Connect with us

Economie

5000 de euro de la stat pentru FERMIERII aflați în dificultate. Cum se obțin banii prin programul care se lansează în 27 mai

Publicat

Publicitate

Fermierii aflați în dificultate pot obține de la stat un ajutor de 5000 de euro. Cu acești bani pot fi plătite facturi restante, datorii la bugetul de stat, la bugetul local sau restanțe la furnizori, relatează alba24.ro. Banii se acordă prin intermediul APIA, iar programul de sprijin va fi lansat până la sfârșitul acestei săptămâni.

Directorul general al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA), Adrian Pintea, a declarat, marţi, la Târgu Mureş, că începând cu sfârşitul acestei săptămâni fermierii pot aplica pentru microgranturi de până la 5000 de euro pentru ieşirea din dificultate sau din incapacitate de plată, suma totală alocată fiind de 50 milioane de euro.

„Vă anunţ în premieră, începând cu data de 27 mai, avem o colaborare cu Ministerul Fondurilor Europene şi cu Ministerul Tineretului, astfel încât fermierii pot accesa acele microgranturi de până în 5000 de euro.

Cum se pot obține microgranturile de 5000 de euro

Este o noutate şi pentru fermieri, şi pentru noi, adică nu trebuie să se deplaseze la APIA, fiecare va primi un link, astfel încât toate documentele vor fi încărcate în acea aplicaţie.

Avem un plafon de 50 milioane de euro, merge pe principiul ”primul venit, primul servit”, orice înregistrare în sistemul informatic se face cu dată, oră, minut, astfel încât să se poată face departajarea corectă.

Eu estimez că în maxim 3 zile se vor epuiza aceste fonduri, pentru că sunt foarte mulţi fermieri. Preconizăm undeva în jur la 10.000 de beneficiari.

Publicitate

Şi aceştia, până undeva în data de 30 iunie, noi o să trebuiască să-i primim, să-i procesăm şi imediat să facem şi aceste plăţi”, a declarat presei Adrian Pintea, potrivit Agerpres.ro.

Cine poate accesa aceste fonduri

Potrivit directorului APIA, persoanele fizice nu pot accesa aceste granturi, ci doar cei constituiţi într-o firmă, PFA sau întreprinderi individuale, aflate în dificultate.

„Aceşti bani de fapt ce sunt? Este o sumă de bani, 5000 de euro, care se acordă pentru aceştia pentru a-şi plăti, de exemplu, datorii restante, facturi restante, datorii la bugetul de stat sau la bugetul local, restanţe la plata imputurilor, deci pentru a veni în sprijinul lor, să iasă din dificultate sau din incapacitatea de plată”, a precizat Pintea.

Ce fermieri pot primi microgranturile de 5.000 de euro

Fermierii care pot primi microgranturile de 5.000 de euro trebuie să îndeplinească și o serie de condiții. În primul rând, ei trebuie să fie fiscalizați, adică măsura nu se aplică fermierilor care lucrează pe persoană fizică, detaliază agrointel.ro.

Microgranturile se acordă pe bază de contract de acordare a ajutorului de stat încheiat cu următoarele categorii de beneficiari:

  • a) microîntreprinderile, întreprinderile mici și mijlocii care fac dovada prin situațiile financiare depuse că nu dețin salariați cu contract individual de muncă la data de 31 decembrie 2019, cu activitate economică în domeniile de activitate cu codurile CAEN REV 2 prevăzute în anexă;
  • b) persoane fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, astfel cum sunt reglementate prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 44/2008, cu modificările și completările ulterioare, cu activitate economică în domeniile de activitate cu codurile CAEN REV 2 prevăzute în OUG.

Microgranturi 2022: condiții de eligibilitate

Microgranturile se acordă, pe bază de contract de acordare a ajutorului de stat, beneficiarilor care îndeplinesc următoarele condiții de eligibilitate, condiții cumulative:

  • a) au desfășurat activitate curentă/operațională pe perioada a cel puțin 3 luni calendaristice înainte de data de 31 decembrie 2019;
  • b) au obținut o cifră de afaceri/venituri de cel puțin echivalentul în lei a 5.000 euro la data de 31 decembrie 2019, cu excepția beneficiarilor ajutorului de stat care au fost înființați în anul 2019, cu o cifră de afaceri mai mică de 5.000 euro, pentru care plafonul minim al cifrei de afaceri se calculează prin înmulțirea numărului de luni întregi de activitate din anul 2019 cu suma de 415 euro, și a beneficiarilor ajutorului de stat prevăzuți la litera b din secțiunea de Beneficiari eligibili (persoane fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, astfel cum sunt reglementate prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 44/2008, cu modificările și completările ulterioare, cu activitate economică în domeniile de activitate cu codurile CAEN REV 2 prevăzute în OUG).
  • c) își mențin activitatea pe o perioadă de cel puțin 6 luni de la acordarea măsurii de sprijin sub formă de microgrant.

Microgranturi fermieri mici – cum se pot cheltui banii

Cheltuielile efectuate din microgranturi trebuie să fie în legătură cu activitățile/subactivitățile codului CAEN pentru care s-a solicitat finanțare.

Beneficiarii pot utiliza microgranturile, sub formă de sumă forfetară, alocate din fonduri externe nerambursabile, cofinanțate din bugetul de stat, pe bază de contract de acordare a ajutorului de stat încheiat în format electronic, pentru susținerea următoarelor cheltuieli angajate după data de 1 februarie 2020:

  • a) cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum și alte categorii de stocuri necesare activității curente/operaționale desfășurate de beneficiari;
  • b) datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități, potrivit contractelor încheiate;
  • c) cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat și/sau cheltuieli privind arenda sau redevența pe bază de contract de arendă sau contract de concesiune aferente terenurilor agricole;
  • d) cheltuieli privind achiziția de servicii necesare activității curente/operaționale, cu excepția serviciilor de consultanță;
  • e) cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare reluării activității curente/operaționale;
  • f) cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, instalații și tehnologii necesare reluării activității curente/operaționale;
  • g) cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului și bugetele locale.

Obligațiile beneficiarilor de microgranturi

Verificarea asigurării tipurilor de cheltuieli eligibile se face de către MADR în parteneriat cu APIA pe un eșantion de 1% în scopul validării justificării sumei forfetare.

Beneficiarii de microgranturi vor depune o declarație pe propria răspundere prin care își vor asuma faptul că utilizarea microgranturilor în alte scopuri decât cele prevăzute de prezenta ordonanță de urgență atrage după sine recuperarea ajutorului de stat acordat împreună cu plata accesoriilor pentru recuperarea ajutorului de stat.

Beneficiarul ajutorului de stat depune un raport de progres privind cheltuielile efectuate, împreună cu documentele justificative care au stat la baza efectuării cheltuielilor, în platforma IMM Recover, în termen de 90 de zile de la data la care disponibilul a fost transferat în contul bancar al acestuia.

Nedepunerea raportului de progres în termenul solicitat sau depunerea acestuia cu informații lipsă ori necompletarea acestuia cu informații/documente solicitate dă dreptul AM-POC/MADR/APIA să inițieze demersurile legale pentru recuperarea sprijinului financiar acordat sub formă de microgrant, în baza unei metodologii de recuperare a ajutorului de stat care va fi dezvoltată ulterior Deciziei de autorizare a schemei de ajutor de stat de către Comisia Europeană.

Lista CAEN-urilor eligibile pentru măsura de acordare microgranturi

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Modificări în legislația privind combaterea hărțuirii și violenței la locul de muncă

Publicat

Publicitate

Guvernul are pe agenda ședinței de joi mai multe proiecte de lege care modifică legislația actuală privind combaterea hărțuirii și violenței la locul de muncă, a organizării Gărzii de Mediu, precum și aprobarea depășirii limitelor de plăți cu bunurile și serviciile la unele instituții – Senatul României, Ministerul Energiei și Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării.

Astfel, proiectul de modificarea Legii securității și sănătății în muncă 319/2006 prevede că angajatorul are obligația să ia mai multe măsuri pentru prevenirea violenței și hărțuirii în toate formele de manifestare, stabilindu-se și sancțiuni contravenționale de la 3.500 lei la 7.000 lei pentru încălcarea acestor obligații.

În proiectul de modificare a Codului muncii sunt definite conceptele de violență și hărțuire în domeniul raporturilor de muncă, precum și principiile generale de prevenire a violenței și hărțuirii la locul de muncă, fiind extinsă protecția angajaților și asupra altor categorii de locuri de muncă. Acesta prevede și sancțiuni cu caracter disuasiv și proporțional, prin care se asigură protecția drepturilor salariaților împotriva violenței și hărțuirii în lumea muncii, stabilind și că monitorizarea și controlul respectării legislației referitoare la violența și hărțuirea în domeniul raporturilor de muncă se va realiza de Inspecția Muncii.

Un alt proiect completează Legea 108/1999 pentru înființarea și organizarea Inspecției Muncii, stabilind că inspectorii de muncă nu au obligația de a păstra confidențialitatea asupra identității persoanei care a formulat sesizarea faptelor de discriminare sau de hărțuire la locul de muncă.

Pe ordinea de zi sunt și mai multe memorandumuri referitoare la aprobarea semnării Convenției de înființare a unei Comisii Internaționale privind cererile de despăgubiri pentru Ucraina, la aprobarea depășirii limitelor de plăți cu bunurile și serviciile la Senatul României, la Ministerul Energiei și la Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării, precum și la aprobarea aderării României la Agenția Europeană pentru cerințe educaționale speciale și educație incluzivă (EASNIE).

Executivul mai are pe ordinea de zi un proiect de lege pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul financiar, pentru a transpune Directiva europeană ESAP referitoare la înființarea unui punct unic de acces european care oferă acces centralizat la informațiile puse la dispoziția publicului relevante pentru serviciile financiare, pentru piețele de capital și pentru durabilitate.

Publicitate

Proiectul de lege de ratificare a Acordului de parteneriat dintre Uniunea Europeană și statele membre ale acesteia, pe de o parte, și membrii Organizației statelor din Africa, zona Caraibilor și Pacific, pe de altă parte, semnat de către România, alături de UE și celelalte state membre UE, la Apia, Samoa, la 15 noiembrie 2023, se află, de asemenea, pe agenda Guvernului.

Guvernul discută și un proiect de ordonanță de urgență prin care se prevede că, prin derogare, să poată fi alocate fonduri de la bugetul de stat operatorilor economici care au în administrare infrastructură aeroportuară, deși nu au fost îndeplinite cerințele privind termenele impuse pentru aprobarea bugetelor de venituri și cheltuieli.

Un act normativ aflat pe ordinea de zi stabilește măsuri de prorogare a unor termene în vederea asigurării facilităților acordate la transportul intern a veteranilor de război, văduvelor de război și pensionarilor.

Totodată, Executivul mai discută desființarea Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, cu personalitate juridică, din subordinea Guvernului, și preluarea lui prin fuziune prin absorbție la Ministerul Culturii.

Guvernul are pe agendă și măsuri privind incluziunea socială, prevăzându-se, între altele, constituirea Comisiei naționale privind incluziunea socială (CNIS) din instituții cu atribuții în domeniu.

AGERPRES

Citeste mai mult

Educație

Elevii de la Școala Gimnazială nr. 13 se pregătesc la Biblioteca Județeană Botoșani pentru „viitorul inedit”

Publicat

Publicitate

Luni, 15 decembrie 2025, în intervalul orar 9:00 – 11:00, la Filiala de Limbi Străine a Bibliotecii Județene ‘Mihai Eminescu’ Botoșani se va organiza activitatea de orientare școlară și profesională ‘Cum să creăm un viitor inedit’, dedicată elevilor din clasele a VIII-a A și a VIII-a B de la Școala Gimnazială Nr. 13 Botoșani, care vor fi ghidați de profesorii diriginți Gheorghe Bodaș și Larisa Ionela Scutariu, împreună cu prof. consilier școlar Carmen-Daniela Voinea.

Activitatea va beneficia și de implicarea unor elevi ai Liceului Pedagogic ‘Nicolae Iorga’ Botoșani, coordonați de prof. consilier școlar Emilia Țipirigan.

Sesiunea este concepută pentru a sprijini elevii de clasa a VIII-a în procesul esențial de luare a deciziilor privind traseul lor educațional. Prin activități interactive, discuții ghidate și schimburi de experiență cu liceeni, participanții vor explora diverse opțiuni de carieră și profiluri de liceu.

Scopul principal este de a-i ajuta pe elevi să își identifice interesele, abilitățile și valorile personale, astfel încât să poată face o alegere informată și potrivită, care să le permită să își ‘creeze un viitor inedit’ și împlinit.

Încă două popasuri în universul Filialei de Limbi Străine:

Marți, 16 decembrie 2025, între orele 11:00 și 13:00, va avea loc activitatea ‘On fete Noel a Paris’, desfășurată la Filiala de Limbi Străine a Bibliotecii Județene, de Școala Gimnazială Nr. 11 Botoșani, cu participarea elevilor clasei a V-a A, coordonați de prof. Olimpia Elena Hrișcu. Activitatea își propune să introducă elevii în atmosfera sărbătorilor de iarnă din Franța, prin jocuri, tradiții și momente culturale specifice.

Publicitate

Joi, 18 decembrie 2025, de la ora 10:00, Grădinița cu Program Normal Nr. 5 Botoșani va găzdui activitatea ‘Crăciunul copiilor fericiți’, la care vor participa copiii din grupa Fluturașii, coordonați de prof. ed. Monica Vlad. Evenimentul va aduce în prim-plan spiritul Crăciunului prin jocuri, colinde și activități creative dedicate celor mai mici dintre participanți.

Citeste mai mult

Eveniment

Masuri de siguranță la împodobirea bradului. Sfaturi de la pompieri

Publicat

Publicitate

mpodobirea bradului de Crăciun este unul dintre cele mai frumoase momente.

 

Pentru a vă bucura de această tradiție, vă reamintim că lemnul de brad este ușor inflamabil, iar atunci când se usucă, se aprinde și mai repede. Același lucru este valabil și pentru brazii artificiali, confecționați din materiale plastice.

 

Pentru a evita producerea unui incendiu în locuință, vă sfătuim să aveţi în vedere următoarele reguli la împodobirea bradului de Crăciun:

 

Publicitate

– nu aprindeţi artificii sau lumânări în brad. Indiferent că este natural sau artificial, bradul se poate aprinde rapid conducând la incendierea locuinţei;

 

– nu utilizaţi instalaţii / decoraţiuni electrice cu defecţiuni sau improvizaţii!;

 

– nu amplasaţi bradul de Crăciun în apropierea unor surse de căldură (sobe, calorifere sau alte mijloace de încălzire) sau a unor materiale combustibile (perdele, draperii, feţe de masă etc.);

 

– nu solicitaţi excesiv instalaţia electrică prin utilizarea simultană a mai multor aparate a căror putere însumată poate depăşi puterea instalaţiei electrice a locuinţei dumneavoastră;

 

– nu folosiți lumânări sau alte surse de aprindere cu flacără deschisă în apropierea bradului sau a materialelor combustibile sau inflamabile;

 

– nu lăsaţi copiii să se joace cu petarde, artificii sau alte tipuri de pocnitori artizanale. Explicaţi-le riscurile la care se expun şi consecințele pe care le pot avea acțiunile acestora.

 

Bradul de Crăciun, instalat în casă şi împodobit cu accesorii tradiţionale, poate fi cuprins de flăcări în mai puţin de un minut!

 

Dacă se produce un astfel de eveniment, întrerupeți energia electrică, acoperiţi bradul cu o pătură udă pentru a stinge focul şi sunaţi la 112!

Citeste mai mult

Eveniment

Nu scăpăm de ceață, la Botoșani! Atenție în trafic: Este COD GALBEN

Publicat

Publicitate

Atenție în trafic! Cod galben de ceață pentru județul Botoșani

Meteorologii au emis o avertizare de cod galben de ceață pentru județul Botoșani, valabilă până la ora 09:00. Din această cauză, vizibilitatea pe drumurile din județ scade sub 200 de metri, iar pe alocuri poate coborî chiar sub 50 de metri, ceea ce îngreunează considerabil deplasarea.

În aceste condiții, ISU Botoșani îi îndeamnă pe șoferi să circule cu prudență sporită, să reducă viteza și să respecte cu strictețe regulile de circulație, pentru siguranța lor și a celorlalți participanți la trafic. Totodată, pietonii sunt sfătuiți să traverseze numai pe trecerile marcate și să se asigure temeinic înainte de a păși pe carosabil.

Pompierii militari rămân mobilizați permanent, 24 de ore din 24, pentru a interveni rapid în cazul situațiilor de urgență și pentru acordarea primului ajutor persoanelor aflate în dificultate. Toate evenimentele apărute la nivel județean sunt monitorizate de Centrul Operațional, care dispune imediat măsurile necesare pentru gestionarea eficientă a intervențiilor.

Informații suplimentare despre comportamentul adecvat în situații de urgență pot fi consultate pe platforma națională fiipregatit.ro, precum și în aplicația DSU, disponibilă gratuit în App Store și Google Play.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending