Connect with us
Publicitate

Eveniment

VREMEA până în 30 aprilie: perioadele cu ploi și furtuni. Prognoza meteo pe două săptămâni

Publicat

Publicitate

Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a prezentat prognoza de vreme în regiuni din țară pentru următoarele două săptămâni, până în 30 aprilie.

Vremea continuă să se încălzească, însă vor fi perioade cu furtuni și ploi. La munte, este posibil să mai fie ninsori.

Vremea/ prognoza meteo săptămâna 17-30 aprilie: TRANSILVANIA

Între 17 și 22 aprilie valorile termice nu vor avea variații semnificative.

Publicitate

Media maximelor termice se va situa în jurul valorii de 15 grade, iar a minimelor va fi în jur de 6 grade.

În intervalul următor se va încălzi ușor și treptat. Maximele termice vor fi de la 16 la 20 de grade, iar minimele vor fi cuprinse, în general, între 6 și 8 grade.

Vor fi averse și descărcări electrice aproape în fiecare zi, mai frecvente și mai intense între 17 și 20 aprilie și după data de 25 aprilie.

Publicitate

Vremea/ prognoza meteo săptămâna 17-30 aprilie: LA MUNTE

În prima săptămână din interval, mediile temperaturilor maxime vor fi cuprinse între 5 și 7 grade, iar a minimelor între -2 și 1 grad.

În cea de a doua săptămână se va încălzi ușor. Maximele vor fi în medie între 8 și 11 grade, iar minimele între -1 și 3 grade.

Temporar vor fi precipitații în fiecare zi, sub formă de ploaie, iar în prima săptămână, la altitudini mari și lapoviță și ninsoare. Acestea vor avea și caracter de avesă și vor fi însoțite de descărcări electrice.

Publicitate

Vremea/ prognoza meteo săptămâna 17-30 aprilie: BANAT

În primele trei zile valorile termice vor fi apropiate de cele specifice perioadei. Media maximelor este de 15-17 grade, iar a minimelor în jurul a 7 grade.

Între 20 și 24 aprilie, temperaturile diurne vor crește treptat, media celor maxime urcând de la 17 grade în prima zi, până în jurul a 20 de grade în ultima.

În acest interval, media temperaturilor minime va avea variații între 5 și 8 grade.

În zilele care vor urma, până la finalul intervalului de prognoză, maximele termice vor fi în medie între 18 și 22 de grade, iar minimele, în medie, între 6 și 10 grade.

Vor fi averse și descărcări electrice în fiecare zi, mai frecvente și mai intense între 17 și 20 aprilie și din data de 25 aprilie.

Vremea/ prognoza meteo săptămâna 17-30 aprilie: CRIŞANA

Până spre finalul primei săptămâni valorile termice vor avea variații în jurul normelor climatologice din această perioadă.

Media temperaturilor maxime va fi între 15 și 18 grade, iar a minimelor între 5 și 7 grade.

În zilele care vor urma se va încălzi ușor, astfel că maximele termice vor fi în medie între 17 și 21 de grade, iar minimele termice, în medie, între 6 și 9 grade.

Vor fi averse și descărcări electrice aproape în fiecare zi, mai frecvente și mai intense în primele zile ale intervalului de prognoză și după data de 24 aprilie.

Vremea/ prognoza meteo săptămâna 17-30 aprilie: MARAMUREŞ

Vremea va fi normală din punct de vedere termic în prima săptămână, când, în medie, maximele termice vor fi de 15-17 grade, iar minimele de 4-6 grade.

Va fi ușor mai cald în a doua săptămână, cu medii ale temperaturilor maxime ce se vor situa între 18 și 20 de grade și ale minimelor între 5 și 7 grade.

Probabilitatea de ploaie va fi mai ridicată între 17 și 20 aprilie și după data de 24 aprilie.

Vremea/ prognoza meteo săptămâna 17-30 aprilie: MOLDOVA

Media maximelor termice va fi mai scăzută decât în mod normal la această dată până în 21 aprilie și se va situa, în general, între 12 și 15 grade.

Apoi va fi ușor mai ridicată și va avea valori cuprinse între 17 și 20 de grade.

Minimele termice vor fi peste mediile climatologice specifice datei și se vor situa, în marea lor majoritate, între 6 și 8 grade.

Temporar vor fi averse și descărcări electrice aproape în fiecare zi, mai intense și mai frecvente între 17 și 20 aprilie.

Vremea/ prognoza meteo săptămâna 17-30 aprilie: DOBROGEA

În prima parte a intervalului media maximelor termice va fi între 13 și 16 grade, iar a minimelor între 6 și 8 grade.

În cea a doua săptămână, în general, maximele termice vor avea, în medie, valori cuprinse între 15 și 18 grade și minimele între 7 și 9 grade.

Probabilitatea mai mare pentru averse și descărcări electrice va fi până în jurul datei de 21 aprilie.

Vremea/ prognoza meteo săptămâna 17-30 aprilie: MUNTENIA

Până spre finalul primei săptămâni valorile termice maxime vor fi normale sau ușor mai scăzute decât în mod normal la această dată. Media maximelor va fi de 15-16 grade.

În intervalul următor vremea se va încălzi ușor și treptat, iar în medie, maximele termice, vor fi de 18-21 de grade.

Minimele termice vor fi în general mai ridicate decât cele specifice perioadei și vor avea variații, în general, între 6 și 8 grade.

Vor fi averse și descărcări electrice aproape în fiecare zi, mai frecvente și mai intense până în jurul datei de 21 aprilie și după data de 25 aprilie.

Vremea/ prognoza meteo săptămâna 17-30 aprilie: OLTENIA

Valorile termice diurne vor fi, în general, în creștere. Media maximelor va avea valori de la aproximativ 15 grade în primele zile, până spre 21 de grade în ultimele.

Minimele termice vor avea în medie valori cuprinse între 6 și 9 grade.

Vor fi averse și descărcări electrice aproape în fiecare zi, mai frecvente și mai intense până în jurul datei de 21 aprilie și după data de 24 aprilie.

sursă: meteoromania.ro

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Economie

E gata: Începem să spargem munții pentru a lega Moldova de Transilvania. Toate loturile MONTANE de pe Autostrada A8, scoase la licitație

Publicat

Publicitate

De astăzi, toate loturile montane de pe secțiunea montană de pe A8 sunt în licitație de Proiectare și Execuție, odată cu lansarea de astăzi în SEAP a lotului Grințieș-Pipirig. Anunțul a fost făcut de  președintele Consiliului de Administrație al CNIR, Cătălin Urtoi.

1.Lotul 1C Sărățeni-Joseni (32,4 km) – Publicat în SEAP.

Termen pentru depunere ofertelor : 16.12. 2024

Publicitate

2.Lotul 1D Joseni-Ditrău (14,4 km) – Publicat în SEAP.

Termen pentru depunerea ofertelor : 18.12.2024

3.Lotul 2A Ditrău-Grințieș (37,9 km) – Publicat în SEAP.

Publicitate

Termen pentru depunerea ofertelor : 19.12.2024

4.Lotul 2B Grințieș-Pipirig (31,5 km) – Publicat în SEAP.

Termen pentru depunerea ofertelor: 15 Ianuarie 2025

Publicitate

La aceste patru loturi se adaugă loturile Miercurea Nirajului-Sărățeni și Pipirig-Leghin care sunt în licitație de Proiectare și Execuție la CNAIR, care după finalizarea acestei etape vor trece la CNIR.

“Odată cu finalizarea acestei etape, pot să răspund celor care m-au întrebat în ultima perioadă de ce secțiunea montană și nu Motca-Leţcani-Ungheni?

Deoarece secțiunea montană este mult mai dificilă din toate punctele de vedere, iar strategia pe care am gândit-o împreună cu cei din asociația #HaiCaSePoate în februarie 2022 și pe care am prezentat-o domnului ministru Sorin Grindeanu și premierului Marcel Ciolacu a fost ca până în noiembrie 2024 să avem acest tronson de la Miercurea Nirajului la Leghin în licitație de Proiectare și Execuție!

Dar asta nu înseamnă că am abandonat tronsonul Motca-Leţcani-Ungheni, iar vineri este pe ordinea de zi a Consiliului de Administrație CNIR pe care îl conduc din poziția de președinte și în care urmează să fie aprobată necesitatea și oportunitatea demarării licitației de Proiectare și Execuție!

Închei spunând doar atât: Tot respectul pentru ministrul transporturilor Sorin Grindeanu care s-a ținut de cuvânt în acești aproape trei ani de zile cu privire la Autostrada UNIRII-A8! Urmează o perioadă complicată, cea a licitației, dar o vom depăși! În perioada Decembrie 2026 – Decembrie 2030 va fi predată etapizat această autostradă!”, a transmis președintele Consiliului de Administrație al CNIR, Cătălin Urtoi.

Citeste mai mult

Economie

Lege adoptată în Parlament: Operatorii economici nu mai trebuie să elibereze bon fiscal la plățile cu cardul

Publicat

Publicitate

În cel mai scurt timp operatorii economici nu mai trebuie să elibereze bon fiscal la plățile cu cardul. Prevederea se regăsește într-un proiect adoptat luni de plenul Camerei Deputaţilor.

Propunerea legislativă a fost adoptată cu 163 de voturi „pentru” şi 51 de abţineri.

Publicitate

Proiectul are ca obiect de reglementare modificarea şi completarea art.1 din OUG nr.28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

Soluţiile legislative preconizate au în vedere eliminarea obligaţiei utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale de a elibera, din oficiu, bon fiscal pentru încasările realizate prin utilizarea cardurilor de credit/debit.

Obiectivul este optimizarea operaţiunilor şi reducerea costurilor aferente, consecutiv stimulării inovaţiei şi dezvoltării tehnologice.

Publicitate

În cazul echipamentelor nesupravegheate de tipul automatelor comerciale ce funcţionează exclusiv pe bază de plăţi cu cardul, aparatul de marcat electronic fiscal nu este obligatoriu.

Scutire de la emiterea facturii pentru mai multe operațiuni

Deputaţii au adoptat un amendament, iniţial respins, care modifică articolul 319 (referitor la facturare), alin.(10) lit.a) din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, potrivit căruia:

persoana impozabilă este scutită de obligaţia emiterii facturii pentru mai multe operaţiuni, cu excepţia cazului în care beneficiarul solicită factura.

Publicitate

Între aceste operațiuni sunt:

  • livrările de bunuri prin magazinele de comerţ cu amănuntul şi prestările de servicii către populaţie, pentru care este obligatorie emiterea de bonuri fiscale
  • livrările de bunuri şi prestările de servicii către populaţie efectuate prin echipamente nesupravegheate de tipul automatelor comerciale ce funcţionează exclusiv pe bază de plăţi cu cardul,

conform OUG nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Scopul acestui ultim amendament este acela de a simplifica operaţiunile comerciale aferente tranzacţiilor efectuate prin carduri de credit sau debit, potrivit Agerpres.

De ce au fost aprobate modificările legislative

În contextul modificării legislaţiei care elimină obligaţia de a emite bon fiscal pentru aceste tranzacţii, ”este necesar să eliminăm şi obligaţia de a emite factură, pentru a evita suprapunerea unor proceduri administrative inutile”, arată în motivare iniţiatoarea acestuia, deputata USR Cristina Prună.

Emiterea unei facturi în locul bonului fiscal ar crea o povară birocratică suplimentară pentru comercianţi, contrară obiectivului de simplificare pe care proiectul de lege îl urmăreşte. În acest sens, amendamentul propus urmăreşte să asigure o fluidizare a tranzacţiilor realizate prin carduri, menţinând posibilitatea emiterii unei facturi doar la cererea expresă a clientului, în conformitate cu bunele practici comerciale şi cerinţele de transparenţă fiscală.

„Acest amendament se aliniază eforturilor de modernizare şi digitalizare a economiei, sprijinind atât comercianţii, cât şi consumatorii prin simplificarea proceselor asociate tranzacţiilor electronice”, precizează motivarea.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a respins propunerea legislativă în şedinţa din 9 octombrie 2023, Camera Deputaţilor fiind for decizional.

Citeste mai mult

Eveniment

Precizia ceasului elvețian chiar există: Într-o gară din Botoșani un ceas merge perfect de aproape 140 de ani

Publicat

Publicitate

La Botoșani există un ceas care funcționează perfect de aproape 140 de ani și care arată și acum ora exactă. Practic, într-un colț liniștit al județului Botoșani, timpul pare să curgă mai încet, dar cu aceeași precizie ca în urmă cu aproape 140 de ani.

În gara din Hlipiceni, o clădire istorică inaugurată în 1886, funcționează un ceas elvețian care continuă să indice ora exactă, neîntrerupt, din 1888. Acest mecanism impresionant a fost instalat odată cu darea în folosință a căii ferate Dorohoi – Iași și este un simbol al măiestriei și durabilității ceasurilor elvețiene, ne-a spus profesorul de istorie de la școala din localitate Ovidiu Ioan Cherniciuc, cel care a și documentat prezența ceasului în gara din localitate.

Ceasurile elvețiene sunt renumite în întreaga lume pentru calitatea, precizia și designul lor impecabil. De-a lungul timpului, ele au devenit sinonime cu excelența tehnologică și luxul. Fabricarea unui astfel de ceas este un proces meticulos, care implică sute de componente asamblate manual și testate riguros. În plus, multe dintre ele sunt echipate cu mecanisme complexe, cum ar fi tourbillonul, concepute pentru a reduce erorile cauzate de gravitație.

Publicitate

Ceasul din gara Hlipiceni este o mărturie a acestui standard de excelență. Deși au trecut mai bine de un secol de la instalarea sa, continuă să funcționeze fără cusur, oferind localnicilor și vizitatorilor un reper temporal și istoric. Această relicvă a trecutului reamintește de vremurile când infrastructura feroviară era considerată un simbol al progresului, iar fiecare detaliu, inclusiv ceasurile din gări, era proiectat să reziste în timp.

Astăzi, ceasurile elvețiene rămân o alegere de top pentru cei care apreciază arta orologeriei. Însă, ceasul din gara Hlipiceni dovedește că adevărata valoare a unui astfel de mecanism nu constă doar în prestigiu, ci și în capacitatea de a sfida timpul, păstrându-și utilitatea și farmecul de-a lungul generațiilor.

Publicitate
Citeste mai mult

Economie

Miercuri se deschide circulația pe un nou tronson al Autostrăzii Moldovei A7. UMB termină 30,8 kilometri cu 6 luni mai devreme

Publicat

Publicitate

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat astăzi că miercuri va deschide circulația pe un nou tronson al Autostrăzii Moldovei A7, pe ruta Buzău – Focșani.

Este vorba despre lotul 2, care măsoară 30,8 kilometri, între nodurile Buzău Nord (Vadu Pașii) și Râmnicu-Sărat, precum și despre 8 kilometri de drumuri de legătură de pe lotul 1, esențiale pentru funcționalitatea acestuia.

“Mâine, 20 noiembrie 2024, la ora 16.00, deschidem circulația pe încă 32 de km din A7 (secțiunea de autostradă Buzău – Focșani)!

Publicitate

Sectorul de autostradă cuprins între Buzău și Râmnicu Sărat se adaugă celor 11 km dintre Mândrești Munteni și Focșani, deschiși în urmă cu două săptămâni”, a transmis Directorul General al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA, Cristian Pistol.

Lotul, construit de compania lui Umbrărescu, UMB, va fi inaugurat cu mult înaintea termenului contractual stabilit pentru finalul lunii aprilie 2025.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending