Connect with us

Actualitate

14 mai, ultima zi în care se mai pot face înscrieri la școala de agenți de poliție în 2024. Acte, calendar, condiții candidați

Publicat

Publicitate

Școala de Agenți de Poliție a anunțat că până pe 14 mai, cei interesați să devină agenți de poliție sunt invitați să trimită cereri de înscriere. Există un total de 1880 de locuri disponibile la cele trei școli postliceale. Procesul de admitere are loc în perioada aprilie – iulie, relatează alba24.ro. Cererile de înscriere trebuie trimise la inspectoratele de poliție județene, în funcție de domiciliu.

Înscrierile se fac doar electronic (cerere de înscriere trimisă prin e-mail la IPJ, compartiment resurse umane) până în 14 mai. Apoi, până în 21 mai se depun actele pentru dosarele de recrutare, tot la inspectoratele de poliție.

Proba sportivă va fi în perioada 25-21 mai, iar proba scrisă este programată în 15 iunie. Examinarea medicală va fi în 19 iunie-21 iulie, în funcție de programări.

Candidații se pot înscrie la o singură școală postliceală.

Admitere la școala de agenți de poliție 2024. Locuri disponibile

  • Şcoala de Agenţi de Poliţie „Vasile Lascăr” – Câmpina: 1340 locuri pentru calificarea agent de poliție (din care 20 pentru candidați romi și 10 pentru minorități)
  • Şcoala de Agenţi de Poliţie „Septimiu Mureşan” Cluj-Napoca: 300 locuri pentru calificarea agent de poliție (din care 2 locuri pentru candidați romi și 2 locuri pentru minorități)
  • Şcoala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu” Oradea: 240 de locuri pentru calificarea ”agent de poliţie de frontier” (din care 2 locuri pentru candidați romi și 2 locuri pentru minorități)

Admitere la școala de agenți de poliție 2024. Cum se fac înscrierile

În perioada 24 aprilie – 14 mai (inclusiv sâmbăta și duminica) se pot transmite cererea-tip de înscriere și, după caz, consimțământul privind solicitarea extrasului de pe cazierul judiciar de către unitatea de recrutare.

Model cerere înscriere scoala de politie 2024

Publicitate

Consimtamant-solicitare-extras-de-pe-cazierul-judiciar scoala de politie 2024

Acestea se completează de către candidat în mod lizibil, se semnează și se transmit, exclusiv în format electronic, la adresa de e-mail a unității de recrutare (inspectoratul județean de poliție; pentru Alba: resurseumane@ab.politiaromana.ro).

Cererea de înscriere este însoțită de cartea de identitate a candidatului, scanată, transmisă electronic la aceeași adresă.

La primirea cererii-tip de înscriere, persoana cu sarcini de recrutare atribuie candidaților codul unic de identificare, precum și centrul zonal la care este arondat.

Cererea completată cu acest cod va fi scanată și comunicată candidatului, la adresa de e-mail indicată, în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data înregistrării acesteia.

Cum se completează cererea de înscriere

Cererea de înscriere se completează olograf de către candidat, cu date complete și exacte, așa cum sunt prevăzute în cuprinsul documentelor de identitate ale acestora

Exemplu: numele și prenumele complet al candidatului, prenumele complet al părinților candidatului, denumirea oficială a localității de naștere, denumirea exactă a instituției care a eliberat documentul de identitate – ex: SPCLEP Alba Iulia/SPCJEP Alba, denumirea completă a instituției de învățământ absolvite – ex: Liceul Teoretic…

La rubrica “reședința” se vor face mențiuni specifice doar dacă reședința este stabilită la o altă adresă decât cea de domiciliu (completarea cărții de identitate de pe verso).

În celelalte cazuri în care candidatul locuiește la o altă adresă decât cea de domiciliu, se va face precizarea “fără forme legale”.

Rubrica “sesiunea” va fi completă cu anul susținerii Examenului de Bacalaureat. Rubrica “starea civilă” va fi completată, după caz, cu situația candidatului, așa cum rezultă din actele privitoare la căsătorie, respectiv Căsătorit/ă, Necăsătorit/ă etc.

Datele personale se completează cu majuscule, iar rubricile care oferă opţiuni de răspuns se completează cu X.

Admitere la școala de agenți de poliție 2024. Dosarul de recrutare

Până în 21 mai, în vederea constituirii dosarului de recrutare, candidații depun documentele solicitate.

  • cererea de înscriere, înregistrată la unitatea cu atribuţii de recrutare se aduce în original la depunerea dosarului
  • curriculum vitae – Europass (CV)
  • copii ale documentelor care atestă absolvirea studiilor liceale
  • diploma de bacalaureat şi foaia matricolă a studiilor liceale (pentru candidaţii care au promovat examenul de bacalaureat în promoţiile anterioare anului 2024)
    • sau adeverință (eliberată de instituția de învățământ la care au susținut examenul de bacalaureat)
      • din care să rezulte faptul că au susținut și promovat examenul de bacalaureat
      • în care sunt menționate notele obținute la probele de examen / media generală de la bacalaureat / mediile obținute în anii de liceu / termenul de valabilitate
      • și faptul că nu a fost eliberată diploma (pentru candidații promoţiei 2024, care nu au putut intra în posesia diplomei de bacalaureat până la finalizarea dosarului de recrutare)
    • în copii însoțite de originale în vederea certificării pentru conformitate cu originalul, sau copii legalizate
  • copii ale actului de identitate, carnetului de muncă/certificatului stagiu de cotizare şi/sau altor documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă (ex: Revisal etc.); dacă este cazul, ale livretului militar – însoțite de originale
  • copii ale certificatului de naştere al candidatului, soţului/soţiei şi fiecărui copil, ale certificatului de căsătorie; după caz, ale hotărârilor judecătoreşti privind starea civilă – însoțite de originale

Alte documente necesare pentru dosarul de recrutare

  • autobiografia, întocmită olograf, cu instrument de scris cu pastă sau cerneală de culoare albastră
  • tabelul nominal cu rudele candidatului şi, după caz, ale soţului/soţiei candidatului
  • extras de pe cazierul judiciar/certificat de cazier judiciar
  • o fotografie color 9×12 (având scrise pe verso: numele, prenumele tatălui și prenumele candidatului, înscrise cu majuscule, precum și codul numeric personal al acestuia)
  • adeverința medicală eliberată de medicul de familie din care să rezulte că este clinic sănătos pentru participarea la concursul de încadrare în MAI, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției
    • adeverința medicală se completează la toate rubricile, semnează și parafează de medicul de familie al candidatului
  • consimțământ informat completat și semnat în mod lizibil de către candidat
  • avizul psihologic sau nota compartimentului de resurse umane, în cazul în care rezultatele evaluării psihologice s-au comunicat pe bază de tabel nominal
  • declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare
  • un dosar plic (fără a se face mențiuni pe dosar)

Model declaratie confirmare cunoastere conditii scoala de politie 2024

Model-angajament-si-declaratie scoala de politie 2024

Model Adeverinta-medicala-si-consimtamant-informat scoala de politie 2024

La momentul depunerii dosarului, candidații vor avea asupra lor documentele solicitate în original (diplomă bacalaureat, foaie matricolă, act de identitate, certificate etc.), în vederea certificării conformității cu originalul de către ofițerul de recrutare.

În cazul în care se depun la dosar copii legalizate ale acestora, nu mai este necesară prezentarea originalelor la depunerea dosarelor.

Admitere școala de agenți de poliție 2024. Condiții pentru candidați

  • să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România
  • să cunoască limba română, scris şi vorbit
  • să aibă capacitate deplină de exerciţiu
  • să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic (condiție constatată de structurile de specialitate MAI prin examinare medicală şi evaluare psihologică)
  • să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi sau să îi împlinească în cursul anului în care participă la concursul de admitere
  • să fie absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat
  • să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist
  • să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea
  • să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni
  • să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani
  • să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege
  • să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară
  • să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9,00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului
  • să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ
  • să dețină sau să obțină până la absolvire permis de conducere categoria B
  • candidaţii care au fost declaraţi „admis” la concursul de admitere în instituţiile de învăţământ M.A.I. nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic.

Admitere școala de agenți de poliție 2024. Etape de concurs

  • evaluarea psihologică (până în 21 mai)
  • proba de evaluare a performanței fizice (25-31 mai)
  • proba de evaluare a cunoștințelor (15 iunie)
  • examinarea medicală (19 iunie – 12 iulie)

Admitere la școala de agenți de poliție 2024. Proba sportivă

Proba de evaluare a performanței fizice se susține în perioada 25 – 31 mai 2024, indiferent de unitatea de învățământ pentru care candidatul a optat, în centrele zonale de selecție, potrivit arondării:

  • Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” – pentru candidații din Municipiul București și județele: Argeș, Călărași, Constanța, Giurgiu, Ialomița, Ilfov, Teleorman, Tulcea
  • Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” Câmpina – pentru candidații din județele: Brașov, Brăila, Buzău, Covasna, Dâmbovița, Galați, Prahova, Vrancea
  • Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” Cluj-Napoca – pentru candidații din județele: Alba, Bistrița-Năsăud, Cluj, Harghita, Hunedoara, Maramureș, Mureș, Sălaj, Sibiu
  • Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea – pentru candidații din județele: Arad, Bihor, Caraș-Severin, Satu Mare, Timiș
  • Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” Drăgășani – pentru candidații din județele: Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Vâlcea
  • Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Petru Rareș” Fălticeni – pentru candidații din județele: Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui

La susținerea probei de evaluare a performanței fizice constituie fraudă adăugarea de materiale care modifică forma și lungimea naturală a unghiilor, de natură a influența rezultatele obținute.

La proba de evaluare a performanței fizice nu se admit contestații, repetări sau reexaminări.

Pe perioada desfăşurării probei de evaluare a performanței fizice, candidaţilor li se asigură, gratuit, asistenţă medicală.

Admitere școala de agenți de poliție 2024. Proba scrisă

Proba de evaluare a cunoștințelor se susține în data de 15 iunie 2024, la unitățile de învățământ pentru care au optat, de către candidații care au promovat proba de evaluare a performanței fizice.

Proba de evaluare a cunoștințelor constă într-un test grilă. Va cuprinde:

  • subiecte de limba română – în proporție de 40%
  • subiecte de limbă străină – în proporție de 15%
  • subiecte din legislația specifică MAI, precum și a instituțiilor politice ale statului – în proporție de 20%
  • subiecte de educaţie civică şi cetăţenească, exerciţii de evaluare a capacităţii de analiză şi sinteză, precum şi exerciţii privind deprinderea raționamentului logic – în proporție de 15%.

Punctajul din oficiu reprezintă 10 % din nota maximă.

Pentru limba străină candidatul are posibilitatea să opteze, prin cererea-tip de înscriere, pentru una din următoarele disciplinele: limba engleză sau limba franceză.

Accesul candidaților în sala de concurs este permis cu cel mult o oră înainte de începerea probei, fără a avea asupra lor cărți, caiete, notițe, genți, aparatură electronică, telefoane mobile sau orice alte mijloace de comunicare sau materiale conținând informații ce pot fi utilizate în soluționarea subiectelor.

Lista provizorie cu rezultatele obținute de candidați la probele de concurs este adusă la cunoștința candidaților prin postarea pe site-ul oficial al unităților de învățământ pentru care au optat candidații, până la data de 16 iunie 2024, ora 10.00.

Admitere la școala de agenți de poliție 2024. Contestații

Contestațiile se soluționează în termen de 48 de ore de la expirarea termenului de depunere.

Model Contestatie scoala de politie 2024

Rezultatele obținute după soluționarea contestațiilor, precum și lista provizorie cu rezultatele la proba de evaluare a cunoștințelor și ierarhizarea candidaților după soluționarea contestațiilor se postează pe site-ul școlilor de poliție.

Examinarea medicală

Examinarea medicală se realizează pentru candidații care se încadrează în numărul de locuri scoase la concursul de admitere, în ordinea descrescătoare a notelor finale, în perioada 19 iunie – 12 iulie 2024.

Rezultate finale

Sunt declarați admiși candidații care au fost declarați apt medical, în ordinea descrescătoare a notelor finale.

Rezultatele finale ale admiterii se afișează la sediul unităților de învățământ și se postează pe site-ul oficial al acestora, până la data de 19 iulie 2024.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Mai mulți adolescenți din Băiceni s-au bătut în fața unui bar din municipiul Botoșani

Publicat

Publicitate

Puțin după miezul nopții de 4 spre 5 februarie, polițistul local care se afla de serviciu în
Dispeceratul Poliției Locale a municipiului Botoșani, a observat pe camera de supraveghere instalată pe Bulevardul George Enescu, zona Capăt 1, în fața unui cafe-bar, un grup de tineri care prin gesturile și acțiunile lor tulbură ordinea și liniștea publică, atât a locatarilor cât și a celor care tranzitau respectiva zonă.

Mai exact, tinerii au fost surprinși pe camerele video cum aruncau la întâmplare cu sticle din plastic, se împingeau și se loveau între ei cu picioarele.

Folosind în mod eficient sistemul
de supraveghere video, polițistul local din Dispecerat a direcționat imediat patrula auto de poliție
locală cu atribuții în domeniul ordinii și liniștii publice, care ajunsă la fața locului a legitimat și
aplicat unor tineri cu domiciliul în județul Botoșani, comuna Curtești, sat Băiceni, 5 sancțiuni
contravenționale, cu amendă în cuantum total de 600 lei. Menționăm că, 3 din cei 5 tineri erau minori,
fapt pentru care, părinții acestora vor fi înștiințați despre sancțiunile aplicate fiilor lor.

Citeste mai mult

Eveniment

Ziua Siguranței pe Internet: MAI avertizează despre înșelăciunile online prin aplicații de mesagerie, concursuri fictive

Publicat

Publicitate

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) atrage atenția, în contextul marcării Zilei internaționale a Siguranței pe Internet, asupra unor noi metode de înșelăciune în mediul online și vine cu câteva sfaturi pentru a preveni riscurile.

‘Vineri, 7 februarie, la nivel internațional, este marcată Ziua Siguranței pe Internet, un prilej de a atrage atenția asupra utilizării tehnologiilor digitale într-un mod sigur, responsabil și conștient de către toți utilizatorii, în special copiii, adolescenții și persoanele în vârstă. Într-o eră a digitalizării accelerate, este important să fim protejați de riscurile navigării utilizând platforme care nu sunt protejate, expunându-ne astfel pericolelor din mediul online. Ziua Siguranței pe Internet reprezintă o oportunitate de a încuraja un dialog deschis între autorități, părinți, profesori și copii despre utilizarea responsabilă a internetului. Scopul acestei zile este de a transforma tehnologia digitală într-un instrument care să fie utilizat cu responsabilitate, protejându-i astfel pe cei mai vulnerabili utilizatori ai săi’, transmite MAI într-un comunicat transmis AGERPRES.

Ministerul Afacerilor Interne spune că, permanent, prin structurile sale specializate, desfășoară acțiuni preventive pentru a conștientiza cetățenii cu privire la securitatea cibernetică, protecția datelor personale și prevenirea fraudelor online.

‘În ultimii ani, amenințările cibernetice au cunoscut o dezvoltare rapidă, iar autorii dezvoltă diferite modalități de înșelăciune creative și pline de emoție pentru a impresiona și convinge potențialele victime. Metodele de înșelăciune online se propagă rapid prin intermediul aplicațiilor de mesagerie. Astfel, atragem atenția asupra unei noi metode de înșelăciune care se propagă rapid prin intermediul aplicațiilor de mesagerie. Această tactică frauduloasă exploatează încrederea utilizatorilor și se bazează pe manipularea acestora prin mesaje aparent inofensive. În mod particular, una dintre cele mai utilizate aplicații de mesagerie a devenit un mediu propice pentru desfășurarea unor astfel de atacuri, în care autorii vizează atât utilizatori obișnuiți, cât și persoane mai puțin familiarizate cu riscurile mediului digital’, arată sursa citată.

Potrivit MAI, o metodă recent utilizată este votul online într-un concurs fictiv.

‘Un exemplu recent de metodă utilizată constă în solicitarea exprimării unui vot online într-un concurs fictiv. Sub pretextul unui gest simplu și fără implicații, utilizatorii sunt direcționați către pagini frauduloase, unde datele lor personale pot fi compromise, iar dispozitivele pot fi virusate cu programe malițioase’, explică ministerul.

Publicitate

În plus față de această metodă, Ministerul de Interne reamintește și alte tipuri de fraude online utilizate de infractori, precum phishing-ul bancar, prin care utilizatorii sunt îndemnați să furnizeze date confidențiale sub pretextul unor actualizări de securitate, fraudele de tip ‘premii câștigate’, care îi conving pe destinatari să ofere informații personale sau financiare și înșelăciunile prin anunțuri false de vânzare, unde victimele efectuează plăți pentru produse inexistente.

MAI subliniază că telefonul mobil a devenit cel mai folosit device în gestionarea activităților cotidiene, incluzând o gamă variată de operațiuni financiare: achiziții online, acces rapid la conturile bancare, transferuri de bani și plăți electronice.

‘Acest acces facil la servicii online expune utilizatorii unor riscuri cibernetice semnificative, mai ales în cazul în care măsurile de securitate nu sunt respectate cu strictețe. Accesul neautorizat la datele bancare, compromiterea informațiilor personale și atacurile de tip phishing sunt doar câteva dintre amenințările la care utilizatorii pot fi expuși în lipsa unor măsuri de protecție. Astfel, vă recomandăm să vă protejați datele personale și financiare prin utilizarea unor parole puternice, a autentificării în doi pași și a unor soluții de securitate actualizate’, mai transmite Ministerul Afacerilor Interne.

Totodată, sursa menționează că printre categoriile vulnerabile care pot deveni victime ale mai multor tipuri de infracțiuni din mediul online sunt adolescenții care petrec mult timp pe internet. Printre riscurile la care aceștia sunt expuși sunt cyberbullying, pornografie infantilă și șantaj.

Pentru a preveni situațiile de risc, MAI recomandă:

* Comunicare deschisă cu părinții și profesorii – minorii trebuie încurajați să discute orice situație care îi pune într-o postură inconfortabilă în mediul online;

* Evitarea contactului cu persoane necunoscute – rețelele sociale și platformele de comunicare pot fi folosite de infractori pentru a aborda copiii. Minorii trebuie să fie conștienți de riscuri și să nu răspundă solicitărilor suspecte;

* Protejarea datelor personale – informațiile private, fotografii, materiale video sau locația nu trebuie împărtășite online fără acordul părinților, deoarece pot fi utilizate în mod abuziv;

* Raportarea oricărei forme de agresiune online – cyberbullying-ul poate avea efecte emoționale și psihologice grave asupra copiilor. Este important ca părinții și cadrele didactice să monitorizeze activitatea online a minorilor și să raporteze orice abuz autorităților competente.

Pentru a reduce riscurile din mediul online, cetățenii sunt încurajați să adopte măsuri de protecție:

* Să evite accesarea link-urilor primite prin mesaje nesolicitate, chiar dacă acestea par a fi trimise de prieteni sau persoane cunoscute;

* Să nu acceseze link-uri suspecte sau provenite din surse necunoscute, deoarece acestea pot conduce către site-uri malițioase sau pot fi utilizate în atacuri de tip phishing;

* Să își protejeze informațiile sensibile – să nu introducă date personale, coduri sau alte informații confidențiale pe site-uri neoficiale sau necunoscute. Înainte de a furniza astfel de informații, să verifice autenticitatea platformei;

* Să evite introducerea codurilor nesolicitate pentru autentificare sau asocierea contului de pe aplicațiile de mesagerie ori alte platforme online pe dispozitive necunoscute, dacă nu au inițiat personal această solicitare;

* Utilizarea de metode alternative de verificare – la primirea unei solicitări suspecte din partea unei persoane cunoscute, aceasta trebuie contactată printr-un alt canal, cum ar fi apelul telefonic, pentru a confirma autenticitatea mesajului;

* Trebuie raportată imediat orice activitate suspectă – în cazul în care este vorba de o fraudă online sau de o încercare de fraudă, se recomandă anunțarea de urgență a autoritățile competente pentru a preveni extinderea acestor atacuri;

* Să se folosească autentificarea în doi pași, aceasta adăugând un nivel suplimentar de securitate la conturile online, solicitând o parolă suplimentară sau un cod de verificare înainte de conectare. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Documentul obligatoriu pentru vechimea în muncă. Fără acesta se pierd mulţi bani, de unde se ridică

Publicat

Publicitate

Adeverința de vechime în muncă este un document esențial pentru a-ți dovedi perioada lucrată, având aplicații în diverse situații, cum ar fi pensionarea sau schimbarea locului de muncă. Fără aceasta, îți poți pierde beneficii financiare importante, scrie playtech.ro.

Ce este adeverința de vechime și la ce este utilă?

Adeverința de vechime în muncă este un document care atestă perioada în care ai lucrat pentru un angajator, având rolul de a înlocui carnetul de muncă.

 

Acest document poate fi necesar în diverse situații, precum pensionarea, solicitarea unei indemnizații de șomaj, schimbarea locului de muncă sau participarea la concursuri pentru ocuparea unor funcții.

În special în cazul pensionării, adeverința de vechime este crucială pentru a dovedi perioada de cotizare, mai ales dacă nu ai carnetul de muncă sau nu toate perioadele de activitate sunt înregistrate în acesta.

Publicitate

Publicitate

Secretul moldovencelor pentru cea mai bună salată orientală. Ce ingredient adaugă la final, face o diferență uriașă de gust

Motivul pentru care Bianca Censori a fost pusă să apară fără haine la Premiile Grammy. Kanye West uimeşte din nou
Dacă nu ai acest document, riscurile sunt semnificative: nu vei putea dovedi vechimea completă și, implicit, nu vei beneficia de o pensie corectă.

Cum obții adeverința de vechime dacă angajatorul este în insolvență sau faliment?

Un alt aspect important este obținerea adeverinței de vechime atunci când angajatorul este în insolvență, faliment sau lichidare. În aceste cazuri, angajatorul este obligat să emită adeverința de vechime într-un termen de maximum 60 de zile, prin intermediul administratorului sau lichidatorului firmei.

Dacă firma a fost radiată, fostul angajat poate cere adeverința de vechime de la persoana care deține arhiva fostului angajator.

În cazul în care angajatorul nu mai poate elibera documentul respectiv, fostul angajat poate solicita adeverința de la Inspectoratul Teritorial de Muncă. Aceștia vor emite un extras din registru în termen de 15 zile, pe baza informațiilor disponibile în registrul electronic al angajatorului.

Ce trebuie să conțină cererea pentru adeverința de vechime?

Cererea pentru adeverința de vechime trebuie să fie completă și corectă, incluzând informațiile esențiale despre persoana care o solicită și despre perioada lucrată. Printre detaliile necesare se numără:

datele personale ale solicitantului (nume, CNP etc.)
informații despre compania la care a lucrat
detalii despre contractul de muncă (număr, dată, tipul și durata acestuia)
funcția sau meseria pe care o avea
salariul de bază și sporurile
schimbările pe parcursul muncii (dacă contractul a fost semnat, modificat, suspendat sau încheiat)
vechimea în muncă și în domeniu
absențele nemotivate
data și motivul încetării contractului de muncă

De asemenea, este important să fie incluse informațiile despre grupa de muncă, dacă ai fost încadrat într-una superioară, deoarece aceasta poate influența suma pensiei.

Fără adeverința de vechime, nu doar că există riscul de a pierde bani din pensie, dar și alte beneficii financiare pot fi afectate. De aceea, este esențial ca orice persoană care se pregătește pentru pensionare sau schimbare de loc de muncă să solicite acest document în timp util.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Taxa auto pentru mașinile poluante ar putea reveni

Publicat

Publicitate

Taxa auto pentru mașinile poluante ar putea reveni. Măsura este inclusă în cererea de plată numărul 4 din PNRR, potrivit ministrului Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș, relatează alba24.ro.

Cererea de plată numărul 4 din PNRR, care ar trebui depusă în luna iunie, include reforma fiscală prevăzută și în planul fiscal, dar și un jalon privind taxarea mijloacelor de transport poluante, scrie Playtech.

”Tot în 4 (cererea de plată numărul 4 din PNRR – n.red,) avem legea taxării utililajelor grele în funcție de numărul de kilometri parcurși și a mijloacelor de transport poluante.

Este o lege cu un impact destul de mare, sunt peste 8 milioane de mijloace de transport. Jalonul este la Ministerul Transporturilor și are o sensibilitate destul de ridicată ca aplicare.

Este un jalon foarte important pentru ce înseamnă reformele asumate prin PNRR și de mare complexitate. Afectează mulți posesori de mijloace de transport și are impact asupra bugetelor autorităților locale.

O parte din banii din taxă se duc la autorități locale, altă parte din bani se duc la CNAIR, să fie utilizați la întreținerea drumurilor”, a explicat Boloș, pentru Profit.ro.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending