Connect with us

Educație

Ziua de salariu pentru profesori și angajații din Învățământ, modificată în aprilie

Publicat

Publicitate

Salariile cadrelor didactice și angajaților din învățământ vor fi plătite mai devreme în luna aprilie 2023, pentru salariile aferente lunii martie. Astfel aceștia își vor primi banii pe 11 aprilie în loc de 14 aprilie cum era normal. Modificarea stabilită printr-un ordin de ministru a fost publicată în Monitorul Oficial.

Este vorba despre ordinul ministrului finanțelor nr. 1.247 din 28 martie 2023 privind stabilirea unor măsuri pentru plata salariilor aferente lunii martie 2023. Profesorii și personalul din învățământ vor primi salariul cu trei zile mai devreme.

Motivul este că în mod normal ziua de salariu pică în Vinerea Mare, iar guvernanții s-au gândit să modifice data pentru ca salariații din Educație să aibă timp să-și facă aprovizionarea pentru Paști.

Documentul poate fi văzut AICI: ORDIN privind stabilirea unor masuri pentru plata salariilor aferente lunii martie 2023

Conform calendarului anului școlar 2022-2023, data de 11 aprilie este a cincea zi din vacanța de Paști. Paștele ortodox este, în acest an, pe 16 aprilie, iar elevii și profesorii se întorc la școală miercuri, pe 19 martie, în modulul 5, ultimul din acest an școlar.

Școala se va încheia joi, 6 aprilie, astfel încât vacanța de Paște va începe vineri, 7 aprilie 2023 și se va încheia marți, 18 aprilie 2023.

Publicitate

În fiecare an, vacanța de primăvară este stabilită astfel încât să includă atât Paștele ortodox, cât și pe cel catolic.

Anul acesta, Paștele ortodox 2023 pică în data de 16 aprilie, iar Pastele catolic 2023, în data de 9 aprilie, perioadă în care elevii vor fi în vacanța de primăvară.

Structura anului școlar 2022 – 2023

Modulul 1 

  • Prima zi de școală a noului an școlar – Luni 5 septembrie 2022
  • Cursuri: 5 septembrie 2022 – 21 octombrie 2022
  • Vacanță: 22 octombrie 2022 – 30 octombrie 2022

Modulul 2 

  • Cursuri: 31 octombrie 2022 – 22 decembrie 2022
  • Vacanță: 23 decembrie 2022 – 8 ianuarie 2023

Modulul 3 

  • Cursuri: 9 ianuarie 2023 – 3 februarie 2023, respectiv vineri, 10 februarie 2023, sau vineri, 17 februarie 2023, la decizia inspectoratelor
  • Vacanță: o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 6—26 februarie 2023

Modulul 4

  • Cursuri: 13 februarie 2023 – 20 februarie 2023, sau 27 februarie 2023, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, după caz, până pe 6 aprilie 2023
  • Vacanță: 7 aprilie 2023 – 18 aprilie 2023

Modulul 5 

  • Cursuri: 19 aprilie 2023 – 16 iunie 2023;
  • Vacanță: 17 iunie 2023 – 3 septembrie 2023.

Vacante școlare 2022-2023

  • 24-30 octombrie – vacanta de toamna pentru toți elevii
  • 23 decembrie – 8 ianuarie 2023 – vacanta de iarna pentru toți elevii
  • februarie 2023 – vacanta mobila pentru toți elevii
  • 7 aprilie – 18 aprilie – vacanta de primăvară pentru toți elevii
  • 17 iunie – 4 septembrie – vacanta de vara pentru toți elevii

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

MAI: Se vehiculează un fake news privind faptul că „a fost premeditat” procesul de anulare a alegerilor prezidențiale

Publicat

Publicitate

Ministerul Afacerilor Interne a transmis, marți, că în spațiul public se vehiculează un fake news prin care se induce ideea că ‘a fost premeditat’ procesul de anulare a turului I al alegerilor prezidențiale de anul trecut.

‘Printr-o postare din social media și prin afirmațiile făcute în timpul unei emisiuni de televiziune se induce ideea falsă și artificial construită că anumite structuri ale MAI au acționat în acest scop, prin ‘cererea ca ștampilele să fie predate în aceeași saci cu voturile anulate’. Modelul ștampilelor de vot utilizate pentru alegerile parlamentare a fost diferit față de modelul ștampilelor de vot utilizate la alegerile pentru președinte, deci cele utilizate pentru alegerile parlamentare NU se mai utilizau la nimic’, a informat un comunicat al MAI transmis AGERPRES.

Potrivit sursei citate, prefecturile nu sunt implicate, nu au atribuții, în procesul privind operațiunile de predare și primire a documentelor și materialelor necesare în procesul de votare, deci nu puteau ‘cere secțiilor de votare’. Operațiunile de predare/primire a documentelor și materialelor necesare în procesul de votare se stabilesc prin decizie BEC, a indicat MAI.

‘Pentru alegerile parlamentare BEC a stabilit operațiunile de predare/primire a documentelor și materialelor necesare în procesul de votare prin Decizia 261/D/21.11.2024 (și DA, se predau în sacii cu buletinele neutilizate) – art. 3 (5) c. Pentru alegerile prezidențiale BEC a stabilit operațiunile de predare/primire a documentelor și materialelor necesare în procesul de votare prin Decizia 160/D/17.11.2024 (inclusiv cu instrucțiuni clare pentru ștampilele de vot care se reutilizează în turul 2 – se predau separat la birourile electorale județene) – art.3 (4) și art.7 (1)’, a explicat Ministerul de Interne. AGERPRES

Citeste mai mult

Educație

Bacalaureat 2025: Simulare tehnică în licee, pentru probele de competențe, în 22 ianuarie

Publicat

Publicitate

Bacalaureat 2025: Miercuri, 22 ianuarie, se derulează o simulare tehnică în licee, în vederea organizării probelor de competențe. Nu vor participa elevii, iar simularea va fi fără subiecte reale, scrie alba24.ro.

Simularea tehnică va fi organizată în toate liceele care sunt centre de examen, potrivit unei adrese a Centrului Național de Evaluare și Politici în Educație, citată de edupedu.ro.

„Pentru desfășurarea în bune condiții a procesului de transfer/preluare a arhivelor de subiecte pentru probele examenului national de bacalaureat – 2025, în ziua de 22 ianuarie 2025, începând cu ora 9.00, se organizează o simulare tehnică fără subiecte reale și fără participarea candidaților cu toate centrele de examen/de comunicare”, prevede documentul.

Bacalaureat 2025. Cum se organizează probele de competențe

Liceenii din clasele XII-XIII susțin, în perioada 27 ianuarie – 7 februarie, probele de:

  • evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română — Proba A
  • evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă — Proba B
  • evaluare a competențelor lingvistice de comunicare într-o limbă de circulație internațională — Proba C
  • evaluare a competențelor digitale — Proba D

Potrivit ministerului, probele se vor susține începând cu ora 13.00, după finalizarea programului școlar pentru elevii claselor a XII-a. Acestea însă pot fi organizate și înainte de ora 13.00, în funcție de situația din fiecare liceu.

  • Proba de înțelegere a unui text audiat, urmată de proba scrisă, se susține în data de 3.02.2025, începând cu ora 8.30. Programul școlar se va derula începând cu ora 10.30. Pentru unitățile de învățământ care funcționează în două schimburi, programul școlar al claselor care funcționează după-amiază se va decala în mod corespunzător.
  • Proba orală se va desfășura în perioada 4-5.02.2025, începând cu ora 13.00, după finalizarea programului școlar al claselor a XII-a. În situația în care programul școlar al elevilor de clasa a XII-a/a XIII-a este planificat după-amiază, procesul de evaluare a competențelor pentru proba orală din cadrul probei C se organizează anterior programului școlar, începând cu ora 9.00

Bacalaureat 2025: Probele de competențe. Calendar

  • 27—29 ianuarie 2025 Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română — proba A
  • 29—31 ianuarie 2025 Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă — proba B
  • 3—5 februarie 2025 Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională — proba C
  • 5—7 februarie 2025 Evaluarea competențelor digitale — proba D

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

APIA Botoșani: Precizări cu privire la eco-schemele din sectorul zootehnic Campania 2024

Publicat

Publicitate

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) Centrul Judetean Botoșani informează că până la data de 31.01.2025 inclusiv, solicitantii eco-schemelor din sectorul zootehnic, care prin cererea de plată depusă la Centrele APIA în Campania 2024, și-au asumat voluntar angajamente anuale, trebuie să depună deconturile justificative anuale/trimestriale însoțite de documentele care atestă îndeplinirea cerințelor specifice de bunăstare.

În condițiile în care solicitanții nu depun deconturile justificative vor fi respinși de la plată.

Ecoschemele care se acordă în sectorul zootehnic, pe baza cererii depuse pentru Campania 2024, sunt următoarele:

   PD-07 – Creşterea nivelului de bunăstare a vacilor de lapte;

   ► PD-08 – Măsură pentru bunăstarea tineretului bovin la îngrăşat;

   ► PD-27 – Creşterea nivelului de bunăstare a bovinelor prin păşunat extensiv pe pajişti în condiţii optime de sustenabilitate.

Publicitate

Formularul decontului justificativ precum și documentele specifice sunt prevăzute în ”Ghidul informativ pentru solicitanții intervențiilor în sectorul zootehnic, Campania 2024, Ediția II” afișat pe site-ul APIA www.apia.org.ro, si poate fi accesat la link: https://apia.org.ro/wp-content/uploads/2024/06/Ghid-informativ-interventii-sector-zootehnic-C2024-editia-II.pdf.

Reamintim că în conformitate cu prevederile Ordinului MADR nr. 278/2024 pentru aprobarea sistemului de sancțiuni aplicabil intervențiilor și ajutoarelor naționale tranzitorii în sectoarele vegetal și zootehnic, aferente cererilor de plată începând cu anul de cerere 2024:

  • efectivele de bovine pentru care s-au asumat voluntar angajamente privind eco-schemele „PD-07 – Creşterea nivelului de bunăstare a vacilor de lapte” și „PD-08 – Măsură pentru bunăstarea tineretului bovin la îngrăşatși pentru care nu au fost respectate condițiile superioare de bunăstare în perioada 01.01.2024 și până la data depunerii cererii de plată, nu vor putea fi eligibile la plată dar nu vor fi sancționate, perioada respectivă fiind considerată perioadă de adaptare.

 

Legislație:

Hotărârea nr. 1571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul European de Garantare Agricolă şi de la bugetul de stat cu modificările și completările ulterioare.

Ordinul nr. 106/2024 privind modalitatea de implementare, îndeplinirea criteriilor de eligibilitate, a condiţiilor şi altor cerinţe specifice, inclusiv tipurile de documente justificative pentru intervenţiile aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a) şi b) din Hotărârea Guvernului nr. 1.571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul European de Garantare Agricolă şi de la bugetul de stat, începând cu anul 2024, cu modificările si completările ulterioare.

Ordinului MADR nr. 278/2024 pentru aprobarea sistemului de sancțiuni aplicabil intervențiilor și ajutoarelor naționale tranzitorii în sectoarele vegetal și zootehnic, aferente cererilor de plată începând cu anul de cerere 2024.

Citeste mai mult

Eveniment

Cu ochii pe operatorul de apă: „ADI Aqua” Botoșani va prelua în regim non-stop sesizarile clienților Nova Apaserv

Publicat

Publicitate

ADI „AQUA BOTOŞANI” s-a constituit în scopul reglementării, înfiinţării, organizării, finanţării, exploatării, monitorizării şi gestionării în comun a serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare pe raza județului. Asociația își exercită rolul de monitorizare și control al operatorului Nova Apaserv SA Botoșani în baza Contractului unic de delegare a gestiunii la nivelul județului Botoșani.

 

“În urma analizei amănunțite a activității operatorului  Nova Apaserv  SA, pentru o mai bună monitorizare  si gestionare a deficiențelor care pot surveni în serviciul de alimentare cu apă și canalizare în aria de operare a Nova Apaserv SA,  ADI Aqua vine în sprijinul clienților operatorului prin preluarea in regim nonstop a sesizarilor acestora” a declarat președintele ADI Aqua Botoșani, vicepreședintele CJ Botoșani, dl. Constantin Bursuc.

“Punem la dispoziția utilizatorilor serviciilor de apă și canalizare numărul de telefon 0743149450, funcțional 24 ore/24 unde, prin intermediul aplicației Whatsapp, aceștia ne pot semnala avariile survenite în funcționarea în parametri a sistemului de alimentare cu apă și canalizare aflat in exploatarea operatorului Nova Apaserv SA” precizează directorul executiv al ADI Aqua Botoșani, dl. Dan Deleanu.

Sesizarile vor trebui să conțină adresa exactă și o descriere sumară a situației însoțită de fotografii. Echipele de experți tehnici ale ADI Aqua se vor deplasa la fața locului, vor transmite către operator situațiile apărute și le vor monitoriza până la remediere.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending