Connect with us

Actualitate

A început etapa de reînscriere a copiilor de grădiniță în grupa următoare

Publicat

Publicitate

Luni, 16 mai, a început etapa de reînscrieri a copiilor care au frecventat grădinița și vor să continue și anul școlar viitor, informează alba24.ro. Prima etapă de înscriere a celor care acum încep grădinița va debuta în 30 mai.

Părinții pot transmite datele copiilor prin poștă electronică, telefonic sau fax.

Învățământul preșcolar (pentru copii cu vârste între 3 și 6 ani) cuprinde grupa mică, grupa mijlocie şi grupa mare. Se desfășoară în grădinițe sau în școli (de stat sau private), care au ca secție grupe de învățământ preșcolar. În limita locurilor disponibile, și copiii de 2 ani pot fi înscriși la grădiniță, potrivit Ministerului Educației.

Pentru cuprinderea în învăţământul preşcolar a copiilor cu vârste între 3 şi 6 ani, Ministerul Educației a aprobat derularea succesivă a următoarelor etape:

  • reînscrierea copiilor care frecventează grădinița în acest an şcolar şi doresc să o frecventeze și în anul școlar următor: din 16 mai
  • prima etapă de înscriere: 30 mai – 15 iunie
  • a doua etapă de înscriere: 16-24 iunie

Programul reînscrierilor, respectiv al înscrierilor este stabilit de conducerea unității de învățământ și trebuie afişat la loc vizibil, în fiecare grădiniță, inclusiv pe site-ul acesteia, dacă există, și, eventual, pe site-ul inspectoratului școlar.

Înscrieri la grădiniță 2022 – date generale

Părinții pot comunica unității de învățământ și prin fax, poștă electronică sau telefonic, datele necesare (date privind solicitantul, date privind copilul), pentru a se realiza planificarea pentru depunerea dosarelor.

Publicitate

Etapa de depunere a dosarelor cu documentele necesare se va desfășura conform planificării realizate de unitatea de învățământ, pe zile și pe intervale orare. Planificarea va fi postată atât pe site-ul unității de învățământ, cât și la avizier.

Ocuparea locurilor libere, după finalizarea etapei de reînscrieri, se va face, de regulă, în ordinea descrescătoare a grupelor de vârstă, respectiv: grupa mare, grupa mijlocie și grupa mică, cu respectarea prevederilor din legislația în vigoare.

În situația în care într-o unitate de învățământ numărul cererilor de înscriere a copiilor în învățământul preșcolar, primite de la părinți, este mai mare decât numărul de locuri libere, vor fi aplicate, succesiv, criterii de departajare generale și criterii de departajare specifice.

Criteriile generale de departajare

  • existența unui document care dovedește că un copil este orfan de ambii părinți (situația copilului care provine de la o casă de copii/ un centru de plasament/ plasament familial se asimilează situației copilului orfan de ambii părinți);
  • existența unui document care dovedește că un copil este orfan de un singur părinte
  • existența unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învățământ respectivă
  • existența unui document medical eliberat de medicul specialist/certificat de orientare școlară și profesională/certificat de încadrare în grad de handicap a copilului.

Criteriile specifice de departajare (elaborate de fiecare unitate de învăţământ preşcolar sau cu grupe de preșcolari, aprobate de Consiliul de administraţie al acesteia şi avizate de către consilierul juridic al inspectoratului școlar judeţean/al municipiului Bucureşti până la data de 27 mai 2022) vor fi aplicate doar după epuizarea criteriilor generale. Pentru criteriile specifice stabilite, unitatea de învățământ va preciza documentele doveditoare pe care părintele trebuie să le depună în momentul validării cererii-tip de înscriere.

Criteriile specifice de departajare nu pot fi discriminatorii și nu pot include liste de preînscrieri, organizate în afara calendarului de înscriere în învățământul preșcolar.

Unităţile de învăţământ preșcolar particular vor afişa și informații privind statutul grădiniței respectiv: autorizată să funcţioneze provizoriu sau acreditată de Agenția pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP).

Înscrieri la grădiniță 2022 – acte necesare

Actele necesare pentru înscrieri la grădiniță sunt:

  • cerere tip
  • certificatul de naștere al copilului (copie)
  • cartea de identitate a solicitantului (copie)
  • adeverință de salariat pentru părinți sau tutore
  • hotărârea de divorț, acolo unde este cazul
  • documente justificative care să ateste îndeplinirea criteriilor generale și acolo unde este cazul cele specifice.

Aceste documente se transmit prin e-mail, fax sau telefonic.

La grădinițe trebuie afișate următoarele detalii:

  • capacitatea instituţiei (numărul de copii pentru care a fost proiectată)
  • numărul de locuri aprobat prin planul de şcolarizare (pe grupe de vârstă: mică, mijlocie, mare)
  • criteriile generale şi criteriile specifice pentru înscrierea copiilor

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Tânăr de 20 de ani, din Avrămeni, depistat la volanul unei mașini neînmatriculate

Publicat

Publicitate

Marți, polițiștii din cadrul Poliției Orașului Săveni au oprit pentru control, pe drumul național DN 29, un autovehicul condus de un tânăr de 20 de ani, din comuna Avrămeni.

 

În urma verificărilor efectuate s-a stabilit faptul că autovehiculul nu este înmatriculat sau înregistrat, conform prevederilor legale.

 

Polițiștii continuă cercetările pentru infracțiunea de punere în circulație a unui autovehicul neînmatriculat.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Intervenții ale polițiștilor botoșăneni în ultimele 24 de ore

Publicat

Publicitate

În ultimele 24 de ore, polițiștii botoșăneni au desfășurat activități preventive pe raza întregului județ, fiind organizate acțiuni punctuale, pe raza întregului județ cu sprijinul jandarmilor, în zonele de interes, în funcție de situația operativă.

 

Polițiștii care s-au aflat în teren au constatat aproximativ 140 de sancțiuni contravenționale în valoare de 77.000 de lei și au fost reținute 15 permise de conducere și certificate de înmatriculare.

 

Cele mai multe dintre sancțiuni au fost aplicate pentru nerespectarea normelor de conviețuire socială și pentru abateri la regimul rutier.

Publicitate
Citeste mai mult

Administratie

România își păstrează accesul la finanțările UE. Măsurile Guvernului Bolojan, validate la Bruxelles

Publicat

Publicitate

Comisia Europeană a decis să înghețe procedura de suspendare a fondurilor europene pentru România, confirmând că măsurile fiscale adoptate de Guvernul Bolojan au efecte reale în reducerea deficitului bugetar. Anunțul a fost făcut marți de Ministerul Finanțelor, care subliniază că evaluarea Bruxelles-ului validează strategia de consolidare bugetară începută în ultimele luni, scrie alba24.ro.

Într-un comunicat oficial, Ministerul Finanțelor arată că procedura de deficit excesiv (EDP) aplicată României din 2020 rămâne deschisă, dar este menținută în suspensie, fără sancțiuni și fără riscul blocării finanțărilor europene.

CE confirmă impactul măsurilor Bolojan: reducerea cheltuielilor și disciplină bugetară
Decizia survine după ce Guvernul Bolojan a adoptat un pachet amplu de reforme bugetare, care vizează reducerea risipelor, limitarea excepțiilor fiscale și controlul strict al creșterii cheltuielilor publice. Comisia Europeană notează în evaluarea sa că:

-creșterea netă a cheltuielilor în 2025 va fi de doar 0,1% din PIB peste plafonul recomandat
în 2026 România se va încadra integral în limitele stabilite
– deficitul bugetar este proiectat să scadă la 8,4% în 2025 și la aproximativ 6% în 2026
Aceste proiecții sunt fundamentul deciziei de a nu activa suspendarea fondurilor europene, un risc major semnalat în ultimele luni.

Ministrul Finanțelor: „Un câștig strategic pentru România și pentru Guvernul Bolojan”
Alexandru Nazare, afirmă că hotărârea Comisiei este o confirmare directă a reformelor începute de actualul Executiv. „Pentru România, decizia echivalează cu un câștig strategic.

Accesul la fonduri europene este menținut integral, iar credibilitatea fiscală este consolidată. Parteneriatul cu Comisia, bazat pe transparență și dialog, permite Guvernului Bolojan să continue investițiile și proiectele strategice cu un grad mai mare de predictibilitate”, a declarat ministrul.

Publicitate

Nazare subliniază că următorii pași esențiali sunt întărirea administrației fiscale, controlul strict al cheltuielilor și continuarea ajustării deficitului.

Ce urmează pentru România

Situația fiscală a țării va fi reevaluată pe 12 decembrie 2025, în Consiliul ECOFIN. România va continua rapoartele semestriale privind ajustarea fiscală, următorul termen fiind aprilie 2026.

Comisia Europeană va reveni cu o analiză extinsă odată cu pachetul de primăvară 2026 al Semestrului European, continuând monitorizarea strânsă a situației bugetare.

Potrivit Ministerului Finanțelor, decizia CE a fost comunicată în contextul Pachetului de Toamnă al Semestrului European 2026, care stabilește direcțiile de competitivitate și politici fiscale pentru toate statele membre.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Meteorologii au emis un COD GALBEN de ceață pentru o parte din județul Botoșani

Publicat

Publicitate

Din această cauză, pe drumurile din Dorohoi, Hudești, Coțușca, Suharău, Havârna, Rădăuți-Prut, Ibănești, Cristinești, Avrămeni, George Enescu, Manoleasa, Hilișeu-Horia, Păltiniș, Mileanca, Pomârla, Știubieni, Darabani, Drăgușeni, Cordăreni, Viișoara, Concești, Mitoc se Adășeni se va reduce vizibilitatea sub 200 de metri, izolat sub 50 de metri.

Pentru prevenirea unor evenimente nedorite, conduceți prudent, reduceți viteza, folosiți sistemul de iluminare, măriți distanța dintre autovehicule, evitați orice manevră riscantă.

Pompierii militari sunt la datorie 24 de ore din 24, gata pentru a vă sprijini în situații de urgență.

Codul Galben este valabil până la ora 11:00.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending