarii și să fii profitabil când tu faci un maxim de 2 bani din produsul pe care tu îl vinzi. Deci, miza noastră nu este acolo, sigur ne dăunează la reputație, la imagine dar oficiile poștale nu sunt profitabile și nu au niciun viitor. Deci o să le închidem, reducem activitatea, închiriem spații, facem mai mulți bani din închiriere decât din vânzarea de timbre și transformăm compania într-o companie modernă. Poșta are 162 de ani și s-a schimbat de-a lungul timpului și acum cred că e momentul să se schimbe din nou. Ne dorim să avem salarii mai bune, ca salariații să fie mai relaxați, încercăm să transformăm prin traininguri și pregătire profesională acei salariați care sunt la cursul carierei ca să fie cât mai customer oriented, dar în același timp oficiul poștal nu are niciun viitor și nu avem de gând să îl păstrăm”, a declarat sursa citată.

Publicitate

Deși oficiile poștale vor fi eliminate treptat, reprezentanții companiei au dat asigurări că serviciile esențiale vor continua să fie disponibile. Acestea vor fi adaptate însă la noile condiții operaționale, iar Poșta Română va pune accent pe eficientizarea proceselor interne și pe dezvoltarea unor soluții moderne pentru a răspunde cerințelor clienților.

Poșta Română este una dintre cele mai mari entități cu capital de stat din România, având aproximativ 19 milioane de clienți. În prezent, compania este deținută majoritar de statul român prin Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (93,52% din acțiuni), iar restul de 6,48% din acțiuni este deținut de Fondul Proprietatea.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Elevii de la „A.T. Laurian”, alături de pompieri și paramedicii SMURD

Publicat

Publicitate

Două clase ale Liceului „A.T. Laurian” din Botoșani au decis să marcheze Ziua Mondială de comemorare a victimelor traficului rutier într-un mod educativ și practic. Elevii au petrecut câteva ore alături de pompierii și paramedicii SMURD, dornici să învețe cum pot face diferența în momente critice.

Aceștia au fost interesați să descopere care sunt pașii corecți pentru intervenția la un accident rutier, ce trebuie să facă atunci când sunt martori ai unui eveniment tragic și, mai ales, cum pot evita să devină victime ale accidentelor rutiere. În cadrul activității, un echipaj SMURD a prezentat echipamentele specifice de prim ajutor pentru a oferi elevilor o demonstrație practică despre salvarea de vieți.

Aceștia le-au explicat elevilor cum să evalueze rapid o situație de urgență, cum să alerteze autoritățile și care sunt primele gesturi esențiale pentru a ajuta o victimă până la sosirea echipajelor de intervenție. Demonstrațiile au inclus tehnici de resuscitare, metode de imobilizare a fracturilor și sfaturi esențiale pentru a asigura siguranța proprie și a celor implicați în accident. În cadrul activității, a fost simulat un accident rutier, iar „pasagerii” implicați au avut ocazia să experimenteze pe pielea lor ce înseamnă să fie în rolul victimelor, învățând astfel importanța intervenției rapide și corecte.

Publicitate

În plus, colegii de la Inspecția de Prevenire au fost la rândul lor în mijlocul elevilor și le-au explicat acestora cum pot preveni și interveni în cazul producerii unui incendiu sau cutremur. Elevii au primit informații despre măsurile de siguranță în caz de dezastre, precum și despre importanța unei reacții corecte și rapide pentru a reduce riscurile și a salva vieți.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

(P) Marius Budăi îl întreabă pe Iftime cum poate să ceară votul cetățenilor la parlamentare după ce le-a vândut repartitoare la suprapreț?

Publicat

Publicitate

Deputatul PSD Marius Budăi a revenit cu o nouă întrebare adresată președintelui PNL Botoșani, Valeriu Iftime, care a refuzat până acum să răspundă la întrebările PSD privind modul în care a obținut fără licitație multe contracte cu bani publici, în special de la administrațiile locale din alte județe conduse de colegii săi din PNL.

De această dată, întrebarea lui Marius Budăi se referă la o amendă primită de firmele lui Valeriu Iftime din partea Consiliului Concurenței pentru că a aranjat cu alți competitori prețurile pentru vânzarea de repartitoare și servicii de mentenanță pentru consumatorii casnici:

O nouă întrebare la care nu va răspunde președintele PNL Botoșani: Este adevărat, domnule Iftime, că firmele pe care le-ați condus au fost amendate de Consiliul Concurenței pentru că au măsluit prețurile la repartitoarele pentru consumatorii casnici?”, a scris Marius Budăi pe o rețea de socializare.

Publicitate

În acest context, social democratul arată contradicția dintre grija față de cetățeni mimată în campanie de șeful PNL Botoșani și abordarea fără scrupule pe care o avea ca om de afaceri față de consumatorii casnici.

Cum puteți, acum în campanie, să vă rupeți cămașa de grija cetățenilor, după ce ați vândut repartitoare la suprapreț seniorilor și familiilor cu mulți copii îngrijorate de cheltuielile cu energia termică? Cum puteți să mergeți acum la acești cetățeni să le cereți votul pentru alegerile parlamentare?”, a mai scris Budăi

În clipul video atașat postării, deputatul PSD mai amintește că Valeriu Iftime a fugit și de alte întrebări de interes public, contrar transparenței pe care o anunța cu surle și trâmbițe înainte de a-și lua în primire funcția la Consiliul Județean:

Publicitate
  • „Nu a răspuns câte miliarde de lei au încasat firmele dumnealui de la administrațiile conduse de la colegii săi din PNL.”
  • „Nu a răspuns cum a obținut fără licitație 90% din cele peste 7.800 de contracte cu statul.”
  • „Nu a răspuns nici cum și-a pus fiul la conducerea Camerei de Comerț din Botoșani.”

 

https://www.facebook.com/share/v/1JtBHduVJs/?mibextid=WC7FNe

CMF11240017

Publicitate

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending